بازدید 29850
«پنجمعه» با «تابناک»

فیلم: نوای سحرانگیز ساز کیهان کلهر را بشنوید

این هفته نیز ساحت فرهنگ با اتفاقات فراوانی همراه بود و اتفاقات ویژه‌ای نیز در تاین پنجشنبه و جمعه میانی مهرماه پیش رو است که می‌تواند آخر هفته متفاوتی پیش رویتان به تصویر بکشد اما مهم ترین اتفاق در این لحظه تماشای نوای هم نوازی استاد کیهان کلهر با سازهای کلاسیک در سال 2011 است
کد خبر: ۳۵۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۷ 09 October 2013
این هفته نیز ساحت فرهنگ با اتفاقات فراوانی همراه بود و اتفاقات ویژه‌ای نیز در تاین پنجشنبه و جمعه میانی مهرماه پیش رو است که می‌تواند آخر هفته متفاوتی پیش رویتان به تصویر بکشد اما مهم ترین اتفاق در این لحظه تماشای هم نوازی استاد کیهان کلهر با سازهای کلاسیک در سال 2011 است؛ قطعه ای که حالتان را بهتر خواهد ساخت.

از گناهکاران تا کلاس هنرپیشگی

از هفته پیش شاهد اکران فیلم «گناهکاران» خواهیم بود؛ اثری که در آن فرامرز قریبیان علاوه بر بازی، در مقام کارگردان نیز حضور دارد. داستان فيلم درباره دختري است كه در زندگي خود با آدم هاي مختلفي برخورد مي كند و هر يك از اين آدم ها برداشت خاص خود را نسبت به او دارند.

در تازه ترین ساخته قریبیان که بر اساس سناریویی از سام قریبیان فرزندش مقابل دوربین رفته، علاوه بر قریبیان، همایون ارشادی، هومن برق نورد، کوروش تهامی، رامبد جوان، سیاوش چراغی پور، ملکه رنجبر، امید روحانی، رضا رویگری، محمد ساره بان، قطب الدین صادقی، شقایق فراهانی، محمد متوسلانی و نسرین مقانلو نیز در آن نقش آفرینی می‌کنند.

این فیلم به نوعی برش‌هایی از فیلم‌های اکشن است که در قالبی متفاوت به تصویر کشیده شده و رامبد جوان نیز در قالب این اثر به نقش آفرینی متفاوت می‌پردازد که برایتان جذاب خواهد بود.

علاوه بر این فیلم، «دربند»، «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» ساخته پوران درخشنده که به واسطه محتوایش جزو آثار به شدت مورد توجه قرار گرفته توسط افکارعمومی است، «پل چوبی» ساخته نه چندان شاخص مهدی کرم پور که بیشتر به واسطه توقیفش در گیشه می‌فروشد، «دهلیز» اثر بهروز شعیبی، «به خاطر پونه» ساخته علیرضا داوودنژاد که مطابق با انتظارات در گیشه صاحب توفیقی نشده و «به خاطر پونه» ساخته هاتف علیمردانی که بعید است بیش از هزینه تولیدش در گیشه بلیت بفروشد، فیلم‌های روی پرده جدی هستند که می‌توانید بلیتش را در این آخر هفته تهیه کنید و تجربه یک سینما رفتن را به خود و همراه تان هدیه دهید.


در گالری ها چه می گذرد؟

نمایشگاهی از عکس‌های «مجید دوخته‌چی‌زاده » با عنوان «چندگانگی» عصر جمعه 19 مهرماه در گالری دی افتتاح می‌شود.

دوخته‌چی‌زاده در این نمایشگاه 15 قطعه عکس رنگی در ابعاد 60 در 80 و 150 در 100 ارائه داده که همگی بر روی کاغذ بوم چاپ شده است.

دوخته چی زاده درباره این نمایشگاه نوشته است: «زمان و مکان، بخشی از هویت آدم‌هایی را می‌سازد که در آن زندگی می‌کنند. تغییر زمان و مکان می‌تواند به تغییر هویت آدمها منجر شود، حتی جابجایی اشیا از مکانی به مکان دیگر تابع این امر است. اشیا در زمان و مکان جدید، معنای دیگری پیدا می کنند، درست مثل آدمها. حرکت در زمان و مکان فقط حرکت فیزیکی نیست، بلکه مفهومی ارزشی و فلسفی نیز دارد. فرهنگ ها نیز در اثر این تغییرات متحول می شوند و معانی جدیدی می یابند.»

مجموعه عکس‌های «چندگانگی » بر محور تغییر مکان، تغییر زمان و جابجایی آدم‌ها و اشیاء پدید آمده است که منجر به ایجاد وضعیت چندگانه‌ای برای آنها شده است. چندگانگی در دنیای ذهنی هنرمند، داستان این تغییرات است و بخشی از دغدغه‌های وی در دنیای پرتلاطم امروز بیان می‌شود.

نمایشگاه عکس‌های «مجید دوخته‌چی‌زاده » تا 29 مهرماه در گالری دی واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از نیایش، روبروی پارک ملت، کوچه عاطفی پلاک 130 برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

گالری آریا روز پنج‌شنبه 18 مهرماه پذیرای نمایشگاهی از آثار مرجان صداقتی با عنوان «طراحی بر لبه تیغ» است.

این نمایشگاه تا 29 مهرماه از ساعت 10 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان به آثار هنری است.

گالری آریا در خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه بهشتی، کوی زرین واقع است.

نمایشگاه آثار مریم طباطبایی با عنوان «حرمان» جمعه 19 مهرماه در گالری الهه برپا می‌شود.

این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از آثار نقاشی، مجسمه‌ و چیدمان‌های این هنرمند است.

طباطبایی درباره آثارش نوشته است: این کارها شاید شعری باشد برای ملال، تنهایی و بیگانگی، یاس و خشم، یا که خواهش آرام و بی‌رمقی برای روزنه‌های امید. شاید داستانی عاشقانه باشد، تهی شده از عشق اما. داستانی از جدایی و فقدان. شاید گریزگاهی باشد از هراسی در واقعیت که روز به روز بزرگتر و تیره‌تر خود می‌نمایاند. هراس از بی‌عاطفگی و خشکی و نداشتن هیچ احساسی برابر خود، دیگری، خانه، اشیاء، اتاق، شهر و جهانی که در عین جدایی و یکه‌گی برابرش، یگانه با آن، شبیه آن، در پیوند با آنیم.»

نمایشگاه «حرمان» تا 29 مهرماه در گالری الهه واقع در تهران، بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام، بن بست امینی، پلاک3 برپاست.

گالری شکوه ، عصر جمعه 19 مهرماه میزبان نمایشگاهی بسیار متفاوتی با عنوان «نورنوشت» است. هر یک از آثار این نمایشگاه با همکاری دو هنرمند با استفاده از نور خلق شده است.

آثار مشترک خطاطی و عکاسی «احمد آریامنش» و «سهیل قربان‌دایی‌پور» شامل 22 اثر است که از همنشینی خط و عکس به صورت تلفیقی پدید آمده است.

در متن این آثار که حاصل تجربه دو سال اخیر این دو هنرمند است ، نوشته هایی با مضامین اسامی ائمه ،اسم خدا ،کلماتی مانند مهر ،محبت ،دوستی و صلح و تک کلمه هایی از شعرهای فارسی دیده می شود که همگی به نوعی با نور نوشته شده اند. در این آثار خبری از پالت رنگ، مرکب و قلم نیست و تابلوهایی با فضاهای رنگی و سیاه و سفید ،مینیمال و آبسترکت تنها با تلالو نور خلق شده‌اند.

نمایشگاه متفاوت و خاص «نور نوشت» تا 24 مهر در گالری شکوه واقع در خیابان فرمانیه ،بلوار اندرزگو ،خیابان سلیمی شمالی ،کوچه امیر نوری ،پلاک 19 دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

محمد سعید نقاشیان تازه ترین آثار خود را در نمایشگاهی با عنوان ناکجا آباد از روز جمعه 19 مهرماه از ساعت 16 تا 20 در این گالری به نمایش می‌گذارد.

محوریت این نمایشگاه، جایگاه پرنده در تفکر اشراقی است که بازتاب این نوع تفکر در اندیشه‌های حضرات ابن سینا، غزالی، عطار نیشابوری و شیخ اشراق وجود دارد.

این بزرگان از وجود پرنده به عنوان نمادی برای پرواز روح انسانی به عالم ناکجا آباد استفاده کرده اند.

در آثار عطار نیشابوری به خصوص منطق الطیر او، این مفهوم مصداق بارزی دارد.

در این مجموعه نمایشگاهی، سعی بر آن شده تا این مفاهیم بلند عرفانی و سمبولیک به عینیت درآمده و در قالب خوشنویسی و نقاشی و تلفیق این دو با هم به تصویر کشیده شود.

نمایشگاه ناکجا آباد 19 مهرماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح می‌شود و تا 29 مهرماه ادامه دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار همه روزه به جز سه شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کنند.

مراسم بزرگداشت ابراهیم حقیقی به همراه نمایشگاهی از آثار این طراح گرافیک روز جمعه 19 مهرماه در گالری مدرسه ویژه برگزار می‌شود.

 در این مراسم که با حضور هوشنگ گلمکانی و مجید عباسی برگزار خواهد شد، پوسترهای سینمایی ابراهیم حقیقی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مراسم نکوداشت و نمایشگاهی از آثار هنرمند فقید «جمال‌الدین خرمی‌نژاد» جمعه 19 مهرماه در گالری تابستان خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه حدود 30 اثر مربوط به آخرین سال‌های زندگی حرفه‌ای این هنرمند به نمایش درخواهد آمد.

گالر‌های ممیز، پاییز و زمستان خانه هنرمندان ایران در اختیار نمایشگاه سالانه خانه هنرمندان با عنوان «سال 2» قرار گرفته است.

در این نمایشگاه آثاری از 66 هنرمند جوان در عرصه هنرهای تجسمی ارائه شده است.

این نمایشگاه که دومین سال برگزاری خود را پشت سر می گذارد به نمایش و فروش آثار هنرمندان اختصاص دارد.

این نمایشگاه تا 28 مهرماه از ساعت 18 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان است.

بزرگترین فضای نمایشگاهی آثار هنری این روزها در اختیار ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوان قرار دارد.

در این نمایشگاه 451 اثر از 220 هنرمند جوان در 9 رشته نقاشی،‌نقاشی خط، تصویرسازی، طراحی، حجم، کاریکاتور، پوستر، فتوآرت، ویدئوآرت روی دیوار رفته است.

آثار این نمایشگاه با توجه به دو موضوع «خانواده» و «طبیعت» ارائه شده است.

این نمایشگاه تا 12 آبان‌ماه ادامه دارد.

موزه هنرهای معاصر تهران میزبان نمایشگاهی از آثار هشت هنرمند مکتب سقاخانه است و آثاری از منصور قندریز،‌ حسین زنده‌رودی، فرامرز پیلارام، مسعود عربشاهی، پرویز تناولی، ناصر اویسی، ژازه طباطبایی و صادق تبریزی در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه به حدود 100 اثر نقاشی، طراحی، چاپ و آثار حجمی نخستین هنرمندان جنبش سقاخانه اختصاص دارد که برای اولین بار بعد از 30 سال به صورت یک جا در این موزه به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه تا آبان ماه ادامه دارد.

دانلود

این خبر تکمیل می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۲۳
عالیییییییییییییییییییییییی بود ...ممنون
از دنیای خاکی با این نوا پرکشیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
پس الآن مردي . مرده كه تايپ نمكنه ؛ پس چطوري اين پيام رو اينجا نوشتي ؟
من از تابناک گله دارم که کار زحمت به این ارزشمندی را می کشد ولی کار را معرفی نمی کند. این اجرای کیهان کلهر مربوط به سری جدید مجموعه راه ابریشم است. گروه موسيقي جاده ابريشم به سرپرستي و تاسيس «يويوما» بهترين و معروفترين ويلن‌سل‌نواز دنيا در سال 1998 تاسيس شد. اين گروه از همان ابتدا هدف مالي براي خودش طراحي نکرد و مهمترين اهدافش را بر پايه هنر غيرانتفاعي و همکاري‌هاي آموزشي بنا کرد. يکي از مهمترين اهداف اين گروه گرد هم آوردن موسيقيدانان کشورهاي مختلف جاده ابريشم کنار هم و ايجاد همسايگي موسيقايي با آنها بود. اما در طول سالها اين گروه، موسيقيدانان مختلف دنيا را کنار هم آورد تا پيام‌هايش را به شکلي جهاني‌تر مطرح کند. اين گروه به اغلب کشورهاي دنيا سفر کرده است به خصوص کشورهايي که در آن نوازنده‌اي از گروه راه ابريشم حضور دارد. گروه جاده ابریشم به سرپرستی یویوما که در آن کیهان کلهر نوازنده برجسته ایرانی حضور داشته برنده جایزه بهترین آلبوم کلاسیک دورگه شده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
درود بر شما بابت این توضیحات مبسوط
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
بله این اشکال به کار ارزشمند تابناک وارد است که اثر را معرفی نمی کنند.
خیلی عالی بود
حظ کردم. حسابی
افتخار می کنم به هنر و هنرمندانمان چیره دست ایرانی در حد المپیک. بنازم واقعا. چه تشویق جانانه ای از حضار شرق آسیا شاهد بودیم.
هنر نزد ایرانیان است و بس.
فوق العاده بود.حيف كم بود
فوق العاده است مخصوصا شنیدن در تنهایی .........................
تشکر خیلی اثربخش وزیبابود
بی نظیر ، عالی ، فوق العاده .
فوق العاده بود
وای بر مسئولین ما زمانی که خارجی ها برای مفاخر فرهنگ و هنر ما سوت و کف می زنند و کلی پول خرج می کنند و ما توی مملکت خودمون به هنرمندان انگ می زنیم و تردشون می کنیم
بی نظیر است.
زنده باشي استاد كلهر
یاد دوران همکاری شجریان با کیهان کلهر و حسین علیزاده بخیر. چه دوران طلایی در تاریخ موسیقی ما بود.
درود بر شرفت کلهر و صد البته تابناک
نمیدانم چرا تمام کلیپها تا نصفه دانلود میشن؟
با دیدن و شنیدن این نوای دل انگیز و روحانی نظرم در مورد سایت تون یکم عوض شد. ممنون از حسن انتخابتون
نوای دل نشین کمانچه
و صدایی جاودانه...
ره میخانه و مسجد کدام است؟
که هر دو بر من مسکین حرام است...

درود فراوان بر استاد مسلم کمانچه کیهان کلهر عزیر
به این میگن موسیقی نه اونایی که . . .
واسه همینه که عاشق پنجشنبه هاتم تابناک . دروود بر همه هنرمندان پاک و عاشق . همیشه سلامت و سربلند باشی کلهر عزیز .
عالي بود از دوستي هم که توضيحات مربوط به قطعه استاد کلهر رو نوشتند ممنونم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست