بازدید 22060
با پیوستن رسمی ۷ استان به کمپین؛

«سیرک نه!» نیمی از ایران را درنوردید و سبز کرد

این طرح که به تازگی با اعلام حمایت رئیس سازمان محیط زیست مواجه شده، پیشتر در سه استان خراسان رضوی، قم و گلستان مورد استقبال قرار گرفته و عملیاتی شده بود و اکنون با پیوستن استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، اصفهان و کرمان، کشورمان را در آستانه تحولی جدید در زمینه رعایت حقوق حیوانات قرار داده است.
کد خبر: ۴۴۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷ 11 November 2014
با پیوستن رسمی هفت استان به کمپین «سیرک نه!»، فعالیت سیرک‌های حیوانات در نیمی از وسعت کشورمان ممنوع شد تا موافقت اولیه ۹ استان بعدی برای پیوستن به این کمپین، نوید فرا رسیدن روزهای خوبی برای رعایت حقوق حیوانات  را بدهد.

به گزارش«تابناک»، روز گذشته با حضور معصومه ابتکار، ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خراسان شمالی، این استان رسما به کمپین «سیرک نه!» پیوست تا مقابله با حیوان آزاری در سیرک ها، یک گام دیگر به پیش برود.

البته این تنها خبر خوشِ روز گذشته از مقابله با حیوان آزاری نبود، بلکه همزمان با خراسان شمالی، شش استان دیگر هم به این کمپین پیوستند تا شمار استان های پیوسته به این طرح، به عدد ده برسد و از نظر وسعت جغرافیایی، عملا نیمی از کشورمان را در بر بگیرد.

این طرح که «دیده‌بان حقوق حیوانات» بانی آن است و به تازگی با اعلام حمایت و البته تأیید و تشکر رئیس سازمان محیط زیست کشورمان مواجه شده است، پیشتر در سه استان خراسان رضوی، قم و گلستان مورد استقبال قرار گرفته و عملیاتی شده بود و اکنون با پیوستن استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، اصفهان و کرمان، کشورمان را در آستانه تحولی جدید در زمینه رعایت حقوق حیوانات قرار داده است.

البته این پایان راه نیست، بلکه آن گونه که گزارش‌های رسیده نشان می‌دهند، مذاکرات خوبی با مسئولان ۹ استان دیگر برای پیوستن به این کمپین صورت گرفته و حتی موافقت های ضمن برای پیوستن به این طرح دریافت شده است که امید می‌رود به زودی رسمیت پیدا کند.

در این میان، سه استان که پیش از فعالیت کمپین و در دوره‌های قبل مجوزهایی برای فعالیت سیرک ها صادر کرده بودند، با شرایط ویژه به کمپین خواهند پیوست؛ به این ترتیب که فعالیت سیرک هایی که پیشتر از این سه استان مجوز دریافت کرده بودند، تا پایان امسال مجاز خواهد بود. البته نمایندگان کمپین تلاش خواهند کرد تا حد امکان این زمان را نیز کاهش دهند.

گفتنی است، در پی اعلام موجودیت کمپین «سیرک نه!» و درخواست رسمی دیده‌بان حقوق حیوانات از مدیران ادارات کل محیط زیست استان های ۳۱ گانه کشور و پیرو آن، مذاکرات حضوری با بسیاری از مدیران، تا کنون اعلام ممنوعیت فعالیت سیرک های حیوانات در ده استان به صورت رسمی به دیده بان حقوق حیوانات اعلام شده است.

هدف از این اقدام ترویجی این است که با هماهنگی با ارگان های تراز اول بین المللی در زمینه حقوق حیوانات، گام به گام عرصه بر سیرک های معدود حیات وحش در کشورمان بسته شده و استان به استان صدور مجوز فعالیت برای چنین سیرک هایی را منع کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۲۷
توی باغ وحشهای ایران هم رفتارهای مشابهی با حیوانات صورت میگیره ولی اونجا چون پای منافع شهرداری درمیونه سکوت اختیار میکنن
چرا استان تهران به کمپین نمی‌پیونده؟ شهروندان فهیم تهرانی هم خواستار پیوستن تهران به این کمپین هستند.
خبر خوبی بود
سیرکبازان هم بهتر است روی حرکات اکروبات
و شعبده سرمایه گذاری کنند
دیدن حرکات انسانی خارق العاده جذابتر از دیدن
رنج حیوانات است
تهران كجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
تو کجایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احسنت امیدوارم کل دنیا به این کمپین بپیوندد
وضع باغ وحش ها رودرست کنید بقیه پیشکش
کاش برای تهران یک سایت راه اندازی بشه که تهرانیهای موافق این کمپین بتونند اعتراضشون رو اعلام کنند................وفتی تعداد زیاد بشه میشه از طریق رسانه ها تو تهران ممنوع کرد............تو تهران ممنوع شه تاثیر بسیار زیادی داره
سرگرم نمودن مردم باآزارحیوانات زبان بسته تحت عوان سیرک یکی از بیرحمانه ترین تفریحاتی است که متاسفانه دربین تعدادی از انسانها طرفدارانی هم دارد به امید روزی که بساط بقیه تفریحات از این دست مثل :گاوبازی دراسپانیا بزکشی وجنگ خروسها درافغانستان و...نیز برای همیشه برچیده شود
کمپین نه به باغ وحش را هم مردم عزیز راه اندازی کنند.
پاسخ ها
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
درست می گی شما
با این کیفیت همون بهتر که بسته بشه

ولی اگه اونطور که توی سایر کشورها هست و برای حیوانات حق حیات و متراِِِژ استاندارد در نظر می گیرند ، چرا نداشته باشیم!؟
هم شکار نمیشن هم از امکانات و هم از نظارت دکتر دامپزشک بهره مند میشن!
پاک کردن صورت مساله................
مرگ بر سیرک مرگ بر همه انواع حیوان آزاری و اسارت حیوانات
سیرک جلوه ای از عقب ماندگی جوامعی است که هنوز سیرک هاشون رو نبستن.
زنده باد
امیدوارم یه روز بشه پارک وحش و باغ وحش عالی و بدون مشکل هم داشته باشیم
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
مثل بقیه کشورها
حیوانات حق حیات داشته باشند ، چرا نداشته باشیم!؟
هم شکار نمیشن هم از امکانات و هم از نظارت دکتر دامپزشک بهره مند میشن
حقوق انسانها مقدم بر حقوق حيوانات است .
ابتدا انسانها را دريابيد .
درود به شرف کسانی که بی ادعا و بی مزد و منت برای احقاق حقوق حیوانات تلاش می کنند درود
من بچه قمم
والا تا یادمه سیرک حیوانات ندیدیم اینجا تازه ی پارکم داریم به اسم دورشهر که چن ساله شهربازیش تعطیله
بسیار از این موضوع خرسندم .
به امید اینکه استان سرافراز البرز هم به سیرک حیوانات نه بگوید. سیرک نه ....
زنده باد
امیدوارم یه روز بشه پارک وحش و باغ وحش عالی و بدون مشکل هم داشته باشیم
اسم اصفهان رو دیدم خوشحال شدم تشکر از افرادی که اصفهان را به این جمع اضافه کردند. به امید سبز شدن همه ی این نقشه.
امیدوارم روزی بشود که شکار نه نیز در تمامی استانهای کشور اجرایی شود تا باقیمانده حیات وحش ایران پس از سالها قتل و عام و کشتار و صلاخی حداقل برای چند سال هم شده یک نفسی تازه کند.
همچنین امیدورام سازمان دکور محیط زیست در جهت فرهنگ سازی حداقل یک تیزری در تلویزیون در تقبیح شکار درست کند بلکن این شکارچیان متوهم بفهمند که قتل و عام حیوانات با تفنگ هنر نیست و هر کسی میتواند این جنایت را در حق حیوانات مظلوم و بیگناه این مرزوبوم انجام دهد.
انسان زیاد داریم ولی حیوان کم
خواهشا وضعیت باغ وحش های کشور رو هم رسیدگی کنید هیچ کس دوست نداره حیوانات رو تو قفس ببینه
آفرین. عالی است. این کار باید در همه جنبه های زندگی اجرایی شود. در رانندگی در کار و در زندگی. ما باید بهترین شویم. می توانیم. به خدا می توانیم. و آنکاه زندگی برای همه لذت بخش خواهد بود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان