بازدید 106179

رمزگشایی از لاشه حیوان عجیب +عکس

حیوان عجیبی که در روزهای اخیر تصاویر لاشه آن خبرساز شده بود،صرفا روباه یا شغالی است که جسدش توسط فردی غیر مطلع یافت شده است. بخش انتهایی جسد این سگ سان که احتمالا روباه، شغال یا سگ کوچک اندامی بوده قطع شده و باقیمانده پس از مدتی توسط یکی از افراد محلی پیدا می‌شود.
کد خبر: ۱۶۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱ 12 May 2011
دیده‌بان حقوق حیوانات گزارش داد: به تازگی خبر عجیبی بر خروجی خبرگزری‌ها قرار گرفت: کشف لاشه حیوانی عجیب در مشکین شهر! استناد این خبر به تصویری بود از جسد نصف شده و پوسیده یک سگ سان کوچک اما به دلیل اینکه نیمی از لاشه حیوان کنده شده بود، برخی به اشتباه آن را از موجودات ماقبل تاریخ اعلام کردند.

حیوان عجیبی که در روزهای اخیر تصاویر لاشه آن خبرساز شده بود،صرفا روباه یا شغالی است که جسدش توسط فردی غیر مطلع یافت شده است.  بخش انتهایی جسد این سگ سان که احتمالا روباه، شغال یا سگ کوچک اندامی بوده قطع شده و باقیمانده پس از مدتی توسط یکی از افراد محلی پیدا می‌شود. قطع شدن نیمی از بدن این حیوان می‌تواند به دلیل کشته و خورده شدن توسط گوشتخواران بزرگی چون پلنگ بوده باشد و یا مرگ طبیعی و سپس جابجا شدن توسط جانوران مردار خوار.

در گزارش خبرگزاری‌ها، اشاره‌ای به شباهت این موجود با تیرانوزوروس رکس (یا به اختصار تی رکس T. rex) شده بود و همچنین تی رکس دایناسور پرنده معرفی شده بود؛ در حالی که تیرانوزوروس (Tyrannosaurus) از درنده‌خوترین دایناسورهای گوشتخوار بوده و به هیچ عنوان قدرت پرواز نداشته و احتمالا با آرکئوپتریکس (Archaeopteryx) پرنده اشتباه گرفته شده است.

تصاویر زیر مقایسه‌ای است با جزییات کامل بین اسکلت یک سگ و لاشه خبرساز که اثبات می‌کند جانور کشف شده نه تنها ماقبل تاریخ و عجیب نیست، بلکه موجودی است که بسیاری از مردم آن را از نزدیک مشاهده کرده‌اند.


لاشه حیوان پس از ضبط توسط مقامات، حالت پنجه‌ها در این تصویر طبیعی تر است.


نحوه قرار داشتن اسکلت سگ سانان در بدن آنها


نمونه واقعی اسکلت یک سگ


بخش انتهای تصویر اسکلت از کمر بریده شده و ما حصل شباهت اندکی با تیرانوزوروس دارد
دست‌های سگ و کتف ها، به بخش پیشین قفسه سینه متصلند در صورتی که پاهای تی رکس به بخش خلفی و لگن متصل هستند. بخش انتهای دم حیوانات معمولا باریک می‌شود در حالی که بخش انتهای لاشه یافت شده در واقع ستون مهره‌های آن بوده و قطور است. فرم سه پر مهره‌های ستون فقرات نیز به وضوح مشخص است.



انطباق دقیق اسکلت سگ سان و لاشه یافت شده.



تصویر اسکلت بر اساس زوایای لاشه یافت شده بازسازی شده است. دست‌ها از مفاصل خم شده و زاویه سر و گردن اصلاح شده. اسکلت و لاشه را مقایسه کنید.



نحوه قرار گیری اسکلت در لاشه


جمجمه یک شغال جهت مقایسه. فرم دندان‌های نیش و آسیاب واضح است.


بالا جمجمه شغال و پایین جمجمه سگ.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۲۴
بسیا دقیق و عالی.......
حرفی برای گفتن نیست
ای ول بابا! به این می گن جواب کارشناسی شده. خیلی دوس دارم ببینم همه اینجوری جواب بدن زندگی چجوری میشه
توضیحات کامل وخوبی بود ممنون
عالی بود، ممنون
جالب است که وب سایتی نوشته بود که این جانور شبیه سازی شده در مرکزی در ایران بود که برای آزمایشات مطالعاتی در طبیعت رها شده بود!! و در پایان خواستار تحریم بیشتر ایران شده بود!!
بابا دايناسور نداشتيم كه جور شد.ديگه كتمان نداره.....
مقایسه کارشناسی جالبی انجام شده و جای قدردانی داره. با تشکر بسیار از مسئولین دیده بان حقوق حیوانات
تحليل عالي پسر ...
آفرین بر شما.
خب خدا رو شکر این مشکل کشور هم حل شد فکر می کردم قراره دوباره دایناسور ها زنده شوند !!!
احسنت به این دقت عمل و سرعت بالا..
ببینید اگه همه بتونن اینقدر خوب شفاف سازی کنند خیلی از مشکلات حل میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان