بازدید 62291
سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت‌و‌گو با «تابناک»؛

۹۵ درصد مردم بدون وکیل به دادگاه می‌روند

این سه تن تصمیم می‌گیرند و تصمیم آن‌ها در تجدید‌نظر و دیوان عدلت اداری قابل اعتراض است. شما حق ندارید دفتر کسی را پلمب کنید. گفت آقا صدای این را درنیاور! مردم این را بفهمند ما کاری نمی‌توانیم بکنیم. قانون مسئولیت مدنی وجود دارد که می‌گوید اگر ماشین شما در چاله بیفتد و در خیابان آسیب ببیند، می‌توانید دادخواست دهید و شهرداری مسئول است و باید خسارت دهد. تاکنون چند تن ‌این کار را کرده‌اند؟
کد خبر: ۳۸۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴ 12 March 2014
دکتر سیدمحمود علیزاده طباطبایی تا به حال وکیل پرونده‌های مشهور سیاسی بسیاری بوده است. وی گله فراوانی از محافظه‌کاری هیأت مدیره کانون وکلا دارد و بر این باور است که باید هزینه داد تا جایگاه واقعی وکلا مشخص شود.

به گزارش «تابناک»، او با انتقاد از رویه‌های موجود و در نظر نگرفتن شأنیت وکلا می‌گوید‌ خارج کردن کانون وکلا از این همه محافظه‌کاری و قدرتمند کردن این نهاد غیردولتی یک وظیفه است. در ادامه متن خلاصه مصاحبه با وی را بخوانید.

* به نظر شما تا کنون از ظرفیت وکلا و کانون وکلا برای احقاق حقوق در کشور استفاده شده است؟


ــ در کانون وکلا تقریبا همه قضات بازنشسته پروانه وکالت می‌گیرند. اکنون بیش از ۵۰۰ ‌قاضی بازنشسته از دیوان عالی کشور و وکیل دادگستری هستند که همه بیش از ۴۰ سال تجربه قضایی داشتند. غیر از این‌ها هزاران ‌قاضی هستند که با تجربه قضایی متفاوت آمدند و پروانه وکالت گرفتند، که همه این تجربه‌ها فراموش شده ‌و این افراد باید تجربیات خود را در پرونده‌های شخصی خود‌ به کار گیرند و مملکت از این همه تجربه محروم شده است.

‌تمام اساتید حقوق دانشگاه‌ها، وکیل دادگستری هستند. در این وضعیت که بالا‌ترین تعداد حقوقدان در کانون وکلا وجود دارد و اصلا قابل مقایسه با هیچ کجا حتی خود قوه قضاییه نیست؛ این ظرفیت بلااستفاده مانده است؛ نه قوه مقننه از این ظرفیت استفاده می‌کند، نه قوه مجریه و نه قوه قضاییه.

*چرا از این ظرفیت استفاده نمی‌کنند؟


ــ  برای اینکه ساز و کار استفاده از آن‌ها نبوده و از ظرفیت جامعه حقوقی استفاده نشده است. به نهادهای منتخب مثل شورا‌ها و مجلس نگاه می‌کنیم، تعداد ورزشکار‌ها، پزشکان، مهندسان، صنعتگران، بازاریان و معلم‌ها اصلا قابل مقایسه با تعداد حقوقدانان در این مجامع نیست. چون متأسفانه در فرهنگ ما مردم با حقوقدانان آشنا نیستند.

من ‌مثالی در جمعی آوردم و گفتم در اولین انتخاباتی که در کشور بعد از همه‌پرسی قانون اساسی برگزار شد و انتخاب اعضای مجلس و بررسی نهایی قانون اساسی بود، پیش نویس این قانون اساسی را آقای دکتر کاتوزیان و عده دیگری نوشته بودند. آقای دکتر کاتوزیان هم در این انتخابات کاندیدا بود، ولی مردم به لیستی رأی دادند که حزب جمهوری ارایه کرد.

‌نفر اول لیست یعنی مرحوم آیت الله طالقانی، دو میلیون و ۵۰۰هزار ‌و نفر آخر لیست که نماینده کارگران بود، یک میلیون و سیصد رأی آورد و آقای دکتر کاتوزیان که خود تنظیم کننده این قانون اساسی بود، ۱۲۰هزار رأی آورد؛ این نشان می‌دهد مردم حقوقدانان را نمی‌شناسند.

*چرا خود وکلا تلاش نمی‌کنند در موضوعات گوناگون دخالت کنند؟


ــ  ‌از اول انقلاب تا کنون همیشه ‌در فیلم‌ها به وکلا توهین می‌کنند و این هیأت مدیره است که باید شجاعانه در برابر این توهین‌ها می‌ایستاد. این به معنای مقابله نیست، فرهنگ وکالت باید در مملکت ایجاد شود.

‌من یک آمار به شما می‌دهم؛ بنا بر آماری که قوه قضاییه ارایه کرده، سالیانه ۱۴ میلیون پرونده در دادگستری و ۳میلیون در تعزیرات و ۳میلیون ‌در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شود؛ یعنی۲۰ میلیون پرونده و هر پرونده اگر دو ‌مراجعه‌کننده داشته باشد، ۴۰ میلیون تن به دادگستری مراجعه کردند و این در یک سال حداقل است. شاید بگویم ۹۵ درصد آن‌ها بدون وکیل می‌آیند و از ظرفیت جامعه حقوقی ما بی‌اطلاع بودند یا حداقل اعتماد نداشتند و ما این اعتماد را باید ایجاد کنیم.

*چرا این اعتماد شکل نرفته است؟

ــ  یکی از مشکلات مردم که منجر به این می‌شود که ‌سالانه ده‌ها هزار شکایت از دستگاه‌های دولتی به دیوان عدالت می‌شود، این است که مردم و مسئولان دولتی با حقوق خود آشنا نیستند؛ بنابراین، باید ساز و کاری‌ ایجاد شود تا دولت دستگاه‌ها را ملزم کند که فقط به وکیل دادگستری جواب دهند. مثل همه جای دنیا که وقتی فردی با یک اداره کاری دارد، خودش نمی‌رود و‌ وکیل ‌او مراجعه می‌کند.

* در پرونده‌های بزرگ و ملی چه سیاسی و چه امنیتی یا اقتصادی بسیار کم و شاید به ندرت دیده شده ‌در یک پرونده وکیل برنده شود. برای همین است که مردم ترجیح می‌دهند از آن هزینه بگذرند و خودشان ورود کنند تا اگر شکست هم خوردند، هزینه مادی ندهند. درست نیست؟


ــ  نه این درست نیست. اولا مبنای ما قانون است. قانون می‌گوید باید آرای دادگاه‌ها مستدل و مستند باشد و دلیل و استناد قانونی داشته باشد. وکیل می‌تواند استدلال کند و قانون را ارایه دهد، در عمل هم من خودم تجربه داشتم و دست‌کم ده، دوازده‌ نفر را در همین سالهای اخیر از اعدام نجات دادم. درست است انتظار من این بوده، بتوانم موکلم را تبرئه کنم، اما همین که حکم اعدام صادر شده را تبدیل به حبس ابد یا ده سال حبس و حتی کمتر کرده‌ام، این تأثیرگذار است.

*آقای علیزاده آیا وکلای ما ترسو هستند؟


ــ  وکلا را ترساندند، ولی وکلای شجاع هم زیاد هستند. به استناد قانون، رئیس کانون وکلای مرکز هم ردیف دادستان کل کشور است و بنا بر قانون وکلا از مصونیت و حیثیت و حرمت شغل قضا برخوردارند، ولی اکنون وقتی رئیس کانون وکلای ما می‌خواهد وارد ساختمان دادگستری بشود، از آبدارچی دادگستری بازرسی نمی‌کنند، ولی رئیس کانون وکلا را بازدید بدنی می‌کنند تا وارد شود. چرا باید اینقدر جامعه وکلا ذلیل شده باشد که رئیس شعبه دیوان عالی کشور وقتی زمانی با ماشین وارد ساختمان دادگستری می‌شده است و همه هم برای او بلند می‌شدند، امروز که بازنشسته شده ‌و باید حرمت او بیش از پیش نگه داشته شود، پیرمرد ۷۰-۸۰ ساله به هنگام ورود به ساختمان دادگستری بازرسی بدنی شود.

* رابطه کانون وکلای کشور با کانون وکلای کشورهای اسلامی چیست؟


ــ  کانون وکلای کشور با کانون وکلای کشورهای اسلامی هیچ ارتباطی ندارد. ما می‌توانیم این ارتباط را احیا کنیم و این فرهنگ دست‌کم در خود کشورهای اسلامی ایجاد شود. وکلای خودمان بدانند در پاکستان وکیل چه قدرتی دارد، در مصر، افغانستان و هند چه قدرتی دارد. نمی‌دانم باید خودمان را با کجا مقایسه کنیم که وکیل در این حد از ذلت و خواری‌ باشد.

* چه میزان رسانه‌ها اعم از مطبوعات و صدا و سیما می‌توانند به فهم حقوقی مردم کمک کنند؟


ــ  در اینجا ‌تجربه‌ای از خود‌ می‌گویم. زمانی من عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور حقوقی بودم. یک وکیل دادگستری نزد من آمد و گفت: شهرداری دفتر من را پلمب کرده است. گفتم: شما مگر دفاع نکردید و مگر نرفتید کمیسیون ماده ۱۰۰؟ گفت نه! خود شهرداری آمده و پلمپ کرده است. گفتم: شما بروید پلمب را بشکنید. گفت: بروم و بشکنم؟ گفتم: بله! شهرداری حق ندارد دفتر کسی را پلمب کند؛ یعنی این وکیل دادگستری خودش این موضوع را نمی‌دانست. من مدیر ذیربط شهرداری را پیدا کردم و پرسیدم: دفتر فلانی را پلمپ کردید؟ گفت: بله! گفتم: مبنای قانونی ‌‌بیاورید. گفت: ما به او تذکر دادیم که در آن محل دفتر نزند. گفتم: مبنای قانونی شما این نیست.
گفت: ما تاکنون این گونه عمل کرده‌ایم و من پاسخ دادم: شما نمی‌توانید. اگر کسی تخلف کرد می‌توانید بروید کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و از او شکایت کنید. کمیسیون ماده ۱۰۰ متشکل از نماینده شورای شهر، نماینده دادگستری و نماینده وزیر کشور است و شهرداری هم در آن کمیسیون نماینده ندارد. این سه‌ تصمیم می‌گیرند و تصمیم آن‌ها در تجدید نظر و در دیوان عدلت اداری قابل اعتراض است. شما حق ندارید دفتر کسی را پلمب کنید. گفت: آقا صدای این را درنیاور! مردم این را بفهمند ما کاری نمی‌توانیم بکنیم.

در قانون مسئولیت مدنی وجود دارد که می‌گوید اگر ماشین شما در چاله بیفتد و در خیابان آسیب ببیند، می‌توانید دادخواست دهید و شهرداری مسئول است و باید خسارت دهد. تا کنون چند‌ تن این کار را کرد‌ه‌اند؟

*اینقدر پروسه دادرسی طولانی می‌شود که شخص وقت نمی‌گذارد...!


ــ  به ‌نکته‌ای درباره رابطه مردم با حقوقدانان اشاره کنم. ۹۹درصد درگیری مردم با خودشان است. این نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. نمونه دیگر را می‌گویم؛ اصل وکالت بر وکیل دادگستری است و اصل بر این است که تنها وکیل دادگستری می‌تواند، وکیل شود و مراجعه و از حقوق مردم دفاع کند، ولی اینقدر این فرهنگ و قانون کنار گذاشته شده ‌که امروز اگر وکیل دادگستری به ادارات دولتی، به دارایی، ثبت، شهرداری و به بانک برود و قائم مقام موکلش باشد و بخواهد کاری کند، این را نمی‌پذیرند و می‌گویند یک وکالت رسمی بیاور.

اگر وکیل بخواهد از حساب بانکی موکل پول بردارد، باید در دفتر اسناد رسمی یک وکالت نامه بنویسد و می‌تواند از حساب موکل خود پول بردارد، اما یک وکیل دادگستری در واقع اگر برای این مراجعه کند، نمی‌تواند؛ یعنی آن بانک و محل ثبت، شهرداری و دارایی به قانون آشنا نیستند. این فرهنگ را باید ایجاد کرد و امیدوارم بتوانیم. البته قطعا به یک دوره دو ساله هیأت مدیره این فرهنگ ایجاد نمی‌شود، ولی می‌تواند شروع شود. اگر یک تعامل سازنده بین کانون وکلا و صدا و سیما برای آموزش حقوق شهروندی به مردم و آشنایی مردم با حقوق ایجاد شود، این قطعا می‌تواند کارساز باشد.

*صدا و سیما وکیل داشتن را مسخره می‌کند…


ــ  بله مسخره می‌کند، اما خود صدا و سیما در همه دعاوی وکیل دارد، چون ضابطه حاکم نیست یک تهیه کننده در فکر و ذهن خود یک برداشتی دارد و شاید کینه‌ای از یک وکیل به دل گرفته باشد. می‌رود یک فیلم می‌سازد و مسئولین صدا و سیما هم چون واقعا شناخت ندارند نگاه می‌کنند و می‌گویند این فیلم خوب است و مردم را سرگرم می‌کند. آن‌ها نمی‌دانند با این فیلم قانون‌گریزی ایجاد می‌شود و فرهنگ مقابله با وکیل یعنی مقابله با قانون. اگر مردم با حقوق خود آشنا باشند به ویژه جامعه که اکنون ده میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی دارد، اگر این‌ها با حقوق خود آشنا باشند، قطعا هم مراجعه به دادگستری کمتر و مشکلات کمتر می‌شود.

بسیاری مراجعه می‌کنند و می‌گویند قراردادی نوشتند و مشکلی پیش آمده است. به آن‌ها می‌گوییم اگر قبل تنظیم قرارداد به وکیل مراجعه کرده بودید، این مشکل پیش نمی‌آمد. خیلی جالب است، مردم می‌روند در بنگاه و مبایعه نامه می‌نویسند، مبایعه نامه باید در حضور وکیل دادگستری نوشته شود و در دنیا این فرهنگ است. یک نمونه که قبلا هم گفتم مالیات است که در مملکت ما فرهنگ نشده زیرا اسم آن باج بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۸۰
انتشار یافته: ۲۰۶
در بیشتر پرونده ها وکلا با متهمین تبانی میکنند و سر شاکی بی کلاه می مونه. بخاطر همینه که خیلی اطمینانی بهشون نیست. ضمنا دستمزدهای وکلا بسیار بسیار بالاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
خیلی بی انصافی!
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
وکیل خوب هم داریم . ولی بنده در چندین پرونده ای که در دادگاه داشتم تقریبا 99% وکلای من یا با طرف پرونده تبانی کردند ، یا ترسیدند و یا سرم کلاه گذاشتند که عملا هم هیچ کاری نکردند و حتی لایحه را خودم مینوشتم ولی حق الوکاله بالا هم گرفتند . من به نوبه خودم از پولی که دادم و کاری که انجام دادند راضی نیستم و امیدوارم جای دیگر پس بدهند.
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
دست مریزاد! ما زیاد دستمزد میگیریم؟مرد مومن تا حالا حقوق یه دکتر یا مهندس رو با قاضی مقایسه کردی؟یه دکتر برای یه عمل ساده نیم ساعته بالای چند میلیون پول میگیره اما امثال من خیلی پرونده هامون 500 تومن هم دستمزد نداره اونم پرونده هایی که بیش از یه ماه وقتمون رو میگیره واقعا با انصافی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
شریک دزد و رفیق قافله!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
دلایل عدم استقبال از وکلا زیاده:
1- دستمزد وکلا بسیار بالاست. مثلا یه قانون داخلی دارند اگه اختلاف ملکی باشه 10 تا 20 درصد ارزش ملک رو میگیرن. انصافا درسته مثلا اگه یه ملک 1 میلیارد بیارزه، 200 میلیون بره تو جیبه وکیل؟؟؟؟؟؟ این میشه تقریبا 20 سال حقوق یک کارمند! لابد میخواید بگید وکیل ها زحمت کشیده اند. ولی درآمد با این اختلاف پاداش سختی هاست؟ + مگه تحصیل کرده کارمند کم داریم؟
2- جلسه اول میگن ما برای احقاق حق کار میکنیم نه پول!!!!!!!!!!! فرداش میگن فلان قدر بریز تا برات شکایت رو تنظیم کنیم. درحالیکه با ده درصد اون پول تو خود دادگستری برات تنظیم میکنن.
3- تا دم آخر میترسی با طرف مقابل تبانی کنند. حتی اصل مدارکت رو که بهشون میدی تنت میلرزه که مشکل پیش نیاد. کم نبودن اونایی که این اتفاق براشون افتاده
کلا بخوام خیلی ساده بگم این میشه که : مردم به وکیل اعتماد ندارند و توانایی مالیش هم ندارند نه اینکه صدا و سیما بخواد خراب کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
همکار محترم
جناب آقای علیزاده
مصاحبه شما با انگیزه مشخص و در آستانه انتخابات هیات مدیره صورت گرفته است. بهتر است به چند نکته توجه بفرمایید: یکی از اصلی ترین مشکلات جامعه وکالت ورود قضات محترم بازنشسته به حرفه وکالت هست، آخه کجای دنیا بعد از 40 سال سابقه کار و بازنشسته شدن، فرد شغل جدیدی را شروع میکند؟ آهای مردم، کانون وکلا تبدیل به حیات خلوت قضات محترم شده و آشکارا بیم فساد و تبانی در پرونده ها را موجب شده است و از طرف دیگر عرصه را برای وکلای نسل جوان دشوارتر کرده است . دومین مشکل: عدم وجود سن بازنشستگی اجباری در کانون وکلا و عدم محدودیت سنی در عضویت در کانون وکلا باعث شده است کانون های قدرت و فساد در حرفه وکالت شکل بگیرد. سومین مورد عدم تمایز بین همکاران از حیث درجه علمی و سابقه خدمت هست، چرا بعضی ها مانع می شوند سواد و تجربه وکلا از طریق سطح بندی برای مردم آشکار گردد؟ چه کسانی از این آشفته بازار سود می برند؟ وکیل پایه یک در مقابل وکیل پایه چند قرار داره؟ چرا قانون مربوطه را دستکاری نموده اند؟
عدم شفافیت در قراردادهای مالی همکاران وکلا باعث شده است تا عده ای میلیاردر شوند و عده ای از همکاران به نون شب محتاج.
جناب آقای علیزاده،
اگر واقعاً دلتان برای جامعه وکالت می سوزد و دنبال قدرت و ریاست بر کانون نیستید مشکلات واقعی جامعه وکالت را بیان کنید. فراموش نکنید وکلا افرادی نیستند که بتوانید با این حرفها میانشان طرفدار پیدا کنید.
درضمن نویسنده نظر بالا نیز نباید همه وکلا را با چنین دیدی ببیند؛ هنوز وکلای شریف و جنتلمن بسیار هستند و متاسفم که شما با دسته ی فاسد از وکلا کارتان افتاده و متضرر شده اید بنده به نمایندگی از جامعه وکالت از شما و مانند شما عذر خواهی میکنم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
ما داشتیم طلاق میگیرفتیم. مشاور خانواده گفت باید جدا بشید. رفتم وکیل. با وجود حق الوکاله قابل قبولی که بهش می رسید، چند ساعت صحبت کرد که ما را از طلاق منصرف کرد. الان پنج سال از اون قضیه گذشته ما بدون مشکل داریم زندگی می کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
منم همینو گفتم. بحث حیاط خلوت کاملا درسته! یک مشت پیروپاتال رفتن توی کانون وکلا و ثروت های سرشار و حروم کسب میکنند تازه بعضی هاشونم در هیات مدیره با رئیسه که من نمیدونم کدومش درسته، عضوند. این مساله باعث شده که اصلا روال کار دادگاه ها و پرونده ها تغییر کنه و یه کار ساده چند سال زمان ببره و در نهایت هم به ضرر صاحب حق میشه!
سینه سوخته
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
آخه خداییش این شغله که آدم نونشو از شعله ور تر کردن اختلاف مردم و برادروخواهر و زن و شوهر در بیاره !!! می دونید چقدر فرصت صلح و دوستی و آشتی کردن رو بعضی از این وکلا (به خاطر جیبشون)از مردم می گیرند و به جاش تخم دشمنی و کینه و تفرت می کارند.
ناشناس
| United States |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
بنده کاملا موافقم
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
راست میگه من یه نمونشو سراغ دارم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
من عمدا کلمه حیاط خلوت را غلط نگارش کردم و میخواستم ببینم کسی توجه به این کامنت میکنه یا نه. ظاهرا کسی به این امور کاری نداره....
آزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
بنده هم نظر همکار محترم را تایید می کنم متاسفانه قضات بازنشسته با ارتباطات و دوستانی که در مجموعه قضایی دارند براحتی حق را ناحق می کنند بنده از این دست مسائل بسیار سراغ دارم .بهتر است اینگونه افراد به هیچ عنوان وارد عرصه وکالت نشده تا این فسادی که گرببانگیر دستگاه قضایی شده و همه از آن مطلع ولی متاسفانه خود را به بی خبری می زنند هر چه زودتر ازبین برود.
آزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
اکثر کشورهای پیشرفته یک وکیل بعد از چندین سال وکالت تازه می شودقاضی .که این مساله در کشور ما دقیقا عکس است. خود تفسیر کنید
تازه وکیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
آقا چرا تهمت میزنی؟ اون دنیا باید جواب بدی
من که به شخصه به خاطر این حرفت حلالت نمیکنم
ما کلی میشینیم درس میخونیم و استخون میترکونیم تا به قانون مسلط بشیم تا بتونیم از ذی حقی دفاع کنیم و پول حلال ببریم واسه زن بچمون
اونوقت خیلی راحت دهنتون رو باز میکنید و هرچی دلتون میخاد میگید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
ناشناس محترم 01:29 که گفتی عمدا حیاط خلوت رو اشتباه نوشتی، با این مطلب اخیر نشون دادی که حدت چیه! در همه کامنت ها کلی غلط تایپی و املایی وجود داره. مهم اصل مطلبه نه دیکته آن! فکر کردی ما اومدیم اینجا غلطهای املایی شما رو اصلاح کنیم! اشتباهات شما وکلا بزرگتر از این حرف ها و ظاهرا غیرقابل اصلاحه!
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
آخه یه حرفی بزن که بهت نخندن مثلا وکیل با شاکی و کلاهبردار تبانی کنه چه اتفاقی می افته ؟ طرف رو میگن قاتل نیست ؟ یا کلاهبردار نیست ؟ واقعاً که فقط بلدین چرند بگین
در پرونده های بزرگ و ملی چه سیاسی و چه امنیتی یا اقتصادی بسیار کم و شاید به ندرت دیده شده است در یک پرونده وکیل برنده شود. برای همین است که مردم ترجیح می دهند از آن هزینه بگذرند و خودشان ورود کنند تا اگر شکست هم خوردند، هزینه مادی ندهند. درست نیست؟

دقیقا پرونده مالی من رو هم با وجود داشتن وکیل همینجوری کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
پرونده های ملی چه ربطی به عامه مردم داره؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
یه پرونده به مدت تقریبا 15 سال دست 3-4 تا وکیل بود آخرشم یک حق بدیهی با یک خروار مدارک مثبته ناحق شد! سواد وکلا حتی در حد موکلینشونم نبود و اصلا نتونستند در دادگاه یه امتیاز مثبت بگیرند، با اون همه مدارک! البته تبانی با قضات مسیر تمام پرونده ها رو منحرف میکنه اما وکیل باید زرنگ باشه و زودتر از بقیه برای تبانی بره! بالاخره روش کار اینه دیگه!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
وکیل بنده بعد از 4 سال نتونسته یک رای برای پرونده بنده بگیره،یعنی قاضی نتونسته هنوز یک رای دقت کنید حتی یک رای صادر کند!!! به هر دری میزنیم هیچکس جوابگو نیستش!!
وقتی میشه با پول و پارتی کار تمام بشه
وکیل میخای چکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
من با نظر شما کاملا موافقم کلاهبردارها پول مردم رو میگیرن قسمتی از اون رو میدن به قاضی با یک واسطه به اسم وکیل، چیزی که تو یکسال تو دادگاه و دادسرا دیدم مابقی شعار . چرا چاپ نمیکنی
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
متاسفانه فساد اداری موجب میشه که امثال شما دوستان اینگونه فکر کنین بعد تموم کاسه کوزه ها سر وکیل شکسته میشه که یا بی سواد بود یا تبانی کرده بود من داداشم وکیله می بینم چقدر حرص میخوره میگه واقعا نمی دونم جواب موکل رو چی بدم چون اون نمی دونه چه اتفاقاتی می افته و از وکیل انتظار معجزه داره وقتی وکیل را جلو موکل تحقیرش میکنن انتظار دارین لایحه اش رو بخونن و به حرفش اعتنا کنن ؟؟ خیر عزیزم وضع خرابتر از اونیه که میبینین
بیزحمت این را حتما منعکس کنید
تا حالا چند مورد در آشنایان و دوستان بوده که از وکیل کمک گرفته اند آنها خیلی راحت اول قرارداد حق وکالتی تنظیم می کنند که مو لای درزش نمی ره و بعد هم تقاضای نصف حق الوکاله را می کنند و بعد هم که پول را گرفتند دیگه ارتباط برقرار کردن باهاشون خیلی سخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
دوست عزیز، در انتخاب وکیل هم مثل پزشک و معمار و... باید بررسی و دقت کنید. مخصوصا خیلی ها یا وکیل نیستند و ادعای وکالت دارند، یا با درجه ی بالاتری خود را معرفی می کنند. حتما در این مواقع به دادسرای انتظامی کانون های وکلا مراجعه کرده و طرح شکایت نمایید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
و وقتی وکیل کار را به نفع موکل تمام می کند، هر چه به موکل زنگ می زند که حق الوکاله را بگیرد، موکل گوشی اش خاموش است!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
کانون وکلا؟ انتظار ندارید که حق مردم از اون طریق اعاده بشه! اونجا همه استاد زدوبندند! من رفتم از یک وکیل دزد و شیاد و خلافکار شکایت کنم شکایت منو نگرفت! همه با هم رفیق اند که جیب مردم رو خالی کنند و مردم رو بندازند به جون هم. در هر حال که باید پوا خرج کرد و پارتی داشت، بهتره از اول با خود قاضی معامله بشه، این پیشنهاد رو خیلی از قاضی ها خودشونم به مردم میدن. مهم اینه که پول تعیین کننده حقه نه وکیل!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
ناشناس جان دقیقا اشتباه میکنی. اگر سر به دادسرای کانون بزنی میبینی روزی به چند تا وکیل گیر میدن و میفرستن دادگاه کانون و مجازات میکنن. در ضمن حکم صادره از کانون قابل تجدیدنظر در دادگاه انتظامی قوه قضاییه هست که یعنی در خارج از مجموعه وکلا رسیدگی میشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
ناشناس محترم 18:15، من پاسخ شما رو نوشتم اما تابناک چاپ نکردو اما اینطور که شما فکر میکنید نیست. مردم ایران هر کدومشون حداقل یه پرونده در دادگستری دارندو همه این موارد رو لمس کردند. من تجربه چندین ساله دارم که اینو میگم. صدای حق به جایی نمیرسه
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
در پاسخ به ناشناسی که نوشته است: در انتخاب وکیل هم مثل پزشک و معمار و... باید بررسی و دقت کنید.
باید بگویم که همه سر و ته یک کرباسند. 6 سال است دختر من برای جدایی از شوهرش که صد عیب علنی ( مشروبخواری، کتک، دروغگویی و ...) را داشته چند وکیل گرفته و هنوز نتوانسته طلاق بگیرد چون وکلا شریک دزد بوده اند و رفیق قافله. معدود وکلای با وجدان وجود دارند که چنین نیستند. بقیه کاسبند و در پی کسب درآمد.
وکیل دادگستری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
عزیزم شما وکیل میخوای یا پیشکار ؟ شما با پزشکت که جونت دستشه نمیتونی ارتباط مستقیم برقرار کنی . کلی وقت تو مطب معطل میشی از پشت در تو نمیتونی بری - تو بیمارستان فقط خودشون تماس باهاش میگیرن اما انتظار دارین ساعت 12 شب به وکیل زنگ بزنین جوابتونو بده - واقعا که - روز جمعه موکل پشت سر هم رو تلفن من زنگ زده و پیام داده که کار واجب دارم کار واجب دارم بعد که جواب دادم میگه ابلاغ اومده ظرف 3 روز جهت مطالعه نظریه کارشناس به شعبه دادگاه مراجعه کنین و نظر خود را اعلام فرمایید یعنی چه ؟؟ واقعا شما قضاوت کنین جمله کاملا واضح و روشنه - هیچ کلمه حقوقی داخلش نیست - کجای این برگه حاکی از کار ضروریه و یا نامفهومه که روز جمعه وکیل رو عاصی کنی و براش مزاحمت ایجاد کنی ؟ اینجور کارهاس که موجب میشه وکیل از موکل فراری بشه
خدا خیرتان دهد ،شهرداری بی اجازه درب دفتر و مغازه شخصی مردم را جوش میدهد و وقتی با اعتراض مواجه میشود از ایادی قلدر خود بهره برده ضرب و شتم هم می کنند!!!! در دادگاه خود قاضی که باید عادل باشد گاه نا عادلانه با مراجعین برخورد میکند .
سلام
و متاسفانه نهايتاً بعد از اينكه بدليل عدم بهره گيري از وكيل دادگستري و مشاور حقوقي، كارشان پيچيده شد و كا ر از كار گذشت، ياد وكيل مي افتند و توقع معجزه دارند و چون كار پيچيده تر و وقت گير تر هم شده حق الوكاله بيشتري هم بايد بدهند در حاليكه با هزينه كمتر به حقشان مي رسيدند اگر استارت را با وكيل يا مشاور مي زدند، جدا از ضررهاي مالي و معنوي بسياري كه اگر قبل از اقدام، با ٥٠ تا١٠٠ هزار تومان هزينه از وكيل مشاوره مي گرفتند، الان راحت بودند و كارشان به دادگاه نمي كشيد! ولي مردم ما حاضرند به دردسر افتاده و هزينه بيشتر بدهند تا قبل از هر ماري با متخصصش مشورت كرده و هزينه مادي و معنوي كمتري بدهند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
دقیقا همینه. ما اولش جو گیر و احساسی برخورد می کنیم بجای اینکه سبک سنگین کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
وکلا دو دسته اند: یا بیسوادند و بی خاصیت که خودشان اساسا کار را پیچیده می کنند. دسته دوم حرفه ای اند و پارتی دار که دنبال پولند و حتی یک خط مطلب هم نمی نویسند اما جیب مردم رو خالی میکنند! کلا یکی از ناصواب ترین حرفه هاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
ناشناس جان ایشالا محتاج وکیل میشی! دسته سوم هم نیست نه؟! وکیل خوب و باسواد نداریم؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
گیرشون افتادیم که اینقدر دلمون پره! ما که از این نسل رویایی که شما گفتی کسی رو ندیدیم!
فرزین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
دوست عزیز معمولا کسی بیجهت شکایت نمیکنه.اماچه در ابتدا چه انتها اونچه که گفتید در عمل رخ نمیده.یاکمترنتیجه میده
وکلا به صورت سوری با موکلین قرار داد با تعرفه میبندن ولی پول گزافی بابت وکالت از موکلین طلب میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
مطابق ماده ۱۹ قانون وکالت، وکیل و موکل می توانند برخلاف تعرفه توافق کنند و این قانونی است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
سوری نه! صوری!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
اگه این کتاب قانون رو از دستتون بگیرند کارتون زاره! همه تخلفات از نظر شما قانونی است!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
با قانون مشکل داری؟!مجلسو منحل کن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
قانون کجا بوده؟ قانون پوله! خواستی بیا خصوصی برات بگم که همکارهاتون دارند با مردم چکار میکنند چون اگه بنویسم اینجا چاپ نمی کنند
ایزاندوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
مطابق ماده 19!!!؟؟؟
ماده ای که به نفع وکلا باشد به هیچ وجه به نفع موکل نیست...
و این نوع قوانین به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد مگر اینکه یک وکیل مردم دوست اقدام به تغییر آن کند....که متاسفانه وجود ندارد.....
در اینصورت لطفأ راجع به قانونی که بر ضد موکلین میباشد صحبت نکنید, چون این نوغ قوانین را خودتان به نفع خودتان نوشتید و به عنوان قانون به صورت ملت میکوبید تا خفه بشوند
حقوقدان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
جالبه مردم ما اینطوری فکر میکنند . میرن بنگاه مسکن یک درصد کل معامله را میدن حق دلالی که چند میلیون تومن میشه بعد که میان دفترخونه که تموم مسئولیت سند و معامله بر عهده سردفتره تا گفت هزینه سند میشه 200 تومن کلی دعوا راه می اندازن که چه خبره ؟ رسید بده و .... / حالا برای وکیل هم همینطورین - در روز کلی باج میدین بعد میخواین 100 تومن اضافه کرایه تاکسی رو از حلقوم راننده بیرون بکشین و ....
با وكيل يا بي وكيل تاثيري در نتيجه راي نداره ! ما هم با وكيل رفتيم هم بي وكيل از حقمون نتونستيم دفاع كنيم
پاسخ ها
سیروس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
حتما حقی نداشتی که بتونی دفاع کنی.بعضیا توهم وجود حق دارند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
آقا سیروس از اوضاع بیخبری! برو به عنوان گردش علمی یه سری به دادگستری و ادارت وابسته بزن!
حرفهايي كه شما مي نويسيد كاملا درست است ويك جامعه توأنا وبافرهنگ ميخواهد أيا دركشور ماكسي ميخواهد إصلاحات بشود وجامعه بطرف عقلانيت وأخلاقيات سوق داده شود ?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
نه! در آب گل آلود ماهی گرفتن راحت تره!
ما تو یک پرونده ملکی به مشکل بر خوردیم و 4 سال خودمون دنبالش دویدیم به جایی نرسیدیم. اما یک وکیل کاربلد گرفتیم ظرف 6 ماه برای هر 4 نفر درگیر این ماجرا تونست حکم بگیره و سند بزنه. منصفانه هم پول گرفت. واقعا تو کارایی که مربوط به قوه قصاییه است است وکیل مجرب کمک میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
قربون انصافت. خیلی وقت ها طرف حق باهاش نیست یا راهی که رفته و مدارکش اشتباست، میندازه گردن وکیل! پرونده دو طرف. یکی اجبارا میبره یک اجبارا می بازه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
فقط وکلایی میتونن کارهای مهم رو پیش ببرند که قبلا قاضی بودند و با همه آشنا هستند و با یک تلفن و البته.... با رئیس دادگاه صحبت می کنند و رای میگیرند. اصلا نباید اجازه بدن که فرد بعد از سالها کار در دادگاه ها بره قاضی بشه. چند دلیل داره: هم اینکه حق افراد جوانتر رو از بین میبره، هم فساد و زد و بند توی کارش زیاده و هم اینکه این امر باعث شده که قضات چون متوجه شدن توی این کار درآمد بیشتری میتونن برای خودشون ایجاد کنن پس استغفا می دن یا بازنشست میکنن خودشونو و میان وکیل میشن، نتیجه اینکه قاضی های بیسواد جوان جای اونا رو میگیرند و ..... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
ما تو یک پرونده ملکی به مشکل بر خوردیم و 4 سال خودمون دنبالش دویدیم به جایی نرسیدیم. اما یک وکیل کاربلد گرفتیم ظرف 6 ماه برای هر 4 نفر درگیر این ماجرا تونست حکم بگیره و سند بزنه. منصفانه هم پول گرفت. واقعا تو کارایی که مربوط به قوه قصاییه است است وکیل مجرب کمک میکنه
پاسخ ها
وکیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
یکی از بزرگترین مشکلاتی که باهاش مواجهیم و حتی همین جا در مکالمات قابل مشاهده است اینه که همه افراد خودشون رو صاحب حق می دونن و انتظاردارن بهر قیمتی - حتی اگر کاری خلاف قانون هم انجام داده باشند، اوضاع به نفع اونها پیش بره که اگر غیراز ان باشه میگن وکیلمون بلد نبود کاری انجام بده و تقصیر را به گردن شایستگی وکیلشون می اندازم- در صورتیکه باید کمی هم انصاف داشت. فردی به من مراجعه کرد و گفت که طی سانحه ای باعث فوت فردی شده که مقصر هم بوده و خواست وکالتش رو قبول کنم و اوضاع رو طوری وانمود کنم که اون بی تقصیر جلوه داده بشه، وقتی من نپذیرفتم، رفت و به گوش فردی که منو معرفی کرده بود رسوند که فلان وکیل عرضه نداشت و بی سواد بود و تازه کلی هم پول طلب کرد!!!!! این وجدان و انصاف برخی از مردم ماست، دیگه چطور می تونیم انتظار ارتقای سطح فرهنگ وکالت رو در ایران داشته باشیم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
وکیل جان توی باغ نیستی! بیشتر کامنت ها گفتن مدارک قانونی برای ذیحق بودن دارند. اول برو یه مطالعه ای در در مورد آمار وضعیت پرونده های دادگستری داشته باش که با هم همسطح بشیم بعد بیا گفتگو کنیم.
دوستان عزیز متاسفانه امثال خود ما هستند که دید جامعه رو نسبت به قانون گرایی و استفاده از وکیل منفی می کنند! اگر چنین طرز فکری در خود ما نباشه هیچ وکیلی رو به این چیزها نمیاره ولی مشکل اینجاست که ما همیشه خودمون رو جدای از این جامعه تصور میکنیم هیچ گاه به خودمون نمیگیم این افرادیکه رو به ارتشاء میارند خود همین افراد جامعه هستند!از آسمون که نیومدند! مشکل اینجاست که خود ما هم وقتی کارمون گیر باشه رو به هر فسادی میاریم! دوستان اگر هر کدوم از ما از یک وکیل توقع نداشته باشیم که حتما در پرونده ای که حقی به ماتعلق نداره یا حقی رو پایمال کردیم رای مثبت بگیره هیچ وکیلی این کار رو نخواهد کرد!! مشکل خود ما هستیم!! یکم بیشتر فکر کنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
کاملا درسته. تا دلت بخواد وکیل سالم و پیگیر و منصف میشناسم. منتها ما فقط دنبال همون چند عدد فاسدش میریم که با رشوه و روابط کارمون رو درست کنه و بعد می نالیم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
خب اون سالمه رو که دادگاه تحویل نمیگیره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
خوبم تحویل میگیره. از ماست که برماست!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
اگه منظورتون از تحویل گرفتن اینه که اجازه دارن پشت در شعبه توی راهرو قدم بزنند بله کاملا درسته تا این حد تحویل گرفته میشوند!
سیروس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
واقعا مشکل از خود ما است اگر وکیل ناسالم باشه ولی به نفع ما کار کنه وکیل خوبیه.اگر خود ما رشوه بدهیم خوبه ولی طرفمون رشوه بدهد بده .هرچه به نفع ما باشه خوبه اینه فرهنگ ما.
به خدا دارین اشتباه میکنین!ازتون میخوام فقط یه پزشک رو با یه وکیل مقایسه کنین تا بدونین چه خبره!یه پزشک کل پول عملش رو تا نگیره نمیاد اتاق عمل ولی وکیل بیچاره باید ماه ها دوندگی کنه آخرش هم نصف پولش بمونه دست موکلش.در ضمن شما انتظار معجزه داری برادر من!حتما کار غیر قانونی انجام دادی یا از لحاظ حقوقی کارت مشکل داشته که نمیشه ازت دفاع کرد.
فکر نکنم حالا حالاها فرهنگ داشتن وکیل جا بیفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
شیر مادر حلالت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
وکیل واسطه است، پزشک واسطه نیست!
چطور این دوتا شغل رو با هم مقایسه میکنی؟ زحمت تحصیل پزشکی با 4 سال دوره لیسانس حقوق دانشگاه آزاد رو با هم برابر میدونی؟!!!
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
از اونجا مقایسه میکنم که همین دوره شما پزشکان رو ما هم داریم و خیلی هم زحمت بیشتری از شما داره..نکنه میخواید بگید تمام پزشکان کشور بورسیه خارج هستند
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
مرسی از تابناک که سانسور کردین!ولی آقای پزشکاین رو بدون یه وکیل باید از پس دو یا سه کنکور بر بیاد(کنکور سراسری--آزمون وکالت و آزمون کارشناسی ارشد) تا بتونه بعد از این همه آزمون تازه شروع به کارآموزی کنه و بعد بشه یه وکیل (کارشناسی ارشد) رو گفتم چون 99 درصد وکلا ارشد حقوق هستن ولی پزشک با یه دانشگاه آزاد و پیام نور و گذروندن یه دوره انترنی میشه پزشک خیلی زحمت میکشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
بابا خیلی باحالی علی آقا! این امتحان ها که گفتی رو همه میگدرونند، کنکور سراسری و ارشد که مختص وکلا نیست! ما هم از دوره مدرسه تا حالا کلی امتحان دادیم، بشمرم؟! اسم آزمون برد تخصصی پزشکی به گوشت خورده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
آقای علی! که درباره رشته پزشکی اظهارنظر کردی، همون یک خط آخر اظهار نظرت ارزش مدرک و علمتو نشون میده!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
نه که پزشکا از دانشگاه آزاد نیستن دوست عزیز برای وکالت اول باید لیسانس بگیری بعد در آزمون سخت کانون شرکت کنی بعد 2 سال کارآموزی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
این لیسانس گرفتن توی این مملکت کمر مردم مردم رو شکسته!!!! بابا جون هروقت اراده کنی لیسانس رو میارن جلو در خونه تحویل میدن! کجای کاری؟! کامنت ها داره ارزش علمی لیسانس های حقوق رو نشون میده! حتی اگه از دانشگاه هاروارد باشه!
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
دوستان وکیل چرا همش خودتونا با پزشکا مقایسه می کنین آیا تحصیل کرده های رشته های دیگه ملاک نیستن که حتی با تحصیلات عالی دارن حقوق چند صد هزارتومانی می گیرن واقعیت اینه که تو سیستم قضایی کشور ما مشکل فراووونه وقتی خدایی ناکرده گذرت به دادگاه و پاسگاه میفته تازه متوجه می شی اوضاع چقدر بده وکلا قسمتی از یه مشکل بزرگترن خداوند همه ما را نجات دهد بلند بگو آمین
به خدا دارین اشتباه میکنین!ازتون میخوام فقط یه پزشک رو با یه وکیل مقایسه کنین تا بدونین چه خبره!یه پزشک کل پول عملش رو تا نگیره نمیاد اتاق عمل ولی وکیل بیچاره باید ماه ها دوندگی کنه آخرش هم نصف پولش بمونه دست موکلش.در ضمن شما انتظار معجزه داری برادر من!حتما کار غیر قانونی انجام دادی یا از لحاظ حقوقی کارت مشکل داشته که نمیشه ازت دفاع کرد.
فکر نکنم حالا حالاها فرهنگ داشتن وکیل جا بیفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
خیلی غیر منطقی بود جوابت؟
تابناک تمنا میکنم مطلب رو منتشر کن
اگه ما کارمون غیر قانونی بود شما چرا از کار غیر قانونی تا دقیقه 90 دفاع کردی؟ چرا مرد نیستید و وقتی حس میکنید از ناحق دفاع میکنید کنار نمیکشید؟ میترسید سابقه و پرونده وکالتتون خراب شه؟
لابد شما هم پول ناحق و ....! میخواید که مردم پولتون رو کامل نمیدن؟
چون مردم عادت ندارن دودستی به کسی پول دزدی بدن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
اگه کار حق باشه که نباید به وکیل نیاز باشه، برای کار ناحق وکیل میگیرند. معنای کار وکالت در ایران خیلی متفاوته!
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
برادر من غیر منطقی صحبت شماست ! مشکل از اول بر میگرده به خود شما چون شمایی که میدونی مالی حق شما نیست چرا شکایت میبری پیش قاضی یا اینکه میای وکیل میگیری؟!!! در ضمن همه جا خوب و بد هست شما همه وکلا رو به یک دید میبینی و نگرش منفی نسبت بهشون داری در صورتی که همه وکلا یکسان نیستند پس باید وقتی یه مهندس ناشی ساختمان یا پلش فرو میریزه یا یه دکتر ناکارامد مریضش به دلیل نداشتن علم کافی جونش رو از دست میده باید نه به مهندس ها کار داد و نه به پزشک ها!
از طرفی خیلی از اوقات موکل واقعیت رو به وکیلش نمیگه و چیزهایی رو بیان میکنه که وکیل رو هم به راه کج منحرف کنه تا به حقی که حقش نیست برسه !
در ضمن برادر من من پول دسترنج خودمم رو هم به زور از گلوم پایین میبرم چه برسه به حق الناس!
در نهایت اینکه پاسخ سطر آخرتون رو باید اینطور داد (کافر همه را به کیش خود پندارد)
یاعلی
اقی علیزاده درست می گویند اما در اکثر کشورها حق وکالت قانون دارد واگر وکیل موفق شود حق خود را ازپرونده میگیرد نه اینکه اول کار از مدعی حق خود را بگیرد لطفا اول خودتان را درست کنید بعد به مردم بگویید وکیل بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
اول تحقیق کن بعد حدف بزن.
درتمام دنيا وكيل محله وجود دارد كه وكالت ٥٠ خانواده را برعهده دارد ومشكلات حقوقى أنان را بر طرف ميكنند وبدون اجازه وكيل كارى انجام نمى دهند ومانند دفترچه درمانى جيزى از حقوقشان كسر ميگردد وأين باعث ميشود كلى از مراجعات به دادگاهها كم شود
همه وکیل ها آدمهای خوبی نیستند. بنده شخصا شاهد این موضوع بوده ام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
همه ی آدم ها هم خب نیستند! شاهد این موضوع همه ایم!
با عرض احترام نسبت به وکلا
باید عرض کنم خو بنده چندین مورد پرونده بعنوان شاکی در دادگستری داشته و دارم که متاسفانه هر بار از وکلای شهرم (تبریز) استفاده کردم متاسفانه علیرغم هزینه کرد حق الوکاله هیچ اتفاقی در گشایش کارهایم ایجاد نشد وکیل های محترم بجای استفاده از قانون جهت احقاق حق بنده فقط تا اخذ وجه حق الوکاله موکل خود را تحویل می گیرند و اصلا" بعد آن پیگیر پرونده نیستند در اکثر موارد خودم پرونده های خودم را پیگیری کرده ام.
پاسخ ها
مشفقی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
عزیزی که منفی زدی منظورتان این است که حرف مرا قبول ندارید؟!!
من تا حالا با چند وکیل قرارداد بستم اول کار با اعتماد به نفس میگویند که رای 100% به نفع شماست اما بعدا" جواب نمی دهند آخرین پرونده ای که هم دارم مربوط به فروش مال غیر می باشد که جلسه اول قرار منع تعقیب صادر شده که خودم از سیستم نتیجه را به وکیل گفتم می گوید باید خودم بروم و اعتراض کنم و.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
آقا یا خانم مشفقی اشکال از خود شماست وکیلی که همون اول میگه صد در صد موفقم شما باید حساب کار دستت بیاد- وکالت شغل بدون تضمین هست -
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
جناب مشفقی کاملا حق با شماست. به همین دلیل وکلا اعلب برای انجام کارهایی که ارزش موضوع بالا باشد مثل ملک(که به دلیل گران شدم بهای ملک در چندسال اخیر این مدل پرونده ها خیلی زیاد شده)، تقاضای مشارکت دارند و اغلب سهم قابل توجهی را میگیرند. کنترلی بر این حرفه نیست و وکلا هم نهایت سوء استفاده را می کنند.
وکیل این همه چشم میذاره وقت میذاره روی قانون شب رو روز مطالعه میکنه طرف راحت پول به دلال میده ولی زورش میاد پول به وکیل بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
وکیل چشم میذاره که بقیه برن قایم بشن!
بالفرض هم حرف بعضي دوستان درست باشه( بماند كه همه را به يك حساب گذاشتن بي انصافي و تهمته و گناه شرعي هم داره) اما وقتي يك جنس مشمئز كننده را به اسم مد، ١٠ برابر قيمت خريد به شما مي اندازند، باز ميخريد، دم بر نمي آوريد، در صف مرغ مي ايستيد، تابناك و آقاي عليزاده، خيلي مونده تا خوراك حد اقل نيمي از مردم ما ( مثل شما بي انصافي نمردم بگم همه! ) بجاي خوراك هاي مادي و جسمي بشه تفكر و مطالعه و اطلاعات عمومي و فرهنگ، هنوز خوراكامون قرون وسطاييه.
بعنوان يك وكيل جوان كه با زحمت به اينجا رسيدم، بعد از چهار سال وكالت هنوز توان اجاره دفتر را ندارم و كل درآمدم صرف اجاره منزلي٤٠ متري ميشه چون قول غير قانوني نميدم،اگر وكيلي ميده و خوشت مياد،ضعف از خودته كه دوست داري حرف خلاف قانون بشنوي! مرديم از بس مقاله نوشتيم كه قول دادن جرمه و وكالت تعهد بوسيله هست و نه نتيجه، ايراد از خود شماست، ساعت ها به افرادي كه چند برابر من بضاعت داشتن راهنمايي و مشاوره دادم ولي همه جا چون اسم وكيل روي من است از آرايشگاه و تاكسي و... از من پول چند برابر ميگرند!
با خواندن نظرات بعضي دوستان و بي انصافيشون تصميم گرفتم از اين به بعد تا پول نگيرم جواب سلام ندم! چك هاي موكلين كه كارشون حل شده و رفتن و به روي مبارك نمي آورند بذارم اجرا و به همه دروغ بگم تا كيف كنن!
پاسخ ها
یک وکیل قانونمند
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
میانگین ماهی 200 هزار تومان هم درآمد نداشتم اما برخی همکاران درآمدشان از 10،000،000 هم بالا میزنــــــد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
شما که دفتر نداری، مشکل مالی هم داری پس معلومه کار و بار درستی نداری یا به عبارتی مشتری نداری، پس میخواهی جواب سلام کیو ندی؟ شما وکلا رویا پردازید!
منصف
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
مشکل فقط اینه که امثال جنابعالی در صنف وکلا ، در اقلیت هستند.
وکیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
حالا دیدی توهم از اونای....
سلام در ایران وکیل با طر ف مقابل تبانی میکند وموکلش رامحکوم این حرف را زدم من چندین مورد خودم در شهر خودم شاهد بودهام
وکلای محترمی که اینجا کلی کامنت گذاشتن مشاهده کردن که عده ای از همکاراشون(اصلا با کم و زیادشم کاری نداریم) تصویر این شغل ذو نزد مردم خراب کردند. حالا اگه مدعی هستید که خوب زیاده(که حتما هم هست اما کارش پیش نمیره) توی این جامعه، تلاش کنید که وضعیت رو تغییر بدید و این وضعیت رو به نفع احقاق حق مردم اصلاج کنید. بگید که در کانون وکلا رو دسته بندی کنند. هر وکیلی که تحلف داره و بقول شما رسیدگی میشه و رای میگیره، مقابل نامش در سایت کانون درج بشه. دستمزدها باید منطق داشته باشه و روی دسترنج و مال مردم قمار نکتتد، قضات بازنشسته وکیل نشوند(البته کارشوند به شکل دیگه انجام میدن)، اگر کانون به کسی پروانه نداد قوه قضائیه راسا این کارو نکنه(قضاتی که تخلف دارند در خود قوه قضائیه پروانه وکالت میگیرند) و هزاران مورد دیگر برای اصلاح این وضع که شما بهتر از ما میدانید. اگر اتفاقی افتاد بعد بیایید همینجا بگید که زور آدم های سالم و باسواد به فساد رسیده و ما هم تمام قد از شما تشکر میکنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
تخلفات در مجله کانون های وکلا و روزنامه رسمی چاپ میشه.
خود جامعه وكلا چنين ديدي در جامعه ايجاد كرده اند.من پزشك هستم و بابت يك پرونده وكيل گرفتم دو ميليون در اول قرارداد به ايشان پرداخت نمودم. جالبه هر موقع به ايشان زنگ مي زنم جواب تلفن رو هم نميده. من كه پشيمونم. چون احساس مي كنم پول بيخودي دادم.
پاسخ ها
مهدی
| United Kingdom |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
اتفاقا این جواب تلفن ندادنو من از کس دیگه ای هم شنیدم. فکر کنم تا پول نگرفتن جواب میدن!
وکیل هم داشته باشی در دادگاههای کشورخصوصا شهرستانها نه وکیل و نه قانون حاکم است بنده خودم بخاطر اینکه مصوبه قانونی هیئت یک شرکت دولتی که مسئولیت قانونی داشت توسط مدیرعامل شرکت مذکور ابلاغ شده بود و در ابلاغیه هم ذکر شده بود بر اساس مصوبه هیئت مدیره قاضی مربوطه نامه را به عنوان یک نامه عادی و فاقد بار قانونی اعلام و حقوق قانونی بنده را پایمال کرد بعد از اعتراضات شدید و پیگیری و قبول تجدید براساس ماده 18 تاکنون بعد از 2 سال اندر خم یک کوچه هستم خانه از پای بست ویران است ........
هم اکنون پردرامدترین کارها وکالت است ورونق کاروکلا بدلیل توهین هایی است که به مراجعین میشود وکلا هم حرف مفت زیادمیزنند ولی مفتی حرف نمی زنند اگرنبود توهین های که به مراجعین می شود کاروکلا کساد بود به خدا راست میگم.چاپ کن بیتاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
ایشالا وکیل شی پولدار شی!!!!
اونایی که پزشک را با وکیل مقایسه می کنند کاملا در اشتباه اند. ارزش کار آدم ها به کاری که در حال حاضر انجام میدن نیست بلکه به تجربه و پشتوانه هایی است که کمک میکنه کار با دفت بالا انجام بشه. پزشک ها برای همان عمل نیمساعته یک عمر درس خوندن و سختی کشیدن و کار عملی انجام دادند و در مناطق محروم خدمت کردن تا به اینجا رسیدند. چه ربطی به یه مدرک لیسانس با اون شرایطی که در دانشگاه های علوم انسانی حاکمه، داره؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
تو برو زیر میزیتو بگیر
وکیل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
شرمنده اون اخلاق پزشکی شما هستم !ما اشتباه میکنیم شما راست میگید!!!
کدوم تجربه؟یه پزشک 26 ساله چه تجربه ای داره که میلیونی دستمزد میگیره؟!!یعنی وکلا تجربه ندارن؟!!یعنی وکلا یه عمر درس نخوندن؟!!!یعنی وکلا کار عملی انجام ندادن؟!!!یعنی وکلا تو مناطق محروم وجود ندارن؟!!!آقای پزشک محترم این شما پزشکها هستید که با یه لیسانس و بعد یه آموزش انترنی میشید عابر بانک.ولی ما وکلا باید آزمونهای زیادی رو بگذرونیم و سختی ها و مطالعات زیادی رو انجام بدیم تا به اینجا برسیم.یادم میاد دوران دانشگاه یکی از دوستان مهندسمون راجع به رشته تحصیلی ما مثل شما نظر داد اتفاقا یکی از کتابهام همراهم بود کتاب رو باز کردم و ازش خواستم دو سطر بخونه و برام توضیح بده که مفهومش چیه تا یک ساعت گیج میزد !! امیدوارم دیدتون بازتر بشه
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
پسته بی مغز چون دهان باز کند رسوا شود! مدرک 4 ساله لیسانس تازه اولین و آسون ترین مرحله از وکیل شدنه بعد اخذ لیسانس حقوق باید امتحان کانون وکلا داد که حداقل یکسال مطالعه نیاز داره و از سخترین آزمونهای تخصصیه بعد قبولی باید حدود دوسال کارآموزی کنی و تازه بعدش در یک آزمون سخت دیگه بنام آزمون اختبار شرکت کنی اگه همه این مراحل رو طی کردی تازه میشی یه وکیل صرفا جهت اطلاع
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
شما حتما اطلاع ندارید بعد از لیسانس باید در امتحان کانون شرکت کرد که امتحان خیلی سختیه و2 سال کار آموزی بعد قبولی در این آزمون و بعد مالیات زیاد برای وکلا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
پاسخ های شما وکیل محترم(با نامهای متفاوت) نشان می دهد که چقدر بی اساس نتیجه گیری میکنید! این همون رفتاریه که در مورد پرونده های مردم هم انجام میدید. کی گفته که من پزشکم؟ کجای مطلب من اینو دیدید؟! با چه سندی این استدلال رو میکنید؟ دیدید چقدر کارتون ضعیف و بی اساسه؟!!! من پزشک نیستم، معلمم. اما اونقدر از شعور بهره دارم که تفاوت مشاغل رو درک کنم.
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
آقای ظاهرا باشعور چطوری قاطعانه نظر میدی که یه نفر همه ی این نظراتو داده؟! تو که سواد و فهم و استدلال نداری و سازو کار وکالت رو نمیدونی چطور به خودت اجازه می دی اینجا اظهار فضل کنی و بعدش که کذب بودن نظرت مشخص شد بجای تمکین و عذرخواهی تهمت هم بزنی؟!! ادعاتم میشه با شعوری؟! تو معلمی خیر سرت وای به حال شاگردانی که زیر دست تو تربیت میشن.
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
خدا رو شکر که خودتون اعتراف کردید!!!
اول اینکه من فقط با نام ali پیام میزارم و یک بار هم ذکر کردم کافر همه را به کیش خود پندارد !
در ثانی یه لطف که به خودتون و به جامعه میکنید اینه که انرژی خودتون رو بزارید برای سر کلاس و بحث با بچه های 10_12 ساله که سطح علمیشون در حد همون مدرکی هست که شما باهاش معلم شدید
خیلی ازتون ممنون میشم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
وکلای محترم اینقدر دست و پا نزنید! پزشک ها باهوش ترین افراد هر جامعه هستند، اگر شما هم از هوش بالایی برخوردار بودی مطمئن باش میرفتی پزشکی می خوندی و الان همونی بودی که داری نکوهشش میکنی! به هرحال تفاوت دستمزدشون با سایر مشاغل علاوه بر نوع تخصص، هوشمند بودنشون هم هست. شماها الان حکم اونی رو دارید که دستش به گوشت نمیرسه و میگه بو میده! واقع بین باش جانم
با سلام معلوم نیست چرا ساختن خانه جاده سد الزاما باید مهندس داشته باشه خود درمانی عقلا محکوم است و برای هر دردی باید به پزشک مراجعه کرد ولی چرا بنای پرونده های حقوقی که علاوه بر مال و جان با آبرو و حیثیت افراد در ارتباط است الزاما نیاز به متخصص ندارد و اکثر مردم در پرونده ها بدون وکیل بنایی متزلزل به پا می کنند . در تمام مشاغل چه مهندسی چه پزشکی چه قضاوت چه پلیس و چه کاسب متخلف هست ولی می بینیم که با توجه به تعداد قابل توجه وکلا متخلفین به نسبت بسیار کم هستند و مردم به وکلا به عنوان امین مال و جان و ناموس خود اطمینان می نمایند ولیکن به دلیل عدم الزام به مشاوره با وکیل افرادی که برای ساخت خانه یا درمان خود به متخصص مراجعه می کنند بدون علم کافی وارد دادگستری می شوند و وقتی گاهی وقتی به وکیل مراجعه می کنند که زندگی خود را باخته اند خوشبختانه با توجه به تعدد زیاد وکلا حق انتخاب وکیل برای همه مهیا است و می توان از بین تعداد بسیاری بهترین را انتخاب کرد و متخصص در آن موضوع را یافت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
حرف حق جواب نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
مهندس ریاضی بلده، هندسه میدونه و از علوم کمی برای ایجاد بنیانی محکم استفاده میکنه، پزشک، آناتومی میدونه، شیمی بلده، جراحی بلده و هزاران کار دیگه که این کارها را مردم عادی نمی توانند انجام دهند. اما وکیل حرف میزنه! مردم خودشون خیلی خوب بلدند که حرف بزنند! برید یه کاری رو یاد بگیرید که مردم عادی بلد نباشند
mr
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
حرف زدن هم یک هنر هست که یک وکیل خوب ان را همراه با دانش حقوقی و تجربه استفاده میکند تا حق را آشکار کند.
مجید
| United States |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
درپاسخ به دوست عزیزمون که فرمودند وکیل فقط حرف میزنه و مردم بلدند حرف بزنم توصیه دارم که از پیشوایان ما و از ائمه سفارش شده ابتدا فکر کنید و بعد سخن بگویید.شما تاحالا خودت یا یکی از اعضای خانودت زیر تیغ قرار نگرفته تا بفهمی فرق حرف زدن جنابعالی با یک متخصص حقوقی چیه!!ببخشید من در حد خودتون جواب دادم!
میگید مردم بدون وکیل هستند قبول ولی آیا درسته که ادارات دولتی مثل شهرداری بی قانونی کنند و مردم را فریب دهند؟
مردم عزیز بدونن که هیچ کسی بهتر از خودشون نمیتونه وکیل باشه.!!
وکیل ها بغیر از هزینه تراشی هیچ کاری نمیکنن.
وکیل های شاکی و متشاکی همه با هم دوست و هم کاسه هستند و پرونده رو طوری پیش میبرند که هزینه وکالت شون رو بالاتر ببرند.
واقعا کثیف ترین شغل ممکن هست. پدر مردم رو این وکیلا درآوردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
این چه نظر بی سوادانه ایه آخه؟
همه از زیر و بم قانون مطلعن که بتونن وکیل خودشون بشن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
مودب باش
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
افرین این همه منفیا رو در همه نظرها فقط وکلا دادن البته در او کامنتایی که به ضررشون بوده
مدت سه سال است که همسر بنده بدون دلیل منزل را ترک کرد ولی پرونده هایی برای من ساختند که روحم هم از آنها بی اطلاع است . تازه فهمیدم که این علم حقوق چقدر بی در و پیکر است . به راحتی یک وکیل قدر می تواند آدم بی گناهی را بالای دار ببرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
همینه که همه جا باید با وکیل باشین
اکثر این مردمی که در مورد وکلا نظرات منفی داده اند یا دوکیل نداشته اند و یا اصلا حق با اونها نبوده و الا اینطور حرف نمیزدند،همین مردم وقتی به دکترذ مراجعه میکنند و مریضشون زیر عمل قلب با وجود 50 میلیون هزینه فوت میکنه اصلا نمیگند دکترش خوبب نبود بلکه میگن خدا خواست اما همین بی انصافا در مورد وکلا هزار جور حرف بی ربط میزنند و ما وکلا توقع نداریم همه مردم با این کلاس فکری با وکلا برخورد کنند ولی از رسانه ها توقع داریم که نسبت به اطلاع رسانی مثبت اقدام کنند چرا که ما همیشه طرف حق بودیم و هستیم .
وکیل مدافع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
قضاوت آبکی نکن جناب وکیل مدافع! همینه که قوه قضائیه روزگارش اینطوریه! اگه یادداشت های مردم رو خوب بخونی متوجه میشی که همه این افراد اسنادی قانونی دال بر ذیحق بودنشون دارند. شما حتی از فضای حاکم بر حرفه خودت بیخبری! یه سری به دادگستری یزن و ببین در روزهایی که ملاقات عمومی دارند همکاران خود شما برگه به دست چطوری دنبال گرفتن وقت برای تشریح این هستند که رای صادره دادگاه اشکال داره. شاید همکاران شما در اون جلسات دنبال به دست آوردن چیزی برای موکلشون هستند که حق نیست، این ظاهرا نظر شماست. اما وضعیت خود مردم و گزارشاتی که از مراجع قانونی دال بر محق بودنشون و اشتباهات آرای دادگاه در دست دارند دیدنی است. برای گردش هم که شده یه سری به دادگستری و ادارت وابسته اون بزن! اگه واقعا وکیل باشی حتما از آمار پرونده های دادسرای انتظامی قضات، هیات نظارت و پیگیری دادگستری، معاونت قضایی قوه قضاییه، حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و ... خبر داری. اگرنه پس اول برو این اطلاعات را کسب کن تا با دیگران و مردم از نظر آگاهی بر اوضاع قضایی همسطح بشی بعد بیا گفتگوی مفیدتری داشته باشیم.
ازكجاپول كلان وكيل هاراتهيه كنند؟درضمن پول هرطرف باشدآنطرف حق است ووكيل دركنارش
لطفا منتشر کنید...
به نظر من نقش رسانه ها به خصوص تلویزیون در دیدی که امروز مردم نسبت به وکلا دارند قایل توجه است. در حالی که وکلا هم مانند بقیه اقشار خوب و بد دارند. مثلا پزشکان یه نمونه هستند که اخیراً بحث زیرمیزی گرفتنشون حتی صدای دستگاه های نظارتی رو هم در آورد!.
کانون وکلا با آزمون مسخره سال 90 حدود 700 نفر رو اضافه وارد کانون کرد. امتحانی بدون چک کردن کارت با تقلب گسترده در توالتها و بدون نشر کلید و مصححین پرشمار با سلیقه متفاوت
مردم عزیز بدونن که هیچ کسی بهتر از خودشون نمیتونه وکیل باشه.!!
وکیل ها بغیر از هزینه تراشی هیچ کاری نمیکنن.
وکیل های شاکی و متشاکی همه با هم دوست و هم کاسه هستند و پرونده رو طوری پیش میبرند که هزینه وکالت شون رو بالاتر ببرند.
واقعا کثیف ترین شغل ممکن هست. پدر مردم رو این وکیلا درآوردن.
برخی از وکلا اخلاق حرفه ای ندارند و فقط دنبال تلکه هستند و همسر من گول یکی از این شیادان را خورد و کلی دردسر دید اما وکلای باوجدانی هم هستند که توصیه و پند و رهنمود میدهند ودنبال تلکه نیستند
سلام به نظرم علت اصلی عدم مراجعه مردم به وکلا،هزینه بسیار بالای درخواستی وکلا است که از هیچ تعرفه ای تبعیت نمیکنه.من سه مورد داشتم(و دارم) که به علت فوق نتوانستم وکیل بگیرم والبته با چند نفرشون هم صحبت کردم
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
دوست عزیز اگر خواستید بنده بدون هیچ عذر و منت و چشم داشتی درخدمتم و حاضرم راهنماییتون کنم.
وکیل بی سواد زیاد داریم
بنظر من بعنوان آشنای بموضوع وبا یک تجربه30ساله سرنوشت بیشتر وکلای دادگستری ومشاوران حقوقی مانند سرنوشت علمای بنی اسرائیل در صدر اسلام است که با علم بحقیقت آنرا به ثمن بخس فروختند
مطمئنا در هر شغلی خوب و بد و زشت وجود دارد . در شغل وکالت هم وجود دارد . صحبتهای گفته شده اتفاقاتی است که برای افراد در بحث وکیل بوجود آمده است . منظور همه وکلای محترم نیست . وکیلی به من گفت اگر سما رای بدوی را بگیرید من در تجدید نظر رای رو عوض می کنم . یعنی رای رو مب خرم . مردم حق دارند وکیل نگیرند .
مردم عزیز بدونن که هیچ کسی بهتر از خودشون نمیتونه وکیل باشه.!!
وکیل ها بغیر از هزینه تراشی هیچ کاری نمیکنن.
وکیل های شاکی و متشاکی همه با هم دوست و هم کاسه هستند و پرونده رو طوری پیش میبرند که هزینه وکالت شون رو بالاتر ببرند.
واقعا کثیف ترین شغل ممکن هست. پدر مردم رو این وکیلا درآوردن.
بعنوان يك وكيل دادگسترى با سابقه لازم ميدانم مواردى را بشرح ذيل معروض دارم:
١- دوستان وكيلم كه خودشان را با پزشكان قياس ميكنند در اشتباهند هر چند اساسا اين قياس مع الفارق است ولى انصاف بدهيد كه شرايط دشوار پزشكى اصلا قابل قياس با وكالت نيست
٢- دوستانى كه وكلا را متهم به تبانى ميكنند بى انصافى ميكنند چون بندرت ممكن است چنين اتفاقى بيفتد
٣- دوستانى كه مدعى هستند وكلايى كه كارايي دارند از طريق پرداخت رشوه پيش ميبرند كاملا درست ميگويند
٣- دوستانى كه معتقد هستند ورود قضات بازنشسته به حرفه وكالت باعث گسترش فساد در وكالت شده درست ميگويند
٤- دوستانى كه معتقد هستند وكلا حق الوكاله زيادى دريافت ميكنند درست ميگويند اما به اين نكته توجه نمايند كه درحال حاضر با طولانى شدن دادرسيها يك وكيل بيش ازسه گرفتار يك پرونده قضايى است وبا سيستم قضايى ما هيچيك از اراء صادره از محاكم ما به معناى واقعى قطعى نيست
٥- يك زمانى حرفه وكالت منزلتى داشت كه متاسفانه با مسابقه اى كه مسئولان كانون مركز با ١٨٧ گذاشتند وهر بيسواد و بداخلاقى را وارد حرفه وكالت كردند اين جايگاه تخريب و وكلاى واقعى منزوى و خانه نشين شدند
٦- دوستانى كه ميگويند هيات مديره و مسئولان كانون بسيار بد عمل كردند وصرفاً بدنبال منافع شخصى خود هستند كاملا محق هستند
٧- دوستان بايد بدانند دادگسترى مشكل دارد والان وكلا با دادگسترى هماهنگ شده در يك رديف هستند
٨- بحث در اين زمينه فراوان است ولى بنده به دلايل مذكور و دلايل ديگرى كه از ذكر ان معذورم سه سال است دفتر خود را بسته وپروانه ام را تمديد نكرده ام چرا كه يا بايد همرنگ جماعت شوم واخرت خود را فداى دنياى ديگران كنم و يا بدون ورود به فساد و رشوه روى پرونده موكلم ريسك كنم كه هيچكدام جايز نيست.
از تابناك عزيز ميخواهم اين پيام را منتشر كند چون نتيجه بيست سال كار حقوقى من است. با تشكر از دوستانى كه حوصله كردند و اين پيام را مطالعه فرمودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
سلامت باشید محمد آقا! معلومه که آدم سالمی هستید. دوروزه داریم این حرف ها رو مینویسیم که این دوستان جوان شمارو قانع کنیم اما زیر بار نمیروند. با انکار حقیقت که نمی توان حقیقت را حذف کرد. حداقل وکلای محترم بدانند که همرنگ جماعت ناسالم شدن راه خوبی نیست و مردم این را می فهمند. پس به فکر راه های بهتر برای ارائه خدمات خود باشید. مثلا اگر یه وکیل نخواد که یکشبه ره صدساله طی کنه و راضی به دستمزد مثل بقیه مردم برای کارش باشه و وقت و دقت کافی هم برای کارش بگذاره، با این شلوغی زندگی مردم هرفرد یه وکیل برای کارهاش میگیره و شغل و درآمد وکیل هم تضمین میشه و همه هم راضی هستند. اما اینا به کمتر از نصف مال مردم راضی نیستند. طبیعی است که کسی تمایل نشون نمیده. زنده باشید آقا
یک وکیل قانونمند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
بعنوان یک وکیل 80% این را تایید می کنم.

رشوه (شیرینی) بیداد می کند و وکلای مقید به شرع در عذابند
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
تابناک عزیز از شما گله مندم که هر حرف نسنجیده ای رو با هر عنوان چاپ میکنید.مثلا یه پیام که شغل وکالت رو کثیف دونسته بیش از 4 بار چاپ کردین اینکار مغرضانه نیست؟
یا همین آقا میتونن ثابت کنن که وکیلن؟
بیست سال تجربه بهشون ثابت کرده نباید وکیل رو با پزشک مقایسه کرد؟!! خیلی جالبه چون تو این بیست سال اگه دنبال کار مردم بودن الان فکر مردم این نبود
ایشون مطمئنا یا پزشک هستند یا کسی که از وکالت ضرر دیدن چون فقط در حال کوبیدن وکالت و وکیل بودند اگه جا داشت میلیونها منفی به این فرد شیاد میدادم
مطمئنم اگر هم وکیل بودن پروانه ایشان باطل شده نه اینکه تمدید نکردن و نظراتشون هم از روی غرض ورزی هست
آقای محترم شما که ادعای وکالت دارین من از تابناک خواهش میکنم ایمیل من رو برای ارتباط با شما قرار بدن تا پیگیر کار و نظر شما باشم
چون شما دارید با زبانی ساده در جامعه مجازی به وکلا و این شغل شریف بهتان میزنید
ایمیل بنده:alibagherilaw@gmail.com
جناب آقای علیزاده! میگید در برنامه های صدا و سما وکیل داشتن تمسخر میشه و این یعنی آموزش قانون گریزی!
وقتی قانونی وجود نداره یا اگه هست اعمال نمیشه، وکیل به چه درد میخوره؟! شما زمینه های لازم رو فراهم کن ما دوتا دوتا وکیل میگیریم!
وکلا متاسفانه مثه دلال یمونن نه مدافع
برخی از وکلا می گویند که باتو قرارداد می بندم ولی چون نمی خواهم مالیات بدهم لذا قلم از من و قدم از تو.یعنی خودت کارت را پیگیری کن ومن فقط برای متن شکوائیه را می نویسم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
چون اونی که این حرف رو میزنه حتی بلد نیست در دادگاه حرف یزنه! من از این مدل زیاد دیدم. شیوایی گفتار، مهارت لازم برای وکیله، کجا در انتخاب افراد به عنوان وکیل به این مهارت توجه میشه؟ بعضی ها حتی لکنت دارند. پس دقت در انتخاب نیست. نوشتن اون متن ها هم اصلا کاری نداره، کتاب قانون که در هر کتاب فروشی هست رو میذارند جلوشون و از روش مینویسند. واقعا خسته نباشند
من يك پرونده حقوقي با استانداري دولت دهم داشتم كه انصافاوكيل دكترمان پول خوب گرفت و خوبم دفاع كرد و احقاق حق هم كرد اگرخودم ميرفتم مطمئن بودم به علت عدم آشنايي به قانون حقم تضعيع ميشد
تقریبا همه قضات تا وقتی قضاوت میکنند سالم هستند ،ولی بعد که وکیل میشوند دیگر به موکلشان متعهد میشوند وممکن است از عوامل دادگاهها(البته بجز قضات)که قبلا زیر دستشان بوده اند سو استفاده کنند ،باید جلو وکیل شدن قضات بازنشسته را گرفت ،مگر فارغ التحصیل بیکار حقوق کم داریم ،بگذارید فرصت به انها برسد.در ضمن وکلا بهتر است برای پرونده های معمولی ومتداول دستمزد کمتری بگیرند تا مردم رغبت به گرفتن وکیل داشنه باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
آیا تجربه قضات بازنشسته را نادیده گرفتن اسراف وظلم بمتقاضیان ومددجویان در دادگستری نیست ؟خوبه بدانید بسیاری از وکلای محترم هنوز از قضات بازنشسته طلب مشورت میکنند.
اینان آقایان وکلا حرفهای مفت بسیارمیزنند ولی مفتی حرف نمیزنند.
ایشان کاملا یکطرفه و مغرضانه مصاحبه کرده اند. اینانند که با مصوبات غیر عقلایی خود مسبب گرانی ها و نزاعهای مالی شده اند. تعیین حق الزحمه به نسبت ارزش معامله تورم زاست. یعنی چه که حق الزحمه بنگاه معاملاتی درصدی از مال الاجاره است آیا در این شرایط میشود انتظاری غیر از بالارفتن نرخ اجاره یا دستمزد وکیل داشت ؟؟؟
همه جا هم خوب هست هم بد .متاسفانه ما ایرانی ها سالهاست از قانون همه یا هیچ پیروی میکنیم . یا یه دکتر یا هنرمند یا وکیل یا ....را در اعلا میبینیم یا در سفلی . بهتر واقعیت را که همان بی دانشی خودمان است را به گردن چیزی یا کس دیگر نیدازیم .
من یک وکیل برای یک پرونده گرفتم تا پول نگرفت حتی دست به تلفن نبرد ولی نه دردادگاه حاظر شد نه برای من کاری به عنوان وکیل کرد هروقت هم رفتم دنبالش گفت تو دادگاهم کی؟ و کجا به داد دل مردم در این خصوص می رسه که مردم ضمانتی برای وکیل داشته باشند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
تو مجانی کار میکنی؟!
دركشورماوكيل با موكل روراست نيست چه بساباطرف مقابل تباني كندوقاضي پرونده راحت ميكويد استحفابده به همين راحتي دراخرهيچ نظارتي برقيمتهاي وكلا نيست
تجربه من از چندین پرونده با وکیل و بدون وکیل این است که وکیل در کشور ما کارایی ندارد، نوع قرارداد وکلا از قرارداد کلاهبردارها هم خطر ناک تر است، آخر سر هم برای اینکه به طرف مقابل بدهکارت نکنند ازت پول بیشتری میخوان.
خود وکلا همیشه میگن که وکلا حرف مفت زیاد می زنند ولی مفتی حرف نمی زنند یعنی واسه جواب سلام و مشاوره هم باید پول بدی پس چه بهتر که آدم خودش یه مقدار از قانون را بلد باشه و از حقش دفاع کنه من که تا حالا همین کار را کردم و موفق هم بودم این آقتی علیزاده هم که طبق صحبت همکار خودشون فقط این حرف ها را زدند برای گرفتن کرسی ریاست کانون وکلا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
اگه تونستی یک صدم قانون رو بفهم! همه واسه مشاوره پول میگیرن. همه شغلا. خدا بالا سرته حالا بگو
حقیر خدمت اقای طباطبائی ارادت دارم .ایشان علاوه بر دکترای حقوق مهندس الکترونیک نیز میباشند.تا انجا که بخاطر دارم همیشه انسانی صادق راستگو و شجاع بودند.دوره خارخ در امریکا هرگز نماز ایشان ترک نمیشد.و مطمئن ام که تمام اشکالاتی که دوستان طرح کردند را ایشانبخوبی واقفند.و رجا واثق دارم که اگر مسئول اموری شوند نهاد وکالت را هز نا خالصی ها پاک و در خدمت مردم در میاورند.بامید توفیق ایشان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
بفرما! اصلا معلوم نیست طرف چکاره است! آخه مهندس رو چه به حقوق؟ آخه این چه نوع درس خوندنه؟ حتما کشش کافی برای ادامه تحصیل در حوزه مهندسی نداشته و رفته یه رشته ساده تر بخونه. اصلا این آدم هاکه مسیر تحصیلیشون آش شعله قلمکاره نباید به عنوان وکیل انتخاب شوند.
همچنانکه مردم ارزش وکلاء رو نمی دونند در سازمانها و وزارتخانه ها نیز ارزش کارشناسان حقوقی خودشان را نمی دونند یه کارشناس معاونت توسعه همه کاره اداره است البته این بر می گرده به خاکی بودن و شکسته نفس بودن حقوق دانان جامعه ، یک پزشک هم اجازه افتتاح مطب را دارد هم استخدام وزارت بهداشت یک مهندس هم عضو نظام مهندسی هم استخدام دولت اما یک وکیل نمی تونه استخدام دولت باشه بنظر میرسد باید در جامعه کنونی بیشتر مغرور شد تا ارزشت را بدانند
كثيف ترين شغل در جوامعى مثل ايران! البته با پوزش از اندك وكلاى صديق و مؤمن وسالم وحلال خور.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
صدهزارتا لایک!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
من که حلالت نمیکنم و وای بر تو تو شغل خودت!
من یه وکیل بودم وبدلایل شخصی از وکالت کنارکشیدم والان کارشناس حقوقی یه دستگاه دولتی ام،باور کنین بیشتر مشکلات از عدم کارایی قوانین ماست.همه افرادتوان وکیل گرفتن ندارن..وبزعم الزام قوانین موجودمبنی برالزام دولت به اخذوکیل وپرداخت حق الوکاله برای اشخاص فاقدتوان مالی هیچ وقت این امر محقق نشده....از طرفی قضات محترم بعد از بازنشستگی ویا چند سال کار قضایی..راحت پروانه گرفته وتازه با گذران نصف دوره کارآموزی وبا افاده های بسیار وپشتوانه داشتن همکار وآشنا در دادگاهها....عرصه را برای وکلابخصوص جوانان تنگ کرده اند...ثالثا:طویل بودن مراحل رسیدگی دررویه فعلی کار را هم برای وکلا وهم موکلین سخت نموده ومزید برعلت شده..ورابعا":عدم اطلاع از قوانین درحدمعمول برای بسیاری از مردم ما مشکل آفرین شده..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
مردم تا اندازه ای از این قوانین دست و پا شکسته قضایی اطلاع دارند اما چون قانون توسط هرکس تفسیر خاص خودش رو داره مردم نمی دونند بالاخره اصل قانون چیه! در یک مورد سوالی از چند حقوقدان و وکیل و قاضی پرسیدم، خدا به سر شاهده هرکدومشون یه جور جواب دادند! بعضی از پاسخ ها 180 درجه تفاوت داشت!
وکیل گرفتن اشتباه مجض است ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
کار چاق کن مفیدتره!
اگر راست میگویید جرا همیشه رای به نفع کسی صادر میشود که وکیل بهتری دارد در ضمن تا قسط اول و دوم را میگیرند دیگر بی خیال میشوند کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من اول یک کم خودتان را درست کنید
1 سعی کنید از وکلای کانون استفاده کنید نه وکیل دادگستری وکلای کانون قوی تر هستند2 به پرونده های برنده وکلا نگاه کنید نه به اسم و رسمشون3تحقیق کنید که از چه دانشگاهایی مدرک گرفتن4 حتما وکالت نامه را بخونید و هر بندی که کم بشه از حق الوکاله هم باید کم بشه
اینم یادتون باشه که مالیات وکلا خیلی زیاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
ملاکی که تعیین کرده اید منایب نیست. بسیاری از پرونده های برنده مربوط به وکلای است که از روش های غیرقانونی و خلاف و زدوبند کار را پیش برده اند. باید دید از هر تعداد پرونده برنده چه تعداد شاکی برای تغییر رای وجود دارد. چون خیلی از پرونده ها دنباله داره و صاحب حق دنبال شکستن رای صادره است و اغلب هم از طریق روابط و کارچاق کن و ... موفق هم میشه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
با شناختی که دارم معتقدم وکلای قوه قضاییه عموما مورد اعتمادتر از وکلای کانونند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
الان بشتر وکلا 187یا همون قوه قضاییه هستن که از امتحانات کشکی که هر چند ماه میزاشتن اومدن با سوالات راحت و پارتی لطف کنید خودتون سطح سواد وکلای 187 و کانونو مقایسه کنید بیشتر وکلا از 187 هستن بین این 2 فرق هست
به به !!
عجب استانداردهای زندگی پیشرفته ای !!
1- اولا مقایسه وکیل با پزشکی که سالیان سال زحمت کشیده و تخصص گرفته کاملا غلط است خیلی از وکلا خصوصا در سالهای اخیر با یه لیانس ناپلئونی از پیام نور الان وکیل شده اند که هم بیسوادن و همدر کارشان صادق نیستند .
2- با وکالت قضات بعد از بازنشستگی موافق نیستم چون موجب فساد شده است که همه اعم از مردم و مسئولین میدانند چه خبر است و چه پولهایی میگیرن حق الوکاله هر پرونده برابر است با تمام حقوق دریافتی 40 ساله و بیشتر
3- وکلای خانوم عموما با وجدان تر عمل میکنند به غیر از بعضی ها که مشکل دارند هم با موکل و هم با مرجع قضایی
4- وکلا باید رتبه بندی بشوند بر اساس مدرک تحصیلی و سابقه کاری.مثل دوره کار اموزی هر وکیلی باید در گرفتن پرونده محدودیت داشته باشد و با بالرفتن سابقه بتواند پرونده های بهتر بگیرد .
وکلا حرمت موکل را باید حفظ کنند تا قبل از تنظیم قرارداد هرکاری بخواهی برایت انجام میدن حتی ساعات تعطیلی و جمعه ولی بعد از قرارداد و پرداخت پول جواب تلفن موکل را هم میدن و کلاس گذاشتن شروع میشه که واقعا درست نیست.
5- متاسفانه وکلای 187 بدتر عمل میکنند
بعد از سالها تجربه وکالت، تحصیل در رشته حقوق در تمام مقاطع عالی دانشگاهی در برترین دانشگاههای کشور، تدریس در دانشگاه و یادآوری اینکه در هریک از جایگاههای فوق در کنار یا بعضاً در مقابل بسیاری از بزرگان حقوق اعم از استادان طراز اول حقوق و وکلا و قضات بوده ام، متن فوق و تمامی مطالب دوستان را خواندم؛ باید صادقانه بگویم: سالهاست که فکرمی کنم وضعیت قضاوت و وکالت در شأن این ملت بزرگ نیست، سنگ بزرگی است بر سر راه مردم که اگر این گونه پیش رود کشور را به تباهی می کشاند و نه فقط آبروری قضات و وکلا که آبروی اسلام و مسلمانی و تشیع را بر باد می دهد. تنها حقوق دانان اعم از استادان، قضات و وکلا هستند که با خرد جمعی می توانند این وضع را اصلاح و حقوق را به چراغ روشنی بر سر راه مردم بنشانند. این کار شدنی و این راه رفتنی است اما نیازمندعزم ملی و حمایت دولت به معنی عام کلمه است وگرنه هر سال دریغ از پارسال.
ضمناً اگرچه افراد فاسدی هستند که در بین قضات و وکلا موجب بدبینی مردم می شوند اما حقیقتاً قضات و وکلای توانمند، سالم و سخت کوش اگر بیشتر از این قبیل افراد در دیگر صنوف نباشند کمتر نیستند اما به خاطر نوع کار و رسالت آنها که همانا تلاش برای احقاق حق است و اینکه انتظار به حق مردم از این قشر بیشتر است ممکن است کژی ها نمایان تر باشد و صد البته اموری از قبیل عملکرد ناصواب صدا و سیما بیشتر بر این موضوع دامن زند.
بنابراین:
اولاً - به عنوان عضوی از جامعه حقوقی کشور می گویم که به عنوان حقوق دان، قاضی و وکیل بیش از پیش باید در گفتار و رفتارمان دقت نظر داشته و اخلاق حرفه ای سرلوحه کارمان باشد.
ثانیاً - به عنوان شهروند باید در انتخاب وکیل دقت نظر به خرج داده و همانند مراجعه به دیگر متخصصین یا حتی خرید اول تحقیق و سپس انتخاب کنیم. یقیناً اگر در انتخاب وکیل بررسی و دقت کنیم و قدری هم منصف باشیم نه تنها از پرداخت حق الوکاله پشیمان نمی شویم که برای وکیل پاداش و شرینی هم می بریم. همانطور که بارها برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است.
امیدوارم شما هم جزو آنان باشید: آنان که برای وکیل منتخبشان شیرینی می برند بعد از آن که کام خودشان شیرین شده و یا آنان که از موکلشان شیرینی می گیرند بعد از آنکه با کمک به احقاق حق کام آنها را شیرین کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
با احترام به فرمایشان متین جنابعالی، باید بگم که این وضع درست شدنی نیست یا حداقل به این سادگی ها نیست. مشکل اصلی دستگاه قضایی است که وکلا را هم به این روز انداخته. وقتی قاضی رای صادر میکنه که خودش میدونه 100 درصد غلطه و میگه اعتراض کنید که بلکه در دادگاه بعدی درست بشه! یا حکمی که اجرا میشه و همه افراد قضایی اذعان دارند که غلطه اما کسی جلوی اون رو نمیگیره! رای دادگاه بررسی میشه و مشخص میشه که غلطه اما همه توی دادگستری میگن کاریه که شده و نمیشه کاری کرد! آخه توی یه همچین فضایی چه کاری میشه کرد؟
با سلام.ما خودمون مقصریم اگه پیش یه وکیل بریم وبهمون بگه من همه تلاشمومیکنم ازش قبول نمیکنیم اما اگه یه وکیل دیگه بگه من 100درصد نتیجه میگیرم میچسبیم به همون.وکیل سالم هیچوقت قول قطعی نمیده.اکثراوقتی پیش وکلامیریم راست نمیگیم همه اینایی که میگن حق بامابودومحکوم شدیم ازنظرخودشون میگن حق بامابود.درهرحال تواین حرفه هم مثل شغل بنگاه املاک حقه باززیاده اما نمیشه به پای همه نوشت.هیچوقت کارتون روبه افرادی که قول میدن نسپارید ومطمن باشید هرکس بدی کنه خودش نتیجه شومیبینه.
سلام برهمه ...اولا شغل وکالت در دنیا خصوصا در امریکا اولین شغل محسوب میشه..ثانیا در همه جای دنیا هزینه وکالت بالاست اما هزینه وکیل در ایران بسیار کم ثالثا اکر مردم یاد بگیرند در تمامی امور از وکیل ثابتی برای خودشان استفاده کنند خودبخود دستمزد وکیل میاد پایین اگر مردم یاد بگیرند وکیل دایم انها بجای انها معامله کند شهرداری برود دارایی برود ماشین بخرد ماشینشون را بفروشد مثل جاهای دیگه دنیا بعد صورت حساب بفرستدیقینا انوقت وکیل نصف هزینه راهم نخواهد گرفتاما وقتی از روی اجبار به وکیل مراجعه میشود روشنه که بیشتر خواهد گرفت.رابعا در همه دنیا در رقابت بین وکیل و اشخاص دیگر مردم به وکیل رای میدهند نمونه ان اوباما کلینتون سارکوزی و........خامسا الان در امد یک املاکی بیشتره یا وکیل در امد مدیر کل درجه چند مثلا شرکت مخابرات یا شرکت زیر ساخت مخابرات را تفحص کنید ببینید چقدره اسمشان هم هست که کارمندند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
بهتر بود به جای این همه اطلاعاتی که از دنیا جمع کردی یه کمی از اوضاع قضایی ایران اطلاعات داشتی !
فقط بگم که تابناک خیلی بی انصافی. بی انصاف تر از تو هم همینایی هستن که کامنت گذاشتن. من یه وکیل هستم. کلی هم زحمت کشیدم تا به اینجا رسیدم. تو کارم هم تا حالا هیچ لقمه حرامی از کسی نگرفتم. خیلی از بی گناهها را از زندان و حتی اعدام نجات دادم. ولی تو این دو سه هزار نفری که تا حالا وکالتشون رو قبول کردم سه چهار نفر نخاله بودندکه بعد از اون همه خدمت بهشون وقتی فهمیدم پرونده حقشون نیست و استعفا دادم
رفتن از من شکایت به کانون کردن و کلی اسباب زحمت و اذیتم شدند. مردم وقتی وکیل گرفتن فکر میکنن نوکر گرفتن. وقت و بی وقت زنگ میزنن و مزاحم اوقات حتی خصوصی و استراحت وکیل میشوند وقتی هم جوابشون را نمیدی اینطور میگن. کار که تلفنی نمیشه اگه کار داری برو دفترش. وکیل که هر روز دفترش هست. مگه شما با پزشک کار داری بهش زنگ میزنی. یا وقتی یه پزشک نسخه برات نوشت یا عملت کرد و خوب نشدی میروی و پولتو پسس میگیری. ولی مردم انتظار دارن وقتی دادگاه بر علیه شون رای داد وکیل پول را پس بده. که انتظار بیجاست. چون وکیل مامور به انجام فعل هست نه نتیجه. دوست نداری وکیل نگیر ولی اینقدر هم پشت سرشون مفت حرف نزن. امیدوارم کار هیچکدومتون به دادگاه نکشه. چون خانه از پای بست ویران است و تقصیر وکلا هم نیست. اونا هم خودشونو وفق میدن. اگر قاضی ای رشوه نگیره و کسی از مردم هم رشوه ندن دیگه وکیل چکاره هست. اونوقت وکیل هم همتشو میذاره روی فقط دفاع . و دیگه فکر رایزنی نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
پزشک ها بعد از عمل شماره های موبایلشون در اختیار بیمارهاست که هر مشکلی داشتند زنگ بزنند. وقت و بی وقت پیج میشن و باید برن بیمارستان. البته حتما که در جامعه پزشکی هم همه مثل هم نیستند. اکا اگر بیتفاوتی و بی دقتی در حرفه پزشکی هم زیاد شده ناشی از همین اوضاع فاقد کنترل و نبود نهاد نظارتی فوی و ... در همین سال های اخیر است وگرنه سابقا پزشکهای ایرانی در زمره بهترین های دنیا بودند. هنوز هم خیلی ها خوب و باوجدانند. تعدادشون از وکلای خوب خیلی بیشتره(نسبت هم بگیرید همینطوره).
سیروس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
این که یک وکیل خوب بتونه با رایزنی با قاضی
ودر جهت احقاق حق اقدام کنه کار پسندیده ای
است مگر تو فیلمهای خارجی اینو نمی بینید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
درورد بر تو
ایزاندوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
آقای وکیل ناشناس
با سلام
من یک فرد عادی هستم, ولی با سنی که از من گذشته اطلاعات بدی ندارم..
در مورد نوشته ها هر کس در مورد تجربه ای که کرده سخن گفته نه در مورد وکلای خوب...
البته باید اضافه کنم که اگر در قوانین موردی وجود دارد که این مشکلات را که خودتان اینجا شاهدش هستید بوجود میاید...چکار باید کرد؟
از طرف مردم عادی که امکان پذیر نیست....ایا این وظیفه شما و امثال وکلای خوب این سرزمین نیست که با همدستانتان راه حلی پیدا کنید؟
راه حل از طرف وکلای خوبی مثل شما امکان پذیر است.
هروکیلی در صورت احقاق حق موکلش حق وکالت باید بگیرد درا این صورت خیلی از پرونده های دادگاه کاسته خواهد شد این باید قانون شود حتمااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
البته خیلی متوجه حرف شما نشدم اما در مورد تعداد پرونده ها باید بگم که به دنبال هر پرونده ای مردم باید بروند و از کم کاری وکیلشان هم شکایت کنند که خودش آمار پرونده ها رو افزایش داده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
باشه. ویزی دکتر هم اگر خوب شدی بده. مرد بی انصاف این همه رفت و آمد و هزینه دادرسی و ... ماه ها از جیب بدیم؟!!!!!!
این همه مطلب در مورد موضوع وکلا نوشته شده و هرکسی تجربیات خودشو گفته که قابل تامله. به هرحال این مطالب داره یه مشکلی رو نشون میده. اگرچه ریشه همه اینا در دستگاه قضایی است. اگر قضات درست عمل کنند و سالم باشند این اتفاقهایی که دوستان گفته اند نباید رخ دهد. باید از بعضی افراد خوب هم تشکر بشه مثل آقای حسین آل محمد که انسان بسیار شریفی هستند(تبلیغ رایگان!!!). با نظر خانم یا آقایی که درباره یحیی جلیلوند نوشته بود کاملا موافقم. در یک موضوعی در مورد ملکی در ونک باهاش سروکار داشتیم. خیلی فاسده! فقط چندهزار متر زمین دستمزدش بود!
به نظر من باید هیچ باز نشسته و کسی که شغل دیگری ندارد نباید اجازه وکالت داشته باشد الان استاد دانشگاه هم زمان با کار تدریس و قضات باز نشسته و همینطور بازنشسته های ادارات دیگر ونمایتده های حقوقی وکیل می شوند و این نا بسامانی در هیچ شغلی اینطوری نیست.
جالبش اینجاست دفتر وکیل پلمپ شده و وکیل از حقوق خودش آگاه نبوده بعد چطور میشه به چنین وکلایی اعتما کرد وآنها را پای معاملات خود کشاند؟؟؟؟؟
شمایی که میگی در قانون مسئولیت مدنی وجود دارد که می‌گوید اگر ماشین شما در چاله بیفتد و در خیابان آسیب ببیند، می‌توانید دادخواست دهید و شهرداری مسئول است و باید خسارت دهد!!
من از کم فروشی اینترنت مخابرات شکایت دارم کیه که رسیدگی کنه ؟خواهشا صحبتهایتان در حد ایران باشد نه بیشتر
مردم حق دارند که به برخی از وکلا اعتماد نکنند. خود بنده وهمکارانم برای رسیدگی به امری وکیلی را انتخاب کرده وپیش پرداخت مقرر را پرداخت کردیم. بعد از گذشت 2 سال هیچ کاری حتی شماره ثبت پرونده را به ما نداده و اصلا هیچ کاری نکرده وهر روز نیز مارا قلاب وسنک میکند. حال معلوم گردیده با طرف مورد شکایت رابطه برقرار نموده ودر اصطلاح دوسره خوری می کند. بله ازبین رفتن اعتماد بی علت نیست.
به گفته جامعه شناسان دهه 80 اوج اسیب های اجتماعیست این ناشی از اینه که کشور اولویت روداده به یه چیز وهمه شاهد مرگ اخلاقیات در جامعه هستیم....دروغ. فساد. طلاق...
قانون ما مشکل داره . در زمان دادرسی و دادگاه باید فقط وکیل پیگیر موضوع باشه . و دادگاه ها خلوت تر و دیگه شاهد مشاجره در راهرو ها نخواهیم بود .
تابناک چرا نظرات رو منتشر نمی کنی؟ چرا نظرات رو دستکاری کردی؟ بذار مردم خلافکارها رو بشناسن. لطفا دستکاری نکن!
در هر صنفی خوب و بد وجود داره.اما واقعا گاهی ایراد از قوانین ما هم ناشی میشه.برای مثال قانون اساسی یک قاضی رو ملزم میدونه که در صورت عدم تصریح قانون در موضوع مطروحه به شرع و فتاوی معتبر و دکترین حقوقی متوسل بشه و حکم قضیه رو استخراج کنه و هیچ قاضی به بهانه اینکه حکم قضیه رو بدست نیاورده حق ارجاع پرونده و عدم پذیرش اون رو نداره! این در حالیست که اکثر قضات کنونی ما لیسانس حقوق هستند که بعد 4سال تحصیلات دانشگاهی ابتدا با دادیاری در مناطق محروم شروع کرده و سپس مراتب بالاتری رو بدست می آورند.در حالیکه در حقوق کامن لا مانند انگلستان قضات بسیار شرایط دشواری رو برای رسیدن به این مهم طی می کنند و در واقع وکلای دادگستری پس از 20سال سابقه می توانند بعنوان قاضی مشغول به خدمت شوند!!آیا تجربه کسیکه 20 سال کار کرده با کسیکه فقط چند سال پس از تحصیل سابقه قضایی داره برابره؟!! لذا این مسئله خودش دلیل دیگری بر ترویج فساد هست! چراکه وقتی پرونده ای به یک شعبه قضایی ارجاع شد دیگر امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت مگر با توجه به ایرادات رد دادرس و... لذا وکیلی که خود را مواجه با قاضی میبیند که سطح استدلال و درک حقوقی به مراتب پایین تری نسبت خودش دارد مجبور می شود برای حفظ حیثیت خود حتی به اموری نظیر ارتشاء یا تبانی روی بیاورد تا بتواند حق واقعی موکل خورا بگیرد.دوستان به این نکته حساس توجه داشته باشند که فساد در این زمینه مخصوص وکلا نیست ، اگر وکیلی شرایط را مناسب نبیند هیچگاه به خود اجازه دادن پیشنهادهایی از این قبیل را نمیدهد!متاسفانه فضای مجازی جایی برای مطرح کردن هر موضوعی نیست اما به کمک جوانهای پویای حقوقدان جامعه میتوان راهکارهای بسیار مفید و اثر بخشی را در این حوزه بدست آورد.و علیرغم توصیه مسئولین چه بسیار پایان نامه های دانشجویان حقوق میباشد که بعلت عدم توجه چندان به علوم انسانی نادیده گرفته میشود!کما اینکه بنده خود قربانی همین حب بغض ها و بعضا عدم علم کافی و درک صحیح مسئولین نسبت به تحقق فضایی مساعد تر و به عدالت و صواب نزدیکتر شدم!
من مادرمو تو تصادف از دست دادم و خواهرزاده ام که وکیله بعد از اینکه حق الوکاله شو گرفت پیگیر دیه شد از اون جریان چهار سال میگذره و با اینکه پولو گرفت یه ریال از سهم منو نداد شارلاتان تر از وکیلا سراغ ندارم
خودتون بروید قانون را مطالعه کنید اکثر وکلا وقت جیب شما را خالی می کنند
برای کار مختصری بنده برای یک پرونده وکیل گرفتم. دستمزذ ایشان را 750 هزار تومان توافق کردیم. بعد از دریافت 500 هزار تومان وکالت نامه امضا کردم که دیدم مبلغ وکالت شون رو 17 هزار تومان نوشتم که گفت برای اداره مالیات ما باید این ارقام را بنویسیم!!!! این به نظر شما یعنی چه؟
بعد از اون هم همه پیگیری ها با خودم بود ایشان به غیر از یکی دوبار مراجعه به دادیار هیچ کاری نکردند! و حتی از من کمتر به بعضی مواد قانونی آشنا بودند!
ما بدبختا را بعلت نداشتن وکیل به دادگاه راه هم نمی دهند!...برای احقاق حقوق خود چه کنیم؟....پول وکیل که نداریم!
با سلام خدمت دوستان و تابناک
بنده اقای علیزاده را از انتخابات حدود20سال پیش میشناسم ایشان شخصی شجاع توانا و مدیر و مدبر هستند و اگر به دنبال مصلحت اندیشی و تبانی و پست ومقام بودند خیلی زودتر از اینها میتوانستند به چنین جایگاهی دست یابند و از تابناک جان متشکر که با چنین شخصی مصاحبه کرده
البته در اين كه وكلا كاملا به قوانين اشنايي دارند شكي نيست و در خيلي موارد از طريق مشورت از دانش انها استفاده كرده ام در عين حال شايد باورتان نشود ولي مورد داشتيم كه يك وكيل نتوانسته حق خانواده اي را بگيرد ( حالا بهر دليل مثلا تنبلي ) تا اينكه فرد نوجواني از آن خانواده كه بيكار بوده با مراجعه هر روزه به دادگستري و پيگيري مداوم تونسته به نتيجه برسوندش !
وکیل همش الکیه جیب خالی کردنه . چرا ؟ الان یکی دو تاشو مینویسم : فرض کنید دونفر باهم دعوا کردند هر دو هم مقصرند خوب حالا هر دوهم میخواهند وکیل بگیرند خوب چه میشود ‌:‌
1- وکالت یکی از طرفین مقصر بر طرف دیگر مقصر می چربد این یعنی چه ؟
2- وکالت هر دو طرف مقصر ماهها طول می کشد و اصلا این وسط دعوا فراموش میشود و فکر تهیه هزینه های وکالت دردسر طرفین دعوا میشود .
3.
4. الی آخر .
بزرگتريت ظلم را به مردم كساني انجام مي دهند كه مانع ازدياد وكيل در جامعه مي شوند با اين همه فارغالتحصيل بي كار در رشته حقوق شغل وكالت را انحصاري و در اختيار افرادي گذاشته اند كه نان خود را در عدم ازدياد وكيل مي بينند من دوستي داشتم كه چند سال با هم همكار بوديم و بعد از چند سال وكيل ماده 187 شد الان پولش از پارو بالا مي رود يكبار خصوصي گفت كه چه خبر است و چه درآمدي در شغل وكالت است كه پزشكان حتي به خووواب هم نمي بينندواقعا بهترين روش اين است كه همانگونه كه پزشكان بعد از فارغ التحصيلي وكيل مي شوند بگذارند فارغ التحصيلان رشته حقوق نيز در صورت تمايل وكيل شوند در آن صورت بازار رقابتي شده و همه مي توانند به راحتي وكيل بگيرند
به جای پزشک خانواده باید طرح وکیل خانواده را پیاده سازی کرد.
بلا نسبت وکیل های با وجدان و اخلاق مدار باید بگم اکثر وکلا دینشون و آخرتشون رو به حراج گذاشتند و دلال آتش بیار اختلافات مردم شده اند و به هیچ وجه نیت سازش ندارند و فقط به پول فکر میکنند--وای به عذاب قبر اینها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر