بازدید 37320

تبعات استفاده از سگ در سركوب معترضان انگليسي + تصاویر

در حالي كه رسانه‌هاي انگليسي و به ویژه «بي.بي.سي»، تلاش گسترده‌اي براي «دزد»، «احمق» و «آشوبگر» خواندن معترضان به كار گرفته‌اند، مصلحان اجتماعي در انگليس تأكيد دارند كه اين معترضان، اقشاري از مردم انگليس هستند كه سال‌ها در معرض تحقير دولت اين كشور قرار داشته و اكنون در جريان اين اعتراضات، مجالي براي ابراز وجود خود يافته‌اند.
کد خبر: ۱۸۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶ 11 August 2011
در حالي كه پليس انگليس، تلاش مي‌كند وجهه‌اي آرام و بدون خشونت از خود را در برخورد با معترضان نشان دهد و در رسانه‌هاي دولتي اين كشور مانند «بی.بی.سی» نيز بیشتر روي موضوع اکتفای پلیس به استفاده از ماشين‌هاي آب‌پاش براي پراكنده ساختن معترضين تبليغات وسيعي صورت گرفته، برخی تصاوير به دست آمده، خلاف ادعاهای دستگاه های دولتی، پلیس و رسانه های انگلیسی را نشان مي‌دهد، چنانکه برای نمونه، استفاده از سگ براي سركوب معترضان، صحنه های دردناكي را رقم زده است.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، اين تصاوير كه از سوي كاربران انگليسي در سايت فليكر قرار داده شده، به روشنی نشان مي‌دهد كه در تظاهرات‌‌هاي پیشین نيز پليس لندن از سگ براي پراكنده كردن معترضان استفاده كرده كه اين موضوع، چنين بلايي را سر معترضان انگليسي آورده است.



بنا بر این گزارش، البته انگليس مي‌كوشد با «اوباش» خواندن معترضان از يك سو و خويشتندار نشان دادن پليس از سوی ديگر، زمينه را براي برخوردي خشن با معترضين در افكار عمومي فراهم كند.

همچنین در حالي كه رسانه‌هاي انگليسي و به ویژه «بي.بي.سي»، تلاش گسترده‌اي براي «دزد»، «احمق» و «آشوبگر» خواندن معترضان به كار گرفته‌اند، مصلحان اجتماعي در انگليس تأكيد دارند كه اين معترضان، اقشاري از مردم انگليس هستند كه سال‌ها در معرض تحقير دولت اين كشور قرار داشته و اكنون در جريان اين اعتراضات، مجالي براي ابراز وجود خود يافته‌اند.



«لی جاسپر» از مقامات پیشین شهرداری لندن در همين زمينه، با «ابلهانه» خواندن انتساب ناآرامی‌های اخیر انگلیس به تبهکاران گفته است: ساکنان محله‌هایی در انگلیس که به تازگی ناآرام شده است، فقیر هستند. آنها شاهد شکاف اقتصادی و اجتماعی شدید در کشورند و می‌‌بینند، شماری از اعضای پارلمان انگلیس از امتیازهای بسیاری بهره‌مند هستند، ولی آنها از کمترین‌های زندگی بی‌بهره‌اند.

در عین حال، آنها شاهد بروز رسوایی‌هاییِ چون شنود مکالمات تلفنی هستند. با این اوصاف، ساده‌‎لوحانه و ابلهانه است اگر گمان شود ناآرامی‌های اخیر در انگلیس، تنها به خاطر اقدامات مشتی تبهکار است.





در همین حال اما دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، نگرانی‌های موجود پیرامون نقض حقوق بشر در برخورد با مخالفان را «ساختگی» خوانده و پارلمان این کشور با تأکید بر ادامه سرکوب معترضان، گفت: این اعتراضات، واکنش اجتماعی عده‌ای طماع و یاغی است که به شدت با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی همچنین افزود: باید استفاده از رسانه‌های جمعی محدود شده و نظارت بیشتری بر مدارس برقرار شود.


گفتنی است، «بی‌بی‌سی» دقایقی پیش در گزارشی اعلام کرد: پس از دستگیری بیش از هزاران مظنون در سراسر انگلیس، صدور نخستین احکام مجازات که در برخی از دادگاه‌ها به علت ازدحام پرونده‌ها در ساعات شب نیز برگزار شد، همچنان ادامه دارد.

در این گزارش آمده است: پلیس منچستر، این احکام را «نخستین مورد از بسیاری از موارد مجازات‌» خوانده است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
جالبه از نظر بی بی سی اتوبوس اتیش زنها تو کشور خودشون اغتشاشگر و لات و لوت
هستن و تو ایران ازادی خواه! خنده داره نه؟

*****************************

قابل توجه بعضی ها که میگن معترضان سیاه پوستا هستن :)
امريكاازاتگليس بدتر
خوب چه انتظاری از این سگ صفت ها داری
قابل توجه اقای زیبا کلام که رفتار پلیس انگلیس را ملایم و محترمانه ارزیابی کرد خدا رحمت کند مرحوم شریعتی را که روشنفکران غرب زده را خوب به جامعه معرفی کرد
شرم اور است!
اين كشوري است كه از هر اغتشاش و آشوبي بر عليه كشور هاي مستقل و آزادي خواه حمايت مي كند . اگر اغتشاشي در ايران يا سوريه رخ بدهد ، اغتشاش گران مي شوند آزادي خواه و اصلاح طلب ، ولي در كشور انگليس غارتگر و دزد و شارلاتان لقب مي گيرند .
حقوق بشر غربی ها این است؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر