بازدید 4755

آمریکا متوجه شد تحریم‌ها نتیجه عکس داشته

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی دوشنبه شب در آخرین شب دهه انقلاب که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان قم در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد اظهار کرد: امروز در مقابل جبهه‌های صهیونیسم، صهیونیسم مسیحی و صهیونیسم وهابی ایستادگی می‌‌کنیم.
کد خبر: ۳۷۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱ 11 February 2014
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: آمریکا دریافته است تحریم‌ها اثر معکوس دارد و هر چه شدت می‌یابد پیشرفت ایران در مباحث هسته‌ای و سایر علوم بیشتر می‌شود و نفوذ جمهوری اسلامی را در منطقه افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی دوشنبه شب در آخرین شب دهه انقلاب که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان قم در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد اظهار کرد: امروز در مقابل جبهه‌های صهیونیسم، صهیونیسم مسیحی و صهیونیسم وهابی ایستادگی می‌‌کنیم.

وی افزود: امام خمینی(ره) در سال 42 نهضت اسلامی را آغاز کرد و می‌توان این انقلاب را شروع حرکت جهانی اسلام دانست که به قیام مهدوی ختم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه تقابل گسترده میان اسلام و کفر در هیچ زمانی مانند شرایط کنونی نبوده است عنوان داشت: ملت و رهبری امروز با انبوهی از جبهه کفر و نفاق و ارتجاع و نیز صهیونیسم در حال مقابله هستند.

وی ادامه داد: 124 هزار نفر پیامبر الهی به رسالت برگزیده شدند تا زمینه تکامل انسان فراهم شود ولی بشر با نافرمانی نمره بدی را در کارنامه خود ثبت کرد و در این میان رهبران و ادیان بدلی زمینه رشد یافتند.

سعیدی با بیان اینکه شیوه رهبران الهی بر پایه نرم افزاری بوده است خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم آمادگی لازم برای استقبال از رهبری الهی نشوند خداوند به راحتی آخرین برگ برنده را به انسان‌ها اعطا نمی‌کند.

اصل و تداوم انقلاب نیازمند حضور مردم است


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان داشت: اگر اصل انقلاب به مردم نیاز داشته برای تداوم هم به مردم نیازمند است؛ اگر در دوران انقلاب و دفاع مقدس شاهد سستی مردم بودیم همان بلایی بر سرمان می‌آید که بنی اسرائیل به آن دچار شدند.

وی افزود: بعد از غیبت کبری دو گروه از افراد بودند که نخستین گروه نقشی در آماده‌سازی ظهور نداشته و ندارند.

سعیدی با بیان اینکه از شیخ طوسی تا آیت‌الله بروجردی هم از دیگر گروهی بودند که برای آماده‌سازی زمینه ظهور نقشی اساسی داشتند گفت: در نوع سوم آماده‌سازی باید حکومتی شبیه به حکومت امام عصر(عج) برپا شود وگرنه نمی‌توان منتظر ظهور بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان داشت: تمام لحظه‌های زندگی کسانی که در راستای آماده‌سازی شرایط ظهور تلاش می‌کنند عبادت است؛ تشکیل حکومت دینی یکی از این زمینه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: باید اسلامی ناب، زمینه حکومتی دینی باشد تا به جهان بگوید اسلام سکولاریزه و نیز اسلام تکفیری پذیرفته نیست؛ این یک امر ضروری بود که امام خمینی(ره) حکومت جمهوری اسلامی را تشکیل دهد و شخصی مانند سید حسن‌نصرالله رهبری حزب‌الله را بر عهده بگیرد تا به دنیای عرب نشان دهد که اسلام ناب توانایی زمینه‌سازی ظهور را دارد.

سعیدی با بیان اینکه نظام‌های سوسیالیستی و لیبرالیسمی باید از سوی اسلام ناب و حکومتی برآمده از آن به چالش کشیده می‌شدند گفت: تقویت انقلاب اسلامی در حقیقت تقویت همان تکالیفی است که بر عهده ما گذاشته شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: برخی افراد حتی یک رأی هم به این نظام ندادند و یک سخن هم در دفاع از جمهوری اسلامی بر زبان جاری نساختند و بعضی هم به مقابله با انقلاب پرداختند تا نظام را به چالش بکشند.

وی با تاکید بر ضرورت تحول در خاورمیانه به این ترتیب که روح اسلام به جغرافیای جهان اسلام دمیده شود عنوان داشت: این همان اقدام مهمی بود که امام خمینی(ره) با قیام الهی خود مسبب آن شدند.

سعیدی افزود: مردم جهان باید بدانند که مشکل اصلی آنها ائمه کفر هستند و سازمان ملل و احزاب مختلف نمی‌توانند دردی از آنها دوا کنند و اگر این امر محقق شود به تدریج به سمت منجی حقیقی روی می‌آورند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه روایات مختلفی در مورد قم به ویژه در مورد آخرالزمان وجود دارد گفت: نقش قم در این میان یعنی زمینه‌سازی برای ظهور اهمیت ویژه‌ای دارد.

مردم یکی از عوامل درون‌زای قدرت انقلاب هستند


وی مردم را یکی از عوامل درون‌زای قدرت انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: در 9 دی همین ملت بودند که توانستند نظام را از چالش نجات دهند؛ راهی طولانی را در پیش داریم و هر چند گام‌های بلندی برداشته‌ایم ولی هنوز در میانه راه هستیم.

سعیدی با بیان اینکه آمریکا 6 جنگ را ظرف چند سال گذشته در خاورمیانه طراحی و اجرا کرده است تا نقشه منطقه را تغییر دهد ابراز داشت: با این حال و به حول و قوه الهی نتوانست به اهدافش دست یابد؛ یکی از پایه‌های شکست ایالات متحده در این نبردها، اراده الهی و پس از آن رهبری و ملت ایران بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصرف بالای انرژی در کشور گفت: تا زمانی که مردم ما با این تعداد جمعیت 80 میلیون لیتر بنزین در یک روز مصرف می‌کنند نمی‌توانند این راه را ادامه بدهند و در مقابل ابرقدرت‌ها بایستند زیرا برای ایستادگی در برابر مستکبران باید پشتوانه اقتصادی و پولی قوی داشت زیرا دشمن غداری داریم که درصدد فشار مالی با هدف تسلیم کردن دیگران است.

وی در ادامه به سوالات حضار پاسخ گفت.

توافق‌نامه ژنو موضوع نخستین سئوال بود و سعیدی هم در جواب گفت: به نظر من نباید از رهبری جلو بیفتیم یا عقب بمانیم؛ دو شرط اساسی در مذاکرات داریم یکی اینکه چرخه غنی‌سازی حفظ شود و دیگر اینکه تحریم‌ها برداشته شوند و دولت هم درصدد است این خطوط قرمز تعیین شده توسط رهبری را محقق کند.

آمریکا متوجه شده تحریم‌ها نتیجه عکس داشته است


وی افزود: باید دید کشورهای غربی به چه علت به دنبال مذاکره هستند؛ می‌توان گفت آمریکا دریافته است تحریم‌ها اثر معکوس دارد و هر چه شدت می‌یابد پیشرفت ایران در مباحث هسته‌ای و سایر علوم بیشتر می‌شود ضمن اینکه تحریم‌‌های بیشتر به دلیل انقلابی بودن ملت ایران، نفوذ جمهوری اسلامی را در منطقه افزایش می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران محدود کردن چرخه سوخت و به هم ریختن هم‌گرایی میان ایران، روسیه و چین را از دیگر اهداف غرب در زمینه اصرار بر مذاکره دانست و تصریح کرد: آنها قصد دارند مقاومت ما را بشکنند البته بعید است که ملت ایران گمان کنند با 4 میلیارد دلار مشکلات حل می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای است گفت: رهبری اجازه چنین کاری را داده‌اند ولی فرمودند بدانید که اگر این امر محقق نشد می‌توانید با تکیه بر نیروی داخلی به تمام اهداف انقلاب دست یابید.

سعیدی با تاکید بر مستحکم بودن در مذاکرات تصریح کرد: نگران هستیم زیرا برخی سخنانی فراتر از مذاکرات بر زبان می‌آورند؛ دشمن می‌خواهد طی مذاکرات توان داخلی ما را بسنجد؛ توان نظامی جمهوری اسلامی بسیار خوب است ولی معنویت سلاح اصلی ماست که در میان دشمنانمان دیده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تفاوت نگاه رئیس جمهور با رهبری گفت: نمی‌توان طی این 6 ماه قضاوت کرد ولی مقایسه میان آنها امکان‌پذیر است.

وی در مورد سوال دیگری با موضوع تخریب حرم حضرت سکینه(س) افزود: البته نمی‌دانیم میزان تخریب چه میزان بوده و البته شاید مصالحی باشد که اطلاع‌رسانی دقیق صورت نگرفته است.

سعیدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا محمد خاتمی جزو سران فتنه هست یا نه عنوان داشت: آیا برای شخص سوال‌کننده موضوع روشن نیست؟

رفتار محمد خاتمی غیر قابل دفاع است


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه فضای خاصی بر جامعه حاکم است گفت: دولتی با ادبیات ویژه خود بر سر کار آمده؛ طی چهار دوره ریاست جمهوری از آقای هاشمی تا امروز مردم به افراد مختلفی رأی داده‌اند و دولت‌های گوناگون بر سر کار آمده‌اند بنابراین باید مردم تحمل و طبق قانون عمل کنند؛ رفتار خاتمی غیر قابل دفاع است ولی از رحم و شفقت جمهوری اسلامی استفاده کرده و اکنون هم سوء استفاده می‌کند، در مورد دو نفر سران فتنه هم که باید مجازات سنگینی می‌داشتند باید قدردان این شفقت نظام باشند.

سعیدی در مورد توافق ژنو افزود: دستیابی به فناوری برتر هسته‌ای، دستیابی به حقوق ایران در چارچوب آژانس، غنی‌سازی 3.5 تا 5 درصد و دستیابی به سوخت رآکتور تحقیقاتی چهار خواسته ایران بوده و جمهوری اسلامی به دنبال غنی‌سازی 20 درصد نبود.

نماینده ولی فقیه در سپاه در مورد نظر رهبری در مورد توافق ژنو گفت: اطلاع دقیقی در این مورد ندارم و نمی‌توانم اظهار نظر کنم.

ضرورت پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی برای مقابله با استکبار جهانی

سوال دیگری که از سعیدی پرسیده شد در مورد اقتصاد مقاومتی بود و وی هم خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی تفاوت دارد؛ آنچه ایران به دنبال آن است اصطلاحی انقلابی و زیبنده ملت ماست ولی همه نهادها و دستگاه‌ها باید در این زمینه دخیل باشند؛ اگر در دولت احمدی‌نژاد و با درآمدهایی که داشتیم طبق فرمان رهبری اقتصاد مقاومتی را سامان‌دهی می‌کردیم کشور در مسیری روشن و با پشتوانه ارزی مناسب پیش می‌رفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه ملت ایران به دنبال شکستن هیمنه استکبار جهانی است گفت: مفهوم اقتصاد مقاومتی آن است که مردم بدانند برای چه هدفی و به چه شیوه‌ای با مستکبران مقابله می‌کنند.

وی افزود: شعارهای ما مربوط به ملتی سرسخت در مقابل استکبار جهانی است ولی رفتارمان مانند ملتی سرمایه‌دار است و مصرف بالاست؛ به نظر من 50 درصد جمعیت می‌توانند نیمی از مصرف خود را پایین بیاورند وگرنه ممکن است در آینده زندگی سخت‌تر بشود؛ می‌توانیم بحران را پشت سر بگذاریم ولی باید شیوه‌های اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار