بازدید 2083

کاهش محبوبيت حزب عدالت و توسعه در ترکيه

کد خبر: ۵۲۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ 29 August 2015
نتایج تازه ترین نظرسنجی صورت گرفته حاکی از آن است که حزب عدالت و توسعه حاکم بر ترکیه در انتخابات زودهنگام ، آرای کافی را برای تشکیل دولت تک حزبی به دست نخواهد آورد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث ، بر اساس نتایج نظرسنجی که موسسه « گزیچی » آن را انجام داد به نظر نمی آید حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه آرای کافی در انتخابات زودهنگام اول ماه نوامبر به منظور تشکیل یک دولت تک حزبی به دست بیاورد زیرا میزان محبوبیت این حزب از 40.7 درصد در انتخابات ماه ژوئن به 38.9 درصد کاهش یافته است.

این در زمانی است که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه ترکیب کابینه موقت این کشور را به ریاست احمد داوود اوغلو پیش از برگزاری انتخابات تایید کرد.

داوود اغلو هنگام تشکیل کابینه گفت: مقامات ترکیه کشور را در خلأ قدرت قرار نمی دهند. برای نخستین بار است که نمایندگانی از کردها در ترکیب کابینه ترکیه قرار می گیرند.

در انتخابات هفتم ماه ژوئن، حزب عدالت و توسعه برای نخستین بار از زمان به قدرت رسیدن در ترکیه در سال 2002، اکثریت خود را از دست داد و احمد داوداوغلو نخست وزیر این کشور و رهبر این حزب از شخصیت های مخالف دعوت کرده است به یک کابینه موقت بپیوندند.

نتایج نظرسنجی گزیچی حاکی از آن است که میزان حمایت فعلی از حزب اصل مخالف سکولار موسوم به «حزب جمهوریخواه خلق» 27.8 درصد است.

براین اساس، میزان محبوبیت حزب ملی گرای «حزب حرکت ملی» 16.3 درصد و میزان حمایت از حزب حامی کردها موسوم به «حزب دموکراتیک خلق ها» نیز 13.5 درصد است.

در انتخابات ماه ژوئن، حزب جمهوریخواه خلق 25.1 درصد آرا را به دست آورد.

حزب حرکت ملی 16.5 درصد آرا را کسب کرد و حزب دموکراتیک خلق ها نیز 13 درصد ارا به دست اورد.

گزیچی اعلام کرد این نظرسنجی بیست و دوم و بیست و سوم ماه اوت در 36 استان با شرکت چهار هزار و 860 نفر انجام شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار