بازدید 14091
۵

اعدام قاتل زن جوان پس از 13 سال

کد خبر: ۳۱۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷ 18 April 2013
مردي كه ۱۳ سال پيش بعد از قتل زن جواني جسدش را در بيابان‌هاي سمنان دفن كرده بود، صبح ديروز به دار مجازات آويخته شد.

به گزارش جوان، رسيدگي به اين پرونده از ۴‌ارديبهشت ماه سال ۱۳۷۹ همزمان با شكايت زن ميانسالي درباره ناپديد شدن ناگهاني دختر ۳۲ ساله‌اش در دستور كار كارآگاهان جنايي قرار گرفت. شاكي در دادگاه جنايي تهران گفت: ما ساكن سمنان هستيم و طاهره دخترم بعد از طلاق همسرش به تهران آمد. او مدتي بعد با خريد ماشين پيكاني در يك آموزشگاه رانندگي در ميدان فاطمي مشغول كار شد. ما تلفني از حال يكديگر باخبر بوديم تا اينكه چند ماهي است به تلفن ما جواب نمي‌دهد. به خاطر همين به تهران آمدم تا او را پيدا كنم.

پليس در نخستين تحقيقات، خودرو زن جوان را كشف كرد. مردي كه با خودروي پيكان در حال رانندگي بود، در بازجويي‌ها گفت كه ماشين پيكان را از زوج جواني خريده است. وي با ديدن عكس طاهره تأييد كرد كه خودرو را از اين زن كه به همراه مرد جواني بود، خريده است. پليس در بررسي‌هاي بعدي مرد جوان را به نام رضا شناسايي و دستگير كرد.

متهم ابتدا منكر آشنايي با طاهره شد، اما وقتي از سوي يكي از دوستان طاهره شناسايي شد در ادعايي گفت: سال ۷۹ به طور اتفاقي در خيابان با طاهره آشنا شدم. ما گاهي اوقات يكديگر را در خيابان و پارك ملاقات مي‌كرديم تا اينكه او ماشين پيكانش را فروخت و از آن تاريخ به بعد از وي خبري ندارم. همزمان با ادامه تحقيقات، هشتم آذر ماه سال ۸۰ پليس از كشف جسد متلاشي شده‌اي در بيابان‌هاي اطراف سمنان با خبر شد كه توسط حيوانات وحشي از دل خاك بيرون آمده بود. وقتي پزشكي قانوني تأييد كرد جسد متعلق به طاهره است، پرونده وارد مرحله تازه‌اي شد و پليس براي كشف راز مرگ زن گمشده رضا را دوباره مورد بازجويي فني قرار داد. متهم كه با مدارك و دلايل روبه‌رو شد، به قتل طاهره اعتراف كرد.

وي گفت: مدتي از آشنايي من و طاهره گذشته بود كه قرار شد با يكديگر ازدواج كنيم. من يك دستگاه ماشين پيكان براي او خريدم و مقتول در آموزشگاه رانندگي شروع به كار كرد. روز حادثه طاهره به خانه‌ام آمد و گفت كه از ازدواج با من منصرف شده است. من فكر كردم كه شوخي مي‌كند اما او جدي گفت كه نامزد دارد و به زودي با مرد ديگري ازدواج مي‌كند. خيلي با او حرف زدم اما وقتي تصميمش را نتواستم عوض كنم، عصباني شدم و به وي حمله كردم و بالشتي را روي دهانش گرفتم تا خفه شد. بعد از اين جسد مقتول را در صندوق عقب ماشينش گذاشتم و در بيابان‌هاي اطراف سمنان دفن كردم.

سال ۸۱ متهم در شعبه ۱۶۰۲ دادگاه جنايي به قصاص محكوم شد. همزمان با سير مقدمات اجراي حكم، فرزندان مقتول با گرفتن ديه از متهم، رضايت دادند. در حالي كه پدر و مادر مقتول بر اجراي قصاص تأكيد داشتند، متهم با گذاشتن وثيقه ۲۰ ميليون توماني از زندان آزاد شد. مدتي بعد وقتي پدر و مادر با تهيه تفاضل ديه به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي مراجعه كردند، متوجه شدند متهم از زندان آزاد شده است. با طرح شكايت اولياي دم، جمشيدي قاضي اجراي احكام وقت دستور داد تا براي شناسايي و دستگيري متهم عكس وي در روزنامه چاپ شود.

با چاپ عكس متهم در روزنامه پليس موفق به شناسايي و دستگيري رضا شد. خانواد اولياي دم وقتي تفاضل ديه را پرداخت كردند، قاضي اجراي احكام پرونده متهم را براي گرفتن استيذان به دفتر رئيس قوه فرستاد. سرانجام متهم بعد از سير مراحل قانوني پرونده‌اش، صبح ديروز با حضور اولياي دم در زندان رجايي شهر به دار مجازات آويخته شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۵
قاتل آزاد سپس اعدام شد ؟ یعنی چی؟
هم فرزنشون رو از دست دادن هم باید تفاضل دیه پرداخت کنن!خیلی جالبه!!!!!
پاسخ ها
محمدرضا بلبل پور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
این دیه عمومیه که جامعه رو از حضور یک نفر محروم می کنه!
در احکام اسلامی هم اومده! اعدام که همین جوری کشکی نیست!
افرادی که آرامش و امنیت را از مردم می گیرند باید به اشد مجازات برسند.
سیب گندیده در یک انبار سیب، بقیه را هم فاسد می کند.
فکر نمیکنید حکمش کمی زود اعلام شده!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار