صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل

کارتون: نرخ جدید جرائم رانندگی

با ابلاغ جدول جديد جرايم رانندگي سقف و كف جرايم رانندگي در كشور به 200 و 3 هزار تومان افزايش يافت.
کد خبر: ۲۱۲۷۵۳
| |
31075 بازدید
|


طراح: آیدین ارجمندی
مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
جالب بود .
اي كاش قبل از تعيين مبالغ آنچناني جريمه ها بهتر بود ابتدا زير ساختها و عوامل تعيين كننده در يك رانندگي مناسب و طبق مقررات را درست كرده بعد با فرهنگ سازي و تبليغات ( پخش انيميشن ) در تلوزيون مردم را با آن بهتر آشنا مي كردند و پس از اين مراحل اگر كسي خدانكرده تخلف مي كرد با جريمه هاي ( دلاري ) محاسبه مي كردند .
پاسخ ها
عارف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
با شما موافقم. اما نکته این هست که ما ایرانی ها علاقه خاصی به قانون گریزی داریم و اون رو نوعی زرنگی میدونیم. تغییر این فرهنگ کار یک سال و چند سال هم نیست. در حال حاضر هم اکثر رانندگان از قوانین آگاهی دارند اما علاقه ای برای رعایت آن ندارند. من که فکر میکنم این جریمه ها هم کاری از پیش نخواهد برد. بهتر است سیستم راهمایی رانندگی به فکر رصد فعالیت های رانندگان و کنترل آنها بوسیله دستگاهای جدید بیفتد و در صورت ادامه روند راننده را از رانندگی به مدت معلوم محروم کنند. یکی از ابزار میتواند همان ابداعی فکر کنم یکی از هموطنانمان باشد که به نام جعبه سیاه اتومبیل معروف هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
جالبتر اينكه صدا و سيما با چه آب و تابي به مقايسه جرايم ايران و كشور هاي ديگه بدون توجه به ميزان درآمد و سرانه ميكند ... من نميدونم نمايندگان ما كه حامي حقوق شهروندان هستند چرا كاري نكردنند !
ناشناس
| Australia |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
شما خلاف نکن جریمه "دلاری" نمیشی".
شما رو ول کنن برای انجام کوچکترین وظایف شخصی هم زیرساخت میخواین.
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
من با این حرف که ما ملتی قانون گریز هستیم مخالفم . برای مثال در همین جزیره کیش چون بستر مناسب وجود دارد در کنار نظارت خوب کسی به ندرت خلاف میکند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
در جواب دوستي كه فرمودند قانون گريزي ( عارف ) بايد عرض كنم وقتي شرايط و مقدمات و زير ساختها درست باشد و جاي بهانه براي اكثريت نباشد و اعتراضات كمتر شود آن موقع قانون و عوامل قانون با آن برخوردي كنند تا درس عبرت ديگر متخلفان باشد مثلا" در موقع ترافيك سبقت از سمت راست شانه خاكي شما بارها شاهد اين موضوع بوده ايد كه اولين خودرو اين حركت زشت را انجام مي دهد و بقيه هم پشت سر ايشان تقليد مي كنند حالا قانون در اين باره مي گويد اين افراد تا خودشان را زرنگ فرض مي نمايند يا آنها عجله دارند و يا تحمل و صبرشان به سر آمده و ..... در هر صورت تخلفي انجام شده و بايد مجازات شوند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
جالبه اینجاست دوست عزیزی از vpn استفاده کرده ..بعد میگه خلاف نکن؟؟؟؟؟
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
وقتی جای پارک نیست! پارک ممنوع زوره! قانون نیست.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
مشکل ما اینه که دقیقا دم در همونجا که کار داریم میخوایم پارک کنیم و زورمون میاد پیاده روی کنیم. در همه جای دنیا، پارکینگ با محل خرید فاصله داره.. همین باعث میشه خیابونها خلوت تر بشه.. در هلند هم در ساعات خاصی، از 60 کیلومتر بیشتر بری جریمه میشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
آقا خلاف چه ربطی به سطح درآمد داره؟ در کشورهای پیشرفته که فرهنگ رانندگیشون به مراتب از ما بهتره جریمه هاشون از ما خیلی بیشتره. اتفاقا از نظر من تو ایران کار فرهنگی جواب نمیده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
دوست عزیز v.p.n خلاف نیست راهی برای ایجاد زیر ساخت لازم هست
بهرحال هم زیر ساخت لازمه یعنی آموزش و تشویق هم بازدارندگی و جریمه
اما ما فقط میخوایم کار خودمونو برسیم به دیگران و حقوقشون احترام نمیگذاریم
دلیل قانون گریزی تفکر فردیمونه که حتی خلاف تعالیم اسلام هم هست
ناشناس
| New Zealand |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
بنده نیز موافقم که بستر مناسب نیست. همان ایرانی در خارج بیا ببین چه قشنگ رانندگی می کند. هندی ها هم همینطور.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
مهرداد جون . وقتی 10 متر جلوتر جای پارک برای 5 تا ماشین هست اما آقای راننده وسط خیابان دوبله نگه میداره میره تو بقالی خرید کنه ، نباید جریمه بشه ؟! اونم خیابانی که عرضش فقط اجازه عبور دو تا ماشین را میده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
بعضي از قوانين راهنمايي ورانندگي اشتباه است مثل حداكثر سرعت در اتوبان 110كيلومتر هيج جاي دنيا به اين شكل نيست - يا خدا وكيلي بستن كمربند سرنشين عقب .
پاسخ ها
ناشناس
| Qatar |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
در قطر هم حداکثر سرعت در اتوبان 110 تا 120 کیلومتر هستش. چرا همیشه بدون تحقیق میگوییم در همه جای دنیا....
ناشناس
| Canada |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
استاد با پرايد و پيكان سرعت 70 هم زياد است
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
در هلند هم بعضی جاها ۸۰ کیلومتر در ساعت و بعضی جاها هم ۱۰۰ کیلومتر در ساعت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
در نروژ بستن کمربندسرنشین عقب الزامیست، در صورتی که سرنشین بالای 18 باشد جریمه از خود او، و در صورتی که کمتر باشد از راننده اخذ می شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
با سلام بنده در سال 2002 که در کانادا بودم وقتی می خواستیم سوار خودروی یکی از دوستمان که از شهروندان کانادا بود بشویم و یک سفر درون شهری داشتیم. چون صندلی عقب فقط دو تا کمر بند داشت از سوار کردن نفر سوم عذرخواهی کرد و نفر سوم مجبور شد با تاکسی برود. لطفا یک سری به کشورهای پیشرفته بزنید بعد اعلام نظر کنید.
احسان
| United States |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
توی آمریکا هم حداکثر سرعت 120 هستش، بستن کمربند هم تو ایالتما اجباره برای سرنشین عقب و جلو و به نظرم هر دو قانون درسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
در سوئد اگه بچه خردسال داری به کمربند عقب اکتفا نمیکنن باید صندلی مخصوص بگیری عقب نصب کنی برای بچه.
ناشناس
| Canada |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
فقط توی برخی بزرگراه های آلمان محدودیت سرعت نداریم. اونم اگه طرف تصادفی بکنه، پدرشو که در میارن هیچی، اجازه رانندگی مجددش هم محدود میشه
ناشناس
| United States |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
تو آمریکا هم ماکزیمم سرعت در اتوبان که من تا بحال دیدم ۱۱۰ کیلومتر بوده، کمر بند سرنشین عقب هم اجباریه.
ناشناس
| New Zealand |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
در نیوزلند هم سرعت 100 است. کمر بند عقب هم اجباری است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
با این جاده ها و رانندگیها و ترمزهای ما سرعت 110 هم زیاد است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
بیخیال بابا.توی خارج هر ده متر یه تابلو زدن.توی ایران نیم ساعت رانندگی میکنی میبینی یه تابلو زدن اونم قدیمیه و راه بسته رو نشون میده بعد میای دور بزنی پلیس میگه آها بزن بغل ،خلاف میکنی ها....!
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
من دقیقا متوجه نشدم جریمه ها یارانه داشت و قطع کردنش؟؟؟!!!
ما که ماشین نداریم تا باشد که تهران کمی خلوت شود (عمرا(اگه شلوغ تر نشه شانس آوردیم))
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
با سلام خمت شما خدمت گزاران
من ادم متخلفی نیستم ولی همیشه مبلغ قبضهای اشتباهی خودرو من بیشتر از بقیه جریمهامه خدا به همه رهم کنه چون کسی که پاسخ گو نیستمیگی نه یه بار بگو قبضم اشتباهست ببین هفت خان رستم برای اثبات می ذارن جلوی پات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
باید مبالغ رو بیشتر هم بکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
هم وطن عزيز جاده ها خراب و خيابانهاي تهران و همچنين اتوبانها پراز چاله است كه ماشينهاي بي كيفيت هم اضافه ميشود راهنمائي رانندگي قبل از اضافه كردن مبالغ جريمه يك كمي هم به فكر مشكلات رانندگان ميافتاد و يا مكاتباتي با شهرداري و راه سازي انجام ميداد بعد گران كنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
عمو جون ما رو رنگ نکن خودممون زغال فروشیم . روز روشن ماشین سواری توی خیابان با سرعت 30 کیلومتر در ساعت با اینکه از 100 متری من را میدید داشت زیرم می کرد چون نمی خواست یک ترمز کوچک بزنه سرعتش را کم کنه . این که دیگه ربطی به کیفیت راه و خودرو نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
درست است آيا تا بحال ارگان و دستگاهي و يا مركزي در كشور علت هاي تخلفات راهنمايي و رانندگي را بررسي نموده و يا كار پژوهشي انجام داده است به نظر شما از دلايل تخلفات رانندگي و يا عواملي كه موجب تخلف توسط شخص راننده شود چيست ؟
شايد : انبوه خودروها - غير استاندارد بودن خودروها - غير استاندارد بودن جاده ها - بدون گواهينامه رانندگي كردن ( در طول 11 سال از اخذ گواهينامه رانندگي فقط و فقط 1 بار درخواست گواهينامه توسط مامور آن هم نه به دليل تخلف بوده است ) كم عرض بودن جاده ها - عدم فرهنگ سازي - تبليغات و آموزش كمتر - مسائل روحي و رواني - پريشاني افكار راننده - برخورد نامناسب ماموران - درست رانندگي نكردن بقيه افراد - سرعت زياد - و ............................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
وقتي پاركينگ وجود نداره ماشينم رو كجا پارك كنم؟ طبيعيه ماشين رو زير تابلو پارك كنم
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
ادمهای که رعایت نمیکنن زیادن باید همین کار رو کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
متاسفانه این قانون هم مثل سایر قوانین به صورت نصفه نیمه و وارداتی از کشور های دیگه اومده من نمیدونم این قانون گذار های ما وقتی میبینند یک قانون توی دنیا جواب داده چرا اونو نصفه نیمه و جور تصویب میکنن که اصلا اجرا نشه یا خاصیت شو از دست بده مثلا همین افزایش یا همین حدود مبالغ تو کشور های دیگه هم هست اما مبالغ بالا رو برای جلوگیر از سوء استفاده پلیس بعهده دادگاه وقاضی هست و افسر راهنمایی فقط راننده رو به دادگاه معرفی میکنه یا اینکه قانون سیگار کشیدن تو اماکن عمومی بعلت عدم جای معین برای افراد سیگاری به صورت غیر رسمی رعایت نمیشود
برچسب منتخب
# آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
پیش بینی شما از نتیجه مذاکرات و توافق چیست؟