بازدید 4624

تقلب در داروهاي برند و گران

متاسفانه پديده داروهاي تقلبي، پديده جهاني است و سوء استفاده از داروهاي گران قيمت و برندها در تمام دنيا وجود دارد.
کد خبر: ۴۱۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۵ 26 June 2014
رييس سازمان غذا و دارو ضمن هشدار به مردم درباره عوارض داروهايي که خارج از شبکه رسمي تهيه مي شوند، از تقويت جايگاه «بازرسي» در چارت تشکيلاتي اين سازمان جهت برخورد با «پديده داروهاي تقلبي» خبر داد.

دکتر رسول ديناروند، معاون وزير بهداشت در گفت‌وگو با ايسنا در آستانه روز مبارزه با داروهاي تقلبي درباره چگونگي برخورد وزارت بهداشت با داروهاي تقلبي در بازار، گفت: در حال تقويت بازرسي سازمان غذا و دارو هستيم. به اين منظور در بازنگري چارت تشکيلاتي اين سازمان جايگاه بازرسي ارتقا يافته و تعداد نيروهاي آن افزايش مي‌يابد. اين موضوع در رابطه با معاونت‌هاي غذا و داروي دانشگاه‌ها نيز صدق مي‌کند تا به اين ترتيب بتوانيم با پديده قاچاق و تقلب برخورد کنيم.

وي در اين باره ادامه داد: متاسفانه پديده داروهاي تقلبي، پديده جهاني است و سوء استفاده از داروهاي گران قيمت و برندها در تمام دنيا وجود دارد. در دو - سه سال اخير نيز نمونه‌هاي متعددي از برندهايي را شناسايي کرده‌ايم که وارد کشور شده و حتي برخي از آنها به صورت فوريتي وارد شده و قاچاق نبوده، اما اسناد و مدارک جعلي داشته‌اند و پس از آن ثابت شده که آن فرآورده تقلبي بوده است.

ديناروند ادامه داد: وزارت بهداشت به شدت با افرادي که در حوزه داروهاي تقلبي فعال بوده و شناسايي مي‌شوند، برخورد مي‌کند؛ چرا که برخي از داروها، داروهاي نجات بخش بوده و قرار است جان بيماران را نجات دهد. اين درحاليست که انواع تقلبي آنها هيچ ماده موثري در آنها وجود ندارد و استفاده از آنها جان بيماران را به خطر مي اندازد و مي‌تواند عوارض جانبي شديد داشته باشد. در مجموع برخورد با اين داروها در دستور کار دائمي سازمان غذا و دارو قرار دارد.

وي در پاسخ به چگونگي تشخيص انواع داروهاي تقلبي از سوي مردم گفت: تشخيص تقلبي بودن اين داروها براي مردم بسيار سخت است. قاعدتا تهيه دارو خارج از شبکه رسمي شانس وجود تقلب را بسيار زياد مي‌کند. بنابراين همواره توصيه ما آن است که داروها از شبکه مجاز يعني داروخانه‌ها تهيه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی