بازدید 38436
گزارش لحظه به لحظه از بهارستان...

جزییات جلسه علنی مجلس؛ رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی

بررسی رأی اعتماد به چهار وزیر پیشنهادی با سخنرانی رئیس جمهور در صحن علنی امروز مجلس آغاز شد. احمدي‌نژاد در سخنان كوتاهي دفاعيات خود را از وزراي پيشنهادي مطرح كرد/ در حالي كه بنابر ماده 190 آيين‌نامه داخلي مجلس، رييس جمهور براي دفاع از هر وزير مي‌تواند يك ساعت سخنراني كند، رييس‌جمهور در دفاعيات خود از چهار وزير به كليات بسنده و پس از اظهارات خود نشست علني مجلس را ترك كرد.
کد خبر: ۱۸۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۷ 03 August 2011
سرویس مجلس «تابناک» ـ رأی گیری درباره صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارتخانه های کار، ‌تعاون و رفاه اجتماعی، نفت، ‌ورزش و امور جوانان و صنعت، ‌معدن و تجارت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

به گزارش «تابناک»، بررسی صلاحیت چهار وزیر پیشنهادی از صبح امروز در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

رئیس جمهور عبدالرضا شیخ الاسلامی، ‌رستم قاسمی، ‌محمد عباسی و مهدی غضنفری را به عنوان گزینه‌های پیشنهادی خود برای وزارتخانه‌های کار، ‌تعاون و رفاه اجتماعی، نفت، ‌ورزش و امور جوانان و صنعت، ‌معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

بر پایه این گزارش، عبدالرضا شیخ الاسلام، با 204 رأی موافق، 31 رأی مخالف و ده رأی ممتنع، رستم قاسمی با 216 رأی موافق، 22 رأی مخالف و هفت رأی ممتنع، محمد عباسی با 165 رأی موافق، 61 رأی مخالف و نوزده رأی ممتنع و مهدی غضنفری با 218 رأی موافق، بیست رأی مخالف و هفت رأی ممتنع از مجلس رأی اعتماد گرفتند.

گزارش کامل نشست امروز مجلس شورای اسلامی

بنا بر این گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ساعت ۹ : ۵ دقیقه، زنگ آغاز جلسه علنی امروز نهاد قانونگذاری کشور را به صدا درآورد.

محمود احمدی‌نژاد در تاریخ پنجم مرداد ماه عبدالرضا شیخ الاسلام، ‌رستم قاسمی، ‌محمد عباسی و مهدی غضنفری را به عنوان گزینه‌های پیشنهادی خود برای وزارتخانه‌های کار، ‌تعاون و تأمین اجتماعی، نفت، وزرش و امور جوانان و صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پس از اعلام وصول نامه معرفی چهار وزیر پیشنهادی در چهارشنبه گذشته، از برگزاری جلسه رأی اعتماد به این وزیران پیشنهادی در جلسه امروز ـ دوازدهم مرداد ماه ـ خبر داد.

براي دفاع از چهار وزير پيشنهادي، احمدي‌نژاد وارد صحن علني مجلس شد

احمدی نژاد به همراه وزیران پیشنهادی و محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس، وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

بررسی رأی اعتماد به چهار وزیر پیشنهادی با سخنرانی رئیس جمهور در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی آغاز شد. محمود احمدي‌نژاد كه براي دفاع از چهار وزير پيشنهادي خود در صحن علني مجلس شوراي اسلامي حاضر شده بود، در سخنان كوتاهي به طور اختصار دفاعيات خود را از وزراي پيشنهادي مطرح كرد.

در حالي كه بنا بر ماده 190 آيين‌نامه داخلي مجلس رييس جمهور براي دفاع از هر وزير پيشنهادي، مي‌تواند يك ساعت سخنراني كند، رييس‌جمهور در دفاعيات خود از چهار وزير صنعت، معدن، تجارت، كار، تعاون و رفاه اجتماعي، نفت و ورزش و امور جوانان به كليات بسنده و پس از اظهارات خود نشست علني مجلس را ترك كرد.

نام موافقان و مخالفان چهار وزیر پیشنهادی

محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بر پایه قرعه کشی برای گزینه پیشنهادی کار، ‌تعاون و تأمین اجتماعی، ‌موید حسینی صدر نماینده خوی و داریوش قنبری، نماینده ایلام به عنوان مخالف و رضا رحمانی نماینده تبریز و محسنی بندپی نماینده نوشهر و چالوس به عنوان موافق وزارت عبدالرضا شیخ الاسلام سخن خواهند گفت.

همچنین محمد دهقانی، نماینده چناران و طرقبه و مصطفی کواکبیان به عنوان مخالف و علی بروغنی به عنوان موافق وزارت مهدی غضنفری برای وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت و حسن کامران نماینده اصفهان و حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده اسلام آباد غرب به عنوان مخالف و موید حسینی صدر، نماینده خوی و اسدالله عباسی به عنوان موافق وزارت محمد عباسی برای وزارت وزرش و امور جوانان، ‌علی مطهری نماینده تهران و علی اکبر اولیا، نماینده یزد به عنوان مخالف و حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده اسلام آباد غرب و سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین به عنوان موافق وزارت رستم قاسمی برای وزارت نفت سخن می گویند.

آغاز بررسی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی کار، ‌تعاون و تأمین اجتماعی

بررسی رأی اعتماد به شیخ الاسلام، وزیر پیشنهادی کار، ‌تعاون و تأمین اجتماعی پس از سخنرانی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در صحن علنی آغاز شد.

نماینده خوی: شیخ​الاسلامی باید به عنوان وزیر راه معرفی می​شد، نه وزیر کار!

یک عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: شیخ​الاسلامی نه تنها در دوره وزارتش بلکه حالا که به عنوان وزیر سه وزارتخانه ادغام شده هم معرفی شده، برنامه​ای برای جبران مشکل بیکاری نداشته و ندارد.

موید حسینی صدر، نماینده خوی در مخالفت با معرفی عبدالرضا شیخ​الاسلامی برای تصدی وزارت کار، رفاه و تعاون، گفت: هرچند مشکل بیکاری ریشه​هایی در گذشته و تأثیرپذیری از فضای جهانی دارد، نباید سوءمدیریت وزیر را هم نادیده گرفت.

موافقان‌ شیخ​الاسلامی: او تنها مسئول اشتغال نیست

رضا رحمانی، نماینده تبریز در موافقت با معرفی شیخ​الاسلامی به عنوان وزیر کار و رفاه و تعاون و در واکنش به بی ارتباط بودن تحصیلات وی با وزارت کار، اظهار داشت: همه که نمی​توانند همه فن حریف باشند و در رشته مرتبط تحصیل کنند! مهم این است که بتوانند مدیریت مناسبی داشته باشند.

علی​اصغر یوسف​نژاد نیز تأکید کرد که موضوع اشتغال، موضوع بخشی نیست و نمی​توان مشکل بیکاری را به گردن وزیر کار انداخت، به ویژه اینکه او شورای عالی اشتغال را در وزارت کار ایجاد کرد و در راستای حمایت از تعاونی ها و توانمندسازی بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال کوشید.

قنبری: شیخ​الاسلامی وزیر محفلی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تناقضات اظهارات شیخ​الاسلامی به عنوان وزیر کار با عملکرد و برنامه​هایش سخن گفت.
داریوش قنبری از تخصص غیرمرتبط شیخ​الاسلامی در حوزه حمل و نقل با موسسه​های حمایتی​چون بهزیستی و تعاون سخن گفت و افزود: او تجربه مناسبی برای حوزه کار هم نداشت و تنها بر پایه معیار همکاری سابق با رئیس​جمهور بود که به عنوان وزیر کار برگزیده شد.
وی شیخ​الاسلامی را عضو محمل خاصی خواند که نه در جرگه اصولگرایان بوده و نه در جرگه اصلاح طلبان، بلکه عضو محفل نزدیک به رئیس​جمهور بوده که در دولت رشد یافته است که البته به زعم وی، ممکن است ادامه فعالیت چنین محملی به سود کشور نباشد.

قنبری فایل صوتی اظهارات وزیر کار در کمیسیون اجتماعی را هم پخش کرد که می​گفت: اگر کسی تا کنون می گفته که وزیر کار متصدی اشتغال است به خودش مربوط است. من که چنین اعتقادی ندارم.

محسني در موافقت با ‌‌وزير پيشنهادي كار، تعاون و رفاه: برنامه‌هاي شيخ‌الاسلامي استحكام دارد

نماينده مردم چالوس در دفاع از برنامه‌هاي گزينه پيشنهادي رئيس جمهور براي وزارتخانه كار، تعاون و رفاه گفت كه برنامه‌هاي شيخ‌الاسلامي براي اين وزارتخانه از استحكام لازمي برخوردار است.

انوشيروان محسني بندپي با انتقاد از داريوش قنبري كه در مخالفت با شيخ‌الاسلامي ‌گفته بود وي چگونه 25 مقاله را در مدت دو سال نوشته است، ‌گفت: از مخالف محترم تعجب مي‌كنم كه اين گونه اظهار‌نظر مي‌كنند. چگونه مي‌شود كسي كه مدرك PHT دارد، نتواند اين مقدار مقاله ‌را بنويسد؟ اگر شما در گوگل جستجو كنيد، خواهيد ديد كه وي بيش از نود مقاله را نوشته‌‌‌ و يكي از موفق‌ترين اعضاي كابينه دولت آقاي احمدي‌نژاد است.

تذکر لاریجانی به نمایندگان

علي لاريجاني اظهار داشت: موافقان و مخالفان ايرادات و انتقادات خود را به گونه‌اي بگویند كه موجب تحقير كسي نشود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي پس از سخنان موافق و مخالف در بررسي رأي اعتماد به وزير پيشنهادي كار، تعاون و رفاه گفت: از سوي برخي افراد شایبه‌اي مبني بر اين كه وزير مربوطه در جايي حرفي را گفته است، مطرح شد؛ بيان به گونه‌اي بود كه حالت تهمت داشت.

وي افزود: در مباحث رعايت ضوابط از سوي دولت صورت گيرد و ايرادات و انتقادات مطرح شود؛ اما به گونه‌اي نباشد كه موجب تحقير كسي شود.

قاضی‌زاده: شیخ الاسلامی شاخص های وزارت را دارد

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس برای بررسی صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی باید به علم، تخصص، خانواده و توانایی اجرای برنامه ها و مسائل بین المللی توجه کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بنده تاکنون در موافقت با هیچ وزیری، پشت تریبون مجلس قرار نگرفته ام، افزود: سوابق مناسب و هفت ساله شیخ الاسلامی در وزارت کار، نشان دهنده این است که وی همهم شاخص های موجود برای مدیریت در وزارت خانه جدید را دارد.

شیخ الاسلامی در دفاع از برنامه‌های خود: مهمترین مسئولیت وزیر وزارتخانه تازه راه اندازی شده، انجام درست فرایند ادغام‌هاست

وزیر پیشنهادی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با استقبال از ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه و تأمین اجتماعی، تأکید کرد: وزیر وزارتخانه جدیدالتاسیس باید با انجام دقیق فرایند ادغام روح حاکم بر قانون ادغام را به اجرا درآورد.

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در دفاع از برنامه های خود برای تصدی وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی با تقدیر و تشکر از مجلس شورای اسلامی بابت تصویب ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه و تأمین اجتماعی، گفت: با ظرفیت‌های جدیدی که در وزارتخانه جدیدالتاسیس ایجاد می‌شود، فارغ از وزیر پیشنهادی شاهد رشد و اعتلای فعالیت‌ها در این وزارتخانه جدید خواهیم بود.

وی وزارتخانه جدیدالتأسیس را دارای ظرفیتی فراتر از سه وزارتخانه پیشین دانست و اظهار کرد: به دلیل انسجام و اعمال مدیریت واحد، ابتکار عمل و سرعت و آسانی انجام مسئولیت، خدمت‌رسانی بیش از پیش فراهم خواهد شد.

آغاز بررسی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صنعت، ‌معدن و تجارت

پس از سخنان موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی کار، ‌تعاون و تأمین اجتماعی، بررسی رأی اعتماد به مهدی غضنفری وزیر پیشنهادی صنعت، ‌معدن و تجارت در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

انصراف دهقان و كواكبيان از مخالفت با غضنفري

محمد دهقان، نماينده طرقبه و چناران و مصطفي كواكبيان، نماينده سمنان كه نام آنها به عنوان مخالفان مهدي غضنفري وزير پيشنهادي دولت براي وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اعلام شده بود، از سخنراني در مخالفت با اين وزير پيشنهادي انصراف دادند.

بنابراین، نماينده موافق مهدي غضنفري هم سخنراني نكرد. قرار بود علي بروغني، نماينده ‌سزوار به عنوان موافق وزير پيشنهادي دولت براي وزارتخانه صنعدت، معدن و تجارت در صحن علني صحبت كند.

غضنفری: خودم را به مجلس و دولت پاسخگو می​دانم

مهدی غضنفری که تا پیش از این وزیر بازرگانی بود، سخنانش را با تشکر از رئیس​جمهور برای انتخاب دوباره​اش، رأی اعتماد گذشته نمایندگان، انصراف نمایندگان مخالف و محرابیان وزیر صنایع قبلی آغاز کرد.

او نیز همچون شیخ​الاسلامی از ادغام سریع وزارتخانه​ها و رأی موافق مجلس تشکر کرد و افزود: برای ورود به دهه پیشرفت و عدالت ما به وزارتخانه​ای چابک و چالاک نیاز داریم که برای گذر سریعتر از تحریم​ها می​تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: تجارت به عنوان موتور حرکت باید صنعت را به عرصه جهانی ببرد تا رهنمود مقام معظم رهبری در جهاد اقتصادی محقق شود و ایشان به این آرزویشان دست یابند که چاه​های نفت بسته شده و اقتصاد کشور بر پایه تولیدات غیر نفتی باشد.

آغاز بررسی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی نفت

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق در دفاع از برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت سخن می‌گوید.
رئیس مجلس شورای اسلامی با استفاده از بخشی از وقت حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب به دفاع از برنامه های رستم قاسمی وزیر پیشنهادی نفت می پردازد.

مخالفت جدی مطهری با وزیر پیشنهادی نفت

علی مطهری گفت که مخالف شخص رستم قاسمی نیست، ولی نگران پیوند خوردن نظامیان با مصادر سیاسی است که امام (ره) نیز نسبت به آن هشدار داده بودند.

نماینده تهران در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت گفت: شخصیت ایشان در ساده زیستی و تلاش جدی در سازندگی کشور، قابل تقدیر است؛ اما با نگاهی کلان به مصالح و آینده نظام باید به این موضوع نگریست و نه یک نگاه حزبی و گروهی.

وی افزود: آنچه مورد توجه من است، عدم پیوند خوردن سپاه با نظام حزبی و سیاسی و پولی کشور است. به عبارت دیگر، از دولتی شدن سپاه بیم دارم. سپاه پاسداران مظهر وحدت جامعه است همچنان که روحانیت نیز این گونه است و نباید دولتی شود و سرنوشتش به دولت پیوند بخورد.

اوليا در مخالفت با وزير پيشنهادي نفت: شايستگي‌ها قاسمي بر كسي پوشيده نيست

علي‌اكبر اولياء با بيان اينكه مجلس تصميمش را در مورد آقاي قاسمي گرفته است، گفت: آقاي قاسمي ششمين نفري هستند كه قرار است در وزارت نفت، مسئوليت به عهده بگيرند؛ اين بي‌ثباتي در عرصه مديريت قطعا به كشور آسيب مي‌زند، البته شايستگي‌ها و ارزش‌هاي آقاي قاسمي بر كسي پوشيده نيست.

وي خاطرنشان كرد: ميركاظمي چهار سال وزير بازرگاني و دو سال هم وزير نفت بود ولي نفهميديم كه چرا از صحنه كنار رفت و با هر شخص جديدي كه روي كار مي‌آيد هم تيم جديدي روي كار مي‌آيد كه اين مسأله مشكلاتي را به وجود خواهد آورد.

نماينده مردم يزد در پايان از همكاران خود خواست كه اجازه دهند مجلس محل بحث و گفت‌وگو باشد و همواره شأن مجلس حفظ شود.

فلاحت‌پيشه: قاسمي تجربه‌اي بیست ساله‌ ‌در حوزه نفت ‌و انرژي دارد

حشم الله فلاحت‌پيشه گفت: آقاي قاسمي در بیست سالي كه در زمينه‌هاي مرتبط با نفت فعاليت داشت، در چهارچوب قوانين كشور عمل كرد، اگر كسي مسئوليتي را در كشور مي‌پذيرد و بنا بر قوانين عمل مي‌كند، نبايد زير سؤال برود.

نماينده مردم اسلام‌آباد غرب اظهار داشت: کارهایی كه قاسمي در قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء انجام داده، به عنوان سند افتخاري براي كشور است كه بايد به آن توجه شود.

وي گفت: برخي مي‌خواهند كه فرزندان رشيد كشور را از حضور و فعاليت در روند توسعه كشور دور كنند و به همين دليل نام برخي افراد را در ليست تحريم‌ها قرار مي‌دهند.

فلاحت‌پيشه در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: آقاي قاسمي تعهد داد كه در عزل و نصب‌ها استقلال داشته باشد كه اين مسأله از دغدغه تمام نمايندگان بود.

اين نماينده مجلس در پايان اظهار داشت: رأي بالاي مجلس به آقاي قاسمي رأي بالا به تاريخ مقاومت ايران است، بر اين اساس از نمايندگان مي‌خواهم كه به آقاي قاسمي رأي مثبت دهد.

لاریجانی: سپاه به دنبال چنگ اندازی بر مصادر نیست

رئیس مجلس بر خلاف رویکرد گذشته​اش در حمایت از یکی از وزرای پیشنهادی دولت نطق و از رستم قاسمی و جایگاه سپاه پاسداران حمایت کرد.

علی لاریجانی با بیان اینکه بنا ندارد در این گونه امور حرفی بزند و بیشتر شنونده سخنان نمایندگان است، گفت: اما به دو دلیل خواستم صحبت کنم؛ یکی اینکه حقی از قاسمی ضایع شد و دیگر اینکه مطالبی درباره سپاه گفته شد که درست نیست.

وی تلقی مطهری و نگرانی وی در پیوند نظامیان با مسئولیت​های نفتی و سیاسی را نادرست خواند و گفت: اگر کسی در دوره جنگ مسئولیت داشته، خبط که نکرده است. باید افتخار کرد که این افراد همچنان مسئولیت​هایی را می پذیرندو من می دانم که ایشان مدت​ها مخالف پذیرش این مسئولیت بود و فرمانده سپاه هم مخالف بود و حتی در مشورت با من هم به ایشان گفتم که نگران ادامه فعالیت قرارگاه هستم که در غیاب شما چطور به فعالیتش ادامه خواهد داد.

لاریجانی افزود: این تلقی که سپاه می خواهد قدرت سیاسی را بگیرد، درست نیست، چون می​دانم که به دلیل خوش سابقگی و توانمندی سردار قاسمی، فرمانده سپاه مخالف عدم حضور ایشان بود؛ اما بعد پذیرفتند و اینگونه نبود که بر مصادر سیاسی چنگ بزنند.

پاسخ مطهری به حمایت لاریجانی از قاسمی

نماینده تهران در واکنش به اظهارات لاریجانی که از نمایندگان خواست با سخنان خود کاری نکنند که ضرری متوجه سپاه پاسداران شود، گفت: حرف من این بود که در صورتی که آقای قاسمی بازنشسته شود، ما خیلی هم از وزارت او استقبال می کنیم.

مطهری گفت: عرض من این بود فردی تا زمانی که عضو سپاه پاسداران یا ارتش است یک نیروی نظامی محسوب می شود و صلاح نیست وزیر شود.

وی ادامه داد: در صورتی که بازنشسته شود، ما خیلی هم از وزارت او استقبال می کنیم.

وزیر پیشنهادی نفت: علاقه​ای به کار سیاسی ندارم

رستم قاسمی پس از دفاع لاریجانی از او پشت تریبون جای گرفت و از خدماتش در قرارگاه خاتم الانبیا و برنامه هایش برای تصدی وزارت نفت سخن گفت.

وزیر پیشنهادی نفت هم از رئیس جمهور برای معرفی​اش تشکر کرد و هم از وزرای پیشین و وعده داد تا بر پایه برنامه سندچشم انداز بیست ساله و قانون برنامه پنجم، این وزارت خانه را مدیریت کند.

وی افزود: افتخار می​کنم که یکی از سربازان سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی هستم و در دوره صلح توانم را در حوزه سازندگی به کار بسته​ام و پروژه​های بزرگی را در قرارگاه خاتم الانبیا به سرانجام رسانده​ام.

آغاز بررسی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان/ تشکر از سعیدلو در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش/ اسناد کامران از ارتباط عباسی با جریان انحرافی

حسن کامران در مخالفت با وزیر معرفی شده ورزش، از مدیریت ضعیف وی در وزارت تعاون انتقاد کرد و از اسناد و مدارکی علیه وی سخن گفت که نمی​تواند از تریبون علنی آن را ارایه دهد.

نماینده اصفهان سخنانش را با کنایه و با تشکر از خدمات سعیدلو آغاز کرد و گفت: من سوالات جدی درباره ولایت​مداری ایشان و ارتباطشان با جریان انحرافی دارم.

فدايي در مخالفت با وزير ورزش و حوانان: آيا عباسي تا به حال ‌ورزش كرده است

صمد فدایی دیگر نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ورزش بود که از سوء مدیریت وی در وزارت تعاون انتقاد کرد و افزود: ایشان نه تخصص مرتبطی ندارند نه برنامه موجهی برای وزارت ورزش و جوانان ارایه داده​اند. ایشان اصلا تا کنون ورزش کرده​اند که به عنوان وزیر ورزش معرفی شده​اند؟

نماينده تالش و رضوانشهر: وزارت ورزش نيازمند شخصي جوان است

نماينده تالش و رضوانشهر به عنوان موافق وزير پيشنهادي ورزش و امور جوانان گفت: تصدي مسئوليت مهم اين وزارتخانه نيازمند شخصي جوان با سابقه ذهني و مديريتي مطلوب است كه همه اينها را در جناب آقاي عباسي می بینیم.

محمد محمدياري گفت: بكارگيري همكاران موجه و توانمند در دوره تصدي وزارت تعاون توسط جناب آقاي عباسي از نكات مثبت ايشان است. همچنين عضويت در كميسيون بودجه مجلس مي‌تواند كمك فراواني را به حل مساله هميشگي ورزش كه همان مسائل بودجه است، بنمايد.

وي ادامه داد: نمايندگي مجلس و مسووليت وزارت تعاون يك نقطه مثبت در جهت ايجاد تعامل و استفاده از همه ظرفيت‌هاي نظام براي جناب آقاي عباسي است. همچنين تصدي مسووليت نائب رييس فدراسيون جهاني كبدي نشان از نقش و توانمندي‌ ايشان در حوزه ورزش دارد.

در دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان حسینی‌صدر: عباسی خیرالموجودین است
نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بلاتکلیفی در عرصه ورزش و امور جوانان، تصریح کرد: محمد عباسی برای احراز جایگاه وزارت ورزش و جوانان خیرالموجودین است.

حسینی‌صدر افزود: هیچ کسی پیدا نمی‌شود که هم به لحاظ سابقه ورزشی و هم به لحاظ سوابق اجرایی در حد ایده‌آل همه تخصص‌های مدنظر را داشته باشد؛ بنابراین از آنجا که هفت تا هشت ماه از زمان تشکیل وزارت ورزش می‌گذرد و این وزارتخانه، هنوز متولی ندارد، باید هر چه زودتر به وضعیت بلاتکلیفی در آن پایان داد.

وی با اشاره به مشکلات ملی برای تکمیل پروژه های ورزش کشور، اظهار کرد: ۵ ماه از سال سپری شد و ادارات شهرستانی و استانی پولی برای تکمیل پروژه‌های ورزشی ندارند و امید است با تصدی جایگاه وزارت از سوی عباسی این شرایط به پایان رسد.

پس از تنفس يك‌ساعته نمايندگان صورت گرفت؛ آغاز جلسه عصر مجلس

نشست علني عصر امروز مجلس شوراي اسلامي پس از تنفس يك‌ساعته و براي ادامه بررسي صلاحيت و برنامه‌هاي وزراي پيشنهادي رئيس جمهور براي تصدي وزارتخانه‌هاي نفت، ورزش و جوانان، كار، تعاون و رفاه اجتماعي و صنعت، معدن و تجارت به رياست علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي آغاز شد.

مافیای ورزش در راهروهای مجلس

محمدقسیم عثمانی نه تنها سابقه غیرمرتبط که مدرک تحصیلی محمدعباسی را هم زیر سوال برد و گفت که او به مافیای ورزشی در انتصاب روسای فدراسیون​ها دامن می​زند.

نماینده بوکان در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش، با تأکید بر اینکه موافق سه وزیر پیشنهادی دیگر است، گفت: برخی دوستان از من خواستند که با چراغ خاموش با آقای عباسی مخالفت کنم؛ اما نتوانستم سوگند نمایندگی​ام را نادیده بگیرم.

او که وزارت ورزش را دستپخت مجلس می​خواند، از مخالفت دولت با راه اندازی این وزارتخانه یاد کرد و گفت: نخستین وزیری که معرفی شد، ورزش را می​شناخت و مدیریت ورزش را تدریس می​کرد، ولی به دلایل گوناگون رأی اعتماد نگرفت. به جای او وزیری معرفی شد که نه تحصیلات ورزشی دارد، نه مدیریت ورزشی کرده و نه تنها قهرمان ملی که حتی ورزشکار محلی هم نیست؛ با چه توجیه کارشناسی​ای می​توان به این وزیر رأی داد؟

جعفري: اعضاي كميسيون فرهنگي با عباسي موافقند

يك عضو هيأت رييسه كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اين‌كه بيشتر اعضاي اين كميسيون با تصدي مسئوليت عباسي در وزارتخانه ورزش و امور جوانان موافق هستند، گفت: با مشخص كردن تكليف وزارت ورزش و امور جوانان اجازه ندهيد كه ناكامي‌هاي عرصه ورزش را به مسائلي همچون فقدان مديريت در ورزش نسبت دهند.

بهروز جعفري در موافقت با وزير پيشنهادي ورزش و امور جوانان در جلسه راي اعتماد امروز بعدازظهر مجلس با اشاره به سوابق تحصيلي و مديريتي عباسي گفت: در حال حاضر چشم هزاران ورزشكار و جوان براي سامان دادن به موضوع ورزش و جوانان به بهارستان دوخته شده است تا تكليف اين وزارتخانه مشخص شود.

عباسي: عباسي فردي كم حاشيه‌ است

يك عضو فراكسيون ورزش مجلس گفت: بیشتر اعضاي فراكسيون ورزش با تصدي مسئوليت عباسي در وزارت ورزش و امور جوانان موافق هستند.
اسدالله عباسي به عنوان موافق وزير پيشنهادي ورزش و امور جوانان با اشاره به سابقه مديريتي و قانونگذاري عباسي گفت: در مدت كوتاه، سرپرستي آقاي عباسي در اين وزارتخانه، شاهد پيشرفت‌هاي خوبي بوده‌ايم. از اين روی، بايد به اين موضوع اشاره كرد كه داشتن سابقه تعليم و تربيت به معناي داشتن تخصص در ارتباط با جوانان است و نبايد به دنبال فردي با مدرك تحصيلي مربوط به جوانان بود.

وي انتخاب عباسي را براي وزارت ورزش و امور جوانان بسيار شايسته خواند و گفت: برنامه‌هاي آقاي عباسي نشان دهنده نظریات كارشناسي و آسيب‌شناسي ايشان در حوزه جوانان و ورزش مطابق با قانون، سند چشم‌انداز بیست ساله و برنامه پنجم دارد.

عباسی: هرگز به جریانات انحرافی اجازه ورود نمی​دهم

محمد عباسی آخرین وزیر پیشنهادی دولت بود که در نشست امروز مجلس به دفاع از برنامه​هایش پرداخت.
وزیر پیشنهادی ورزش که می​گفت صد نفر از نمایندگان برای موافقت با وی درخواست نوبت کرده​اند، شخصا از غلامعلی حدادعادل به عنوان یکی از این نمایندگان تشکر کرد. البته وزیر پیشنهادی، سخنانش را با تشکر از رئیس​جمهور برای معرفی​اش و سخنان نماینده موافق و مخالف خود آغاز کرد و گفت: بنا نداشتم به مطالب مطرح شده پاسخ بدهم اما در پاسخ به سخنان آقای کامران به عنوان یک همکار دانشگاهی می​گویم که کتاب بنده تألیف بوده است، نه ترجمه! از این رو نیازی نیست که چنین تخصصی داشته باشم.
گفتنی است، موضوع کتاب وی را قسیم عثمانی مطرح کرد نه حسن کامران، اما وزیر پیشنهادی ورزش در پاسخ به کامران، به آن پاسخ داد.

به گفته وی، در دنیا همه مسئولان ورزشی در عرصه جهانی را ارج می نهند و عجیب است که در مجلس، من را به عنوان نایب رئیس فدراسیون ورزشکاران کبدی زیر سوال بردند.

عباسی که می​گفت، نکاتی در شأن مجلس نبود که از تریبون مجلس گفته شود، ادامه داد: من در این ماه مبارک رمضان از این حرف ها می گذرم و از دوستانی که احیانا به آنها اهانتی شده و گفته شده که در مافیا هستند یا پولی گرفته​اند، می خواهم بگذرم.

او در ادامه خودش را یک فرد ولایتمدار معرفی کرد و گفت که هرگز به جریانات انحرافی اجازه ورود نمی​دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر