بازدید 9308

نیویورک پست: تحریم‌ها تأثیری بر ایران نداشته است

این روزنامه همچنین مدعی شده است: پیش از این، برآوردها حکایت از آن داشت که ایران برای ساخت دو تا سه بمب در دوره‌ای نسبتا کوتاه، حجم اورانیوم غنی‌ شده لازم را در دست دارد و گزارش‌های IAEA درباره ابعاد نظامی فعالیت‌های ایران، بر نگرانی‌ها دامن زده است!
کد خبر: ۱۹۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹ 15 September 2011
سرویس بین‌الملل ـ تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران در سه سال گذشته، تأثیری نگذاشته است.

به گزارش «تابناک»، در آستانه آغاز رقابت‌ها برای دور بعدی ریاست‌جمهوری در آمریکا، روزنامه «نیویورک‌پست»، نوشت: پس از گذشت تقریبا سه سال، دولت اوباما برای جلوگیری ایران از دستیابی به توان هسته‌ای و موشک‌های بالستیک تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است، چرا که در آخرین اخبار منتشره نیز مشخص شد، تحریم‌های سازمان ملل (اگر نخواهیم بگوییم اصلا) چندان نتوانسته مانع از تحقق بلندپروازی‌های اتمی تهران شود.

بنا بر این گزارش، این روزنامه می‌نویسد: سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود از دانش هسته‌ای ایران، از نصب نسل جدید سانتریفیوژها در نطنز خبر داده است که این توان را به تهران می‌دهد تا سرعت گسترش برنامه‌های غنی‌سازی اورانیوم خود را تا سه برابر افزایش دهد؛ افزون بر این ‌که تجهیز تأسیسات جدید هسته‌ای ایران در قم با سانتریفیوژهای جدید، می‌تواند به افزایش سطح غنای اورانیوم و رسیدن آن به درصد مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته‌ای کمک کند.

این روزنامه همچنین مدعی شده است: پیش از این، برآوردها حکایت از آن داشت که ایران برای ساخت دو تا سه بمب در دوره‌ای نسبتا کوتاه، حجم اورانیوم غنی‌شده لازم را دارد و گزارش‌های IAEA درباره ابعاد نظامی فعالیت‌های ایران، بر نگرانی‌ها دامن زده است!

این در حالی است که ایران، همواره بر ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای خود تأکید می‌کند و مناقشات کشورهای غربی را نه مسأله ای فنی و حقوقی که موضوعی سیاسی می‌داند.

«نیویورک پست» در پایان می‌افزاید: آن گونه که از شواهد پیداست، هیچ خبر خوشایندی درباره ایران (البته برای آمریکا) شنیده نمی‌شود و بدیهی است که نه تنها در راه افزایش امنیت حرکت نمی‌کنیم، بلکه درست در خلاف جهت آن هستیم و لازم است راهی تازه در پیش گرفته شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی