بازدید 38710

«مرکزی در حاشیه» مهران مدیری برگ برنده تلویزیون در نوروز+ویدئو

انتشار تصاویر از این مجموعه تلویزیونی از سوی عوامل ممنوع شده و به همین دلیل، تصاویر بسیار انگشت‌شماری از این سریال انتشار یافته و تنها نمای قابل ارزیابی از آن، تیزر سریال است که به تازگی از شبکه سوم سیما پخش شده است؛ اما آیا همه دقایق این سریال، کیفیتی نزدیک به تیزرش را خواهد داشت؟
کد خبر: ۴۸۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲ 15 March 2015
با قطعیت یافتن پخش «مرکزی در حاشیه» تازه‌ترین مجموعه ۹۰ شبی مهران مدیری از ایام نوروز که به معنای بازگشت این کارگردان و بازیگران سینما و تلویزیون ‌پس از پنج سال به تلویزیون خواهد بود، می‌توان پیش‌بینی کرد، ‌برگ برنده رسانه ملی در این روزها، همین مجموعه کمدی باشد؛ مجموعه‌ای که مسیری دشوار ‌برای تولید پیمود و انتشار بریده‌هایی از آن در روزهای اخیر، بینندگان را وجد آورده است.

به گزارش «تابناک»، سریال تازه مهران مدیری که پیش از این با نام «اتاق عمل» شناخته می‌شد و قرار بود از شبکه پنج پخش شود، از ششم فروردین ۱۳۹۴‌ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. بدین ترتیب، در شرایطی که سیروس مقدم نتوانست «پایتخت ۴» را به نوروز برساند و این مجموعه را برای ماه مبارک رمضان خواهد ساخت، اثر مهران مدیری را می‌توان برگ برنده تلویزیون در نوروز قلمداد کرد و رساندن این مجموعه به نوروز را نیز در همین راستا تعبیر نمود.

مهران مدیری سال ۱۳۸۸ و همزمان با قطعیت یافتن روند تولید «قهوه تلخ» و عدم توافق مالی تهیه کنندگان این مجموعه با تلویزیون، عملاً از آنتن حذف شد و در شبکه خانگی با این تجربه نیمه‌کاره و سپس مجموعه‌های «ویلای من» و «شوخی کردم» حضور داشت، تا اینکه در ‌‌نهایت با حضور در برنامه تحویل سال ۱۳۹۲ در شبکه سوم سیما، خبر بازگشتش را با یک اثر تازه تأیید کرد و این ‌گونه بود که روند پیش تولید مجموعه ۹۰ قسمتی «اتاق عمل» با متوسط زمان ۴۰ دقیقه برای هر قسمت آغاز شد.

تولید مجموعه نود قسمتی مهران مدیری برای تلویزیون به قسمت هفتم رسیده بود که همه چیز متوقف شد و این توقف علت مشخصی داشت. از یک سو، اعتراض‌هایی درباره تولید این مجموعه با ارسال نامه نظام پزشکی مطرح شده بود و از سوی دیگر، تصمیم‌گیرندگان رسانه ملی که باید استمرار تولید این سریال تلویزیونی را با‌‌‌ همان رویه گذشته تأیید می‌کردند، در حال تغییر بودند و به همین دلیل، پروژه مدیری عملاً در وضعیت تعلیق قرار گرفت.

در راستای همین نامه‌نگاری نظام پزشکی بود که علیرضا زالی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، با اشاره به دیدگاه نظام پزشکی در زمینه سریال «اتاق عمل» ساخته مهران مدیری‌ گفت: «ما مخالف طنز فاخر نیستیم، ولی باید شأن جامعه پزشکی نیز رعایت شود، به هر حال پزشکی ایران در دنیا به خصوص در منطقه، جایگاه ویژه‌ای دارد و نامه‌ای که درباره این سریال به مسئولان رسانه ملی نوشته شد، بر اساس درخواست انجمن‌های علمی و پزشکی بود‌».

«مرکزی در حاشیه» مهران مدیری برگ برنده تلویزیون در نوروز+ویدئو

ماجرا آنچنان بالا گرفت که جایگزینی «اتاق سالمندان» مطرح ‌و حتی جلساتی برای تغییر سوژه سریال مدیری نیز مطرح شد؛ اما لوکیشن سریال مدیری که ماهیانه ۶۰ میلیون تومان هزینه‌ دارد و به لطف مخالفان این سریال برای مدتی خاک می‌خورد و همچنین سایر هزینه‌های پیش تولید، تغییر کامل سوژه سریال را دشوار ساخته بود و بنابراین قرار شد، پروژه «اتاق عمل» همچنان فعال باشد.

مجموعه تازه مهران مدیری، ماجرای یک شیاد و کلاهبردار است که لباس پزشکی بر تن می‌کند و در یک بیمارستان حاضر می‌شود و‌ همه کمدی نیز حول محور یک پزشک واقعی نیست؛ اما ظاهراً شوخی با هیچ قشری در ایران ممکن نیست و حتی نوع مواجهه پزشکان به عنوان یکی از طبقات تحصیل‌کرده کشور با یک اثر کمدی نیز به مثابه یک اثر مستند است و مؤثر در شأن پزشکان تعبیرش می‌کنند که دست کارگردان‌های سینما و تلویزیون ایران را برای خلق یک اثر ماندگار بیش از پیش می‌بندد.

با همه این معذوریت‌ها، سریال تازه مهران مدیری با تغییر نام به «مرکزی در حاشیه» و همچنین تغییر بخش‌هایی از سناریو در ریل تولید قرار گرفت و مهران با تعداد قابل توجهی دوربین اقدام به تولید سریع این مجموعه کرد تا هفدهمین سریال مهران مدیری، بهترین برنامه محتمل نوروز ۱۳۹۴ باشد و احتمالاً رقیب کلاه قرمزی خواهد بود و با توجه به جنس متفاوت این دو برنامه، بهترین فرصت برای تکرار حضور گذشته این چهره توانمند در تلویزیون خواهد بود.

در این سریال که مهدی ژوله، خشایار الوند، الهه زارع‌نژاد و... تیم نویسندگی‌اش را زیر نظر مهران مدیری تشکیل می‌دهد، سیامک انصاری، سپند امیرسلیمانی، علی اوجی، لیلا ایرانی، پوریا ایرایی، شراره ارمغانی، تینا اسدی، بهناز توسلی، فرزانه تفرشی، فلامک جنیدی، جوانه دلشاد، سید جواد رضویان، آذین رئوف، سحر زکریا، نادر سلیمانی، ماندانا سوری، شادان شهیدی، یوسف صیادی، الیکا عبدالرزاقی، گل ناز عباسی، مهران غفوریان، رضا فیض‌نوروزی، نیما فلاح، شبنم فرشادجو، عارف لرستانی، علی لک‌پوریان، مهران مدیری، دریا مرادی دشت، رضا نیکخواه، رامین ناصرنصیر، سام نوری، سحر ولدبیگی، محمدرضا هدایتی، فاطمه هاشمی و ساعد هدایتی به نقش آفرینی پرداخته‌اند.

ظاهراً بنا بر اعلام روابط عمومی «مرکزی در حاشیه» به عوامل این سریال، به واسطه حساسیت موجود نسبت به اثر تازه مدیری، انتشار تصاویر از این مجموعه تلویزیونی از سوی عوامل ممنوع شده و به همین دلیل، تصاویر بسیار انگشت‌شماری از این سریال انتشار یافته و تنها نمای قابل ارزیابی از این اثر، تیزر سریال است که به تازگی از شبکه سوم سیما پخش شده است. آیا همه دقایق این سریال، کیفیتی نزدیک به تیزرش را خواهد داشت؟ باید تا ششم فروردین و اندکی پس از آن، صبر کرد.

تعداد بازدید : 55
دانلود تیزر «مرکزی در حاشیه»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار