بازدید 9966
۴
نتیجه سپردن دو کار جداگانه به یک فرد؛

استیضاح وزیر «جوانان» را با کدام دلایل کلید زدید؟

استیضاح وزیر ورزش اعلام وصول شد؛ وزیری که در رأس «وزارت ورزش و جوانان» به خدمت مشغول است؛ اما به ظاهر نمایندگان مجلس هم فراموش کرده‌اند که خودشان مسئولیت رسیدگی به مشکلات پیش روی «جوانان» را به وی سپرده‌اند، وگرنه چگونه است که «علت بی‌توجهی به ورزش زورخانه‌ای» هم جزو محورهای مورد اعتراض به عملکرد وزیر باشد، ولی بی‌عملکردی در حوزه جوانان لحاظ نشده باشد؟!
کد خبر: ۲۷۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴ 27 September 2012
«اگر در اوضاع کنونی، مهمترین مشکل کشور مربوط به بحث ورزش است، خوب است بررسی‌های لازم انجام گیرد و نواقص برطرف شود»؛ این جملات را وزیری بر زبان آورده که امروز استیضاحش رسما کلید خورد؛ به این معنا که چرا مثلا وزیر مرتبط با ارز و گرانی را استیضاح نکرده و یا به بهانه آغاز فصل تحصیلی جدید، به سراغ وزیر آموزش و پرورش یا وزارت علوم نمی‌روید؟ شاید هم بهتر باشد که وزیر... را استیضاح کنید و بعد به سراغ ورزش بیایید!

به گزارش «تابناک»، امروز سرانجام پس از مدت‌ها کش‌و‌قوس و پشت سر گذاردن مسابقات المپیک و پارالمپیک، استیضاح وزیر ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد؛ استیضاحی که در بیست محور تنظیم شده، ولی بخش بزرگی از مأموریت‌های وزیر در وزارتخانه ورزش و جوانان در آن دیده نشده است!

بدین ترتیب با نگاهی به محورهای مورد پرسش نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر ورزش و جوانان، در کمال ناباوری خواهیم دید که سیزده بند از محورهای بیست‌گانه این استیضاح صرفا به مسائل مرتبط با ورزش اختصاص یافته و تنها در دو بند به مسائل جوانان اشاره شده که یکی بیشتر جنبه کلی گویی داشته (بند ۶ ـ نحوه اجرای احکام برنامه پنجم در امر ورزش و جوانان) و محور بعدی هم موضوعی است که چه بسا بهتر باشد، نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح وزیر هم به آن پاسخ بگویند؛

«۹ ـ علت بی‌توجهی به مسائل نوجوانان و جوانان به گونه‌ای که مسائل ورزشی روی دیگر امور جوانان سایه انداخته است»!

به عبارت بهتر، نمایندگانِ خواستار استیضاح، موضوعی را به عنوان یکی از ایرادات وزارتخانه تحت امر عباسی مطرح نموده‌اند که بر پایه شواهد، خودشان نیز به آن مبتلا هستند و چه بسا نتیجه طولی اقدام هم‌کسوتان خودشان است.

ماجرا به زمانی برمی‌گردد که در هشتم دی ماه سال ۱۳۸۹، نمایندگان مجلس هشتم مصوب کردند که پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان با یکدیگر، درست همزمان با ادغام چند وزارتخانه دیگر به منظور کوچک کردن حجم دولت، وزارت خانه جدیدی با نام «ورزش و جوانان» راه‌اندازی و به عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسایل مربوط به ورزش و جوانان کشور تبدیل شود.

اکنون با گذشت نزدیک بیست و یک ماه از آن روز، کارهای وزیری که در رأس این وزارت‌خانه جدید قرار گرفته، موجب بروز مشکلاتی در مجموعه تحت امر وی شده و اعتراض جمعی از نمایندگان مجلس را به همراه داشته است، تا جایی که با طرح استیضاح وزیر، به دنبال شنیدن پاسخ‌های وی به ابهامات مطرح هستند؛ اما همین نمایندگان، ایرادی را به کارکرد عباسی وارد دانسته‌اند که به خودشان هم وارد است، وگرنه چگونه می‌شود که اقدامات وزیر ورزش و جوانان، تنها از دید ورزشی ارزیابی شده باشد؟!
آیا مشکلات جوانان برطرف شده و در این زمینه ایرادی متوجه وزیر نبوده که در هیچ یک از بیست محور استیضاح به این موضوع پرداخته نشده است؟

آیا عباسی تنها وزیر ورزش بوده یا رسیدگی به مسائل مرتبط با «جوانان» هم با حکم دوستان بهارستان‌نشین بر عهده وی گذاشته شده است؟ موضوعاتی مانند ازدواج، اشتغال، تحصیل، کنکور و ... که در حد بالایی از اهمیت دسته بندی شده و منجر به ارتقای سازمان ملی جوانان به بخشی از یک وزارتخانه شدند.

به عبارتی بهتر، جهت فلش استیضاح در حالی به سمت وزیر ورزش و جوانان نشانه روی شده که اصلا اقدامات یا کوتاهی‌های وی در امر جوانان بررسی هم نشده است، وگرنه کیست که نداند این وزارت‌خانه از زمان راه‌اندازی تا کنون، کمتر کاری در راستای وظیفه گره‌گشایی از مشکلات جوانان انجام داده و حتی برنامه خاصی برای این امر تدارک ندیده است؟

شاید بد نباشد که نمایندگان مجلس دست‌کم در فاصله‌ای که تا روز استیضاح وزیر باقی مانده (چهاردهم مهر)، سری به سایت وزارت ورزش و جوانان یا پایگاه خبری این وزارت‌خانه بزنند و به دنبال برنامه‌ها و اخبار منتشره از کارکرد این وزارت‌خانه دوقلو در حوزه «جوانان» بگردند؛ شاید به امتحانش بیرزد!


ظاهرا سهم جوانان از این وزارت‌خانه، تنها بخش دوم نامی شده که بر بالای سایت وزارت ورزش و پایگاه خبری این وزارتخانه به چشم می‌خورد!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۴
این چه حرفیه تابناک ؟

گشت ارشاد این همه داره امور جوانان رو برطرف میکنه ...

فکر کردی پس کار کی بوده ؟
بابا یک مسلمونی هم پیدا شه مشکل جوانان رو در مساله ازدواج حل کنه. به خدا منصفانه نیست...
14 مهر خیلی دیره
زودتر استیضاحش کنید
ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه هست
تنها رشته ای که آقای عباسی کاملا با آن ناهمخوان هست ورزشه
من كه هيچ كودومو نميبخشم...مشكل جوناي ما واقعا ورزشه؟؟؟/به خدا ميسپارمشون...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی