بازدید 17009
۴
«پنجمعه» با «تابناک»؛

فیلم: به نوای علیرضا قربانی دل سپارید

در نخستین آخر هفته تابستان و در آستانه ماه مبارک رمضان، فرصتی پیش روست تا این پایان هفته را به استفاده از تجربه‌های ‌تکرار ناشدنی فرهنگی نظیر دیدن آثار شاخص هنرمندان برجسته جهان در یک زندان سابق و باغ موزه کنونی بنشینید؛ اما پیش از آن می‌توانید به نوای علیرضا قربانی دل بسپارید.
کد خبر: ۴۱۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۳ 26 June 2014
در نخستین آخر هفته تابستان و در آستانه ماه مبارک رمضان، فرصتی پیش روست تا این پایان هفته را به استفاده از تجربه‌های ‌تکرار ناشدنی فرهنگی نظیر دیدن آثار شاخص هنرمندان برجسته جهان در یک زندان سابق و باغ موزه کنونی بنشینید؛ اما پیش از آن می‌توانید به نوای علیرضا قربانی دل بسپارید.

به گزارش «تابناک»، از این هفته، برخی گالری‌های تهران از تیرماه به تعطیلات تابستانی می‌روند که گالری آریا و گلستان از آن جمله‌اند. گالری آریا چهارم تیرماه تا پایان شهریورماه در تعطیلات تابستانی است و برنامه‌های خود را از اواخر شهریور‌ از سر می‌گیرد.

بر پایه اعلام این گالری برنامه‌های فصل پاییز آن از این قرار است: روز جمعه 28 شهریورماه‌ سال جاری، پگاه حاج محمدی،‌ آثار حجمی خود را در این گالری به نمایش می‌گذارد، این نمایشگاه تا سه‌شنبه هشتم مهرماه برپاست. نمایشگاه بعدی به آثار نقاشی سپیده نژاد ستاری اختصاص دارد که جمعه یازدهم مهرماه گشایش خواهد یافت و تا 22 مهر‌ ادامه دارد.

گالری گلستان نیز که میزبان نمایشگاه نقاشی زوبین امیری بود، از چهارم تیرماه به تعطیلات تابستانی می‌رفت. برنامه بعدی این گالری مردادماه خواهد بود که به نمایشگاه «100 اثر از 100 هنرمند» اختصاص دارد که امسال بیست و دومین دوره این نمایشگاه در گالری گلستان برپا خواهد شد.

اما مهم ترین برنامه فرهنگی این آخر هفته، رونمایی از آثار برجسته هنرمندان شاخص جهان است. نخستین گردهمایی نگارخانه‌های جهان از چهارم تیرماه با حضور بیش از ۲۴ گالری خارجی و با نمایش آثاری از پیکاسو، خوان میرو و سالوادر دالی و آثار هنرمندان ایرانی در باغ موزه زندان قصر افتتاح شد.

مدیراجرایی نمایشگاه نگارخانه‌های جهان درباره گران‌ترین اثری که در این رویداد در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، گفت: گران ترین اثر این رویداد، یک نقاشی از پیکاسو است که 8/2 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است.

اصغری از هنرمندان ایرانی شرکت کننده دراین رویداد گفت: در این رویداد آثاری از هنرمندانی چون بیتا وکیلی، جلال شباهنگی، رضا کیانیان، حمید پازوکی، احمد وکیلی، بیتا وکیلی، فریده لاشایی، سالار احمدیان، علی شیرازی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

همچنین فرناز ذوالفقاری مجموعه‌ای از نقاشی‌های انتزاعی خود را در گالری الهه به نمایش می‌گذارد. در سومین نمایشگاه انفرادی‌ این نقاش 15 تابلوی نقاشی به سبک انتزاعی روی دیوار خواهد رفت. این نقاشی‌ها از بین صد تابلو انتخاب شده و آماده کردن آن‌ها یک پروسه چهار ساله بود. نمایشگاه این هنرمند روز جمعه ششم تیرماه در گالری الهه به نشانی بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام، بن‌بست امینی، شماره 3 افتتاح شده و تا شانزدهم تیر میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

نخستین نمایشگاه چیدمان و عکس فاطمه زنجانیان با موضوع «زن» در گالری مهروا گشایش یافته است. این هنرمند درباره این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه چیدمانی از اشیای مرتبط با زندگی زنان امروز و همچنین سه قطعه عکس از یک مجموعه به نمایش گذاشته شده است. این اشیا قاشق‌های چوبی، درهای ظروف آشپزخانه و ... هستند که روی آن‌ها کار کرده‌ام. این نمایشگاه از سی‌ خرداد تا نهم تیر از ساعت 17 تا 21 در گالری مهروا به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان شهید عضدی، شماره ۳۸ میزبان علاقه‌مندان است.

یک هنرمند عکاس، مجموعه‌ای از آثار عکاسی پرتره‌‌ خود را در یک نمایشگاه مجازی به نمایش گذاشته‌ است. علی حدادی‌اصل در این باره اظهار کرد: ‌دو ماه نمایشگاهی از آثار پرتره‌‌ خود را که از هنرمندان مشهور تهیه شده است، ‌مجازی به نمایش گذاشته‌ام.

او افزود: این نمایشگاه شامل بیست تصویر برگزیده از 65 اثر پرتره‌‌ من است که آن‌ها را در وب سایت خود به نمایش گذاشته‌ام تا مردم بتوانند آن‌ها را ببینند و از میان آن‌ها آثاری را انتخاب کرده و سفارش دهند. آثاری که در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته‌ام، با کیفیت پایین ارایه شده‌اند، ولی آثار سفارش‌شده با کیفیت مطلوب به مردم عرضه خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند در سایت Alihadadi.ir آثار را دیده و از نحوه‌‌ سفارش آن‌ها باخبر شوند.

امان فولادوند نخستین نمایشگاه انفرادی عکس‌های خود با نام «زن در کنار پنجره» را در گالری هفت ثمر برگزار می‌کند. این عکاس گفت: در این نمایشگاه سی قطعه عکس با موضوع زن و پنجره ‌ـ که در سه سال در فرانسه و ایران عکاسی کرده‌ام ـ به نمایش گذاشته می‌شود. ابعاد عکس‌ها متفاوت است و مفاهیمی چون تنهایی و انتزاع را به مخاطب انتقال می‌دهند.

این نمایشگاه روز 31 خرداد ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری هفت ثمر به نشانی خیابان مطهری، کوه نور، کوچه پنجم، شماره 8 افتتاح شده و تا چهارم تیر میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

شهرام شیرازی به همراه مینا ناظم‌زاده و یلدا فخیمی، هجده اثر نقاشی خود را در گالری نهاوندیان به نمایش گذاشته‌اند. این نمایشگاه که از جمعه سی‌ خرداد آغاز شده تا پنجشنبه پنجم تیر ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری نهاوندیان به آدرس تهران، بلوار میرداماد، بالاتر از ایستگاه مترو، پلاک 214 برقرار است.

نمایشگاه نقاشی کودکان افغان خانه کودک صباشهر با نام «رنگ، سیاره‌‌ من» با هدف حمایت از این کودکان در گالری نی برگزار می‌شود. این نمایشگاه با حمایت انجمن یاری کودکان در معرض خطر و با همکاری بنیاد شمس تبریزی و مولانا در هفته‌ی اول تیر ماه در گالری نی برگزار خواهد شد. این نمایشگاه از اول ‌تا هشتم تیر ماه، همه روزه از ساعت 10 صبح تا 18:30 برقرار است (گالری روز شنبه هفتم تیرماه تعطیل است). افتتاحیه نمایشگاه نیز یکشنبه اول تیر ماه ساعت 16 تا 20 برگزار خواهد شد.

نمایشگاه گروهی عکس دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع رویش در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. هنرجویان این دانشگاه در رشته ‌علوم انسانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و دوره عکاسی مقدماتی را در حکم یک تخصص هنری، با بابک برزویه در دانشکده علوم ارتباطات این دانشگاه گذرانده‌اند.

آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه در قطع 30*40 بوده و مجموعه 46 اثر در معرض دید مخاطبان و هنردوستان قرار می‌گیرد. نام دانشجویان شرکت‌کننده عبارتند از: ابراهیم زندی، پرنیان جلالی، ثمین موسوی، شبنم ابوالقاسمی و مهسا سعیدی.

الیکاشاهوردی، غزاله کربلایی، نسرین افرادی، سحرهاشم زاده، بهزاد استادیان، سالار مغزیان، کتایون اسحاق، مائده فدایی، کیاناکولایی، ساغر بهادرانی، ثریا جواهری، نیما بیک زاده، مینا سالمی، محیامتینی، کیمیا علیاری، سنا عزیز زاده، نسیم اویسی و علی محرابی. علاقه‌مندان می‌توانند تا هفتم تیر (به جز جمعه) از ساعت 10 تا 18 از این نمایشگاه در گالری شماره 1 فرهنگسرای ارسباران دیدن کنند.

نمایشگاه گروهی نقاشی با موضوع اساطیر آفرینش در ایران کهن در خانه هنرمندان ایران و نگارخانه هوم برگزار می‌شود. مرتضی افراشی، نمایشگاه‌گردان این نمایشگاه‌‌ گفت: نمایشگاه پژوهشی «یشت» با نگاهی به اساطیر آفرینش در ایران کهن، آثاری را از ده هنرمند نقاش به نمایش می‌گذارد. این هنرمندان با نگاهی پژوهشی به این اسطوره‌ها آثاری را با تکنیک و سبک کاری خاص خود خلق کرده‌اند.

این نمایشگاه، سی‌ خرداد ماه از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه پاییز خانه هنرمندان و نگارخانه هوم به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، روبه‌روی بیمارستان تهران کلینیک، کوچه چهارم، شماره 2، طبقه یکم افتتاح شده و تا دهم تیر ماه ادامه خواهد داشت.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
صداش خراب شده تیتراژ فیلم هایی رو که خونده با حالا مقایسه کنید میفهمید چی میگم شده مثل سالار عقیلی اینا نباید یکی دو سال بخونن تا حنجره از تورم خارج شه بنازم استاد شجریان رو تو 75 سالگی هنوز مثل چهل سال پیش میخونه درود بر خسرو آواز ایران
درود بر هنرمندان عرصه ی موسیقی سنتی.خدا حفظشون کنه.
بی نظیره صدای اقای قربانی
good
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی