بازدید 12305
۱

تلاش برای نجات مدرسه قدیمی پایتخت

کد خبر: ۳۸۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳ 19 February 2014
مدرسه قدیمی پایتخت این روزها حال و اوضاع مناسبی ندارد چرا که با شکایت مالک به دادگاه هر لحظه امکان صدور حکم تخلیه "مدرسه مطهری"‌وجود دارد و آموزش‌وپرورش در تلاش برای کسب رضایت مالک است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدرسه مطهری یکی از قدیمی‌ترین مدارس پایتخت است که در سال 89 تجربه تلخ مواجه شدن با حکم تخلیه از سوی مالک را در تاریخ فعالیت خود ثبت کرده است. سال 89 بود که مالک این مدرسه درخواست 80 میلیارد تومان برای واگذاری آن به آموزش و پرورش کرده بود و تصمیم داشت با تخلیه این مدرسه آن را به هتل تبدیل کند، اما با رسانه‌ای شدن موضوع، تخلیه مدرسه متوقف شد.

اما این روزها مسئولان مدرسه مطهری نگرانی‌هایی را درخصوص امکان به جریان افتادن مجدد حکم تخلیه ابراز می‌کنند.

محمد علی پشنگ‌پور، رئیس هیئت امنای مدرسه مطهری به خبرنگار تسنیم می‌گوید:هم‌اکنون با گذشت 3 سال از ماجرای حکم تخلیه مدرسه در سال 89، مالک مدرسه به دادگاه اعلام کرده که ملک را واگذار کرده است اما هنوز آن مالک مشخص نیست و قاضی نیز نتوانسته بفهمد که مالک کیست، این در حالی است که هر سندی که جابه‌جا می‌شود بلافاصله بعد از یک ماه در سازمان ثبت اسناد، ثبت می‌شود اما هنوز نام مالک این مدرسه ثبت نشده است و مدرسه به نام مالکان قدیم است.

رئیس هیئت امنای مدرسه شهید مطهری ادامه می‌دهد: رسانه‌ای شدن ماجرای مدرسه مطهری باعث شد تا تخلیه آن متوقف شود اما با سکوت سه‌ساله‌ای که حاکم شد دوباره آقایان در حال تلاش هستند تا از در دیگری برای تخلیه مدرسه وارد شوند و اخباری را شنیده‌ایم که مجدداً دستور قلع و قمع مدرسه را گرفته‌اند و هر لحظه ممکن است مدرسه را تخریب و آن را تخلیه کنند و ما این نگرانی را داریم که یک روز به مدرسه آمده و خواستار تخلیه شوند.

پیگیری خبرنگار تسنیم درخصوص آخرین وضعیت مدرسه شهید مطهری این نتیجه را به همراه داشت که مالک از مدرسه شکایت کرده است و برای اسفند وقت دادگاه دارند و ممکن است دادگاه بر اساس مدارک ارائه شده رای به نفع مالک دهد.

آموزش و پرورش تهران طی هفته‌های گذشته با مالک مذاکره کرده و با یکدیگر به توافق شفاهی رسیده‌اند تا مالک ملک را واگذار کند و قرار است تا مالک این مدرسه جلسه‌ای را با مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران داشته باشد تا این توافق شفاهی را مکتوب کنند. حکم تخلیه مدرسه نیز هنوز صادر نشده است و شاید تا قبل از جلسه دادگاه، آموزش و پرورش با مالک به توافق برسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
زیباست گوشه چشمی هم به دارالفنون داشته باشیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی