بازدید 50289
تعابیر عجیب وزیر بهداشت علیه سریال تازه مهران مدیری؛

خطر بزرگ پخش یک کمدی برای جامعه پزشکی ایران!

اگر قرار بر چنین استدلالی باشد، اساساً تولید بخش عمده‌ای از آثار سینمای ایران متوقف خواهد شد و تلویزیون نیز از این ناحیه ضربات کمی نخواهد خورد، به گونه‌ای که در بسیاری از فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، شخصیت‌های منفی فاقد هر گونه اهلیت، شغل خاص و... شده‌اند و در کمدی‌ها نیز نمی‌توان سراغ لیست بلندبالایی از مشاغل رفت...
کد خبر: ۴۸۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰ 18 March 2015
جدول برنامه‌های تلویزیون در شرایطی برای پخش کمدی تازه مهران مدیری از روز ششم فروردین ماه بسته شده که وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از تلاش غیرعلنی برای عدم تولید این مجموعه کمیک، این بار علناً به رئیس سازمان صداوسیما نامه‌نگاری اعتراض‌آمیز داشته و خطرات تولید این مجموعه را یادآور شده؛ اما آیا می‌توان با چنین رویکردی به تولید فیلم و سریال طنز در ایران ادامه داد؟

به گزارش «تابناک»، «الف) تشکیل جلسه در محل لوکیشن با حضور جناب آقای دکتر ایازی قائم مقام اینجانب و مدیر محترم وقت و مدیران ارشد شبکه ۵ و بحث درباره احتمال بروز حواشی در جامعه پزشکان، پرستاران و دست‌اندرکاران حوزه سلامت، ب) جلسه با حضور اینجانب، اعضای شورای فرهنگی و هنری وزارت متبوع، مدیران وقت شبکه ۵ و عوامل تولید منجر به هم‌اندیشی جهت پیش‌بینی وقایع محتمل در پخش این برنامه، ج) مذاکره و جلسه با جناب آقای دارابی معاونت محترم سیما در مدیریت قبلی، د) تشکیل جلسه و مذاکره با معاونت محترم سیما جناب آقای پورمحمدی و انتقال دغدغه‌های جامعه پزشکی، ه) برگزاری جلسه با جنابعالی و معاونت سیما در خصوص هماهنگی در سیاست‌ها و برنامه‌ها و طرح موضوع این سریال».

این‌ها بخشی از تلاش‌های نه چندان علنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مسیر تولید سریال «اتاق عمل» است که قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در نامه خود علنی ‌و تأکید کرده است: «علی‌رغم جلسات فوق مطلع شدیم که پخش این برنامه طنز از سال آینده شروع خواهد شد. از آنجا که بر اساس بند ۱۱: ابلاغ سیاست‌های کلی و سلامت کشور توسط مقام معظم رهبری «افزایش آگاهی، مسئولیت‌پذیری، توانمندی و مشارکت ساختارمند و فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت با استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای کشور تحت نظارت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی» می‌باشد‌».

وزیر بهداشت علاوه بر هزینه نمودن از منویات رهبری برای مخالفت با یک سریال پخش نشده و پیش داوری درباره املای نانوشته، نگرانی عمده خود را چنین عنوان کرده که تصویر کلی حاصل از این سریال از بیمارستان، پزشک، پرستار و سایر اجزای نظام سلامت در ذهن مخاطب، نمایی غیرقابل اعتماد، ناامیدکننده و آکنده با انواع ناهنجاری‌ها و فساد‌ها باشد؛ نگرانی که به نظر می‌رسد دور از واقع باشد و اساساً تمجیدهایی که در بخش‌هایی از این نامه آمده نیز به شدت عجیب و غیرقابل هضم است.

بر اساس گفته‌های پیشین وزیر بهداشت که از زیرمیزی سالانه هفت تا ده هزار میلیاردی در نظام سلامت خبر داده بود نمی‌توان این حوزه را پاک و منزه نشان داد، لزوماً قرار نیست گونه‌های سینمایی اعم از ملودرام، تراژدی و به ویژه کمدی، آینه‌ای از حقیقت جامعه باشند و یا حتی شباهتی به حقیقت داشته باشند، زیرا در آن صورت با اثری مستند مواجه هستیم و نه یک سریال یا فیلم سینمایی.

خطر بزرگ پخش یک کمدی برای جامعه پزشکی ایران!

اگر قرار بر چنین استدلالی باشد، اساساً تولید بخش عمده‌ای از آثار سینمای ایران متوقف خواهد شد و تلویزیون نیز از این ناحیه ضربات کمی نمی‌خورد، به گونه‌ای که در بسیاری از فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، شخصیت‌های منفی فاقد هر گونه اهلیت، شغل خاص و... شده‌اند و در کمدی‌ها نیز نمی‌توان سراغ لیست بلندبالایی از مشاغل رفت.

متأسفانه وزارت بهداشت به عنوان یکی از نهادهای متولی نخبگان در عوض تلاش برای فرهنگ سازی به قصد تمیز قائل شدن میان حقیقت و فیلم و سریال، بر‌‌ همان طبل باطل می‌کوبد که ابتدا صدایش در سازمان نظامی پزشکی برخاست و تأکید بر اینکه «این مجموعه نباید جایگاه پزشکی کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد»، عملاً سریال «اتاق عمل» را متوقف کرد و ظاهراً در همین راستا، جلسات و کارگروه‌ها و بازدیدهایی از سوی مسئولان وزارت بهداشت برگزار شده است.

خوشبختانه مدیریت گذشته و مدیریت کنونی رسانه ملی، بنای عدم تولید این مجموعه را نداشته‌ و بر خلاف گفته مسئولان بهداشت، اتاق عمل به هیچ عنوان تداعی «مقابله رسانه ملی با ویژگی برجسته دولت در داخل را ـ که در اجرای طرح تحول نظام سلامت متبلور شده است» ـ‌ در اذهان عمومی نخواهد کرد.

بزرگ‌ترین اشتباه مدیران رسانه ملی، همراهی با این خواسته نابجای مسئولان ارشد حوزه درمان و نادیده گرفتن مطالبه عمومی برای حضور یک طنز متفاوت در این ایام در تلویزیون است و از این منظر تا همین حد همراهی و انعطاف با مسئولان وزارت بهداشت که منجر به بازنویسی و پیاده سازی مجدد و حتی تغییر نام سریال از «اتاق عمل» به «در حاشیه» ـ به قصد نادر و در حاشیه نشان دادن چنین مواردی در سیستم درمانی ـ شده، نیز محل نقد است.

از این منظر انتظار می‌رود «در حاشیه» روز ششم فروردین مطابق با جدول تأیید شده از شبکه سه سیما پخش شود و تیم نویسندگی این سریال به قصد کاهش فشار‌ها، مجبور به آب بستن به متن‌ها و حذف سکانس‌های جذاب برای میلیون‌ها مخاطب تلویزیون در ایام نوروز و پس از آن نشوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۵
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۳۶۱
سلام آخر مگر با یک سریال یا فیلم کارکرد کسی یا گروهی یا وزارتخانه ایی زیر سئوال می رود یعنی ملت ایران انقدر فهم و شعور ندارند که با دیدن یک سریال زحمات انسانهایی را که سلامتی خود را مدیون آنها هستند را فراموش کنند آقای وزیر بگذارید ایرانیها که با کار آقای مدیری خنده بر لب آنها می آیند خوش باشند ما قدر دان زحمات شما هستیم زیاد هم سخت نگیرید.
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
این سریال 24 که هست کلا نظام امریکا رو زیر سوال میبره و چهره بدی از رییس جمهورشون نشون میده که اهل همه جور کاره.اون وقت اگه 24 رو تو ایران میساختن جک باور رو همون روز اول اعدام میکردن
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
مثلا اون رییس جمهور لوگان که بود دیدین چیکارا کرد کلا ریاست جمهوری رو برد زیر سوال اخر سر چیکارش کردن گفتن چون جایگاه رییس جمهور پایین نیاد تبعیدش کرده تو یه ویلا زندگی کرد اخرشم زنش با چاقو کشتش
ناشناس
| Denmark |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
نظام پزشکی اگر به خودش مطمئن باشه نباید از یه سریال طنز بترسه
جمال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
واقعا سريالهاى آقاى مديرى داراى چه نكته مثبت و آموزشى بوده؟به عقيده بنده سريالهاى آقاى مديرى به جز تخريب فرهنگ و تمسخر; محتوايى نداشته است
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
آقا جمال کدوم فرهنگ ؟؟؟ مگر از فرهنگ چیزی هم باقی مانده ؟؟؟ سریال این آقا فقط تلنگری هست بر آنچه زمانی به نام فرهنگ وجود داشت و الان یک خاطره هست ، لطفاً‌اینقدر ژست فرهنگی به خودمون نگیریم !!!!
جمال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
على آقا من واقعا از صحبت شما تعجب ميكنم.در سريال آقاى مديرى كدام يك از پارامترهاى فرهنگ رعايت شده ؟؟ به نظر من سريالهاى ايشون كاملا ضد فرهنگ هست
علی
| United Arab Emirates |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
اتفاقا تهیه و پخش این سریال در راستای سلامت و شادابی جامعه می باشد و آقای وزیر بهداشت هم باید قدردان صدا و سیما باشد که درجهت سلامت و شادابی جامعه قدم برمی دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
تابی الان این همه به بحث سلامت و پزشکان هجوم آورده اید.لـــــــــطفا شاخص سلامت ایران را با سایر کشورهای منطقه مقایسه کنید.آیا جراحی هست که نیازمند خارج باشیم و...ولی بحث ساختمان سازی وچیزی که مهندسان وصنعت مربوط می شود کلا به خارج وابسته ای.حالا کدوم قشر کم گذاشته به نظرت؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
مثال حسین کاملا بجا و درست است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
جمال ،ادای آدمای با فرهنگ در نیار احتمالا توهم یکی از پزشکای زیر میز بگیری اگه ادعای فرهنگ داری فرق سریال طنز با حقیقت جامعه رومی فهمیدی مستند پزشکی که نساخته
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
یعنی بدون مسخره کردن عده ای مردم تفریح و خوشحالی ندارن؟
مگه قران نگفته هیچ قومی قوم دیگه رو مسخره نکنه؟ لا یسخر قوم من قوم (حجرات-11)
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
این چه حرفی که وزارت بهداشت میزنه با یه کمدی مگه چهره سلامت عوض میشه جناب وزیر بهداشت بهتره برای جلوگیری از خرابی چهره سلامت کشور مشکلات متعدد اعم از زیر میزی - تشخیص اشتباه و هزاران هزار مشکل حوزه درمان رو حل کنه به عنوان نمونه پدر بندهاز حدود 15 اسفند دچار ناراحتی قلبی شده ولی به علت نبود پزشک و مسافرت رفتن آنژیو گرافی رو به 27 فروردین موکول کردن الان اگه اتفاقی برای پدر اینجانب بیافته چهره سلامت و وزیر و بهداشت در نظر بنده خراب میشه نه با یک سریال طنز
علی
| United States |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
بعنوان یک پزشک بسیار با شما موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
این سریال که جوک و کمدی نیست .
جوک و کمدی آن است که تو بیمارستان ها با وچود گرفتن انواع و اقسام هزینه های زیر میزی و رو میزی ، یک تعهد بلند و بالا هم میگیرند که مسئولیت فوت یا نقص عضو بیمار در هنگام درمان و یا جراحی بر عهده بیمارستان و کادر و پزشک و ...... نمیباشد !!!!!!
این گونه تعهد جامعه پزشکی ، جوک و کمدی است ، نه این سریال .
خلایق هر چه لایق
| United States |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
عزیزان مسخره کنید ،هزل ببافید ، توهین کنید، بعد که پزشک های ایرانی با دسته گل های کشورهای نظیر آمریکا ،کانادا ،و... رفتند اونور ،بجاشون براتون دکترهای چینی ،افغانستانی و پاکستانی میارند تا همین ها درمانتون کنند.الحق که خلایق هر چه لایق
اگر بنا باشد یک سریال انتقادی از گروهی که ضمن خدمتگذار بودن برخی عده ای کثیر از آنها این انتقادات بر آنها وارد است دنبال جلوگیری از ارایه این نقاط ضعف به جامعه باشیم پس رسانه به چه درد می خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
علی رغم احترام وعلاقه ی زیادم نسبت به دکتر هاشمی با پخش سریال کاملا موافقم و اتفاقا واقعیات جامعه رو آقای مدیری می بایست نشان دهند
اگه اینجوری باشه شمالی ها به خاطر پخش سریال پایتخت باید اعتراض کنند و جاده های ورودی شمال رو ببندند
پاسخ ها
پری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
مگه نبستند!!! مگه ندیدی چقدر اعتراض کردند. به خاطر همون شمالیا الان امسال پایتخت پخش نمیشه. نمیدونم چرا مردم ایران ظرفیت شوخی ندارند؟ خوشالی مردم خیلی خیلی مهمتره. لطفا در نظر بگیرید که اکثریت مردم فهم زیادی دارند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
که البته اعتراض کردند!
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
یک طرفه قضاوت نکنین.اعتراض ما شمالی ها به جا بود.انتظار دارین به خاطر شما تهرانی ها که شمال رو به گند کشیدین اعتراض نکنیم.ضمنا اگه در مورد شما هم فیلم میساختن اعتراض نمیکردین؟پس لطفا ساکت
محمد امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
اگر اعتراض هم کرده باشند هیچ کس به اعتراض شمالی های عزیز توجهی نکرده چون سریال پایتخت سه سال پشت سر هم پخش شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
به این میگین اعتراض؟!
پس اعتراضو ندیدید..
ضمنا، دلیل عدم پخش پایتخت این بود که جناب آقای کارگردان مجموعه مشغول ساخت یک سریال جدید بوند..
بچه تهران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
محسن عزیز شما که میفرمایید شما تهرانیها شمال رو به گند کشیدید در نظر داشته باش که اگر ما تهرانیها به شمال سفر نکنیم شما چگونه میخواهی شکم زن و بچه خودتون سیر کنید و اگر هم قرار به اعتراض باشد ما تهرانیها باید به مهاجرت اهالی شهرهای دیگر معترض باشیم که باعث کمبود شغل و گرانی مسکن و..... برای اهالی تهران شدید
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
من به عنوان یک شمالی و یک بابلی میگم : پایتخت آینه تمام کمال ن شهر های شمال هستش البته نه همه جا و اصلا هم کسی نباید ناراحت بشه ، اونی که ناراحت شده رفتار بد خودش رو در آینه دیده و نباید به این افراد توجه کرد
انصاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
شما آقا محسن که نوشتین:

محسن
| Iran, Islamic Republic of |
11:41 - 1393/12/27
یک طرفه قضاوت نکنین.اعتراض ما شمالی ها به جا بود.انتظار دارین به خاطر شما تهرانی ها که شمال رو به گند کشیدین اعتراض نکنیم.ضمنا اگه در مورد شما هم فیلم میساختن اعتراض نمیکردین؟پس لطفا ساکت

عزیزم من ساکن شرق تهرانم و اصالتا متولد تهرانم... شما بیا خاک سفید بعد با واژه "غربتی" آشنا بشو ببین از همین "غربتی ها و محله غربت" چه اتفاقاتی اینجا افتاد... بعد بگو تهرانی ها شمال رو به گند کشیدن

بعدشم اکثر تهرانی های اصیل یادگار دوران قاجار هستن و ریشه در قاجار و ایل اشاقه باش گرگان دارن برای همین هم اینجا ترک زبان زیاد داریم

خیلی حرفت زشت بود مجبور شدم محترمانه پاسخ بدم
یاشار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
بچه تهران راست میگه
از قبال مسافرت تهرانی ها به شمال چرخه اقتصاد اونجا رونق گرفته
توریست یعنی همین
ناشناس
| United States |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
بچه تهرون 13:09 یه جوری صحبت می کنی انگار تهران ارثیه فامیلیته
اولا تو هم یه مهاجری، یه نسل نه دو سه نسل قبلتر بودین
فیلم "تهران انار ندارد" جواب حرفاته، بد نیست ببینیش شاید نظرت عوض شد
یه سری چیزا به فرهنگ و فهم و شعور ما برمیگرده والا اینکه کجا بدنیا اومدی افتخار نداره
ثانیا شکم تو رو همین شمالیا پر می کنن با برنجشون که یه نمونشه، البته اگه توان تهیشو داشته باشی
اگه می دونستی صنعت توریسم چیه و ترکیه چطوری ازش استفاده می کنه اینطوری افاضات نمی فرمودی "بچه تهران"
یه نگاهی هم به لیست مقامات و مدیران مملکتت تو گذشته و حال بنداز که چنتاشون از کدوم خطه بودن و هستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
کم فیلم و سریال طنز راجب یزدیا و اصفهانیا و مشهدیا و....ساختن و تو شبکه های اصلی صدا و سیما پخش شدن و کسی صداش در نیومد و هیچ کس اونا رو توهین به لهجه تلقی نکرد. چون اینجاها خیلی مردم مهربون و پاک و باصفایی داره و خیلی هم فهمیده هستن. شمالیهای عزیز البته اون دسته ایشون که دم و دقیقه داشتن اعتصاب و اعتراض میکردن خیلی خیلی زودرنجن و همه چی رو توهین تلقی میکنن و دنبال شکایت و .... از خود گذشتگی هم خوبه تو زندگی
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
چقدر بدبختیم. بابا خوب بیاین راجع به ما تهرانی ها هم بسازین اینا خنک شن. به خدا پدرمون دراوردن این شهرستانیها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
با سلام واحترام
اقا محسن !!!!!!!اگر این تهرانی ها نباشند شماها تابستان ها و تعطیلات کل سال چیکار میکنید
کاملا با نویسنده این متن موافقم. ضمنا از وزیر بهداشت واقعا فعال این دولت هم بعید هست که اینقدر حساسیت بی دلیل و منفی از خود نشان دهند. مطمئن باشید این طور طنزها و آگاهی اجتماعی هرچه بیشتر در حوزه بهداشت و سلامت می تواند کارگشا باشد و در کنار سرگرمی باعث آگاهی و یا کمک حل برخی از مشکلات فعلی مانند همین زیرمیزی غیر قانونی، خیر انسانی و ... پزشکان شود.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
منم موافقم با شما. الان بسیاری از دکترها زیر میزی میگیرند. بسیاری از دکترها هیچ سوادی ندارند. وظیفه طنز هم نشان دادن چنین مسائلی هست.
شهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
وزیر بهداشت میدونه که واقعیت تلخه .
007
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
من نمیدونم چرا ایشون انقدر گنده و بزرگ جلو میدین ؟؟؟؟ اصلا نمیدونم چرا تو این مملکت هرکی به وظـایفش عمل میکنه بهش لقب فعــال رو میدن ! آقا وظیفشونه بــاید انجام بدن
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
خب درسته وظیفه اش رو انجام میده ولی از بس کسی وظیفه انجام نداده تا یکی میاد درست کار میکنه همه شاد میشن.بیا ما هم بزرگش کنیم تا بقیه یاد بگیرن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
جوجه رو آخر پاییز میشمرند فعلا که فقط تعرفه ها رو بالا بردن در حالیکه بیمه ها چه پایه چه تکمیلی دیگه توان پرداختی ندارند
به ۰۰۷
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
۰۰۷ جان شما زیاد حرص نخور فقط گفتن فعال و درستم گفتن و البته وظیفشون هست بعله ولی خوب دولت قبلی همه تلاششون پاک بودن بود وامثال شما مدام از خدماتشون گفتید و اینکه وای اینا نوکران ملتن در صورتی که در بهترین حالت وظیفشون انجام میدادن بعدا فهمیدیم اون دوستان دولت قبلی پاک کن بودن
حیف از جامعه پزشکی که با عملکرد برخی بصورت جیب بران متخصص در جامعه خود را نشان داده اند.دولت باید قویتر در باب حفظ حقوق عامه عمل کند .اگر امتیازی که برای اینها منظور شده برای نانوایان هم در نظر گرفته می شد ظرف یکسال نانواها هم صاحب خانه ویلایی در تهران و شمال و کیش بهمراه بنز و ب ام و برای اهالی منزل بهمراه حسابهای بانکی چاق و جهانگردی با آرامش مالی می شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
یادمان باشد که نتیجه رفاه بیش از حد برای قشر خاص منجر به بی بضاعتی گروه کثیر و بیماری ایشان میشود.از دلایل بیماری مردم یکی درمان بی کیفیت و گران است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
موافقم.برای کسب مال نباید تصویر بدی از پزشکان در جامعه بوجود آید.باید بهداشت و درمان به دور از سود جویی باز مهندسی شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
چرا منفی دادی نکنه زیرمیزی بگیری :)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
نانوا رو با پزشک مقایسه میکنی عزیزم؟!!!
بابت اطلاع عرض میکنم کسی که بخواد به این درجه برسه باید کل دوره ی تحصیلش رو حسابی درس خونده باشه برای کنکور بی خوابی کشیده باشه و مهمتر اینکه استعدادش رو هم داشته باشه تا تازه وارد دانشگاه شه!
بد از هفت سال درس خوندن (نه مثل سایر رشته ها بلکه شبانه روزی) میشه پزشک عمومی باید 2سال بره طرح شبانه روز کشیک بده تو جاهای دور افتاده! بعد یکی دو سال بشینه برای امتحان تخصص بخونه! بعد اگه قبول شد 4-5 سال تو بیمارستان علاوه بر درس خوندن و صبح تا ظهر حضور تو بیمارستان 10-15 روز در ماه کشیک بده. کشیکاشم 30 ساعتس یعنی از صبح تا عصر فرداش! بعد که تموم شد باید بره طرح تخصص یه جای دور افتاده 2-3 سال . بعد بشینه برای امتحان بورد بخونه بعد اگه بورد قبول شد 1-2 سال برای فوق تخصص بخونه بعد اگه قبول شد 2-3سال باید به عنوان فوق کشیک بده و درس بخونه بعد باز 2سال باید بره طرح فوق تخصصی!!!! حالا خودت حساب کن ببین چقدر میشه انصافا!!! یعنی از 5 تا 50 سالگی باید درس بخونه و ریاضت بکشه!
بعد تو میگی نانوا....!!!!
مشکل اینجاست که افراد بدون اطلاعات قضاوت میکنن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
يك نانواي ظلم ستيز
ناشناس
| Australia |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
دوست ناشناس 12:38:
خوب معلومه باید ریاضت کشید تا شد آقای دکتر. مگه تو کشورهای پیشرفته فرق میکنه. منتها اونجا متخصص ها تواضع و احترام و وقتی که میگذارند، آدم رو به حیرت میندازه. درآمدشون هم از پزشک های ایران کمتره.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
خطاب به ناشناس 12:38
الکی مثلا من پزشکم!!!!!!
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
من خودم برای طنزش هم که شدهامتحان کردم ، برای یک
سرما خوردگی ساده پیش چند تا دکتر ریاضت کشیده رفتم نسخه های متفاوتی دادند و نظر قبلی رو شدیدا نقض کردند حالا فرض کنید همین قضیه رو بصورت مستند فیلم برداری کنین خودبخود طنز میشه .....اینکه دیگه اعتراض نداره. !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
خطاب به ناشناس 13:11
اولا من نگفتم معلوم نیست!!! گفتم این ریاضتها رو میکشه چون اکثرا راجه به جزییاتش اطلاع ندارن و این باعث میشه با بقال و نانوا مقایسشون کنن
دوما بله در کشورهای پیشرفته خیلی فرق داره مثلا اونجا طرح به این شکل ندارن یا مثلا رقابت امتحان تخصص مثل اینجا نیست یا مثلا آلمان ماهی 3600 یورو به رزیدنتاش ولی اینجا از این خبرا نیست و.....
سوما درآمدشون از پزشکای ایران به مراتب بیشتره و ایران علی رقم کیفیت بالای پزشکی یکی از ارزونترین کشورها تو این زمینه هست و دلیل اینکه از کشورهای دیگه برای درمان میان ایران همینه
چهارما اگر کسی بی احترامی کنه در هر شغلی اشتباه است اما احترام هم باید دو طرفه باشه
پنجما اگر کسی 4سال از شما بزرگتر باشه توقع احترام بیشتر داره پس زیاد غیر طبیعی نیست اگر پزشک وقتی داره برای سلامتی شما (که با ارزشترین چیزیه که دارین) تلاش میکنه توقع احترام داشته باشه
ششما شما فقط سطح درآمد 20تا پزشک معروف تهران رو میبینین فکر میکنین کل پزشکا اینقدر درآمد دارن! که تازه اگه درآمد همون 20تا از پولدارترین پزشکارو با درآمد 20تا از پولدارترین مهندسا یا بازاریا یا بساز بفروشا یا.... مقایسه کنین میبینین درآمد پزشکا کمتر بوده!
هفتما برای من خیلی جالبه که تو ایران اینقدر که به درآمد پزشکا که قشر نخبه و تحصیل کرده ی جامعه هستن حساسن نسبت به درآمد دلالها یا بساز بفروشا یا بازاریا یا فوتبالیستا و.... حساسیت ندارن!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
خطاب به کیوان:
عزیزم شما برای طنزش هم که شده برای یه سرماخوردگی پیش چندتا پزشک رفتی؟!!! بعد نسخه های متفاوت با هم دادن؟!
اولا این کار شما خودش طنزه
دوما بر فرض که این کار رو هم کرده باشی و نسخه های متفاوت گرفته باشی طنز نیست عزیزم. عدم آگاهی شما و قضاوت عجولانت باعث میشه فکر کنی طنزه!
برای سرما خوردگی میشه نسخه های متفاوتی داد هیچ ایرادی هم نداره مثلا 10نوع شربت برای گلو درد تجویز میشه که هر پزشکی هر کدوم رو تجویز کنه اشتباه نکرده در مورد خیلی داروها و خیلی بیماریها این مسئله صادقه
سوما حالا بر فرض اگر پزشکی بود که خوب درسش رو نخونده بود و اشتباه کرد نباید به کل جامعه ی پزشکی تعمیم داد و شما هم تخصصش رو نداری که این ایراد رو پیدا کنی
لطفا اظهار نظرها علمی تر و منطقی تر باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
ببخشید بنده الان یه متخصصم به از خانه خبری هست و نه پیزهای دیگه. یه ماشین پراید قراضه دارم. از زندگی هیچ چی نفهمیدم. آرزومه 3 روز بدون دغدغه بچمو بغل بگیرم. آرزومه 24 ساعت گوشیمو خاموش کنم و جواب کسی رو ندم. تا حالا پامو از ایران بیرون نذاشتم. اقلا نانوا شب میره خونه مرتب با زنگ تلفن بیدارش نمی کنن. همش استرس نداره که موبایلش ازش دور نشه. سال تحویل و عید و عزا و ... پیش خانوادشه. ده تا شهر رو تو مناطق محروم برای طرح نگذرونده. نونش خراب دربیاد استرس نمی کشه. هر روز خواست می تونه نیاد سر کار. از زن و بچش دور نیست و ...
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
آقایون و خانومهای دکتر چقدر جدی گرفتین این سریال طنز رو......! مگه چیزی هست که از ورود طنز گونه اش واهمه داشته باشید ؟ مگه جامعه روانشناسان با سریال ساختمان پزشکان که بارها از سیما پخش شد چه کرد ؟ پاسخهایتان به کامنتها همه ستیزه جویانه است . کمی صبر کنید ! پس از پخش سریال مردم قضاوت خواهند کرد اگر بیش گویی داشته باشد از شما دفاع میکنند و اگر کم گویی داشت منتظر تکمیلش از سوی افکار عمومی باشید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
ستیزه جویانه چیه عزیز من؟!! اصلا خوندی چی نوشتن اظهار نظر میکنی؟! کی راجه به سریال حرف زد؟!
بالا یکی نظر داد که اگه پول پزشکارو به نانوا بدن اونام ماشین میخرن!!!!! من جواب اونو دادم
ملک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
کاملا با نظر شما موافقم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
در جواب دوستان پزشک باید بگم من علوم پایه خوندم. والا اون قدری که ما توی لیسانسمون درس میخوندیم، بچه های پزشکی توی ۴ سال اولشون هرگزززززززززز تا این حد نمیخوندن. دوست بودیم با هم و به ازعان خودشون دارم این حرف رو میزنم. از لیسانس تا دکترا هم که با هم هستیم در یه حد داریم تلاش میکنیم.... حالا چرا اینقدر سر خودتون معطلید نمیدونم!
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
آقایون یا خانومهایی که به عنوان متخصص نظر داده اید.
خودتون خوب می دونید که ایران بهشت متخصصان است این هم نه از صدقه مهارت و چالاکی شما عزیزان بلکه از انحصار گرایی شدید موجود و پایین نگه داشتن عمدی تعداد ورودی های تخصص می باشد.
بحث درآمد اگر میشود بحث میانگین درآمدیست نه فلان پزشک یا فلان بازاری. یک فرد در جامعه ما که دکتری یا حتی پست دکترای فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف را هم داشته باشد( ناگفته پیداست که از بیشتر تخصص های پزشکی این جایگاه تلاش بیشتر می خواهد) به احتمال زیاد بیکار یا در بهترین شرایط در یک دانشگاه هیت علمی است با حقوق ۳.۵ میلیون در ماه!!!
آن وقت درآمد میانگین متخصص ها چیزی در حدود ۶۰ تا ۹۰ میلیون تومان در ماه است.
حاشیه امنیت برای یک صنف درست کردن ،خلاف قانون اساسی و منافع کشوره.
هرکه بامش بیش ،برفش بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
من هم با شما موافقم.
پزشکان افراد توانمند و بسیار باهوش جامعه هستند که متاسفانه با پرداختن به مادیات شان پزشکی را هم بسیار پایین آورده اند.
نباید مردم از این اعمال زور آنها بترسند.
ناشناس
| France |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
عزیز چرا میگی باهوش؟
چهار تا تست زیست شناسی زدن نیازی به هوش نداره. فقط حافظه کافیه. شما انگار رشته ات تجربی بوده و نه ریاضی با بفهمی باهوش کیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
افراد توانمند و باهوش تعریف قشر "مهندس" هست و نه پزشکانی که حتی سئوالات دوره پزشکیشون تستی هست و اکث
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
بنده خورم پزشک هستم و برادرم مهندس. تمام وقتی که اون صرف مطالعه، فکر کردن به درس و ... هر چیزی که به درس مربوط بشه در طول چهار سال مهندسی کرده به اندازه یک ترم پزشکی نیست. شما باید نزدیک باشی تا این مسائل رو درک کنی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
بله دکتر جان تا کسی تو خانوادش پزشک نداشته باشه نمیفمه درس پزشکی چطوریه! کلا تعریفی که ما از درس داریم تو ذهن بقیه مردم نیست. البته حق هم دارن منم قبل از اینکه بیام تو این رشته برام این حجم درس حتی قابل تصور هم نبود
در جواب اون دوستای مهندس و رشته ی ریاضی باید عرض کنم من خودم رشتم ریاضی بوده فقط کنکور رو تجربی دادم و تغییر رشته دادم قبل کنکور و هنوزم عاشق ریاضیاتم
یه دوست هم دارم اگه که الان فوق تخصص داره همزمان فیزیک خونده الان داره دکتری فیزیک میگیره. چون تو فوق لیسانس معدلش نفر اول کشور شد بدون امتحان اجازه پیدا کرد دکتری بخونه اگه خواستین بگین مدارکشو نشونتون میدم. کسی که درسای پزشکی رو بخونه دیگه این چیزا براش بچه بازیه
بعدم اکه بحث هوش و کارامدیه کافیه شما وضعیت صنعت کشور که دست مهندساس با وضعیت پزشکی ایران تو جهان مقایسه کنین!!
ملک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
من مهندسی خوندم اون هم دانشگاه سراسری خواهرم هم پزشکی قبول شد با هزار بدبختی در دانشگاه ازاد . ان وقت به این عده میگین با هوش باهوش کخ و فلمینگ بودند که برای نجات انسانها از جان و سرمایه شان مایه گذاشتند نه اینها که به قصد تجارت به کمک حافظه و تست میرن دانشگاه دورغوز اباد تا پزشک بشن و از بیماری مردم لذت ببرن
ناشناس
| United States |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
تو به خواهرت حسودی میکنی به پزشکا چه ربطی داره؟
پس نباید سریال طنز ساخت چون شوخی با هر قشر و گروهی به آنها برمی خورد....!!!!!!
اگر اینطور هست ما شیرازیها باید اعتراض کنیم که چرا آقوی همساده شیرازی حرف می زنه...
من بارها به دلایل مختلف ناراحت بودم و زبان شیرین و خاطرات شیرین تر آقوی همساده شادم کرده...
به جای مقابله با سریالهای طنز با لطیفه های اختلاف برانگیز برخورد کنید.
پاسخ ها
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
آفرین قشنگ بود آفرین
ناشناس
| United States |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
عزیزم مستربین طنز میسازه نه اینا . . . شما از اوناش هستید که به اد درآوردن و توهین به لهجه علی دایی هم میگین طنز
حتما چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد که وزیر از آن می ترسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
مردمی بودن وزیر بهداشت را هم دیدیم!...زرد برادر ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
بله چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد و یکی این است که چرا 90 درصد بودجه سلامت را صرف افزایش حقوق پزشکان کرده اند!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
آقای ناشناس 20:20 شما چرا حرفهای چرند این تبلیغات رو باور می کنین؟ به جای اون یه زنگ به حسابداری یکی از بیمارستانهایی که خودتون دوست دارین بزنین ببینین میزان پرداختی ها چقدر بوده؟
نويسنده مقاله از بي اعتمادي بيماران به درمان و درمانگر خبر ندارد. هوش عمومي مردم ايران در حدي نيست كه طنز و واقعيت را از هم جدا كند . نتيجه بي اعتمادي بيشتر و اسيب بيشتر بيماران است . نظام پزشكي و وزير محترم بهداشت وظيفه خود را بخوبي انجام دادند . پزشكان كه صدمه نميبينند ، اين بيمارانند كه صدمه ميبينند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
چرا وزارت بهداشت و نظام پزشکی خوب عمل کرده اند؟
کاوند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
براىر يا خواهر محترم همه مردم ما رفتارهاي متكبرانه پزشکان زیادی را دیده اند. حتی برای بیمار آنقدر ارزش قائل نیستند که دلیل بیماری و مکانیسم تأثیر بیماری را توضیح دهند. و آنها را افرادی عامی و بی سواد می دانند. از همین ادبیات توهین آمیز شما به مردم هم معلوم است که شما هم یکی از همان پزشکان هستید. از طرفی وقتی همه این رفتارها با تبدیل شدن مراکز درمانی و پزشکانی که قرار بود انسان دوست باشند به یک بنگاه اقتصادی همراه می شود. مردم فقط انتظار دارند. یکی دردهای آنها را فریاد زند.
امیدوارم روزی بیاید که پزشکان انسانی تر رفتار کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
دقیقا با جناب کاوند موافقم
سهند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
این طرز سخن بوی تحدی و تحقیر میده میشه بگی چطوری به کیفیت هوش عموم مردم ایران دست پیدا کردی که راجع چنین موضوع کیفی قاطعانه اظهار نظر میکنی از قرار خودپنداره ات این است که تخم دوزرده کردی راست میگی برو توی یه کشور درجه 2 اروپایی مطب بزن و فخر بفروش اونوقت معلوم میشه بار الاغت آجر می کنند یا نه؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
به نظر من هوش عمومی جنابعالی در سطح چندان مطلوبی نيست که چنين تصوری داريد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
هوش عمومی شما هم در حدی نیست که بدانی نباید با ملتی که با پول بیت المالشان تحصیل رایگان کرده ای و به ثروت رسیده ای اینگونه سخن بگویی و آنهارا به منبع کسب ثروت خود بدانی. اگه خیلی از این ملت بدت میومد می خواستی بری خارج شهریه بدی دکتر بشی همونجا هم کسب درامد بکنی!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
آیا هوش و فهم تمام آدما با هم برابره به نظر شما؟!!
اگه نیست میزان فهم افراد بیسواد و کم سواد بالاتره به نظر شما یا قشر تحصیل کرده؟!!(البته صرف نظر از استثناها)
آیا اینو قبول ندارین که افرادی که به مراتب بالای علمی رسیدن احتمالا هوش و پشتکار بیشتری داشتن؟!!! (البته آمار تحقیقات در این زمینه وجود داره میتونین جستجو کنین)
چرا احساس میکنین همه با هم برابرند؟!!
من قبول دارم برادرند همه ولی برابر که نیستن!
مگه تو قران نیست که میگه : آیا کسانی که نمیدانند با کسانی میدانند برابرند؟!
هل یستوی الذین یعلمون والذین لایعلمون
طبق چه آماری میگین سطح هوش عمومی ما بالاس؟!! اتفاقا چند سال پیش یه تحقیق بین المللی تو این زمینه شد که شرم دارم نتیجش رو بگم خودتون جستجو کنین اونم بیبنین
شما میگین هوش عمومیه تو!!! هوش عمومی که برای یک نفر نیست! مربوط به عمومه! اسمش روشه ولی شما اینم نمیدونین حتی!!! بعد با این وضعتون اظهار نظرم میکنین!!!
ناشناس
| United Kingdom |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
در ازای پول بیت المال که صرف تحصیل پزشک میشه در زمان اینترنی و رزیدنتی به صورت تقریبا رایگان تو بیمارستان کشیک میده و بعد از اتمام دوره ی پزشکی عمومی و تخصص و فوق تخصص هر کدام 2 سال در مناطق محروم طبابت میکنه
باز هم بدون اطلاعات و رو هوا اظهار نظر شد!!!
ناشناس
| United Kingdom |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
تحدی یا تحقیر؟! اینا 2 تا معنی متفاوت داره. کدومش؟ یا باز بدون اینکه معنی چیزی رو بدونین به کار بردین؟!
هوش رو امروز با ملاکهایی که هست از حالت صرفا کیفی خارج کردن و کمی شده. احتمالا راجه به IQ چیزی شنیدی؟!
قطعا از تخم دو زرده هم بالاتره وقتی تو کنکور سراسری ادم بتونه جزو 100 نفر اول باشه (و تا درس خون نباشی نمیتونی درک کنی) و بعد تو امتحان تخصص هم جزو 50 نفر اول باشه و سخت کار کنه و درس بخونه برای سلامتی و نجات جون هم وطنش
اتفاقا پزشکای زیادی از ایران به اروپا رفتن و میتونی آمار موفقیتشون رو تو اینترنت جستجو کنی و از اینکه ببینی اکثر کسایی که رفتن جز بهترینها تو رشتشون بودن افتخار کنی (البته اگر دست از این کینه و لجاجتت بر داری)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
ناشناس 11:17 تو یک تست روانشناسی بده!!! صد در صد خود شیفته هستی که متاسفانه درمان دارویی هم نداره!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
از مشخص های افراد خود شیفته Lacks empathy هست به معنی اینکه اصلا نمی توانند احساسات طرف مقابل را درک کنند و خود را جای طرف مقابل بگذارند!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
باز یه چیزی گفتین بدون اینکه بلد باشین؟!! :)))
Lacks empathy نه عزیزم lack of empathy
حداقل بلد باش یه چیزو بعد حرف بزن راجه بهش!!!
برای این تشخیصی هم که شما گفتی 9تا معیار هست که فرد باید 5تاشو داشته باشه
بعد اصلا چه ربطی داشت؟!!! نظر اول رو من نذاشته بودم فقط به نظرات بقیه جواب دادم! اینکه کسی حرف غیر منطقی و از روی بسوادی بزنه بعد یکی جوابش رو بده میشه lack of empathy?!!!! یعنی باید باید با حرف ناحساب همدلی کرد؟!!!
اگر واقعا حرفی برای گفتن دارین بیاین با اطلاعات درست منطقی بحث کنین نه اینکه یه چیزی بندازین وسط بعدم الفرار!!!
ملک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
من هم با جناب کاوند موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
ناشناس 11:56 حالا lack empathy یا lack of empathy از یک نفر پرسیدن که قرمه سبزی را با ق می نویسن یا با غ ، گفت چیکار داری که با ق می نویسن یا با غ ، گوشت توش را بچسپ!!! حالا حکایت شماها است وقتی که کم میارین شروع میکنین به سفسطه کردن!!!!
نظر سنجی در خصوص شخصیت برجسته سال نشان می دهد که در این مورد اقای هاشمی خوب عمل نکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
آن درصد قلیلی هم که ایشان را شخصیت برجسته سال معرفی کردند همان کسانی بودند که از این نمد کلاهی ساخته بودند و کارانه های نجومی دریافت می کردند!!!!!!!!!!
بحث این گونه فیلم و سریال را با واقعیت ها قاطی نکنید. کسی قصد تمسخر ندارد. متاسفانه با این دلیل های بیهوده جلوی پخش پایتخت را هم گرفتند. درست است که بعضی از مردم برداشت بد از چنین مجموعه هایی داشته و از این طریق دیگران را مورد تمسخر قرار میدهند اما اکثر مردم ایران فهیم بوده و قدر پزشکان و شمالیهای عزیز را می دانند و میدانند که اکثر مطالب گفته شده در این سریال ها برای خنده می باشد و تمام. به نظرم با چنین حرفهایی شعور اکثریت مردم ایران زیر سوال میرود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
شما می دونی چقدر بی ظرفیت توی ایران وجود داره؟
واقع گرا باش و بیخودی هندونه زیربغل مردم نذار.
خیلی ها بابت این دلقک بازی به اسم پایتخت، شمالیها رو مسخره کردن.
مردم اینن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
فقط میتونم بهت بگم که برا تو و سطح فکر پایینت متاسفم
من نمی دونم چرا وقتی مردم می خوان بخندن بحثهای جورو وا جور و خطرات برای جامعه پزشکی به میون میاد اما وقتی خبر زیر میزی گرفتن برای عمل جراحی و ول کردن بیمار در بیابانها می رسه کسی احساس خطر نمیکنه!! پزشکان عزیز بیاین برای حتی یک لبخند رو لب مردم تو این روزای سخت ایثار کنید...
اوج هنر آقای دکتر هاشمی صرف بودجه مملکت برای ایجاد درامد در پزشکان ، و درمان مقطعی بیماران است. سهم پیشگیری و جامعه پیراپزشکی اساسا نادیدیده گرفته است.حقوق مردمی که نباید بیمار شوند نادیده گرفته شده و خرج آنانی میشود که بیمار شده اند و در واقع جیب پزشکان پر میشود. فرایند بیمار شدن مردم همچنان ادامه دارد.
مگر ظرفیت مردم و پزشکان اینقدر پایین فرض کرده اید جناب دکتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
شما بیمه سلامت را ندیدی داداش من ؟ در مورد اینکه وزیر چه کار کرده لازم نیست چیزی بگی فقط برو از اونایی بپرس که خرج 40 میلیونی بیمارستانشون به خاطر طرح بیمه سلامت شده 4میلیون . این چیز کمیه ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
ناشناس 12:20 به نظرت اگر به جای پرداخت کارانه های 200 ملیونی به پزشکان ،این پول ها صرف بهداشت جامعه میشد بهتر نبود؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
یک جراح متخصص:
اگه به بنده فقط و فقط یک کارانه 200 میلیونی بدن برای همیشه طبابت رو میزارم کنار .....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
ناشناس 00:47 شما این مغازه دو نبش پزشکی را هیچوقت کنار نمیزارین!!!! هیچ جای دنیا همچین بهشتی مثل ایران برای شما پزشکان وجود نداره!!!
اصلا از صدا و سیما خوشم نمیاد و معمولا تلویزیون کویت نگاه می کنم اما در این مورد حق با این هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
کویت ! انتهای سلیقه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
شما بر همون تلويزيون كويت رو نگاه كن
ابایی نیست پخش کنیدانتقاد سازنده آزاد است۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
الکی مثلا دکتری .
از آقای دکتر هاشمی چنین حرکتی واقعا بعید بود. آقای دکتر شما از چهره های محبوب سال واسه مردم بودید لطفا با حرکاتی غیرمعقول و افراطی کاری نکنید نام شما به دلواپس تغییر کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
اتفاقا درست میگی ناشناس 11:32 ایشان هم دلواپس است منتها از نوع خودش !!!! و برای منافع صنف خودش!!!!!!
از برخورد وزير محترم اصلا" خوشم نيامدمردم تشخيص ميدهند قيم مابانه رفتار نكنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
ایشون زیادی داره به یه سریال طنز حساسیت نشون میده که منطقی هم نیست
چیه?منافع زیر میزی بگیران به خطر افتاده?یا کارانه های دویست میلیونی
از شما انتظار نداشتیم.
به حال اين مملكت بايد گريست!
وقتي قشر تحصيل كرده و به اصطلاح فرهيخته تحمل نقد ندارند ، واي به حال عموم مردم...!
سلام
اتفاقا من بعد از دیدن پایتخت خیلی بیشتر به شمال کشورم علاقه مند شدم
چرا از نظامی ها انتقاد نمیشود؟ایا انها پاک و منزه هستند؟شماخودتان پاک ومنزه هستید که درجه پاکی و ناپاکی پزشکان را اندازه گیری کرده اید؟یه سوزن به خودتان یه جوالدوز به همسایه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
پزشکان عزیز که قشر تحصیل کرده هستند تحمل کنند این طنز تمام بشه. انشالهه بقیه هم یاد میگیرند تحمل می کنند اگر طنزی براشون ساخته شد
مطمئنا آقای وزیر از آشکار شدن برخی از مسائل واهمه دارن . ایشون بهتره مشکلات پزشکی ما رو حل کنن نه اینکه صورت مساله رو پاک کنن.
متاسفانه رکیک ترین و توهین آمیزترین شوخیها که سبب نشستن عرق خجالت در مقابل همسر و فرزندانمان میشود طی سالیان با رشته دامپزشکی در صدا و سیمای ایران صورت گرفته و کسی کوچکترین اعتراصی نکرده . بهتر است یکن به ما بگویید که علت رنگین تر بودن خود پزشکان از دامپزشکان و روانپزشکان که هموراه شوخیهای رکیکی با آنان میشود چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
توهین که در هر صورت محکومه اصلا بحثی نیست!
نکته 1 : همانطور که شما به علت تحصیلات عالی خود رو بالاتر از عموم مردم میبینین پزشکا هام خودشون رو از شما بالاتر میدونن
نکته 2 : روانپزشکان پزشک هستند!! اگر منظورتون روانشناسان بود و فرق اینها رو نمیدونین باید بگم روانپزشکی یکی از تخصص های پزشکی هست ولی روانشناسی مدرک کارشناسی داره!
نکته 3 : احتمالا منظور از اعتراص در متن اعتراض و منظور از یکن یکم و خود خون بوده
ظاهرا فقط دیوار راننده تاکسی ها و کارگرها و شغلهایی از این دست که حمایت نمیشن و کوتاهه،توی اکثر فیلما کارگرها ساده و احمق نشون داده میشن و راننده ها آدم های نا حسابی و بی فرهنگ
من 2 روز پیش دکتر رفتم ویزیت ها نسبت به چندی پیش دو برابر شده برای آزمایش خون باکسر بیمه 138 هزار تومان گرفتند. یک معلم باز نشسته هستم با ماهی 850000 تومان حقوق یقین دارم کار های آقای هاشمی در راستای رفاه همکاران خودشان است همانطور که حقوق طرحی ها را نسبت به پار سال3/5 برابر کرده اند یا خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
همین بساط برای بالا بردن تعرفه ها بود کسی دلش بحال مردم نسوخته
ناشناس
| United Kingdom |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
عزیزم انتظار داری حقوق پزشک با مدرک دکتری با حقوق یه معلم دیپلم یا نهایتا لیسانس یکی باشه؟!!
اگر قرار بر مقایسه باشه باید حقوق یک پزشک عمومی ( و نه متخصص) با یک مهندس با مدرک دکتری مقایسه بشه ( هرچند همون دکتری پزشک عمومی 300 واحده ولی دکتری مهندسی.....)
حقوق طرحی ها هم 3.5 برابر نشده حرف بدون اعتبار نزنین. کتاب تعرفه گذاری جدید رو دانلود کن بخون.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
این آقایی که با پرچم انگلیس پیام میذاره
هر واحد د رسی یعنی 1 ساعت حضور تیوری و یا 2 ساعت حضور تئوری. تا اونجا که ما میدونیم دروس دوره عمومی فقط دو سال اول هست یعنی 4 ترم. اگر دانشجو 20 ساعت در هفته هم کلاس تئوری بره میشه 80 واحد 220 واحد دیگه رو چطور حساب کردی شد 300 واحد؟؟
دوره لیسانس مهندسی 144 واحد
فوق لیسانس 36 واحد البته تز که حداقل دو ترم تحصیلی هست فقط 6 واحد درسی هست
دکتر 28 واحد البته تز که حداقل 4 ترم تحصیلی هست فقط 6 واحد حساب میشه
جمعا 208 واحد

اگر علم کیلویی هست که من در یکسال گذشته فقط برای پروپوزال دکتری عمران بالای 2000 صفحه مقاله و تز خوندم
وزن کن ببین چقدر میشه دکتر کیلویی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
بنده یه متخصص طرحی هستم و حقوقم هم 15 درصد بالا رفته. تازه هنوز عملکرد سال 92 اینجانب رو ندادن چه برسه 93. شما که اینقدر اطلاعاتت زیاده وساطت بکن پول ما رو بدن.
بعدش هم پول آزمایش چه ربطی یه ویزیت دکتر داره؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
خطاب به ناشناس 00:44
خوبه خودت گفتی تا اونجا که ما میدونیم!!! عزیزم مشکل اینجاس که شما هیچی نمیدونین!! حالا برات یکی یکی توضیح میدم که بفهمی
اولا کی گفته فقط 4ترم تئوری داره؟!!! اینو از کجا اوردی؟!!! یه دقیقه زحمت میدادی یه جستجو میکردی تو اینترنت بعد حرف میزدی!
پزشکی 15ترمه یعنی هفت سال و نیم 5ترم اول علوم پایه اس 2 ترم بعد فیزیوپاتولوژیه 4 ترم بعد استیجری و 4 ترم بعد اینترنی تو اینترنی واحدهای عملی به صورت کشیک شبانه روزیه 30 ساعته اضافه میشه ولی هیچ ترمی نیست که تئوری نداشته باشه یا کم داشته باشه!
دوما حجم یک واحد پزشکی اندازه ی 4 واحد شماس ! میتونی بری کتابارو ببینی و حساب کتاب کنی ( که بعید میدونم بلد باشی)
سوما تو اگه پز میدی برای کل دکتریت 2000 صفحه خوندی (که ملوم نیست راست گفته باشی) برای یه پزشک این عدد خنده داره!!! چون هر ماه بیشتر از کل این عدد که گفتی باید بخونه و امتحانش رو بده!
چهارما علم کیلویی نیست ولی ملاکهای تقریبی کمی برای تخمین میزانش (مثل مدرک لسانس یا فوق یا دکتری و....) درست کردن که بشه فهمید هر کسی تو چه مرتبه ایه
پنجما به دلیل اینکه این معیارها کامل نیست به رشته های مثل شما با 200 واحد دکتری میدن ولی ما باید 300 واحد بخونیم!
ششما اینا تازه همش برای دوره ی پزشکی عمومی بود بعدش 4-5سال دوره ی تخصص شروع میشه که کشیکا بیشتر میشه تئوری کمتر میشه. من رزیدنت ارتوپدی هستم محض اطلاعت میگم ارتو حدود 18000 صفحه حجم text داره!! اگر درس خونده باشی میفهمی هر صفحه text اگر بخواد ترجمه بشه چند صفحه میشه!! و 13 روز کشیک 30 ساعته (علاوه بر حضور روزانه صبح تا عصر در بیمارستان) هم به حجم اون درسا اضافه کن!
هفتما از مدل اظهار نظر عوامانه و بی منطق شما مشخصه با چه کیفیتی درس خوندی!!!
ضمن تشکر از بدنه شریف و ارجمند جامعه پزشکی باید به اطلاع ناقدان این سریال برسانیم که عدم پخش این سریال هیچ تاثیری در فساد برخی از اعضای جامعه پزشکان که با اخذ رشوه های سنگین زیرمیزی که عنوان حق الزحمه بابت آن گذاشته اند ندارد. بهتر است جناب وزیر به فکر یک راه حل مناسب برای پزشکانی کنند که علیرغم قسم خوردن در اولویت قرار دادن سلامت بیماران، پر کردن خزانه خود را جایگزین نموده اند نمایند تا اعتماد رفته از جامعه پزشکی بویژه متخصصان آن بازگردد.
سلام
خواهشمندم پرستاران را از جامعه پزشکی جدا فرمایید. ما موافق پخش سریالیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
پرستا برو بخیه بزن
پرستار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
میرم میزنم افتخار می کنم ولی دست تو جیب مردم نمی کنم.
ناشناس
| United States |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
پرستار عزیز مشکل اینجاس که همین ملتی که میبینی اکثرشون فرق پرستار و دکتر رو تشخیص نمیدن. از دست دکتر عصبانی هستند و یکی دیگه جیبشون رو خالی میکنه مشت مبارکشون توی صورت پرستار فرود میاد. آمار ضرب و شتم پرستارها رو دید بزنید بد نیستش. به نظر من بعد از پهش این سریال پرستارایه عزیز یه دوره رزمی برن براشون ضروریه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
زنده باد پرستار.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
پرستار ها هم مگه حق اظهار نظر دارن!؟
بگذارید بعد از سال ها لبخندی بر روی لبان مردم نازنین ایران بشیند
خوش به حال کره ای ها
کلی سریال پزشکی تولید میکنند و کسی هم نیست که بهشون گیر بده
از اقای دکتر بعید بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
نه اتفاقا !!!! زیاد هم بعید نیست!!!
جهان سومي كه ميگن يعني همين .وقتي كه بخاطر يك سريال طنز وزارتخانه اي انهم با ان همه دببه و كبكبه مانند وزارت بهداشت با تمام شدت و حدت وارد عمل ميشود كه سريال پخش نشود ان هم بخاطر اينكه اين سريال به مذاق حضرات پزشكان بر نخورد.تا چند قرن ديگر همچنان عقب افتاده خواهيم بود
آقای وزیر بجای اینکه نگران زیر سوال رفتن دکترا باشی که همچین چیزی نیست فقط یه شوخیه به فکر اصلاح داستان زیرمیزی گرفتنشون باش که اینجوری بیشتر با آبروی دکترا بازی میشه و چهرشون پیش مردم خدشه دار میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
بابا از زیر میز اومد روی میز
در مورد محتوای طنز اقای مدیری چیزی نمیدونم اما اینو میدونم اقای وزیر به هیچ عنوان حق نداره برای دیگران تصمیم بگیره و بخواد سلیقه و منافع شخصی و گروهیش رو به دیگران تحمیل کنه.
سلام، این حرفها فقط جو سازی یک عده ی اندکی اند که دوست ندارند مردم شاد باشند.
همینه که همه رفتن ماهواره نصب کردن / جایی که به شعور مردم توهین بشه عاقبتی جز این نداره
به نظر من کلید این داستان دست خود صدا و سیماست . من موافق پخش این سریال هستم اما گله وزیر را هم به جا میدونم . چون تلاشهایی که ایشون در زمینه سلامت و بخصوص بیمه سلامت کردند شاید کاملترین و بهترین و مفیدترین کاریه که شاید انجام شده ولی اصلاااااا صدا و سیما این طرح را تحت پوشش قرار نداده و نمیده . به نظر من اگر قراره این سریال پخش بشه باید یک برنامه حتی با حضور خود اقای مهران مدیری یا هنرمندی که از این فعالیت ها اطلاع داره ساخته بشه تا ملت قضاوتشون دچار تعادل باشه . من فکر میکنم یکم در حق این وزیر فعال اجحاف شده . چرا که در دولت قبل کارهایی به مراتب کوچکتر از بیمه سلامت رسانه ای و تحت پوشش جند ماهه صدا و سیما قرار میگرفت اما الان نه .
یه چیز جالب را دقت کردید ؟ دوران اصلاخات فرت فرت سریال 90 قسمتی طنز درست میشد . دوران آقای احمدی نژاد حتی یه سریال طنز هم ساخته نشد . با اینکه کلی موضوع طنز وجود داشت D: ! و الان هم توی دوره روحانی باز سیل سریال های ظنز شروع میشه ! خیلی جالبه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
این هم حرفیه ! یادآوری جالبی بود.
به نظر من این جریان برمیگرده به خود برتر بینی برخی (تاکید میکنم برخی) از اعضا جامعه پزشکی ما. بعضی از اطبا رو زنگ در خونشون قبل از فامیل محترمشون کلمه دکتر رو ذکر می کنن. تو جمع اگر به اسم دگه ای غیر دکتر جان یا دکتر خطابشون کنی یا خودشون رو میزنن به نشنیدن یا آنچنان باهات برخورد میکنن که از صدا کردنشون پشیمون بشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
narcissistic personality disorder به این میگن اختلال شخصیت خود شیفته!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
من با جناقم دکتر هست. جرات ندارم بهش بگم آقا حمید. تازه خودم هم دکتری عمران دارم اما همه بهم میگند علی. خیلی هم راضیم که به اسم کوچک صدام میزنن
اگه جامعه پزشکی از این سریال احساس خطر می کنه و برای خودش تهدید میدونه بهتره که این قشر دلسوز و زحمتکش بادیدن این سریال ، تهدید رو برای خودشون به فرصتی برای رفع ضعف هایی احتمالی( ! ) که در این سیستم وجود تبدیل کنن.
ایکاش وزیر محترم همین دغدغه را در مورد حقوق ومزایای پرستاران نیز داشت
يه جوري از رفتار متكبرانه پزشكان صحبت ميشه كه انگار كل مردم ايران ملائكه اند. علت اين همه برخورد نامناسب و انتقاد از جامعه پزشكي اين است كه اين گروه جزء معدود گروههايي هستند كه با زحمت و تلاش به رفاه نسبي رسيده اند . ايرانيها دوست دارند كه موفقيت ديگران رو با دلايل واهي توجيه كنند كه مرهمي باشه برحسوديشان. اما در مورد پزشكان نميشه اينجور توجيه كرد . چرا كه با تلاش و زحمت خود به اين جايگاه رسيده اند.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
یعنی پزشکان ایرانی اگه توی اروپا کار کنن این جوری میتونن پول دربیارن!!!
اینکه پزشکان آدمهای خوبی هستند یا نه را کاری ندارم، اتفاقا خودم موافق پخش سریال اتاق عمل هستم، ولی بی اعتمادی جامعه به پزشکان امروزه معضلی بسیار بزرگ است که مرگ بسیاری از مردم در سراسر کشور را در پی دارد، بنده چون در کادر درمانی هستم نتیجه ی این بی اعتمادیها به پزشک را دیده ام، ای کاش مردم کمی نسبت به پزشکان خوشبین تر بودند و ای کاش پزشکان کمی متواضعتر.
امیدوارم مردم و مسئولین ما با این حرکات متوجه پزشک سالاری موجود بشن و ببینن که کسی حق کوچکترین اظهار نظری در مورد این حضرات رو نداره. مثل یک مسئله فوق محرمانه میزان درامد پزشکا معلوم نیست
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
متاسفانه در جامعه ما همه در مورد هر چیزی خودشون رو صاحب نظر ودارای اطلاع کافی میدونن و در مورد هر چیزی از اعماق زمین گرفته تا اوج فضای لا یتناهی و از کمترین علم تا شکافت هسته ای نظر میدن اونهم بدون اطلاع! من موندم ما مردم چی هستیم والا اگه غربیا می دونستن اینقدر اطلاع داریم حتما همه مون رو می دزدیدن . خیلیها در مورد تحصیل در رشته پزشکی اومدن نظر دادن و اطلاعات غلط خودشون رو نشون دادن که البته جوابهای قاطعی گرفتن ( اگه بهشون بر نخوره) ثانیا اینکه در جامعه پخش شده که دریافتی پزشکان فلان و بهمان مقدار شده(نجومی! که در واقع همه جامعه -بخصوص قشر زحمت کش پرستار رو- رو در روی پزشکان قرار داده! ) بازهم نشون از نظر دادن از روی عدم اگاهی است . باید به عرض حضرات برسانیم که هر چه کارانه بالاتر رود به همان مقدار نیز بصورت پلکانی مالیات کسر میشه و کسورات شامل حال پزشک میشه و درنهایت کل دریافتی یک پزشک بسار کمتر از اون چیزی است که متاسفانه از روی عمد توی رسانه ها -بخصوص صدا و سیما -اعلام میشه .کدوم قشر مالیات و کسورات تا 30% از دریافتی شون کم میشه ؟ کدوم حرفه بوده که علیرغم افزایش تورم تا 40-50% تعرفه هاشون برای سالیان متمادی تغییر نکرده بوده است . یکم تحقیق بکنین حداقل یکم ! بعد بیایید نظر بدهید . اکثرا نظر دادن که پخش این سریال رو ی نگاه مردم به جامعه پزشکی تاثیری نداره(البته من خودم با پخش سریال مخالفتی ندارم و چون اونو ندیدم بدون آگاهی در موردش نظر نمیدم) ولی خودتون قضاوت کنین هنوز این سریال پخش نشده چه نگاههای منفی گرایانه نسبت به جامعه پزشکی ارائه میشه . واله پزشکی درونش خودمونو کشته بیرونش مردمو.(الان اول فروردین 1394 است و من بجای اینکه کنار خانواده باشم تو بیمارستانم و سال تحویل هم کشیک بیمارستان بودم )متاسفانه همه ما(خودم رو میگم به کسی بر نخورد) در مورد هر چیزی یا هر کسی که کمی پیشرفت کنه حسد ورزانه نگاه میکنیم ؛ مثلاشما بیا از بیل کیتس صحبت کن و نظرات رو ببین!. امیدوارم به اونجایی برسیم که از پیشرفت دیگران نه تنها ناراحت نشیم و او را متهم به انواع فسادها نکنیم که برای او آرزوی موفقیت بیشتر داشته باشیم و تلاش خودمون رو زیادتر کنیم تا کاستنیهامونو جبران کنیم و به موفقیت برسیم .
چه ایراد داره با یه سریال زشتی اعمال یک سری پزشک نما که فقط به فکر جبیب خودشان هستند نه سلامتی مردم در قالب طنز نشان داده بشه ؟ پزشک ها مگر قدیس هستند که نشه با انها شوخی کرد ؟
بازی با سلامت70میلیون ایرانی و بی اعتمادی بین پزشک وبیمار از عواقب پخش این سریال است.حالا می کنید دیگه خودتون می دونید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
تابی یه پخش هم بزار پشت سر حالا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
یعنی دکترا تلافی میکنند مردم رو خوب درمان نمیکنند و مردم رو میکشن چون باهاشون شوخی کردند؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
یعنی یه چهره ی غیر واقعی و ترسناک از بیمارستان وپزشک در ذهن مردم شکل میگیرد که عواقب خوبی ندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
تاثیر گذاری بر روی تشعشعات کیهانی یادت رفت !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
اگه ریگی به کفشتون نیست ،چرا می ترسین؟!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
ناشناس 12:35 "بازی با سلامت 70 ملیون ایرانی...." مثلا تهدید کردی!!! اگر کشور ،کشور باشد امثال تو را محاکمه می کند!!!!
به مسؤلین بگین لطفا قبل از اینکه مسؤلیت قبول کنند ظرفیتشون رو بالا ببرند.
از پیغمبرمون محمد مصطفی الگو بگیرند که به عیادت کسی رفت که به ایشان دشنام میداد و روی سرشون زباله و خاکروبه میریخت
اتفاقا بی اعتمادی بین پزشک وبیمار برای خیلی ها خوبست. از همه بیشتر برای بیمه های محترم که در حال حاضر هر کدام یک کارتل اقتصادی گردن کلفت هستند. مردم هم برای مشکلات خودشان به طب سنتی مراجعه کنند که خوشبختانه تحت پوشش هیچ بیمه ای نیست! عمر هم که دست خداست........!
باورکردنی نیست که وزیر بهداشت چنین عقیده ای راجع به این فیلم داشته باشد!!!
پشت این قضایا چیست خدا میداند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
چرا باور کردنی نیست !!!
واقعن باید فرهنگ ماا ایرانیها درست شه...هنوز خیلیا سریال وطنز بودن یه اثرو درک نمیکنن,یکی میگه پایتخت توهینی بود یکی میگه این سریال درحاشیه...اگه اینطورباشه باید دیگه شخصیت همه فیلماوسریالا ادم فضاییاو خارجیا باشن تا یه عده ناراحت نشن....امیدوارم دراینده فرهنگ جامعه درس شه امیددددوارم
مهران مدیری هم گیر به پزشکان؟مثل اینکه مشکل این مملکت پزشکان هستند؟یعنی واقعا جایی یا موضوع انتقادی بهتری نبود؟
پاسخ ها
مژگان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
حالا به پزشکان گیرداده وضعمون اینه اگه به مقام بالاتر گیر میداد که کلا حکممون اعدام بود
اصلا از آقای هاشمی انتظار نداشتم. از صدا سیما خواهش میکنم ایستادگی کنه و سریال رو پخش کنه...؛ همه مردم خودشون مستقیم با پزشک ها ارتباط دارن و خیلی خوب قضاوت می کنند و کرده اند آقای وزیر!
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
دکتر های زیر میزی بگیر ... یکم زیر میزیشونو میدن به صدا و سیما تا پخش نشه
اقای وزیر یادتون رفته خنده یزرگترین راه درمان بیماریهاست نه صنف شما پس ما میخواهیم کم خرجترین راه بیماری ایرانیها را پیش بگیریم
با عرض سلام ادب و احترام
درسته که پزشکان در کشور ما بسیار فعال هستند البته از همه نظر ولی آقای وزیر با تمام ارادتی که خدمتتون دارم ناراحت نشوید و اجازه دهید این سریال پخش شود شاید تغییرات بنیادی در نظام سلامت اتفاق افتاد....
جناب آقای دکتر هاشمی در طرح سلامت اجتماعی حقوق پزشکان را پنج برابر کرده اید پزشک عمومی طرح سلامت ماهیانه حداقل سی میلیون تومان دریافت می کنند.شما نگران یک سریال طنز هستید.آنقدر نگرانید که حاضر شدید رسما نامه نگاری کنید .شما در حقیقت به شعور مردم توهین کرده اید یعنی مردم ظرفیتش را ندارند!!! جناب آقای سرافراز مدیر با فرهنگ رسانه ملی از شما بابت احترام به ملت بزرگ ایران سپاسگزاریم قطعا ظرفیت ملت بیش از اینهاست. دکتر هاشمی شما نگران نباش می توانید از پول ملت همچنان پول بیشتری به پزشکان مظلومتان بدهید !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
اقا این حرفها چیست؟

این چه حقوقی هست که اعلام میکنید

حقوق بنده در یکی از دورافتاده ترین روستاهای کهنوج (اسلام اباد)3میلیون و چهارصد تومان است

نفرمایید
چنین حقوقهایی نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
ناشناس 14:41 حقوقی که شما اعلام کردید، بدون کارانه بود!!!!!!!!
این طنز انتقاد سازنده و ظریف نداره فقط هدفش خنداندن مردم به شیوه ی توهین به پزشکان وتجسم چهره ای غیر واقعی از کادر بیمارستان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
تصحیح میکنم: چهره ای واقعی...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
ناشناس16:38 اگر واقعیت این بود که شما الان ابولا گرفته بودی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
نکنه شما یه دور فیلم رو دیدی؟
این حرفها از وزیر بهداشت خیلی بعید بود
اتفاقاً سریال طنز ساختن برای این قشر خوب است زیرا زشتی پول پرستی بعضی از آنها را نشان می دهد مگر از خودشان خجالت بکشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
پزشکان عمومی که درامد زیادی ندارند علی رغم اینکه دکتری دارند درامدشون در حد یه کارمند بانک هم نیست.جراحان و متخصصین بصورت طبیعی درامد بالایی دارند که حاصل تخصص و زحماتشون است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
ناشناس 13:24 چرا فکر می کنی که بقیه اقشار جامعه زحمت نکشیده اند و نمی کشند؟!!! و فقط جراحان و متخصصین زحمت کشیده اند؟!!! یک استاد دانشگاه ،مهندس،معلم،کارگر......اینها زحمت نمی کشن؟!!!
وزارتخانه و یا هر نهادی که با یک طنز تلویزیونی پخش نشده اینگونه بی تابی میکند و نسبت به حدس و گمان خود اینگونه نامه نگاری کرده و از هر ابزاری جهت جلوگیری از ساخت و پخش آن استفاده میکند طبیعتا جایگاه مردمی خود را از دست میدهد.
دولت بی جنبه ها!!
سلام،وظيفه طنز اين هست كه با لحنى شيرين و خنده اور تلخى هاى جامعه رو به تصوير بكشه و ايينه اى براى خودمون باشه ،اگر يادتون باشه در طنز شبهاى برره در واقع همگى داشتيم به خودمون مى خنديديم و به نظر من بسيار طنز عميقى بود،
من خودم پزشك هستم ولى با پخش طنز اقاى مديرى بسيار موافقم،ما هم مثل بقيه اقشار عيب داريم و نقص،اميدوارم با پخش اين سريال ما هم بتونيم خدمت بهترى به مردم ارائه بديم،
البته خواهش مى كنم دوستان هم در اظهار نظر انصاف و ادب رو رعايت كنن ،ما هم خواهر و برادر و فرزندان شما هستيم،يادمون باشه جامعه پزشكى هم زير مجموعه اى از كل اجتماع هست وقتى ارزشها وارونه شدن ،انحطاط پزشك و معلم و مهندس و كاسب نمى شناسه،هممون غرق مى شيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
آقا رضا ،پزشک عزیز ،خوشحالم که بر عکس بعضی از پزشکان ،شما شخصیت خود شیفته نداری و از انتقاد نمی ترسی.
مگر خود جناب آقای وزیر محترم نفرمودند که زیرمیزی گرفتن آقایان پزشکان خلاف قانون است. این بدان معناست که ............ بقول دکتر توی سریال سرکار استوار : واللا چه عرض کنم؟
بنظر بنده کشاورزای این مملکت ظرفیتشون از همه بیشتره .توی صدا سیما اکثرا کشاورزارو آدمای بیسواد ساده لوح کلاه نمدی با لهجه های عجیب غریب نشون می دن . ولی هیچ کشاورزی هم اعتراض نمی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
معلومه بیسوادند والا الان ایران با این همه سد وزمین مستعد کشاورزی یکی از بزرگترین وارد کنندگان محصولات کشاورزی نبود؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
آخه *** ، اون وارداتی که میبینی از رانته آقازاده هاس...وگرنه کلی محصول با کیفیت تو این کشور هس که به خاطر واردات بی رویه جنس بی کیفیت و ارزون رو دس کشاورزا میمونه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
بنده به عنوان یک بچه کشاورز نسبت به پاسخ نفر ساعت 13:38 اعتراض دارم. من فوق لیسانس دارم و بیسواد نیستم. در سالهای مختلف محصولات مختلفی داشته ام از جمله امسال گوجه کاشتم ولی چون همه گوجه کاشتند ورشکست شدم مشکل واردات ربطی به من نداره.
من میخوام ببینم وزارتخانه اینقدر بیکار هست که مساءل مربوط به یک سریال طنر را دنبال میکند؟!
اصلا قانونا چنین حقی دارد؟
با سلام
البته جمع بستن کار درستی نیست ولی درصد بزرگی از پزشکان خودبرتربین هستند و فقط وقت خودشون رو با ارزش میدونن و وقت بقیه که تو نوبت هستند اصلا ارزشی ندارد و باید چند ساعتی معطل شوند اصلا وقت قبلی در قاموس ایشان معنایی ندارد و برای بسیاری متاسفانه این شغل شریف یک جور کاسبی بیشتر نیست در عین حال بسیاری پزشک متعهد و پایبند به سوگند نیز خدمت می کنند که باعث افتخار جامعه پزشکی در ایران و دنیا هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
یه بار یه پزشکی ۳ ساعت دیر اومد مطب. به طبع تا نوبت ما بشه ۱.۵ دیگه هم طول کشید و یعنی من ۴.۵ ساعت منتظر بودم. بعد از معاینه بهشون گفتم خوب بود به مریضهاتون خبر میدادید! آقا همچین عصبانی شد انگار فحشش دادم. گفت حتی منم که دکترم گاهی معطل میشم.

گفتم والا منم دکترم و منم معطل میشم. بنده عرضم اینه وقتی میدنید تازه داریم میرید تو اتاق عمل که حالا اورژانسی بوده، میدونید دست کم تا ۲ ساعت دیگه کارتون طول میکشه. بهتر نبود همون موقع به منشی میگفتید به مریض هاتون اطلاع بدن که ۲ ساعت دست کم دیرتر بیان مطب؟

هیچی دیگه، انگار که فحشش دادم!!
وزیر به این بیکاری نوبره!
مثلا جراح هم هست!!!
در اکثر کشورها با مقامات ارشد مملکت هم شوخی میکنن کاریکاتور انها را میکشند و شوخی میکنند تا جو صمیمی و شادی در مملکت حاکم باشه حالایه سریال تلویزیونی برای فرضا قشر دکترها نباید انقدر ناراحت کننده باشند اونها که ماشاالله انقدر مرفه هستند که این چیزهای کوچیک ناراحتشون نباید بکنه ضمن اینکه اقای مدیری برای کارمندها طنز ساخته بود که همه پاچه خواری رئیس را میکنند چرا کارمندها اینجوری گارد نگرفتند !!!
وزير بهداشت خودشو نشون داد همين.
سلطان کمدی ایران مهران مدیری
این از بی هنری هنرمندان طنز پرداز ماست
که برای خنداندن مردم یا باید لهجه یکی از اقوام محترم را مورد تمسخر قرار دهند یا به یکی از اصناف را مورد تحقیر قرار دهند ایا غیر از این راه روش برای خندان نیست و اگر اقای هاشمی وزیر که متولی مستقیم پزشکان کشور است دفاع نکند از چه کسی انتظار داریم ایا با این کار میخواهید انگیزه کاری پزشکان را تقویت کنید یا به هر قیمتی شده میخواهید مردم را بخندانید منصفانه بیندیشید و تیشه به ریشه یکی از اصناف محترم نزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
شما بیا یک جور دیگه بخندون !
متاسفانه در کشور ما پزشکان خود را تافته جدا بافه ای می دانند که از هر عیب و نقصی مبرا هستند و این را هر کسی که در خانواده اش یک پزشک وجود داشته باشد تایید می کند و تصدیق می کند که شما بایستی تمام رفتار و گفتار و اعمال پزشکان محترم را چشم و گوش بسته تایید کنید و گرنه وای بحالتان. این مسئله در هیچ کجای دنیا رسم نیست و پزشکان در عین احترامی که برایشان قائل هستند رنگ خونشان مثل بقیه مشاغل قرمز است.
به نظر میرسه دکتر هاشمی برای کاهش تنشهای موجود بین تیم خود و جامعه پزشکان که به دلیل فشارهای زیادی که به حق برای جلوگیری از فساد و ... به اونها آورده از این نامه سیاست مدارانه استفاده کرده.
هرچن من بیصبرانه منتظر پخش این سریال هستم ولی به هر حال تو قلب مایی دکتر
من پزشک هستم.
به کوری چشم افراد بی سواد و بی خاصیت که از قضا تنگ نظر و حسود هم هستند درآمد بالایی دارم.
هیچ نگرانی هم از پخش سریال و ... ندارم.
به جای حسد ورزی تلاش کنید به درجه شغلی خوبی برسید تا وضع مالی شما هم خوب بشه و مجبور نباشید شغل و حرفه و درآمد پزشکان رو زیر سوال ببرید.
اگر هم عرضه درس و تلاش رو ندارید لااقل برید دزدهای واقعی جامعه رو پیدا کنید و حقتون رو از اونا مطالبه کنید.
پاسخ ها
میرزایی
| United Arab Emirates |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
بدابه حال بیمارنی که پزشکانی مانند شمادارند. درخت هرچه پربارتر، افتاده تر. امان از تازه به دوران رسیده هایی که عقده های گذشته خود را قصد جبران دارند. کاش گذرت به اونور مرز و پزشکاشون بیفته و ببینی که حتی در مطب هاشون هم تاجلو در به استقبال بیمارشون میرن و موقع خروج او هم تا درب اتاق بدرقه شان می کنند.
ناشناس
| United States |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
دمت گرم.ااینها حسودند وحسود هم هرگز نیاسود
والی نژاد
| United Arab Emirates |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
لااقل اسمتو می نوشتی که یکی از شخصیت های سریال رو مطابق کاراکتر شما می ساختن. مثلا همون صاحب ملک بیمارستان سریال رو. ها ...؟
ناشناس
| United States |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
میرزایی کنکور4رقمی شدی؟بشین1سال دیگه بخت خودت رو آزمایش کن ریاضی هم بخون زیست وشیمی وفیزیک والبته زبان شاید...
ناصربخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
متاسفانه در جامعه پزشکانی با طرز تفکر شما کم نیستن . همین باعث شده تا مردم این قدر به پزشکان بی اعتماد بشن .
حجت
| France |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
یکی از گردن کلفتاش ساعت 13:45 پیام گذاشته.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
آقا یا خانم پزشک این صحبت شما ناشی از تکبر و خودبرتر بینی است بنده در مدرسه تیزهوشان درس خوندم و هفت هشت نفر از همکلاسیام نفرات برتر المپیادهای جهانی بودند و هیچ کدوم پزشکی را انتخاب نکرد الان هم در دانشگاههای تراز اول جهان و شریف و پژوهشگاه دانشهای بنیادی مشغول به کارند ولی درآمدشون یک دهم یک پزشک متخصص هم نیست. دلیلش درس نخوندن نیست. افزایش لجام گسیخته تعرفه ها و کم نگه داشتن ظرفیتهای دستیاری بخاطر منافع مالی است. مطمئن باش شما جزو برترینهای تحصیل کرده ها نیستید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
فکر میکنی که مثلا آپولو هوا کردی پزشک شدی؟!!! اگه تونستی یک واحد مهندسی بگذرونی !!!!!
مراد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
در جواب پزشک
مگه کسی که دکتری ریاضی گرفته تلاش نکره؟ الان دآمد یک متخصص صدها برابر دکترای ریاضی
بحث شوخی با یک قشر خاص نیست هر چند که واقعا با همه گروه های جامعه هم نمی توان شوخی کرد. بحث اینست که در رسانه عمومی برجسته کردن برخی مشکلات یا شوخی های نامناسب مثل پرت کردن امعا و احشا بیمار در سطل زباله که در کار قبلی مدیری دیده شد به اعتماد بیمار ضربه می زند. با نمایش این موارد کسی جرات می کند زن و بچه اش را به اتاق عمل بفرستد؟؟؟
چرا اگر طنز در مورد رفتگرها باشه کسی ایراد نمیگیره. با وجود اعتقاد به زحمات شبانه روزی پزشکان عزیر رفتار بیشتر این قشر محترم به ویژه در بیمارستانهای دولتی متکبرانه است.
حتما یک ایرادی تو کارشون هست که می ترسند.
طبق آماری که اخیرا گرفته شده در کشورهای دیگر حقوق یک پزشک سه برابر حقوق یک کارمند است اما اینجا گاهی به هزار برابر میرسد .... چرا با دریافت این حقوق کلان هیچ کس هم نباید به آنها بگوید بالای چشمت ابروست ...
داری تنور سریال رو داغ میکنی دکتر. زور الکی نزن عزیز من.
من که با نظر وزیر بهداشت موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
من با نظر مخالف نظر وزیر موافقم
از چشمم افتادی وزیر
الان مشکل وزارت بهداشت فقط اینه!
من موافق پخش این سریالم تو کشورهای پیشرفته مثل امریکا در مورد همه بخش های کشورشون فیلم میسازند کاخ سفید سی ای ای وزارت دادگستری و... حالا این حساسیت های کودکانه تو ایران فقط اتفاق می افتد
سلام بهتره بخش بشه سريال خوبيه
بابا لطفا در باره امثال منِ آسیب پذیر که دستمون به هیچ جا بند نیست سریال و فیلم کمدی بسازین شاید اقلا" خودمون به خودمون بخندیم یه کم دلمون واشه.
جدا از زحمات و کارهای مثبت وزارت بهداشت و شخص آقای هاشمی ، اما در عمل بیشتر این تغییرات منجر به پولدارتر شدن پزشکان شده و تاثیر خاصی در حال بیماران نداشته
چه آنکه داروهای خارجی و موثر کماکان شامل بیمه نیستند ، صف های بیمارستان های دولتی وحشتناک زیاد است ، زیر میزی پزشکان متخصص دیگه علنی شده و راحت زیر میزی میگیرن ، پسخگویی هم به شکایا بیماران نمیشه ، سیستم شکایت در بیمارستان ها خنده داره این سری عکس میگیرم میزارم برای یه مریض از هفت خوان سختره
آقاي سيما دود خراب كردن اطبا اول از همه به جشم خودت مي رود. اين سريال مسخره رو جمع كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
برای ترمیم عدم اعتماد بیمار به پزشک باید نظارت بر این قشر افزایش یابد. وقتی به مطب یک متخصص داخلی که دستگاه اندوسکوپی داره مراجعه میکنی و میبینی برای اکثر مریضا اندوسکوپی مینویسه چگونه اعتماد کنی که آیا واقعا اندوسکوپی نیاز داری یا با یک پزشک نما روبرو هستی که دنبال منفعته؟ در مورد متخصص قلبی که دستگاه انزیو داره و برای اکثر رشته های دیگه هم همینطوره. وقتی یک شب عزیزت را میبری بیمارستان خصوصی که اتاق سی سیس یوش خالیه و میفرست اتاق سی سیس یو و به این راحتی هم مرخصت نمیکنه چطور اعتماد کنیم. خراب شدن اعتماد بخاطر مدیریت غلط و عدم نظارت در نظام پزشکی و وزارت بهداشته نه یک طنز
حالا پزشکا هم تلافیش رو تو دل ملت درمیارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
ناشناس 14:32 اگر واقعا پزشک باشی و این نظر را گذاشته باشی ،واقعا باید تحت تعقیب قرار بگیری!!!!!
از وزیر محترم بهداشت خواهشمندم همان گونه که در اجرای طرح جامع سلامت فقط و فقط به فکر منافع پزشکهای محترم بوده است اینجا هم فقط از جامعه ی پزشکی دفاع کند و کاری به جامعه ی پرستاری نداشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
2تومن میگیری 24ساعت کار 24ساعت استراحت کم غر بزن یه لیسانس هم دارید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
این ناشناس که گفته یه لیسانس دارید اگه دکتر باشه که شک دارم مگه شاخ غول شکسته. با سلام و صلوات و تعارفی به پزشکای عمومی می گن دکتر والا رسما بازم با سلام صولوات فوق لیسانسن چون از 7 سال که بخشی رو تو بیمارستان کارآموزی دارین. تو انگلیسی که الا جی پی بهون میگن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
ناشناس 14:48 پرستار 2 ملیون میگیرد ،پزشک 300 ملیون به نظرت این عدالت است!!!؟
اولا این اسمش طنزه نه مستند . جناب وزیر مگر وزارت بهداشت جای انتقاد نداره ؟ اتفاقا زیاد هم داره .اگرشما در قالب یک آدم بی پول و بی کس مریض به این بیمارستانها مراجعه کنید متوجه میشوید که چه خبر است .
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
در جواب ناشناس
دوست عزیز مگر پزشک چه مدرکی دارد که با هم شیفت میدهیم ولی اون میگیره 300 من میگیرم 1.5؟ چقدر بیشتر از من درس خونده؟
واقعا برای جناب وزیر و بعضی پزشکای کم ظرفیت متاسفم. تابنتک منتشر کن
خندیدن حق مسلم ماست
احساس خطر کاذب عده ای که خود می دانند جامعه از بی اخلاقی های رایج در جامعه پزشکی منزجر است به ما ربطی ندارد.
وزیر جان دکترات خوب باشن ازشون طنز ساخته نشه.
تابناک در بهار
نظر من انتشار!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
عزیزم خندیدن حق همه امان است . بامید روزی که هیچگاه نخواهیم بهم بخندیم.
راستی چرا کمدی چابلین یا لورل هاردی این چنین حساسیتی ایجاد نمیکند .بهر رو اگر فکر میکنید اخلاقیات در جامعه امان با طنز ایشان رمق گرفته حتما این سریال را صدبار نشان دهید.
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
اگه ریگی به کفش پزشکان نیست چطور این همه جلسه گذاشتند برای پخش نشدن یک سریال
صرف نظر از این سریال ازخدمات درمانی ناراضی ام زیرا مطب ها وبیمارستانها بیشتر شبیه به مغازه و دکان هستند تامراکز درمانی .
امیدواریم برای سایر قشرهای گردن کلفت هم طنز ساخته شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
شما بسیار بی ادبی.
ناشناس
| United States |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
آره از جمله خودت که یکی از این گردن کلفتهایی
جناب وزیر با تشکر از تلاش شما و دولت محترم میدونی وضعیت هزینه فقط در بیمارستان ها بهتر شده یعنی اگر وضع شخص چنان باید باشد که در بیمارستان بستری شود وگرنه اگر به بزشکان بیرون برود وای به حال ان مریض چون اگر کمی سالم باشد هزینه دکتر و دارو انرا راهی بیمارستان خواهد کرد
درود بر مهران مدیری که طنرهایش هم دردهای جامعه است!
ایکاش بجای تعصب الکی واقع بین بودیم در امریکا یعنی شیطان بزرگ فیلم بتمن ساخته میشه توی فیلم پلیس خوب و بد مطرح وبه تعداد انگشتان دست پلیس خوب وجود داره سینما و فیلم کارکردهای گوناگون دارد یکی از آنها نگاه نقادانه به ساختارهای نادرست جامعه است.
به عنوان یک دبیر ، از صدا سیما و آقای مهران مدیری می خواهم ، با تمام وجود و امکانات ، یک مجموعه کاملا طنز با نام ، در کلاس درس ، بسازند ؛ به این هدف که مردم و مسؤ لان ، با سختی هایی کوچک و بزرگ یک معلم به طور عمیق آشنا شوند ؛ هرچند در قالب طنز .
برای یه سریال پخش نشده این همه اظهارنظر اگه پخش بشه چه خبر میشه
بسمه تعالی
چون دکترها با جون مردم سرکار دارند حقوق‌های چندصد میلیونی میگرند و احتمال داره جون مردم به خطر بیفته....
البته تو خارجه اینطور نیست چون دکترهای ما زیر میز بگیر حرفه‌ای هم هستند واز چاپیدن جیب مردم سیر نمیشوند ............
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
من یک پزشک فوق تخصصم،شکر خدا ماهانه 3 الی 4 میلیون تومان درآمد دارم و تا کنون الحمد لله یک ریال زیر میزی نگرفته ام واین پولها را حلال نمیدانم. شما که اسم یا حق برای خودت انتخاب کرده ای در قضاوتت هم حق را در نظر بگیر و بدلیل خطای بعضی به همه اهانت نکن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
آقا محمد،قضاوت جامعه بر اساس اکثریت است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
بنده دکت هستم و الن وزارت بهداشت داره ماهی جند صد میلیارد بهم پول می ده. اصلا تمام بودجه بهداشت و درمان رو داره می ده به من.
حجت
| United States |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
شما تو عمرت چند تا پزشک دیدی که حرف از اکثریت می زنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
آقای دکتر متخصص
خواهر من پزشک خانواده (عمومیه) ماهی 10 میلیون حقوقشه شما متخصص 4 تومن؟
اگر راست مي گوييد و سعۀ صدر داريد سريالهاي كمدي را در ارتباط با صدا وسيما و نيز هنرپيشه ها بسازيد! و از آنجا شروع كنيد!!!
پاسخ ها
کارمند بیمارستان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
در جواب فوق تخصص
شما کجا کار می کنید؟ پزشک عمومی بیار معرفی حقوق 8 تا 9 میلیون اینجا بهش میدن. حالا کارانه بماند واقعا در حق شما ظلم شده
سلام با سهمیه و پول امکانات ملت رفتن دانشگاه مدرک گرفتن برای خالی کردن جیب خلق ا... این همه اختلاف درامد کجای این دنیا هست ایا تو کشور جهان اول اینقدر اختلاف درامد وجود دارد ایا ما تحصیلات ازاد برای داوطلبان دراین رشته داریم چرا اونای که از دانشگاهای برتر کشور خودمون مدرک پزشکی می گیرند با هزار درسر مدرکشون قبول میکنند درد این جامه انحصار یک کلام
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
چقدر بی استناد حرف می زنی.
یا شافی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
عالی بود. باید سطح آگاهی عمومی در مورد جامعه پزشکی را ارتقا دهیم. تنها از طریق آگاهی بیشتر است که مردم به حقوق واقعی خود آشنایی پیدا می کنند.
مگر نمیگن خنده برای سلامتی مفیده واز طرفی وزارت بهداشت متولی سلامت جسمی و روحی جامعه است پس باید وزارت بهداشت هزینه ساخت این سریال رو هم بده نه اینکه جلو ساختشو بگیره.
دیدید مادر برای خوشحالی فرزندش چه شکلکهایی در میاره آیا ازارزش اون مادر کم میشه حتی یادم میاد چند سال قبل در بیمارستان چالوس جدختر یک سالمو بردم پیش دکتر ایشان برای دیدن لبخند بر لب فرزندم انواع ادا و شکلک درآورد که هیچوقت از ارزش خودشان و شغلشان کم نکرده بلکه بیشتر هم می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
دریافتی ماهیانه پزشکان خیلی بیشتر از چیزیست که ما می دانیم. در برنامه ثریا لیست 300 پزشک رو آوردند که درامد بالای یک میلیارد در ماه داشتند
پزشکان از جامعه ما جزوی جدا نیستند با عنایت دکتر هاشمی دریافتی ایشان چندین برابر شده و اسم ان هم طرح نظام سلامت است سریال که هنوز پخش نشده
به خاطر مشکل دخترم طی دو هفته به چند دکتر متخصص مراجعه کردم بدون استثنا درب دستشویی مطب بسته و ادعا میشد که خراب است. 31 هزار تومان ویزیت بچه شما حق استفاده از دستشویی مطب را ندارد.
چی دارید میگید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
جالبه. طی دو هفته به چند !!! متخصص مراجعه کردی و تو همشون به دستشویی ااحتیاج پیدا کردی؟!! شما مکانیکی هم میرید چون پول تعمیر ماشین از شما میگیره وظیفه داره مشکل دستشویی و ... شما رو هم حل کنه؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
به نظر من هم خيلي مسخره است كه دستشويي همه مطبها خراب است!!!
اما اينم بگم كه تو مطب خواهرم كه دستشوييش خراب نيست!! دوبار شيرآلات بهداشتيش رو دزديدن! جامعه ما خيلي امنه خدايي!! حتي يه بار تابلو برنجي در مطب رو هم دزديدن!!!! اينجا كلانشهر تبريز!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
آقای ناشناس ۰۱:۱۱، من نمیدونم مشکل دختر ایشون چی بوده. اما من برای مادرم که به مطب ها مراجعه میکردم همین مشکل رو داشتم. چون بیماری مادرم به نحوی بود که مرتب نیاز به دستشویی داشتند و دستشویی ها هم که همه بسته....!!!
ناشناس
| United States |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
ناشناس 1:11
مردم را مسحره نکنید! شاید بیماری اون بنده خدا همین دستشویی رفتن بوده. در ضمن وقت مردم که در مطبها ارزش ندارد. مردم ساعتها باید در نوبت ویزیت بمانند، خوب نیاز به دستشویی هم پیدا می کنند. نکته دیگر اینکه خیلی دور از ادب است که مطب را با تعمیرگاه مقایسه می کنید. با اینحال توجه بفرمایید که در تعمیر گاه که برای تعمیر ماشین است جایی برای تعویض روغن پیش بینی شده، جطور در مطب که قرار است آدم سرویس شود، دستشویی نباشد؟!
به طورقطع در هر وزارتخانه یا نهادی ضعفهایی هست واشکال وایرادی وجود دارد چه اشکال دارد اگر به صورت طنز این ایرادوضعفها بیان شود این به نفع نهاد و وزارتخانه است تا به ضعفها وایرادهای خودآگاه شود البته باید سعی شود حرمت ها حفظ شود
به نظر من اگه واقعیت ها نشون داده بشه بهتره شاید در این سریال واقیعت هایی باشه که باید همه مردم ایران اون رو بدونند و هیچ اورگانی بدون نقص نیست و شاید واقعیت هایی در این سریال نشون داده میشه که این واقعیت ها یه تلنگری باشه برای بعضی از مسئولینی که وظایف شان رو به خوبی انجام نمی دن و خودشون رو باید اصلاح بکنند تا ما شاهد مدیریت و کار بهتر و شفافی در کشور عزیزمان باشیم.
آقای وزیر شما برو وظیفت رو انجام بده که الان چند روز بحثه اینکه مواد غیر مرغوب چشم مردم رو کور کرده که اتفاقا در حوزه تخصصی خود شما هست. بجای انجام مسئولیتت نشستی جلسه گذاشتی و نامه مینویسی برای یک برنامه طنز؟ اصلا تعیین برنامه های صدا سیما در حیطه مسئولیت شماست؟
من واقعا از تابناک متعجبم که چرا نظر قبلی من رو تایید نکرد درحالیکه به کسی یا چیزی توهین نکردم!!!!!!!!!!
یعنی سلیقه ای نظرات رو تایید می کنید؟؟
این درحالی بود که من تنها سایتی که منصفانه و عادلانه با مسائل روز برخود میکند رو شما می دونستم!! اما الان یه خورده به ذهنیت خودم شک کردم.
شمایی که می گی چهار تا تست زیست زدن هوش نمی خواد اگه شما مهندسا کارتون رو مثل پزکا باوجدان انجام می دادین الان ایران باید جزو هفت کشور صنعتی می بود!
پاسخ ها
مضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
اصلا بحث امکانات و حمایتی که از پزشکی میشه با صنعت قابل مقایسه نیست. شما ابزار صنعت ایران رو مقایسه کن با بقیه کشورها تا متوجه بشی اصلا ارتباطی با وجدان کاری نداره این چیزا.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
آفرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
راست می گی از پزشکی خیلی مایت میشه. آرزومونه که تجهیزات اعمال جراحی 20-30 سال پیش دنیا رو داشته باشیم.
این طنز میتونه واقعا میتونه واقعیتای زیادی رو برامون روشن کنه،
آقای دکتر کسانی از پزشکان در تهران و جای های دیگه هستن که منافع و پولشونو به بیمار ترجیح میدن و بیمار و به عنوان به صندوق پول نگاه میکنه،باور کنین چند ماه پیش برا درمان بیماری پوستی به یکی از درمانگاه های تخصصی تو یه بیمارستان تخصصی مراجعه کردم که دکتر در عین وقاعت میگه بیماریت مادالعمریه.
به نظرتون منظور این حرف چیه یعنی اینکه بیا مطبم تا یه فکری برات بکنم تو بیمارستان چون مالیات رو حقوقم میخوره نمیتونم زیاد بهتون جواب بدم حالا شما میتونید بیمارستان های دولتی که وضع وخیم تر از این دارنو ببینید.
واقعا برا جامعه پزشکی البته برا اونایی که این کارو میکنن متاسفم.
این طنزم میتونه راهکاری برا شاد کردن دله مردم باشه و نه چیز دیگه ای.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
ناراحت شدی بهت گفتن بیماریت مارام العمره؟؟!!! مثلا اگه یه نفر یه بیماری مادام العمر مثل دیابت یا فشار خون داشته باشه باید بهش چی گفت!!!!
بیاین... بعدش بگین مردم مشکلی ندارن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
ناشناس 01:05 پیداست که تو الفبای پزشکی را نمی دانی و متاسفانه ظاهرا پزشک هم هستی!!!! در اصول اولیه پزشکی دادن روحیه به بیمار است مثلا اگر کسی آدنوکارسینوما داشته باشه و سه ماه از زندگیش باقی مونده باشه یک پزشک باشعور هیچوقت نباید به بیمار بگوید که سه ماه دیگه زنده ای!!!! این الفبای پزشکی است که تو متاسفانه نمی دونی!!! موندم که شما ها را کی دکتر کرده!!!!
ناشناس
| United States |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
با عرض معذرت شمایی که ادای بلد بودن رو در می یاری. در گایدلاین های سمیولوژی و اخلاق پزشکی در آمریکا باید عینا و 100% حقیقت رو به مریض بگی و حتی اجازه دادن false cope یا امید واهی به مریض رو نداری و قانونا مریض می تونه در غیر اینصورت از شما شکایت کنه. لطف کن اون چیزی که به نظرت درست می یاد رو دفعه بعد در گوگل سرچ کن و بعد از الفبای علم رشته ای که مسلما به نظرت ساده می یاد و واضحا ازش هیچ سررشته ای نداری حرف یزن. چرا نمی گم رفرانس پزشکی؟ چون اطمینان دارم حتی 1 خط تکرار می کنم 1 خطشم متوجه نمی شی.
همه کسانی که اظهار نظر فرمودند دنبال معنویت هستند فقط پزشکها بفکر مادیات و پول
من یه پرستارم هیچ اشکالی نداره این سریال پخش بشه بعد از مدتها یه حال و هوایی به ملت می ده، یه کم هم می خندیم. همش وزارت پزشکان می ترسم،ما پرستاران خیلی هم خوشحال شدیم،درود بر اقای مدیری
من کارمند بانک هستم و با اینکه در همین رسانه ملی بارها به کارکنان شریف بانکها توهین شده است ولی از آقای مهران مدیری خواهش می کنم سریال طنزی درباره سیستم بانکی کشور تهیه کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
آره جون خودت:خاوری ،مرحوم مه افرید و...
پرستار 2
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
دقیقا با پرستار موافقم، فقط نخبگان هستند که با پخش سریال مشکل دارند. بقیه سیستم درمان مشکلی ندارند
ز آستین طبیبان هزار خون بچکد
گرم بتجربه دستی کشند بر دل ریش
برای فرزندم به یک خانم دکتر متخصص اطفال معروف شیراز مراجعه کردم، قبل از ما یک خانم که معلوم بود وضعیت مالی خوبی هم نداشت با دو بچه در مطب بودند. مادر فقط سئوال کرد خانم دکتر این بچه دیگرم هم فلان مشکل را دارد، خانم دکتر با یک قیافه اخم کرده فرمودند شما فقط برای یک نفر ویزیت داده اید اگر سئوالی برای دومی دارید لطفا ویزیت پرداخت کنید بعدا سئوال کنید.
مدتی بعد به یک آقای دکتر متخصص اطفال در یکی از بیمارستانهای دولتی شیراز مراجعه کردم (تحقیقات من نشان داد که ایشان می توانند مطب خصوصی داشته باشند ولی به استادی دانشگاه و ویزیت بیماران در بیمارستان دولتی علاقه بیشتری دارند) مادری باز هم با ظاهری که نشان می داد وضعیت مالی مناسب نیست ، با سه فرزند ولی یک ویزیت پرداخت شده قبل از ما حضور داشتند. آقای دکتر با مهربانی هر سه بچه را معاینه کردند و راهنمایی های لازم را به مادر و فرزندان ارائه کردند. (لازم است بگویم که دو دختر تقریبا 9 و 10 ساله این خانم ناراحتی معده داشتند که بعد از رفتن آنها از مطب دکتر به حالت درد دل به ما گفتند این بسته زبانها مشکل تغذیه داشتند.)
قضاوت با شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
اگه یک نفر رفت پیش پزشک و گفت من مشکل مالی دارم و نمی توانم به مرکز دولتی مراجعه کنم و یا اینکه حتی پول پرداخت ویزیت 3 هزار تومنی (پول یک چیپس) رو هم ندارم و اونوقت پزشک بیمار رو ویزیت نکرد کاملا جق با شماست. ولی بسیاری از مردم احساس زرنگی می کنند. فکر می کنند اگه این با پول یک ویزیت دو نفر رو نشون بدن خیلی آدم زرنگی هستن. این چیزیه که آدمو ناراحت می کنه.
آقا بياييد نظر سنجي
موافق پخش اين مجموعه هستيد + بديد
مخالف پخش اين مجموعه هستيد - بديد
جامعه ای پیش رفت می کند که مردمش ظرفیت انتقاد داشته باشد.
حضرات پزشکان !!!!!! شما اگر ریگی به کفش ندارید از یک سریال طنز نباید بترسید !!!! گیرم که با اعمال نفوذ توانستید که از پخش این سریال جلوگیری کنید ،فکر می کنید که آحاد جامعه ما از کارهای شما بی اطلاع هستن؟!!!!!!
من بعنوان پزشک میگم دست مدیری درد نکنه کاش تخصص منو مسخره کنه!!!
پزشکان از این سریال ناراحت هستند چون با روشن شدن بیشتر مردم منافع مالی شان تحت الشعاع قرار میگیره. من در کانادا زندگی میکنم در اینجا میبینم که جراحانی که در ایران شاغل اند خانه هایی دارند که حتی پزشکان متخصص اینجا قادر به خرید آن نیستند و اینها همه از پول های زیر میزیه که به زور از جیب مردم بیرون می کشند. وزیر محترم بهداشت با جلوگیری از گرفتن زیرمیزی کار بزرگی انجام دادند.
وزیر خودش مشکلی دارد که قضاوت نا عدلانه دارد
فقط اقای همساده.خوشم امد از جنبه شیرازی ها
دیروز رفتم مطب چشم پزشکی برای مادرم وقت بگیرم حدود100 خانم در صف بودند که آقای دکتربرایشان بوتاکس بزند. حانم منشی گفت آقای دکتر مریض چشم نمی بینند فعلا شب عید سرشون شلوغه، شما بعد از تعطیلات مراجعه کنید. در واقع خانم های متقاضی بوتاکس به مادر من که باید برای فشاز جشم نیاز به معاینه داشت ترجیح داده شدند.
در ایران نظام پرشکی قوانین قابل قبولی در رابطه با گارکرد و اخلاق پرشکان ندارد. قوانین را باید با کشورهای پیشرفته مثل آمریکا و کانادا مقایسه کنیم تا متوجه شویم آقای مدیری منظورش ا این طنز چیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
مرد حسابی پس برو متخصص های گوش و حلق را ببین که اصلا تخصص خودشون را ول کردن دارن جراحی زیبایی بینی انجام میدهند چون پولش بیشتره!!!!!!!
ناشناس
| United Kingdom |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
بله، من هم همچین برخوردی را در مطب متخصیصین پوست و مو (و قطعا نه همه آنها) زیاد دیدم.
مریض ویزیت نمیکنن و فقط کار لیزر و زیبائی انجام میدهند.
با احترام به اکثریت جامعه پزشکان، متاسفانه باید بپذیریم که برخی از آنها بجای طبابت، تجارت میکنند رسما!
بدون چون و چرا برنامه طنز آقای مدیری باید پخش شود
والسلام.....
متاسفانه وزیر میخواد اینجور القا کنه که سیستم بهداشت ما کاملا پاک پاک هستش در حالی‌ که واقعیت اینطور نیست. زمانی‌ که گذرتون خدای نکرده به بیمارستان بیفته، حرفم را متوجه میشین.
آقا یا خانمی که راجع به درامد کمتر در کشورهای پیشرفته صحبت کردی فقط جهت اطلاع از ده رشته پردرآمد آمریکا نه تا مربوط به تخصص های مختلف پزشکی هس. این یعنی دغدغه سلامت دارند مطمئن باشین با تخریب درازمدت پزشکان ضرر آن به سلامت جامعه و خودمان میرسه
هرچند عملکرد وزیر هم در مورد آینه کردن چند زیرمیزی بگیر هم با ایجاد حساسیت در مورد این سریال مخالفم
پاسخ ها
محمد رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
چند وقت پیش سایت یاهو خبری از ده شغل پر درامد در انگلیس درج کرد
چیزی که برای من جالب بود در بین این ده شغل برتر هیچ خبری از شغل پزشکی نبود
توی روزنامه دیلی میرر نیز متوسط در امد متخصصان پزشکی را حدود دو و هفت دهم درصد یعنی تقریبا سه برابر متوسط دریافتی جامعه انگلیس گزارش کرده بود
فقط در ایران است که این همه اختلاف درامد بین پزشکان با سایر اقشار جامعه وجود دارد و علتش هم انحصار آموزش پزشکی نزد یک صنف است
ای کاش در کشور ما هم مثل سایر کشورهای دنیا آموزش پزشکی در اختیار وزارت علوم بود
به عنوان پزشک با پخش برنامه طنز و نقد جدی در حوزه کاری خودم مخالف نیستم . ولی سوالی دارم چرا ما مردم ایران فقط با مسخره کردن همدیگر و اتهام به اقشار مختلف میتونیم شاد باشیم و بخندیم ؟ تا به حال کدوم یک از مشاغل جامعه رو به طور خاص در یک سریال به سخره گرفتند و اون قشر اعتراض نکرده ؟ مگر فیلم مارمولک مدتها با مشکل مواجه نبود ؟ یا در فیلم مرد هزار چهره با مشاغل مختلفی شوخی کردند از جمله پزشکها آیا ما اعتراض کردیم ؟ فکر نمیکنید در حق پزشکان جامعه بی انصافی میکنین ؟ برای کسانی که خواب و خوراک وسلامتیشونو برای سلامت مردم صرف میکنند ؟ هیچ حق الزحمه ای نمیتونه خواب شب رو سلامتیی که در قبال استرسهای کاری از دست میدیم به ما برگردونه . با بی انصافیهایی که در حق پزشکان کشورتون روا میدارید با هجمه رسانه ای که بر علیه ما راه انداختید به زودی زود باید منتظر عواقب این ظلم باشید . حداقل عاقبت این جریانات اینه که پزشکان بیشتری رو به مهاجرت از کشور تشویق میکنید و روزی میرسه که گفته های شما به واقعیت تبدیل میشه و از خدمات پزشکی با کیفیت محروم میمونید والسلام
پاسخ ها
دانشجوی پزشکی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
بسیار عالی و کامل بود.
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
واب و خوراک و سلامتيشونو براي سلامتي مردم..............
مزاح فرموديد دکتر
ما تا اول ويزيت مطب نديم و يا فيش بيمارستان رو پرداخت نکنيم نگاه هم به ما نميکنيد.
البته زحمت ميکشيد حقتون هم هست که پول بگيريد ولي خواهشاً عوام فريبي نکنيد که تو اين دوره زمونه گربه هم براي رضاي خدا موش نميگيره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
جدی میگی دکتر؟
ای دکتر مهربون
تو کشور ما بمون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
جالبه آقای دکتر که پیش داوری فرمودید. اول سریال را ببینید بعد به قاضی بروید. چرا ما ایرانیا همواره سریع به قاضی میریم؟؟؟چرا برخی از ماها هنوز معنی واقعی طنز را نمیدانیم؟؟؟؟ چرا هنوز تفاوت طنز با لاودگی را نمیفهمیم؟؟؟؟؟ چرا نمیخواهیم باور کنیم تو هر جایی اشتباهاتی هست که بازبان طنز به راحتی میشه آنرا برطرف کرد؟؟؟
ای کاش آقای دکتر واقع بینانه تر نظر میدادید
مگه خود آقای وزیر نبود که قضیه زیر میزی رو شروع کرد ؟ حالا چرا غیرتی شده ؟
طنزی درباره خودرو سازان چرا نمی سازند؟مهندسین خودروسازی!!!
جامعه ای که در ان انتقاد نباشد استبداد در ان ریشه می دواند
واقعا موضوع پزشکان، بروزه با این درآمد بالا دیگه مشکلی ندارن با اون ویزیت بالا تو عرض یک دقیقه ده نوع دارو می نویسند با چه منتی.بذارین یه کم هم بهتون انتقاد بشه.با تشکر از تابناک.
این همه گریه کردیم چی شد ؟ بیایید کمی مردم را شاد کنید .
اعتماد بین پزشک و بیمار اساس کار پزشکی را تشکیل می دهد. علی رغم احترام برای آقای مدیری، این اثر اگر فقط به احتمال 1 در میلیون این اعتماد را از بین ببرد، نباید پخش شود. همینطوری هم مردم، پزشکان را غول هایی ثروت خوار میبینند.، چه برسد به این که لباس سفید پزشکی بین مردم مضجکه شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
بهترین متخصص مغز و اعصاب اصفهان با ویزیت 25 هزار تومان 5 تا 5 تا مریض ویزیت میکنه. همین آقایون دکتر آیا حاضرند در مورد ساختن خونشون یا دکور مطبشون جلو 5 تا آ دم دیگه حرف بزنند؟ بعد میگه اعتماد از بین میره. اعتماد وقتی از بین میره که همراهت بدلیل شلوغی اتاق آقای دکتر نمیتونه بیاد تو اما 4 تا مریض دیگه با تو میتونند بیاند تو
اخرش فکر کنم برای مسخره کردن افغانیها تو ایران را گیر میارین که اسم ماشین نیسان رو روش بذارید واسم ایام هفته روشون و...
خدازاتون نگذره که انصاف ندارید
چند نکته!
نکته اول:
به نظر شما؛
1. در کشورهای انگلیسی زبان، پزشک نسخه می نویسد؟
2. پزشک، نسخه خود را به چه زبانی می نویسد؟
3. با توجه به اینکه زبان انگلیسی قریب به اتفاق پزشکان بسیار ضعیف می باشد و همچنین زبان رسمی کشور، انگلیسی نمی باشد تا موجب شود که بیمار از محتوای نسخه آگاهی داشته باشد، چرا عده ای اصرار دارند که پزشکان نسخه را به زبان انگلیسی بنویسند؟
توضیح آنکه این سوالات از آن روی مطرح شدند که یکی از دلایل ذهنی که ممکن است باعث شود هموطنان عزیز، دیگرگونه به پزشکان نگاه کنند و آنان را موجوداتی ماورایی ببینند همین نسخه هایی هستند که به زبان انگلیسی نوشته می شوند (علی رغم اینکه دانش پزشکان ایرانی در زمینه زبان و ادبیات انگلیسی بسیار ضعیف می باشند).
نکته دوم:
بدیهی است که مردم ایران هر چه نسبت به حقوق خود آگاه تر باشند، با قدرت بیشتری می توانند آن را مطالبه نمایند؛ لذا از سایت محترم تابناک درخواست می شود نسبت به آگاه کردن مردم در زمینه حقوق خود در حوزه سلامت، بهداشت و درمان از طریق آشنا کردن آنان با استانداردهای بهداشت و درمان در کشورهای پیشرفته (نظیر ژاپن، استرالیا، کشورهای حوزه اسکاندیناوی، آمریکای شمالی، اروپای غربی و ...) و جایگاه بیمار و پزشک در آن استانداردها اقدام کنند. اطمینان خاطر داشته باشید که با مطالعه این استانداردها و آشنایی با چگونگی تعریف شدن جایگاه بیمار و پزشک، گامی بزرگ در جهت بهبود استانداردهای بهداشت و درمان میهن برداشته می شود.
نکته سوم:
نگارنده این متن، گذشته دیروز خود را خوب به خاطر می آورد که به هنگام انتخاب رشته در دوران دبیرستان، انتخاب اول دانش آموزان برتر را با توجه به سابقه علمی درخشان، رشته ریاضی و فیزیک (و نه علوم تجربی) تعیین می کردند. حال، سوال اساسی این که چرا خروجی این انتخاب (مهندس)، جایگاهی به مراتب پایین تر از خروجی علوم تجربی (پزشک) دارد؟
نکته آخر:
امام علی (ع): بزرگترین فقر، نادانی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
نسخه پزشک فقط اسم دارو است

زبان انگلیسی کجا بود

این موضوع هم فقط به دلایل حقوقی و جلوگیری از اشتباه توسط داروساز و سایر پزشکان اتفاق میافتد

ضمنا علی رغم تطابق بانام ژنریک دارو باز هم دارو های اشتباهی (مشابهت در نوشتار نام دارو)داده میشود

انگلیسی نوشته میشود تا هر پزشکی در هر جای دنیا نسبت به درمان قبلی بیمار اشراف کامل داشته باشد
ضمن ایکه نام دارو در تمام دنیا
میگن سینمای ایران ضعیفه مردم میرن سراغ ماهواره
حالا بیا و این فیلم خوب رو نقض کنید
حتی اگه یه قسمتسو نبینم هم دانلود میکنم
اينا همش حرفه
هدف داغ كردن صرت مسئله است.
اين مهران مديري بلده چجوري حواشي دور فيلم هاش درست كنه
من برای نمونه با یک دل درد ساده پیش یک متخصص گوارش رفتم که فورا به من گفت که باید کولونوسکوپی شوم!!!!! به دکتر گفتم که آقای دکتر من که خونریزی نداشته ام که شما می گویید کولونوسکوپی شوم ،دکتر گفت حالا برای احتیاط.!!!! در آن زمان من 28 سال بیشتر نداشتم و آقای دکتر از من به ظاهر کولونوسکوپی کرد ولی در واقع از من رکتوسکوپی کرد ولی هزینه کولونوسکوپی را گرفت.!!!!!!!!!!کلا 5 دقیقه طول کشید و وقتی به ایشان اعتراض کردم که شما پول کولونوسکوپی از من گرفتی و رکتوسکوپی انجام دادی گفت که زیاد فرقی نمی کند!!!!!!!!!حالا وقتی که میگوییم که بیشتر مغازه دار هستند تا پزشک تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
با هیچ یک از چرندیاتی که دیگر نظرات داشتند موافق نبودم

مطلب شما بقدری مرتبط و همراه با اصطلاحات صحیح است که بنظر درست میاید
باور بفرمایید شرمسار شما شدم
اما سوگند میخورم تعداد اینگونه پزشکان بسیار محدود هستند
انشاا... همیشه سالم وشاداب باشید
و محتاج اینگونه همکاران نباشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
ناشناس 01:21 جناب وزیر!! من ناشناس 01:52 هستم که مطلب فوق را نوشتم!! بنده توصیه میکنم که هیچوقت برای چیزی که صد درصد مطمین نیستید سوگند نخورید!!!!
ای ول، به این میگن وزیر! یه وزیر باید از نیروهای تحت امر خودش به نحو احسن دفاع کنه، شنیده که خنده بر هر درد بی درمان دواست، با خودش گفته این سریال باعث میشه مردم بخندن اونوقت مراجعه به پزشکان کم میشه و ممکنه کم پول بشن، عجیب نیست که تا حالا از این زاویه به قضیه نگاه نکرده باشین، چون شما یه وزیر محترم اندیشمند نیستین!
در جواب دکتری که ساعت 13:45 مورخ 27 اسفندماه 93 نطر داده است:
اولا اینگونه گفتار زشت و کوچه بازاری در شان یک پزشک درس خوانده نیست . ثانیا شما با پول همین مردم پابرهنه رفتید از امکانات دانشگاه استفاده نموده و دکتر شده اید و قسم و سوگند به خدای یگانه یاد کرده اید که مریضی را جز به رضای خدا دیدن نکنید حالا اینگونه گستاخانه صحبت میکنید. واقعا متاسفم برای آن دانشگاهی که به شما مدرک دکترا داده است !!!
باسلام به همه دوستان نظرات همه شما رو خواندم لطفا به جاى تعصب به قوم و قبيله يا صنف بياييم به ايران تعصب داشته باشيم ومانند ان رسانه هاى خارجى نباشيم كه وقتى يك هم وطن كرد به زندان ميرود در بوق كرنا فرياد مى زنند يك كرد سنى رو به زندان بردند اما اگر ان شخص متهم تهرانى يا اصفهانى يزدى ......باشد نمى گويند يك شيعه تهرانى را به زندان بردند .ما همه ايرانى هستيم و اقاى مديرى هم مشكلات جامعه را به صورت طنز بيان مى كنند و همه ما هم ان مشكلات رو كم و زياد حس كرده ايم ديگر جاى گله نيست .
پزشکان در این کشور حاشیه امن وسیعی دارند
واللا من هربار پسرم تب ميكنه و براش شياف استامينوفن استفاده مي كنم براي آقاي هاشمي و اجدادش دعا ميكنم.زمان تحريم كه شياف پيدا نمي شد و پسرم هم قطره نميخورد من مردم و زنده شدم....
با سلام خدمت همه دوستان
پیشاپیش عید 94 را به همه تبریک میگم
من دکتری متالورژی گرایش شناسایی و انتخاب مواد هستم در جوش بین المللی از اتریش و مهندسی کیفیت از آلمان در کل حدود سی سال در حال گذراندن مراحل مذکور بودم
اینا را گفتم تا عزیزانی که مراحل تحصیل در رشته پزشکی راتوصیف کردن بدونن رشته های دیگه هم شرایط راحتی را پشت سر نمی ذارن تا بهشون بگن مهندس یا مدیر یا .... ولی نکته مهم اینجاست که یک طنزی میخواد پخش بشه از وزیر تا ... اعتراض میکنن علت اون چیه؟
آیا صحبت بی احترامی به یک شغل است یا کسی که سازنده طنز است مورد اعتمادما نیست مشکل کجاست
بنظرم میاد پزشکان متعهد نباید نگران باشن چرا که جایگاه اونها همیشه در بین مردم محفوظ و همیشه قابل احترام هستند
باتشکر از همه
چرا سعی میکنین بگین مدینه فاضله داریم باور کنیم که انتقاد سعی در تخریب نیست و کسانی میترسن که میدونن این کاره هستن بقول معرف
گل انست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
چند درصد این مطالب در مورد همه قشر این مملکت صدق خواهد کرد بگذارید مردم انتخاب کنند
مهران بساز که ساز تو کارها بکند.
پارسال که روحمان از پایتخت 3 شاد شد.
اصلا افسردگی مان درمان شد.
اگه قرار باشه هر فیلم وسریالی که ساخته میشه یه عده اعتراض کنند که تلویزیون فقط باید راز بقا نشون بده تابه کسی بر نخوره . من خودم دفتر بیمه دارم اگه یه فیلم درباره بیمه بسازند که دروغ باشه بهم برنمیخوره و اگر هر راست باشه که چشمم کور درست کار کنم
من پزشک هستم و کاملا موافقم که بشه با طنز مردم رو خندوند اما دو تا سوال:
1 چرا فقط از برخی مشاغل میشه طنز ساخت و نه بقیه؟
2 هدف صدا و سیما از 4 دهه تخریب یکی از گروه های مرجع جامعه که انصافا خدمت می کنند چی؟ (منکر کاستی ها نیستم)
بنظرم بهتره دوستان طنزپرداز اول راجع به خودشون و ریخت ولباس نامانوسشون درجامعه فیلم بسازند تا همه بدانند لااقل این جماعت راست میگویند چطور ممکنه در این سالها راجع به پزشکان وبعضا مشاغل دیگر دست مایه طنز بوده ولی جماعت لوطی ومطرب هرگز
اکثر نظرات را خواندم اما ازمحتوای نوشته ها اینطور به نظر میرسه اه جامعه پزشکی خودش و بسیار متفاوت تر از سایر متخصصین ومهندسین حوزه هوا فضا نفت وانرزی و سایر تخصص ها می بیند. که از نظر در امدی قابل مقایسه نیستند. اگر این تفاوت ها ادامه دار باشه ما درا ینده با کمبود مهندس در رشته های تخصصی مواجه خواهیم شد چون دیگر تمایلی بر ادامه تحصیل با توجه به تفاوت های در امدی در رشته های مهندسی وجود نخواهد داشت.ماهیت طنز همینه که ضمن نگاه انتقادی به مشکلات موجود در جامعه به مسولین با خنده و شاذی که در لبان مردم ایجاد میکنه مشکلات را با لطافت و ظرافت خاصی مطرح میکنه که فقط هنرمندان تواناییشان ر ادارند پس استانه تحمل خودمان را بالا ببریم و اجازه دهیم در شادی مردم در ایام تعطیلات سهیم باشیم اگر جامعه پزشکی سالمه نباید به خودمان ترس رابدهیم .طلایی که پاکه چه منتش به خاکه.
ماچقدر بدبختیم که صنف پزشکی با یه سریال میره زیر سوال ؟
سلام چطوره که اقای داوودمیرباقری توی سریال ویدیویی شاهگوش قشرزحمتکش پلیس رادرقالب طنزبه چالش کشیده امابعضی ازپزشکان زیرمیزی بگیری که قسم نامه روبه باد فراموشی داده اندو کارشان به جای طبابت شده تجارت نبایداب تودلشون تکون بخوره چونکه تافته جدابافته اند؟
در پاسخ به آن آقای دکتری که گفته اگه به پزشکان فشار بیاد مهاجرت میکنند باید بگم که ایران بهشت جراحان و متخصصان پزشکی است چون هیچ جای دنیا یک جراح نمیتواند درآمد ماهیانه 400 میلیون داشته باشد . در ضمن مثل اینکه این آقای دکتر از قوانین کشورها ی اروپایی و آمریکا خبر ندارند که یک پزشک فارغ‌التحصیل از کشوری مثل ما هیچ جایگاهی در سیستم پزشکی اینها نمیتواند داشته باشد .
من پزشكم با نظر وزير در اين مورد كاملا مخالف و موافق نگارنده متن فوق هستم چون اگه اين جور باشه هيچ برنامه طنزي نبايد پخش بشه ،اما حرفي با هموطنان عزيزم دارم :خب بابا جون اصلا همه مشكلات اين مملكت (تورم ،اختلاس ،فساد اداري ،بيكاري،تصادفات) ناشي از عملكرد پزشكان است اين همه جماعت ناراضي از پزشك برين بچه هاتون تشويق كنيد پزشك شن ،انشالا متخصص بشن بقول شماها هوش وسواد نميخاد كاري نداره كلي از اين مشكلات حل ميشه از لحاظ مادي هم كاملا در رفاه اسايش زندگي خواهند كرد
سخت می گیرید طنزه دیگه .
کلاا خندیدن بده . بیایید دائم به هم اخم کنیم . اینطوری قشنگتره . نیست ؟
نوروز پیروز بر شما خوانندگان مبارک
سخنی دارم موجز و از سر اخلا ص با وزیر اصولگرا که هر چند کوتاه است ولی حاوی نکته ایی مهم آقای وزیر آیا تایید میکنید ریشه بسیاری از بیماریها در افسردگیها و استرسهای رایج در کشور است و عدم درمان موثر و تاثیر گذاری موثر داروها منشا روانی در افراد بیمار دارد اگر تایید نکنید باید در پزشکیتان شک کنیم و اگر تایید میکنید خواهش میکنم توصیه بفرمایید برای شاد کردن مردم حتی مقامات سیاسی را نیز به طنز انتقادی بکشند و با اینکار خنده های عقده شکن که فقدان آن موجبات بیماریهای لا علاج را موجب گشته و مردم را به ماهواره ها سوق داده برای مردم به ارمغان بیاورید.
چقدر این بحث داغ و گسترده شده......!
بدجوری احساس میکنید که دودمانتان در حالت نابودی قرار گرفته با این سریال. به نظر میرسه که از حمله اتمی برای شما خطرناکتره.
متاسفانه برنامه های عید صدا سیما انقدر ناامیدکننده هستند که اگر در حاشیه مهران مدیری را هم از آن حذف کنید چیزی باقی نمی ماند!
اگر یک سیستم نظارتی خوب برای پزشکان (و همه) وجود داشته باشه که جایگاه هر پزشک مشخص باشه، هم رقابت سالم پیش می یاد و هم اگر پزشکان ماهر پول زیاد گرفتن حقشونه نه هر پزشکی.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
جایگاه پزشک رو تو تعیین نمی کنی.
اين قصه سر دراز دارد نوش جانتان........
مااز ابتکار اقای هاشمی رفسنجانی درزمان ریاست جمهوری ومسئولیت های دیگر ایشان درخصوص ازدیاد مراکز اموزش پزشکی وپذیرش دنشجویان پزشکی دردانشکاه های پزشکی قدردان بوده واگر این امر جهادی انجام نگرفته بود امروز هرمریضی باید اعضای خودرا برای تقدیم به اقایان دکترها درمعرض فروش قرارمیداد . اقای وزیر بهداشت ودرمان که از شخصیت های متدین ودرست این نظام هستند بهتراست بیشتر از مریض ها دفاع کنند تااینکه این قشر پزشک زیاد هم مغرور نشوند .
چرا نظر ها رو نمایش نمیدی تابناک برخوردت خیلی سلیقه ایه
بابا جمع کنید این دکترای داخلی رو . خودمون بچه های نرم افزار و هوش میشینیم یه سیستم خبره پزشکی مینویسیم که دقتش خیلی بالاتر از این پزشکای خودخواه هستش . برای دانش هم از پزشکای خارجی استفاده می کنیم نه داخلی البته پولشون رو هم میدیم .
الکی مثلا من هوش مصنوعی خوندم
نظام پزشکی اگر از خودش مطمئن باشه نباید از ی سریال طنز بترسه!!!
کمدی و طنز یعنی همین.باید تشکر کرد از مهران مدیری حتما این سریال رو میبینم و باز هم تشکر میکنم که با طنز بی پاسخگو ترین اعضای جامعه ایران رو به معرض طنز گذاشته
این نامه بیانگر آن است اصولا پزشکان از انتقاد حتی در قالب طنز در هراسند!!
این آقا جمال که دم از فرهنگ میزنه و ازین حرفا ...عزیز من میدونی سریال برره و مرد هزار چهره و سایر سریال های دیگه که واقعا فرهنگ کلی رو نشون میداد و واقعا هم کاملا درست نشون میداد چقدر در افزایش شادی مردم تاثیر داشته ....
با احترام کامل نسبت به وزیر بهداشت باید بگیم که چنین سریال هایی که صحت و دروغ یک مجموعه رو نشون میده و کاملا هنرمندانه و در قالب طنز هم هست باید ساخته بشه ...
آقای جمال کمی مطالعه بیشتری داشته باشید بهتره.
وزارت بهداشت که فقط پزشکی نیست جانم همین قبل از عید . خوب چیزی نمی نویسم چون واقعا می ترسم. خدایی بی کاری بد دردیه منم نمیخوام بی کار شم
جالبه . 1 خبر با بیش از 35000 بازدید و حدود 350 نظر !
اگه کسی احتمال بده که همه این نامه دادن و اعتراض کردن و مخالف خونیها به عمد و به نیت گرم کردن تنور این سریاله انگار خیلی بیراه نرفته !!
متاسفانه تعدادی از پزشکان جامعه ی ما که کم هم نیستند آدم های سالمی نیستند و از تجار هم در بعضی جاها بدتر عمل میکنند.
نمیدونم کسی که میخواهد تجارت کند چرا با رشته ای که با جان مردم سر و کار دارد در حال تجارته!!!
سلام
اگر قرار باشد از منسب و اشخاص و لباس و ... بت سازي كنيم ديگر نميتوان حرفي زد. پزشكان هم بايستي مثل ساير اقشار جامعه مورد نقد و طنز و ... قرار بگيرند.

بنده از محتواي سريال مهران مديري خبري ندارم ولي هرچه كه باشد بهتر است پخش شود و از بازخورد ان در جامعه براي بهبود فرهنگ استفاده كرد.

متاسفانه برداشت ما از كار فرهنگي فقط در امر و نهي خلاصه شده كه همه ميدانيم امر و نهي مستقيم چه تاثير مخربي دارد. بهتر است با فيلم و سريال و موسيقي كار فرهنگي كنيم كه هم جذابيت دارد و هم بيشتر تاثير ميگذارد و استقبال هم ميشود.
از وزیر بهداشت بعید بود
راس میگن پزشکا خونشون از مردم رنگین تره
اگر جامعه پزشکی پاک و مطهره پس چرا برای یه سریال طنز یکدفعه احساس خطر میشه....
واقعیت را باید گفت اماتلخه ..طنز مشکل رو حل میکنه.مثل حقوق 500هزارتومانی کارگروحقوق200میلیون تومانی بعضی ها حرف آخر تبعیضه..تبعیض (یا به عبارت دیگه فاصله طبقاتی)که باید یه فکری به حالش کرد.اگه مسلمانید آدم آدمه وکارش با ارزش ..اختلاف بایدباشه نه اینقدر.اون که کم دارهِ.از تغذیه ودرمان میگذره .اون که داره مثل گرگ طمع سیرش نمیکنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل