بازدید 9740
قابل توجه دولتمردان، به ویژه وزیر ورزش؛

راهکاری برای به چالش کشیدن محدودیت‌های ضد ایرانی ویزای آمریکا

این اشکال موجب شد، رقابت های امسال کشتی جام جهان پهلوان تختی در کشورمان، به مشکل خورده و برخی از تیم های دعوت شده به آن، به کشورمان نیایند. البته به صراحت اعلام نشد که این عدم حضور، به دلیل قانون اخیر آمریکایی هاست، ولی شایعاتی در این باره منتشر شد که می‌توان با تکیه بر آن، برای راستی آزمایی این موضوع و سنجش حسن نیت آمریکایی ها بهره برد.
کد خبر: ۵۶۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱ 20 January 2016
ظاهرا زمان آن رسیده که ورزش کشورمان به یاری اقتصاد آمده و باری از دوش آن بردارد؛ فرصتی که بهره بردن از آن به نفع ورزش کشورمان نیز هست و می‌توان به کمک آن، یکی از نقشه‌های خصمانه آمریکایی ها را خنثی کرد.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای با توافق ایران و 5+1 به پایان رسیده و چشم انتظار اجرای برجام، برداشته تحریم ها و گشایش اقتصادی در کشورمان بودیم، مجلس نمایندگان آمریکا موادی را در لایحه بودجه این کشور گنجاند که محدودیت های جدیدی را به برخی کشورها، از جمله ایران تحمیل می‌کرد.

بر اساس فصل 203 متن لایحه بودجه سال آینده آمریکا، برای شهروندان ۳۸ کشوری که در حال حاضر بدون ویزا به آمریکا سفر می‌کنند، نگرانی هایی درباره سفر به ایران و چند کشور دیگر به وجود آمده که ممکن است ایشان را مجاب کند، راهی ایران نشوند، چون در این صورت ممکن است نتوانند بدون ویزا به آمریکا سفر کنند و مشمول محرومیت هایی خواهند شد.

البته این بند، بعد از تصویب لایحه بودجه در مجلس سنای آمریکا و پیرو آن، امضای رئیس جمهور این کشور، به قانون تبدیل شده است، ولی هنوز مشخص نیست مانعی در راه سفر اروپایی ها و اتباع دوگانه به کشورمان خواهد بود یا نه، زیرا در آن به صراحت از کشورمان نام برده نشده و شاید استقراها در این خصوص صحت نداشته باشد.

البته نگرانی ها در این خصوص، فراتر از این حرف هاست و موجب شده که از هم اکنون برخی ترجیح دهند قید سفر به کشورمان را بزنند یا دست کم تا زمانی که مشخص شود، ساز و کار اجرای این قانون جدید در آمریکا به چه صورت است و مجریان قانون در آن کشور تا چه اندازه بر اجرای آن مصمم هستند، راهی کشورمان نشوند.

راهکاری برای به چالش کشیدن محدودیت‌های ضد ایرانی ویزای آمریکا

این احتیاط و نگرانی که می‌تواند مانع بزرگی در راستای توسعه صنعت گردشگری کشورمان به حساب آید و مانع سرازیر شدن سیل گردشگران اروپایی به ایران پس از برجام شود، به این اندازه محدود نمی‌ماند، چون بنا بر قانون جدید آمریکایی ها، کسی از شمول آن معاف نشده است؛ حتی ورزشکاران.

این اشکال موجب شد که رقابت های امسال کشتی جام جهان پهلوان تختی در کشورمان، به مشکل خورده و برخی از تیم های دعوت شده به آن، به کشورمان نیایند. البته به صراحت اعلام نشد که این عدم حضور، به دلیل قانون اخیر آمریکایی هاست، ولی شایعاتی در این باره منتشر شد که می‌توان با تکیه بر آن، برای راستی آزمایی این موضوع و سنجش حسن نیت آمریکایی ها، بهره برد.

بنابراین، کافی است تا مسئولان و دست اندرکاران کشورمان تلاش کنند، میزبانی مسابقات جهانی در برخی رشته ها را در ماه ها و سال های پیش روی عهده دار شوند تا به این وسیله قانون آمریکایی ها به چالش کشیده شده و هنوز قوام نیافته، بی اثر شود؛ اتفاقی که میزبانی مسابقات لیگ جهانی والیبال و دیگر مسابقات جهانی هم می‌تواند در رقم خوردن آن نقش ایفا کند.

با این رویکرد، به سادگی می‌توان دریافت که آیا قانون محدودیت ویزای آمریکا شامل اعمال محدودیت هایی علیه مسافران ایران خواهد شد یا خیر، زیرا اگر این گونه باشد، باید ورزشکاران خارجی از اعزام به کشورمان نگران شوند و مخالفت ها نسبت به این قانون دامنه دارتر شود.

این اتفاق زمانی کارآمدتر روی خواهد داد که مدیران ورزش کشورمان بتوانند میزبانی مسابقات مهم تری را برای کشورمان دریافت کنند تا در کنار ورزشکاران و ملی پوشان دیگر کشورها، اتباع این کشورها هم راهی ایران شوند؛ محکی که هم نفع آن به ورزش کشورمان خواهد رسید، هم ایران جدیدی پس از برجام به جهانیان نشان خواهد داد و زمینه ساز رشد گردشگری کشورمان خواهد شد و هم دست آخر، می‌توان به مدد آن قانون محدودیت ویزا را از دور خارج کرد.

اتفاقی که جا دارد برای رخ دادن آن دست به کار شده و به وزارت ورزش و زیرمجموعه هایش مأموریت ویژه دهیم تا آن را محقق کنند؛ با این امید که چند هدف را همزمان به کمک آن محقق کنیم و نگرانی گردشگران خارجی، متخصصان، محققان و ... از بابت سفر به ایران را رفع کرده و زمینه ساز توسعه کشورمان در دوران برداشته شدن تحریم ها شویم.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست