بازدید 13798

قصه غم‌انگیز پرداخت دیون کسانی که چشم و چراغ ملتند!+ سند

نکته بالاتر آنکه سهام‌‌ شرکت‌های سودآور دولتی! را چنان به زور قالب ایثارگران کردند و تعهد‌ها گرفتند که اگر روزی توانستند آنها را بفروشند، به حساب سپرده ایثارگر واریز و در اسرع وقت به اطلاعشان برسانند و هزاران وعده و وعید دیگر؛ آن هم در کشوری که هزاران میلیارد به افراد سودجو وام و امتیازهای بی‌مورد تعلق می‌گیرد.
کد خبر: ۳۸۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸ 09 March 2014
«از آنجا که میزان سهام جنابعالی 1624 سهم می‌اشد، چون بر اساس وکالتنامه زیر مسئولیت سهام مذکور را به بنیاد واگذار نموده اید لذا بنیاد سهام فوق را به قیمت واگذار شده از طرف سازمان خصوصی سازی و احتساب هزینه های مربوط، به بانک دی واگذار نمود تا بانک مذکور پس از افزایش سرمایه نسبت به اعطای سهام خود، که قدرت نقد شوندگی را دارد اقدام نمایند و البته تا قبل از آن نیز، گواهی صورتحساب نحوه مشارکت ایثارگران در بانک را، به مبلغ 584/ 455/ 53 ریال صادر تا در صورت درخواست جنابعالی پس از 6 ماه از تاریخ مجوز بانک مرکزی با رعایت مقررات مربوط با احتساب 20 درصد سود سالانه بصورت روزشمار از طرف بانک فراهم خواهد شد‌‌».

متن بالا توضیحی بود در برگه‌ای که در بالای آن نوشته‌اند:«‌فرم درخواست مطالبه ایثارگران ویژه فردی که به بنیاد شهید و امور ایثارگران وکالت می دهد» و به یکی از خانواده‌های ایثارگران در 2 /7/ 92 تحویل داده شده است و در ازای آن به ایشان قول داده بودند که تا پایان مهرماه بخشی از طلب او را با فروش سهامش پرداخت نمایند، ولی... .

21 تیرماه سال 92 بود که معاون پارلمانی رئیس جمهور دولت دهم، از دستور ویژه رئیس‌جمهور برای پرداخت مطالبات ایثارگران تا‌ پیش از پایان دولت خبر داد‌ و‌ دو روز بعد (23 تیرماه) گزارش تابناک درباره پرداخت نکردن بموقع این حقوق و همچنین گرفتن تعهد محضری از خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران برای اعطای سهام منتشر شد و با پیگیری این خانواده‌ها که چشم و چراغ ملت بودند، در هفتم مرداد‌ماه 92 نامه 160 نماینده مجلس برای پرداخت نقدی مطالبات ایثارگران منتشر شد که بنا بر بند 12-27 قانون بودجه سال 92، دولت مکلف بوده شرکت مادر تخصصی هولوینگ خلیج فارس را به فروش برساند و درآمد آن را به خزانه واریز کند و بر اساس این درآمد، مطالبات ایثارگران‌ نقدی پرداخت شود و چند روز بعد تنها تأثیری که بر روند این موضوع داشت، این بود که تعهد‌نامه محضری که به زور از ایثارگران می‌گرفتند، تبدیل به تعهد‌نامه‌ای غیر محضری شد تا شاید کمی از قبح مسأله بکاهد.

اما چند روز پیش، هفتم اسفند ماه بود که معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بندر عباس گفت: 32 درصد از معوقات ایثارگران از سال 86 تا کنون پرداخت شده ‌و مابقی آن تا پایان امسال و سال آینده پرداخت می‌شود. چند روزی که گذشت، متوجه شدیم که قول و سخن حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی انجام شده و تنها بخشی از این معوقات برای بخشی از ایثارگران که سال‌هاست منتظر دریافت حقشان هستند، پرداخت شده است و الباقی این عزیزان که سال‌هاست امید دریافت کمتربن حقشان را از یکی از مهمترین سازمان‌هایی که‌ ‌شرکت‌های اقتصادی‌ بسیاری دارد،‌ دارند باز هم بی بهره ماندند.

اما صرف‌نظر از ‌اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران، که بسیاری از شرکت‌های اقتصادی را در اختیار دارد و همچنین از بودجه‌های دولتی نیز بهره می‌برد‌، این پرسش در اذهان به وجود می‌آید که چرا حقوق خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران باید اینچنین به تعویق بیفتد. البته آن مبالغی که قرار بود سال 86 و یا پیش ‌از آن توسط این عزیزان صرف امور زندگانی‌شان شود، اگر بخواهند با نرخ تورم محاسبه کنند، ماجرای غم‌انگیز دیگری را در پی خواهد داشت؛ مثلاً اگر دیروز آن چند میلیون ناقابل هزینه خرید یک خودرو بود، امروز بهای خرید یک موتور سیکلت است و شاید فرداهای دیگر هزینه خرید یک دوچرخه و... شود.

نکته بالاتر آنکه سهام‌‌ شرکت‌های سودآور دولتی! را چنان به زور قالب ایثارگران کردند و تعهد‌ها گرفتند که اگر روزی توانستند آنها را بفروشند، به حساب سپرده ایثارگر واریز و در اسرع وقت به اطلاعشان برسانند و هزاران وعده و وعید دیگر؛ آن هم در کشوری که هزاران میلیارد به افراد سودجو وام و امتیازهای بی‌مورد تعلق می‌گیرد؛ برای نمونه، پاداش بازنشستگی یکی از این خانواده‌ها را ‌که 32 درصد آن ‌در آغاز سال پرداخت شده است، الباقی آن را به یک برگ اعطای سهام به میزان 68 درصد باقی مانده تبدیل کردند که ایشان قرار است با این برگه و تعهد ذیل آن بداند که دیگر هیچ طلبی ندارد و به انتظار بنشیند که شاید روزی از روزها بتواند سهام خود را نقد کند و یا با سود دریافتی از آن بتواند سرپناهی برای خود بسازد و ... .

ملالی نیست که پس از سالها برای پرداخت حق وارثان انقلاب امروز و فردا می‌کنند و دستور ویژه می‌دهند و نامه‌های پر از امضا می‌نویسند؛ اما دست‌کم به این گفته‌ها، جامه عمل بپوشانند.

در پایان برای آگاهی مسئولین و خوانندگان محترم، تصویری از این اعطای سهام را به حضورتان تقدیم می‌کنیم.    


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۲۵
به خدا قسم اگر فداکاری این ایثارگران نبود اوضاع ایران به مراتب خیلی بدتر از عراق و افغانستان و سوریه بود!ا
ممنون تابناک ازعنوان موضوع ! این درد دل خیلی از ایثارگران هست امیدوارم مسولین ساده ازکنار آن نگذرند وپیگیر باشند!
ازماتعهدمحضری کرفتند که به جاب مطالبات سال 89سهام بدهند اما بابالا رفتن سهام ترجیه دادندهمان مطالبات معوق ازسال1389را بدهند حالا ارزش پول ان سال کجاوامسال کجا.قضاوت باشما....
٢٣ سال قبل بعد از ازادي از اسارت قرار بود به دو برابر مدت اسارت به ما حقوق بدهند. ان زمان كه در اوج نياز بودم و حتي پول توجيبي نداشتم 'هيچ خبري نشد بعد از ٢٣ سال حقوق هر ماه اسارت را ششصد هزار تومان تعيين كرده اند باز انرا هم مي خواهند سهام بدهند.تابناك سانسور نكن چاپ كن
یه زمان ما چشم و چراغ این ملت بودیم الان شدیم خار درون چشم این ملت.
بنده فرزند جانباز هستم
البته از ان دست جانبازانی که دنبال درصد گرفتن و تسهیلات و .. نبودند و نیستند.
پدرم با 60 سال سن تنها حقوق بازنشستگی دولت را می گیرد و با دو فرزند بیکار در منزل، هر ماه با شرمندگی و کمک های بنده و دوستانش زندگی را می گذراند !
پدرم انقلاب کرد و جنگید تا این کشور روی آسایش و آرامش ببیند. حالا خودش نه آسایش دارد نه آرام است نه فشار معیشتی امان میدهد کمی نفس بکشد ...
یکسال است نیاز به عمل جراحی دارد اما هزینه درمان بالاست و با درد زندگی می کند.
این مرثیه، داغ دل بسیاری از جانبازانی است که اگر نبودند امروز ایرانی نبود ...
هیچ قانون مشخصی هم برای حمایت از این عزیزان وجود ندارد و هیچکس هم دلسوز نیست و این بزرگواران انگار فراموش شدند تا در عزلت جان بدهند ...
من خودم جز همین جامعه هستم به زور میخواستند که برگه ها را پر کنیم ولی من پر نکردم و زیر بار نرفتم باید میرفتیم دفتر اسناد و ۱۰۰۰۰ تومان پرداخت می کردیم وتعهد میدادیم حالا ان بنده خداهایی که تعهد داده اند الان از ۶ ماه بیشتر شده حالا نه از اصل پول خبری است نه از سودی که قرار بود بعد شش ماه پرداخت کنند.

یک سوال دارم چرا بنیاد که نتوانست بدهی سال ۸۶ را کامل پرداخت کند چرا مابقی سالها را شروع کرد به پرداخت ؟ واقعا چرا؟؟؟؟ اگر میامد هر سال را تسویه میکرد و سال بعدی را شروع میکرد حالا اینقدر به مشکل نمی خورد حتی اگر سال بعد با یک سال تاخیر میداد وتسویه میکرد وبعد با یکسال تاخیر سال بعدش شروع میکرد دیگر این همه مشکل پیش نمی امد. سیاست غلط اقایان در بنیاد که ان را با پادگان و جای نظامی اشتباه گرفته بودند. شما برید بررسی کنید برای طرح هاتف (۱۶۱۶) چندین میلیارد خرج شد اخرش چه شد. بنیاد با ۱۱۰ ونظایر ان اشتباه گرفته شد. مگر میشود شما مشکل دارو داشته باشی یا مسکن یا کار بعد تلفنی جواب بگیری. یا نامه ایی برای سازمانی بخواهی ببری بعد تلفنی جواب بگیری !!!!!!! خیلی خیلی جالب نه!!!!!!!!!؟؟
واقعا ما باید به کی شکایت ببریم؟
این درد 6 ساله که همینطور داره کهنه تر می شه؟
7 میلیون 6 سال پیش حالا به چه دردی می خوره؟
تازه فقط 32 درصد آن پرداخت شده!؟
اكثريت قريب به اتفاق تا كنون فقط روي كاغذ و مصوبه‌ها براي ايثارگران امكانات ويژه در نظر گرفتند . مي خوانيم و مي شنويم ايثارگران وكليه افراد تحت پوشش آن‌ها بايد در مخارج درماني كل هزينه درمان را از بنياد يا سازمان متبوع خود دريافت كنند. آقايان دادستان‌ها كه مدعي‌العموم در قوه قضاييه هستيد، همه ادارات داد ايثار گران شاغل و يا از كار افتاده و يا باز نشسته بلند است كه سازمان‌ها و وزارت خانه‌هايشان اين مصوبه را اجرا نمي كنند.وقتي هم شكواييه مي دهيم يا به ديوان عدالت مراجعه مي كنيم. پس از يك سال در نوبت ماندن تازه ادعاي اسناد مثبته و متقن و... می کنند. مگر مي شود براي هر بار مراجعه و پرداخت هزينه يك شكايت هم تنظيم كنيم. كي بايد اين مسايل حل شود. ما به امام خمینی (ره) لبيك گفتيم، واكنون هم مطيع اشارات و احكام و فرامين رهبر معظم انقلاب اسلامي مر جع تقليد خود هستيم باز هم به اين امتيازات دل نبستيم. و تا آخر هم ايستاده‌ايم. اگر هم مطلبي بيان كردم نشان دادن دورويي‌هاي خيلي‌ها در اين عصر و زمانه‌است كه به چرب و شيرين دنيا آغشته‌اند.
هركس بطريقي دل ما ميشكند ، بيكانه جدا دوست جدا ميشكند. بيكانه اكر مشكند حرفي نيست . از دوست ببرسيد جرا ميشكند؟
شما را بخدا قسم میدهم که ابروی ما را نبرید لا اقل بنویسید عده ای از ایثار گران من جانباز 30در صد هستم نه حقوقی نه وامی نه زمینی نه مسکنی نه .....نداده اند ونه نگرفتم اگر لازم باشد اسم و ادرسم هم مینویسم زمانی که کشور و دین وناموس در خطر بود به میدان رفتم از وطن دفاع کردم حالا هم زندهام و کار میکنم و مثل بقیه مردم نان زن و بچه هام در میاورم جانم فدای رهبر
هرگز فراموش نکن، هرکاری که هیتلر در آلمان انجام داد "قانونی" بود.
نامه اى از زندانِ بيرمينگهام ١٩٦٣
مارتین لوترکینگ
باسلام، پس از 8سال اسارت ،بعدازآزادی ازاسارت به زوربرای خرید سهام ازماپول گرفتن درصورتی که مادرزمان حضور درجبهه محصل بودیم وبعدازآزادی هم که پس انداز وشغلی نداشتیم ازپدرمادردرخواست این پول راکردیم پس 24 سال آزادی ازاسارت از آن زمان دریغ از دادن یک ریال سود سهام که شده برای مایک آرزو وامثال این شرکتها که بنام آزادگان وبه کام دیگران هست مثل زیاد،هیچ مسول وداگاهی پاسخگونیست ،اکنون بیش از 10000 هزاراز آزادگان بدلیل مشکلات جسمانی ومشکلات اسارت فوت کردند وخانوادها گرفتار مشکلات بروکراسی اداری......... تابناک اگر خواستی چاپ نکن این هم از برخوردبا مدافعان کشور که درکشور خود اسیر ومظلوم هستیم، خدای ماهم بزرگ است.....
منم یک فرزند شهیدم و از این برگه ها دارم فکر کردین تو بنیاد کسی هست اینا رو بخونه نه اونهایی که زنده ان نمی تونن حق شون رو بگیرن ما که یتیمیم خدا بخیر کنه
برادر من یک ایثارگر هستم دندان ندارم که نان بخورم و لثه ام زخمی است رفته ام به مرکزدندانپزشکی امام خمینی برای کاشتن دندان نقاضای 20000000تومان کرده اند تازه اگر عمل جراحی بخواهد می رود بالاتر و این ارزانترین دندان است بیمه هم تقبل هزینه نمی کند .آنوقت آقایان طلب ما را با انواع حیل نمی دهند که بسلامتی خود برسیم .و سعی می کنند .با دادن سهام بنجل یا با پرداخت خرد خرد عملا کاری برای سلامتی خود و سایر گرفتاری ها نمی توانیم انجام دهیم و بدین شکل طلب ما را محو میکنند.تا اعتراضی هم می کنیم می گویند اعتراض در شان شمانیست .و هزار وصله دیگر که به ما می زنند چون حق خود رابرای رفع گرفتاری خود که خود دولت و مجلس و روءسا باعث آن بوده اند.و باید رسیدگی میکردند و نکردند.می خواهیم خرج کنیم .چرا یک جانباز که ویلچر نیاز دارد نباید از ویلچر برقی استفاده کند که هم راحتتر است هم بهداشتی تر است مگر قیمتش چقدر است که دولت نمی خرد 2میلیون تومان پول است که خرج یک قطع نخاعی بشود و دولت کمرش خم شده.درد ماایثارگران فراوان است .پول ما را با محاسبه چندین سال یش تعیین کرده اند که ارزشش به یک دهم رسیده است در حالی که مصوب است باید با نرخ روز محا سبه شود و با آخرین فیش حقوقی محاسبه شود
من هم یکی از همین خانواده ها هستم که 3 شهید در راه این انقلاب داده ایم..فقط متاسفم که حق خودمون رو باید بنشینیم تا شاید روزی بدهند و آن هم خورد خورد بدهند(آدم یاد پول نقتی که حاصل از تحریم ها ی بانکی ذر خارج از کشور داریم میفته!!!!)
اقای شهیدی بدادخانواده شاهد برسید از بیرون همه میگن خانواده شهدا خوردندوبردند ولی نمی دانند مطالبه 30میلیون تمنی سال 86میشد خونه خرید حالا چی
سهام خلیج فارس رابرج92/1حدود 1000تومان فروختند و92/7درحالی که قیمت انسهام 1700تومان شده بود همان 1000ت رابما دادند{خیلی جالب نیست!!!}چگونه ما ازاین سینه سوخته های ایثارگران تشکر نکنیم!!
باسلام من هم يكي ازقطرات اين قشر بزرگ جامعه هستم كه پدرخودراازدست داده ام وتا حالا بامشكلات زيادي درجامعه روبرو بوده ایم ولي هيچ اتفاقي قرارنيست بيفتد مانند نامه بالاولي دربين مردم توقع ايجاد كرده وفقط خون شهدا واحترام به خانواده آنها رالگد مال مي كنند درموردنامه بالا مابه ديوان عدالت اداري شكايت كرديم ولي ازآن هم خبري نبود ...؟
شما تابناکی ها هم فعلا هر چیزی را بخواهید منتشر می کنید بنده تنها از سایت شما دیدن می کنم بارها مطالبی نوشته ام ولی متاسفانه منتشر نمی کنید.

با سلام

سرانجام مرگ همه ما را می رباید و انگاه بحساب کسانی که مال مردم و مخصوصا فرزندان شهدا را خوردند رسیدگی خواهد شد و طبق وعده خدا به عذابی الیم دچار خواهند شد ،منتهی گرد و غبار غفلت و فراموشی و دنیا طلبی روی وجدان های آنها نشسته و نمی توانند بفهمند و درک کنند و خدا هم فعلا آنها را به حال خود وا گذاشته تا هر چه می خواهند حق الناس کنند ،آنها حق و حقوق فرزندان شهدا راکه در طفولیت و کودکی از وجود نعمت پدر محروم شدند را چون پاره ای آتش در حلقوم خود نموده و می نمایند، غم و فقدان پدر از یک طرف آسیب و جراحتی به روح ، روان وذهن فرزندان شهدا گذاشته که با هیچ مرهمی جز توجه و عنایات خداوندی قابل التیام نیست و این زخم و جراحت وقتی بیشتر و عمیق تر شد که ما فرزندان شهدا شاهد این ظلم ها و بی عدالتی ها بودیم.می دانم که شرکت شاهد که با سرمایه اولیه فرزندان شهدا و با کمک و توجه امام راحل تآسیس شد بعدا بعنوان بزرگترین شرکت های ملی و بین الملی بود مشخص نشد به کجا رسید؟، اما بزودی مرگ آنها را هم مثل بقیه در دل خاک فرو خواهد برد و در زندگی پس از مرگ دیگر وقت عمل نیست وقت حساب پس دادن است. حاسبوا قبل ان تحاسب: به حساب خود برسید قبل از اینکه به حساب شما برسند.
لطفا بفرمائید این مطالبات مال کدوم ایثارگران است که فکر همه را مشغول نکنید ودوم .....
اين قصه براي تمام خانواده هاي شهداست. واقعا از شما ممنونم كه به اين موضوع اشاره كردين.
اين داستان دقيقا مشابه داستان شهام شركت شاهد هست كه اون زمان كه براي دريافت سهام رفتيم يك برگه اي رو امضا كرديم كه بعدا فهميديم مربوط به واگذاري وكالت به اعضاي هيئت مديره شركت شاهد هست. بر مبناي اين وكالتنامه اونا تشخيص ميدن كه كي سهام شما فروش بره. جالبش اينه كه اونا هيچ وقت تشخيصي براي فروش ندارن. دو سال و نيم هست كه فرم فروش سهام رو پر كردم ولي ميگن فروش نرفته.
اين بازنشستگي ها هم دقيقا مثل همينه. يك برگه جلو ما گذاشتن كه حداكثر تا شش ماه كل مبلغ رو پرداخت ميكنن اما نكردن. فردا هم حتما ميگن سهام اين شركتها فروش نرفته. موقعي كه يك چيزي رو به نفع ايارگران تصويب ميكنن كه همشون خوب روي موج خبري سوار ميشن و دوست دارن به نام خودشون تموم بشه. اينجور مواقع همشون كارشون سكوته و هيچكس پاسخگو نيست
حالا که زیبا و قشنگ نوشتی بزار من هم محض اطلاع خشگل ترش کنم بنده جانبازم و برادر شهید و دو برادر دیگر م هم جانبازند حتی پدر مرحومم هم چند ماهی به جبهه آمد حالا با این همه تفاسیر پول مدرسه دو فرزندم دو ساله که یه خیر دارد می دهد حالا آقایون مسئول کلاه تان را بالاتر بگذارید حیف که بخاطر برادر شهیدم و دیگر برادرم که روحانی است نمی توانم فامیلم را بنویسم اگه کسی دوست داره بیشتر بفهمه یه کامنت بذاره تا خیلی چیزا براش بگم
منم از این برگه ها دارم خداییش هیچ کس از ما مظلوم تر نیست صبر کنید این نتیجه تحقیق و تفحص از بنیاد شهید اعلام بشه بلکه یه ذره نظر مردم نسبت به ما عوض بشه ببینند فقط تبلیغ می کنند به نام خانواده شهدا به کام کی بماند اگر نتیجه تحقیق و تفحص گم نشه شاید یه اتفاقاتی بیفته شاید زیاد امید وار نباشید.مملکت ما همینه همه چی رابطه است تابناک مرد باش سانسور نکن
با سلام.
نمیدانم این مطالبی که در ذیل می نویسم مورد توجه قرار خواهد گرفت یا خیر اما بدلیل تناسب موضوع با مشکلی که با آن دست وپنجه نرم کرده ام گفتنش خالی از لطف نیست:
پدر بنده در سال 59 به همراه 3 تن ار دوستان خود به عضویت سپاه پاسداران درآمدند. در سال 60 و در یک عملیات همگی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.از نظر جایگاه و مسائل پرسنلی هم هیچ تفاوتی در پرونده پرسنلی این شهیدان بزرگوار نبوده است. ولی حقوق خانواده های این شهیدان با همدیگر اختلاف فاحش دارد.پس از پیگیریهای زیاد جوابشان این بود که اشتباه شده و قابل برگشت نمی باشد.این تفاوت در پرداخت پاداش پایان خدمت تاثیر بسزایی داشت.از محاسبه دو سال سنوات مثبت سربازی هم امتناع کردند. وقتی هم پاداش را در سال 90 می خواستند بدهند مثل اینکه به گدا پول میدهند:30 درصد در همان سال و بقیه هم بصورت سهام که در گزارش آمده است می باشد.تاسف بار تر اینکه در سازمانهای مربوطه پرسنلی که در قید حیات هستند و بازنشسته می شوند بصورت یکجا و در اسرع وقت پاداش فوق پرداخت میشود.و جای سوال اینکه کسانی که در سالهای بعد بازنشسته شده اند درصد بیشتری به خانواده آنها پرداخت شده است.حال مسولانی که این مسائل را می دانند و به آن رسیدگی نمی کنند چگونه می خواهند در پل صراط جوابگوی همرزمان شهید خود باشند!این مطالب را ننوشتم که اجر وصواب شهیدان را زیر سوال ببرم که آنها در پیش پروردگارشان روزی میخورند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی