بازدید 43460
آیا باور می‌کردید پزشکان متخصص چنین واکنشی نشان دهند؟

تحریم «در حاشیه» و نگرانی مدیری از کاهش حجم مخاطبانش!

اگر قرار بود فیلم و سریال، اعتماد مردم به مسئولان و متخصصان را با مردم از میان ببرد و یا متزلزل نماید، باید کوچک‌ترین اعتمادی به پزشکان، قضات، پلیس، نیروهای امنیتی و مقام ارشد سیاسی آمریکا و دیگر کشورهای غربی و شرقی وجود نمی‌داشت؛ بنابراین، چنین استدلالی برای مخالفت با ساخت یک کمدی داخلی، بسیار عجیب و غیرقابل پذیرش است.
کد خبر: ۴۸۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 07 April 2015
تحریم «در حاشیه» و نگرانی مدیری از کاهش حجم مخاطبانش!
پزشکان متخصص داخلی در شرایطی تصمیم به تحریم سریال «در حاشیه» گرفته‌اند و این تصمیم را رسانه‌ای کرده‌اند که پیش از این تصور می‌شد، نهادهایی چون سازمان نظام پزشکی صرفاً بدون برخورداری از چنین پشتوانه‌ای، همه توانشان را برای متوقف ساختن یک کمدی به کار برده‌اند؛ اما حال با چنین واکنشی مشخص شد نقدپذیری در ایران چه سقف کوتاهی دارد!

به گزارش «تابناک»، تولید مجموعه نود قسمتی مهران مدیری برای تلویزیون به قسمت هفتم رسیده بود که همه چیز متوقف شد و این توقف علت مشخصی داشت؛ از یک سو، اعتراض‌هایی درباره تولید این مجموعه با ارسال نامه نظام پزشکی مطرح شده بود و از سوی دیگر، تصمیم‌گیرندگان رسانه ملی ـ که باید استمرار تولید این سریال تلویزیونی را با‌‌‌‌ همان رویه گذشته تأیید می‌کردند ـ در حال تغییر بودند و به همین دلیل، پروژه مدیری عملاً در وضعیت تعلیق قرار گرفت.

در دوران مدیریت جدید صداوسیما، تصمیم بر ادامه تولید این سریال گرفته شد؛ اما برای آنکه پاسخی به مطالبات پزشکان داده شود، علاوه بر آنکه عملاً این به اصطلاح پزشکان فاقد مدرک و سابقه حرفه‌ای خوانده شدند، بخش‌هایی از قسمت‌های ساخته شده این سریال سانسور و سکانس‌ها نیز افزوده شد، ولی پیش و پس از پخش این قسمت‌ها باز هم صدای نظام پزشکی و سپس نمایندگان گروهی از پزشکان درآمد و این گروه شدید‌ترین اعتراضات ممکن را شکل دادند که بسیار کم‌سابقه بود.

از نامه نگاری رئیس سازمان نظام پزشکی در اعتراض به این سریال و سپس تشکیل کمپین و ثبت نام از پزشکانی که می‌خواهند در تجمع علیه صداوسیما برای پخش این سریال شرکت کنند تا خط و نشان‌هایی که این سو و آن سو کشیده شد، راه طولانی نیست؛ اما بعید به نظر می‌رسید که پزشکان متخصص همراه این جریان شوند و این فضا را تقویت کنند که حتی نمی‌‌توان با طبقه تحصیل کرده‌ای چون پزشکان نیز شوخی کرد.

با این حال با گفته‌های تازه رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران که عنوان کرده تلویزیون برای جذب مخاطب بیشتر، پزشکان را سوژه طنز قرار داده است و این امر اعتراض اکثر پزشکان را به همراه داشته، مشخص شد ظاهراً سوژه‌های طنز باید از میان آدم فضایی‌ها باشد و اساساً در ایران بر خلاف دیگر نقاط جهان، هیچ‌گاه به نقطه‌ای نخواهیم رسید که بتوان همه مشاغل را در قالب کمدی آورد و چنین مسأله‌ای ارتباطی به سطح تحصیلات و عوامل اینچنینی نیز ندارد.

تحریم «در حاشیه» و نگرانی مدیری از کاهش حجم مخاطبانش!

دکتر ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با بیان اینکه این سریال هجو و تمسخر است و نه طنز، گفته است: «وقتی در این سریال چهره، نحوه سخن گفتن، غذا خوردن و به طور کلی نحوه رفتار پزشکان به سخره گرفته می‌شود، چگونه می‌توان از مردم انتظار داشت به جامعه پزشکی اعتماد کنند؟... آیا طرح مشکلات با زبان تمسخر و هجو و به بهای نابودی اعتبار و شأن یک قشر تحصیل کرده، آبرومند و زحمتکش جامعه صحیح است؟ و دوم آنکه آیا بر سایر قشرهای جامعه انتقادی وارد نیست؟»

خسرونیا ادامه داده است: «وقتی در این سریال طرز برخورد با مریض، انجام اعمال جراحی بیماران و به طور کل مسأله درمان بیماران اینگونه به سخره گرفته می‌شود، چگونه می توان از مردم این انتظار را داشت که مردم جان خود را به پزشکان بسپارند؟ جامعه پزشکان متخصص داخلی با تحریم این سریال، مراتب اعتراض خود را به این سوژه قبل از پخش آن اعلام داشته است؛ هرچند اعتراض پزشکان موجب سانسور بخش‌هایی از این سریال پیش از پخش شد، اما آنچه هم اینک پخش می‌شود به دلایل فوق مورد اعتراض جامعه پزشکی است».

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران خبر داده در بیست و ششمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران که پانزدهم تا هجدهم اردیبهشت ماه امسال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود، قرار است، پزشکان مراتب اعتراض خود را به پخش این سریال به وزیر اعلام کنند و از صداوسیما خواسته با هدف صیانت ازشان جامعه پزشکی هرچه سریع‌تر جلوی پخش این سریال گرفته شود.

آنچه مسلم است سریال‌ها و فیلم‌های آمریکایی، نباید کوچک‌ترین میزان اعتماد عمومی نسبت به رئیس جمهور، سناتور، سی آی‌ای، دستگاه‌های امنیتی، قضات، پلیس‌ها و... داشته باشند، زیرا حجم تریلر‌ها، ملودرام‌ها، تراژدی‌ها و کمدی‌هایی که در قالب آن‌ها شدید‌ترین نقد‌ها به این نهاد‌ها وارد آمده، بسیار وحشتناک است و عجیب اینکه تقریباً هیچ اعتراضی به این آثار وارده نشده، به این زیرا به درک رسیده‌اند، این‌ها «داستان» است و نه «مستند».

در واقع اگر قرار بود فیلم و سریال، اعتماد مردم به مسئولان و متخصصان را با مردم از میان ببرد و یا متزلزل نماید، باید کوچک‌ترین اعتمادی به پزشکان، قضات، پلیس، نیروهای امنیتی و مقام ارشد سیاسی آمریکا و دیگر کشورهای غربی و شرقی وجود نمی‌داشت؛ بنابراین، چنین استدلالی برای مخالف با ساخت یک کمدی داخلی، بسیار عجیب و غیرقابل پذیرش است.

به هر حال، در این شرایط، مهران مدیری باید نگران کاهش مخاطبان متخصصش باشد، البته بیش از آنکه نگران سلامتش باشد، زیرا با قشری شوخی کرده که ممکن است گذر خودش یا عوامل فیلمش به آن‌ها بیفتد و آن‌ها شوخی‌هایی که جدی گرفته را بیش از این جدی بگیرند! شاید باز هم تکرار این موضوع ضروری باشد که این یک آزمون بزرگ برای تلویزیون است و انتظار می‌رود به هیچ عنوان مسیر این کمدی تغییر نکند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۰
در انتظار بررسی: ۵۲۱
انتشار یافته: ۲۰۱
در عوض ، ما مردم زجر کشیده ، قسمتهای برگزیده ان را به صورت کلیپ در شبکه های اجتماعی پخش می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
پزشکان زیاده روی کرده اند؛ اما این روی ماجرا را هم ببینید که مردم بسیاری از چیزهایی که تلویزیون به خوردشان می دهد را باور می کنند. چرا کارگر و کشاورز در ایران مشاغل سطح پایین و خجالت آوری شده اند؟ آیا برنامه های تلویزیون تاثیرگذار نبوده؟ آیا دم دستی ترین قشر برای سوژه شدن در سیما کارگر نیست؟ آیا 100 سال پیش هم کارگر و کشاورز مشاغل خجالت آوری بودند؟
به هر حال، مهمترین سرمایه پزشکان اعتماد است و خدشه به این اعتماد برای بیماران نیز مضر خواهد بود، چرا که باور به قدرت درمانی پزشک خود تاثیر بالایی در بهبود بیمار دارد.
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
آیا ما پزشکان زجر کشیده نیستیم ؟آیا چون من ماهی 200میلیون تومان درامد دارم باید به سخره گرفته شوم؟من که هیچ وقت این هنرپیشه نماها را نخواهم بخشید ما نیاز به تمجید مکرر داریم
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
پس برنامه ثریا رو هم قسمتای مهمشو جدا کنید.اون مستنده و تاسف آور
نمیدونم چرا مسوولین رده بالا ازاین بی عدالتی چیزی رو نمیبینن
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
در حاشیه واس ماس یعنی صداسیما ماس ماس
ناشناس
| Denmark |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
با این تحریم مخاطبان چند برابر میشن و بیشتر از همه همون دکترهای متخصص تماشا می کنن
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
متنی زیبا از پرفسور سمیعی

محله ما یک رفتگر دارد، صبح که با ماشین از درب خانه خارج می شوم سلامی گرم می کند و من هم از ماشین پیاده می شوم و دستی محترمانه به او می دهم، حال و احوال را می پرسد و مشغول کارش می شود.
همسایه طبقه زیرین ما نیز دکتر جراح است، گاهی اوقات که درون آسانسور می بینمش سلامی می کنم و او فقط سرش را تکان می دهد و درب آسانسور باز نشده برای بیرون رفتن خیز می کند.

به شخصه اگر روزی برای زنده ماندن نیازمند این دکتر شوم، جارو زدن سنگ قبرم به دست آن رفتگر، بشدت لذت بخش تر از طبابت آن دکتر برای ادامه حیاتم است.

تحصیلات مطلقا هیچ ربطی به شعور افراد ندارد
شوکا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
زینال مرسییییییییییییییییییییییییی
من ترجيح مي دهم سريال آمريكايي مثل دكتر هاوس ببينم تا در حاشيه مديري را.
من منتقد سينما و فيلم نيستم ولي واقعا بين طنزهاي آمريكايي و طنزهاي ايراني تفاوت هاي محسوسي وجود دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
واقعاً کی حالا میشینه این سریال رو می بینه که دکترا همچین می کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
dr house مگه طنزه؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
نوشه جونت عزيز چه ربطي داشت به اين
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
آیا دکتر هاوس سریال طنز مجید جان ؟
ناشناس
| - |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
شما اول پزشکای امریکایی رو با پزشکای ایرانی مقایسه کن بعد بگو کدوم بهتر و مناسبتره
arman
| Canada |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
شما هیچی از جامعه آمریکا نمیدونی . شما از رئیس جمهور آمر یکا که هر شب تو کانالهای آمریکایی مسخره به معنای کامل میکننش که بالانر نیستید . اصولا تو آمریکا میگن اون کسی که تحمل طنز رو نداره از جوامع عقب افتادست آقاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایییییییییییی دکککککککککککککتتتتتتتتتتتر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
حق با شماست، طنز های ایرانی بسیار زیباتر است
امين اكتيو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
به اينكه تعجبي نداره مرغ همسايه هميشه غاز بوده ولي واقعا از ما بي جنبه تر تو دنيا كم پيدا مي شه بخدا!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
تو در هر صورت سراغ طنز های آمریکایی می رفتی .
حالا هم چکار داری ؟ برو طنز آمریکایت رو ببین !
پیشنهاد می شود کلیه پزشکان محترم آیتمی به فرم پذیرش بیمارستانها و تشکیل پرونده مطب ها اضافه نمایند مبنی بر مشاهده یا عدم مشاهده سریال "در حاشیه"
پاسخ ها
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
بعیدهم نیست....فکرش رو بکن در بیست و ششمین کنگره سالانه شان میخوان این مطلب رو مطرح کنن .....ببین چه فشاری روشونه ! فکر کنم طرف دقیقا زده به هدف!
خدا نکنه پای آدم به مراکز پزشکی باز بشه...
پاسخ ها
حسین مقدسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
پزشکها با وجود اینکه جزء اشغلهای خدماتی حساب میشوند اما خودشون رو خیلی سطح بالا گرفتن
چون بر اساس واقعیته و باهاش هم ذات پنداری میشه اینهمه ازش میترسن وگرنه که دلیلی نبود برای ترس ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
هم زاد پنداري درسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
دمت گرم. گل گفتی
کاملا با نظر جناب دکتر موافق هستم. سریال آمریکایی دکتر هاوز را در نظر بگیرید. شخصیت اول این سریال ظاهرا فردی شلخته و غیر قابل پیش بینی و نامنظم است. ولی کارش را بسیار خوب بلد است و برای درمان مریضش ممکن است هر کاری بکند. وقتی دو قسمت از سریال را ببینید چیزی که نهایتا در ذهنتان می ماند این است که ظاهر انسان ها نمی تواند ملاک درستی باشد...سریال در حاشیه را که می بینید نهایتا چیزی که در ذهن می ماند حس بی اعتمادی به جامعه پزشکی ایران است...بسیار برای آقای مدیری و صدا و سیما متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
برای جامعه پزشکی متاسف باش که کار را به جایی رساند که اکثر مردم به طنز گرفتن پزشکان را حق می دانند.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
ما هم واسه تو متاسفیم که توجه نداری به فرق طنز و مسخره کردن دیگران
سليمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
شما به خودتون نگيريد كارشما درسته.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
آخه من فکر میکنم درد اصلی این نیست . درد اصلی اینه که بدجوری آب بسته تو سریالش
شما فک کن عین سریال 24 رو تو ایران میساختن ببین چی میشد :))
کارگردان این فیلم با همه بازیگراش و از برج میلاد اویزونش میکردن :)))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
اینجوری صحبت نکنید. در مملکت ما آزادی مطلق وجود داره.
ناشناس
| United Kingdom |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
بیگ لایک
خدا نکنه پای آدم به مراکز پزشکی باز بشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
خوب شما نرو دکتر، مگه مشکلی ایجاد میشه. وقتی فکر می کنی پزشکها مثل این خلهایی هستند که در این برنامه نشون میده بشین خونه دردتو بکش مگه مرض داری بری بیمارستان که بکشنت؟؟؟؟
فرشید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
خدا نکنه...خدا نکنه...فریادرسی نیست !!
من به عنوان دانشجوی دکترای مهندسی مکانیک
از این سریال به شدت حمایت میکنم. بهتر است پزشکان ظرفیت نقدپذیری خود را بالا ببرند و واقعیات تلخ جامعه پزشکی را با این کارها مخفی ننمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
در کف پزشکی موندی جوگیر شدی
اسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
من هم بعنوان دانشجوی فوق دکترای مهندسی دانش میکانیک از این سریال حمایت می کنم.
در ضمن 5 تا دکترای دیگه هم دارم که نمیگم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
خیلی حال می کنی دانشجوی دکترای مهندس مکانیک هستی؟!!
اگه راست می گی بگو رتبه کنکورت لیسانست چند بوده؟! الان قبولی دکترا از لیسانس راحت تره!
انگار که فقط اینا آدمند!
ايول تابناك
آقایان و خانم های دکتر علی رغم اعتراضات وسیع مردمی و داروخانه ها آیا این زحمت را به خودشان دادند که نسخه ها را تایپ نمایند!!! حق ویزیت خود را افزایش ندهند!!! زیرمیزی نگیرند!!! جویای حال بیمار خود باشند!!! واقعا برای پزشکاه عزیر متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
با توجه به اينكه امسال قرار نيست كرايه هاي تاكسي و اجاره خانه و قيمت برق و ... زياد شود پزشكها هم نبايد ويزيتشان را گران كنند.اصلا مگر نمي گويند حرفه ما مقدس است، چرا پول مي گيرند بي انصافها
واقعا جای تاسف داره / پزشکهای عزیز شما مایه افتخار همیشه هستید مگه به خود شک دارید؟ / البته بعضی عزیزان
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
یعنی واقعا ایناعزیزن؟؟؟؟؟؟؟؟
مهران مديري با فيلم هاي خودش مردم ومشگلات آنها را به سخره مي كشد لذا مردم نبايد از سريال هاي ايشان استقبال كنند.
پاسخ ها
وحيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
شما حتما دكتري كه اين نظر را مي دهي و گرنه نظر مردم مشخص است
ناشناس
| - |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
چششششششششششششششششم
عجبا!!...باید روی نگرشم نسبت به جامعه تحصیلکرده و پزشکان تجدید نظر کنم!!
واقعا جای تاسف داره / پزشکهای عزیز شما مایه افتخار همیشه هستید مگه به خود شک دارید؟ / البته بعضی عزیزان
قابل توجه پزشکان محترم . حرف حق تلخ است
اینجاست که باید گفت دکتر برو دکتر
واقعا متاسفم. سطح فعالیت های هنری ما و نقد پذیری اون از دنیا خیلی عقبه.
درست است که بیشتر اقداماتی مانند زیرمیزی گرفتن مربوط به جراحان است. اما فقط زیر میزی که نیست وقتی می توان از یک عکس رادیولوژی همان نتایج اندوسکوپی را گرفت چرا همه بیماران گوارشی مجبور می شوند تحت آندوسکوپیگران قیمت قرار بگیرند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
دلبندم از عکس رادیولوژی همون نتیجه اندوسکوپی به دست نمی اد اول سوال کن بعد بنویس
بايدم نشون دادن واقعيت انقدر براشون تلخ باشه.اين طنز مهران مديري گريه داره نه خنده
بی ظرفیت ها
زبان تمسخر نه زبان طنز، اين را بفهميد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
اشتباه + دادم :(
به نظر شما آیا واقعا مردم به جامعه پزشکی اعتماد دارند!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
نه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
نه ندارند.نمونه اش مادر من که در تشخیص پزشک سنگ کلیه داشت بعد از 2 ماه الفی اخرش فهمیدن سرطان بوده که دیر شده بود.چه اعتمادی.پزشکان فقط پول میشناسند
فرشید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
نه...!!
چاره ای ندارند !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
نه
آینه گر عیب تو بنمود راست
خود شکن آیینه شکستن خطاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
احسنت
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
آفرین بر شما
این تیتر شما یعنی طنز بود؟! کاهش حجم مخاتبانش؟!! جمعیت این عزیزان متخصص زیاد نیست و آقای مدیری را زیاد نگران نخواهد کرد. این کار بیشتر نمادین است و تاثیر آن را دست کم نگیرید
خيلي جالبه مگه پزشك ها كي هستند كه از تيغ طنز مصون باشند؟ اصلا كي اين مصونيت رو به اينا داده كه اينجور بلوا مي كنند مگه همين پزشكا با مجموعه طنز هاي ديگه آقاي مديري قهقهه ها سر ندادند؟ چي شد حالا يه بارم با پزشكا شوخي شده اونم تو اين حد كه اصلا چيزي نيست تازه اگه عاقلانه به قضيه نگاه كنند اين سريال داره به مردم در مورد پزشكان قلابي و غير تخصصي هشدار مي ده
آقای مدیری نگران نباش. معمولا این تحریم ها نتیجه ی عکس دارد
مسئله این است که از قدیم گفته اند حقیقت تلخ است. و متاسفانه حقایقی که در بخش سلامت و درمان ما وجود دارد، علیرغم همه پیشرفتها، به قدری تلخ است که تلخی آن را مسئولین همین حوزه هم نمی توانند تحمل کنند. واقعاً در این چند قسمت واقعیات زیادی از برخورد برخی پزشکان و کادر درمانی بیمارستانها با بیماران و همراهانشان نشان داده شده است که همه ما حداقل یکبار این رفتار را با اطرافیان خود دیده ایم.
پس به جای داد و فریاد، این مشکلات و حرف دل مردم را ببینیم و به فکر رفع آن باشیم تا مثلاً 10 سال بعد اصولاً هیچ فردی نتواند این موضوعات را مطرح کند. نه این که با داد و فریاد صورت مسئله را پاک کنیم
نه خیر
ول کن نیستن انگاری
لطفالودگی وتحقیر وبی ادبی را به عنوان هنر وهنرمندی به خورد مردم ندهید ورسانه هم مجری آن نشود
پاسخ ها
شوکا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
شما هم قیاس مع الفارق و در نتیجه مغلطه میکنی. اتفاقا سریالش بسیار هنرمندانه و یک طنز کامل است. اگر شماها ککی به کلاهتان نیست نباید بهتان بربخورد.
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
ببین دیگه فایده نداره به نا حق اوج گرفته بودین ، حالا برای تعادل باید بیاین پایین
مردم درکشون از این آقای دکتر بیشتره و میدونن که این سریال طنزه !!
ما که مشتاق تر دنبال می کنیم
پزشکان نشان دادند که مهران مدیری درست میگوید !!
پاسخ ها
شوکا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
دمت گرم
به قول محراب قاسم خانی:

اگر در ایران فیلمی شبیه «سکوت بره ها» ساخته می‌شد که در آن یک روانشناس، بیمارهایش را می‌کشت و می‌خورد، احتمالاً جامعه پزشکی تعطیل می‌شد و تا از آنها عذرخواهی نمی‌شد، شروع به کار نمی‌کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
البته در اون فيلم يك نفر موضوع داستانه ولي درست يا غلط مهران مديري توي سريالش تيپ سازي كرده و بعنوان نماينده هاي جامعه پزشكي معرفي مي كنه
نتیجه دادن بی حد و حساب پول به یک گروه کوچک همین است.
کارگران هر سال برای حقوق چند صد هزار تومانی باید درگیری داشته باشند و حقوق بگیران بسیاری هم باید منتظر باشند تا بیبند دولت چند درصد حقوقشان را زیاد می کند
اما این پزشکان حقوق های چند صد میلیون تومانی یا میلیاردی می گیرند که تازه به لطف وزیر بهداشت و مجلس و با تامین منابع از جیب مردم، تعرفه ها دو و نیم برابر شده و در نتیجه این خقوقها باز هم زیاد شده اند.
مثلا چندی پیش در یکی از قسمتهای برنامه نیش شبکه خبر که مربوط به حقوق پرستاران بود، یکی از حاضران که نماینده مجلس بود، اعلام کرد که در شهری که نماینده اش هست، حقوق 5 6 میلیونی پزشکان 50 60 میلیون شده است.
زمانی که عدالت فراموش می شود و به عده ای این چنین پول هایی داده می شود، نمی توان انتظار چیزی از پزشکان برج ساز و امثالش را داشت!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
چه عجب نظرتو چاپ کردن
منکه ده بار بیشتر این چیزها رو نوشتم همه رو تابی سانسور کرده
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
آقایان و خانمهای پزشک توجهی به درآمد های خود و اقشار دیگر بیندازند
خیلی واضع ایشون تحصیل کرده آقای مهران مدیری را تهدید کردن واقعا باید واسه جامعه پزشکی متاسف بود با این طرز فکری که دارن میدونم تابناک چاپ نمیکنی ولی باز نظر دادم چون حرف من نیست کل جامعه دارن این حرفها رو میزنن
جامعه پزشکی با زیر میزی گرفتن و بد رفتاری با بیمار خود را به تمسخر گرفته است نه این سریال تنز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
تنز رو خوب اومدی!! :)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
شما اول نحوه نوشتن طنز رو یاد بگیر عزیزم
بی جنبه ها
شاید بهتر هست تلویزیون سریال خانه پوشالی( house of cards) را پخش کنه تا ببینند چطور این سریال رئیس جمهور آمریکا و دو حزب آمریکا را نشان میده، بعد جالب هست که اوباما از طرفداران سرسخت این سریال هم هست!
اقا دم مهران مدیری گرم این اقایون چون میدونن خیلی از این ها واقعیت های دردناکه جامعه پزشکی ایرانه ناراحتن . این داستان خودمه بعد از دوسال درد پا و حتی گچ گرفتن پام و تغییر 5 دکتر متخصص ارتوپد مختلف به توصیه یکی از نزدیکان ازمایش خون دادم و فهمیدم روماتیسم دارم. عزیزان دل فقط به مردم به چشم اسکناس در حال حرکت نگاه می کنند . ..
ما مهندسا با حقوق چندر غاز عالم و آدم مسخرمون مي کنن اونوقت آقايون به اصطلاح دکتر با درآمد نجومي با ي طنز ساده اينطوري اعتراض مي کنن!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
همین دیگه پول نداشته باشی باید بمیری
آقا یه مهران مدیریه که تونست بالاخره یکم درد مردم رو به تصویر بکشه چقدر عمل غیر لازم و نامربوط در ایران انجام میشه اعمال خودتون گریبانگیرتون ده نه طنز مهران مدیری
چه قشر تحصیل کرده ای وقتی فرق بین داستان و مستند رو نمیفهمند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
اتفاقا اگه از مردم بپرسيد مي گويند همه اش مستند و واقعي است و به هيچ وجه داستان نيست!!
میشه بپرسم کدوم یکی از پزشکان متخصص کشور شبیه کاشف کلاهبردار هستند که اینجوری بهشون برخورده؟
کدوم جراح داخلی شبیه عشقیه؟

یا کدوم رییس بیمارستانی شبیه ذهتاب؟

همزادپنداری تا این حد؟
به نظر شما قشر پزشگان از احاد مردم جدا هستند که خاص برخورد شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
بعله اینا قشر تحصیل کرده هستند. هه هه هه هه
من یک پزشک عمومی ام وبعضی وقتها این سریال را نگاه می کنم اما چون فرصت دیدنش را ندارم می زارم بعد دی وی دی هایش را می خرم وهمه را یک جا نگاه می کنم... درضمن به مهران مدیری هم بابت نگاه تیز بینانه اش قدردانی می کنم بابا دمت گرم خوب حال این مثلا متخصص ها رو گرفتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
خیلی تابلو هست که اصلا پزشک نیستی. منم یه پزشکم با این سریال مخالف نیستم خودم هم نگاه میکنم هیچ اشکالی از طنز یا هجو در مورد قشر پزشک نمی بینم اما ادبیات شما رو شرم اور میدونم
وقتی صبر و تحمل ما تا اینقدر پایین و طاقت چند شوخی رو نداریم چگونه حرف از دموکراسی میزنیم.
واقعا حیلی مونده تا مردم ما آماده پذیرش یک دموکراسی واقعی شوند.
چطور اگر يك فيلسوف يا راننده يا كارمند و..........هركس ديگه را ميشه در قالب طنز در آورد ولي پزشكان نه از آقاي مديري مي خواهيم كه بجاي 90 قسمت 190 قسمت بسازه. هركه نارحته نبينه. مگه زوره.
اونا به هر حال نمیدیدن چون در کلاسشوننننننننننننننننننننننننننننن نیست بیخودی منت نگذارند. به درک که نگاه نمی کنند. چرا واقعیت تلخه؟؟ تازه به نظر من آقای مدیری خیلی تلطیف کرده واقعیت تلختر از اینهاست. سری به بیمارستانها بزنید و این آدمهای پر نخوت رو ببینید
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
یک میلیون +
ناشناس
| United Kingdom |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
موافقم، این سریال باید ادامه پیدا کنه تا این قشر مغرور به خودشون بیان و در اعمال و رفتارشون تجدید نظر کنن.
چرا جامعه پزشکان خودشون رو تافته جدا بافته از مردم میدونن.
خوب بعد از مدتها از تلویزیون یه سریال طنز فوق العاده داره پخش میشه که باعث شده کلی شادی و نشاط به خانواده ها برگرده کجای این سریال اهانت به پزشکانه که باید اینهمه جنجال راه بیوفته ،به جای اینهمه انرژی که برای اعتراض به سریال "در حاشیه" گذاشته شده چه خوب بود این انرژی برای رسیدگی به بیماران در بیمارستانهای دولتی گذاشته میشد .
سلام ....اتفاقن برعکس به خاطر حساسیت پزشکان...ملت همه می خواهند ببینند چه خبر است!!....با اینکه سازمان صدا و سیما ساعت پخش این سریال را تغییر داد و به ساعتی کم بازدید یعنی 8 و 45 دقیقه تغییر داده است ....ولی از تکیه کلام های رایج در کوچه و خیبان می توان فهمید که اینبار مدیری موفق تر از گذشته است ....تکیه کلام ما ماس حتی در جوک های لغو تحریم ها هم دیده می شود ....به این سرعت
یعنی واقعا پزشکها قبول ندارن که اینها بخشی از واقعیت ها هم هست . در ضمن مگر فیلم مارمولک را با عنون طنز برای روحانیت نساختند . پس چرا علماء اشکال نگرفتند . یعنی پزشکها مقدس تر از روحانیت هستند که نباید برایشان طنز ساخت
این چه تیتریه گذاشتین
موضوع این نیست که پزشکان تحمل ندارند، مشکل اینه که تحملشون تموم شده. من خودم در حاشیه را می بینم و می خندم، طنزهای خارجی فراوانی هم دیده ام که به شدت مسخزه می کزده اند گار پزشکی را و اصلن هم ناراحت نشده ام. به عنوان یک پزشک منکر ایرادات وارد به جامعه پزشکی نیستم ولی معتقدم در برخورد با این ایرادها باید اونها را آسیب شناسی کرد. پزشکها هم جدا از جامعه نیستند و ایراداتی که به این قشر وارده، بخشی از ایراداتی است که به کل جامعه وارده.
آیا پزشکان تنها گروهی هستند که به ناحق از سایرین پول دریافت می کنند؟ کارمندی که برای کار نکرده حقوق می گیره، گران فروش، کم فروش، راننده ای که کرایه اضافه می گیره، نانوایی که با ریختن چهار نا دونه کنجد روی نان اون را 200-300 تومن گرانتر می فروشه، مسئولی که اختلاس می کنه، وزیری که در سن 50 سالگی هزار میلیارد تومان سرمایه داره، اینها پول اضافه نگرفته اند و نمی گیرند؟؟؟
باز هم میگم مشکل کم تحملی پزشکان نیست اما وقتی از همه طرف تحت فشاری خواه نا خواه باید از یک طرف این فشار را تخلیه کنی که معمولن از ضعیف ترین نقطه است که در این مورد برنامه و شخص آقای مدیری است. ببینید الان چند مدت است که به انحاء مختلف پزشکها را زیر حمله و فشار گذاشته اند و این سریال طنز هم نشان دهنده جو فکری حاکم بر جامعه در اثر همین حملات است. یک پزشک این برنامه را نه یک برنامه صرفن طنز، بلکه دنباله حملات و فشارها می بینه و واکنش نشون میده.
پس خواهشن بیاییم وقتی به کسی حمله می کنیم کمی انصاف داشته باشیم و اگر طرف آخ گفت نگیم چقدر تحملش کمه و یادمون باشه فردا شاید خودمون مورد حمله قرار گرفتیم
پاسخ ها
شوکا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
دوست عزیز وجود فساد در بخشهای دیگر، فساد در بخش پزشکی رو توجیه نمیکنه. مث این میمونه که بگیم: حالا که همه دزدی میکنن منم دزدی کنم اشکال نداره!!
چرا نظرات من هیچوقت تایید نمیشه؟
میزان رضایت مردم از قشر زحمتکش پزشکان و علی الخصوص پزشکان متخصص در همین کامنتها پیداست...
ببخشید شرمنده یادم رفت بگم که تحلیل این آقای پزشک انسان را به یاد آن نمایشهای سیاه بازی می اندازد که وقتی پادشاه وارد صحنه می شد سربازان داد مس زدند دور باشید کور باشید!
در حاشيه واس ماس ... همه اش واس ماس
چطور تو پاورچین که قشر مهندسی رو مسخره میکرد و پاچه خوار و بی کار نشون میداد نظام مهندسی اعتراضی نکرد؟؟
این اعتراضات نشان از سطح پایین فرهنگی جامعه پزشکی ما داره که باید به حالش تاسف خورد.
ظاهرا منظور آقایان پزشکان از واژه اعتماد مردم معنای دیگری دارد.
اگر نگران احترامی هستند که مردم قائلند بعید می دانم مشکلی ایجاد شود.
ظاهرا مشکل آقایان نگران اعتماد مردم در پول خرج کردنهای نجومیه
تابی شاید یه روز کیسه صفرا عمل کردی؟بالاخره محتاج جراحان میشی زیادی داری آب وگل آلود میکنی؟
اين دكترا از جون مايه ميذارن تو تمام روستا ها به صورت خود مختار ميرن روستايي ها رو درمان ميكنن و حتي پول روستايي ها رو برا دوا و درمان هم ميدن!
اين حاشيه چيه كدوم دكتري برا پول كار ميكنه همه براي رضاي خدا كار ميكنن!!!!!!!!!
ريس نظام پزشكي زيرميزي ها رو حل كرد؟
آفرین به پزشکان

باید هم تحریم میشد. من بارها شده که سرما خوردم و رفتم دکتر و اصلا نه پول زیرمیزی از من گرفته و نه گفته بیخودی عمل باید بشم. برعکس، جراحی میشناختم که 3 سال بود خانواده اش رو مسافرت نبرده بود، آیا کسی که تمکن مالی دارد و به قول شما پولدار است میشود 3 سال مسافرت نرود؟

شرم باد بر سریال در حاشیه. شرم باد.
آقای مدیری، رسانه ملی از شما حمایت می کند و چیزی نگرانتان نکند. با افزایش نقش دکترهای مثبت به مجموعه، دهان مخالفین را ببندید و به کارتان ادامه دهید.
بدبختی ما اینه که جنبه شوخی نداریم !
چو به بودی طبیب از خود میازار
چراغ از بهر تاریکی نگهدار

این شعر مصداق جمله زیر است ؟؟؟؟
البته بیش از آنکه باید نگران سلامتش باشد، چرا که با قشری شوخی کرده که ممکن است گذر خودش یا عوامل فیلمش به آنها بیافتد و آنها شوخی‌هایی که جدی گرفته را بیش از این جدی بگیرند!
لیاقت شما همون پزشک پاکستانی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
لیاقت شما هم اینه که تشریف ببرید امریکا طبابت کنید تا 80 درصد درامدتون رو ازتون بگیرن واریز کنن بحساب دولت. نه اینجا که یک روز به اندازه درامد چهار سال یک کارمند درامد داشته باشید
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
فعلا وضعيت جامعه جوري شده كه همه مريض شدند و امثال افرادي مثل شما (البته نه همه پزشكان) اينجا جولان مي دهند.اگه در يك كشور پيشرفته كه اكثريت افراد زندگي سالمي داشتند، بوديد اونوقت اينجوري صحبت نمي كردي.
جناب دکتر اگه شما توانایی داشته باشی و نقص در کارت نباشه مطمئن باش این طنزها کسی رو نسبت بهت بدبین نمیکنه.
مدیری یک چامعه شناس اجتماعی قهار است
جمش کنید بابا. شما هم دیگه مقدس شدین. شما ها خودتون شان خودتون را زیر سوال بردین. من برادرم به خاطر اینکه پزشک متخصص به موقع بهش نرسید( به دلیل حضور در بیمارستان خصوصی به دلیل حقوق بالاتر) جان خود را از دست داد. بعد از اون اتفاق هیچگاه نخواهم بخشیدشون . حرمت شما همان پول هایی است که جمع می کنید.
پزشکان برن اول زیر میزی ها رو تحریم کنن بعد!
الان باید صنف کامیون داران اعتراض کنن چون تو پایتخت ارسطو کامیون دار بود!! ؟
بیخیال بابا.خودتون هم میدونید مردم ناچارن که بیان سراغتون واسه همینه که زیر میزی هاتون رو قطع نمیکنید.
ای کاش این قشر "تحصیل کرده و فرهیخته!" جامعه در اون همه سال درسی که خوندن 2 واحد جنبه هم پاس می کردند
این آقای محترم آیا هرگز دلش برای زوال اخلاق ÷زشکی و عدم رعایت آن توسط طبیبان و عالب شدن تفکر مادی لرزیده است . ایشان آن روز که شنیدند آن جوان چاقو خورده به خاطر عدم ÷ذیرش در 3 بیمارستان عاقبت در محوطه بیمارستان میلاد جان خود را از دست داد نترسیدند که جایگاه ÷زشکان متزلزل شود . اخلاق اسلامی که هیچ ، قسم بقراط کجاست .
دو سال پیش دخترم مریض شد بردم دکتر .روی گلوش آفت زده بود .دکتر تشخیص داد دیفتریه و براش دارو نوشت.تمام شب داشتم در مورد بیماری تو اینترنت سرچ میکرد خیلی ترسیده بودم فرداش بردمش پیش یه دکتر دیگه گفت چیزی نیست ویروسی و آفت زده بعد چند روز خوب شد .اینم از بعضی از دکترها
آقای محترم وکلیه پزشکانی که اکثرا هم خارج از کشور تحصیل کرده اید در جامعه آمریکا فقط سریال دکتر هاوز را مثال نزنید . در کانالهای پر بیننده آمریکا هر شب برنامه های زنده کمدی به تمسخر آمیز ترین شکل مقامات اول آمزیکا را مسخره میکنند م هیچ کس هم ناراحت نمیشود .در آنجا معروف است که اگر کسی را به طنز میکشند حتما آدم بزرگیست و خود را به میزانی که تحمل به طنز دار آمدن را دارند متمدن میدانند . عموما این چنین نگرانیها در جوامع عقب افتاده دیده میشود و از آقایان پزشک که خود را از سطح حامعه بالاتر میدانند بعید است
دست آقای مهران مدیری درد نکند و خسته نباشند.اتفاقا دارند حرف دل میلیونها ایرانی که مجبورند مکرر به شما پزشکان مراجعه کنند می زند.حالا مگه چی شده که این همه به بال قبای شماها برخورده.شما که فقط پول برایتان مهم است و بس.تا حالا شده وقتی بیماری پول درمانش را نداره ازش پول نگیرید
پسر خواهر من که 6 ماهشه چند وقت قبل مریض شد.یک پزشک نزدیک به 9 میلیون ازش گرفت.بیپاره باباش تو نانوایی کار میکند.مجبور شد همه زندگیش رو بفروشه برای درمان بچه اش...
اصلا شما قشر پزشک به اصطلاح متخصص می دونید نداری یعنی چی؟فروختن همه زندگیت یعنی چی؟از هم پاشیدن زندگی ها یعنی چی؟خدا وکیلی تا حالا اصلا به این چیزا فکر کردید؟
آقای مدیری باز هم از این فیلم ها بسازید.و باز هم بسازید...
ایا تلویزیون مجموعه ای مثل دکتر قریب را پخش نکرد. ایا شان امثال دکتر قریب و پرفسور سمیعی با پخش این سریال پایین می اید. ایا مردم قبل از پخش این سریال از عملکرد جامعه پزشکی رضایت داشتند. در حقیقت این طنز اینه ای از وقایع جامعه است. پزشکان محترم به جای این نقدها سعی کنند جا پای انسان هایی شریفی مانند دکتر قریب بگذارند.
واقعیت تلخه ! و پزشکان هم باید بپذیرند که از این از این قاعده مستثنی نیستند
ما که نگاه میکنیم . از شبکه HD هم نگاه می کنیم. برای بچه ها هم ضبط می کنیم. این آقایون هم همون زمان پخش سریال به جای نگاه کردن به مانیتور روی میزشون که با اون تعداد بیمارای اتاق انتظار رو چک میکنن سرشونو از پنجره مطب بکنن بیرون و ببینن که ترافیک خیابون به خاطر تماشای این سریال کم شده یا نه. یه خبرم به ما بدن تا بعد سریال بریم دنبال مسافرکشی و یه لقمه نون واسه زن و بچه هامون.
به نظر من واکنش جنجالی ریشه در این دارد که سوژه های این سریال در واقعیت وجود دارند .
آینه گر عیب تو بنمود راست
خود شکن آیینه شکستن خطاست
فرهنگ نقدپذیری برای چه قشری تعریف شده!؟
مرحبا مدیری، از این به بعد تبلیغ می کنم هر شب با بچه بشینیم تماشا کنیم.
اینجه یعنی ایران واسه ماس!! /
تلویزیونشم واس ماس!! /
یعنی کلا ماس ماس!! /
فقط مال شما نیست که از برنامه های تلویزیونیش خوشتون بیاد یا نیاد ، گاهی اوقات آدم باید به احترام و حق دیگران توجه کنه.
طنز حق همه است ولی باید بتواند همه گروهها را شامل شود
جناب آقای خسرو نیا شما در جامعه ای زندگی میکنید که اغلب آنها با سواد و تحصیلکرده هستند و فرق طنز را از مستند میدانند لطفا به شعور مردم توهین نکنید.
نه که اینطور نیستن پزشکای گلمون!!!!!!!!!؟؟
همشون وظیفه شناس و با سوادن آقا
ای کاش این آقایون در مخالفت با همکاران زیر میزی بگیرشان که بیشتر از هر چیز دیگر به اعتبار و آبروی این قشر آسیب می زند تحریم و تحصن و ... برگزار می کردند.
دکترا برن حواسشون باشه از مسابقه پول عقب نیفتن
مدیری کارت حرف نداره ...دکترا ترسیدن واقعیت ها داره نشون داده میشه
شما پزشکان تحریم کنید. ما پرستاران آنرا با دل و جان نگاه می کنیم.
کاهش مخاطب رخ نخواهد داد
واقعا از جامعه پزشكي بعيد بود يك چنين عكس العملي از خود نشان دهد يكبار بانك يكبار پزشك يكبار نيز صد چيز ديگر. اگر بخواهيم يك چنين استدلالي نسبت به يك فيلم طنز از خود نشان دهيم ديگر بايد براي گفتن يك لطيفه يا يك نمايش از هزار و يك جا اجازه گرفته شود. جامعه پزشكي تافته جدا بافته نيست اگر به اين شكل نگاه كنيم روزانه بايد صد بار برنامه نود تعطيل شود حال آنها ورزشكار و اينها پزشك. بنظرم آقاي مديري با تمام قدرت بكار خود ادامه دهد.
این که مثلا طنز است. من جای مدیری وصدا وسیما بودم مستندی می ساختم از مشکلات جامعه پزشکی . تا میدیدیم باز می توانند اعتراضی کنند!
مسير دموكراسي خيلي سخت است .
پرداختن شما به همچين موضوعاتي وتيتر كردن هر روز اون بسي عجيب تر است!!!!!!!
سلام
در جوابيه اين پزشك محترم چند نكته قابل عرض ميباشد
مگر تا بحال گروههاي ديگر جامعه به طنز كشيده نشده اند نمونه اش باغ مظفرو
برره ووو.....از طرفي ديگر پزشكان محترم در هر جامعه داراي قرب ومنزلت ويژه اي هستند قرار نيست با پخش اينگونه سريالها به شخصيتشون لطمه وارد شود ...لازم به تذكر است كه در همين قشر متاسفانه هستند افرادي كه خون مردم را در شيشه كرده اند بهتر است بجاي تحريم سريال اون دسته از پزشكان متخلف را تحريم كنيد دست اخر پزشكان كه نماد علمي وبر تري هر جامعه اي هستند بايد سطح انتقاد پذيري خود را بالا ببرند مطمئن باشيد هيچ اعتمادي از شما در سطح جامعه كم نخواهد شد با تشكر وقدرداني از همه زحمت كشان مخصوصا پزشكان محترم
یاد فیلم مارمولک افتادم که از پرده کشیده شد پایین اگه اون کشیده نمی شد پایین الان کسی اعتراض نمی کرد
بهتر است که پزشکان طرفدار این سریال هم صدای خودشونو به همه برسونن
بد نیست از خانواده این پزشکان معترض در مورد این سریال نظر خواهی بشه.
صدا وسیما در باره نقد به شکل های مختلف برخورد می کند و خود محور است آیا مسئولین صداو سیما حاضر هستند فیلم مارمولک را پخش کنند در صورتی که خط قرمزی در این کار ندارد
در جامعه ایران قبل از تدوین وچاپ یک اثر آن را به باد فحش می گیرند.جامعه پزشکی البته باید تا پایان کتاب حاشیه صبر کند و آنگاه نقد کند اگر چه نقد ناراحت کننده است ولی اصلاح گر نیز می باشد.
به این میگن همزاد پنداری از نوع پزشکی تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
یه جوری موضع گیری کرده انگاری نون باد و ورمشو میخوره
بله اين يك سريال طنز است و نه مستند ولي امگار معترضين به پخش سريال چون اتفاقات آن را تقريبا مطابق واقعيت مي بينند تحمل نمي كنند
بابا خودتونو اصلاح كنيد
اينقدر وضعيت درمان تو كشور كمدي شده كه سريال طنز ميشه مستند راجع به درمان
آقای مدیری همیشه ظنزاشون درد جامعه بوده به همین علته که آقای مدیری از استقبال مردم بهره میبرن. در ضمن جامعه پزشکی بهتره دنبال رفع کم کاریاشون باشن از انتقادی که واقعی است نترسن
بیان حقیقت تلخه
اخه چرا مردم ما باید اینطوری باشن.هرکسی میاد فیلم میسازه به یه عده بر می خوره.پس بیاین کلا در سینما و تلویزیونو تخته کنید دیگه.همین چند وقت پیش سریال دیگه ی شبکه ی سه رو متوقف کردن چون یه عده فکر می کردن بهشون توهین شده در حالی که هیچ توهینی در کار نبود.
رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران :
چرا زمانی که با تزریق آمپول قاچاق 15 نفر از هموطنانمان کور شدند اعتراض نکردی
چرا به زیر میزی بگیر ها اعتراض نکردی
چرا به جراحی های بی دلیل اعتراض نمیکنی
چرا به دانش آموختگانتان آموزش ندادین که پول و مادیات همه چیز نیست
پزشکان محترم به عدالت رفتار کنید . در همه ارکان کار و زندگی
آقای مدیری همیشه ظنزاشون درد جامعه بوده به همین علته که آقای مدیری از استقبال مردم بهره میبرن. در ضمن جامعه پزشکی بهتره دنبال رفع کم کاریاشون باشن از انتقادی که واقعی است نترسن
بیان حقیقت تلخه
با سلام
از مریضان محترم درخواست می شود جهت اثبات موضوع سریال، مستندات خود را برای تابناک محترم ارسال نمایند تا موضوع برای پزشکان روشن شود
اسم این سریال رو باید میگذاشت hospital break .......
آقاي خسرونيا قشر آبرومند و زحمتکش جامعه به چه كساني مي گوييد؟منظورتون چيه؟
زمانی که پزشکان در طنز ساختمان پزشکان با یک دکتر روانشناسی که جزو صنفشون نبود به عنوان یک لوده با کمال تفاخر برخورد می کردند چرا اعتراضی صورت نگرفت؟
ای کاش بیماران نیز صنف داشتند.
جواد رضویان در این فیلم فقط با صدای گوشخراش نعره میکشه و محمد رضا هم نقش یک پیرمرد وحشتناک را دارند و با اون صدایی که از خودش در میاره انگار داره استفراق میکنه حالت تهوع به ادم دست میده هردو شون در این فیلم خراب کردند
متاسفانه جامعه پزشکان بخصوص اتاق عملی ها به شدت مورد انتقاد هست . دوستانی دارم که برام تعریف میکنن پزشکها و اسکراب های اتاق عمل با خودشون موبایل میبرن داخل و از اتفاق های داخل اتاق عمل عکس میگیرن یا با بیماران بیهوش شوخی میکنن . مگه اتاق عمل نباید استریل باشه ؟ اگه غیر از حقیقات بود انقدر واکنش نشون نمیدادن .
پس آمریکا چی بگه که اکثر فیلماش از پلیس فاسد حرف میزنه
اولا این سریال بی نظیر هیچ توهینی به پزشکان نکرده و اولش هم معرفی کرده که اخراجی های پزشکند و در ثانی مردم مازندران آدم نبودند که در برابر سریال پایتخت اعتراض نکردند واقعا پزشکان چه بخودشون گرفتند هیچکس منکر ضعف در جامعه پزشکی نیست
استدلال شما كاملا غلط است. بنده هيچ سريال يا فيلم آمريكايي نديده ام كه اينگونه جامعه پزشكان را به سخره گرفته باشد. يك سريال مي شود. زمين انسانها يكي مي شود اين.
درود بر مدیری
با سلام
عمری توی تلویزیون برای همه طنز ساختن .همه جنبه شو داشتن. چون به قول خودتون باسواد هستید بتون برخورده
با طبيب شوخي نكيد دودش به جشم خودتان ميرود ملت
واقعآ برای یک دکتر تحصیلکرده بسیار متاسفم که برای پخش فیلم طنز کارگردان و عواملش را تهدید کدره است
آقای مدیری باکلاس تر از این مسایل پیش پا افتاده هستند که با اعتراض گروهی فقط به دلیل واقعیات موجود از ساختن این چنین سریالهایی شانه خالی کنند ... آخرشی آقای مدیری
مردم به پزشکها اعتماد کنن و پزشکها به جیب مردم :)
آماده ایم بقیه سریال را در شبکه خانگی البته بی سانسور ببینیم.
حالا که کار به اینجا کشید تا اخرین نفس از هر راه و نهاد ، از این سریال و پخش آن حمایت میکنم...البته ما خیلی هستیم
پزشکای محترم پول پارو میکنن براشون مهم نیست بعدش چی میشه
حالا هی برن تجمع کنن که سریال درحاشیه پخش نشه
پزشکان ایرانی واقعا نابغه هستند من شخصا ترجیح میدهم برای معالجه به ایران بیام و به پزشکهای سوئیسی اعتمادی ندارم چون چیزی نمیفهمند .پولی هم که میگیرند حق آنها است. من شخصا میگم پزشکان عزیز ایرانی دستتان درد نکند .مشکا ما مسئولین دولتی و نمایندگان محترم مجلس هستند که تا کنون نتوانسته اند یک برنامه و قانون درست و حسابی برای نظام پزشکی و درمان و بیمه تهیه کنند تا مردم ما نیز مثل کشورهای پیشرفته وقتی به یک پزشک مراجعه میکنند فکر پول نباشند و پزشک هم برای گرفتن پول از بیمه مشکلی نداشته باشد.اگر پزشکهای ایرانی را با پزشکهای کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم واقعا فرشته هستند .درود بر پزشکان ایران زمین
تیتر این خبر کاملا دروغ است!!! "نگرانی" را شما به مدیری نسبت داده اید نه خودِ او !!!!
سریال خوبی است ووضعیت اجتماعی جامعه ما را نشان میدهد که بیش از 50/. آن نیز درست است
حالا که اینطوره ما هم رفتن به مطب ها و بیمارستانها را تحریم خواهیم کرد و با رفتن به عطاری مشکل خود را حل خواهیم کرد. خواهید دید
ما که چیزی جز حقیقت ندیدیم تو این سریال...خود من برای یه کیست ساده چهار بار اتاق عمل رفتم.تازه جز آخرین جراح همگی هیات علمی هم بودند...خاله خانمم به علت عدم دقت پزشک در تشخیص محل سرطان مفتی مفتی از دست رفت...کجای این سریال ناراحت کنندس من نمیدونم؟؟
ایا اینهمه معترض تراشی برای جلب بیننده نیست؟؟؟؟؟
واقعا با این نظرات یه تبلیغ خیلی خوب برای سریال در حاشیه انجام شده که حاشیه هاش هر روز بیشتر میشه و مخاطباش هم بیشتر و الان دیگه همه کسانی که تا حالا این سریال رو ندیدن هم کنجکاو و مشتاق هستند که ببینند پس مهران مدیری بیشترین سود رو از فضا سازی ها کرده و بنده هم معتقدم بخش عمده سریال واقعیتهای موجود جامعه پزشکی ماست که در قالب طنز مقداری در آن اغراق شده ...همین
ولشون کنید به درد خودشون بسوزن!
هیچ بحثی در مورد ارزش و اهمیت جایگاه پزشکان، چه در جامعه ما و چه در جوامع دیگر، وجود ندارد، و همه ما در طول زندگی مان بارها و بارها نیازمند تخصص و مهارت آنها بوده و سلامتی مان را (به درستی) مدیون ایشان دانسته ایم. اما به نظر من شغل طبابت (در هر شاخه ای) همیشه در جامعه ما جایگاهی بیش از حد اغراق آمیز داشته است، به طوری که هر کس در رشته پزشکی تحصیل کند، در ذهنیت اطرافیانش خودبخود وارد گروه متشخص ترین های جامعه شده و هر سخن و رفتار او، بدون نقص و برآمده از دانش فراوان تعبیر می شود. حتی این اغراق گاهی در دوران کودکی افراد، توسط بزرگترها به آنان تلقین می شود که اگر می خواهند در آینده شخص ثروتمند و محترمی شوند، باید در رشته پزشکی تحصیل کنند. در حالی که مدرک دکتری در رشته های دیگر (مثلا علوم انسانی) هیچگاه در میان طبقات عامه جامعه چنین جایگاهی را به دست نیاورده. پزشکان جامعه شریفی هستند، اما مسلما ایرادها و خطاهایی نیز در کار و رفتار برخی از آنان (مثل همه صنف های دیگر) مشاهده می شود که نمونه هایش را گهگاه در میان اخبار روزمره مشاهده می کنیم. به راستی چه تفاوتی میان این صنف و صنف های دیگر وجود دارد؟
پدرمن هم به خاطر سهل انگاری و بی توجهی پزشک تو همین تهران دچار عفونت شد و از دنیا رفت.حساب ما باهاشون اون دنیا
علی رغم خدمات جامعه پزشکی بیشترین نگرانی مردم از هزینه های سلامت اعم از بیمارستان .پزشک .دارو و ... می باشد که بصورت لجام گسیخته وناهماهنگ با درامدهای مردم ادامه دارد وزندگی مردم را فلج کرده است و وزیر محترم بهداشت ودرمان نیز اولین شاکی همکارانش می باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار