بازدید 3660

العبادی: به هیچ سرباز آمریکایی مصونیت نداده‌ام

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز (دوشنبه) تاکید کرد که حکم مصونیت هیچ سرباز آمریکایی را در عراق امضا نکرده است.
کد خبر: ۴۵۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵ 08 December 2014
نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز (دوشنبه) تاکید کرد که حکم مصونیت هیچ سرباز آمریکایی را در عراق امضا نکرده است.

به گزارش شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، تلویزیون رسمی عراق در یک خبر فوری از حیدر العبادی نقل کرد که "نه مصونیتی اعطا کردم و نه نیروهای بیگانه ای در کشور حضور دارند و نیز حکم مصونیت هیچ نظامی آمریکایی در عراق را امضا نکرده ام."

دفتر حیدر العبادی در 5 دسامبر 2014 اعلام کرد که مستشاران نظامی آمریکایی به موجب توافق با دولت سابق و به عنوان بخشی از سفارت آمریکا در بغداد، از مصونیت دیپلماتیک برخوردارند.

دفتر نخست وزیر عراق تاکید کرد که هیچ توافق جدیدی درباره اعطای مصونیت قانونی به نیروهای امریکایی وجود ندارد و موضع عراق مبنی بر مخالفت با یاری گرفتن از نیروهای زمینی بیگانه، تغییر نکرده است.

جنبش عصائب اهل الحق عراق روز دوشنبه آمریکا را به دور زدن توافقنامه های بین المللی برای اعطای مصونیت قانونی برای نظامیان خود در عراق متهم کرد و درخواست واشنگتن از شخصیت های عراقی که در تروریسم دست داشتند را تلاشی برای بازگرداندن تروریسم به عراق تحت عناوین جدید دانست.

** العبادی و حضور در کربلای معلا

یک منبع در دفتر نخست وزیری عراق امروز اعلام کرد که العبادی به محض ورود به استان کربلا، برای پیگیری طرح ها و تدابیر امنیتی و خدمات رسانی در آستانه اربعین حسینی، نشستی با فرماندهان امنیتی و استاندار و رییس شورای کربلا برگزار کرد.

این منبع به سومریه نیوز گفت: حیدرالعبادی در کربلا نشستی با "محمد سالم الغبان" وزیر کشور، "عقیل الطریحی" استاندار کربلا، "نصیف الخطابی" رییس شورای این استان و شماری از فرماندهان و مسئولان امنیتی برگزار کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان