بازدید 31905
تداوم توبه از شکار و رسیدن به شعار «اسلحه مقدس، اسلحه شکسته است»؛

صف شکارچیانی که «نگهبان» می‌شوند، در حال افزایش است

وقتی این شکارچی تفنگش را جلو دیدگان همه شکست، دیگر به معنای واقعی شکارچی شده و حتی از این مرز نیز گذشته بود! او درک کرده بود که تداوم روند شکار به فصل آیشی برای حیات وحش نیازمند است که در نظر گرفتن آن، به معنای ساکت کردن صدای تفنگ‌ها برای چند سال و چه بسا چند دهه است و اینقدر نسبت به آن بی‌توجهی شده که...
کد خبر: ۳۹۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱ 05 April 2014
صف شکارچیانی که «نگهبان» می‌شوند در حال افزایش است
اگر این روند تداوم یافت و روزی قرار شد از نخستین تفنگ شکستن به عنوان سنگ بنای نگهداری از گونه‌های حیات وحش کشور سخن گفت، باید از دختری یاد کرد که از پدرش خواست دیگر به شکار نرود و لاشه حیوانات را به خانه نیاورد و او را مجاب کرد که از شکار دست بشوید و سرسلسله توبه شکارچیان شود.

به گزارش «تابناک»، در روزگاری که به دلیل شدت گرفتن اخبار کشتار بی‌رحمانه حیات وحش و خطر انقراض برخی گونه‌های نادر جانوری کشورمان، مسئولان سازمان محیط زیست بحث ممنوعیت شکار را برای چند سال مطرح کرده و تلاش دارند، در میان مخالفت‌های بروز کرده، آن را پیگیری و اجرا کنند، روز به روز به شمار شکارچیانی که توبه می‌کنند و تفنگ می‌شکنند، افزوده می‌شود.

ماجرای توبه از شکار و تفنگ شکستن از هنگامی آغاز شد که «احمد عزیزی»، شکارچی کهنه‌کار امان، مریوانی تصمیم گرفت پس از سال‌ها بی‌جان کردن گونه‌های‌‌ جانوری در منطقه هورامان، تفنگ خود را کُشته و با طبیعت آشتی کند؛ طبیعتی که فرزندش هم در آن سهم دارد و آینده آن با روند کنونی شکار، تاریک به نظر می‌رسد، مگر آنکه امثال «کاک احمد» به یاری‌اش بشتابند. 


وقتی این شکارچی تفنگش را جلو دیدگان اهالی روستا شکست، دیگر به معنای واقعی شکارچی شده ‌و حتی از این مرز نیز گذشته بود؛ او درک کرده بود که تداوم روند شکار به فصل آیشی برای حیات وحش نیازمند است که در نظر گرفتن آن، به معنای ساکت کردن صدای تفنگ‌ها برای چند سال و چه بسا چند دهه است و اینقدر نسبت به آن بی‌توجهی شده که تقریبا تکیه بر آن غیر ممکن به نظر می‌رسد و بهتر است، برای حفظ باقی مانده حیات وحش، از این به بعد را فصل آیش اعلام کرد.

بنیه حیات وحش کشور با از بین رفتن زیستگاه‌ها، نفوذ آلودگی‌ها به آب و خاک، نفوذ بی‌حد و حصر انسان‌ها به قلمرو حیوانات و شکار پرشمار گونه‌های مختلفِ حلال گوشت و حرام گوشت، اینقدر لاغر شده که فعلا باید به فکر راهی برای زنده نگه داشتن آن بود و زود است به این بیندیشیم که چه زمانی پروار خواهد شد و می‌توان شکار کنترل شده را پی گرفت.

ضربه‌ای که کاک احمد با سنگ خارا بر تفنگ خود وارد آورد، بلند‌ترین صدایی بود که این شکارچی سابق و تفنگش به یاد داشتند و دارند؛ صدایی بلند که طنین آن هنوز از شهرهای گوناگون به گوش می‌رسد و خوشبختانه نه تنها به مرگ هیچ جانداری ختم نمی‌شود، بلکه به حفاظت از گونه‌های حیات وحش منجر می‌شود.

کامیاران

پس از آن رویداد، در اسفندماه پانزده شکارچی اهل «کامیاران» تفنگ و شکار را کنار گذاشته و کبک‌های طعمه خود را رها کردند و با قفس سوزان به استقبال بهاری متفاوت رفتند؛ بهاری که در آن حیات وحش آن خطه شکارچیان کمتری به خود می‌بینند و احتمال نابودی‌شان کمی کاهش یافته است.

آن روز شکارچیان توبه کرده، بیانیه‌ای خواندند که نشان می‌داد نه تنها از شمار شکارچیان کاسته شده، بلکه بر شمار نگهبانان محیط زیست افزوده شده است؛
«مژده باد‌ای طبیعت،‌ای کل‌های زیبا،‌ای کبک‌ها،‌ای پرندگان،‌ای رودخانه‌ها، از امروز به بعد ما اولین نگهبانان شما خواهیم بود و با کاشتن نهال‌ها،‌‌ رها کردن پرندگان از قفس و سوزاندن قفس‌ها، در پیشگاه خدا ندامت و پشیمانی خود را از شکارچی بودن ابراز می‌کنیم و از این پس هرگز دست به شکار هیچ حیوان و جانداری در طبیعت نخواهیم زد. خداوند پشتیبان ما باشد».


سقز


اسفندماه که تمام شد، مراسم توبه شکارچیان در دیگر نقاط غرب کشور با نوروز باستانی عجین شد تا ثابت شود همان گونه که نقش کردها در حراست از آداب و رسوم نوروزی چشمگیر و  پر رنگ است، وقتی عزمشان بر تصمیمی استوار شود، آنچنان در آن راه پایمردی می‌کنند که می‌توانند اسوه باشند.

اکنون نوبت اهالی «سقز» بود تا میزبان جشن توبه شکارچیان، رهاسازی پرندگان و قفس سوزان باشند و پس از آن از «نودشه» خبر رسید که اتفاق مشابهی رقم خورده و تفنگ‌شکنی ادامه دارد؛ مراسمی که گویی همسانی خاصی با جشن‌های نوروزی دارد و چه زیبا شعار «اسلحه مقدس، اسلحه شکسته است» در حاشیه آن مطرح می‌شود.

روستای تنگسیر (نزدیکی سنندج)


این بار هم تفنگی شکسته و برای همیشه سبز شد تا پیامی متفاوت برای مسئولان و افکار عمومی مخابره شده و به همه گوشزد شود که اگر می‌خواهیم زخم‌های طبیعت را التیام دهیم، باید همه به سهم خود ورود کنیم. هرچند که هنوز قوانین این حوزه گشاده دستانه می‌گوید هر ایرانی بالای هجده سال مجاز است سه قبضه سلاح شکاری داشته باشد؛ یک تفنگ گلوله‌زنی برای شکار پستانداران، یک تفنگ گلوله‌زنی با کالیبری کوچکتر از شش میلی‌متر برای تمرین تیراندازی و یک تفنگ ساچمه‌زنی برای شکار پرنده!

شاید اگر صدای تفنگ‌کُشی غرب کشور به بهارستان پایتخت برسد و نگرانی از وجود بیش از یک میلیون سلاح شکاری غیرمجاز فراگیرتر شود، بتوان امید داشت که اوضاع رو به بهبود رفته و از سرعت ماشین نابودی حیات وحش و محیط زیست کشور کاسته شود.

نودشه

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۱۸
تابناک ممنون از حمایتت از محیط زیست. امیدوارم به زودی شاهد صفحه مخصوص محیط زیست تو سایتت باشیم.
فقط اگر قوه قضاییه سختگیری بیشتری داشته باشه مطمئنا کمتر شکارچی جسارت میکنه به حیات وحش دست اندازی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
«انها که در قالب حامی محیط زیست برای خود شخصیتی ظاهری ساخته اند و در پشت صحنه بدنبال کباب کردن گوشت شکار در محیطی محا فظت شده هستند از غیرت این شکارچیان سابق پند گیرند.آ فرین بر شما ایرانیان راستین. »
دمشون گرم
صدا و سیما باید این خبرو پوشش می داد.
خدا رو شکر
انها که در قالب حامی محیط زیست برای خود شخصیتی ظاهری ساخته اند و در پشت صحنه بدنبال کباب کردن گوشت شکار در محیطی محا فظت شده هستند از غیرت این شکارچیان سابق پند گیرند.آ فرین بر شما ایرانیان راستین.
وقتی این آدم ها رو می بینم به ایرانی بودنم می بالم .
خوبه که اینها رسانه ای بشه تا این فرهنگ برای همه جا بیفته، واقعا دمتان گرم
با امید به روزی که دفاع از محیط زیست به فرهنگ عمومی مردم ایران زمین درآید و حفظ محیط زیست وظیفه عموم مردم باشد تا حیات وحش این مرز وبوم و محیط بانان مظلوم واقع شده نیز به ارامش نسبی برسند با تشکر از تابناک جهت پوشش خبری و مردم نجیب وبا فرهنگ کرد
زیبا بود. امیدوارم ادامه پیدا کنه.
فکر کنید تا 100 سال پیش ما تو این کشور شیر داشتیم و ممکن بود وقتی برای تفریح به دشت و جنگل می رفتیم ممکن بود یه شیر ببینیم. ولی حالا چی؟!!
فکر کنم اگه روند نابودی محیط زیست را نگیریم صد سال دیگه نسل های فقط موش ببینن.
ممنون از تابناک برای نشر چنین صحنه های زیبایی
زنده باد اي ايران من. درود بر غيرت ايراني .زنده باد ايران و طبيعت گوهر بارش و مردمان فهيم و ميهن پرست آن. به اميد احياي كنگ دژ ايران و نابودي اهريمن خشكسالي و ويراني و دروغ
همیشه به کرد بودنم افنخار میکردم، اما اقدام قابل تقدیر دوستانم هزاران بار به افتخار کرد بودنم افزود و رقص زیبای کردی در گرامی داشت این اقدام زیبایی دو چندان یافت (مربوط عکسهای نودشه).
در ضمن با توجه به اقدام این عزیزان روستایی که برخی از حداقل های رفاهی و ارتباطی برخوردار نیستند از ارزشی وصف ناشدنی برخوردار است.
پاسخ ها
فارس ارادتمند اکراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
همیشه نسبت به هموطنان کردم احساس بسیار خوبی داشته ام. الان احساس غروری مضاعف دارم.
دوستان نظرتون در مورد روستاییان کنار جنگل ها که برای در امان ماندن سرمای زمستان درخت قطع میکنند و میسوزونند در حالیکه گاز از زیر خونه هاشون به کشورهای همسایه برده میشه ،چیه؟؟؟؟قطع درخت بده؟؟؟
خیلی از شکارچی ها تنها گوشت سفرشون رو از شکار پرنده ها و این حیوانات حلال گوشت بدست میارن،حالا باید تفنگاشون رو بزنن بشکونن!!!!(بحث من شکار حیوانات در معرض انقراض نیست)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
مگه عصره حجره؟ خرید مرغ به مراتب راحت تر وارزان تر از شکار است.
ب
| - |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
قرن حجر نيست ولي تنگدستي شما رو هم به قرن حجر ميبره منظور دوستمون از بيكاري و بي پولي اين مردمان مظلوم بوده نه چيز ديگه اي.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
ب دوست عزیزم هر کاره خلافی به بهانه فقر توجیه خوبی نیست.حیلت وحش ایران داره نابود میشه.بیشتره حیوانات ایران در گروه در معرض انقراض قرار دارند.بخدا گناه داره.به دین گناه داره..دلت به حال حیوانات بسوزه همه چی حله.حالا اگه کسی واقعا پول خرید مرغ نداره ولی تفنگ وفشنگ و ماشین برای شکار داره یه بحثه دیگس.؟!اما تا اونجا که من دیدم شکار واسه تفریح ویا زیاده خواهی انجام میشه همین
این عکس آخر تفنگ بادی بود نه ساچمه زنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
دکتر کسی نگفت ساچمه زنه. گلوله زنه آقای شکارچیه غیر قانونی
ك
| - |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
حرف بي ربطي زدي واي بر شما
احسنت به شما کردهای غیرتمند وطن دوست و دوستار طبیعت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
خیلی هاشون هنوز مشغولن.
درود بر شما غیور مردان...
كرد با غيرت ، هموطن دوستت دارم
قوم کرد
مردان کردستان

پیش آهنگان نجات محیط زیست ایران

به امید ترویج این فرهنگ در استان های مازندران و اصفهان

تشکر از تابناک برای پوشش اخبار نجات محیط زیست ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
هموطنان کردمان همیشه در این گونه کارها پیش قدم بوده اند درود بر شما
درود بر این گونه افراد با غیرت که بدون چشم داشتی و فقط به خاطر مردم کشورشان این کار را میکنند
کار بسیار زیبایی است و باید با تشویق این افراد ، به این عمل جنبه ارزشی بیشتری داد و در شبکه های اجتماعی و در رسانه های مختلف از این حرکت حمایت و قدردانی کرد. ....
بخدا پس از چندین سال اشک شوق در چشمانم آمد..میدانم که این شیر مردان کوهستانهای کردستان معمولا اینترنت ندارند و پیام مرا نمیخوانند اما از همینجا به دستانشان بوسه می زنم
عالی بود بعد از مدتها که اخبار محیط زیست را باز میکردم و برای کشتار وحشیانه حیوانات در کشورم اشک میریختم امروز غیرت این مردان چشمهایم را پر از اشک کرد. من کرد نیستم اما همیشه غیرت کردها زبانزد است چه در دفاع از هم وطنان در سالهای جنگ و چه امروز در دفاع از حیات وحش بی مدافع
کاش همه ی شکارچیان دست از بیدادگی طبیعت بشویند و ما نظاره گر آشتی طبیعت با خودمان باشیم...کاش ترتیبی اتخاذ گردد که درایران نیز مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته ؛دیگر هیچ برنده یا حیوانی از دیدن انسان ها هراسان نشود ...کاش می شد دستانمان را بالا زنیم و برای آشتی ابدی با طبیعت یک جمله را همه با هم بگوییم:یا حق مددی...
این مریوانیها گل کاشتنتد
البته تمام کردستانیها محشرند ولی ظاهرا مریوانیها خیلی با عاطفه اند. آن معلم مریوانی و این هم شکارچی مریوانی.
آفرین بر تمام آدمهایی که روی رفتارهای بد پا می گذارند.
صد آفرین به انهایی که نیکی را پیشه می کنند.
و البته، هزاران آفرین به آنهایی که نیکو کاران را گرامی می دارند
خوش به غیرتت کرد
آفرین به کوردهای غیور کشور که مثل همیشه بدون ادعا و بی سر و صدا منجیان این خاک هستند ..
تابناک مرسی برای کار کردن این خبر
اسم "کاک احمد" و کاک احمدها نباید فراموش شود. یک روز ریزعلی مسافران قطار را نجات داد امروز کاک احمد ترمز قطار انقراض حیات وحش کشورم را میکشد. درود بر همه شیرمردان این مرز و بوم
درود بر شرف غيور مردان كرد كشور
برای اینکه بت پرست نباشی کافی نیست بت ها را شکسته باشی باید خوی بت پرستی را اندرون خود کشته باشی
دمتون گرم .... قرار نیست فقط کردها تفنگشون رو اعدام کنند.. همه ایرانیها بسم الله...
خدا را سپاس که این حرکت زیبا و انسانی راه افتاد تا شاید همه گیر شود. اگر بتوان پوستری از این دخترک زیبا و مهربان که بانی حرکتی بزرگ برای پدرش شد، درست کرد و نمادی برای محیط زیست و محکومیت شکار شود،شاید تاثیر گذاریش بیشتر شود...
این مراسم ها چه زیباست ، همیشه قصه انسانهای آزاده از فرط بزرگی مو برتن آدمی سیخ میکند و ای کاش خفتگان رسانه ملی از این آزادگی سخنی در لابلای حمله به این و ان و ارتباط فلانی با جرج سوروس و ... میگفتند
ببینید آدم های خوب همه جا هستند..حالا هی بگید اعدام کنید و فاز منفی بدید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
شکارچی که شکاربان شود بهترین پاسبان حیات وحش خواهد بود.
آفرین به مردمان با فرهنگ کشورمان بویژه هم میهنان کرد که مهربانی خود را بار دیگر به بهترین شیوه نشان دادند.
واقعا نقش کردها بعنوان ایرانیان اصیل در پاسداشت این مرز و بوم همیشه زبانزد بوده است...
یکی از خوشحال کننده ترین خبرهایی بود که تو چند هفته اخیر شنیدم.انشاالله که این روند ادامه داشته باشه و این شکارچی های عزیز هم همیشه دست از شکار بردارن!
واقعا به این برادران کرد باید تبریک گفت و افسوس به این صدا و سیمای ما که مثل همیشه خوابه.
واقعا شکار یعنی چه؟!!!!
کشتن موجود زنده برای تفریح!!!!!!!!!
نهایت قساوته و اغلب شکارچیان آخر و عاقبت بدی دارند
زنده باد کاک احمد عزیزی آقرین برتوودخترت امیدوارم هرگز روی غم نبینی کاک احمد
چرا کامنت ها انقدر دیر میره روی سایت و انقدر هم تعدادشون کمه!! قطعا ماها کمتر از قبل که کامنت نمیذاریم تابی جون؟!
خدایی دمشون گرم امیدوارم این کار باارزش کردها به سراسر ایران سرایت کنه
درود به شرفتون.
من خودم تو مراسمی که تو نودشه برگزار شد حضور داشتم، واقعا احترام گذاشتن به طبیعت حس زیبایی داشت. امیدوارم این حرکت در جای جای ایران ادامه داشته باشه
بسیار عالی
ای کاش مدیریت قوی و فرهنگ سازی با این اقدام عجین شود و در همه ابعاد شاهد حفاظت محیط زیست باشیم
درود بر شرف این کردهای غیرتمند
احسنت به تو هموطن فهيم كه با شكستن تفنگت نشان دادي چقدر نگران محيط زيست هستي
فدايي داري داداش :)
درود به شرفتان مردمان غيور كرد بويژه دوست عزيزم كاك عثمان
افرین به مردم با فرهنگ کردستان .
درود
بعد از مدتها یه خبر خوش فرهنگی شنیدیم
امیدوارم گرگ در لباس میش نباشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
شما از کدوم نوع چوپانهایی؟!
آفرین و صد بارک الله...
کاش رسانه ملی نیم دقیقه برای تشویق مردم به این کار وقت میگذاشت .
دوود بر کردستان با مردان بی نظیرش
پاراستنی ژینگه، پاراستنی ژیانه

حفظ محیط زیست، حفظ زندگی است. طبیعت زاگرس با صدای کبک هایش زیباست...
درود بر کردهای با فرهنگ
دست خوش کاک احمد
سلام خدمت کلیه هموطنان عزیز
انشاالله خداوند متعال به کلیه کسانی که در انجام این نوع کارهای خیر پیش قدم شده و حتی در انجام آنها همت نموده اند خیر و برکت عطا کند. این افراد بدانند نتیجه این امر خیر را در آینده ائی نزدیک در زندگی خود و کلیه افراد تحت تکلف خود می بینند.
انشاالله سایر افرادی هم که هنوز این کار را نکرده اند به خود آمده و طوری عمل نمایند که دعای خیر ملتی بدرقه راه آنها باشد.
آفرین بر مردم فهیم و غیور کردستان
فقط دم صدا و سیما و پایتخت 3 گرم که واقعا با این آموزشش گل کاشت
اولین باره که میبینم در مورد یک موضوع اینقدر درجامعه اتفاق نظر وجود داره. کمتر از 10 منفی اون هم برای 2 نظر بدبینانه.یه رکورده تو جامعه
شما افتخار ایران اسلامی هستید.
خسته نباشید دلاور مردان کرد ، خدا قوت
هموطنان کردم از راه دور دستتآنرا میبوسم ایرانی همیشه باید به دنیا ثابت کند که دلرحم و آزاده است ما ملتی هستیم که باید سر مش ق جهان باشیم باور کنید که اشگ در چشمانم جمع شده و به این هموطنانم افتخار میکنم ریختن خون حیوانات به هر دلیلی مردود است
درود بر مردم فهیم کردستان.امید که روزی در کشورمان تفنگ را فقط در موزه ها ببینیم . ای کاش سایر هم میهنان نیز پیروی کنند و به دنیا نشان دهند که ایرانی ها همیشه یک گام جلو هستند.
مردم سرزمين من ايران اينچنين هستند .
من کوهنورد هستم خدارا شاکرم که می بینم شکارچیان و دامگذاران بیدار شده اند و وسایل شکار خود را نابود و در صف دوستداران طبیعت و جانداران قرار میگیرند . همیشه کوهنوردان با شکارچیان در جدل بودند . اینها از منع کارناپسند آنها و شکارچیان از زیاده روی کوهنوردان در عاطفه و محبت به جانداران و طبیعت . یکبار در کوه شیخ شرف دیواندره کردستان یکی از شکارچیان پیر مرد گفت : کوهنورد از شکارچی بیزار و شاید هم دشمن شکارچی باشد . حال شکارچیان پشیمان از کار خود ورود شما عزیزان را به صف دوستان جانداران زیبای خداوند و طبیعت گرامی میدارم و دستانتان را به همراه سایر کوهنوردان به گرمی می فشاریم و برپیشانیتان بوسه میزنیم. و ازاینکه تابناک صدای بلند دوستداران محیط زیست و جانداران آن است بسیار خوشحال و ممنونم . به امید آنکه هر ایرانی یک محیطبان باشد و هر جاندار وحشی با دیدن یک ایرانی احساس آرامش کند
زنده باد هم وطنان غیور کردستان
ما فکر می کنیم منابع طبیعی و حیات وحش از آن ماست و حتی گمان نمی کنیم باید برای این میراث بی بازگشت امانتداری کنیم. آیا فرزندان ما باید مانند بازی های مجازی ، برای سفر به طبیعت هم به سراغ پلی استیشن بروند چون ما همه چیز را از بین برده ایم؟؟؟؟
به نظر من دولت کارهای مهمتری از حفظ محیط زیست دارد و باید همین مردم با تشکیل NGO های حفظ و حراست از محیط زیست، به خود احترام بگذارند.
بسیار جالب بود چون خود جوش و از بطن جامعه بر آمده بود هیچ یک از دستگاه عریض و طویل دولتی دیده نمی شود مبارک است امیدوارم به کل ایران و جهان بسط پیدا کند
از تابناک تشکر. صدا و سیما هم باید بیشتر از این تلاش کند.
زنده باد نودشه
به زادگاهم و مردم قهرمانش افتخار میکنم
ممنون از شما تابناکیها
به نظر بنده اقدامشان شایان توجه وقدردانی مسئولان است
دمت گرم ببر کردستان فدایی داری جان داداش
دم کاک احمد و همه شکارچی های توبه کرده کرد گرم

درود بر هموطن کُردم که همیشه مایه فخر و مباهاته
كار بسيار زيبائي توسط شكارچيان صورت گرفت اما بايد بدانيم كه شكار تنها راه امرار معاش بيستر اينها بوده پس دولت بايد براي هر شكارچي اي كه تفنگشو ميشكنه و يا تحويل ميده يك شغل و درامدزائي ايجاد كنه.
کاش امثال این حرکتهای زیبا بیشتر رسانه ای شوند.
در ضمن باید خود مردم و سازمانهای مردم نهاد دست بکار شوند...
تفنگت را زمين بگذار
كه من پربارم از اين توبه ي پربار
تو اي كُرد غيور، از غيرتت بيدار
همه از خواب بي مهري به يك جاندار
...
تو آني كه سرت را ميتراشي (اشاره به معلم مريواني)
تا شوم از عشق تو سرشار
كلاس درس تو درسش بود ايثار
كنون درس دگر دادي به ما اي يار:
كه زيبا ميشود ميهن
اگر زيبا شود انديشه هاي ما
اگر پاكيزه گردد بيشه هاي ما
ز خونريزي و از اشكار
تفنگت را زمين بگذار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
اين حركت دلي پاي اهل دل را نيز به اينجا كشاند، شعر دلنشيني سروديد جناب پور ايران
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
به وجود اهالی غیور و فهیم کردستان افتخار می کنم از حرکت زیبای آن معلم فهیم در همراهی با دانش آموز بیمارش تا این عمل فوقالعاده زیبادر حفاظت از محیط زیست درود بر هم وطنان کرد.
درود بر تابناك بايت انتشار اين خبر و درود بر اين مردم ايران دوست
ممنون
بابا عکس آخر تفنگ بادی چینی رو زد شکوند....
آفرين وهزاران آفرين برمردم فهيم اين مناطق ازكشورمان وبه حركت بسيار زببا ونمادين اين شكارچي عزيز، به خدا قسم اخبار شكار ناجوانمردانه گونه هاي نادر وكمياب حيوانات اين مخلوقات زيبا دل هرايراني را به درد مي آورد.
الا ملك ايران بزي جاودان!
آفرم شیره کرد ل کردستان
احسنت به غیرت مردان کرد که حافظ محیط زیست اند
به نظر من صدا وسیما باید به جای چیپس وپفک به برنامه کودک اون دختر رو می برد تا به جهانیان معرفی می کرد
دستك خوش كاك احمد
اهالي تكاب
آفرین بر غیور مردان کرد
ای کاش یکمی از غیرت شماها رو دیگران داشتند
کاک احمد هر بژی زور سپاس
به به از این خبرهای استثنایی از دیار جوانمردان کرد
و چنین پوشش کامل و تاثیرگدار تابناک
تا باد چنین بادا!
احترام
کاش صدا و سیما هم از خواب زمستانی بیدار میشد...
هممیهنانی که در بالا نوشتند که در این ایین خجسته بودند و همچنین دست اندر کاران تابناک،خواهشمندیم این پیام های هممیهنان را برای شکارچیان نشان دهد که با خبر شوند تا چه اندازه مردم از این کارشان شاد شدند.
اشک تو چشام جمع شد ... درود بر شرافت این مردم بزرگوار و دوست داشتنی .. خدا خیرتون بده
من دست این هموطنان کرد را می بوسم آفرین برشما
باید قوانین دستخوش تغییر بشن و خیلی در این زمینه سختگیرانه تر عمل کنند و به هیچ عنوان اجازه ی شکار به بهانه ی تفریح را به شکارچیان ندهند
با سلام-زمانی ایران و ایرانی سرآمد مردم جهان بودند،امروز که این خبر را خواندم بسیار به خودم بالیدم و اشک تو چشام جمع شد-بله شاید منع از شکار افتخار نباشه ولی این حرکت فرهنگی چرا در نقاط دیگه کشور شروع نشد؟ درود بر شرافت ایران و ایرانی-زنده باد ایرانم-لطفا رسانه ها هم انعکاس بدن
حركت هموطنان عزيز كردم، ساختارشكنانه، بديع و غرورآفرين بود، اما اي كاش مي شد به جاي تفنگهايمان يكبار هم كه شده هوسمان را بشكنيم. يادمان نرود كه همين تفنگ هاي عشاير ايران بود كه بزرگترين سيلي را بر صورت صدام لعين كوبيد. تفنگهايمان را نگه داريم، هوس هايمان را بشكنيم و محيط زيست را حفظ كنيم.
الکیههههههههههههه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
شما خیلی بزگوارید
اشك شوق ما را درآوردي
واقعا از اینکه فرهنگ و آگاهی هموطنان کرد ما این میزان بالا رفته است احساس غرور میکنم من یک ترک هستم که سالیان بسیاری با کردها همزیستی داشته ام در شهرستان نقده و الان از شنیدن چنین خبرهایی واقعا لذت میبرم و یا خبر تراشیدن موهای معلم بانه ای به احترام شاگرد مریض
خدا خیرتان دهد
چرا باید اینقدر راحت مجوز سلاح به افراد داده شود ؟
از خوشحالی اشک به چشمام اومد....کاش صدا وسیما از این مراسمات زیبا هم برنامه مستندی درست کنه یا حداقل در خبرها پخش کنه...کار بسیار بزرگ وخداپسندانه ای بود
باز هم خدارا شکر که به خود آمدند.
امیدوارم اگر شکار براشون منبع درامد بوده جایگزینی پیدا کنن که توبه شکن نشن...
دمتون گرم
دادااااااش...ایول داری داداش.....
درود بر این مردمان اصیل و پاک طینت.همه با هم برای زنده نگه داشتن طبیعت ایران بزرگ متحد شویم دورود بر تمام ملت اصیل و با ریشه و نجیب ایران زمین.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی