بازدید 2556

شیخ​الاسلامی: به همه وعده​هایم عمل کرده‌ام

کد خبر: ۱۸۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲ 03 August 2011
وزیر پیشنهادی کار،تعاون و رفاه، بیش از آنکه به انتقادات نمایندگان به عملکرد گذشته​اش در وزارت کار بپردازد، به قرائت کلی برنامه​هایش پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین، عبدالرضا شیخ​الاسلامی پس از استماع سخنان مخالفان و موافقان وزارت دوباره​اش در کابینه دهم، در جایگاه ناطقان قرار گرفت و قدردانی از خداوند برای توفیق خدمت به مردم، از مجلسیان به خاطر حسن اعتمادشان برای ارائه رای اعتماد به وی به عنوان وزیر کار در دو سال گذشته تشکر کرد.

او در ادامه مقدمات حرف​هایش از حلول ماه رمضان هم سخن گفت و از تصمیم مجلس در ادغام سه وزارتخانه کار و تعاون و رفاه تشکر کرد و آن را حائز ایجاد ظرفیت​ های جدیدی خواند که فارغ از اینکه چه کسی وزیر آن باشد، به اعتلای کشور خواهد انجامید. چر که امکان هماهنگی و اعمال مدیریت واحد با این ادغام فراهم شده است.

سومین بخش از سپاسگذاری​های وزیر پیشنهادی در خصوص تقدیر و تشکر از وزرای سابق (صادق محصولی و محمد عباسی) بود که در ادامه آن گفت: انشالله وزارتخانه جدید به بهره​وری بیشتر و هماهنگی در اصلاح ساختارها و روش​ها کمک می کند.

گزیده سخنان وی به این قرار است:

  • این وزارت خانه جدیدی در ماهیت باید اسلامیف در روش مردمی، در ساختار علمی و در عملکرد پاسخگو و در نتیجه بهره ور باشد. وزارتخانه​ای نتیجه​گرا قانونمدار و عدالت محور وشایسته​سالار باشد تا عدالت اجتماعی را در جامعه گسترش دهد و سطح رفاه اجتماعی را ارتقا دهد.
  • در حوزه تعاون هم ظرفیت​های زیادی وجود دارد که می​توان از آن بهره مند شد. حق آن است که در این عرصه سازوکارهای منسجم برای حضور مردم در عرصه اقتصاد فراهم شود. باید روح تعاون به کالبد جامعه دمیده شود. بر خلاف تبلیغات سوئی که ملت ما را به عدم روحیه کار جمعی متهم می​کنند من معتقدم که روحیه کار جمعی و تعاون در ایران بالاست. مقام معظم رهبری هم اشارات فراوانی به اهمیت حوزه تعاون دارند.
  • ایجاد چتر حمایتی برای اقشار ضعیف و توانمند سازی اقشار متوسط برای حضور بیشتر در عرصه تعاون، برنامه​های کارایی است که پیگیری خواهم کرد.
  • باید لوایح تدوین نشده در عرصه تعاون را در اسرع وقت به مجلس فرستاد و قوانین قبلی را کاملا اجرایی کرد. حمایت مالی و مقرارتی، تجمیع تعاونی​های خرد، افزایش حمایت از مشارکت مردمی برای حضور در تعاونی​ها نیز از برنامه​های من است.
  • با افتخار در محضر مجلس می​گویم که به همه وعده​هایم برای تصدی وزارت کار عمل کرده​ام که همه آنها یا به نتیجه رسیده یا هنوز در دست انجام است. افزایش هیات​های حل اختلاف، کاهش تنش های محیط​های کارگری، افزایش بازرسی های ادواری، اشتغال مجدد مقرری بگیران بیکار شده، افزایش کمیته​های حفاظت فنی و شناسایی اتباع بیگانه شاغل در کارگاه​ها از جمله اقدامات من در دو سال گذشته بود.
  • تلاش می​کنم برنامه​های حوزه کار را با سیاست​گذاری​های حوزه اشتغال و توانمندسازی نیروهای کار و پیگیری برنامه ملی «کار شایسته» پی بگیرم که مهمترین بخش آن آموزش نیروی کار است.
  • تامین اجتماعی، اشتغال، مسکن و آموزش؛همه و همه باید با یکدیگر پیش روند تا شاهد موفقیت در این عرصه باشیم. من پیگیر طرح بیمه سلامت، یکپارچگی بیمه سلامت، پزشک خانواده و دیگر اقدامات برای توسعه پوشش​های بیمه​ای و درمانی خواهم داشت. ارتباط خوبی که با وزیر بهداشت دارم، می​تواند به تحقق برنامه​ها در حوزه درمان بیانجامد.
  • صندوق​های بیمه​ای را به اتاق​های شیشه​ای بدل می​کنم که همه از شفافیت و سلامت معاملات آن اطمینان حاصل کنند.
  • هیچ کس در جمهوری اسلامی ایران نه می تواند خارج از چهارچوب قوانین موجود برای خودش وظیفه​ای تعیین کند یا اینکه از زیر بار اجرای وظایفش شانه خالی کند.
  • صندوق فرصت​های شغلی و امکان اشتغال برای معلولان را هم ایجاد خواهم کرد.

اگچره جهانبخش محبی نیا عضو هیات رئیسه مجلس از شیخ​الاسلامی خواست تا در اظهاراتش به سخنان نمایندگان هم پاسخ دهد اما او همچنان به ادامه تشریح برنامه​هایش پرداخت و در عین حال گفت: من یک چهره دانشگاهی هستم و سوابق تحصیلی و ارائه مقالات علمی من مشخص است.

وی افزود: اساتید دانشگاهی لزوما خودشان مقاله​های علمی​شان را نمی​نویسند. من دانشجویان دکترای بسیاری دارم که مقالاتی را که بنده استاد راهنمایشان بوده​ام به اسم استاد و دانشجوی محترم ارائه شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار