بازدید 49819

نتایج آزمون دکترا و شک و تردیدهای داوطلبان

از روز یکشنبه که نام معرفی شدگان آزمون دکترا برای مصاحبه به دانشگاه‌ها اعلام شده است، شک و تردیدهای بسیاری در میان داوطلبان این آزمون پیش آمده که تا کنون کسی به آنان پاسخی نداده و البته بعید هم هست که کسی درباره کوتاهی خود به مردم پاسخی دهد.
کد خبر: ۲۵۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸ 19 June 2012
از روز یکشنبه که نام معرفی شدگان آزمون دکترا برای مصاحبه به دانشگاه‌ها اعلام شده است، شک و تردیدهای بسیاری در میان داوطلبان این آزمون پیش آمده که تا کنون کسی به آنان پاسخی نداده است.

به گزارش «تابناک»، ماجرا از آنجا آغاز شد که سازمان سنجش در معرفی افراد مجاز به انتخاب رشته، چند برابر ظرفیت دانشگاه اعلام و از دواطلبان خواست که انتخاب رشته کنند. این در حالی بود که در‌‌ همان زمان، بنا بر این بود که سنجش هر داوطلب را به سه دانشگاه معرفی کند.

بر پایه این گزارش، اما روز یکشنبه داوطلبان با کمال تعجب دیدند که نه تنها سازمان سنجش خلف وعده کرده و هر داوطلب را به بیش از سه دانشگاه معرفی نموده، بلکه شمار افراد معرفی شده بسیار کمتر از چند برابر ظرفیت دانشگاه‌هاست. بدین ترتیب که افراد معرفی شده برای مصاحبه، تقریبا برابر با ظرفیت دانشگاه هاست. در این صورت، مصاحبه که بنا بود، ضریب دو در نمره کلی داوطلبان داشته باشد، تقریبا کارآیی خود را از دست خواهد داد، چرا که تقریبا در مرحله مصاحبه دیگر رقابتی شکل نخواهد گرفت.

اکنون در این مرحله دواطلبان چند پرسش اساسی دارند که لازم است سازمان سنجش به آنها پاسخ دهد:

نخست: بر چه مبنایی وعده و قول مکتوب خود مبنی بر معرفی هر داوطلب به سه دانشگاه را به چهار دانشگاه تغییر داده است؟ سازمان سنجش که داوطلبان را تهدید می‌کند در صورت قصور عمدی یا سهوی در تکمیل اطلاعات در هر مرحله از آزمون با داوطلب برخورد خواهد کرد، آیا نمی‌خواهد درباره کوتاهی عمدی خود به کسی توضیحی دهد؟

دوم: چگونه سازمان سنجش برنامه‌ریزی کرده است که تقریبا برابر با ظرفیت‌های اعلام شده دانشگاه‌ها، دواطلبان را برای مصاحبه دعوت نموده است؛ به گونه‌ای که به نظر می‌رسد، دیگر رقابتی در مصاحبه‌ها در کار نخواهد بود و این گفته که نمره مصاحبه و سوابق دو برابر آزمون کتبی است، دیگر وجهی ندارد.

سوم: چگونه است که بیشتر افراد معرفی شده به چهار اولویت افراد یکسانی هستند؛ مثلا برای یک رشته که ۹ نفر ظرفیت دارد، ۹ نفر به مصاحبه دعوت شده‌اند. در این صورت همین ۹ نفر در دانشگاه‌های پذیرنده پذیرفته خواهند شد، مصاحبه تنها نام دانشگاه‌ها را تعیین خواهد کرد و نه قبولی یا عدم قبولی آنان را. مصاحبه و سوابق چه جایی در این آزمون خواهند داشت؟!

چهارم: چرا مشخص نشده است که مصاحبه دانشگاه‌ها حد نصاب دارد یا نه؟ اگر حد نصاب دارد، افراد معرفی شده که حد نصاب نیاورند، چه تکلیفی خواهند داشت؛ آیا دوباره به مانند سال گذشته دردسر تکمیل ظرفیت کابوس سالانه داوطلبان خواهد شد؟

ماجرای آن دو هزار نفری که بعدا به فهرست مجاز شدگان افزوده شدند، چیست؟ وقتی سازمان سنجش حتی یک سوم از افراد معرفی شده ابتدایی را برای مصاحبه دعوت نکرده، چرا بعدا نزدیک دو هزار نفر دیگر را به فهرست مجاز شده‌ها افزود؟ آیا هدف خاصی در میان بود؟

آیا باز هم لازم است، رئیس جمهور محترم خود رأسا به ماجرا وارد شوند تا مسئولان لازم ببینند به افکار عمومی و دواطلبانی که چاره‌ای جز اعتماد به آنان ندارند، پاسخگو باشند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۵۹
انتشار یافته: ۴۸۳
لطفا در مورد اون 17 هزار تومن اضافه هم بنویسید. یعنی چه که برای گزینش عمومی؟ آیا این توهین به جوانان تحصیلکرده نیست؟ مگر ما چند سال در این مملکت درس نخوانده ایم؟
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
با سلام. سازمان سنجش در يک برنامه تلويزيوني مفصل در مورد سوالات لطفا پاسخ بده. جناب سازمان سنجش اگه دوست داريد که دانشجويان از ايران برن لطفا واضح تر اطلاع بديد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
قابل توجه همه دوستاني كه كامنت گذاشتن سازمان سنجش مجري برگزاري آزمون است نه سياستگذار.
یه ناشناس دیگه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
قابل توجه ناشناس: حضرت علی خطاب به مالک فرموده اند که "هیچ گاه نگو مامورم و معذور". حالا آیا این مجریان ادعای شیعه علی (ع) بودن ندارند؟
من امسال در آزمون شرکت کردم.چیزی که کاملا از اول و از زمان اعلام نتایج یه چیزهایی کاملا تابلو بود و باید دید چه کسانی و با چه رتبه هایی به دانشگاهها معرفی شدند
سایت تابناک متشکریم که اولین سایتی بودید که انعکاس دادید. واقعا عمق فاجعه زیاده، اعتراض خیلی زیاده، همه سرخورده شدن ،تو رو خدا پیگیری کنید. سه برابر معرفی نشدن درست برابر ظرفیت ها معرفی شدن، خواهش میکنیم پیگیری کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
اول مطمئن بشین که ظرفیت ها رو نصف نکردن.
دوم اینکه دل خوش دارین مثلا پارسال که چند برابر اعلام کردن نتیجه چی شد؟ هر دانشگاه هر کیو خواست گزینش کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
به فرض یک رشته 200 تا ظرفیت داره. 3 برابر ظرفیت میشه 600 نفر. پس باید 600 نفر در یک رشته 200 نفری برای مصاحبه پذیرفته می شدند. ولی از اونجایی که هر نفر به 4 تا دانشگاه معرفی شده پس عملا تعداد ظرفیت ها با تعداد معرفی شده ها تقریبا یکسان میشه. حالا یه خورده کمتر بیشتر.
ناشناس
| United States |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
به صورت ظاهری سه برابر اعلام شده است ولی در حقیقیت برابر ظرفیت اعلام شده است. اگه به رشته ها به عنوان تک رشته نکاه کنید شاید سه تا پنج برابر هم اعلام شده ولی اگر به مجموعه ای از رشته ها نگاه کنید متوجه می شوید که عملا برابر با ظرفیت به این دانشگا ه ها اعلام شدند. زیرا داوطلبان معرفی شده مشترک هستند. به عبارت دیگر وزن مصاحبه عملا از بین رفته است. و این از کرامات سازمان سنجش است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
دوست عزیز . کمی به دور و بر خودت نگاه کن از انواع دکترهای فی الوداعه در انواع و اقسام پست ها و رتبه ها . باز فکر میکنی جای تعجبه که تابناک نوشته . اگر حاجت به بیان نبود اینام جرات انتشار نداشتن . چون حالا که همه پته ها رو آبه می گن بگذار یک خطم بگیم ، که مردم بگن که یک آزادیکیی هم تو این سایتا هست
واحد 8
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
اینکه دقیقا به تعداد ظرفیتها برای مصاحبه دعوت شده اند به این معنیه که دانشگاهها مجبورند همون افراد را قبول کنند و عملا حق انتخاب ندارند. آیا این به معنای انتخاب افراد خاص نیست؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
تو این کشور تنها چیزی که مهم نیست حقه. حق منو هم در فراخوان دانشگاه خوردند.یک روزی نوبت خودشون هم میشه.
من یک محاسبه سر انگشتی انجام دادم دیدم که ده برابر ظرفیت را مجاز اعلام کرده اند!
پاسخ ها
امیررضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
برای دکتر شدن احتیاج به محاسبات دقیق داری...تو رشته ما یعنی مهندسی برق دقیقا برابر ظرفیت کلی اعلام شده. اما هر نفر به سه تا دانشگاه. این که نمیشه سه برابر ظرفیت پذیرش. اصلا مصاحبه برای چیه...هم کارشون سمبل کردنیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
امثال شما لابد تو سنجش کار میکنند که همه رو سرکار گذاشتن!
سازمان سنجش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
نه دیگه !!!! این خبرا هم نیست
مطمئنا خودت داوطلب دکتری هستی و مردود شدی که این قدر این مساله برات مهمه. چون برای آزمون آیلتس هم که سنجش متولی آن بود من کامنت گذاشتم ولی پیگیری نکردی
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
دقیقا...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
عزیزم مگه چندهزار نفر هر سال امتحان آیلتس می دهند؟ در ضمن اون داستان را که سازمان سنجش به طور کامل پاسخگو بود.
ای قربونت برم تابناک، جان من پیگیری کن. رشته ما 16نفر پذیرش داره، من رتبه م 19 شده بود وقتی اسامی رو نگاه کردم مجاز به مصاحبه نشده بودم!!!! و در کمال تعجب دیدم که آخرین نفر معرفی شده برای مصاحبه رتبه ی 16 بوده. گناه منی که کلی سابقه تدریس و مقالات ISI دارم چیه؟
پاسخ ها
سازمان سنجش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
چون رتبه های بالاتر تو تمام گزینه ها رو پر کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
میخواستی بیشتر بخونی تا زیر 16 بیاری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
دقیقا من هم همینطور. رتبه من در کد رشته 2229، 25 شده و با وجود اینکه 23 نفر در این کد رشته در دانشگاهها پذیرفته میشن ولی من مجاز به شرکت در مصاحبه نشدم!!!! یعنی همه کسانی که مجاز به انتخاب رشته شدن قبول میشن و فقط رقابت بر سر دانشگاهه!!! و این یعنی دعوت سه برابر ظرفیت برای مصاحبه!!!!!!!!!!
آقا توروخدا پیگیری کنید. به اندازه ظرفیت ، پذیرش کردن.
این حرف من نیست این حرف 22 هزار نفر که مجاز شدیم و طبق گفته خوشون باید میرفتیم مصاحبه ولی در کمال ناباوری اینطوری شد. خیلی جالبه یک سوم رفتن مصاحبه به عبارتی اون دوسوم دیگه چه انتخاب رشته میکردن چه نمیکردن به مصاحبه دعوت نمیشدن.
از شما مسول سایت تابناک عاجزانه تقاضا دارم که این موضوع را پیگیری کند چون این حرف من نیست بلکه حرف خیلی های دیگه مثل منه کافیه فقط به سایت phdtets.ir مراجعه کنید ببینید چطوری بچه ها می نالن.
فقط با مسولین سازمان سنجش مصاحبه نکنید که فقط توجیه میکنن. فقط خواهش اینو به گوش مسولین برسانید که به تعداد ظرفیت واسه مصاحبه دعوت شدن.
با تشکر
از دیدن نتایج به غایت شکه شدم. واقعاً چرا پاسخگو بودن در سطح کشور اینقدر پایین اومده. سوال بعدی اینه که اگر قرار بود به تعداد قبولی ها برای مصاحبه از داوطلبان دعوت به عمل بیاد، چرا سازمان سنجش مجدداً عده ی بیشتری را مجاز اعلام کرد؟ واقعاً چه دلیلی می تونست داشته باشه جز اینکه عده ی نامشخصی در لیست مجاز ها قرار بگیرند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
شکه نه شوکه
لیست مجاز ها نه لیست مجاز
آقای داوطلب دکترا!!!!
حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است،شک نکنید.
به نظرم این روش و آزمون ایراداتی دارد چرا که درس ریاضی و استعداد هیچ نیازی نیست و این روش فقط برای کسانی خوب که یا رشته ریاضی فیزیک بوده اند یا تجربی و دانشجویان رشته علوم انسانی در رقابت در این درسها با مشکل مواجه می شوند. آخه راست نمایی و پیداکردن کفش مریم خانم در جاکفشی چه ربطی با آزمون دکترا داره.
به نظرم بهتر است همان تخصصی برگزار بشه چون درا ین سیستم آنهایی که مطالعه نکردند قبول شدند و آنهایی که مطالعه نکردند قبول نشده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Pakistan |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
آنهایی که مطالعه نکردند قبول شدند و آنهایی که مطالعه کردند قبول نشده اند؛ درست است
با هم شک و تردید؟
متاسفانه باتوجه به اتفاق پیش آمده به نظر می رسد سازمان سنجش نوعی ایجاد یاس و نومیدی القا نموده و بی برنامگی و عدم شفافیت در اعلام نتایج به عینه مشاهده می گردد.در عمل به نظر میرسد ضمن فریب متقاضیان ،نقش مصاحبه دانشگاه هم حذف گردیده است
پیش از این فکر می کردیم که با برگزاری آزمون از سوی سازمان سنجش وضعیت بهتر از شرایطی خواهد شد که دانشگاه ها بصورت مستقل عمل می کردند ولی الان پس از 2 سال واقعا پشیمان شدیم. در آزمون اول که سه بار منابع امتحانی بطور کلی عوض شد که آخرین تغییر فاصله ای تا خود آزمون نداشت و از ابتدای این طرح تا امروز در ارتباط با هر موردی از آزمون دکتری گرفته از سیلابس ها- ظرفیت ها-روند-نحوه بررسی و غیره هر روز تغییر جدیدی ایجاد می گردد و همه را غافلگیر و متعجب میکند. ظاهرا سال دیگر نیز شاهد تغییرات جدیدی خواهیم بود. کاش خود دانشگاها پذیزش می کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
دروغ نگو دیگه! کجا آخرین تغییر پارسال فاصله ای با خود آزمون نداشت؟! آخرین تغییرش فکر کنم آذر یا دی بود!
شد شماها یه کار برای رضای خدا انجام بدین که توش حرف و حدیث نباشه ؟؟؟؟؟؟
تو یه کنکور موندین اما دم از چیز های جهانی می زنید
من یکی از قربانیان این تصمیم سازمان سنجشم من که از دست شان راضی نیستم دستم هم به جایی نمی رسد به خاطر خدا شما پیگیری نمایید
بنده كاملا اين مقاله را تاييد مي كنم. انتخاب رشته بنده طوري بود كه در بدترين حالت مي بايست كه يكي از 10 اولويت اول انتخاب رشته ام قبول مي شدم ولي در اولويت هاي خيلي خيلي پايين تر قبول شدم. حتي سازمان سنجش اعلان نكرده كه تا چند برابر ظرفيت هر دانشگاه داوطلب به دانشگاه ها معرفي كرده. البته معرفي يكسري افراد خاص!!! و نورچشمي بجاي شركت كننده هاي واجد شرايط در آزمون بعيد نيست.
یکی مونده به آخری مشکل منه
شما که قرار بود اینجوری پذیرش کنید چرا ما را امیدوار کردین؟
من با نظر شما كاملا موافقم و براي سازمان نيز اعتراض فرستادم ظرفيت رشته اي كه اينجانب شركت كرده ام 30 نفر است اما رتبه آخرين نفر معرفي شده در رشته ها بين 10 تا 28 است و عملا كساني مانند من فقط بر اساس نتايج مرحله اول از صحنه رقابت حذف شده ايم
با سلام
درود بر تابناک عزیز
امید ما به شماست
در رشته مهندسی شیمی 988 نفر مجاز به انتخاب رشته بودن که فقط چیزی حدود یک سوم به مصاحبه معرفی شدن
سلام
افرادی که دوباره مجاز شدند شانسی برای رفتن به مصاحبه نداشتند اما نکته که کسی متوجه نشده اینجاست که مربیان به دلیل این که سهمیه دارند می توانند به مصاحبه راه پیدا کنند.
فرض کنیم در رشته ای مربی جزء آخرین نفرات مجازی است. به دلیل این که باید در هر مصاحبه حدافل یک مربی وجود داشته باشد می تواند به مصاحبه بروند. حال یک نگاه به اسامی اعلام جدید بندازید متوجه می شوید که قاطی این افراد مربیان به مصاحبه می روند.
بیچاره کسایی که دلشوم الکی خوش بود.
جالبم اینجاس که بازم این مربیان محترم تو مرحله دوم هم شانس قبولی بالایی دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
اگه منظورتون سهمیه هاست که من سهمیه رزمندگان دارم اما دعوت به مصاحبه نشدم!!!!!!
واقعا شرم اوره....اگه برای هر ظرفیت حتی 2 نفر هم معرفی میشد من الان برای مصاحبه باید دعوت میشدم....یعنی بازی با سرنوشت اینجوری ندیده بودیم!!!!
خیلی از افراد با استعداد به دلیل روشن و شفاف نبودن روند پذیرش در دوره دکترا انگیزه کافی برای شرکت در این ازمون را ندارند. این طور به نظر می رسد که مسئولان سازمان سنجش در اجرای ازمون دکترا کار کارشناسی انجام نداده و احیانا تحت تاثیر نظر شخصی خود و یا سایرین قرار دارند.
اصلا معلوم نیست چه خبره. یکی پیدا نشد به ما بگه چرا ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاهای تهران 25 درصد کم شده نسبت به پارسال. تابناک خواهشا این موضوع رو هم پیگیری کن
لطفا در مورد اون 17 هزار تومن اضافه هم بنویسید. یعنی چه که برای گزینش عمومی؟ آیا این توهین به جوانان تحصیلکرده نیست؟ مگر ما چند سال در این مملکت درس نخوانده ایم؟
با تشكر از خبررساني تابناك!
من موندم اين 2000 نفري كه دوباره اعلام كردن برا چي بود!!!!!!
حداقل 7000 نفر 2 ماهه كه سركاريم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
خب بده دولت برای 7000 نفر اشتغال زایی کرده و گذاشتتشون سر کار؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
حمید جان!!!
یعنی چی من موندم تو موندی ما موندیم!!! خوب دوست داشتن دلشون خواست، آقایون که مسول هاج و واج موندن من و شما نیستن، دلشون هر کاری که بخواد می کنن به همین راحتی!!!
وقتی نظارتی در کار نباشه، وجدانی به درد نیاد، اخلاقی نداشته باشن همیه دیگه
با سلام
از دوستانی که این مطلب رو میخونن خواهش میکنم این خبر رو در وبلاگ یا سایت خود لینک کنن
با سلام
از دوستانی که این مطلب رو میخونن خواهش میکنم این خبر رو در وبلاگ یا سایت خود لینک کنن
من خودم داوطلب بودم با رتبه 240
رشته ما (شیمی تجزیه)220 نفر ظرفیت داره
منو به مصلحبه دعوت نکردن !
آفرین به تابناک که اولین خبرگزاری است که پیگیر این ماجرا شده.شما رو به خدا صدای اعتراض مارو به گوش مسیولین برسونید
با سلام
از دوستانی که این مطلب رو میخونن خواهش میکنم این خبر رو در وبلاگ یا سایت خود لینک کنن
بعدا آقاي رحيمي كي هست نمي شناسم در برنامه اخبار مي فرماييد كه 35000 نفر مجاز انتحاب كرده و 10000 نفر نهايي مي شده كه اين عدد از كجا امده و سهميه مربي هم گفتند و لي لحاظ نكردند دوباره و ما را به تمسخر گرفتند
همانطور که مستحضرید انتخاب رشته آزمون دکتری با توجه به تاثیر مصاحبه دارای یک فرآیند متفاوت با سایر کنکورهای سراسری و کارشناسی ارشد می باشد، به خصوص در آزمون امسال که یک سری تغییرات باعث اعمال استرس و فشار روانی فراوان حتی به آن دسته از داوطلبان که حائز رتبه های مناسب شده اند، گردیده است. در ذیل به یک سری مشکلات اشاره گردیده و اعتراض خود را به آخرین بلایی(بله بلا!!) که سازمان سنجش بر سر ما داوطلبان کنکور امسال آورده اشاره می گردد:
- از همان ابتدا مسئولین محترم سازمان سنجش بر این مساله تاکید داشتند که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در مرحله دوم تنها به سه کد رشته محل برای انجام مصاحبه معرفی می شوند در حالی که اکنون در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است که 4 کد رشته محل اعلام می گردد. آیا از نظر مسئولین محترم که بعضا دارای تجربیات چندین ساله در برگزاری آزمون های متفاوت هستند این تغییر به ظاهر ساده سرنوشت داوطلبان را به بازی نمی گیرد. از همان ابتدا بنده نسبت به این تصمیم سازمان سنجش مبنی بر اینکه داوطلبان تنها سه فزصت برای مصاحبه دارند اعتراض داشتم ولی در فرصت کم اعلام نتایج تا انتخاب رشته فرصتی برای ارایه این مشکل را نداشتم.
- از طرفی از همان ابتدا در مورد چگونگی اعلام واجدین چند برابر ظرفیت ابهام وجود داشت بدین معنی که در مرحله دوم آیا سه برابر ظرفیت هر کد رشته محل اعلام می شود و یا بیشتر که متاسفانه بازهم در اطلاعیه های سازمان سنجش و مصاحبه های مسئولین مربوطه همواره از عبارت چند برابر ظرفیت استفاده می شد.
شاید مسولین سازمان سنجش جواب بنده را اینگونه بدهید که به شما امکان انتخاب 50 کد رشته محل را داده ایم و شما می توانستید به ترتیب اولویت انتخاب رشته کنید. ولی این جواب تنها برای آزمون سراسری یا کارشناسی ارشد صادق است نه برای آزمون دکتری که مرحله دیگری به نام مصاحبه دارد و نه آنهم برای کنکور امسال که قرار بود داوطلبان تنها به 3 کد رشته محل برای مصاحبه معرفی گردند. به عنوان مثال بنده با رتبه 27 رشته مهندسی شیمی اگر برطبق اولویت انتخاب رشته می کردم باید 3 انتخاب اولم به صورت زیر می بود:
1- دانشگاه صنعتی شریف 2- دانشگاه تهران 3- دانشگاه امیر کبیر
مسلما با این انتخاب رشته احتمال قبولی من کمی پایین بود بنابراین می بایست چند کد رشته محلی که از نظر ظرفیت با رتبه بنده همخوانی نداشت و یا در مصاحبه شانس خیلی زیادی برای خود قائل نبودم حذف می گردید و کد رشته های دیگر که احتمال قبولی در آنها بسیار بالاتر بود اضافه می گردید. برای داوطلبی که قصد داشت حتما امسال قبول شود و قصد ریسک کردن را نداشت انتخاب سوم(آخر) باید کد رشته ای می بود که احتمال قبول در آن بسیار بالا باشد. بنده جز همین داوطلبان بودم و به همین دلیل بسیاری از کد رشته محل هایی که احتمال قبولی در آنها زیاد بالا نبود(تاکید می شود احتمال قبولی در آن وجود داشت ولی نزدیک 100 نبود) را به اولویت 4 به بعد منتقل کرده و گزینه سوم را دانشگاه فردوسی مشهد و گزینه چهارم را دانشگاه امیر کبیر انتخاب کردم. مشکل اصلی بنده این است که اگر قرار بود برای مصاحبه به 4 کد رشته محل معرفی گردیم چرا از ابتدا همواره و همواره بر روی معرفی به 3 کد رشته محل تاکید داشتید و چرا قبل از زمان انتخاب رشته این تغییر مهم را اعمال نکردند؟ آیا از نظر مسولین محترم این تصمیم منطقی است؟از مسولین سنجش این سوال را دارم. آیا از نظر شما اگر بنده از ابتدا می دانستم که 4 شانس برای مصاحبه دارم دانشگاه فردوسی را قبل از امیرکبیر انتخاب می کردم.
شاید دوباره جواب بنده را این گونه بدهند: که باز هم مشکل خاصی پیش نیامده و شما برای مصاحبه به دانشگاه امیرکبیر هم معرفی می شودید و این از حالت قبل (معرفی به 3 کد رشته) بهتر نیز می باشد اما انتخاب چهارم بنده عملا بی فایده است چرا که به بنده به احتمال فراوان در کد رشته محل سوم قبول می شوم و مصاحبه من در دانشگاه امیرکبیر بی فایده است.
شاید این صحبت های من نه برای مسولین سازمان سنجش و نه حتی برای مسولین وزارت علوم مهم باشد. ولی بدانید با این تصمیمتان با سرنوشت خیلی از داوطلبان بازی کردید . حق من این نبود که پس از 8 سال درس خواندن در ایران وکسب معدل بالا و داشتن فرصت ادامه تحصیل در خارج کشور در کنکور امسال شرکت کنم و حتی با کسب رتبه نسبتا خوب 27 اکنون مستاصل باشم. به خدا قسم من در زمان انتخاب رشته یک هفته با خود کلنجار رفتم تا با این قانون که به 3 کد رشته معرفی می گردیم کنار بیایم و انتخاب رشته ام نیز بر اساس همین قید محدود کننده انجام گرفت، حالا من نمی دانم چرا این تصمیم عجیب گرفته شد و سرنوشت من و امثال بنده به بازی گرفته شد.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
نوکرتم انتخاب رشته که اینجوری نیست شما به ترتیب اولویت باید می نوشتی هرجا که ظرفیت داشته باشه میفرستنت خوب مثل آزمونهای دیگه. من نمیدونم چرا شما کد رشته هایی رو که فک میکردی نمیاری بالا ننوشتی. تو انتخاب رشته تا وقتی که تکلیف شما مشخص نشده سراغ نفر بعدی نمیرن همینطور که تا تکلیف نفر قبل از شما معلوم نشده سراغ شما نمیان. وقتی که نوبت شما میشه از بالا به پایین انتخابهات رو نگاه میکنن و هرجا که جا داشته باشه شما رو میفرستن. مشکل اصلی الان اینه که به جای سه برابر ظرفیت دقیقا برابر با تعداد ظرفیت به مصاحبه دعوت شدن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
منم دقیقا مثل ایشون انتخاب سومم بدتر از انتخاب چهارممه و با رتبه شش شاید تو انتخاب سومم متوقف بشم!
سازمان سنجش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
سلام شما می توانید به مصاحبه دانشگاه فردوسی نروید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
راه حل ساده است، اگر برای مصاحبه به دانشگاه فردوسی نروی مثل این است که از اول آن را انتخاب نکرده باشی.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
آقای سازمان سنجش نسبتا محترم!
اولا شما فهمیدید چرا من فردوسی مشهد را زدم؟ من به این خاطر فردوسی مشهد را گزینه سوم انتخاب کردم که اگر 2 گزینه 1 و 2 قبول نشوم حتما در گزینه سوم قبول شوم. اگر می خواستم فردوسی مشهد را حذف کنم از اول فردوسی را پایین تر می زدم.
ثانیا، اگر شما تضمین می کنید من گزینه بعد از فردوسی(دانشگاه امیرکبیر)را قبول می شوم، چشم قید فردوسی را می زنیم. ولی اگر مصاحبه فردوسی را نروم و دانشگاه امیرکبیر هم قبول نشوم آیا شما جواب یک سال تلف شدن عمر مرا می دهید.
قبول کنید در این مورد که تعداد کدرشته محل های معرفی شده را بعد از انتخاب رشته از 3 به 4 تغییر دادید،اشتباه کردید
سلام
من شاگرد اول دانشکدمون بودم متاسفانه جایی دعوت نشدم و از اون بدتر بیشتراز شاگرد اول های علم و صنعت هم همین وضعیت رو دارند
البته زیاد ناراحت نیستم چون الان با اطمینان خاطر و بدون عذاب وجدان برای بهترین دانشگاه های خارج از کشور تقاضای ادامه تحصیل بفرستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
همون خارج خوش بگذره. توقع داشتی به پات بیافتیم؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
واییییی خدای من!بهترین دانشگاه ها منتظرند تو رو پذیرش کنن!!
با سلام
لطفا مسولین سازمان سنجش این قدر با اعصاب و زمان قشر تحصیل کرده جامعه بازی نکنند، رشته زمین شناسی نفت که فقط دانشگاه چمران به تعداد 5 نفر پذیرش داره که سه برابرش میشه 15 نفر، در حالیکه فقط 10 نفر دعوت به مصاحبه شدن یعنی بقیه مجازین مرحله اول این یک ماه سرکار بودن.
باتشکر از حسن نظر
واقعا این سوالات بجا و صحیح مطرح گردیده ظرفیت رشته امتحانی من حدود 100 نفر بوده و رتبه من 259 بوده و آخرین فرد مجاز در رشته ما 334 بوده است و اینجانب به مصاحبه دعوت نشده ام؟!
پاسخ ها
سازمان سنجش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
تقریبا همون خدود 100 نفر دعوت به مصاحبه شده اند
بنده در آزمون سال گذشته دکتری با رتبه 1 به دانشگاه امیرکبیر دعوت شدم. با وجود انکه تنها دو نفر دعوت شده بودیم و رشته انتخابی 5 ظرفیت داشت ولی کسی انتخاب نشد. هیچ وقت هم دانگشاه توضیحی ارائه نکرد. از اساتید بی سواد محترم آن دانشگاه تشکر می شود.
خانم من هم دقیقا همین اتفاق براش افتاد. اسمش رو اعلام کردن توی تکمیل ظرفیت که اصلا نفهمیدیم چرا ! بعدش همه کد رشته محل ها رو زد. روزانه ، شبانه، بین الملل و ... هرچی که بود. حالا هیچکدوم که نشده هیچی. به طور متوسط رتبه در سهمیش برای هر کدوم از کد رشته محل ها به طور متوسط سه برابر آخرین فرد قبولیه.

اگر سازمان سنجش میدونسته که نمیخوات معرفی کنه چرا اصلا اعلام کرد ؟

کارشون شده هر روز امیدوار کردن و نا امید کردن ! این کنکور دکتری رو میگم. وگرنه خودم سال قبل قبول شدم و مشکلاتش 100 برابر کمتر بود)
ضمن تشکر از تابناک که مساله را بشکل صحیحی منعکس کرده است، اینجانب نیز در رشته دکتری مهندسی زلزله شرکت کرده بودم که مجموع ظرفیت دانشگاه های تهران 45 بوده و بالاترین رتبه دعوت به مصاحبه شده 46 میباشد. پاسخ تلاشها، زحمات و نخوابیدنهای ما این بود؟ خوب از اول میگفتند چند برابر ظرفیت نیست ما هم تکلیف خود را میدانستیم. اینکه اعلام کردند مصاحبه دو برابر کنکور تاثیر دارد اکنون به چه معناست؟ بهتر بود میگفتند مصاحبه ابزاری است برای چیدمان قبول شدگان تا سطح (نه چند برابر) ظرفیت. واقعا ما بازیچه هستیم؟
پاسخ ها
سازمان سنجش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
الان می گیم:
مصاحبه ابزاری است برای چیدمان قبول شدگان تا سطح (نه چند برابر) ظرفیت
دقیقا مطالب فوق صحیح می باشد چرا که تابناک حرف داوطلبان را به خوبی زدید. در رشته ای که من شرکت کردم 210 نفر ظرفیت دارد در صورتی که 220 نفر به مصاحبه دعوت شده اند این کجاش سه برابر اعلام کردند ضمنا چرا قرار بود به سه دانشگاه معرفی شوند ولی شد چهار دانشگاه؟
با سلام رشته ما حدود 140 نفر مجاز شده بود که 21 نفر به آن اضافه شد جالبه که بالای رتبه 90 کسی دعوت به مصاحبه نشده است . این چه 3 برابر ضرفیت دعوت به مصاحبه است اگر نفرات اول به چهار جا معرفی شدند دیگر از جاهای بعد باید حذف شوند دیگر نباید در جاهای بعد جزو نفرات باشند و جایی را اشغال کنند برای مثال اگر در تهران 4 دانشگاه باشد که 15 نفر ظرفیت دارد با سه برابر ظرفیت حدود 45 نفر اینجا معرفی بشه که تقریباً نفرات اول اینجا ها رو می زنن و برای جاهای بعدی اسمشون پاک شه که من فکر می کنم نرم افزارشون مشکل داشته من از تابناک خواهش می کنم پیگیری کنند تا حق همیشه ضایع شده ما کمتر ضایع شود .
با تشکر
قطعا ابهام وجود دارد. مثلا فقط دانشگاه علامه در رشته اقتصاد نفت و گاز 10 نفر ظرفيت اعلام كرد و 31 نفر هم در مرحله اول مجاز به انتخاب رشته شدند.طبيعي است با توجه به دعوت سه برابر ظرفيت همه اين افراد مي بايست پس از انتخاب رشته دعوت به مصاحبه مي شدند. ولي در كمال تاسف براي تعدادي عدم حد نصاب اعلام و از دعوت براي مصاحبه جا ماندند. لطفا پيگيري و سازمان سنجش را وادار به اصلاح اشتبا ه نماييد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
واقعا سازمان سنجش براي يكبار هم كه شده بايد قبول كنه كه اشتباه كرده و براي اولين بار از داوطلبان معذرت خواهي كنه.
الگوریتمی که افراد را برای مصاحبه دعوت می کنند دارای اشکال هست، مثلا اگه 2 تا دانشگاه داشته باشیم که هر کدوم 3 نفر بخوان(مثل بیوانفورماتیک که من شرکت کردم) کلا 18 نفر رو مجاز می کنن که 3 برابر ضرفیتشونه ولی از اونجایی که افراد دو تا حق انتخاب دارن و هر دو را هم می زنن فقط تا رتبه 9 مجاز به مصاحبه می شن، حالا اگه 3 تا دنشگاه هم بود باز تا رتبه 9 دعوت به مصاحبه می شدن چون هر دانشگاهی 3 برابر نیازش دعوت به مصاحبه می کنه که میشه 9 تا و از اونجایی که هر 9 نفر اول این سه تا دانشگاه رو زدن همین 9 نفر فقط به مصاحبه دعوت شدن، با این حساب دانشگاه اول از بین 9 نفر 3 نفر رو انتخاب میکنه و دانشگاه دوم از بین 6 نفر 3 نفر رو ولی دانشگاه سوم حق انتخاب نداره و از بین 3 نفر باید 3 نفر رو انتخاب کنه، حتی اگه اینا اینو در نظر می گرفتن که نصف مجاز شده ها رو حداقل به نحوی به مصاحبه دعوت کنن خیلی ابرومندانه تر بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
دقیقا! به خصوص در رشته های با ظرفیت کم این مشکل کاملا مشهوده.... چه وضعشه واقعا!
ناشناس
| Australia |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
کاملا حق با شماست. تازه هنوز بماند که سازمان سنجش خلف وعده کرده است و به جای سه دانشگاه به چهار دانشگاه فرستاده. این حرکت باز شانس رتبه های میانی رو میاره پایین. بماند از 1000 مشکلی که من همون موقع فهمیده بودم و داشتم دیوانه می شدم تو موقع انتخاب رشته. واقعا این چه بازی است که سازمان سنجش در آورده....
با سلام
ممنون از خبری که گذاشتین
امیدوارم مسئولین سنجش پاسخگو باشن
بعد از اعلام نتایج خیلی از داوطلبین هنوز تو شوک نتایج اعلام شده هستند
با سلام و تشکر از نکات خوبتون
بنده هم یک نکته به این امور اضافه کنم و اونم اینکه اگر کسی در یک دانشگاه در نوبت شبانه پذیرش بشه و در مصاحبه نمره خوبی بیاره با توجه به اینکه ضریب مصاحبه 2 هستش و ضریب مرحله اول 1.ممکنه از کسی که در همون دانشگاه روزانه دعوت شده در مجموع دو مرحله نمرش پیشی بگیره.پس اگر بازهم قرار باشه شبانه پذیرش بشه که در حقش ظلم شده!!!
پس حکمت اینکه ضریب مرحله دوم 2 هست چیه؟؟؟!!!
اگر قرار باشه هرکس در همون نوبت که پذیرش شده با کسب نمره بیشتر قبول بشه برا مرحله دوم هم ضریب 1 میگذاشتن.
ظاهرا برنامه ريزی برای زندگی و انتظار از حقی که در نتيجه تلاش و صرف وقت زياد از طرف تک تک مجاز شوندگان ايجاد شده است کاملا از سوی سازمان محترم سنجش به سخره گرفته شده است و در اين سازمان حتی اعلاميه های قبلی نيز جز قپی درکردن چيز ديگری نيست. مسئولين محترم لطفا پاسخگو باشيد و لحظه ای هم استرس فردی رو درک کنيد که با توجه به براورهای شما انتخاب کرده و نمی دانسته که محاسبات با ظرفيت و نتايج اعلام شده همخوانی ندارد.
با سلام
حرف دلمان را زدید. دست ما که به مسولین سازمان سنجش که نمی رسد . تحت این شرایط اگر کسی نمره مصاحبه اش صفر هم باشد احتمال قبولی اش هنوز زیاد است
درود بر تو تابناك كه حرف حساب زدي، درود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
درود تابناک لطفا پیگیری کن!
چرا با سرنوشت فرزندانمان اینجوری بازی می شود؟ باید به کی شکایت کنیم که دود تصمیمات غلط بیش از این توی چشم فرزندانمان نرود و آینده شان را خراب نکند؟
هر سال يك برنامه جديد براي اين دكتري پياده مي شود كه خود در هر مرحله بيش از چندين بار دچار تغيير و تحول مي گردد كسي پاسخگو نيست كسي مسئول نيست چرا با سرنوشت اين جوانان بازي مي شود چرا كسي برايش مهم نيست شما يك لحظه خودتون جاي ما بذاريد من براي 2 بار كه مجاز مي شم ام با اين برنامه هاي شما عملا قبول نمي شوم 2 سال وقت گذاشتن كافي نيست تا شما يك برنامه ريزي اصولي بكنيد بابا حداقل يك مقدار مطالعه كنيد اين همه كشور يك چيزي نيست كه ثبات رويه داشته باشه تكليف ما مشخص بشه ديگه خسته شديم.اصلا شبيه كنكور سراسري برگزارش كنيد تورخدا با سرنوشت جواناي اين مملكته بازي نكنيد بگذاريد جوانان اين مملكته بر اساس علاقه ادامه تحصيل بدهند نه فقط براي به دست آوردن يه مدرك
باز خوب شد شما یه چیزی گفتین. ما که نمیدونستیم به کجا اعتراض کنیم.
من که مجاز شده بودم و تقریبا همه اولویت ها رو هم انتخاب کرده بودم هیچ جا دعوت به مصاحبه نشدم.
تو رو خدا پیگیری کنید. من که دارم دق می کنم........
ترا بخدا یکی این مسیله را پیگیری کند تا مسئولان سازمان سنجش مجبور به پاسخ گویی شوند. من رتبه ام 1000 است درحالی آخرین رتبه قبولی را به 1500 رساندند و در انتخاب رشته حتی پایین ترین دانشگاههای ایران اعم از شبانه و روزانه و همچنین اکثر گرایشها را انتخاب کردم ولی برای مصاحبه معرفی نشدم. یکی جواب دهد توی این مملکت چه خبر است؟!
باتشکر از حسن نظر
واقعا این سوالات بجا و صحیح مطرح گردیده ظرفیت رشته امتحانی من حدود 100 نفر بوده و رتبه من 259 بوده و آخرین فرد مجاز در رشته ما 334 بوده است و اینجانب به مصاحبه دعوت نشده ام؟!به نظر یک اشتباه تاریخی در سوابق سازمان سنجش روی داده است؟!
بله به نظر من تو صحت نتایج شک و تردید های زیادی است و اعلام کردن 3 برابر ظرفیت نیازی نبود.
فقط با این کار مدرک دکترا بی ارزش می شود و سطح علمی تو انتخاب هیچ دخالتی ندارد.
ما راه را گم کردیم و فراموش کردیم دکترا پژوهشی است نه آموزشی.
متشكرم تابناك . دغدغه خيلي هاست . اصلا افزايش تعداد نداشتيم امثال . نمي دونم چه كسي پشت قضيه است و چه كساني مي خواهند بهره ببرند .
با سلام
ممنون از خبری که گذاشتین
امیدوارم مسئولین سنجش پاسخگو باشن
بعد از اعلام نتایج خیلی از داوطلبین هنوز تو شوک نتایج اعلام شده هستند
لطفا در مورد اون 17 هزار تومم اضافه هم بنویسید! ...
سلام بابت این مطلبی که نوشتید ممنونم یه سری به این لینک بزنید که نظرات داوطلبان دکترای رشته مدیریت رو نوشته:
http://www.modir.ir/News/7465.aspx
تو رشته مکانیک تبدیل انرژی رتبه من 278 بود و آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته 568. جالب اینجاست که من تقریبا همه جا رو انتخاب کردم ولی هیچ جا واسه مصاحبه قبول نشدم. به نظر میرسه که سازمان سنجش به تعداد ظرفیت دانشگاه ها، افراد رو به مصاحبه دعوت کرده!
تابناک لطفاً پیگیری کن
با اينكه آخرين رتبه مجاز به انتخاب رشته در رشته ما 553 اعلام شد با اين حال اينجانب با رتبه 290 و با اينكه تمام كد رشته محل هاي مورد نظر را انتخاب نمودم در فهرست معرفي به دانشگاه ها جهت مصاحبه قرار نداشتم.
من قبول شدم ولی انتظار نداشتم برم مصاحبه. کلا اینها این سیستمو چیدن تا هر کسیو دوست دارن تو هر دانشگاه قرار یدن . بترسید روزی که کلا دانش از دانشگاههای ما نایاب بشه . البته الان هم چیز زیادی ازش نمونده
نتیجه اش میشود اینکه دوباره تعدادی اسم اعلام میکنند که بروند مصاحبه! کی؟ شاید همین تابستان شاید توی پاییز!
در بعضی رشته ها تعداد معرفی شدگان کمتر از ظرفیت کل است!!
تازه باید توی مرداد(وسط ماه رمضان) برای مصاحبه به شهرهای مختلف برویم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
احسنت!
بايد نتايج رو دوباره اعلام كنن. اينجوري بازم فكر كنم اونايي كه ميخواستن به اهدافشون برسن مي رسن.
بايد دوباره كل افراد مجاز رو دعوت به مصاحبه كنن. مسخره كردن خدايي ما رو!!!
تو رشته مکانیک تبدیل انرژی رتبه من 278 بود و آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته 568. جالب اینجاست که من تقریبا همه جا رو انتخاب کردم ولی هیچ جا واسه مصاحبه قبول نشدم. به نظر میرسه که سازمان سنجش به تعداد ظرفیت دانشگاه ها، افراد رو به مصاحبه دعوت کرده!
تابناک لطفاً پیگیری کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
البته بعد از اضافه شدن افراد جدید این تعداد به 630 نفر افزایش یافت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
خیلی جالبه من رشتم برقه با رتبه 250 واسه مصاحبه هیچکدوم از یانشگاها دعوت نشدم با اینکه 10% دانشگاهم بودم !!
امیدوارم سازمان سنجش پاسخی واسه این مورد داشته باشه که بعید میدونم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
فراموش کردم بگم که بعداً 33 نفر هم به ظرفیت تبدیل انرژی اضافه کردن! یعنی آخرین رتبه مجاز به انتخاب دانشگاه شد 601!
درست نیست. در رشته ما (آینده پژوهی) درست سه برابر ظرفیت رشته ها افراد معرفی شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
آخه مرد حسابي يعني اين همه دارن دروغ ميگن. تو چه جوري ميخاي آينده پژوهي كني!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
آینده پژوهی هم مگه داریم؟!!!!
از وقتی نظام آموزشی ما دانشجویی !!! شد دیگه باید به همه چی شک کرد ....
این مطالب صدر درصد واقعیتی است که متاسفانه رخ داده. خود من با رتبه ای نصف سقف اعلامی مجازین بانتخاب رشته توسط سازمان سنجش هیچ جایی حتی شهرستان و شبانه اسمم اعلام نشده است. گرچه من شدیدا حتی به رتبه اعلامی خصوصا درصدهای خصصی خودم اعتراض داشتم ولی بعد از پیگیریهای مجازی و حضوری هیچ جوابی به من داده نشده است. درخواست من هم خیلی ساده بوده گفتم تصویر پاسخنامه امتحانی خودم را میخواهم! آقا با اینکار مم را شخصا به این اشتباهم واقف کردند که از همون اول باید پیگیر پذیرش خارج از کشور خودم میبودم و بیهوده عمرم را صرف دکتری داخل نمیکردم. خیلی امار اشتغال به کارشون تو مملکت بالاست که...
متاسفانه سازمان سنجش در یک وضعیت بی سرو سامانی به سر می برد و هر سال معیارهای خود را تغییر می دهد و هیچ ثباتی در برگزاری آزمون و انتخاب دانشجوی دکتری وجود ندارد. هر سال منابع و شیوه امتحان متفاوت از سال قبل است. برای مثال در رشته حقوق بین الملل 195 نفر را به عنوان افرادی که می توانند انتخاب رشته نمایند معرفی شدند لیکن تنها تعداد معدودی برای مصاحبه دعوت شده اند. سازمان سنجش چرا این 195 نفر را معرفی نمود؟ واقعا باید برای این سیستم آموزش گریست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
کاملا موافقم. گل گفتید. با این وضعیت سازمان سنجش اگر لطف کنند پذیرش را به دست همان دانشگاه ها بسپارند ممنون می شویم. اصلاح وضعیت قبلی را نخواستیم هرچه بود از این وضع بهتر بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
ما آرزوی ثبات در کشور داریم
البته گرايش الكترونيك دانشگاه علم و صنعت ايران كه تنها12 نفر ظرفيت دارد، 91 نفر به مصاحبه دعوت شده‌اند.

http://www.iust.ac.ir/find.php?item=35.6168.20776.fa
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
مال سال قبله
سلام تابناک
جانا سخن از زبان ما می گویی
اسم من در اسامی افزایش ظرفیت بود و بر اساس ظرفیت جدید انتخاب رشته کردم و حالا قبول نشدم. شما که ظرفیت رو افزایش ندادید چرا اسم جدید اعلام می کنید؟
همانطور که مستحضرید انتخاب رشته آزمون دکتری با توجه به تاثیر مصاحبه دارای یک فرآیند متفاوت با سایر کنکورهای سراسری و کارشناسی ارشد می باشد، به خصوص در آزمون امسال که یک سری تغییرات باعث اعمال استرس و فشار روانی فراوان حتی به آن دسته از داوطلبان که حائز رتبه های مناسب شده اند، گردیده است. در ذیل به یک سری مشکلات اشاره گردیده و اعتراض خود را به آخرین بلایی(بله بلا!!) که سازمان سنجش بر سر ما داوطلبان کنکور امسال آورده اشاره می گردد:
- از همان ابتدا مسئولین محترم سازمان سنجش بر این مساله تاکید داشتند که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در مرحله دوم تنها به سه کد رشته محل برای انجام مصاحبه معرفی می شوند در حالی که اکنون در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است که 4 کد رشته محل اعلام می گردد. آیا از نظر مسئولین محترم که بعضا دارای تجربیات چندین ساله در برگزاری آزمون های متفاوت هستند این تغییر به ظاهر ساده سرنوشت داوطلبان را به بازی نمی گیرد. از همان ابتدا بنده نسبت به این تصمیم سازمان سنجش مبنی بر اینکه داوطلبان تنها سه فزصت برای مصاحبه دارند اعتراض داشتم ولی در فرصت کم اعلام نتایج تا انتخاب رشته فرصتی برای ارایه این مشکل را نداشتم.
- از طرفی از همان ابتدا در مورد چگونگی اعلام واجدین چند برابر ظرفیت ابهام وجود داشت بدین معنی که در مرحله دوم آیا سه برابر ظرفیت هر کد رشته محل اعلام می شود و یا بیشتر که متاسفانه بازهم در اطلاعیه های سازمان سنجش و مصاحبه های مسئولین مربوطه همواره از عبارت چند برابر ظرفیت استفاده می شد.
شاید مسولین سازمان سنجش جواب بنده را اینگونه بدهید که به شما امکان انتخاب 50 کد رشته محل را داده ایم و شما می توانستید به ترتیب اولویت انتخاب رشته کنید. ولی این جواب تنها برای آزمون سراسری یا کارشناسی ارشد صادق است نه برای آزمون دکتری که مرحله دیگری به نام مصاحبه دارد و نه آنهم برای کنکور امسال که قرار بود داوطلبان تنها به 3 کد رشته محل برای مصاحبه معرفی گردند. به عنوان مثال بنده با رتبه 27 رشته مهندسی شیمی اگر برطبق اولویت انتخاب رشته می کردم باید 3 انتخاب اولم به صورت زیر می بود:
1- دانشگاه صنعتی شریف 2- دانشگاه تهران 3- دانشگاه امیر کبیر
مسلما با این انتخاب رشته احتمال قبولی من کمی پایین بود بنابراین می بایست چند کد رشته محلی که از نظر ظرفیت با رتبه بنده همخوانی نداشت و یا در مصاحبه شانس خیلی زیادی برای خود قائل نبودم حذف می گردید و کد رشته های دیگر که احتمال قبولی در آنها بسیار بالاتر بود اضافه می گردید. برای داوطلبی که قصد داشت حتما امسال قبول شود و قصد ریسک کردن را نداشت انتخاب سوم(آخر) باید کد رشته ای می بود که احتمال قبول در آن بسیار بالا باشد. بنده جز همین داوطلبان بودم و به همین دلیل بسیاری از کد رشته محل هایی که احتمال قبولی در آنها زیاد بالا نبود(تاکید می شود احتمال قبولی در آن وجود داشت ولی نزدیک 100 نبود) را به اولویت 4 به بعد منتقل کرده و گزینه سوم را دانشگاه فردوسی مشهد و گزینه چهارم را دانشگاه امیر کبیر انتخاب کردم. مشکل اصلی بنده این است که اگر قرار بود برای مصاحبه به 4 کد رشته محل معرفی گردیم چرا از ابتدا همواره و همواره بر روی معرفی به 3 کد رشته محل تاکید داشتید و چرا قبل از زمان انتخاب رشته این تغییر مهم را اعمال نکردند؟ آیا از نظر مسولین محترم این تصمیم منطقی است؟از مسولین سنجش این سوال را دارم. آیا از نظر شما اگر بنده از ابتدا می دانستم که 4 شانس برای مصاحبه دارم دانشگاه فردوسی را قبل از امیرکبیر انتخاب می کردم.
شاید دوباره جواب بنده را این گونه بدهند: که باز هم مشکل خاصی پیش نیامده و شما برای مصاحبه به دانشگاه امیرکبیر هم معرفی می شودید و این از حالت قبل (معرفی به 3 کد رشته) بهتر نیز می باشد اما انتخاب چهارم بنده عملا بی فایده است چرا که به بنده به احتمال فراوان در کد رشته محل سوم قبول می شوم و مصاحبه من در دانشگاه امیرکبیر بی فایده است.
شاید این صحبت های من نه برای مسولین سازمان سنجش و نه حتی برای مسولین وزارت علوم مهم باشد. ولی بدانید با این تصمیمتان با سرنوشت خیلی از داوطلبان بازی کردید و اگر به حسابرسی در آخرت اعتقاد دارید بدانید که در آن دنیا باید جواب خیلی از داوطلبان را بدهید. حق من این نبود که پس از 8 سال درس خواندن در ایران وکسب معدل بالا و داشتن فرصت ادامه تحصیل در خارج کشور در کنکور امسال شرکت کنم و حتی با کسب رتبه نسبتا خوب 27 اکنون مستاصل باشم. به خدا قسم من در زمان انتخاب رشته یک هفته با خود کلنجار رفتم تا با این قانون که به 3 کد رشته معرفی می گردیم کنار بیایم و انتخاب رشته ام نیز بر اساس همین قید محدود کننده انجام گرفت، حالا من نمی دانم چرا این تصمیم عجیب گرفته شد و سرنوشت من و امثال بنده به بازی گرفته شد.
1. رشته معماری 46 نفر می خواد ولی آخرین اعلام به مصاحبه 30 بوده، این یعنی که مصاحبه و سابقه پژوهشی هیچ تاثیری ندارد و افراد حتم قبول می شوند. بعدش اون 16 نفر کجا رفتن، پیدا کن پرتقال فروش. (راستی اسنادش موجوده)
2. اخه آدم عاقل وقتی شما 4 دانشگاه اعلام می کنی، یعنی تا نفر 30 میتونه بالا 50 نفر ظرفیت پذیرش را پوشش می دهد این یعنی خلاء. اینجا نشون میده که ذهنیت آقایون و برنامه شون مال کنکور سراسریه، نه دکتری (وای به حال مملکتی که دکترش با تست مشخص بشه). عزیزان من دانشجوی دکتری باید پشتکار داشته باشه و بتونه شب و روز توی ازمایشگاه و کتابخانه باشه این هم با رزومه پژوهشی مشخص میشه نه با تست هوش.

تنها راه حل اینه که واسه یه رشته مانند معماری 135 نفر مجاز کردن دهک دهک بکنن ( نه مانند یارانه ها)، یعنی تا رتبه 45 به سه دانشگاه اول از لحاظ رتبه بندی ( مثلاً تهران، بهشتی و علم و صنعت). در اینصورت هم دست دانشگاه باز هم میتوان به عدالت نزدیک شد. تا رتبه 90به سه دانشگاه بعدی و همینجوری. یا شاید دو دانشگاه، سه تا هم زیاده.
دیگه حال نوشتن ندارم....................
دعا می کنم که همه عاقبت به خیر بشن
ولی
به ملانصرالدین گفتن عاقبت به خیر، گفت مشکل می بینم.
آهان یه راه حل به ذهنم رسید:
اینان که کار به کیفیت ندارن، میتونیم بگیم هم بیان دکتری. اینجوری همه راضین همه آمار بیکاری کم میشه، هم همه دکتر میشن و هم همه خوشن.
بابا یه خورده خلاقیت به خرج بدین.
تو را به خدا پیگیری کنید. خدا به داد ما برسد.
وزارت علوم باید یک روزی هم به فکر بیوفته که منظم تر و صادق تر باشه. البته ایشالله درست میشه. آقای وزیر قول دادن تا آزمون 1420 دیگه آزمون و خطا رو بزارن کنار و درستش کنه. ماشالله وزیر علوم. یه کف مرتب
این مطالب صدر درصد واقعیتی است که متاسفانه رخ داده. خود من با رتبه ای نصف سقف اعلامی مجازین بانتخاب رشته توسط سازمان سنجش هیچ جایی حتی شهرستان و شبانه اسمم اعلام نشده است. گرچه من شدیدا حتی به رتبه اعلامی خصوصا درصدهای خصصی خودم اعتراض داشتم ولی بعد از پیگیریهای مجازی و حضوری هیچ جوابی به من داده نشده است. درخواست من هم خیلی ساده بوده گفتم تصویر پاسخنامه امتحانی خودم را میخواهم! آقا با اینکار مم را شخصا به این اشتباهم واقف کردند که از همون اول باید پیگیر پذیرش خارج از کشور خودم میبودم و بیهوده عمرم را صرف دکتری داخل نمیکردم. خیلی امار اشتغال به کارشون تو مملکت بالاست که...
آقا يكي به داد ما برسه
خدا خيرت بده تابی جون که هميشه حرف دل ما رو ميزنی ، اما کو گوش شنوا ؟؟؟؟؟
فردا هم ميان اين همه اشتباه و علامت سوال رو يه طوری توجيه می کنن که خودت هم خنده ات مياد.به خدا اينقدر با احساسات ما بازی شد که نگو و نپرس.
آنچه که مشخص نبوده و نیست شیوه پذیرش دانشجوی دکتری است، به نظر من مشخص هم نخواهد شد چون همیشه کسانی بوده اند که در حد دکتری نیستند اما با رابطه به این مقطع وارد شده و به هر ترتیب مدرک گرفته اند. مقطع دکتری از آنجا اهمیت دارد که پایه رسیدن به پستهای مدیریتی بالا است.
تمام سوالات و اشکالات بالا وارد است و سازمان سنجش و وزارت علوم باید پاسخگو باشند. در واقع با این روند، مصاحبه و رزومه کاملا بی تأثیر خواهد بود.
خدا خيرت بده تابی جون که هميشه حرف دل ما رو ميزنی ، اما کو گوش شنوا ؟؟؟؟؟
فردا هم ميان اين همه اشتباه و علامت سوال رو يه طوری توجيه می کنن که خودت هم خنده ات مياد.به خدا اينقدر با احساسات ما بازی شد که نگو و نپرس.
ما واقعا" باید به کی شکایت کنیم تا حقمون ضایع نشه یعنی هیچکس پیشنهادی برای گرفتن حق داوطلبان از سازمان سنجش ندارد یکی تو رو خدا یک راحلی بده
خدا خیرت بده تابناک. شاید با اطلاع رسانی شما تا دیر نسده مسوولین اصلاحات لازم رو انجام بدن.
من اعصابم از این کارا داغون شده این دیگه چه رسمشه؟
اصلا هیچ حساب و کتاب شون درست نیست
بطور مثال در رشته کلام 207نفر را مجاز اعلام کرده اند و کمتر از 50 نفرظرفیت اعلام کردند و حال آنکه زیر 100 نفر را برای مصاحبه اعلام کردند
این کجا و سه برابر ظرفیت کجا؟؟
سلام. آقا من 2 هفته دنبال رزومه و سایر مدارک برای مصاحبه ام که یه دفعه با اعلام نفرات معرفی شده به مصاحبه شوکه شدم. تو رو خدا چرا با اینده و وقت و ... ما بازی میکنید.
رشته ما در 4 دانشگاه 14 نفر می خواد حال تا رتبه 15 دعوت به مصاحبه شدن واقعاً دکترای امسال سرکاری بود
بنده رشته مدیریت بوده ام. رتبه ام 257 بوده و آخرین رتبه مجاز 1101. یعنی جزو 23% بالای افراد مجاز. این 23% با توجه به اینکه یک عده دیگر هم به تعداد افراد مجاز اضافه شده اند احتمالاً به 20% هم رسیده است. در انتخاب رشته هم شهرستان زده ام (سمنان، بابلسر) و هم شبانه. تقریباً جاهایی که کمترین تراز هم برای انتخاب شدن داشته اند (به جز پردیس کیش که هزینه های آن از عهده افراد عادی برنمی آید) هم انتخاب کرده ام. با این حال هیچ جا دعوت به مصاحبه نشده ام. بنده سال چهارم است که در آزمون دکتری ایران شرکت کرده ام. هم زمانی که بر عهده دانشگاهها بود و هم حالا که سراسری شده. این آزمون ها کاملاً خارج از استاندارد است و هر سال تغییر میکند و امکان برنامه ریزی برای داوطلب را از بین میبرد. با اینحال هر چهار با اختلاف جزئِی در مصاحبه رد شده ام. خوشبختانه امسال از یکی از دانشگاههای استرالیا پذیرش گرفتم و همزمان به دلیل کار کردن بر روی موضوع خاص، پرداخت درصدی از هزینه های اینجانب را تقبل کرده اند. حیف 4 سال که اینجا هدر دادم در صورتی که می بایست از اول برای آن کشور اقدام میکردم. اگر تنها یک آدم منصف کل روند برگزاری آزمون دکتری در چند سال گذشته را بررسی کند و حتی خبرهای مربوط به ان را در اینترنت جستجو کند متوجه عمق فاجعه در عالیترین سطح آموزشی مملکت خواهد شد.
خواهش میکنم تا دیر نشده کاری بکنید. تا کی چوب بی برنامه بودن مسئولان را باید بخوریم.
کاملا درست می فرمایید

بنهد در رشته بیوتکنولوژی قبول شدم و رتبه ام از بین 48 نفر پذیرفته شده به مصاحبه 19 می باشد ولی در کمال ناباوری فقط تا رتبه 14 برای مصاحبه دعوت شده وجالب اینکه قراره فقط 14 نفر پذیرفته بشن

حالا سوال من اینه چرا ما رو الاف می کنید
این مصاحبه هم ارزشی نداره فقط فیلمه

خنده دار نیست کلا 14 نفر رو باید بردارن دقیقا 14 نفر رو برای مصاحبه دعوت کردن

کمی به شعور شرکت کنندگان هم احترام بذارید
چرا از حذف و کم شدن ظرفیت بعضی از کد رشته ها چیزی ننوشتید
با سلام، واقعا خيلي مسخره بود. احساس مي كنم ما را دست انداخته بودند. متاسفم
دقیقا همینطوره که شما نوشتین!
چه کسی جوابگویه واقعا؟
نتایج دعوت شده ها به مصاحبه خلاف انتظار خیلی از داوطلبا بود ...
این همه ابهام!
دقیقا همینطوره که شما نوشتین!
چه کسی جوابگویه واقعا؟
نتایج دعوت شده ها به مصاحبه خلاف انتظار خیلی از داوطلبا بود ...
این همه ابهام!
خیلی سپاسگزارم که به این موضع پرداختید بنده از همون موقع که نتایج اعلام شده موضوع رو با چند سایت در میون گذاشتم ولی فقط شما بهش رسیدگی کردید. خواهش میکنم موضوع رو تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنید.
بسیار عالی است لطفا این موضوع را با جدیت بیشتری پیگری کنید
من يك استاد دانشگاه هستم و فرزندم با رتبه 66 از بين بيش از 3000 نفر جهت هيچيك از دانشگاه هاي تهران معرفي نشده است. با توجه به اينكه ايشان فوق ليسانس خود را دانشگاه شريف گرفته است و اين نكته كه در كل تهران در رشته ايشان 44 نفر مي خواستند. با رتبه 66 حتي به عنوان سه برابر ظرفيت نيز معرفي نشده است. ايا اين همان شايسته سالاري است كه شعارش را مي دهيم؟
چرا مجلس كه وظيفه نظارت را برعهده دارد در اينگونه موراد وارد نمي شود؟
اينها كه بعنوان مازاد مجددا معرفي شده اند، چه كساني هستند؟
ايا اين پذيرفته شدگان مجدد همانهائي نيستند كه جاي امثال فرزند مرا اشغال كرده اند؟
واقعا كه چشممان بر روي عدالت اقايان و مسئولان روشن كه اين عدالت ما را به ياد شير بي يال و دم و اشكم مولوي مي اندازد.
كه اينجوري شو ديگه نديده بوديم.
اسم سازمان سنجش که مياد ديگه نبايد کسی شکايت يا اعتراضی داشته باشه !!!!!!!!!!!!!!
آخه تجربه چند ده ساله دارن تو آزمون گرفتن و توجيه کردن پس از آزمون !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خانه از پای بست ویران است
البته ظاهراً هیچ فرمولی برای محاسبه تعداد دعوت شدگان وجود نداره! چرا که در رشته من در یک کد رشته که 4 نفر ظرفیت داره 19 نفر و در یک رشته دیگر که 1 ظرفیت داره 13 نفر دعوت شدند!!!!؟؟؟؟
تابناك خدا خيرت بده. خدا خيرت بده. خدا خيرت بده. حرف دل ما بي پارتي ها را زدي
سلام
من رشته سنجش واندازه گیری امتحان دادم ورتبه ام 19 از 128 می باشد
در این رشته فقط دو دانشگاه دولتی دانشجو می گیرند که مجموع ظرفیت آنها 9 نفر می باشد و انتظار می رود که 27 نفر به به این دانشگاهها معرفی شوند ولی فقط رتبه 1 تا 15 به هردو دانشگاه معرفی شده اند که به این ترتیب تقریبا رقابتی بین آنها وجود نخواهد داشت وشانس هرکدام بسش از 50 درصد می باشد
با سلام
از سایت محترم تابناک سپاسگذارم که این موضوع را پیگیری میکند
واقعاً جای شرمساری است که در کشور اسلامی چنین بی عدالتی میشود
در آزمونی که اصلا مناسب برای محک زدن سطح علمی دانشجویان ارشد نبود حق تعداد زیادی از کسانی که کار پژوهشی زیادی انجام دادند را برای برگزاری مصاحبه خوردند
چرا از حذف و کم شدن ظرفیت بعضی از کد رشته ها چیزی ننوشتید
تابناکیا خدا پدر مادرتون رو بیامرزه
به خدا اون دو سوم دیگه دارن دیوونه میشن
میترسم یا کاری دست خودشون بدن یا بقیه
تورو خدا پیگیری کنید
آخه چرا وقتی از اول قرار بر 3 اولویت بوده چرا یدفعه شد 4 اولویت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میدونین اینجوری چقد ریزش پیش میاد؟؟؟
بعدشم اگر اینا میخواستن همه رو از همون یک سوم اول(کمی بیشتر از یک سوم اول) انتخاب کنن دیگه چرا دوسوم بعدی رو امیدوار کردن؟؟؟؟؟ به خدا اینا همه فوق لیسانسن میفهمن این بازیارو.
خنده دار تر از همه اون 200 نفر مجاز شده سری دوم هست!!
چطوری میتونیم از دیوان عدالت اداری پیگیری کنیم آیا کسی میدونه؟؟؟؟
در رشته مهندسی هسته ای کاربرد پرتوها که 21 نفر مجاز شده اند و 7 نفر ظرفیت داشته است که 3 نفر دانشگاه امیرکبیر 3 نفر دانشگاه شهید بهشتی و 1 نفر دانشگاه صنعتی اصفهان است، همان 9 الی 10 نفری که به دانشگاه امیرکبیر جهت مصاحبه دعوت و معرفی شدند همانها نیز به بهشتی و برخی از آنها نیز به دانشگاه اصفهان دعوت شدند. پس چرا 21 نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند؟
قطعا وقتی برای رشته ای که 3 محل انتخاب و هرکدام 3 نفر ظرفیت داشته باشد وقتی 9 نفر یکسان به هر 3 جا معرفی شوند همه 9 نفر قبول هستند و فقط محل قبولی بر اساس نمره مصاحبه خواهد بود. پس عملا مصاحبه دیگر بعنوان گزینش نخواهد بود و ترتیب انتخاب رشته نیز هیچ اثری در قبولی نخواهد داشت؟
در این حالت دیگر مصاحبه بعنوان مرحله ای از گزینش موثر نیست و ترتیب داوطلبان در ورود به دانشگاه مشخص می شود که بسیار نامعقول است.
علت افزایش ظرفیت و افزودن به رتبه های انتهایی هر رشته چه بود؟
ما تحصیل کرده ها هم شدیم موش ازمایشگاهی
هر روز می خوابند یه خواب تازه می بینند وانو روی موش های آزمایشگاهیشون پیاده می کنند بهتره دیگه مسخره بازی رو تموم کنید
خاک تو سرتون با اون برنامه ریزیتون
با سلام، دقيقا من همين مشكل رادارم. رتبه ام 10 شده و در حاليكه دانشگاهي كه ترازش پايين تر از دانشگاه شريف است را انتخاب كرده ام و اين دانشگاه 4 نفر ظرفيت دارد، براي مصاحبه به اين دانشگاه معرفي نشده ام و به دانشگاه شريف كه فقط دو نفر ظرفيت دارد و آنها هم افراد از قبل تعيين شده هستند معرفي شده ام. آيا اين عدالت است. لازم است سازمان سنجش بازنگري كند و تعداد معرفي شدگان را سريعا و قبل از اينكه مصاحبه ها انجام شده و افراد مشخص شوند افزايش دهد. واقعا به خيلي ها ظلم شده است.
خواهشا مسئولین رسیدگی کنندبنده با رتبه 17 هیچ جا دعوت به مصاحبه نشدم.در صورتی که با داشتن تعداد زیادی مقالات انتظار بالایی از امتیازات زیادی که به مقالات در مصاحبه میدهند را داشتم
این دولت فقط فرصت طلب است در این مورد هم دنبال آخرین بهره برداری برای نزدیکان و خویشان است
احمدی نژاد خود بزرگترین مفسد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
هوییییییییییییی...
حالا تو رو هم زیاد جو نگیره.
آیا لازم است داوطلبان حضورا اعتراض را اعلام دارند؟ آیا این مسئله سوژه ای مناسب برای خبر 20:30 نیست که با مسئولین مصاحبه ای شده و نتیجه آن توجیه داوطلبین یا عذرخواهی و اصلاح مسئولین و بهبود نتیجه این آزمون باشد؟
واقعا اگر قرار بود این تعداد کم برای مصاحبه معرفی شوند چه نیازی به معرفی این تعداد داوطلب به عنوان مجاز بود؟
فقط امیدواری الکی؟
حالا حق نداریم برای دانشگاهای خارج اپلای کنیم؟
man be shakhseh be adam karaii sazman sanjesh eteghad daram.
afradi ba tahsilat paiin va na karamamd
سلام
در رشته آمار سری اول 183 نفر مجاز شدن با 57 نفر ظرفیت در سری دوم 11 نفر دیگر هم مجاز شدن و 4 نفر ظرفیت زیاد شد.
در صورتی که آخرین رتبه قبولی برای دعوت به مصاحبه 35 بود!!!!!!!!!!!!
چه جوریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر ایرادات گرفته شده وارد نمی باشند و قضیه این طور نیست که تابنک می گوید!
همه كساني كه محاز به انتخاب رشته شده اند بايد به مصاحبه دعوت شوند چون هنوز آزمون تمام نشده. به گفته خود سازمان سنجش نمره نهايي = (نمره كتبي + دو برابر نمره مصاحبه). مطمئن باشيد اگر بعضي ها به مصاحبه راه پيدا كنند به خاطر داشتن مقالات متعدد علمي، توانايي هاي آكادميك و مهارت تخصصي رتبه ها را كاملا جا به جا مي كنند. ولي سازمان سنجش اين را نمي فهمد و ملاك انتخابش را محدود كرده به سوالات 4 گزينه اي! واقعا متاسفم كه دكترهاي مملكت را با سوالات 4 گزينه اي انتخاب مي كنيد. خيلي از با لياقت ها پشت خط مي مانند. اينطوري نخبگان را جذب مي كنيد آقايان سازمان سنجش؟؟؟ اميدوارم دلسوزان مملكت يك فكر اساسي بكنند.
با تشکر از نکات قابل تامل که حرف دل همه ما است. بنده پارسال در دو دانشگاه فقط با یک نفر اختلاف رد شدم و امسال انگیزه نداشتم ولی با اینجال به مصاحبه دعوت شدم. امیدوارم مسئولین سازمان سنجش پاسخگوی مطالب عنوان شده باشند
با سلام هر نوع محاسبات از طرف دانشمندان سازمان سنجش امکان پذیر است و جای تعجب ندارد. دانشجویانی که از نظر رزومه قوی تر هستند قطعا متضرر شده اند. اگر قرار است تنها افرادبه اندازه ظرفیت دانشگاه ها به مصاحبه دعوت شوند اعلام اسامی سه برابری قطعا کاری مضحک است.
خدا خیرتون بده.تو رو خدا پیگیری کنید. این سازمان سنجش اصلا معلوم نیست چکار داره میکنه. من با رتبه 40 هیچ کجا معرفی نشدم درحالیکه ظرفیت دانشگاههای که در رشته من داوطلب میگیرن 30 نفره. در صورتیکه اگر چند برابر ظرفیت معرفی کرده بودند حداقل باید تا رتبه 80 معرفی میشد.اینکه دیگه اسمش مصاحبه نیست.انتخاب دانشگاه است....ممنون که پیگیرید.تو رو خدا به نتیجه برسونید اینقدر گیر بدید که جواب بدن. ما وقتمون رو گذاشتیم اینهمه درس خوندیم نباید چوب بی مبالاتی یک عده افراد رو بخوریم.
سوالهای مطرح شده کاملاً به جا مطرح شده اند و درد دل ماست. خیلی ها هستند که از روز یکشنبه واقعاً ناامید شده اند. سازمان سنجش باید پاسخگو باشد.
سلام
من در رشته ادبیات فارسی رتبه 200آوردم و 1000نفر مجاز شده بودند که حدود380نفر قرار بود پذیرفته شوند که من با رتبه 200به هیچ جایی دعوت به مصاحبه نشدم.
کسی هم نیست پاسخ مرا بدهد که آیا من با رتبه 200 چرا به مصاحبه دعوت نشدم در حالی که می بایست 380نفر قبول می شدند؟
سلام
من در رشته ادبیات فارسی رتبه 200آوردم و 1000نفر مجاز شده بودند که حدود380نفر قرار بود پذیرفته شوند که من با رتبه 200به هیچ جایی دعوت به مصاحبه نشدم.
کسی هم نیست پاسخ مرا بدهد که آیا من با رتبه 200 چرا به مصاحبه دعوت نشدم در حالی که می بایست 380نفر قبول می شدند؟
رتبه من طوری بود که که با توجه به ظرفیت دانشگاهها بایستی برای مصاحبه دعوت میشدم اما مجاز به مصاحبه نشدم! سازمان سنجش باید توضیح دهد.
سوالهای مطرح شده کاملاً به جا مطرح شده اند و درد دل ماست. خیلی ها هستند که از روز یکشنبه واقعاً ناامید شده اند. سازمان سنجش باید پاسخگو باشد.
ظلم بزرگتر از این؟ از همه داوطلب ها که حقشون خورده شده می خوام که با مراجعه به سازمان سنجش اعتراض خود را اعلام کنند. اگر تعداد محل های معرفی شده برای مصاحبه به 3 تا بر نگرده باید به حال قانون تو این کشور گریست.
پاسخ ها
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
دقیقا درسته دوست من
اولین قدم برگردوندن 4 اولویت به 3 اولویت معهود هست.

به خدا تا حالا کلاه برداری ازین واضح تر ندیده بودم که زیر حرف چندینو چند ماهشون بزنن.
دكتري در ايران مدتها است چيزي بي مفهومي شده كه تنها رشد برخي را توجيه مي كند نه روحيه دانش پژوهي و علم جويي آنها. به نظر مي رسد كه بايد عطاي اين كنكور سراسري جديد را هم همچون بقيه كنكورهاي غيرمتمركز قبلي دكتري به لقايش بخشيد. يعني هر وقت يكي گفت من دكتري دارم بايد به ديده شك و تفحص به آن فرد نگريست.
متاسفانه سازمان سنجش خلافهای زیادی مرتکب میشه،اما نمیشه پیگیریش کرد!
همین امسال،تو آزمون ارشد،یک هفته قبل از آزمون معماری،یهو تو کارت زده بود مدت آزمون 120 دقیقه،یعنی نیم ساعت کمتر از قبل.در صورتی که همه خودشون رو برای 150دقیقه آماده کرده بودن.همه فکر میکردن سوالا هم کم شده!رفتیم سر جلسه و غافلگیر شدیم!فکرشو بکنید!!یه سال بخونی واسه ارشد،بعد یک هفته قبل آزمون تمرکزتو کامل بهم بریزن!!!
1- اینطوری کسانی را که میخواهند وارد دانشگاه میکنند.
2- بعد دیگران را که پارتی آنها کمتر و ضعیفتر است را با سهمیه پولی جذب میکنند
سال پیش هم به همین صورت بود. هم کارنامه ام مشکل داشت و هم انتخاب رشته و دانشگاه قبولیم در مقایسه با دوستام جور در نمی اومد. من اعتراض کردم اما راه به جایی نبردم. گشتم نبود نگرد نیست
بعد میگین تو کشور دکترا بخونیم؟
یعنی طرف با سن 25 ساله که زن و بچه میتونه داشته باشه باید بره دنبال شکایت از سازمان سنجش؟اونوقت تو هرکشور پیشرفته دیگه دارن مرز علم رو جابه جا میکنن
میخواین پیشرفت هم بکنیم؟
چرا نظرات بچه ها رو منتشر نمی کنی تابی... من سه روزه از غصه دارم می میرم. پس ما حرفامونو به کی بگیم...
با سلام واقعا خيلي مشكوك است
مرسی چشم بیدار ملت !
آی تابناک

علاوه بر این ها من می پرسم اگر قرار بود ما جهت مصاحبه دعوت نشویم چرا مجاز به انتخاب رشته شدیم؟ مگر بیکار یم که برای انتخاب رشته و مصاحبه ای که قولش را داده اند وقت بگذاریم؟
عمل سازمان سنجش همین است که در سایتش می نویسد از روز یکشنبه نتایج معرفی به مصاحبه ها در سایت قرار میگیرد اما از حدود پنج عصر این کار را انجام میدهد.
باید از هشت صبح داوطلب مرتب رفرش کند ببیند کی می تواند به صفحه مورد نظر برسد. آنان که اینرنت در منزل و محل کار ندارند باید بروند در کافی نت بنشینند تا پنج عصر آن وقت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
واقعا گل گفتی. اگه قراره به مصاحبه دعوت نشوند چرا مجاز به انتخاب رشته میشوند؟
به نظر من باید زبان خوند و از یک دانشگاه معتبر خارجی پذیرش گرفت خصوصا کسانی که مقالات و کارهای پژوهشی خوبی دارند. چون اونا قدر این دانشجوها را بیشتر میدانند و اینده کاری بهتری هم وجود دارد.
تجمع جلوی سازمان سنجش الان
با سلام
اینجانب داوطلب کنکور دکتری 91 بودم و در آزمون مجاز به انتخاب کد محل شدم و روز یکشنبه نتایج دعوت به مصاحبه اعلام شد در حالیکه عنوان شده بود سه برابر هر کد محل به مصاحبه دعوت میشوند در کمال ناباوری تنها 1-1.5 برابر به مصاحبه دعوت شده اند و این حرکت با توجه به غیر استاندار بودن آزمون دکتری نوعی اجحاف در حق دوستانی است که مجاز شده اند ولی به مصاحبه دعوت نگردیدند
به عنوان مثال در رشته ای که 4 نفر ظرفیت پذیرش داشت باید طبق گفته آقای توکلی 12 نفر به آن محل دعوت شوند در حالیکه تنها 8 نفر دعوت شده اند
از شما تقاضامندم به عنوان صدای مردم اطلاعی در مورد این اتفاق در اختیار ما داوطلبان قرار دهیم تاکنون هیچ کسی در اینباره اظهار نظری نکرده و این کار دلنگرانی داوطلبان را با توجه به شروع مصاحبه از روز شنبه بیشتر کرده، لطفا پیگیری نمایید. باتشکر فراوان
اینطور که میگین نیست! رشته من مدیریته و هر دانشگاهی بیش از 5 برابر طرفیتش دعوت کرده!!! و حتی بیشتر!!!
شما بر چه اساسی این حرفو می زنید؟
من که شوکه شدم. وقتی قرار بود که هیچ دانشگاهی برای مصاحبه دعوت نشیم چرا ما ها رو مجاز اعلام کردن اخه چراااااااااااااااا؟
با سلام
اینجانب داوطلب کنکور دکتری 91 بودم و در آزمون مجاز به انتخاب کد محل شدم و روز یکشنبه نتایج دعوت به مصاحبه اعلام شد در حالیکه عنوان شده بود سه برابر هر کد محل به مصاحبه دعوت میشوند در کمال ناباوری تنها 1-1.5 برابر به مصاحبه دعوت شده اند و این حرکت با توجه به غیر استاندار بودن آزمون دکتری نوعی اجحاف در حق دوستانی است که مجاز شده اند ولی به مصاحبه دعوت نگردیدند
به عنوان مثال در رشته ای که 4 نفر ظرفیت پذیرش داشت باید طبق گفته آقای توکلی 12 نفر به آن محل دعوت شوند در حالیکه تنها 8 نفر دعوت شده اند
از شما تقاضامندم به عنوان صدای مردم اطلاعی در مورد این اتفاق در اختیار ما داوطلبان قرار دهیم تاکنون هیچ کسی در اینباره اظهار نظری نکرده و این کار دلنگرانی داوطلبان را با توجه به شروع مصاحبه از روز شنبه بیشتر کرده، لطفا پیگیری نمایید. باتشکر فراوان
اگرچه مطلب تا حدی درست است اما آن چه که من دیدم این بود که 3 برابر ظرفیت مجاز معرفی شدند ولی تنها 2برابر ظرفیت برای مصاحبه معرفی شدند. آن هم در شرایطی که تنها "یک" رشته محل برای داوطلبین مجاز برای انتخاب رشته وجود داشت. یعنی سازمان سنجش، 4 نفر را گذاشت سرکار.

ضمن این که باید دانست این سازمان سنجش یکی از اهداف برگزاری آزمون دکتری را کاهش هزینه های داوطلبین عنوان کرده اما می بینیم که هیچ تفاوتی با قبل ندارد بلکه بیشتر شده است: هزینه ی ثبت نام اولیه + هزینه ی مصاحبه برای "هر" رشته محل + 17هزار تومان هزینه ی صلاحیت عمومی هم اضافه شده.
من امروز رفتم سایت دانشگاه تهران و اونا عوض 25000 تومن گفته شده تو سایت سنجش از مصاحبه کنندگان 50000 تومن میخوان. این کار رو سال پیش هم انجام داده بودن و هیچ کس هم صداش در نیومد. آخه این چه وضعیه؟
تابي جون باز خبرنگاراتون آزمون دكترا شركت كردن؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
چیه نکنه شما ازون افرادی هستی که با 4گزینه اومدی بالا و الان میترسی اگه افر اد بیشتری رو برای مصاحبه اعلام کنند موقعیتت تو خطر می افته؟!!!!!!!
اینطور که میگین نیست! رشته من مدیریته و هر دانشگاهی بیش از 5 برابر طرفیتش دعوت کرده!!! و حتی بیشتر!!!
شما بر چه اساسی این حرفو می زنید؟
تشکر که حداقل شما به این کار عجیب سنجش توجه کردید. حتماً باید پیگیری بشه، خیلیها هم صدمه دیدن و هم سرخورده شدن.
با سلام بنده نیز از کسانی هستم که مجاز به انتخاب رشته شده بودم با اینکه رتبه بدی هم نداشتم واز طرفی هم در انتخاب رشته سعی کردم بیشتر دانشگاه های شهرستان ها را انتخاب کنم تا شانس بیشتری داشته باشم اما بعد از اعلام نتایج شوکه شدم که چرا فقط به یک دانشگاه ان هم پیام نور معرفی شدم در حالی که طبق روال سال گذشته و گفته خود مسولین سنجش که در دفترچه راهنما نیز موجود است قرار بود هرکس به سه دانشگاه برای مصاحبه معرفی بشود در ثانی باز هم طبق مندرجات همان دفترچه قرار بود نمره علمی فقط در نتیجه نهایی بعد از مصاحبه ملاک قرار بگیرد و نه در انتخاب محل مصاحبه در ضمن اگه قرار بود که افرادی اصلا به مصاحبه دعوت نشوند اولا این مساله را باید قبلا اعلام میکردند ثانیا برای چه مثلا برای یک رشته که 80 نفر ظرفیت قبولی داشته 280 نفر را مجاز اعلام کرده اند .!!!!! به نظر میرسد سنجش تنها تعداد ظرفیت در هر رشته را برای مصاحبه به چند دانشگاه معرفی کرده و بقیه را حذف کرده !!!خواهش میکنم که پیگیری کنید از دوستان هم میخوام که بیایند و نظرات خوشان را منعکس کنند این یک تقلب و توهین به شرکت کنندگان است
سلام
در رشته آمار سری اول 183 نفر مجاز شدن با 57 نفر ظرفیت در سری دوم 11 نفر دیگر هم مجاز شدن و 4 نفر ظرفیت زیاد شد.
در صورتی که آخرین رتبه قبولی برای دعوت به مصاحبه 35 بود!!!!!!!!!!!!
چه جوریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چنان آزمون احمقانه ای کاملا متناسب با چنینی اعلام نتیجه احمقانه است و این همه تنها از دولت احمقی چون احمدی نژاد بر میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
احمق خودتی!
سلام تازه تو کنکور ارشد هم تقلب شده من میدانم با دلایل متقن
من با رتبه 79 براي مصاحبه دعوت نشدم در حاليکه سه برابر ظرفيت رشته‌هايي که انتخاب کردم بيشتر از اين بود. کسي هست به اين مساله رسيدگي کند!؟
مجاز شدم ولی به هیچ دانشگاهی برای مصاحبه معرفی نشدم. آدم چی بگه اینا
سلام
من خودمم قبول نشدم اما كار سازمان سنجش دقيق بوده
چون قرار بوده به هر دانشگاه سه برابر ظرفيت اعلام كنه
كه حتي باز جانب داوطلبان را گرفته و تا 4 برابر يا حتي بيشتر اعلام كرده
ديگه قرار نيست كه مثلا ظرفيت دانشگاه تهران مثلا 5 نفره 50 نفر رو دعوت كنند
پاسخ ها
ایمان ز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
عزیزم به نظر تو اینکه 3 اولویت یهو و یه دفعه بشه 4 اولویت و حق خیلیا ضایع بشه دقیق بوده؟؟؟!!!
همین امثال شمان که باعث میشه حقمون خورده بشه
دقیقا مواردی که نوشتین درسته! به چه حقی هر نفر رو به 4 دانشگاه معرفی کردن درحالی که گفته شده بود به سه دانشگاه معرفی میشن؟ خب اینجوری معلومه تعداد کمتری به مصاحبه دعوت میشن!
ضمن اینکه همونطوری که به درستی نوشتین با این نحوه ی دعوت اصلا رقابتی در مصاحبه وجود نداره!
از تابناک خواهش میکنیم این قضیه رو به صورت جدی پیگیری کنه و فروگذار نکنه! واقعا هیچکس و هیچجا پاسخگو نیست و نمیدونیم چیکار کنیم! تو رو به هرچی میپرستی تابناک، تا آخر پیگیر قضیه شو و نذار حقمون رو بخورن و اینجوری با اعصابمون بازی کنن
از همون آزمون معلوم بود چه افتضاحی خواهد شد این دکتری! واقعاً برای خودم متأسفم که رفتم سره جلسه نشستم. بعد می شینن دور هم در مورد فرار مغزها صحبت می کنن! آخه واقعاً خودشون می فهمن چی دارن بر سر این قشر تحصیل کرده میارن
لطفا چاپ کنید:
رشته ما تا 30 مجاز شده 10 نفر می خوان و جالبه که من که 12 شدم مجاز نشدم و جالبتر اینکه من 3 مقاله ISI پذیرفته شده دارم و در یکی از بهترین دانشگاه ایران هم هستم.جالبتر اینکه یکی از بچه ها که در یک دانشگاه سطح پایین و به صورت پژوهش محو هست(بدون پایان نامه) و یک ترم هم مشروط شده رتبه 3 شده و بدون مقاله و بدون هیچ ملاکی پذیرفته می شه و امثال من...
با سلام و تشکر از پی گیریهای جدی تابناک
رتبه بنده طوری هست که قطعا می بایست جزء دعوت شده ها قرار می گرفتم ولی فقط برای یک دانشگاه غیر انتفاعی دعوت شده ام، چرا؟
چرا با سرنوشت جوانان بازی می کنید؟
چرا همه فقط بلدند دروغ بگن؟
چرا کسی جوابگو نیست؟
لطفاً پی گیری های خود را ادامه دهید
با تشکر
آقا تو را خدا پیگیری کنید. اجازه ندید اینچوری با ما بازی کنند. تو رشته من مهندسی پزشکی(بیو الکتریک) با 38 نفر ظرفیت همش 26 نفر به مصاحبه دعوت شدند. اونوقت من با اینکه رتبه ام کمتر از نصفه هیچ جا به مصاحبه دعوت نشدم. منی که سالهاست سابقه پژوهش دارم. تدریس کردم. تا حالا چند تا پروژه در حد دکتری جمع کردم. چندین مقاله دارم. کتاب نوشتم. چرا نباید دکترا بخونم. خوبه ما هم بذاریم بریم. پس کی این مملکت را بسازه. ما دردمون را به کی بگیم.اون از وضع حوزه امتحانی ما و امتحان بعد از ظهر . بین دو امتحان رو چمن ها نشستیم خارج دانشکده. این از وضع مصاحبه ها. تو را خدا صدای ما را به رهبر و رئیس جمهور برسونید
دقیقا مواردی که نوشتین درسته! به چه حقی هر نفر رو به 4 دانشگاه معرفی کردن درحالی که گفته شده بود به سه دانشگاه معرفی میشن؟ خب اینجوری معلومه تعداد کمتری به مصاحبه دعوت میشن!
ضمن اینکه همونطوری که به درستی نوشتین با این نحوه ی دعوت اصلا رقابتی در مصاحبه وجود نداره!
از تابناک خواهش میکنیم این قضیه رو به صورت جدی پیگیری کنه و فروگذار نکنه! واقعا هیچکس و هیچجا پاسخگو نیست و نمیدونیم چیکار کنیم! تو رو به هرچی میپرستی تابناک، تا آخر پیگیر قضیه شو و نذار حقمون رو بخورن و اینجوری با اعصابمون بازی کنن
رتبه 102 عربی هستم و به مصاحبه دعوت نشدم و از تصمیم سازمان که آخرین رتبه را حدود 400 اعلام کرده و رتبه 102 را به مصاحبه دعوت نکرده شوکه هستم
اگر قرار به مصاحبه نبود که از ما برای تعیین رشته دعوت نمودید
پس این سه برابر دروغ بوده
اگر قرار بود به مصاحبه دعوت نشویم چرا مجاز به انتخاب رشته شدیم؟
هر دم ازین باغ بری می رسد...
من رتبه تقريبا 100 هستم با دو مقاله ISI تقريبا خوب و دو كنفرانس بين المللي و در رشته ما تقريبا 100 نفر پذيرش دارن ولي اصلا دعوت به مصاحبه نشده ام و براي 100 نفر ظرفيت تقريبا تا رتبه 88پذيرفته شده اند كه به فرض پذيرفته شدن همه ظرفيت خالي ميمونه و اين يعني تناقض و برخلاف وعده بود. لطفا پيگيري كنيد.
من به عنوان کسی که مجاز شدم و رتبه ی آزمونم زیر 15 بود برای مصاحبه به هیچ جا دعوت نشدم...میدونین چرا چون اون کسی که فرمول تعداد افراد مجاز برای مصاحبه را تعیین کرده بود، فرمول تقریبی احمقانه زیر را پیشنهاد داده بود:
تعداد افراد مجز برای مصاحبه دانشگاه مربوطه=تعداد ظرفیت مرکز مربوطه * 3
به عنوان مثال دانشگاه تربیت مدرس 1 نفر ظرفیت دارد پس تا رتبه ی 3 مجاز به مصاحبه شده اند و دانشگاه شریف (که قطعا زودتر پر میشود) با ظرفیت 4 نفر تا رتبه 12 مجاز به مصاحبه شده اند.حال آنکه 3 نفر اول کنکور قطعا شریف را انتخاب خواهند کرد و ظرفیت تربیت مدرس خالی خواهد ماند...البته اگه از اون 2000 نفر ثانویه با امداد های غیبی کسی پذیرفته نشه!
خدایا تو به داد ما برس که فریادرسی نیست!..
من و برادرم در مرحله اول قبول شدیم اما هیچکدام به مصاحبه دعوت نشدیم.
در مورد 17000 تومان هم جای بحث دارد. صلاحیت عمومی یعنی چه؟
مگر آزمون استخدامیه ؟ یا نمایندگی مجلس ؟
تازه حتی اگر کسی قبلا به زندان رفته و دوران محکومیتش تمام شده، الان حق درس خواندن ندارد؟ این لحاظ حقوقی در کجای قانون ما آمده؟
اینجوری و خیلی راحت با جوانهای تحصیل کرده این مملکت بازی می کنند تا اونها هم مثل اون دوست عزیزی که قبل تر کامنت گذاشته بود در تصمیم خود برای ادامه تحصیل در خارج مصمم بشن.
واقعا چرا؟امیدوارم مسئولان سازمان سنجش پاسخگو باشند.گرچه که پاسخ دادنشون هم فقط پیچوندن قضیه است!
با سلام و تشکر از پی گیریهای جدی تابناک
رتبه بنده طوری هست که قطعا می بایست جزء دعوت شده ها قرار می گرفتم ولی فقط برای یک دانشگاه غیر انتفاعی دعوت شده ام، چرا؟
چرا با سرنوشت جوانان بازی می کنید؟
چرا همه فقط بلدند دروغ بگن؟
چرا کسی جوابگو نیست؟
لطفاً پی گیری های خود را ادامه دهید
با تشکر
اگر قرار بود به مصاحبه دعوت نشویم چرا مجاز به انتخاب رشته شدیم؟
من با رتبه 79 براي مصاحبه دعوت نشدم در حاليکه سه برابر ظرفيت رشته‌هايي که انتخاب کردم بيشتر از اين بود. کسي هست به اين مساله رسيدگي کند!؟
مسخره مسخره مسخره

من رتبه ام تو یک سوم اولیه هست ، مصاحبه هیچ جایی نیاوردم .

دکتر سرورالدین انصافاً سازمان سنجش رو خراب کرد ، اگه این کاربلد بود ، دانشگاه تبریز که رییس بود ، این همه خراب کاری نمی کرد.

تابی لطفاً انتشار
اگر قرار بود به مصاحبه دعوت نشویم چرا مجاز به انتخاب رشته شدیم؟
سلام .. بنده دخترم نیز به مصاحبه دعوت شده ولی آنطورکه درمتن مقاله آمده نیست بعنوان مثال دانشگاهی که دونفرظرفیت دارد سی ونه نفر دعوت به مصاحبه کرده و هرچهاردانشگاه به همین روال است حالا نمیدونم مخابره خبر توسط کد شماره ۲۵۲۱۹۰ چطوروبرچه اساسی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
این طور نیست
احتمالا 30 نفر دیگر به دانشگاه بهتری هم دعوت شدند و به مصاحبه این دانشگاه دعوت نشدند. احتمالا 6 یا 7 نفر برای مصاحبه این کد رشته دعوت شده باشند.
با سلام
با تشکر از سایت تابناک که اولین سایت منعکس کننده خبر آزمون فاجعه دکترای امسال بود
نظرات دوستان جمعا نکات منفی و بی منطقی گزینش را نشان می دهد که بیهودگی اضافه ظرفیت یعنی افزودن چند نفر به رتبه های آخر رو می رسونه. اول ادعا شد که نمره آزمون با ضریب 1 و مصاحبه با ضریب 2 خواهد بود پس بنده می توانم با نمره مصاحبه ای بمراتب بهتر از چند نفر قبل خودم شانس بیشتری داشته باشم و منطق حکم می کند که این قانون برای همه رتبه های مجاز صادق باشد ولی قضیه کاملا متفاوت است و نفر قبل من مجاز شده با رتبه 11 و بنده با رتبه 12 در بین 21 نفر مجاز مهندسی هسته ای گرایش کاربرد پرتوها دعوت به مصاحبه نشده ام!!!!!
پس ضریب 2 برای مصاحبه کاملا کشک!!!
در ثانی شخصی بعنوان نفر آخر مجاز نیز با برنامه اعلام شده و مهم بودن ترتیب و اولویت انتخاب رشته باید این امید را می داشت که اگه بدترین محل رو اول انتخاب کنه حتما دعوت بشه ولی متاسفانه رتبه های حدود 1/3 به بعد کلا دعوت نشدن!!
انشاء الله که پیگیری و اصلاح می شود اگر قانونی بر این وزارت علوم حاکم باشد
عزیزان تا بوده همین بوده فریادرسی نیست بخدا نیست اگر بود که این نبود.نمیدانم کسانی که در سازمان سنجش این اقدامات را انجام میدن خودشون چطوری قبول شدن؟ حساب همه با کرام الکاتبین.از این همه ظلم حالم بهم می خوره.
با سلام و تشكر
رشته بنده 4 نفر پذيرش در 3 كدرشته محل داره،3 نفر روزانه در 2 كد رشته محل و 1 نفر شبانه در كد رشته محل سوم، 13 نفر مجاز به انتخاب رشته بودن،رتبه من 8 شده بود و فقط در انتخاب سومم كه شبانه بود مجاز شدم و در اين كد،رتبه من 4 و رتبه آخرين نفر نيز 4 است. يعني از 13 نفر آخرين نفري كه كد قبولي داره من هستم، و بقيه محذوفند،عملا مصاحبه بي معني است.دردناكتر اينه كه دانشگاه تهران كه كد قبولي من مال اونجاس و همچنين ساير دانشگاهها هيچ اطلاعيه اي راجع به شرايط شهريه دوره شبانه نزده اند.هر چي تلفني پيگير شدم نتيجه اي نداشت.تو دفترچه سنجش سقف 55 ميليون رو برا رشته هاي غير علوم انساني تعيين كرده بود،اما از رقم واقعي خبري نيس،از طرفي اگه قبول بشيم و نريم طبق اعلان سنجش سال ديگه محروميم،نرخ شبانه دانشگاه تهران پارسال زير 30 ميليون بود اما الان اطلاعي نداريم، اگه بخوان سقف شهريه رو بگيرن كه من ترجيح ميدم مصاحبه نرم تا حداقل اون 17+25=42 هزار تومن رو از دست ندهم،با 55 ميليون عملا صلاحيت علمي پرت ميشه و صلاحيت پولي حرف اول رو ميزنه،خلاصه تقاضا دارم پيگيري كنيد كه حداقل اطلاعات مورد نياز رو در اختيار داوطلب ها بذارن،سپاسگزارم.
از اینکه این خبر رو درج کردین بسیار تشکر می کنم. دو راه بیشتر نیست یا اینکه این نتایج رو اصلاح کنن یا اینکه قید دکتری داخل رو بزنیم!!!
فقط دکترا تو این مملکت معتبر بود که با این کار اعتبار آن هم از بین رفت
در رشته علوم اعصاب شناختی، وضعیت فاجعه بار بود.

ابتدا اعلام کردند که آزمون از سه درس نوروفیزیلوژی، نوروآناتومی و نوروسایکوفارماکولوژی می باشد، از هر کدام از دروس 40 سوال، اما در آزمون تعداد سوالات به 80 کاهش پیدا کرده بود که اکثر آن از داروشناسی و بعد آناتومی بود و نه فیزیولوژی که اهمیت بیشتری دارد.
همچنین، ابتدا برای پژوهشکده علوم شناختی IPM، ظرفیت اعلام شده 8 نفر بود که بعد از اعلام نتایج به 3 نفر کاهش پیدا کرد و سهمیه ها به رشته های مهندسی اختصاص پیدا کرد.
لازم به ذکر است، که بنده از رشته فیزیک برای شرکت در این رشته اقدام کرده و علی رغم اینکه موضوع درس تحصصی این جانب نبود. با مطالعه فراوان مجاز به انتخاب رشته شده بودم که با این برنامه ریزی و تغییرات بی دلیل و خلف وعده، تمامی زحماتم نقش بر آب شد
متاسفانه فقط بی عدالتی و فکر هم نمیکنم دیگه کسی جوابگو باشه. من 246 علوم اجتماعی از 452 کل مجاز.رشته ما 85 نفر ظرفیت داشته. الان آخرین رتبه قبولی 61 می باشد.همه جا رو انتخاب کرده بودم ولی هیچ کجا دعوت نشدم
بابا همش کشکه خودشون خودشونو انتخاب کردن
هر دم ازین باغ بری می رسد...
بابا الکی حرف نزنین شاگرد اول بودن دلیل نمیشه که شما برین مصاحبه یا نه. من خودم رتبم 10 شده بود شاگرد اولم نبودم واسه 3 جا هم مصاحبه قبول شدم. علت اینم که رتبه های پایین نرفتن واسه مصاحبه همینه که رتبه های بالا میاین همه جارو انتخاب میکنن که هر جور شده قبول شن. مثلا اگه یه دانشگاه 1 نفر میخواد بگیره 4 نفر میرن واسه مصاحبه و اون 4 نفر احتمالا واسه جاهای دیگه هم همین وضعیتو دارن. واسه همینه که من با اینکه 10 بود رتبم 4 جا رو نیاوردمو 3 جارو آوردم
فقط جون مادرتون من دیگه حوصله ندارم باز بشینم درس بخونم این امتحانو نبرین زیر سوال بزارین ما قبول شیم :)
مصاحبه مفهوم ندارد راهی است برای اعمال نفوذ و احيانا" پارتی بازی، راه درس خواندن نبايد برای کسی بسته باشد اگرچه با سياست حضرات همسو نباشد.
مصاحبه مفهوم ندارد راهی است برای اعمال نفوذ و احيانا" پارتی بازی، راه درس خواندن نبايد برای کسی بسته باشد اگرچه با سياست حضرات همسو نباشد.
با سلام به همه
من هم جزو دسته اي از دوستان هستم كه نتونستم در اين آزمون پذيرش بشم. ولي فكر ميكنم مديران سنجش تو اعلام نتايج اشتباه نكردند بلكه سيستم پذيرش 3 برابر ظرفيت و معرفي به 3 دانشگاه مشكل داره. اگر با يك مثال فرض كنيم 3 دانشگاه هر كدام 1 ظرفيت داشته باشند بنابراين 3 برابر ظرفيت ميشه 9 نفر و در انتخاب رشته 3 نفر اول به ترتيب اين 3 دانشگاه را انتخاب مي كنند خوب پس از اعلام نتايج نفر اول و دوم و سوم به داشگاه اول معرفي و همين نفرات به دانشگاه دوم و سوم معرفي ميشند بنابراين فقط 3 نفر اول معرفي مي شن و اين مشكل 3 برابر ظرفيت پيش مياد. اگر حالت واقعي رو در نظر بگيريم هم تقريبا همين اتفاق مي افته. بنابراين زياد نگران نباشيد.
رشته مهندسی نفت 6 نفر ظرفیت داره و فقط 6 نفر برای مصاحبه معرفی شدن!!!
این یعنی چی؟
سازمان سنجش چه توجیهی برای این موضوع داره؟
یکی یگه چه خبره اینجا؟
من دانشجوی ارشد سازه امیرکبیر هستم. رتبه من 14 شده است و یک مقاله ISI هم دارم ولی با کمال تعجب به دانشگاه امیرکبیر و تهران معرفی نشدم. واقعا رتبه 14 ارزش این را ندارد که در دانشگاه امیرکبیر فرصت مصاحبه داشته باشد؟
دست ما که به مسولین سازمان سنجش که نمی رسد. لطفا صدای مان را بهشان برسانید.
رتبه 200 از 396 نفر مجاز همه جا روهم انتخاب کردم ولی هیچ جا قبول نشدم.
در خواست عاجزانه ما از تابناک این که لطفا این موضوع رو تا آخرش رسیدگی کننب
با تشکر
واقعا متاسفم برای خودم.. برای جوانانی که برای تعالی این خاک جان می کنند.. و این چنین انگیزه هایشان برباد می رود.. واقعا واژه ی جهان سومی سزاوار ماست..سازمان سنجش در ابتدا با شعار فرصتی برابر برای همه آزمون دکتری را راه انداخت اما فرصت را از خیلی از جوانان شایسته گرفت.. من رشته ی فیزیک می خوانم ..واقعا حق من خورده شده ...اگر قرار بود به چهار دانشگاه معرفی انجام شود..چرا چهار برابر ظرفیت معرفی نشده؟ با اینکار سازمان سنجش شانس داوطلبانی با رتبه ی خیلی خوب را افزایش داده و شانس داوطلبان متوسط تر را که آزمونی متوسط با رتبه ی در انتهای یک سوم اول معرفی شده اند را به شدت کاهش داده..اصلا معرفی مجازین جدید به چه معنی است؟ یک آدم بی سواد هم این قضیه رو می فهمد که سازمان سنجش کار اشتباهی انجام داده ..یک روز قبل چگونه آقای توکلی از معرفی هر نفر به سه دانشگاه سخن می گوید؟ اما فردای آن روز با نتیجه ای متاوت روبه رو می شو.یم... تا کی در این مملکت باید حقمان خورده شود.. من با این رویه از ادامه ی دکتری در ایران پشیمان شدم..چون می دانم سال دیگر سازمان سنجش بلا های دیگری سرمان آورد. در این مملکت هیچگاه شایسته سالاری نبوده و نخواهد بود...واقعا متاسفم .. برای خودم که در چنین مملکتی زاده شدم... از کارگر خدماتی دانشگاه گرفته تا رئیس سازمان سنجش همه به شئور ما توهین می کنند.. آیا در کشور های دیگر نیز چنین است؟ چه کسی پاسخگوی ما خواهد بود ...چه کسی پاسخ عمر بر باد رفته ی ما را خواهد داد ..آیا جای من به عنوان یک فرد دانشگاهی در سر چهار راه در خدمت وظیفه است؟ آیا اگر این سیاست های غلط این باند بازی ها از بالا گرفته تا پایین نبود من امیدم به این مملکت بیشتر نبود؟ همسالان من چه امیدی برای آینده دارند؟ چه امیدی برای زندگی ؟ چه امیدی برای آسایش دارند؟
ای کاش در این مملکت متولد نمی شدم...
پاسخ ها
365
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
نگراان نباشید . هیچ اتفاقی نمیوفته.
با سلام، دقيقا من همين مشكل رادارم. رتبه ام 10 شده و در حاليكه دانشگاهي كه ترازش پايين تر از دانشگاه شريف است را انتخاب كرده ام و اين دانشگاه 4 نفر ظرفيت دارد، براي مصاحبه به اين دانشگاه معرفي نشده ام و به دانشگاه شريف كه فقط دو نفر ظرفيت دارد و آنها هم افراد از قبل تعيين شده هستند معرفي شده ام. آيا اين عدالت است. لازم است سازمان سنجش بازنگري كند و تعداد معرفي شدگان را سريعا و قبل از اينكه مصاحبه ها انجام شده و افراد مشخص شوند افزايش دهد. واقعا به خيلي ها ظلم شده است.
یه ساعت و زمان رو هماهنگ کنیم بریم جلوی سازمان سنجش برای اعتراض. مثل بچه های حقوق و دستیاری پزشکی
اینجوری نمیشه
اگه همه با شنبه ساعت 11 موافق هستید. لایک کنید
یا علی
آقا واقعا اعلام نتایج افتضاح بوده من رتبم 160 و ظرفیت رشته 100 که سه برابرش میشه 300 اما دعوت به مصاحبه نشدم اگه اینطور بود چرا از همون اول ما رو مجاز اعلام کردن؟سوال اینجاست که آیا این قبیل کارها عزم آدمهایی مثل منو که مسلما کم نیستن جهت رفتن به خارج از کشور جزم تر نمیکنه؟
من رتبه 31 آوردم...تقریبا 2 برابر ظرفیت بودم اما هیچ دانشگاهی معرفی نشدم.
من و برادرم در مرحله اول قبول شدیم اما هیچکدام به مصاحبه دعوت نشدیم.
در مورد 17000 تومان هم جای بحث دارد. صلاحیت عمومی یعنی چه؟
مگر آزمون استخدامیه ؟ یا نمایندگی مجلس ؟
تازه حتی اگر کسی قبلا به زندان رفته و دوران محکومیتش تمام شده، الان حق درس خواندن ندارد؟ این لحاظ حقوقی در کجای قانون ما آمده؟
با سلام
تابناک با این اقدام شجاعانه و طرح زیبای مسئله نظرم را نسبت به گردانندگان خود تغییر داد
واقعا دست مریزاد
مطمئنم که به حق خودمون می رسیم
من دانشجوی ارشد سازه امیرکبیر هستم. رتبه من 14 شده است و یک مقاله ISI هم دارم ولی با کمال تعجب به دانشگاه امیرکبیر و تهران معرفی نشدم. واقعا رتبه 14 ارزش این را ندارد که در دانشگاه امیرکبیر فرصت مصاحبه داشته باشد؟
من دانشجوی ارشد سازه امیرکبیر هستم. رتبه من 14 شده است و یک مقاله ISI هم دارم ولی با کمال تعجب به دانشگاه امیرکبیر و تهران معرفی نشدم. واقعا رتبه 14 ارزش این را ندارد که در دانشگاه امیرکبیر فرصت مصاحبه داشته باشد؟
با سلام وتشکر از تابناک که این گزارشو گذاشت .خواهش می کنم به پی گیریتون ادامه بدید .من قبلا فکر می کردم سازمان سنجش ظرفیت ها رو با سهمیه ها پرکرده اما با دیدن چند تا کارنامه سهمیه مربی متوجه شدم اینطور نیست بلکه تقریبا معادل با ظرفیت به دانشگاه ها معرفی شدند سازمان سنجش هم جوابگو نیست .اگر اقرار به اشتباه کنه و معذرت خواهی کنه و در صدد تصحیح خطا بربیاد اعتماد از دست رفته رو به یه سیستم اداری مملکت بر می گردونه.
واقعا متاسفم برای خودم.. برای جوانانی که برای تعالی این خاک جان می کنند.. و این چنین انگیزه هایشان برباد می رود.. واقعا واژه ی جهان سومی سزاوار ماست..سازمان سنجش در ابتدا با شعار فرصتی برابر برای همه آزمون دکتری را راه انداخت اما فرصت را از خیلی از جوانان شایسته گرفت.. من رشته ی فیزیک می خوانم ..واقعا حق من خورده شده ...اگر قرار بود به چهار دانشگاه معرفی انجام شود..چرا چهار برابر ظرفیت معرفی نشده؟ با اینکار سازمان سنجش شانس داوطلبانی با رتبه ی خیلی خوب را افزایش داده و شانس داوطلبان متوسط تر را که آزمونی متوسط با رتبه ی در انتهای یک سوم اول معرفی شده اند را به شدت کاهش داده..اصلا معرفی مجازین جدید به چه معنی است؟ یک آدم بی سواد هم این قضیه رو می فهمد که سازمان سنجش کار اشتباهی انجام داده ..یک روز قبل چگونه آقای توکلی از معرفی هر نفر به سه دانشگاه سخن می گوید؟ اما فردای آن روز با نتیجه ای متاوت روبه رو می شو.یم... تا کی در این مملکت باید حقمان خورده شود.. من با این رویه از ادامه ی دکتری در ایران پشیمان شدم..چون می دانم سال دیگر سازمان سنجش بلا های دیگری سرمان آورد. در این مملکت هیچگاه شایسته سالاری نبوده و نخواهد بود...واقعا متاسفم .. برای خودم که در چنین مملکتی زاده شدم... از کارگر خدماتی دانشگاه گرفته تا رئیس سازمان سنجش همه به شئور ما توهین می کنند.. آیا در کشور های دیگر نیز چنین است؟ چه کسی پاسخگوی ما خواهد بود ...چه کسی پاسخ عمر بر باد رفته ی ما را خواهد داد ..آیا جای من به عنوان یک فرد دانشگاهی در سر چهار راه در خدمت وظیفه است؟ آیا اگر این سیاست های غلط این باند بازی ها از بالا گرفته تا پایین نبود من امیدم به این مملکت بیشتر نبود؟ همسالان من چه امیدی برای آینده دارند؟ چه امیدی برای زندگی ؟ چه امیدی برای آسایش دارند؟
ای کاش در این مملکت متولد نمی شدم...
اقا شما کجای کارید الان ما دیگه فهمیدیم همه کارهای این اقایان به این شکل است بعد هم میگویند که چرا ما فرارا مغزها رو در این مملکت داریم اگه نمیخواستن چرا اینقدر معرفی کردن واقعا متاسفم حالا دیگه باید به فکر تحصیل در هندوستان وتاجیکستان وافغانستان بود خدا عاقبت جوانان این مملکت رو به خیر کنه با این برنامه ریزیهای اقایان.....
هر دم ازین باغ بری می رسد...
سلام تابناک جان! باسپاس!
چرا همه تعریف تمجیدا از خودتان را درج میکنید اما نظر ما را سانسور؟!
از چی سهم و هراس دارید؟
یعنی از این بدتر هم ممکن بود پیش بیاد؟ این چه منطقی است که سازمان سنجش در پیش گرفته؟ تمام قوانینی که گفته بودن رو ریختن دور یه شیوه جدید اجرا کردن.
اینهمه افرادی رو که به عنوان 3برابر ظرفیت مجاز اعلام کردن، ضریب2 بودن مصاحبه، خود مصاحبه و رزومه افراد، همه رو بردن زیر سوال.
تو این بلبشو پاسخ داوطلبها رو کی میده؟ از کجا میشه پیگیری کرد؟
لطفا راهنمایی کنید.
با سپاس فراوان از اینکه حداقل شما به این موضوع پرداختید
رشته ما رسوب شناسی 15 نفر ظرفیت داره و 46 نفر مجاز شده اند اما در کمال تعجب 18 نفر به مصاحبه دعوت شده اند و بقیه اصلا چرا باید مجاز می شدند که اینجوری سرخورده بشن واقعا شرم اوره؟
لطفا پیگیری کنید
متأسفانه دوستانی که در این رابطه معترض می باشند در مصاحبه سال گذشته حضور نداشته اند برای مثال در گرایش حقوق خصوصی دانشگاه شهید بهشتی با ظرفیت 6 نفر حدود 60 نفر به مصاحبه دعوت شده بودند که تمامی دوستانی که در این مصاحبه حضور داشتند به نحوه و عدم توانایی این دانشگاه در برگزاری مصاحبه عادلانه معترض بودند به نحوی که دانشگاه شهید بهشتی برای دانشجویان خود مصاحبه ای جداگانه ترتیب داد و تمامی پذیرش را از دانشجویان خود انجام داد و اقدام به پذیرش دانشجویی نمود که علیرغم ورود به دوره دکتری در مهرماه سال 90 در آبان ماه از پایان نامه دوره کارشناسی ارشد خود دفاع نمود حال شما دوستان خود حدیث مفصل بخوانید از این مجمل .
تجربه نشان داده فرار از مشکل فاجعه درست میکنه.آقا بیا بشین یک ساعت وقت بزار مثل یک "دکتر" این فرایند را از اول ثبت نام تا گزینش نهایی توضیح بده.مشکلات را مطرح نمایید مثلما چند تا فکر بهتر به راه حل میرسه.بیاین تو صدا و سیما یک برنامه زنده با ارتباط آنلاین همه جانبه ردیف کنید بازخوردش 360درجه فرق میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
یک دکتر مسلما رو مثلما نمی نویسه! همینه که...
سلام
تابناک عزیز ، ممنون که این مشکل را انعکاس دادید، آیا واقعا کسی از مسئولان حاضر است برای رفع ابهامات موجود روش معرفی افراد را برای مصاحبه به دانشگاه ها اعلام کند
این نتایج بسیار مشکوک و جای سوال دارد. در رشته مهندسی برق - الکترونیک با اینکه جزو 65 در صد نفرات مجاز به انتخاب رشته هستم و تقریبا همه دانشگاههای به نسبت متوسط و ضعیف را انتخاب کرده ام و حتی رشته های شبانه را ولی به هیچ دانشگاهی برای مصاحبه معرفی نشدم. سوال دیگر اینست که چگونه مثلا رتبه آخرین نفر معرفی شده به مصاحبه دانشگاه زنجان برای دوره روزانه 63 است ولی برای شبانه همان دانشگاه و همان رشته رتبه آخرین نفر معرفی شده به مصاحبه 43 است؟
واقعا متاسفم برای خودم.. برای جوانانی که برای تعالی این خاک جان می کنند.. و این چنین انگیزه هایشان برباد می رود.. واقعا واژه ی جهان سومی سزاوار ماست..سازمان سنجش در ابتدا با شعار فرصتی برابر برای همه آزمون دکتری را راه انداخت اما فرصت را از خیلی از جوانان شایسته گرفت.. من رشته ی فیزیک می خوانم ..واقعا حق من خورده شده ...اگر قرار بود به چهار دانشگاه معرفی انجام شود..چرا چهار برابر ظرفیت معرفی نشده؟ با اینکار سازمان سنجش شانس داوطلبانی با رتبه ی خیلی خوب را افزایش داده و شانس داوطلبان متوسط تر را که آزمونی متوسط با رتبه ی در انتهای یک سوم اول معرفی شده اند را به شدت کاهش داده..اصلا معرفی مجازین جدید به چه معنی است؟ یک آدم بی سواد هم این قضیه رو می فهمد که سازمان سنجش کار اشتباهی انجام داده ..یک روز قبل چگونه آقای توکلی از معرفی هر نفر به سه دانشگاه سخن می گوید؟ اما فردای آن روز با نتیجه ای متاوت روبه رو می شو.یم... تا کی در این مملکت باید حقمان خورده شود.. من با این رویه از ادامه ی دکتری در ایران پشیمان شدم..چون می دانم سال دیگر سازمان سنجش بلا های دیگری سرمان آورد. در این مملکت هیچگاه شایسته سالاری نبوده و نخواهد بود...واقعا متاسفم .. برای خودم که در چنین مملکتی زاده شدم... از کارگر خدماتی دانشگاه گرفته تا رئیس سازمان سنجش همه به شئور ما توهین می کنند.. آیا در کشور های دیگر نیز چنین است؟ چه کسی پاسخگوی ما خواهد بود ...چه کسی پاسخ عمر بر باد رفته ی ما را خواهد داد ..آیا جای من به عنوان یک فرد دانشگاهی در سر چهار راه در خدمت وظیفه است؟ آیا اگر این سیاست های غلط این باند بازی ها از بالا گرفته تا پایین نبود من امیدم به این مملکت بیشتر نبود؟ همسالان من چه امیدی برای آینده دارند؟ چه امیدی برای زندگی ؟ چه امیدی برای آسایش دارند؟
ای کاش در این مملکت متولد نمی شدم...
سلام
من در کد 2355 قبول شدم (مهندسی کامپیوتر -معماری سیستم ها)
ظرفیت پذیرش 27 نفر است ولی اخرین رتبه قبول 20 است
توجه فرمایی که در این رشته کل انتخاب های ممکن 10 عدد بوده است .
لطفا پیگیری کنید
سلام . منم با اینکه به 4 داشگاه روزانه دعوت شدم اما به نحوه گزینش اعتراض دارم. چون با توجه به رتبم و وعده سنجش باید در دو انتخاب اول خودم پذیرفته می شدم
تو رو خدا رسیدگی کنید. من با رتبه 14 از میان 400 نفر مجاز به انتخاب رشته در گرایش سازه مهندسی عمران به دانشگاه امیرکبیر دعوت نشدم. در حالی که فارغ التحصیل همین دانشگاه هستم و این دانشگاه رو به عنوان اویلن انتخابم زدم. واقعا خنده دار هست که یه نفر با رتبه 14 صلاحیت مصاحبه برای دکتری را ار نظر سازمان سنجش نداره. این چه سیستم کودکانه ای است که برای پذیرش به راه انداخته اید. این روش از پای بست ایراد داشت و هر مرحله مشکلات آن بیشتر معلوم میشه. این وسط ما هستیم که فقط می تونیم به فحش و ناسزا نثارتان کنبم.
تو رو خدا رسیدگی کنید. من با رتبه 14 از میان 400 نفر مجاز به انتخاب رشته در گرایش سازه مهندسی عمران به دانشگاه امیرکبیر دعوت نشدم. در حالی که فارغ التحصیل همین دانشگاه هستم و این دانشگاه رو به عنوان اویلن انتخابم زدم. واقعا خنده دار هست که یه نفر با رتبه 14 صلاحیت مصاحبه برای دکتری را ار نظر سازمان سنجش نداره. این چه سیستم کودکانه ای است که برای پذیرش به راه انداخته اید. این روش از پای بست ایراد داشت و هر مرحله مشکلات آن بیشتر معلوم میشه.
من رتبم 31 بود و 235 نفر مجاز کردن دوره اول و دانشگاههای تهران هم 18 نفر روزانه می پذیرفتند حالا خدایی انصافه من از چهار تا دانشگاه تهران هیچکدوم قبول نشم و اصفهان دعوت بشم؟دارم شاخ در میارم
من از دیروز شروع کردم به اپلای برا کانادا
دیگه تا آخر عمر که نمیتونیم کنکور بدیم پیر شدیم
سال 88-89 هم قبول شدم تو مصاحبه رد شدم
سلام تابناک، امیدوارم به این خبر اکتفا نکنی و حتما پیگیر حقوق ما باشی. چند نکته جالب: مثلا برای رشته ما(مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژِی) 170 نفر ظرفیت روزانه بوده که اگر هر صندلی به سه نفر معرفی بشه میشه 510 صندلی، از طرفی هر داوطلب اگر به 4 جا معرفی بشه و فرض کنیم همه داوطلبان با رتبه 1 به بعد همه شهرها رو بزنند عملا 127 نفر اول صرفا باید دعوت به مصاحبه شند و چون دانشگاه ها برای افراد مهمه بعضند جاهاییرو نمیزنند و این رتبه مثلا تا 200 یا حتی 300 میرسه،اما جالبه بدونین تعداد مجازین رشته ما 630 بوده یعنی عملا 300 نفری سرکاربودن، قسمت زشت این کار اینه که سازمان سنجش حساب نکرده این مسئلرو و مسئولین طبق شیوه کنکور ارشد و کارشناسی فقط مجاز کردن! .... و این داستان هر سال ادامه دارد
با سلام
دوستان عزیز دوره قبل ( سال گذشته) ظرفیت امسال رو هم پر کردن از اونهایی که باید به مصاحبه دعوت می شدند و باید پذیرفته هم می شدند دیگه این دوره باید دعوت به مصاحبه شده ها رو به حداقل برسونن آخه همه نباید که دکترا بگیرن برای دکترا باید درس خوند زحمت کشید ......................................... بگ...........م بگ...............م بازم بگ.............م .
چيز ديگه اي كه وجود داره خيلي از ما كه روزانه رو نياورديم الان انتخاب اول هاي ما رشته هاي شبانه هستند و قراره كه شبانه دانشگاه تهران از حدود 20 ميليون تومان به 45 تا 55 ميليون تومان افزايش پيدا كنه. در حالي كه سازمان سنجش اين رقم رو به عنوان سقف معرفي كرده بود و كسي انتظار نداشت كه دانشگاه تهران بيش تر از 100% افزايش هزينه شهريه داشته باشه. حالا هم هنوز خبر دقيقي نمي دند و با توجه به اينكه اگر شبانه را هم قبول بشويم و نرويم سال بعد محروم مي شويم نمي دانيم بايد شبانه را در مصاحبه شركت بكنيم يا نكنيم.
هم.ن بهتر که دعوت به مصاحبه نشدم.
مقاله ISI که دارم یه مدرک زبان میگیرم میرم خارج- تازه اونجا کارم میدن!
اینجا چی؟ فقط جوونا رو علاف می کنن. اینجا بعد از دکتری، از فوق لیسانس بیکار به دکتری بیکار!!! ارتقاع پیدا می کنیم!!!!
تجربه نشان داده فرار از مشکل فاجعه درست میکنه.آقا بیا بشین یک ساعت وقت بزار مثل یک "دکتر" این فرایند را از اول ثبت نام تا گزینش نهایی توضیح بده.مشکلات را مطرح نمایید مثلما چند تا فکر بهتر به راه حل میرسه.بیاین تو صدا و سیما یک برنامه زنده با ارتباط آنلاین همه جانبه ردیف کنید بازخوردش 360درجه فرق میکنه.
واقعا رو چه حسابی سازمان سنجش به چهار کد رشته می فرسته. این کار شانس رتبه های میانی رو برای پذیرش در دانشگاه های برتر کاهش داده است. بچه دبستان هم می فهمه این روش مسخره ترین روش یزای پذیرش دکتری است.
من رتبه 12 رشته انتخابي سهميه رزمندگان هستم ولي به مصاحبه دعوت نشدم علت چيست
شاید در دو مرحله یا بیشتر دعوت به مصاحبه ها اعلام می شود، انقدر عجول نباشید، یه دفعه تعداد زیادی به یه دانشگاه گسیل بشه، دانشگاه نمیتونه هندل کنه افتاد؟
در مکانیک پرواز بیش از سه برابر سهمیه دانشگاه معرفی شده. حالا هر کی درس نخونده میگه سازمان سنجش من رو نخواست...
واقعا جای تاسف که همچین مسولین بی فکری داریم
در رشته ما 995 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند رتبه من هم حدود 300 بود ، ولی برای مصاحبه معرفی نشده ام . چرایش را نمیدانم . ولی میدانم سازمان سنجش در هم و برهم است . خدا به داد پشت کنکوری ها هم برسه ..
پس چرا مجازمون کردن. منو بگو کلی واسه مصاحبه خودمو اماده کرده بودم. هدر دادم روزامو.
این چه جور آزمونی است که سوالات تخصصی رشته 60 سوال است ولی سوالات استعداد تحصیلی 100 سوال!
در حالیکه برای سوالات تخصصی باید حداقل 15تا 20 کتاب مطالعه کرد برای 60 سوال . این واقعا منطقی هست؟
در حالیکه حداقل باید برای سوالات تخصصی 200 سوال و برای استعداد تحصیلی و زبان باید 50 سوال باشد.واقعا من تعجب می کنم از این برنامه ریزی.
دوستم هیچ نخوانده رتبه خوب آورده در حالیکه کسی که چندین کتاب مطالعه کرده رتبه او بد شده.اینها همه بخاطر عدم برنامه ریزی صحیح و منطقی هست.
واقعا برا سازمان متاسفم من تو رشته اقتصاد 280 رتبه آوردم و ظرفیت پذیرش نیز حدود 130 نفر بود ولی برای هیچ جا دعوت به مصاحبه نشدم که هیچ، اختلافم با نفر آخر دعوت شده هم زیاد بود. حالا بعد من 280 نفری هم بودند که همه سرکار بودیم!
سلام اين اشتباه فاحش و غير قابل توجيه است البته بنده معتقدم عمدي نيست و اينكه غالبا مي گويند مي خواهند افراد خاصي را جايگزين كنند را قبول ندارم يك اشتباه اساسي است كه سازمان سنجش بايد اين كارها را براي جبران انجام دهد
1- نتايج و كارنامه هاي اعلام شده در رزو يكشنبه را باطل اعلام نمايد
2- به دانشگاهها اعلام نمايد از مصاحبه با معرفي شدگان خودداري و منتظر اعلام اسامي جديد باشند
3- در هر رشته انتخابي در مجموع 3 و حداقل دو برابر ظرفيت آن رشته در مجموع دانشگاهها را به ترتيب اولويت براي مصاحبه به دانشگاهها معرفي كند
4- چون اقدام اخير باعث خواهد شد تعداد افرادي كه به هر دانشگاه معرفي مي شوند بيش از سه برابر شود، پيشنهاد مي شود هر نفر به حداكثر دو دانشگاه معررفي شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
بسیار موافقم با نظر این دوست عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
اخی دلت خوشه ها؟؟؟ مگه اینجا ژاپنه..اگه زیادم هی اعتراض کنی مادام المر از تحصیل محرومت میککن :D
مینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
موافقم
ریدم تو این مملکت بی صاحاب، خلاص!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
بي تربيت . حداقل اگه به خودت احترانم نمي ذاري به بقيه احترام بذار.من ازدست سنجش خيلي ناراحتم چون عملا دوتا از كد رشته ها رو برا من شماره 1 زده يعني تو نمي تونستي بزني در صورتي كه مجاز به انتخاب بودم من تا كارنامم رو ديدم فهميدم اشتباه شده ولي اصلا لحظه اي به خودم اجازه ندادم كه دهنم رو باز كنم و فحش بدم. تابناك حداقل اين فحشا رو تاييد نكن .
به نظر من تنها اشکال سنجش این بود که تعداد افراد مجاز را زیاد اعلام کرد، وگرنه تعداد افراد معرفی شده به هر دانشگاه 3 برابر ظرفیت اعلامی دانشگاه هستش که منطقیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
تو با این ای کیوت واقعا شایسه ادامه تحصیلی بلکم یه تکونی به مغزت بیاد. اصلا حال ندارم واست توضیح بدم یعنی اینقد پرتی
خواهشم می کنم مسئولین سایت، مردم :
اجازه ندین حقمون تو این آشفته بازار مذاکرات پایمال بشه. الان همه افکار متوجه اونجاست و بهترین فرصت برای اینکه هر کاری دوست دارن انجام بدن.
بیدار باشید و هوشیار
سر آزمون های حساس همیشه یه کاری کردن. وکلات و دستیاری پزشکی و این هم که دکترا
به نظر من تنها اشکال سنجش این بود که تعداد افراد مجاز را زیاد اعلام کرد، وگرنه تعداد افراد معرفی شده به هر دانشگاه 3 برابر ظرفیت اعلامی دانشگاه هستش که منطقیه.
متشکر از خبری که گذاشتید
امیدوارم پی گیری بشه
سلام من رتبه 140 بودم، اخرین نفر مجاز 452 و من هیچ جایی حتی پیام نور هم دعوت نشدم! پی گیری کنید!در ضمن شاگرد اولم و فارغ التحصیل دانشگاه تهران در هر دو مقطع با کلب مقاله و رزومه و کتاب! متاسفم
به نظر من باید بریم جلو سازمان سنجش معترض بشیم.
یه سری مسئول که هیچگونه احساس مسئولیت نمی کنند به این کامنت ها ترتیب اثر نمیدن
الان یکی به من بگه من باید چی کار کنم؟!
من توی این مدت که مجاز شده بودم با عشق و علاقه به دنبال تککمیل رزومم بودم از پیگیری مقالات بگیر تا برای گرفتن یک توصیه نامه به این شهر و اون شهر رفتن و ..... حالا به هیچ جا دعوت نشدم. الان دقیقا من باید چی کار کنم؟!
همه كامنت‌ها رو خوندم. كاش مسولين سازمان سنجش يك لحظه با خود فكر ميكردند كه چطوري با روح و روان جوانان اين مملكت بازي ميكنند. چرا همه چي از اول مبهم بود؟ چرا چند برابر و نه مثلا دو يا سه برابر؟ اين ابهام را براي چي گذاشتين؟ فك ميكنيد وقتي مسوولين سازمان سنجش اين كامنت‌ها رو ميخونند چه احساسي بهشون دست ميده ؟؟؟؟؟؟؟
تو رشته ما آخرین رتبه مجاز 147 بوده و من 63 شدم و همه جا را انتخاب کردم ولی به مصاحبه دعوت نشدم؟!!!
آخه یه نفر داد ما را باید بگیره یا نه؟ پس ما یکسال زحمت کشیدیم حالا هم هیچی به هیچی؟!!!!
خوب ترا خدا یه کاری کسی بکنه ؟ خواهش مینم تابماک یه راهی جلوی پامون بذار
سلام دوست آینده پژوه، دقیقا اشتباه میگید
چون بنده با رتبه 61 و با وجود 34 ظرفیت پذیرش به مصاحبه دعوت نشدم.
اگر شما خبر دارید به ما اطلاع بدید.
اشتباه بچگانه سازمان سنجش در محاسبات آماری:
در حالیکه سازمان سنجش بر اساس ظرفیت دوره دکترا سال 1391 که حدود 10800 نفر ظرفیت اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته 3برابر این داده یعنی حدود 34000 اسم اعلام تعیین رشته کرده ولی هنگام اعلام مصاحبه چون برای هر نفر 3مکان قبولی اعلام کرده در واقع اشتباه محاسباتی آماری داشته چون این ظرفیت 3برابرکل برای 1انتخاب رشته فرض شده وقتی شما به هر نفر امکان 3انتخاب میدی پس 3انتخاب*3برابرظرفیت=9برابر ظرفیت باید اسم اعلام کنید واگرنه تنها کمتراز50% از کل 34000نفر یعنی حدود15000نفر دعوت به مصاحبه می شوند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
صحیح است! صحیح است!
به خدا خیلی کلافه شدم از وقتی نتایج و دادن یعنی چی آخه گناهه ما چیه اگه قرار نبود قبول شم چرا واسه انتخاب رشته اعلام کردن از اول می گفتن که ما می خوایم در حد ظرفیت و کمتر دانشجو بگیریم
اگر به دو مرحله تقسيم كنيم :
1- مرحله اعلام رتبه ها و مجازين
2- مرحله اعلام معرفي داوطلبان به دانشگاه ها

سازمان سنجش در سري اول اشتباه كرد اما در مرحله دوم دقيقا درست

ببينيد در رشته برق قدرت 211 نفر ظرفيت كل پذيرش بود
اما 656 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند

خوب اين كار اشتباه بود نهايت بايد 250 نفر مجاز ميشدند--- كه اين 39 نفر اضافه هم مربوط به افرادي هست كه ممكن است مثلا بخواهند در تهران قبول شوند و لذا با توجه به رتبه بدشان انتخاب رشته نكنند لذا مقداري اضافه مجاز شوند

حال اگر قرار باشد كه 656 نفر هم دهوت بشوند بايد 10 برابر ظرفيت دانشگاه ها به مصاحبه دعوت شوند كه واقعا انجام اين مصاحبه از حالت استاندارد خارج ميشود

مثلا در سالهاي نه چندان دور كه پذيرش به صورت دانشگاهي بود
بعد از امتحان كتبي، تنها 2 برابر ظرفيت كساني كه مجاز بودند وارد ميشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
دقيقا درست است
بقيه هم به جاي جار وجنجال درس بخونند كه رتبه خوبي بيارند
عارف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
خوب باهوش!
پس تکلیف ضریب 2 مصاحبه چی میشه!
یعنی اگر در ازمون کتبی تراز نمره شمای نوعی 10 باشه و تراز من نوعی 5 ، و اگه در مصاحبه من 5 بیارم و شما 3، به نظرت کی رتبه بالاتری خواهد داشت. نمره من نوعی 20 و شما 16
الان با این کار سنجش قبل این محاسبات، من اصلا به مصاحبه دعوت نمیشم که بتونم با توی نوعی رقابت کنم.
الان با یه حساب ریاضی می بینی که رقابت در مصاحبه بین حدودا 4 نفر رتبه پشت سر هم ازمون کتبی غیر استاندار است.
دلیل غیر استاندارد بودن آزمون رو هم که همه می دونن، از همه بهتر هم خود سنجش که قرار گذاشته سال دیگه ازمون زبان و استعداد تحصیلی رو خذف کنه!!!؟؟
شدیم موش ازمایشگاهی سنجش!! دارن کسب تجربه میکنن.
تابناک جون مادرت نظرم رو بزار
آخه یه نفر داد ما را باید بگیره یا نه؟ پس ما یکسال زحمت کشیدیم حالا هم هیچی به هیچی؟!!!!
خوب ترا خدا یه کاری کسی بکنه ؟ خواهش مینم تابماک یه راهی جلوی پامون بذار
اتفاقا کار خوبی کرده چون اسم من جز قبول شدگان امده دیگه خیالم راحته
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
نترس تو که اینقدر خودخواهی و ناحق رو به راحتی میپذیری یه روز چنان از همین سوراخ گزیده بشی که نعره ات به آسمون هفتم بره و هیچکس به دادت نرسه...صبر کن شب دراز است و قلندر بیدار
آخه یه نفر داد ما را باید بگیره یا نه؟ پس ما یکسال زحمت کشیدیم حالا هم هیچی به هیچی؟!!!!
خوب ترا خدا یه کاری کسی بکنه ؟ خواهش مینم تابماک یه راهی جلوی پامون بذار
واقعا از این که به این مشکل ایجاد شده توجه کردید ممنونم. اینکه با این روش گزینش سازمان سنجش، مسئله مصاحبه و ارزشیابی علمی پژوهشی کاملا بی معنا شده و تمام معرفی شدگان بدون رقابت باید جذب شوند پس چرا دیگه هزینه و وقت دانشجو را تلف کرده و به مصاحبه دعوت کردید در حالیکه چند برابر ظرفیتی که وجود ندارد تازه هدف گزینش هم دارید . یا چرا تکمیل ظرفیت اعلام کردید؟ در رشته من 38 نفر روزانه در نهایت جذب میشوند پس حداقل بایدتا رتبه 70 به مصاحبه دعوت میشدن؟ در حالیکه به نظر میرسد تنها تا رتبه 38 به مصاحبه دعوت شدند!!!!!!
با سلام توجه خبر نگار محترم تابناک رو به این جمله که در بالای کارنامه تک تک افراد مجاز نوشته شده بود جلب می کنم" تذکر خيلي مهم: اين کارنامه مربوط به مرحله اول (مجاز به انتخاب رشته ) مي باشد و رتبه اعلام شده ملاک نهايي پذيرش نمي باشد .پذيرش نهايي پس از ارسال نمرات مصاحبه انجام خواهد گرفت و داشتن رتبه بهتر دليل پذيرش نهايي نيست لذا داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در انتخاب رشته خود دقت فرمايند ."
حالا واقعا چه جوری روشون می شه و چه جوری کارشون رو توجیه می کنن
من رتبه 3 و چند تا مقاله دارم و به هر هر چهار دانشگاه هم معرفی شدم. و لی عملکرد سازمان سنجش برام غیر قابل قبوله. واقعا با دانشجویان کارشناسی ارشد که نخبه ها و اداره کنندگان فردای جامعه ما خواهند بود این چنین رفتارهایی غیر مسولانه و ناامید کننده است. لااقل به شعور این افراد توهین نکنند و شفاف عمل کنند
اینجانب به هنگام تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به دنبال چاپ مقاله و امور پژوهشی بودم تا چنانچه مجاز شدم زمان مصاحبه یه چیزی واسه ارائه داشته باشم، حالا مجاز شدم ولی دعوت به مصاحبه نشدم، اگه میدونستم اینجوریه به جای اون کارا می نشستم درس می خوندم خیلی هم راحت تر بودم، واقعا این عدالته؟؟؟؟ بعد توقع داریم علم هم تولید کنیم، واقعا که.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
فكر كردي اونا كه دعوت به مصاحبه شدند مقاله ندارند
بعدم فكر نكنم كسي مقاله بتونه بنويسه اما از دروس اختصاصي سر در نياره
مگه از اين كنفرانس پولي ها
من کاري ندارم به اين که اشتباهي رخ داده يا نه اصلا فرض مي گيريم که هيچ اشتباهي نشده اما واقعا وارد کردن اين همه استرس از مرحله آزمون گرفته تا اعلان نتايج لازم است؟؟؟
من با رتبه 79 براي مصاحبه دعوت نشدم در حاليکه سه برابر ظرفيت رشته‌هايي که انتخاب کردم بيشتر از اين بود. کسي هست به اين مساله رسيدگي کند!؟
سلام
آقا بنده با کلی سوابق علمی، پژوهشی و حتی اجرایی که رتبه قبولی هم دارم، الان بدون هیچ توجیه منطقی به مصاحبه دعوت نشدم. میخوام بدونم اون همه ادعای پذیرش دانشجوی دکتری چی شد؟ چرا با تنها امید جوانان مملکت بازی می کنید؟
به همه ایرانی ها از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان یک دکترا بدن تا دیگر شاهد اینگونه مشکلات نباشیم
من رتبه 3 و چند تا مقاله دارم و به هر هر چهار دانشگاه هم معرفی شدم. و لی عملکرد سازمان سنجش برام غیر قابل قبوله. واقعا با دانشجویان کارشناسی ارشد که نخبه ها و اداره کنندگان فردای جامعه ما خواهند بود این چنین رفتارهایی غیر مسولانه و ناامید کننده است. لااقل به شعور این افراد توهین نکنند و شفاف عمل کنند
با سلام توجه خبر نگار محترم تابناک رو به این جمله که در بالای کارنامه تک تک افراد مجاز نوشته شده بود جلب می کنم" تذکر خيلي مهم: اين کارنامه مربوط به مرحله اول (مجاز به انتخاب رشته ) مي باشد و رتبه اعلام شده ملاک نهايي پذيرش نمي باشد .پذيرش نهايي پس از ارسال نمرات مصاحبه انجام خواهد گرفت و داشتن رتبه بهتر دليل پذيرش نهايي نيست لذا داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در انتخاب رشته خود دقت فرمايند ."
حالا واقعا چه جوری روشون می شه و چه جوری کارشون رو توجیه می کنن
سازمان سنجش تبديل شده به سازمان رنجش داوطلبان وسازماني غير شفاف شده است!!!
به خدا همان سیستم قبلی دکترا خیلی به روز تر بود مثل همه جای دنیا !!!!
با این اوضاع اگه کسی مغزی داشته باشه باشه باید فرار کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
اگه كسي مغز داشته باشه كه تخصصي زير ده درصد نميزنه كه رتبه خراب بياره و بعد دعوت به مصاحبه نشه و بعد جاروجنجال راه بندازه
اتفاقا کار خوبی کرده چون اسم من جز قبول شدگان امده دیگه خیالم راحته
گزارش صحیح و به جایی است لطفا موضوع را پیگیری نمایید.
سلام ممنون از اطلاع رسانی سایت تابناک، این بددترین حالت بازی با اعصاب تعداد زیادی از بهترین دانشجویان و فارغ التحصیلانه که در بهترین دانشگاه های داخلی درس خوندن، تعجبی نداره که چرا بچه ها اینقدر واسه ادامه تحصیل در خارج از کشور تلاش می کنند!!؟
ای کاش سازمان سنجش قبل از اعلام نتایج مصاحبه تامل و تدبر بیشتری به خرج میداد تا اینهمه فشار روانی به نخبگان این مملکت وارد نشود، ما منتظر پاسخگویی و ترتیب اثر مسئولین هستیم
با كما تشكر از اطلاع رساني شما
رتبه من 147، ظرفيت در رشته حدود 130 و آخرين رتبه اعلام شده 400 مي باشد ولي با اينكه دانشگاههاي مختلف از سطوح بالا تا پايين را انتخاب كرده ام دعوت به مصاحبه نشده ام.
اگر اينگونه مي خواستند افراد را به مصاحبه دعوت كنند بهتر نبود مصاحبه را حذف و مشابه كنكور كارشناسي و ارشد بر اساس نمره آزمون اوليه هر كس را به يك دانشگاه جهت ثبت نام معرفي مي كردند!!!!؟؟؟؟ اينطوري حداقل از اول تكليف مشخص بود.
اگه قرار بود دقیقن به همون اندازه ظرفیت پذیرش کنن چرا میگن مصاحبه ؟!!! ها ؟ والله یهو بگین اینا قبولنو تموم!!! بعد اینایی که به اندازه ظرفیت دعوت شدن رو چرا میفرستین مصاحبه ؟ تور ایرانگردی گذاشتین ؟!!! یا پولتون کم اومده میخاین از هرکدوم ازین بنده خداها یه عالمه پول بگیرینو ازین شهر به اون شهر دربه درشون کنین ؟!!! بعدشم تازه هیشکی به این اشاره نکرده که اولویت اصلی فعلن با دانشگاهاست! اگه اینایی که دعوت به مصاحبه شدن برن مصاحبه و حد نصاب رو نیارن خیلیاشون چی ؟!!! بعد خیلی از ظرفیتا خالی میمونه و دوباره باید تکمیل ظرفیت بذارن!!! مطمنن دانشگاها به همه اینایی که میان مصاحبه نمره حد نصاب رو نمیدن، حداقل 50 درصد معمولن نمیارن با این وجود فک کنم. یعنی واقعن کی این دسته گل رو به آب داده !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
مصاحبه براي اينكه تو به ترتيب سابقه پژوهشي كه داري به دانشگاه مناسب بري
لطفا در خواست رسیدگی از وزارت علوم را داریم.
واقعاً سوال اولتون حرف دل منه!!! تبدیل 3 به 4 باعث خیلی از این مشکلات شده! عملاً نفرات اول همه ظرفیت مصاحبه ها رو پر کردن! اگر خیلی خوشبینانه نگاه کنی 10 درصد بیشتر از ظرفیت به مصاحبه دعوت شدن نه 300 درصدی که سنجش ادعا میکنه!خیلی ممنون از حمایتتون! خواهش میکنم پیگیری کنید! ما که صدامون به جایی نمیرسه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
دقیقا! این تبدیل 3 به 4 واقعا خیلی کار نسنجیده ای بوده از طرف سازمان سنجش و خیلی ها رو از مصاحبه محروم کرده!
تو رو خدا پیگیری کنید
سلام من رتبه ام 3 سهمیه رزمندگان است در رشته ما 16-17نفر پذیرش دارند وبااین اوصاف حداقل 3نفر باید باتوجه به سهمیه 20درصدی رزمندگان ازاین سهمیه پذیرش کننداما باکمال تعجب حتی من را برای مصاحبه دعوت نکردند ولااقل بعد رد کنند شما را به خدا اعلام کنید که سهمیه به هیچ وجه اعمال نمی شود وفقط شعاری است تادیگران رابدبین کنند
به خدا ما می فهمیم اینقدر هم چیز نیستیم !!!!!!!!! لطفا نفرات که از قبل مشخص شده اند رو اعلام فرمایید و این قدر با زندگی و سرنوشت مردم بازی نکنید. ما ظاهرا یک روی سکه رو می بینیم آن سو خبر های داغی است که همه با نام مصلحت توجیه می شوند.
تابناک، می فهمی؟؟؟
با درود فراوان
یادآوری چند نکته رو مهم می‌دونم:
1) طبق آمار اولیه 34 هزار نفر برای 9800 فرصت تحصیلی مجاز به انتخاب رشته شده‌بودند که به عبارتی میشه 3.4 برابر
2) در رشته ما با ظرفیت 86 نفر تعداد 452 نفر مجاز به انتخاب رشته شده بودند که میشه به عبارتی 5.25 برابر
3) از این افراد تنها افراد دارای رتبه کمتر از 90 جهت مصاحبه دعوت شدند (چند تایی هم بین 90 تا 120 شبانه و پیام نور دعوت شدند)
4) کل آمارهای این آزمون از اجرا تا نتایج اولیه پر از ابهام بوده
5) واقعن سازمان یا قانونی هست که پاسخ این همه ابهامات در یکی از مهمترین آزمون‌های کشور رو در بالاترین سطح بده.
6) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آموزش عالی در سطح دکتری فقط مختص خواصی است که درک و فهم خود در حوزه های فرهنگ، دین و سیاست داخلی وخارجی را در چارچوب خطوط قرمز نظام حفظ نمایند. از این منظر وزارت علوم حق دارد از پذیرش کسانی که احساس! می کند بعدا از خطوط مربوطه عبور خواهند کرد در دانشگاههای دولتی ممانعت به عمل آورده و حتی از پذیرش مدرک تحصیلی آنها در دانشگاههای غیر دولتی و خارج از چارچوبهای نظام خودداری کند؟ و همچنین حق دارد هر کسی را که فکر می کند در استحکام پایه های نظام در آینده موثر است در دانشگاههای خود پذیرش نماید. کسی سئوالی یا نکته مبهمی دارد؟
در این یادداشت و نظرات ابراز شده فقط جنبه های منفی دیده شده که واقعا منصفانه نیست. مشکل آزمون دکتر قبل از متمرکز شدن پارتی بازی بسیار شدید بود. متاسفانه در آزمون سال قبل هم برخی از اساتید توانستند اعمال نفوذ کنند. به نظر بنده این اقدام سازمان سنجش که تا حدود زیادی جلو رابطه بازی را می گیرد قابل تحسین هست. برخی از موارد عینی که نشان دهنده اعمال نفوذ و تقلب برخی از دانشگاه ها در حالت آزمون غیر متمرکز و باز بودن دست دانشگاه ها در انتخاب دانشجوی دلخواه هست را می آورم:
1- دانشجوی ارشدی که ورودی سال 89 می باشد چندین پذیرش مقاله در مجله علمی داشته است. چگونه؟ سردبیر فامیلش هست و افراد دیگر را توصیه می کند اسم وی را هم بنویسند تا مثلا در داوری و پذیرش تسریع شود. این اقدام سازمان سنجش جلو قبولی اینگونه افراد را می گیرد. پس عادلانه است.
2-برخی از اساتید(که متاسفانه تعداشان کم هم نیست) با استفاده از اعمل نفوذ خود و نیاز دانشجویان ارشد به قبولی در دکتری آنها را تا حد نوچه تحقیر می کنند. مثل تایپ مطالب استاد، پرداخت قبوض استاد و ... تا استاد اور را انتخاب کند!! این اقدام سازمان سنجش جلو قبولی اینگونه افراد را می گیرد. پس عادلانه است.
3- دانشجویان ارشد جرات هیچ سوال و بحث علمی با اساتید را ندارند چون برخی از آنها علنا تهدید می کنند که در دکتری اجازه نمی دهیم پذیرش شوید. در مقابل به افراد چاپلوس وعده قبولی می دهند و به آن عمل می کنند. این اقدام سازمان سنجش جلو قبولی اینگونه افراد را می گیرد. پس عادلانه است.
4- موارد متعددی است که همسر برخی از افراد هیات علمی دانشگاه می باشند. استاد در مقالات حاصل از پروژه ها و پایان امه های تحت راهنمایی خود اسم همسرش را می نویسد. معلوم است این فرد دارای امتیاز زیادی در مصاحبه خواهد بود ولی کاملا به ناحق این اقدام سازمان سنجش جلو قبولی اینگونه افراد را می گیرد. پس عادلانه است.
این اقدام سازمان سنجش بهترین نیست. ولی با اطمینان می گویم مناسب ترین هست و تا حدود زیادی جلو باندبازی و پارتی بازی را می گیرد.موارد متعدد دیگری هم هست که ثابت می کند این روش خوب است. ولی متاسفانه کو انسانی که به عدالت راضی باشد و نفع شخصی خود را ملاک قرار ندهد.
تازه مگه نگفتن که 34000 هزار مجاز شدن و 10000 نفر پذیرش داشتن. با این وجود تقریبن همه باید حداقل یه کد رشته رو که میوردن!!!
فقط همون ۱۰۰۰۰ نفری که رتبه های برتر بودن به مصاحبه دعوت شدن یعنی درست به تعداد صندلی های دکتری، از بین همین افراد پذیرش صورت میگیره، پس کتبی ضریب ۱ و مصاحبه ضریب ۲ مفهموش چیه؟ چرا ۳ برابر ظرفیت مجاز کردن؟ چندتا بی سواد اون بالا ما رو به تمسخر گرفتن،از کسانی که تهران هستند خواهش می کنم صدای اعتراضون رو به سازمان سنجش برسونن.
در این یادداشت و نظرات ابراز شده فقط جنبه های منفی دیده شده که واقعا منصفانه نیست. مشکل آزمون دکتر قبل از متمرکز شدن پارتی بازی بسیار شدید بود. متاسفانه در آزمون سال قبل هم برخی از اساتید توانستند اعمال نفوذ کنند. به نظر بنده این اقدام سازمان سنجش که تا حدود زیادی جلو رابطه بازی را می گیرد قابل تحسین هست. برخی از موارد عینی که نشان دهنده اعمال نفوذ و تقلب برخی از دانشگاه ها در حالت آزمون غیر متمرکز و باز بودن دست دانشگاه ها در انتخاب دانشجوی دلخواه هست را می آورم:
1- دانشجوی ارشدی که ورودی سال 89 می باشد چندین پذیرش مقاله در مجله علمی داشته است. چگونه؟ سردبیر فامیلش هست و افراد دیگر را توصیه می کند اسم وی را هم بنویسند تا مثلا در داوری و پذیرش تسریع شود. این اقدام سازمان سنجش جلو قبولی اینگونه افراد را می گیرد. پس عادلانه است.
2-برخی از اساتید(که متاسفانه تعداشان کم هم نیست) با استفاده از اعمل نفوذ خود و نیاز دانشجویان ارشد به قبولی در دکتری آنها را تا حد نوچه تحقیر می کنند. مثل تایپ مطالب استاد، پرداخت قبوض استاد و ... تا استاد اور را انتخاب کند!! این اقدام سازمان سنجش جلو قبولی اینگونه افراد را می گیرد. پس عادلانه است.
3- دانشجویان ارشد جرات هیچ سوال و بحث علمی با اساتید را ندارند چون برخی از آنها علنا تهدید می کنند که در دکتری اجازه نمی دهیم پذیرش شوید. در مقابل به افراد چاپلوس وعده قبولی می دهند و به آن عمل می کنند. این اقدام سازمان سنجش جلو قبولی اینگونه افراد را می گیرد. پس عادلانه است.
4- موارد متعددی است که همسر برخی از افراد هیات علمی دانشگاه می باشند. استاد در مقالات حاصل از پروژه ها و پایان امه های تحت راهنمایی خود اسم همسرش را می نویسد. معلوم است این فرد دارای امتیاز زیادی در مصاحبه خواهد بود ولی کاملا به ناحق این اقدام سازمان سنجش جلو قبولی اینگونه افراد را می گیرد. پس عادلانه است.
این اقدام سازمان سنجش بهترین نیست. ولی با اطمینان می گویم مناسب ترین هست و تا حدود زیادی جلو باندبازی و پارتی بازی را می گیرد.موارد متعدد دیگری هم هست که ثابت می کند این روش خوب است. ولی متاسفانه کو انسانی که به عدالت راضی باشد و نفع شخصی خود را ملاک قرار ندهد.
تنها ایرادی که ممکنه به سازمان سنجش گرفت این است که چرا تعداد انتخابهای هر داوطلب را بدون برنامه به 4 تغییر داده است.
ایراداتی که برخی دوستان گرفته اند در مورد اینکه چرا تعداد دعوت شدگان به مصاحبه تقریبا با مجموع ظرفیتها برابر است کاملا بی مورد است. از افرادی که داوطلب ورود به دوره دکترا هستند انتظار نمی رود یک محاسبه ساده را نتوانند انجام دهند.
در این یادداشت و نظرات ابراز شده فقط جنبه های منفی دیده شده که واقعا منصفانه نیست. مشکل آزمون دکتر قبل از متمرکز شدن پارتی بازی بسیار شدید بود. متاسفانه در آزمون سال قبل هم برخی از اساتید توانستند اعمال نفوذ کنند. به نظر بنده این اقدام سازمان سنجش که تا حدود زیادی جلو رابطه بازی را می گیرد قابل تحسین هست. برخی از موارد عینی که نشان دهنده اعمال نفوذ و تقلب برخی از دانشگاه ها در حالت آزمون غیر متمرکز و باز بودن دست دانشگاه ها در انتخاب دانشجوی دلخواه هست را می آورم:
1- دانشجوی ارشدی که ورودی سال 89 می باشد چندین پذیرش مقاله در مجله علمی داشته است. چگونه؟ سردبیر فامیلش هست و افراد دیگر را توصیه می کند اسم وی را هم بنویسند تا مثلا در داوری و پذیرش تسریع شود. این اقدام سازمان سنجش جلو قبولی اینگونه افراد را می گیرد. پس عادلانه است.
2-برخی از اساتید(که متاسفانه تعداشان کم هم نیست) با استفاده از اعمل نفوذ خود و نیاز دانشجویان ارشد به قبولی در دکتری آنها را تا حد نوچه تحقیر می کنند. مثل تایپ مطالب استاد، پرداخت قبوض استاد و ... تا استاد اور را انتخاب کند!! این اقدام سازمان سنجش جلو قبولی اینگونه افراد را می گیرد. پس عادلانه است.
3- دانشجویان ارشد جرات هیچ سوال و بحث علمی با اساتید را ندارند چون برخی از آنها علنا تهدید می کنند که در دکتری اجازه نمی دهیم پذیرش شوید. در مقابل به افراد چاپلوس وعده قبولی می دهند و به آن عمل می کنند. این اقدام سازمان سنجش جلو قبولی اینگونه افراد را می گیرد. پس عادلانه است.
4- موارد متعددی است که همسر برخی از افراد هیات علمی دانشگاه می باشند. استاد در مقالات حاصل از پروژه ها و پایان امه های تحت راهنمایی خود اسم همسرش را می نویسد. معلوم است این فرد دارای امتیاز زیادی در مصاحبه خواهد بود ولی کاملا به ناحق این اقدام سازمان سنجش جلو قبولی اینگونه افراد را می گیرد. پس عادلانه است.
این اقدام سازمان سنجش بهترین نیست. ولی با اطمینان می گویم مناسب ترین هست و تا حدود زیادی جلو باندبازی و پارتی بازی را می گیرد.موارد متعدد دیگری هم هست که ثابت می کند این روش خوب است. ولی متاسفانه کو انسانی که به عدالت راضی باشد و نفع شخصی خود را ملاک قرار ندهد.
ما این وسط دقیقا شدیم عین یک موش آزمایشگاهی برای سازمان محترم سنجش...
همونطوری که سر قضیه ایجاد پیش دانشگاهی چندین سال پیش موش شده بودیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
سپاس
سپاس
سپای
خیلی زیبا و روشن اشتباه بزرگ سنجش رو توضیح دادید
خواهش می کنیم صدای اعتراض مارو به مسئولینی که خودشونو زدن به خواب برسونید
فقط می شه گفت ما را سر کار گذاشتند
با سلام و تشکر از مسئولین تابناک
توی آزمون ارشد هم افتضاح به بار آوردند. ولی کسی پیگیر نشد کسانی بودند که سرفصلی رو سفید گذاشته بودند ولی توی نتایج 3.3 درصد واسشون اومده. این مورد توی دانشگاه یزد 4 نفر سرفصل زبان بود.
آخه این تمدید مهلت ها و دیر اعلام کردن نتایج یه دلیلی داشته که الان تا حدود زیادی دلیلش معلوم شد.
حالا شما پیگیری کنید شاید نتیجه داد ولی از سازمان سنجش بعیده.
منطقی است وزارت کیفیت را فدای کمیت نکند .
با تشکر از انعکاس گویا و واضح شما.ما این خبر را پیگیری می کنیم تا به حق خود برسیم.
"...البته بعید هم هست که کسی درباره کوتاهی خود به مردم پاسخی دهد."

یعنی چی این حرف؟ یعنی برای خودم که دارم اینجا زندگی می کنم متاسفم. خاک بر سر من که می خوام برای دکترا تو ایران بمونم با این همه توهین به شعورم.
سایت تابناک متشکریم که اولین سایتی بودید که انعکاس دادید. خواهش میکنیم پیگیری کنید.
سایت تابناک متشکریم که اولین سایتی بودید که انعکاس دادید. خواهش میکنیم پیگیری کنید.
من معتقدم دست هايي در كار هست كه ميخواد در هرجا نارضايتي ايجادكنه حالا چرا و چه هدفي رو دنبال مي كنن نمي دونم، اگر نتايج دكتري رو كنار گراني هاي اخير و ده ها مسئله ديگر بگذاريم شايد به سر نخ برسيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
موافقم.
با درود فراوان
یادآوری چند نکته رو مهم می‌دونم:
1) طبق آمار اولیه 34 هزار نفر برای 9800 فرصت تحصیلی مجاز به انتخاب رشته شده‌بودند که به عبارتی میشه 3.4 برابر
2) در رشته ما با ظرفیت 86 نفر تعداد 452 نفر مجاز به انتخاب رشته شده بودند که میشه به عبارتی 5.25 برابر
3) از این افراد تنها افراد دارای رتبه کمتر از 90 جهت مصاحبه دعوت شدند (چند تایی هم بین 90 تا 120 شبانه و پیام نور دعوت شدند)
4) کل آمارهای این آزمون از اجرا تا نتایج اولیه پر از ابهام بوده
5) واقعن سازمان یا قانونی هست که پاسخ این همه ابهامات در یکی از مهمترین آزمون‌های کشور رو در بالاترین سطح بده.
6) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام
بنده با رتبه 227 در رشته مجموعه فلسفه كه در بخش روزانه 91 نفر ظرفيت نهايي دانشگاه هاست به هيچ دانشگاهي معرفي نشدم. عجيب تر آنكه كه با توجه به كارنامه اي كه ارائه كرده اند آخرين رتبه اي كه به دانشگاه ها معرفي شده است رتبه 55 است. حال بايد پرسيد اين چه سيستمي است كه از ميان 55 نفر ميخواهد 91 نفر را انتخاب كند؟ با توجه به اينكه هر دانشجو حداكثر تا سه دانشگاه امكان معرفي داشته است احتمالا تا رتبه 270 هم امكان معرفي به دانشگاه ها را داشته است. لطفا پيگيري نماييد. از زحمات مسئولين اين سايت خبري سپاسگزارم.
اقای رییس جمهور لطفا از شما خواهشمنداست ، دستور بررسی و مستقیما مداخله فرمایید.خیلی بی عدالتی شده است و این به اسم شما تمام می شود.
حرفتون درست نیست توی رشته ما مهندسی مخابرات هم چند برابر ظرفیت دانشگاه برای مصاحبه معرفی کرده اند.
اینکه دانشجو ها را هم به چهار دانشگاه معرفی کرده اند که برای من و بعضی از دوستام واقعا بهتر شده چون جاهای بیشتری می تونیم مصاحبه بدهیم.
به عنوان یه دانشجوی دانشگاه تهران و عضو بنیاد ملی نخبگان از سازمان سنجش متشکرم که مرا مطمئن کرد که باید بروم خارج برای دکتری!
سایت تابناک متشکریم که اولین سایتی بودید که انعکاس دادید. خواهش میکنیم پیگیری کنید.
خبری در مورد تحمع دانشجویان در مقابل سازمان سنجش:
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1629889
با سلام
بنده با رتبه 227 در رشته مجموعه فلسفه كه در بخش روزانه 91 نفر ظرفيت نهايي دانشگاه هاست به هيچ دانشگاهي معرفي نشدم. عجيب تر آنكه كه با توجه به كارنامه اي كه ارائه كرده اند آخرين رتبه اي كه به دانشگاه ها معرفي شده است رتبه 55 است. حال بايد پرسيد اين چه سيستمي است كه از ميان 55 نفر ميخواهد 91 نفر را انتخاب كند؟ با توجه به اينكه هر دانشجو حداكثر تا سه دانشگاه امكان معرفي داشته است احتمالا تا رتبه 270 هم امكان معرفي به دانشگاه ها را داشته است. لطفا پيگيري نماييد. از زحمات مسئولين اين سايت خبري سپاسگزارم.
با سلام
بنده با رتبه 227 در رشته مجموعه فلسفه كه در بخش روزانه 91 نفر ظرفيت نهايي دانشگاه هاست به هيچ دانشگاهي معرفي نشدم. عجيب تر آنكه كه با توجه به كارنامه اي كه ارائه كرده اند آخرين رتبه اي كه به دانشگاه ها معرفي شده است رتبه 55 است. حال بايد پرسيد اين چه سيستمي است كه از ميان 55 نفر ميخواهد 91 نفر را انتخاب كند؟ با توجه به اينكه هر دانشجو حداكثر تا سه دانشگاه امكان معرفي داشته است احتمالا تا رتبه 270 هم امكان معرفي به دانشگاه ها را داشته است. لطفا پيگيري نماييد. از زحمات مسئولين اين سايت خبري سپاسگزارم.
با سلام
بنده با رتبه 227 در رشته مجموعه فلسفه كه در بخش روزانه 91 نفر ظرفيت نهايي دانشگاه هاست به هيچ دانشگاهي معرفي نشدم. عجيب تر آنكه كه با توجه به كارنامه اي كه ارائه كرده اند آخرين رتبه اي كه به دانشگاه ها معرفي شده است رتبه 55 است. حال بايد پرسيد اين چه سيستمي است كه از ميان 55 نفر ميخواهد 91 نفر را انتخاب كند؟ با توجه به اينكه هر دانشجو حداكثر تا سه دانشگاه امكان معرفي داشته است احتمالا تا رتبه 270 هم امكان معرفي به دانشگاه ها را داشته است. لطفا پيگيري نماييد. از زحمات مسئولين اين سايت خبري سپاسگزارم.
چرا ما دهه شستیا باید همش تو استرس باشیم .چرا هر چی بلاست سر ما میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام
به نظرم با این وضعیت که پیش رو داریم همان بهتر که بچه ها برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته و از این طریق هم در یک دانشگاه بهتر و معتبرتر تحصیل کرده هم به احتمال زیاد بورسیه تحصیلی مناسب دریافت میکنند و در طول تحصیل دکترا دغدغه مالی نخواهند داشت. من خودم اصلا در آزمون شرکت نکرده و از چند دانشگاه خوب در آمریکا و استرالیا پذیرش گرفته ام. سازمان سنجش واقعا در قبال این همه استرس و ناراحتی که به جوانان نخبه و تحصیل کرده کشور میاید واقعا مسئول است. به نظرم با این اوصاف صحبت از جلوگیری از فرار مغزها حرف بیهوده ای است. جناب سازمان سنجش و مسئولان بیخیال آن تا کی این همه بی مسئولیتی؟! تابناک جان لطفا حرفای بنده رو درج کن.ممنون
با سلام
بنده با رتبه 227 در رشته مجموعه فلسفه كه در بخش روزانه 91 نفر ظرفيت نهايي دانشگاه هاست به هيچ دانشگاهي معرفي نشدم. عجيب تر آنكه كه با توجه به كارنامه اي كه ارائه كرده اند آخرين رتبه اي كه به دانشگاه ها معرفي شده است رتبه 55 است. حال بايد پرسيد اين چه سيستمي است كه از ميان 55 نفر ميخواهد 91 نفر را انتخاب كند؟ با توجه به اينكه هر دانشجو حداكثر تا سه دانشگاه امكان معرفي داشته است احتمالا تا رتبه 270 هم امكان معرفي به دانشگاه ها را داشته است. لطفا پيگيري نماييد. از زحمات مسئولين اين سايت خبري سپاسگزارم.
جالبه هرسال تو آزمون دکترا داره مفاهیمی تعریف می شه که کاملا معنای متفاوتی نسبت به کاربرد اون تا قبل از آزمون داشتیم. مثلا امسال تعریف کاملا جدیدی از سه برابر ظرفیت ارائه شد. طبق تعریف جدید سی درصد از نفرات مجاز تو 4 موقعیت انتخاب میشن!!! خیلی جالبن اینا بخدا!!!
سالی که نکوست از بهارش پیداست.

به سرفصل های درس حقوق بین الملل در دوره کارشناسی ارشد و دکتری که نگاه کنید براحتی مشخصه که این گرایش اصلا شامل دروس فقهی نمی شود حالا چرا باید برای آزمون دکتری سئوالات تخصصی با بالاترین ضریب از متون فقهی بیاد؟؟؟؟؟؟
سنجش با معرفی به چهار دانشگاه، خلف وعدهای بزرگ کرده است که بسیار حق کشی با این تصمیم صورت گرفته است
ظرفیت پذیرش در رشته مکانیک گرایش تبدیل در کل کشور 181 نفر بود که با رتبه 260 به مصاحبه دعوت نشده است.
بهتر است رئیس جمهور شخصا وارد این مسئله شود.
یحث دیگه ای که هست و به شدت ناراحت کننده ست همین استغداد تحصیلی. ما جز رشته های گروه زبان هستیم.
آزمون تخصصی ما اینقدر بد طراحی شده بود که من با رتبه 19 فقط 7.5 درصد زدم و فکر میکردم خیلی تنبلم! بعدا فهمیدم رتبه 1 رشته مون که هم دانشگاهی هستیم 12درصد زده! یعنی عملا درس تخصصی هیچ تاثیری نداشته! نداشته و چون من ریاضیم بد بوده و استعداد رو 23درصد زدم 19 شدم ولی ایشون چون رشته دبیرستانیش ریاضی بوده بالا زده شده یک. زبان عمومی مون تقرییا همسان بود.
با تشکر از تابناک
منم با اینکه دعوت به مصاحبه شدم ولی اعتراض دارم. چون حق بقیه ضایع شده، سنجش خلاف قولش عمل کرده و خیلی ها باید به اجبار دانشگاههایی مصاحبه برن که اولویت اولشون نبوده
ببخشیدا اعتراض چی؟الان گندش میکنن
تابناک تو هم بیکاریا کسایی اعتراض کردن که خودشون قبول نشدن نظر کسایی که قبول شدنم بپرسید راس میگید.اه اه
با سلام
در رشته ما(مهندسی صنایع) هم وضع همینجور هست. تا 362 رو مجاز اعلام کردن ولی حتی رتبه های نزدیک 180 رو هیچ جا برای مصاحبه دعوت نکردن. در حالیکه طبق دفترچه انتخاب رشته حدود 100 نفر در نهایت باید پذیرش بشن و سه برابر این مقدار می شه 300 ،
خواهش می کنم تا جواب قانع کننده موضوع رو پیگیری بفرمایید.
آقا توروخدا پیگیری کنید. به اندازه ظرفیت ، پذیرش کردن.
عزیزم ظرفیت کارشناسی ارشد رو هم پایین آوردن
با سلام خدمت تابناك محترم
بنده حقير بايد خدمتتون عرض كنم كه مشكل خيلي زود تر از اعلام نتايج آغاز شد . از نحوه طرح سئوال مشخص بود كه يك عده ادم كم تجربه برنامه ريزي يا همكاري داشتند ميگيد نه توضيح ميدم. هيچ جاي دنيا براي آزموني در سطح دكترا تعداد سئوال عمومي رو اين قدر زياد اون هم با زمان طولاني تر در بعد از ظهر اون هم براي براي دكترا به اين شكل طراحي نميكنند . اصولا طرح سئوال هوش براي افرادي كه پايان نامه ارشد گذراندند و مقاله دارند توهين اميز و كاملا غير كارشناسي هست. تعداد سئوالات در بخش عمومي و زمان بخش هوش و زبان انقدر نامعقول بود كه بسياري از شركت كنندگان در زمان كوتاهي احساس خستگي و سرخوردگي ميكردند . كجاي دنيا چنين آزموني برگزار ميشه؟؟؟ خود سئوالات هم غير كارشناسي بود بنده حقير هم مدرس دانشگاه هستم و هم مدرك زبان دارم با نمره خوب . سئوالات زبان انگليسي در حد كليله دمنه انگليسي بود لغات غير معمول و نامتجانس فراوان بود و در بخش تخصصي هم از مسائل غير رسمي بسيار سئوال طرح شده بود . بنده حقير كه 14 سال توي رشته خودم به طور تخصصي كار كردم مقاله خارجي و داخلي دارم و تدريس هم ميكنم تو دانشگاه برام قابل تحمل نبود. با اين حساب برام زياد دور از انتظار نبود كه در مرحله مصاحبه هم چنين اتفاق فاحشي بيفته. وزارت محترم علوم و سازمان سنجش لطفا با وقت روحيه اميد و اعصاب مردم اون هم فرخيختگان بازي نكنيد اين كارها رو ميكنيد كه همه ميرن اون ور درس بخونن . اگر نميتونيد آزمون برگزار كنيد بزاريد خود دانشگاه ها به شيوه قبلي ادامه بدن با وجود اينكه پارتي بازي زياد بود تو سيتسم قبلي ولي از اين بازيها نداشت. نه اينكه خيلي اكانات ميديد به دانشجوي دكترا استاندارد سازي هم كرديد به خسال هودتن . همه جاي دنيا دكترا مثل شغل ميمونه و بيمه و حقوق مكفي داره طوري كه يك نفر ميتونه هزينه زندگي رو پوشش بده حالا باز بگم...........
رشته ما حدود 300 نفر پذیرش روزانه داشته ومن 181 بودم ولی هیچجا دعوت به مصاحبه نشدم واقعا برنامشون چیه فقط خدا میدونه
برای رشته های خاص مثل پیشرانش مهندسی هوافضا، تنها 4 دانشگاه در کشور وجود دارد که هر کدام 2 یا سه دانشجو دکترا می پذیرند. با ین شرایط فقط نفرات اول تا دهم به این 4 دانشگاه معرفی شدند. و ما با 3 اختراع و 2 مقاله ISI فقط آبرومون جلو دوست و آشنا رفت؛ تو که قبول شده بودی! چرا بدون مصاحبه رد شدی؟؟؟
واقعا که بویی از انصاف نبردن... از پارسال گفتن نمره مصاحبه دو برابر آزمون علمیه. ما هم به هوای اینکه مقاله داریم و سابقه تدریس زیاد نخوندیم... با وجودی که رتبم بد نبود بازم به مصاحبه دعوت نشدم.... کجاست مسولی که پاسخگو باشه؟؟؟؟
باز يكي از اين تابناكيا يه جا قبول نشد كل امتحان رو زير سوال برد.
تو رو خدا پیگیر حق ما باشید رتبم 200 بود کلا 331نفر مجاز شدیم ولی من برای مصاحبه دعوت نشدم!!چرا؟به همین راحتی سنجش میگه به هیچ دانشگاهی برای مصاحبه دعوت نشدید!هر کسی که باعث آزرده خاطر این همه جوان و تحصیلکرده شده خداوند از او نگذره وبه جزای اعمالش برسونه.هرگز او را نخواهم بخشید
برخی از افراد برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا رزومه مناسبی دارند..قبلا اعلام کرده بودند مصاحبه دارای ضریب بالاتر از امتحان است....برای رعایت عدالت بهتر بود افراد بیشتری را به مصاحبه دعوت میکردند....با احتساب نمره مصاحبه و آزمون نفرات انتخاب میشدند.....متاسفانه گویا در پی ناراضی تراشی هستند
سلام به همه داوطلبایی که حقشون خورده شده.
من 10%ورودی بودم با معدل 19.17.رشتم برقه.رتبم 250 شده و خیلی جالبه که برای مصاحبه هیچ کدوم از دانشگاها دعوت نشدم.
امیدوارم سازمان سنجش جوابی واسه این سوال من داشته باشه که چرا باید اینجوری میشد؟اگه قرار بوده دقیقا به تعداد ظرفیت دانشگاها داوطلبا به مصاحبه دعوت بشن قضیه چی بوده که چندبرابر ظرفیت انتخاب رشته کردن؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
مگه ملاک معدله! اصل کار رتبست.
سلام
کاش یه نظر سنجی کلی بزارن تا ببینن همه داوطلب های مجاز اعتراض دارن
تورو خدا هر کاری از دستتون بر می آد بکنید
تجربه نشان داده فرار از مشکل فاجعه درست میکنه.آقا بیا بشین یک ساعت وقت بزار مثل یک "دکتر" این فرایند را از اول ثبت نام تا گزینش نهایی توضیح بده.مشکلات را مطرح نمایید مثلما چند تا فکر بهتر به راه حل میرسه.بیاین تو صدا و سیما یک برنامه زنده با ارتباط آنلاین همه جانبه ردیف کنید بازخوردش 360درجه فرق میکنه.
چرا وزارت علوم به صورت فله ای دکترا بر میداره. بهتره به فکر فارغ التحصیلان دکترا هم باشه که همشون بیکارند!!
در رشته من دانشگاه امیر کبیر 37 نفر مجاز اعلام کرد و من نفر 38 ام و غیر مجاز شدم.اگه هر نفر در 3 دانشگاه مجاز می شد نه 4 دانشگاه، شاید می رفتم امیر کبیر
ببخشیدا اعتراض چی؟الان گندش میکنن
تابناک تو هم بیکاریا کسایی اعتراض کردن که خودشون قبول نشدن نظر کسایی که قبول شدنم بپرسید راس میگید.اه اه
با تشکر از سایت تابناک
انصافا سازمانی بی سرو سامان تر از سازمان سنجش ندیدم واقعا متاسفم برای خودم و دیگر داوطلبان که دلخوش حرف های سازمانی شدیم که پایبند به حرف های خودش هم نیست.
سلام به همه دوستان و زخم خوردگان عزیز
واقعا مسخرس، رشته ما حدود 100 نفر ظرفیت اعلام کرده، بعد من با رتبه 162 هیچ جا حتی غیرانتفاعی هم دعوت نشدم. من هم با نظر دوستان موافقم، هیچ کس نباید کوتاه بیاد، هر سال یه بامبول درمیارن، پارسال که ما صنایعی ها رو مجبور کردن بریم فیزیک 1 و 2 و ریاضی 1 و 2 و معادلات و حتی ریاضی مهندسی که جز درسامون نیستو بخونیم، الانم که این وضعیتشونه
مگه عمرمونو از سر راه آوردیم اینجوری با سرنوشت ما بازی می کنن
با سلام
سازمان سنجش اگر داوطلبان را به مصاحبه
دعوت نمی کند چرا به آن ها حق انتخاب رشته می دهد؟؟؟؟؟
به نتایج شدیدا اعتراض داریم
در رشته ما هم 4 دانشگاه تهران؛ شهید بهشتی؛ همدان و هرمزگان دانشجوی دکتری می پذیرد. من هم با رتبه 18 که باید به شهید بهشتی معرفی می شدم نه به این دانشگاه معرفی شدم و نه به دانشگاه بوعلی همدان و در نهایت دانشگاه هرمزگان مجاز شدم. این در حالی است که 46 نفر مجاز به انتخاب رشته محل شده بودند. یعنی از رتبه 18 تا 46 به هرمزگان معرفی شدند؟؟؟
کل ظرفیت رشته صنایع 100 نفر بوده است و رتبه من 200 است و من دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور جزء انتخابهای دوم و سوم من بوده است ولی برای مصاحبه به هیچ جا دعوت نشده ام واقعا که خیلی جالبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بابا این اخرین رتبه مجاز در سهمیه احتمالا معنیش چیز دیگه ایه. مثلا وقتی زده اخرین رتبه مجاز 50 هست، یعنی پنجاهمین نفری که این کد رو انتخاب کرده اخرین نفری بوده که تو این کد معرفی شده ، نه اینکه لزوما رتبه اخرین نفر معرفی شده 50 باشه. چه بسا این اخرین نفر معرفی شده رتبش 100 یا هر چیز دیگه ای باشه. همین سوء برداشت باعث شده که فکر کنین کمتر از ظرفیت واسه مصاحبه دعوت شدن.
ولی در کل به همون تعداد که ظرفیت موجوده، به همون تعداد هم افراد به دانشگاه مجاز شدن و احتمالا به هر دانشگاهی هم 4 برابر ظرفیتش داوطلب معرفی کردن. یعنی تناظر یک به یک بین تعداد ظرفیت کل و تعداد معرفی شدگان کل
والسلام
اولا دست مسوولین سایت تابناک را می بوسم که اولین و بهترین منعکس کننده این خبر بودند. من به همراه حدود200 نفر دانشجوی دیگر که همگی به این روند معترض بوده امروز جلوی سازمان سنجش و سپس وزارت علوم تجمع کردیم که هیچ پاسخ قانع کننده ای به ما داده نشد اما میر کل بازرسی و بررسی شکایات وزارت علوم رسما به گروه معترض اعلام کرد که فردا ساعت 8:30 جلوی سازمان سنجش کشور تجمع کرده و اعتراض خود را اعلام کنند ضمنا جلسه ای در راستای بررسی به این اعتراضات در همان ساعت در سازمان سنجش برگزار خواهد شد.
تابناك نظرات رو بذار رو سايت تا ببينن چقدر اعتراض وجود داره. از ساعت 12 به بعد نظري رو نذاشتي.
مطمئنم حداقل 1000 نفر نظر دادن.
منم چنين بلايي سرم اومده! كسي پاسخگو هست؟به كي بايست گفت
خیلی جالبه.تکلیف من که دانشجوی نمونه بوده ام ،صدها مقاله دارم،36 تا رشته هم انتخاب کردم،هیچکدام از آنها هم پذیرفته نشدم آنهم با فاصله میلیمتری! چی میشه.تازه رزومه و سوابقم را آماده کرده بودم برای مصاحبه.این درحالیست که فرصت مصاحبه از من و امثال من گرفته شده.آیا این رقابت عادلانه است؟!
پاسخ ها
رتبه يازدهي كه دعوت نشد!
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
چند تا مقاله عزيزم؟!
با این کارا احتمالا قراره فقط افراد خاصی قبول بشن.
مصاحبه سلیقه ای است باید هم ازمون مهمتر باشد سابقه هم خنده دار است کسی که سراسری خوانده سابقه اش بیشتر است خیلی ها در رشته من که مدیریت است با رتبه ها ی 4000 شهید بهشتی مدیریت می حوانند از رشته ریاضی در حالیکه من با رتبه 300 از انسانی ایا سابقه معنی دار است در فرصت 3 ترمه فوق هم باید دکتری بخوانیم هم isi مقاله بدهیم بعد هم ببینیم چون یک دانشجو با استادی رابطه برقرار کرده با رتبه ی خیلی بالا در دانشگاه قبلی اش راحت دکتری بخواند خودم دانشجویی را می شناسم که به دلیل رابطه ی نزدیک با یک استاد هم با سوالات ا شنا تر بوده هم در مصاحبه دانشگاه خودشان با رتبه ای بالا قبول شده تکلیف ادم هایی مانند من که عرضه ی این کانال زنی ها را ندارند فقط برگزاری یک ازمون عادلانه است که به طبع مصاحبه وسوابق اهمیت کمتری داشته باشد کار سنجش قبل اشباه بوده و حالا داره درستش می کنه دروود به سازمان سنجش
چرا مغرضانه خبر درج می کنید.
از کجا می دانید که ظرفیت با تعداد مصاحبه شوندگان برابر است؟
دلیل اصلی این کار فقط انتخاب 4 دانشگاه برای مصاحبه است.
با سلام
ممنون از خبری که گذاشتین
امیدوارم مسئولین محترم سنجش پاسخگو باشن
من در رشته شیمی کاربردی رتبه ام 47 بوده و 45 نفر ظرفیت اعلام شده بود و136 نفر نیز مجاز به انتخاب رشته شده بودند. ولی در موقع اعلام نتیجه به مصاحبه دعوت نشده ام این کجاش سه برابر ظرفیت است .اگر قرار بود به همان ظرفیت اعلامی ویا کمتر نفرات به مصاحبه دعوت بشوند پس چرا سه برابر ظرفیت مجاز به انتخاب رشته شدند .من مطوئنم که مشکل اساسی در این زمینه وجود دارد. از طرف دیگر با توجه به اهمیت کارهای پژوهشی و سوابق آن در مقطع دکتری ( بنا به اعلام نظر سازمان سنجش مبنی بر در نظر گیری ضریب 2 نمره مصاحبه در نتیجه نهائی قبول شدگان )، با توجه به رویه جاری سازمان در اعلام اسامی , نقش آن چگونه دیده شده است . خواهشمند است در اسرع وقت سازمان محترم سنجش ویا سایر مسئولین محترم در اینمورد پاسخگو باشند.
تو رو خدا پیگيری کنيد
آخه اين چه مملکتيه که هيچ کس پاسخگو نيست و همه کارها سليقه ای شده.
ما دستمون به جايي نمی رسه شما پيگيری کنيد.
تو دانشکده ما توی یک گرایش برای 4 نفر 15 نفر به مصاحبه شدن.توی یه گرایش دیگه برای 2 نفر 18 نفر دعوت شدن!!!!! تو دانشگاه علم و صنعت برای 1 نفر 12 نفر.

با هیچ الگوریتمی جور در نمیاد.
ممنون از تابناک که پیگیر هست و خبر ها رو سریع می زنه.
علیرضا جان صدها مقاله داری؟ واقعا؟ فکر کنم بدجور اعصابت خورده. انیشتین هم صدها مقاله نداشت که شما ادعا میکنی!!! یه کم منصف باشید لطفا!!
gxفا سازمان سنجش سریعا نسبت به ثبت یک سری ماده و تبصره برای حل مشکل و اختیار بیشتر به دانشگاه ها برای جذب برای این دوره اقدام فرمایند. این حداقل کار این سازمان معظم است
حالا مثلا ما که به مصاحبه دعوت شدیم خیالمون راحته؟ اونجا پارتی بازی می کنن اساسی اونوقته که آدم آتیش می گیره
من با رتبه 14 از میان 400 نفر داوطلب مجاز به انتخاب رشته به دانشگاه مورد علاقه ام دعوت نشدم. این یعنی چی؟ به فرض که اصلا اون دانشگاه دو نفر ظرفیت داشته باشه آیا واقعا حق من نیست که به این دانشگاه برای مصاحبه معرفی بشم؟ به چه حقی سازمان سنجش خلف وعده کرده و به 4 دانشگاه فرستاده؟ این فقط برای کسایی خوبه که رتبه زیر 10 دارند.
اتفاقا سازمان سنجش کار خوبی کرده چون اینجوری حق کسی ضایع نمیشه هر کی رتبه ش بهتر شده قبول شده و انصاف هم همینه
پاسخ ها
دانشجوي دكتري
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
در اين سيستم پذيرش دانشجو كه خيلي تخصصي نيست، تنها رتبه ملاك برتري نيست بلكه بايد به سوابق علمي پژوهشي و دانش تخصصي فرد نيز بها داده شود
اینها همش فرافکنی هست. از گرانی و بی ارزش شدن پولمون و رکود بورس و بیکاری و... بگو.
ممنون از انعکاس این خبر واقعا باعث تاسفه که ما قشر تحصیل کرده تو مملکت خودمان امنیت روانی نداریم اول با مجاز کردن ما هم خوشحالمون کردند و هم استرس مصاحبه را به جونمون انداختند و دقیقا 25 روز بعد ما را با این عمل غیر کارشناسانه کاملا دپرس کردند.واقعا جریان چیه یکی به فریادمون برسه دوباره چطور بشینم یک سال درس بخونم با چه امیدی از کجا معلوم که سال دیگه بدتر از این به سرمون نیارند.الان فامیل را چطور توجیه کنم؟
رتبه من هم 210 صنایع است و دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور جزء انتخابهای سوم و چهارم من بوده ا ولی برای مصاحبه به هیچ جا دعوت نشده ام
اين نكته هم جاي توجه دارد:
اعلام شده بود كه نمره هر شخص متشكل از نمره آزمون كتبي با ضريب يك و مصاحبه با ضريب دو است؛ چرا بايد آنهايي كه در مرحله اول قبول شده اند، امكان اين برايشان فراهم نشود كه بخشي از نمره را كسب كنند؟
متاسفانه دروغ گفتن مسئولان دیگه کم کم داره عادی میشه. صدای کسی هم بجایی نمیرسه. تابناک و امثال تابناک هم نمیتونند کاری بکنند
ه گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، از ساعت 8 صبح امروز (سه‌شنبه) جمعی از داوطلبینی که در آزمون دکتری سال 91 مجاز به انتخاب رشته شدند، در اعتراض به عدم پذیرش برای مصاحبه ورودی به دانشگاه‌ها مقابل سازمان سنجش آموزش کشور تجمع کردند.

براساس این گزارش، در بین داوطلبان رتبه‌های تک رقمی هستند که برای مصاحبه ورودی به دانشگاه‌ها از آنها دعوت به عمل نیامده است.

یک نفر از تجمع کنندگان به نمایندگی با حضور در سازمان سنجش به بیان مشکلات داوطلبان پرداخته است.
اشتباه محرض سازمان سنچش اینه که در پر کردن ظرفیت ها فرقی بین کسی که دانشگاه x را در انتخاب اول یا دومش گذاشته نذاشته است. کافی بود کسی که دانشگاهی را در انتخاب دوم قرار می دهد مثلا 0.75 ظرفیت آن دانشگاه را پر کند و انتخاب سوم او 0.5 درصد و انتخاب چهارم 0.25 درصد ظرفیت را پر کند. با این احتساب تا حدی وضع بهتر می شد. ولی اکنون فرض کنید نفر اول ظرفیت چهار دانشگاه رو بدون جهت پر کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
تو رو قرآن یکی این نظر رو به گوش سازمان سنجش برسونه. فکر می کنم راهه حل بسیار مناسبی باشه.
ظرفیت رشته ما 110 نفره، 440 نفر مجاز شدن به انتخاب رشته یعنی 4برابر ظرفبت، رتبه من 170 اما هیچ کجا معرفی نشدم حتی پیام نور و غیر انتفاعی، اخرین رتبه قبولی هم 82 بوده !
امیدوارم که مثه خیلی آزمون های دیگه آقایون نخوان نور چشمیاشونو یواشکی بفرستن تو و حق ما رو ضایع کنن. سال آخر دولته دیگه باید همه تلاششو انجام بده!
بنظر من که همه این ها سرکاریه فقط پول هدر دادنه
اشکال ندارد - شما که ظرفیت ندارید بیخود می کنید ظرفیت بالا را مجاز نشان می دهید. فقط می خواهید بگویید که آمار ما بالاست. در ضمن درصد ها را نیز اشتباه اعلام کردید.یادتان باشد.
قابل توجه دوستان معدودی که گفتند سوابق و فعالیت های پژوهشی اهمیت نداره و آزمون است که مهمه! چه کسی گفته یک آزمون تستی کلیشه ای با وقت بسیار محدود معیار درستی برای سنجش یک داوطلب دکترا هستش؟
اولا ممنون از همه اونهایی که امروز سازمان رفتند و فردا میروند.
من با رتبه خوبی هم که داشتم فقط پیام نور و شبانه دعوت شدم!!!
آیا اگه به مصاحبه نرم تو تکمیل ظرفیت دعوت می شم؟
اگه برم و قبول نشم چی؟
نمیدونم چکار کنم با رتبه اول تو فارغ التحصیلی دانشگاه تاپ و رزومه خوب ،فقط با اختلاف چند تست حالا مجبورم پیام نور برم!
با سلام رشته ما سال گذشته تا 36 نفر به مصاحبه دعوت شدند ولی امسال با وجود اینکه به حساب خود آقایون افزایش ظرفیت هم داشتن 16 نفر برا مصاحبه دعوت شدند. این در حالیه که تا نفر 160 رو مجاز اعلام کردند. واقعا مسولان باید پاسخ بدن
پاسخ ها
زخمی تحصیلات
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
واقعا با اسمی که واسه خودتون انتخاب کردید موافقم. اینجوری خیلی از ما ها هم اسم هستیم!
تو رو خدا پیگيری کنيد
آخه اين چه مملکتيه که هيچ کس پاسخگو نيست و همه کارها سليقه ای شده.
ما دستمون به جايي نمی رسه شما پيگيری کنيد.
قابل توجه دوستان معدودی که گفتند سوابق و فعالیت های پژوهشی اهمیت نداره و آزمون است که مهمه! چه کسی گفته یک آزمون تستی کلیشه ای با وقت بسیار محدود معیار درستی برای سنجش یک داوطلب دکترا هستش؟
آیا سازمان سنجش نمی خواهد درباره اشتباهاتی که مرتکب شده است لب به اعتراف باز کند. قبل از انتخاب رشته ما رو کچل کردن که داوطلبین محترم درست انتخاب رشته کنید که فقط به 3 دانشگاه معرفی میشید. من هم بر مبنای همین تاکیدات مکرر حضرات با اینکه رتبه مناسبی داشتم(زیر 30 از بین 670داوطلب مجاز در رشته مهندسی شیمی)گزینه سوم را طوری انتخاب کردم که اگر دو گزینه اول و دوم را قبول نشوم سومی را حتما قبول شوم. هر چند که از همان ابتدا این قضیه که فقط 3 شانس برای قبولی داشتیم(در حالی که سال گذشته این عدد 5 بود)مرا آزار می داد و از طرفی باید حتما قبول می شدم ولی با خود کنار آمده و بعضی از دانشگاه های شهر تهران را به گزینه 3 به بعد انتقال داده و گزینه 3 را یک دانشگاه شهرستان انتخاب کردم. حالا دوستان در سازمان سنجش تصمیم گرفتند که بعد از انتخاب رشته تعداد دانشگاه های معرفی شده به داوطلبین را از 3 به 4 تغییر دهند. لطفا کلاه خود را قاضی کنید اگر من از همان ابتدا می دانستم 4 شانس دارم انتخاب 4 را شهرستان انتخاب می کردم نه سوم را. چه کسی باید جواب مرا بدهد؟به سازمان سنجش مراجعه کردم ولی این جواب را شنیدم:"اگر از قبل قرار بوده 3 خودکار به شما داده بشه ولی بجاش 4 خودکار بدیم مگه بده؟!!" این مسئول کد رشته را با خودکار مقایسه می کند ولی به تقدم و تاخر این خودکارها! توجه نمی کند؟!همچنین یک مسئول دیگه به من این جواب رو دادکه:"نرم افزاری که قرار بوده اسامی واجدین چند برابر ظرفیت رو با توجه به داده های دریافتی از انتخاب رشته داوطلبان به عنوان خروجی ارایه دهد با این قید که حداکثر 3 کدرشته محل را برای هر داوطلب معرفی کند هنگ می کرده و مامجبور شدیم برای اینکه نرم افزار مذکور درست کار کند قید 3 را به 4 تغییر دهند"
وای خدا ما چقدر بدبختیم!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
دوست عزیز کاملا می فهمم چی میگی. تازه باید بگم اینکه به 4 دانشگاه می فرستن اصلا به نفع شما نسیت. حتی اگه از ابتدا اعلام کرده بودند. چون ظاهرا سیستم اینها فرقی بین انتخاب اول و چهارم فرد پذیرفته شده نمی ذاره. منظورم اینه که نفر اول هر چهار ظرفیت چهار انتخابش را پر کرده است. در حالی که درستش اینه که نفر اول فقط ظرفیت اولین انتخابش را پر کند و مثلا 0.25 ظرفیت اتنخاب چهارمش را پر کند. امیدوارم منظورم رسونده باشم. کاش یه نفر این پیشنهاد منو به گوش آقایون برسونه
ایمان ز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
احمد جان اگه واقعا سنجش همچین حوابی داده که همشونو باید اخراج کنن.

یعنی هیچ نهاد دظارتی و بازرسی نیست که کار سنجش رو بازرسی کنه. این 3 اولویت که اظهر من الشمسه!!!!
یوسف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
آقا دقیقا مشکل من با رتبه 3 هست و خودم هم موندم
تو رو خدا پیگيری کنيد
آخه اين چه مملکتيه که هيچ کس پاسخگو نيست و همه کارها سليقه ای شده.
ما دستمون به جايي نمی رسه شما پيگيری کنيد.
تو رو خدا پیگيری کنيد
آخه اين چه مملکتيه که هيچ کس پاسخگو نيست و همه کارها سليقه ای شده.
ما دستمون به جايي نمی رسه شما پيگيری کنيد.
تو رو خدا پیگيری کنيد
آخه اين چه مملکتيه که هيچ کس پاسخگو نيست و همه کارها سليقه ای شده.
ما دستمون به جايي نمی رسه شما پيگيری کنيد.
به چه دلیل هزینه مصاحبه در سایت سازمان سنجش 25000 و در سایت دانشگاه تهران 50000 است؟ سرخود پول میگیرند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
سال پیش هم همین اتفاق افتاد و انشگاه تهران بیشتر از مبلغ اعلام شده سازمان سنجش گرفت و هیچ اتفاقی هم نیفتاد.
قابل توجه دوستان معدودی که گفتند سوابق و فعالیت های پژوهشی اهمیت نداره و آزمون است که مهمه! چه کسی گفته یک آزمون تستی کلیشه ای با وقت بسیار محدود معیار درستی برای سنجش یک داوطلب دکترا هستش؟
از پارسال که طرح پذیرش به سازمان سنجش داده شد از اعلام منابع گرفته- تغییرات مدام- سوالات امتحان تعداد و وقت سوالها-نتایج-مجازین-دعوت شدگان و غیره ما مدام در استرس و سردرگمی اقدامات جدید بودیم و هر بار هم غافلگیر شدیم
با سلام
چون دوست داشتم که من هم دستی بر آتش داشته باشم خدمت شما عرض می کنم کخ بنده هم رتبه 35 آوردم که رشتمون دارای ظرفیت 31 نفر روزانه و 8 نفر شبانه هست و 158 نفر را مجاز اعلام کردن ولی من با این رتبم فقط دانشگاه زابل دعوت به مصاحبه شدم. در رشته ما دانشگاه خوبیه و لی انتظار من چند دانشگاه بود. در رشته ما دانشجویی رتبه 20 آورده که هنوز دفاع نکرده وهیچ سابقه علمی - پژوهشی و آموزشی نداره ولی من با یک رزومه خوب(5 مقاله علمی پژوهشی چاپ شده-6 مقاله کنفرانسی- تألیف یک جلد کتاب با تایید پژوهشی دانشگاه- همکار اصلی دو طرح ملی علمی- پژوهشی) فرصت رقابت درعرصه علمی با این رتبه 20 و امسالهم را به خاطر دعوت نشده به دانشگاه های بیشتری برای مصاحبه پیدا نکردم. ما نسل سوخته خدایی داریم که شکایتامون رو پیش اون می بریم چون قهار و رحمان هست. خودش می دونه که کی و کجا آبو بریزه که آنچنان بسوزن که ... !
اینکه سه برابر اعلام نشده کاملا درسته ضمنا از این گاف سازمان سنجش هم غافل نشیم که قبل از اینکه منابع امتحان و زمانش اعلام بشه (اونموقع که هی می گفتن 2هفته دیگه میگیم کی امتحانه) اعلام کردن که هر کس نمره ی تافل و تولیمو و ... داشته باشه طبق یه جدول که اعلام کردن نمره ی این ازمون ها با امتحان زبان دکترا تتبطق داده میشه و هرکدوم بیشتر بود در نظر گرفته میشه حتی جدولش رو هم منتشر کردن که مثلا نمره ی 480ازمون تولیمو میشه 50درصد زبان دکترا!!ولی در کمال تعجب ما هیچ اثری از این نکته در زمان ثبت نام و امتحان ندیدیدم هرچی هم زنگ زدیم سازمان سنجش و 20:30فایده نداشت
دوستان عزیزی که معترضید لطفا و خواهشا فردا 8.30 صبح سری به سازمان سنجش بزنید. امروز 200 نفر معترض اونجا بودیم، بگذارید فردا جمعیت اصلی رو ببینند تا بلکه به خودشون بیان و بفهمن این قشر دیگه احمق نیستن که هر سال مسئولین هر تصمیم بی منطقی رو اجرا کنن و اینها هم صداشون در نیاد!.
ممنون از همه دست اندرکاران تابناک!
فردا 9 صبح جلسه نمایندگان سنجش و وزارت خانه و داوزلبان است.از خبرنگاران محترم تابناک و همه داوطلبان معترض خواهش می کنم حضور پیدا نمایند.حق گرفتنی است دوستان.اگر فردا پاسخ نگیریم قدم بعدی دیوان عدالت اداری است.
تو رو خدا پیگيری کنيد
آخه اين چه مملکتيه که هيچ کس پاسخگو نيست و همه کارها سليقه ای شده.
ما دستمون به جايي نمی رسه شما پيگيری کنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
دوستان عزیز اصلا ناراحت نکنین خودتونو، من ورودی 89 دکتری هستم بعد از 2 سال دکتری خوندن الان میخوان انصراف بدم برم از ایران.
اول اينكه از ماست كه بر ماست،من امروز براي اعتراض به سارمان سنجش رفتم كه در مجموع حدود 50 نفر اومده بودند كه فكر كنم تو همين تهران بالاي چند هزار حقشون خورده شده. حالا چرا نيامدنو نميدونم...
دوم اينكه اگه كسي با مسولين اصلي سازمان سنجش صحبت كنه راحت ميفهمه كه چرا همچين اتفاقاتي مي افته كه دو حالت داره يا نميفهمن يا خودشونو ميزنن نفهمي...
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
موافقم. ولی من الان شهرستان و از شهرستان تا تهران 18 ساعت تو راهم. دوستان تهران جدی بگیرند قضیه رو. من رتبه بسیار خوبی کسب کردم و فارغ التحصیل یکی از سه دانشگاه تاپ فنی از تهران هستم. ولی به دانشگاه خودم دعوت نشدم.
ناشناس
| United States |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
عزیزم یه هماهنگی میکردی خوب..من چه میدونستم شما امروز میای باید یه کمپین راه بندازیم همه رو خبر کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
از کجا باید می فهمیدیم که بیاییم؟
ای بابا ته دلمون رو خالی کردید
ترسیدم سال بعد شرکت کنم
با سلام

با وجود اینکه دوستان زیادی در مورد رشته های خود صحبت کردند، صلاح دیدم من هم وضعیت رشته ای که در اون امتحان دادم رو به اطلاع برسونم ( این دیگه فاجعه است). رشته ی تحصیلی من معماری سیستم های کامپیوتری ( سخت افزار) است. این رشته در مقطع دکتری تنها در 7 دانشگاه که 5 تای اون در تهران هست، دانشجو پذیرش میکنه، ظرفیت کل این رشته در دانشگاههای تهرات 25 نفر هست، اما متاسفانه سازمان سنجش تنها 20 نفر رو برای مصاحبه به 5 دانشگاه تهران معرفی کرده، این یعنی 5 ظرفیت هم خالی میمونه! در این صورت دیگه مصاحبه چه معنی پیدا میکنه، که بخواهد ظریب 2 هم داشته باشه، من نمیدونم!!!!!!
البته من و دوستان مکانیک مشهد طراحی کاربردی و تبدیل انرژی به چند احتمال رسیدیم که به شرح زیر است:
1-چون برای کسی که انتخاب نشده توسط دانشگاه نمره رد نمی شود پس فرد پزیرفته شده به مصاحبه قبول نمی شود
2-در صورتی که چیزی حدود تعداد ظرفیت هر رشته یا همان 1/3 مجاز شده دعوت می شود و افراد قدرتمند و دارای مقالات متفاوت در هر دانشگاه قبول شده و افراد بدون سابقه مردود و امکان پذیرش یک دانشجوی برتر از چند جا می باشد
3- بنابر موارد 1و2 مشاهده می شود ظرفیت خالی بسیاری در دانشگاه ها باقی مانده و چیزی جز اتلاف عمر که در ایران امری عادی می باشد و همچنین خالی ماندن کرسی های دانشگاه ها برای 6 ماه چیزی عاید نظام جمهوری اسلامی نخواهد شد
4- البته به گمان تعدادی از داوطلبین که اینجانب (مجاز رشته دینامیک و جامدات با رتبه300) هستم سازمان مربوطه فاکتوری در برنامه مورد نظر فراموش کرده است که عددی بین 2 تا 3 می باشد
حال اگرقصد سازمان مربوطه در متمرکز کردن آزمون است بهتر می باشد طی اطلاعیه خبرسانی کند تا ما برای سال آینده برنامه مقالات را حذف کرده و همانند کنکور کارشناسی و ارشد آزمون دهیم که شاید از این بلاتکلیفی خارج شویم
باتشکر
دانشجويان گرامي:
سلام.من فكر مي كنم دانشجو در اين مملكت حكم سيب زميني را دارد بي خودي به خودتان فشار نياريد كسي براي شما ارزشي قائل نيست
اگر سازمان سنجش ترتیب اثر ندهد من اعتراضم را به صورت دیگر بیان خاهم کرد . شاید با داد و بیداد ...
اگر سازمان سنجش ترتیب اثر ندهد من اعتراضم را به صورت دیگر بیان خاهم کرد . شاید با داد و بیداد ...
اگر قرار بود به تعداد ظرفيت دعوت به مصاحبه شوند چرا سه بربر ظرفيت اعلام كردند و همه را سركار گذاشتن حتما اين هم مثل اسامي تكميل ظرفيت است كه بعدا اعلام كردند و جواب مسخره اي به هم دادند .اين بار هم جواب ديگري و مسخره تري به داوطلبان مي دهند
الان دیگه بحث فرار مغز ها نیست، بلکه موندن چت مغزاست!
همين كارا رو مي كنن- بعد غصه مي خورن كه چرا ما فرار مغزها داريم !!!!
راستي چرا؟؟؟!!!!!
منم 2 هفته الاف بودم واس جمع اوري سوابقم در رزومه!!! كاش رفته بودم سفري كه به اين خاطر كنسلش كردم
حاضرم پاسخنامه من يكبار ديگر بررسي شود اگر نمره فعلي كه معلوم نيست بر چه اساسي اعلام شده تغيير نكرد در هيچ امتحاني در ايران شركت نخواهم كرد. اعتراضمون را به كجا بايد ببريم؟
لطفا پی گیری کنید .... لااقل برای امسال وما کاری نکردند....برای سال آینده بیشتر دقت کنن...
مصاحبه سلیقه ای است باید هم ازمون مهمتر باشد سابقه هم خنده دار است کسی که سراسری خوانده سابقه اش بیشتر است خیلی ها در رشته من که مدیریت است با رتبه ها ی 4000 شهید بهشتی مدیریت می حوانند از رشته ریاضی در حالیکه من با رتبه 300 از انسانی ایا سابقه معنی دار است در فرصت 3 ترمه فوق هم باید دکتری بخوانیم هم isi مقاله بدهیم بعد هم ببینیم چون یک دانشجو با استادی رابطه برقرار کرده با رتبه ی خیلی بالا در دانشگاه قبلی اش راحت دکتری بخواند خودم دانشجویی را می شناسم که به دلیل رابطه ی نزدیک با یک استاد هم با سوالات ا شنا تر بوده هم در مصاحبه دانشگاه خودشان با رتبه ای بالا قبول شده تکلیف ادم هایی مانند من که عرضه ی این کانال زنی ها را ندارند فقط برگزاری یک ازمون عادلانه است که به طبع مصاحبه وسوابق اهمیت کمتری داشته باشد کار سنجش قبل اشباه بوده و حالا داره درستش می کنه دروود به سازمان سنجش
من سهمیه رزمندگان دارم و مجاز به انتخاب رشته شدم اما هیج دانشگاهی برای مصاحبه دعوت نشدم. این را در جواب اونهایی میگویم که دم از سهمیه ها میزنند.
من سهمیه رزمندگان دارم و مجاز به انتخاب رشته شدم اما هیج دانشگاهی برای مصاحبه دعوت نشدم. این را در جواب اونهایی میگویم که دم از سهمیه ها میزنند.
دوستان عزیز چرا فکر نمی کنید و جوگیرید اتفاقا در صحت نتایج شکی نیست و من همون جایی را که فکر می کردم اوردم نگاه کنید وقتی ظرفیت شریف 5 نفر تهران 5 نفر و امیرکبیر 5 نفره خوب مسلما تا رتبه 15 می شه قبول شد چون 15 نفر اول این سه جا را انتخاب کردن و از اول هم مشخص بود که تعداد مصاحبه شوندگان تقریبا با تعداد ظرفیت ها برابر است. تعداد مجازشدگان الکی 3 برابر اعلام شد و نیازی نبود. ولی اینکه 4 برابر به جای 3 برابر شد جای رتبه های بالاتر توسط رتبه های بهتر پر شد که اشتباه است
خلایق را هر چه لایق، یک دهم اینایی که الان اینجا نظر نوشتن هم امروز برا اعتراض نیومده بودن. عزیزان ما حقمونه هر چی سرمون بیاد.حالا بشینین پشت کامپیوتر اعتراض کنین
با سلام خدمت تابناک
من 81 عمران شدم 162 نفر رو مجاز اعلام کردن من همه جا رو زدم اما....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پس 162 برای چی مجاز اعلام شده؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من معدلم را در فرصت مقرر اصلاح کردم و پرینتش را هم دارم ولی الان که نگاه میکنم اعمال نشده. این ظلم در حق منه
من معدلم را در فرصت مقرر اصلاح کردم و پرینتش را هم دارم ولی الان که نگاه میکنم اعمال نشده. این ظلم در حق منه
دوستان به نظر من هر چه سریعتر از طریق رهبری و ریاست جمهوری باید اقدام کنیم
چون مثل روز روشنه این کلاهبرداری
بي نظم ترين و بدترين آزمون عمرم بود چه سوالاتش چه نحوه امتحانش و چه انتخاب دانشگاه.
رسما كنكور تاثير گذار بود مصاحبه يه چيز اضافست.
- رتبه من 120 از بین 300 نفر مجاز به انتخاب رشته هستش و با اینکه ظرفیت روزانه ها حدودا 80 نفره ولی دعوت نشده ام. انتخابهام هم از دانشگاههای متوسط و پایین زده بودم.

- ضمنا بررسی صلاحیتهای عمومی یعنی توهین. تازه هزینش رو هم باید خودت بدی (17 تومن). مگه میخوان مامور حراستی و امنیتی بردارن؟
من معدلم را در فرصت مقرر اصلاح کردم و پرینتش را هم دارم ولی الان که نگاه میکنم اعمال نشده. این ظلم در حق منه
من با رتبه 13 هیچ جا دعوت به مصاحبه نشدم. به هرکسی میگم بهم میخنده. آقایان توروخدا با اعصاب جوانان این مملکت بازی نکنید.
من معدلم را در فرصت مقرر اصلاح کردم و پرینتش را هم دارم ولی الان که نگاه میکنم اعمال نشده. این ظلم در حق منه
درود بر شرف همه معترضین
من می خوام بدونم فلسفه آزمون نیمه متمرکز چیه و از اون مهم تر چرا سه برابر ظرفیت؟
مگه نه اینکه نیمه متمرکز یعنی پذیرفته شدگان نهایی از بین سه برابر ظرفیت اعلام شده بر اساس رزومه و مصاحبه انتخاب میشن ؟از اون طرف چرا سازمان سنجش دوباره نفرات جدید اعلام کرده؟به نظر من این افراد جدید اعلان شده جزء همن افرادی هستن که پارتی دارن و تو سری اول معرفی نشدن شک نکنید که اینطوره؟
از همه دوستان تقاضا دارم که پا پس نکشن و تا گرفتن حق پایدار باشن . باید اینارو از رو ببریم تا بفهمن گاف به این بزرگی یعنی چه
اینها همش بازی با جوانان است هیچ هدفی ندارند فقط کیلویی می خواند دانشجو بگیرند
خواهشمند است سازمان سنجش پاسخگو باشد چرا با احساسات این جوانها بازی میشه اگر قرار بر این بود که به اندازه همان ظرفیت پذیرش در هر رشته ای دعوت به مصاحبه شود پس این بازیها و اعلام مجازی چند برابر ظرفیت چه داستانی بود که این همه نگرانی و استرس به این جوانها وارد میکنید خجالت بکشید تو این مملکت چه کسی پاسخگوی این بی عدالتیهاست. بعد گله مند هستن که چرا جوانها به سمت خارج از کشور و تحصیل در خارج رو می آورند. به دلیل همین بی عدالتی و دروغگویی. وقتی خود سازمان سنجش اعلام می کند که کسانی که رتبه بالا یا پایین آوردند فکر نکنن که قبول می شوند یا نمی شوند چون مرحله اصلی مرحله مصاحبه بوده و به عنوان ضریب ۲ اعمال می شود و بعد عمل نمی نمایید یعنی چه؟ یعنی دروغ دروغ دروغ کم به این جوانها دروغ بگین کم سر کارشون بذارین سه برابر ظرفیت برای رشتهای از نظر شما یعنی این؟ شما همون تعداد مورد نیاز دانشگاهها را دعوت کردین و تمامی این دعوت شده ها بدون هیچ رقابتی و بدون هیچ لیاقتی وارد این مرحله خواهند شد ممکن هست حتی این دعوت شده ها به مصاحبه اصلا طرز نوشتن یک مقاله و انجام یک کار پژهشی را بلد نباشن.
دوستان من یه پیشنهاد دیگه هم برایه اینکه اعتراضمون نتیجه بده دارم….اونایی که تهران هستن یه نامه بنویسن بدن کمیسیون آموزش عالی مجلس…هر تعداد هم تونستن امضا جمع کنن..باید به همه جا اعتراضمونو برسونیم…
آقا به نظر من که مصاحبه واقعا سلیقه ای انجام میشه.مگه ممکنه که تو 15 دقیقه با فردی برای پذیرش تو دکتری مصاحبه بشه.اگه همین آزمون کتبی ارزش بیشتری نسبت به مصاحبه داشته باشه عادلانه تره.تو مصاحبه شک و شبهه که خیلی بیشتر از آزمونه
قبلا پارتی بازی استادان و گروههای آموزشی بود و حالا وزارت علوم با متمرکز کردن آزمون دکترا همان کارها را به نفع خودش داره انجام میده.
مشکل دانشجویان بدون پارتی و آشنا و مستقل باقی است. مشکل سر جایش است.
بابا آقای توکلی امروز گفته ما 3 برابر ظرفیت اعلام کردیم
کجاست؟ چرا ما ندیدم؟
گفته شما سهمیه مربیان و رزمندگان رو هم حساب کنید
این سفسطه رو دقت کنید
رشته نفت 6 نفر میخواد تا رتبه 6 دعوت به مصاحبه شدن
اولا این یک برابر ظرفیته
بعدش میگه سهمیه ها رو در نظر بگیرید یعنی 9 نفر رزمنده و مربی هم دعوت شدن؟؟؟؟؟؟
بابا با آبروی رزمنده ها بازی نکنید
ای خدا یکی به اینا بفهمونه
از دوستانی که به تغییر تعداد محل رشته معرفی شده از 3 به 4 و همچنین به ظرفیت مورد پذیرش اعتراض دارند درخواست می شود ساعت 8:30 صبح چهارشنبه مقابل اداره سازمان سنجش تجمع کنند.

http://www.phdazmoon.net/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-91.html
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی