بازدید 7895

2.3 میلیون سکه بهار آزادی در راه بازار

کد خبر: ۲۵۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷ 18 June 2012
بانک مرکزی اعلام کرد: دو میلیون و سیصد هزار قطعه سکه پیش فروش شده تمام بهار آزادی سر رسید شده است و تا هفته های آینده روانه بازار می شود.

مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی به واحد مرکزی خبر گفت: درپنج مرحله  پیش فروش سکه بهار ازادی که از بهمن سال گذشته انجام شد، در مجموع 9 میلیون و سیصد هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی پیش فروش شده و تاکنون شش میلیون و سیصد هزار قطعه از ان سررسید شده است.

پیمان قربانی افزود : پنج میلیون وهفتصد هزار قطعه سکه بهار ازادی معادل 91 درصد سکه های سررسید شده تا کنون تعیین تکلیف شده است.

این مقام مسئول در بانک مرکزی گفت :‌ از مجموع سکه های سررسید شده معادل 57.5 درصد ، سکه دریافت شد و 33.5 درصد نیز از ابزارهای جایگزین استفاده شده است .

وی بیشترین استفاده کنندگان از ابزارهای جایگزین را مربوط به پیش خریداران مرحله دوم (پیش خریداران با قیمت 627 هزار تومان ) اعلام کرد و افزود : 67.5 درصد پیش خریداران مرحله دوم به جای دریافت سکه از ابزارهای جایگزین به ویژه اوراق گواهی سپرده با نرخ سود 24 درصد استفاده کرده اند.

مدیر اداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی با تاکید بر تعهد این بانک تا واگذاری آخرین سکه های پیش فروش شده گفت : برخی از پیش خریداران سکه که زمان تحویل سکه آنان فرا رسیده است ، هنوز برای دریافت یا تعیین تکلیف ان مراجعه نکردند و با ادامه این روند پیش بینی می شود عملیات واگذاری سکه های پیش خرید شده تا پایان سال ادامه داشته باشد.

قربانی افزود : از سه ابزار جایگزین سکه های پیش خرید شده فقط دریافت گواهی سپرده با نرخ سود جدید 20 درصد  باقی مانده است.

نرخ سود این اوراق پیش تر  24 درصد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار