بازدید 23421
با تشکیل جلسه دیروز هیأت دولت؛

حرف و حدیث هایی که به ظاهر پایان یافت و...

به هر روی، با تشکیل بی حرف و حدیث جلسه روز گذشته هیأت دولت، گویا اين سوءتفاهم براي برخي از مقامات در درون دولت برطرف شده و آنان نيز با درك درست قانون اساسي كشور، فهم صورت بندي رايج سياسي و توجه به ساختارهاي موجود، رعايت مصلحت را براي تقويت ثبات و استمرار نظام سياسي درك كرده و خود را آماده خدمت به كشور با همه مختصات آن كرده اند.
کد خبر: ۱۶۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹ 09 May 2011
در حالي كه در هفته گذشته، فضاي سياسي كشور، برگرفته از بحث هاي رايج درباره گوشه نشيني رئيس جمهور بود، گویا با درك مناسبات و پذیرش ساختارهاي رسمي و موجود در قانون اساسي كشور، بحث هاي درگرفته در هفته گذشته به پايان رسيده و دولت به انجام وظایف خود در چهارچوب ساختارهای قانونی مشغول شده است.

به گزارش «تابناك»، از همان آغاز رویدادهای ناراحت کننده و زيانبار یکی دو هفته گذشته، رهبر انقلاب، دلیل ورود خود به مسأله را از باب غفلت از يك مصلحت بزرگ عنوان كردند و از قواي گوناگون و نهادهاي مرتبط در كشور خواستند با هماهنگي با يكديگر، كارهاي كشور را جلو ببرند.

بنا بر این گزارش، در واقع آنچه رخ داد و باعث ابقاي وزير اطلاعات شد، هرچند بنا به مواد موجود و پیش بینی شده در قانون اساسي بود، اساس بحث و نوع رفتار رهبری به دلیل مصلحت كشور و بقاي عزتمند نظام سياسي كشور بود.

بنابراین، رعايت مصلحت هاي كوچك و بزرگ و در عين حال مبتني بر قانون اساسي و شريعت مقدس اسلام، مسأله اي است كه حضرت امام (ره) رعايت آنها را براي حفظ نظام از اوجب واجبات مي دانستند؛ افزون بر اینکه بر اهل فن پوشيده نيست كه در ميان اموري كه داراي وجوب هستند، نيز مراتبي است كه در بيان امام راحل، حفظ نظام داراي بالاترين مرحله وجوب، در ميان ساير اموري است كه مسئولین و سياستمدران جمهوری اسلامي باید در رعايت آن بكوشند.

از سویی، سوءتفاهمي كه در باب مناسبات جاري و موارد رايج در قانون اساسي براي برخي وجود داشت، بحث هاي هفته هاي گذشته را تقويت کرد، چرا كه شاید نمی دانستند، حتي در چهارچوب مناسبات دولت مدرن هم، رهبر جامعه اسلامي علاوه بر دیگر شئون، شأن بالاترين مقام اجرايي را نيز دارد و به ويژه در مسائلي كه مستقيم و يا غير مستقيم با مصلحت جامعه سر و كار دارد، رهبر جامعه اسلامي، ناگزير به ورود براي رفع معضل براي كاركرد درست سيستم سياسي است.

به هر روی، با تشکیل بی حرف و حدیث جلسه روز گذشته هیأت دولت، گویا اين سوءتفاهم براي برخي از مقامات در درون دولت برطرف شده و آنان نيز با درك درست قانون اساسي كشور، فهم صورت بندي رايج سياسي و توجه به ساختارهاي موجود، رعايت مصلحت را براي تقويت ثبات و استمرار نظام سياسي درك كرده و خود را آماده خدمت به كشور با همه مختصات آن كرده اند.

طبيعي است كه كليتی جغرافيايي به نام ايران و ماهيتی سياسي همچون جمهوري اسلامي ايران داراي قواعد، چارچوب و مختصاتی است و ورود و كسب مزيت و منفعت در اين چهارچوب، حتي براي خدمت، نيز لزوما با رعايت چهارچوب ها و ساختارهاي موجود و اتفاقا قانونمند كشور میسر است؛ مسأله اي كه به ظاهر دولت هم پذيرفته و در همين چهارچوب به فعاليت خود ادامه خواهد داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
هر وقت احمدي ن‍ژاد همان دو نفري را كه دو طرفش نشسته اند بركنار كرد مي توان گفت تغييرات شروع شده است.
به نظر نمي امد كه سوء تفاهم باشد
سوال : هز ینه این واقعه ؟

کاش کسی که باید بیاید .بیاید
ايكاش كساني كه خلاف قانون اساسي عمل ميكنند به ان توجه ميكردند
اما بازناكي شما و اربابان كارگزراني دزد غارتگر بيت المالتان با دمتان گردو مي شكستيد...ما در انتخابات توي دهانتان خواهيم زد .....
ظاهرا رو خوب اومدی تابناک!!!
خوب است که تمام مزدوران قلم به دست شکست خورده درانتخابات 88زیرچتر سایت تابناک جمع شده اند
با تشکیل بی حرف و حدیث جلسه روز گذشته هیأت دولت!!!!!!!!!
خودت فهميدي چي گفتي. وقتي توي مملكتي نتواني درست حرف يزني و منظروت را برساني يعني آزادي بيان نيست. پس بهترين شيوه اين است كه اصولا به سراغ اين موضوعات نروي
تابناکیها سعی کنید درجهت وحدت باشد اینقدر در فکر مخدوش کردن چهره دیگران نباشد و جو سازی نکنید
مرگ بر ضد ولایت فقیه.مرگ بر منافق
تا كي مي خوان گندزدناشون رو پنهان كنن و همه چيز رو بر عكس نشون بدن
هزار ماشاءالله همه به قانون عمل می کنن تو این مملکت
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
علی الخصوص تابناک جووون
تابناک با*ظاهرا* گل کاشتی.
تاکجا باید رفتارهای بچه گانه مسئولان تحمل بشود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها