بازدید 21230
بزرگترین پروژه سینمایی ایران در آستانه اکران؛

فروتنی ستودنی عوامل «محمد رسول‌الله(ص)»در برابر بزرگی نام پیامبر

مجید مجیدی در خصوص علت حذف نام بازیگران، عوامل و کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» از تبلیغات شهری این فیلم عنوان داشت: « علاقه‌ای نداشتم که نام خودم هم‌ روی این پوسترها و عکس‌ها باشد، چون سوژه اثر مهم‌تر از نام کارگردان است».
کد خبر: ۵۲۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 18 August 2015
بزرگترین و پرهزینه‌ترین پروژه تاریخ سینمای ایران به روزهای اکران نزدیک می‌شود. این خبر را مجید مجیدی، کارگردان این اثر شب گذشته و در کنفرانس مطبوعاتی این فیلم عنوان کرد؛ کنفرانسی که در 55 کیلومتری قم و در شهرک سینمایی نور برگزار شد و برای اولین بار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به کنفرانس مطبوعاتی یک اثر سینمایی توجه نشان داد و آن را مستقیم پخش کرد، تا اهمیت ساخت این اثر بر همه هویدا شود. حالا تنها چند روز تا اکران عمومی «محمد رسول‌الله(ص)» در سالروز میلاد اما هشتم شیعیان فرصت باقی است و همه منتظرند تا یکی از آثار پر سروصدای سینمای ایران را روی پرده نقره‌ای ببینند.

به گزارش «تابناک»، مجید مجیدی و عوامل نامداری فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» شب گذشته در شهرک سینمایی نور گرد‌هم آمده بودند تا در آستانه اکران فیلم و در شب آغاز تبلیغات رسمی‌اش از فیلم و زحماتی که برای آن طی این هفت سال کشیده شده بود سخن بگویند.

مجیدی درباره چگونگی ساخت فیلم و همچنین درباره شکل‌گیری ایده این اثر گفت: حدود 8 - 9 سال پیش در جشنواره‌ای در دانمارک برایم بزرگداشت گرفتند که این موضوع همزمان شد با کاریکاتورهای توهین‌آمیزی که درباره پیامبر در جراید آن کشور منتشر شده بود. با خودم خیلی فکر کردم چطور می‌توانم در کشوری حاضر شوم که به اعتقادات ما توهین کرده‌اند و طی نامه‌ دوستانه‌ای از رئیس آن جشنواره تشکر کردم و گفتم، نمی‌توانم در این رویداد حاضر شوم. مدت‌ها فکر می کردم، چرا در این سال‌ها که به اسلام هجمه می‌شود، ما فقط واکنش نشان می‌دهیم و متأسفانه همین واکنش‌ها هم به عنوان تصاویری خشونت‌آمیز در رسانه‌های جهان بازتاب داده می‌شد و به این نتیجه رسیدم که ما به جای عمل کردن، فقط عکس‌العمل داریم.

فروتنی ستودنی عوامل ساخت «محمد رسول‌الله(ص)در برابر بزرگی نام پیامبر
از امروز تبلیغات شهری فیلم آغاز شده است و در ابتکاری جالب نام هیچ یک از بازیگران، عوامل و کارگردان در آن دیده نمی‌شود.

او با ابراز تأسف از فجایعی که این روزها در کشورهای اسلامی رخ می‌دهد، اضافه کرد: این فجایع برآمده از دلارهایی است که در این کشورها خرج می‌شود و متأسفانه لحظه به لحظه قرائت بسیار زشتی از اسلام را معرفی می‌کند که این موضع به عنوان یک درد برای من مطرح است که چرا این قدر نسبت به پرداخت به پیامبرمان بی‌توجه بوده‌ایم. در سینما به پیامبران دیگر بسیار پرداخته شده است؛ اما درباره پیامبر ما فقط دو فیلم ساخته شده که یکی از آنها فیلم مشهور مصطفی عقاد است و دیگری هم فیلم ما. اما باور ما بر این بوده و هست که ما باید راه را نشان دهیم و قرائت درستی از دین اسلام را به دنیای امروزی ارائه کنیم و با همین نگاه از هفت سال پیش پروژه حضرت محمد(ص) را آغاز کردیم.

همین نگاه موجب شد تا مجیدی به سراغ عوامل نامدار سینمای جهان برود و از آن‌ها در ساخت فیلمش بهره بگیرد و همین برگ برنده هم موجب شد تا این اثر در کانون توجهات داخلی و خارجی قرار بگیرد. چنانکه همزمان با اکران این فیلم در ایران در چهارم شهریور ماه و همزمان با سالروز میلاد امام هشتم شیعیان، سی و نهمین دوره جشنواره فیلم مونترال کانادا هم با اکران این فیلم استارت می‌خورد. در سایت جشنواره مونترال آمده است: این فیلم اسطوره‌ای ۱۷۱ دقیقه ای درباره سال‌های اولیه زندگی پیامبر اسلام است که با بودجه ۵۰ میلیون دلاری ساخته شده و به عنوان گران‌ترین فیلم ساخته شده در ایران شناخته می‌شود. برای تولید این فیلم پنج سال زمان صرف شده است. سرژ لوسیک رئیس جشنواره جهانی فیلم مونترال در این باره گفت: این جشنواره افتخار دارد که این امکان را به دست آورده تا میزبان افتتاحیه این کار باارزش و مهم باشد؛ فیلمی با اهداف بالای هنری با مخاطبانی بسیار گسترده.


فروتنی ستودنی عوامل ساخت «محمد رسول‌الله(ص)در برابر بزرگی نام پیامبر

جذب سرمایه کافی برای گرانترین اثر سینمایی کشور به مجیدی این امکان را داد تا از عوامل نامداری برای ساخت این فیلم بهره ببرد. ای. ار رحمان موزیسین هندی که برنده دو جایزه اسکار شده موسیقی، این فیلم را ساخته و علاوه بر او تدوینگر این فیلم روبرتو پرپیگنانی و طراح جلوه‌های ویژه آن اسکات ای.اندرسون برنده اسکار است. طراحی چهره و چهره پردازی را نیز جیانتو دی روسی بر عهده داشته است.

اما علاوه بر نمایش این فیلم در کانادا، دست اندرکاران این فیلم برنامه خوبی هم برای اکران آن در سرتاسر ایران دارند، به گونه‌ای که برنامه اکران «محمد سول‌الله» در ایران هم یک رکورد قابل توجه را برای این فیلم ثبت کرده است. با مشخص شدن وضعیت اکران «محمد سول‌الله» قرار است این فیلم در 143 سینمای ایران نمایش داده شود. بنا به گفته تهیه کننده این فیلم قرار است «محمد رسول‌الله» در 45 سینمای تهران و 98 سینمادر شهرستان‌های کشور اکران شود. غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش در این باره گفت: مقرر شد به دلیل اهمیت و شرایط ویژه فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» مجید مجیدی و فضایی که برای سینمای ایران به وجود آورده، این فیلم را در دو سرگروه سینمایی ماندانا و آزادی اکران کنیم؛ بر این اساس فیلم «محمد رسول الله (ص)» از چهارم شهریورماه همزمان با تهران در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود و طبق گفته محمدرضا صابری، مدیرعامل شرکت نورتابان شهرهایی که فاقد سالن سینما هستند، برای نمایش این فیلم تجهیز شده‌اند.

از صبح امروز همچنین تبلیغات شهری فیلم «محمد رسول‌الله» هم آغاز شد. تبلیغاتی که با یک نوآوری همراه بود و در آن به جز صحنه‌های فیلم و عنوان آن که نام مبارک رسول‌الله است، اشاره‌ای به عوامل، بازیگران یا کارگردان فیام نشده‌ است. مجید مجیدی در توضیح حذف اسم عوامل و بازیگران از تبلیغات شهری فیلم گفت: «یکی از دلایلی که باعث شد این تصمیم را بگیرم و نام هیچ ‌یک از عوامل در پوسترهای تبلیغاتی دیده نشود، این بود که تک‌تک فریم‌های عکس که کار نادر فوقانی است، مانند تابلوهای نقاشی است. و با نوشتن نام عوامل روی پوسترهای تبلیغاتی، زیبایی تصویر گرفته می‌شد. از همین روی، تصمیم گرفتم نام هیچ‌ یک از عوامل نباشد تا مردم چشم‌انداز زیباتری از عکس‌های این فیلم ببینند. همچنین علاقه‌ای نداشتم که نام خودم هم‌ روی این پوسترها و عکس‌ها باشد، چون سوژه اثر مهم‌تر از نام کارگردان است».

در روزهایی که مدیران فرهنگی و سینمایی کشور با یک بحران در خصوص اکران «رستاخیز» به خاطر نمایش چهره یکی از بزرگان دین قرار دارند، مجید مجیدی این اطمینان را داد که هیچ تصویری از چهره پیامبر به نمایش درنخواهد آمد. او با اشاره به اعتراض‌هایی که از سوی برخی علما در الازهر مصر رخ داده گفت: «فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» برای وفاق در جهان اسلام ساخته ‌شده و به همین دلیل هم مقطعی از سن پیامبر اسلام انتخاب شد که اختلافی در جهان اسلام ایجاد نشود. فضاسازی‌هایی که از سوی برخی کشورهای عربی و به ‌ویژه الازهر به وجود آمد، ناشی از قضاوت زودهنگام بود چون اصلاً فیلم را ندیده بودند. ما بارها به آن‌ها اعلام کردیم که چهره پیامبر اسلام به نمایش درنیامده، اما آن‌ها به دنبال حاشیه‌سازی و تهییج بودند و این ماجرا را ادامه دادند».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۵۰
بارک اله مجیدی
اکران این فیلم اونقدر برای مخاطبان (مردم عام) اهمیت نداره که شبکه خبر، تریبونی برای دفاع عوامل ،از این فیلم بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
شما از طرف مردم نمیتونی صحبت کنی
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
شما لطفآ از جانب عامه مردم اظهار نظر نکن . وقتی شلوغی سینما ها و فروش بالای این فیلمو رو دیدی اون وقت می فهمی اهمیت داره یا نه .
باید قبول کنیم خلاقیت رو نمیشه با سرمایه خرید.
کیفیت چیزی فراتر از جمع جبری کمیت هاست.
بهترین موزیسن بهترین طراح لباس بهترین فیلمبرداری.....الزاما به معنی بهترین فیلم نیست.

ضمن اینکه بزرگترین مشکل سینمای ایران پیام های مستقیم و صریحی است که می خواهند به مردم القا کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
بهتره تا نديدي اظهار نظر نکني
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
کاملا درست است ایشان چون امکان ساخت اثری بهتر از ساحته مطظفی عقاد نداشته رفته دنبال دوران کودکی
ناشناس
| United Kingdom |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
اصن برو ببین پیامشو مستقیم و صریح گفته یا نه.
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
عشق و محبت به پیامبر اسلام تو وجود اکثریت مردمه . القا کردن نیاز نیست .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
دوست من لطفا تا فیلم رو ندیدی نظر کارشناسی ندی !!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
کلیت حرف شما درسته، اما اینجا جاش نیست. مگر فیلم رو دیدی شما؟؟ یا اینکه فکر می کنی مجیدی و سلحشور یک چیز هستن؟!
درود
فروتنی؟ به بیمارستان های کشور بودجه نمی رسه که دستگاه های حیاتی رو خریداری کنند بعد ایشان این قدر پول بیت المال رو تقدیم عوامل خارجی ساخت کرده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
خوب که فکر کنی می فهمی چی مهمه ! چی مهم نیست !
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
من در این باره فکر کردم دیدم چیزهایی که الآن باعث افتخار ما می‌تونن باشن مثل بناهای تاریخی اصفهان لزوماً در دوره‌ای ساخته نشده که همه مردم بهترین زندگی رو داشته باشن. البته این‌که بیمارستان‌ها و رفاه اولویت داره شکی نیست ولی باید همه‌جانبه به قضیه نگاه کرد. شاید همین فیلم از یه جهت دیگه موجب خیر فراوان‌تری بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
بيماري فرهنگي کمتر از بيماري جسمي نيست اگر براي فرهنگ خوب کار بشه بيمار هاي زيادي از بين ميره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
آخه این چه جور تفکریه اگر ما از طرف خوشمون بیاد هرچی هزینه کارش بشه به لحاظ فرهنگی می ارزه اگر تو جناح ما نباشه این پول می شه پول بیت المال و بیمارستان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
ارزش این اثر وقنی بود که سفارشی ساخته نشه و در یک بستر غیر حمایتی با سازو کار صحیح در صنعت سینما تهیه بشه نه رانت ضمنا چه چیزی رو تو این فیلم نشوم میده داستانی رو که باره و بارها دیده شده و شنیده شده
ناشناس
| United States |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
کی گفته با پول ملت رفته اینو ساخته ؟؟؟ مجید مجیدی کلا از جمع کارگردان های این مدلی ایران خارج شده ضمن این که خلاقیت این آدم رو میشه تو اثر هایی مثل به رنگ خدا دید و قطعا شایسته تر از کارگردان های پرسرمایه ی هالیودیه .
آقای مجیدی هم از روی فیلم قبلب پیامبر کپی زدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
چه ربطی داره! تو با احمدی نژاد نسبتی نداری ؟ هر چیز جای خودش ... هنر چه توی بحث فیلم های دینی یا حتی ژانرهای دیگه باید ساپورت بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
کدام فيلم کودکي پيامبر را نشان داده. کاش قبل از قضاوت فکر کنيم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
بنده خدا سئوال کرده . آخر جمله اش علامت سئواله.
کار هنری بوده و قابل ستودن.
بحث بیمارستان و بودجه و اینا درسته اما خوب هنر هم بودجه خودشو باید داشته باشه.
نمونه اش کشورهای پیشرفته که برای طراحی فیلم های سینمایی خرج های هنگفت و جشنواره های متعددی برگذار میکنند.
به نظرم حرکت جالب و رو به جلویی در عرصه سینما بوده کما اینکه باید به بخش های دیگرکشور نیز رسیدگی بشه
مصطفی عقاد
محمد رسول الله در ایران
نام اصلی مسنجر یا پیام آور
امیدوارم روزی برسه به بزرگان تاریخ کشورمون توجه بشه مثل کورش کبیر در کنار فیلم های مذهبی
حقیقتا"فروتنی بخرج دادنا
فیلم محمد بسیار فیلم فاخریست قبول
بسیار هزینه شده قبول
سر و جان ما فدای رسول الله با جان و دل قبول
ولی این فیلم چه حرف جدیدی را میخواهد بگوید که قبلا گفته نشده؟
همه آنچه را که میگوید همه میدانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
درباره حضرت موسی هم میدانیم ولی وقتی فیلم خارجیش تولید میشه چندین بار نگاه میکنیم.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
حرف تازه زیاد داره واسه گفتن از جمله تحریفاتی که چند سال به خورد مردم می دن و می خوان اضافه کنن
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
در پاسخ به افاضات شما یاد این شعر افتادم البته با کمی تغییر؛ نگار من که به سینما نرفت و فیلم ندید به یک شبه منتقد صد مدرس شد
برادر من هنو فیلم اکران نشده شما محتوا رو تحلیل کردی و نتیجه گرفتی که فیلم چیز جدیدی برا گفتن نداره!!؟ قبل از اینکه چاقو تیز کنی و قمه به دست بری جلو سینما قمه بزنی اول برو فیلم رو ببین بعد یکم هم مطالعه کن و بعد اگه به نتیجه نرسیدی ...
استاد و کارگردان بزرگوار فیلمساز ایران پیشاپیش به شما و تمامی زحمتکشان ساخت فیلم خسته نباشید و تبریک عرض میکنیم .شما نام سینمای ایران را پر آوازه جهانیان خواهید کرد .
زنده و پاینده باشید.
چیز دیگه ای نبود در مورد این فیلم بنویسید. به فروتنی سازندگان گیر داده اید. من کلا ۶ سالی هست از مجیدی خوشم نمی آید. اینکه اینقدر بهش پول داده اند نشان می دهد یک جایی ایشان روح خودشان را فروخته اند.
پاسخ ها
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
برادر ناشناس...
اتفاقاً من بر عكس شما دقيقاً 6 سال است كه بسيار بيشتر از قبل به آقاي مجيدي و آثارشان علاقمند شده ام!!
شیعه علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
شما حسودی و نگاهت بیماره خدا شفا بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
حالا چون تو خوشت نمیاد بقیه هم باید همینطور باشن؟این چه استدلال مضحکیه که میکنی؟روح خودشان را فروخت!!!!!!!!!!!!!واقعاکه!!
سلام ودرودخدابرهنرمندتواناآقاي مجيدي وهمكاران ايشان وخسته نباشيدبه همه ايشان.اميدوارم مردم فهيم ايران باديدن اين فيلم وركوردشكني فروش آن عملا ميزان ارادت خودرابه پيامبرگرامي اسلام وكساني كه درراه ارادت به حضرت محمد(ص) همه توان خودرابكارمي برندنشان دهند.خداونداجرخيربه آقاي مجيدي عنايت فرمايد
برادر جان ، کار هنری فرهنگ ساز را نباید با پول ارزشگذاری کرد.ضمنا اگر زندگی ما سبک زندگی پیامبرگونه به خود بگیرد بسیاری از دردها و نابسامانی های دنیوی ما رخت برمیبندد.
این دومین دست آورد بزرگ دولت آقای روحانیه
یکی توافق در سیاسی و یکی این فیلم در جناح فرهنگی
به احترام آقایان مجیدی و جنتی و روحانی میایستیم نیم ساعت دست می زنیم
این همه هزینه برای چه؟ خدا میداند ... در حالیکه این فیلم هرچقدر هم زیبا باشد یه پای فیلم تاریخی محمد رسول الله نمیرسد و تکرار مکررات است. ای کاش با این همه هزینه فیلمی درمورد دیگر شخصیتهای بزرگ ایران و اسلام که تابحال فیلمی برایشان ساخته نشده خرج میشد ....
لطفا در باره ی سبک زندگی پیامبر توضیح دهید
آقای مجیدی هوشمندانه به دوره ای از زندگی پیامبر پرداخته اند که نه تنها باعث اختلاف شیعه و سنی نمیشه بلکه انشاالله به وحدت مسلمین هم کمک می کنه .  
عوامل فیلمو نزدنن ولی ارم شهرداری رو زدن
من حتما میرم و میبینمش.
در شرایطی که تمامی کفر در مقابل اسلام قد بر افراشته ، انجام چنین اثر تأثیر گذاری می تواند در اذهان عمومی جهان به ویژه جوانانی که دنبال گمگشته اشان می گردند نقش مهمی داشته باشد و روند بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی را تسریع نماید. ما از نسل سلمانیم وبایستی در جهت تحقق پیش بینی حضرت ختمی مرتبت وقتی بر شانه سلمان زد وفرمود روزی می رسد که قوم سلمان پرچم اسلام را در سراسر دنیا برافراشته میکنند وکسی پرسید در آن زمان اعراب کجا هستند، حضرت فرمود آن روز اعراب در خواب غفلت بسر می برند پیشتاز باشیم وزمینه را برای ظهور مولایمان حضرت ولی عصر(عج) مهیا نماییم واین را هم همه باید بدانیم به خصوص شیعیان وراهروان واقعی رسول الله وائمه اطهار (ع)هیچ پیروزی وموفقیتی بدون تلاش وزحمت بدست نمی آید در این راه باید جان داد مال داد باید صبر کرد باید توکل کرد باید با مشکلات دست وپنجه نرم کرد باید مقاوم بود تا نصرت حق فرابرسد ووعده حتمی خداوند که همانا پیروزی پا برهنگان بر مستکبرین وطاغوت هاست به یاری حق تعالی ودعای خیر حضرت ولی عصر (عج) محقق شود. انشاالله
اما آرم شهرداری هست!!!!
امیدوارم ساخت چنین فیلم هایی که موجب نشر بهتر اسلام از زبان هنر میشه که قطعا تاثیر گذار تر هم هست, موجبات وحدت تمامی مسلمین چه شیعه و چه سنی را فراهم کنه و تندروهای دست نشانده را در کار خود ناکام گذارد.
بی صبرانه منتظر اکران فیلم هستیم قراره با کل خونواده و دوستان بریم فیلم رو نگاه کنیم
تعجب من از اینه که خیلی ها از ما هنوز فیلم را ندیده قضاوت می کنیم! این چه بلایی است که ملت ما دچار آن شده است؟
بنام خدا ... نمی دانم توی کشور ما این چه کاریست که همه چیز توی هم قاطی می شود ... (از نظر من البته) اگر ننوشتن نام عوامل به عنوان یک کار جدید است که اهلا وسهلا ... ولی اگر به خاطر نام حضرت است که خیلی بی معنی است زیرا بیننده حق دارد بداند کتابی که می خرد و یا داستانی که روایت می شود از سوی چه کسی و بازیگران آن کی هستند و هیچ ربطی به فروتنی و این چیزا نداره ... اصولا ما ایرانیا خیلی چیزا رو با خیلی چیزای دیگه قاطی می کنیم !!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار