بازدید 9019

جوابیه محیط زیست استان گیلان به یک خبر

پس از حمله چند قلاده گرگ به اطراف شهر لوشان و ورود یک قلاده از آنان به داخل شهر و حمله گرگ به چند نفر از جمله یک کودک خردسال، در نهایت گرگ مذکور در یکی از خیابانهای شهر لوشان مشاهده و جهت جلوگیری از حملات و صدمات احتمالی بیشتر به مردم، توسط مامورین زحمت کش نیروی انتظامی منطقه، هدف اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.
کد خبر: ۵۵۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 14 December 2015
پیرو درج خبری با عنوان «گرگ به اهالی لوشان زد و مسئولان سرش را بریدند!»، اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان جوابیه‌ای ارسال کرد که وفق قانون، عینا درج می‌گردد.

به گزارش «تابناک»، در این جوابیه که به امضای مدیر اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان رسیده، آمده:

برابر گزارش واصله از حمله چند قلاده گرگ به اطراف شهر لوشان و ورود یک قلاده از آنان به داخل شهر و حمله گرگ به چند نفر از جمله یک کودک خردسال، در نهایت گرگ مذکور در یکی از خیابانهای شهر لوشان مشاهده و جهت جلوگیری از حملات و صدمات احتمالی بیشتر به مردم، توسط مامورین زحمت کش نیروی انتظامی منطقه، هدف اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. (این خبر در همان زمان در پورتال اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان درج گردید و به اطلاع خبرگزاری ها نیز رسید)

پس از این واقعه طی هماهنگی با اداره دامپزشکی شهرستان رودبار، لاشه گرگ در اختیار کارشناسان محترم آن اداره قرار داده شد تا ضمن بررسی در مورد هار بودن حیوان اعلام نظر نمایند. از آنجا که بررسی هاری حیوان معدوم شده، طبق دستورالعمل‌های دامپزشکی انجام می‌گیرد، لذا نحوه نمونه برداری از لاشه نیز بر عهده آنان بوده و به مجموعه حفاظت محیط زیست ارتباطی ندارد.

اداره دامپزشکی شهرستان رودبار نیز پس از انجام آزمایشات  لازم، هار بودن حیوان را تایید و این موضوع را طی نامه شماره 1/1408 مورخ 15/9/94 به اداره حفاظت محیط زیست رودبار اعلام نمود.(این خبر به صورت تکمیلی به همراه اطلاعات لازم در مورخ  15/9/94 در پورتال اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان درج گردید و به اطلاع خبرگزاری ها نیز رسید .)

بنابراین خبر روابط عمومی این اداره کل که در پیگیری خبرنگار محترم شما به اطلاع مشارالیها رسیده بود، صحیح بوده و خبرهایی از قبیل رها سازی گرگ یا فراهم آوردن بستر رو در رو شدن حیوانات خاص با مردم توسط حفاظت محیط زیست گیلان و کشتن آن به روش مرگ آرام (یوتانایز) و حتی کشته شدن بیش از یک قلاده گرگ که در خبر تابناک و برخی سایت‌ها و فضای مجازی به آن پرداخته شده بود، به هیچ وجه صحت نداشته و جملگی ساخته و پرداخته گویندگان آن است.

لازم به ذکر است کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل به طور مداوم رفتار و تحرک حیوانات وحشی را در منطقه رصد می‌کنند و در صورت وجود هر گونه احتمال خطر و تضاد منافع باجوامع انسانی، اقدامات پیش‌گیرانه‌ لازم را به عمل خواهند آورد.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ضمن تشکر از همه خبرنگاران محترم و مطبوعات کشوری و محلی که بنابر احساس وظیفه و دغدغه حمایت از حیات وحش نسبت به نشر اخبار محیط زیست و اتفاق اخیر  اقدام نموده‌اند، صمیمانه از همه آنان تقاضا می‌کند همچنان با عزم بیشتر، خدمتگزاران مردم در مجموعه حفاظت محیط زیست گیلان را یاری نموده تا به اتفاق هم در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت در جهت  بهتر شدن محیط زيست كشور گام برداريم.

محمد علی صدیق عربانی
مدیر اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل