ما تو یک پرونده ملکی به مشکل بر خوردیم و 4 سال خودمون دنبالش دویدیم به جایی نرسیدیم. اما یک وکیل کاربلد گرفتیم ظرف 6 ماه برای هر 4 نفر درگیر این ماجرا تونست حکم بگیره و سند بزنه. منصفانه هم پول گرفت. واقعا تو کارایی که مربوط به قوه قصاییه است است وکیل مجرب کمک میکنه
پاسخ ها
وکیل
||
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
یکی از بزرگترین مشکلاتی که باهاش مواجهیم و حتی همین جا در مکالمات قابل مشاهده است اینه که همه افراد خودشون رو صاحب حق می دونن و انتظاردارن بهر قیمتی - حتی اگر کاری خلاف قانون هم انجام داده باشند، اوضاع به نفع اونها پیش بره که اگر غیراز ان باشه میگن وکیلمون بلد نبود کاری انجام بده و تقصیر را به گردن شایستگی وکیلشون می اندازم- در صورتیکه باید کمی هم انصاف داشت. فردی به من مراجعه کرد و گفت که طی سانحه ای باعث فوت فردی شده که مقصر هم بوده و خواست وکالتش رو قبول کنم و اوضاع رو طوری وانمود کنم که اون بی تقصیر جلوه داده بشه، وقتی من نپذیرفتم، رفت و به گوش فردی که منو معرفی کرده بود رسوند که فلان وکیل عرضه نداشت و بی سواد بود و تازه کلی هم پول طلب کرد!!!!! این وجدان و انصاف برخی از مردم ماست، دیگه چطور می تونیم انتظار ارتقای سطح فرهنگ وکالت رو در ایران داشته باشیم؟
ناشناس
||
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
وکیل جان توی باغ نیستی! بیشتر کامنت ها گفتن مدارک قانونی برای ذیحق بودن دارند. اول برو یه مطالعه ای در در مورد آمار وضعیت پرونده های دادگستری داشته باش که با هم همسطح بشیم بعد بیا گفتگو کنیم.
مجید
|
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
8
39
پاسخ
دوستان عزیز متاسفانه امثال خود ما هستند که دید جامعه رو نسبت به قانون گرایی و استفاده از وکیل منفی می کنند! اگر چنین طرز فکری در خود ما نباشه هیچ وکیلی رو به این چیزها نمیاره ولی مشکل اینجاست که ما همیشه خودمون رو جدای از این جامعه تصور میکنیم هیچ گاه به خودمون نمیگیم این افرادیکه رو به ارتشاء میارند خود همین افراد جامعه هستند!از آسمون که نیومدند! مشکل اینجاست که خود ما هم وقتی کارمون گیر باشه رو به هر فسادی میاریم! دوستان اگر هر کدوم از ما از یک وکیل توقع نداشته باشیم که حتما در پرونده ای که حقی به ماتعلق نداره یا حقی رو پایمال کردیم رای مثبت بگیره هیچ وکیلی این کار رو نخواهد کرد!! مشکل خود ما هستیم!! یکم بیشتر فکر کنیم!
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
کاملا درسته. تا دلت بخواد وکیل سالم و پیگیر و منصف میشناسم. منتها ما فقط دنبال همون چند عدد فاسدش میریم که با رشوه و روابط کارمون رو درست کنه و بعد می نالیم!
ناشناس
||
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
خب اون سالمه رو که دادگاه تحویل نمیگیره!
ناشناس
||
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
خوبم تحویل میگیره. از ماست که برماست!
ناشناس
||
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
اگه منظورتون از تحویل گرفتن اینه که اجازه دارن پشت در شعبه توی راهرو قدم بزنند بله کاملا درسته تا این حد تحویل گرفته میشوند!
سیروس
||
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
واقعا مشکل از خود ما است اگر وکیل ناسالم باشه ولی به نفع ما کار کنه وکیل خوبیه.اگر خود ما رشوه بدهیم خوبه ولی طرفمون رشوه بدهد بده .هرچه به نفع ما باشه خوبه اینه فرهنگ ما.
ali
|
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
21
55
پاسخ
به خدا دارین اشتباه میکنین!ازتون میخوام فقط یه پزشک رو با یه وکیل مقایسه کنین تا بدونین چه خبره!یه پزشک کل پول عملش رو تا نگیره نمیاد اتاق عمل ولی وکیل بیچاره باید ماه ها دوندگی کنه آخرش هم نصف پولش بمونه دست موکلش.در ضمن شما انتظار معجزه داری برادر من!حتما کار غیر قانونی انجام دادی یا از لحاظ حقوقی کارت مشکل داشته که نمیشه ازت دفاع کرد.
فکر نکنم حالا حالاها فرهنگ داشتن وکیل جا بیفته.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
شیر مادر حلالت.
ناشناس
||
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
وکیل واسطه است، پزشک واسطه نیست!
چطور این دوتا شغل رو با هم مقایسه میکنی؟ زحمت تحصیل پزشکی با 4 سال دوره لیسانس حقوق دانشگاه آزاد رو با هم برابر میدونی؟!!!
ali
||
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
از اونجا مقایسه میکنم که همین دوره شما پزشکان رو ما هم داریم و خیلی هم زحمت بیشتری از شما داره..نکنه میخواید بگید تمام پزشکان کشور بورسیه خارج هستند
ali
||
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
مرسی از تابناک که سانسور کردین!ولی آقای پزشکاین رو بدون یه وکیل باید از پس دو یا سه کنکور بر بیاد(کنکور سراسری--آزمون وکالت و آزمون کارشناسی ارشد) تا بتونه بعد از این همه آزمون تازه شروع به کارآموزی کنه و بعد بشه یه وکیل (کارشناسی ارشد) رو گفتم چون 99 درصد وکلا ارشد حقوق هستن ولی پزشک با یه دانشگاه آزاد و پیام نور و گذروندن یه دوره انترنی میشه پزشک خیلی زحمت میکشید
ناشناس
||
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
بابا خیلی باحالی علی آقا! این امتحان ها که گفتی رو همه میگدرونند، کنکور سراسری و ارشد که مختص وکلا نیست! ما هم از دوره مدرسه تا حالا کلی امتحان دادیم، بشمرم؟! اسم آزمون برد تخصصی پزشکی به گوشت خورده؟
ناشناس
||
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
آقای علی! که درباره رشته پزشکی اظهارنظر کردی، همون یک خط آخر اظهار نظرت ارزش مدرک و علمتو نشون میده!!!
ناشناس
||
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
نه که پزشکا از دانشگاه آزاد نیستن دوست عزیز برای وکالت اول باید لیسانس بگیری بعد در آزمون سخت کانون شرکت کنی بعد 2 سال کارآموزی
ناشناس
||
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
این لیسانس گرفتن توی این مملکت کمر مردم مردم رو شکسته!!!! بابا جون هروقت اراده کنی لیسانس رو میارن جلو در خونه تحویل میدن! کجای کاری؟! کامنت ها داره ارزش علمی لیسانس های حقوق رو نشون میده! حتی اگه از دانشگاه هاروارد باشه!
امیر
||
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
دوستان وکیل چرا همش خودتونا با پزشکا مقایسه می کنین آیا تحصیل کرده های رشته های دیگه ملاک نیستن که حتی با تحصیلات عالی دارن حقوق چند صد هزارتومانی می گیرن واقعیت اینه که تو سیستم قضایی کشور ما مشکل فراووونه وقتی خدایی ناکرده گذرت به دادگاه و پاسگاه میفته تازه متوجه می شی اوضاع چقدر بده وکلا قسمتی از یه مشکل بزرگترن خداوند همه ما را نجات دهد بلند بگو آمین
ali
|
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
14
24
پاسخ
به خدا دارین اشتباه میکنین!ازتون میخوام فقط یه پزشک رو با یه وکیل مقایسه کنین تا بدونین چه خبره!یه پزشک کل پول عملش رو تا نگیره نمیاد اتاق عمل ولی وکیل بیچاره باید ماه ها دوندگی کنه آخرش هم نصف پولش بمونه دست موکلش.در ضمن شما انتظار معجزه داری برادر من!حتما کار غیر قانونی انجام دادی یا از لحاظ حقوقی کارت مشکل داشته که نمیشه ازت دفاع کرد.
فکر نکنم حالا حالاها فرهنگ داشتن وکیل جا بیفته.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
خیلی غیر منطقی بود جوابت؟
تابناک تمنا میکنم مطلب رو منتشر کن
اگه ما کارمون غیر قانونی بود شما چرا از کار غیر قانونی تا دقیقه 90 دفاع کردی؟ چرا مرد نیستید و وقتی حس میکنید از ناحق دفاع میکنید کنار نمیکشید؟ میترسید سابقه و پرونده وکالتتون خراب شه؟
لابد شما هم پول ناحق و ....! میخواید که مردم پولتون رو کامل نمیدن؟
چون مردم عادت ندارن دودستی به کسی پول دزدی بدن!
ناشناس
||
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
اگه کار حق باشه که نباید به وکیل نیاز باشه، برای کار ناحق وکیل میگیرند. معنای کار وکالت در ایران خیلی متفاوته!
ali
||
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
برادر من غیر منطقی صحبت شماست ! مشکل از اول بر میگرده به خود شما چون شمایی که میدونی مالی حق شما نیست چرا شکایت میبری پیش قاضی یا اینکه میای وکیل میگیری؟!!! در ضمن همه جا خوب و بد هست شما همه وکلا رو به یک دید میبینی و نگرش منفی نسبت بهشون داری در صورتی که همه وکلا یکسان نیستند پس باید وقتی یه مهندس ناشی ساختمان یا پلش فرو میریزه یا یه دکتر ناکارامد مریضش به دلیل نداشتن علم کافی جونش رو از دست میده باید نه به مهندس ها کار داد و نه به پزشک ها!
از طرفی خیلی از اوقات موکل واقعیت رو به وکیلش نمیگه و چیزهایی رو بیان میکنه که وکیل رو هم به راه کج منحرف کنه تا به حقی که حقش نیست برسه !
در ضمن برادر من من پول دسترنج خودمم رو هم به زور از گلوم پایین میبرم چه برسه به حق الناس!
در نهایت اینکه پاسخ سطر آخرتون رو باید اینطور داد (کافر همه را به کیش خود پندارد)
یاعلی
azizi
|
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
23
23
پاسخ
اقی علیزاده درست می گویند اما در اکثر کشورها حق وکالت قانون دارد واگر وکیل موفق شود حق خود را ازپرونده میگیرد نه اینکه اول کار از مدعی حق خود را بگیرد لطفا اول خودتان را درست کنید بعد به مردم بگویید وکیل بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
اول تحقیق کن بعد حدف بزن.
ناشناس
|
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
3
40
پاسخ
درتمام دنيا وكيل محله وجود دارد كه وكالت ٥٠ خانواده را برعهده دارد ومشكلات حقوقى أنان را بر طرف ميكنند وبدون اجازه وكيل كارى انجام نمى دهند ومانند دفترچه درمانى جيزى از حقوقشان كسر ميگردد وأين باعث ميشود كلى از مراجعات به دادگاهها كم شود
ناشناس
|
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
24
40
پاسخ
همه وکیل ها آدمهای خوبی نیستند. بنده شخصا شاهد این موضوع بوده ام.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
همه ی آدم ها هم خب نیستند! شاهد این موضوع همه ایم!
مشفقی
|
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
22
40
پاسخ
با عرض احترام نسبت به وکلا
باید عرض کنم خو بنده چندین مورد پرونده بعنوان شاکی در دادگستری داشته و دارم که متاسفانه هر بار از وکلای شهرم (تبریز) استفاده کردم متاسفانه علیرغم هزینه کرد حق الوکاله هیچ اتفاقی در گشایش کارهایم ایجاد نشد وکیل های محترم بجای استفاده از قانون جهت احقاق حق بنده فقط تا اخذ وجه حق الوکاله موکل خود را تحویل می گیرند و اصلا" بعد آن پیگیر پرونده نیستند در اکثر موارد خودم پرونده های خودم را پیگیری کرده ام.
پاسخ ها
مشفقی
||
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
عزیزی که منفی زدی منظورتان این است که حرف مرا قبول ندارید؟!!
من تا حالا با چند وکیل قرارداد بستم اول کار با اعتماد به نفس میگویند که رای 100% به نفع شماست اما بعدا" جواب نمی دهند آخرین پرونده ای که هم دارم مربوط به فروش مال غیر می باشد که جلسه اول قرار منع تعقیب صادر شده که خودم از سیستم نتیجه را به وکیل گفتم می گوید باید خودم بروم و اعتراض کنم و.....
ناشناس
||
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
آقا یا خانم مشفقی اشکال از خود شماست وکیلی که همون اول میگه صد در صد موفقم شما باید حساب کار دستت بیاد- وکالت شغل بدون تضمین هست -
ناشناس
||
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
جناب مشفقی کاملا حق با شماست. به همین دلیل وکلا اعلب برای انجام کارهایی که ارزش موضوع بالا باشد مثل ملک(که به دلیل گران شدم بهای ملک در چندسال اخیر این مدل پرونده ها خیلی زیاد شده)، تقاضای مشارکت دارند و اغلب سهم قابل توجهی را میگیرند. کنترلی بر این حرفه نیست و وکلا هم نهایت سوء استفاده را می کنند.
ناشناس
|
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
15
31
پاسخ
وکیل این همه چشم میذاره وقت میذاره روی قانون شب رو روز مطالعه میکنه طرف راحت پول به دلال میده ولی زورش میاد پول به وکیل بده
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
وکیل چشم میذاره که بقیه برن قایم بشن!
ناشناس
|
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
9
16
پاسخ
بالفرض هم حرف بعضي دوستان درست باشه( بماند كه همه را به يك حساب گذاشتن بي انصافي و تهمته و گناه شرعي هم داره) اما وقتي يك جنس مشمئز كننده را به اسم مد، ١٠ برابر قيمت خريد به شما مي اندازند، باز ميخريد، دم بر نمي آوريد، در صف مرغ مي ايستيد، تابناك و آقاي عليزاده، خيلي مونده تا خوراك حد اقل نيمي از مردم ما ( مثل شما بي انصافي نمردم بگم همه! ) بجاي خوراك هاي مادي و جسمي بشه تفكر و مطالعه و اطلاعات عمومي و فرهنگ، هنوز خوراكامون قرون وسطاييه.