بازدید 22658

زلنسکی دیگر مشروعیت ندارد!

چندین تن از مقامات اوکراینی در گفت‌وگو با روزنامه تایمز انگلیس از قدرت رو به رشد «آندری یرماک» رئیس‌ دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین شکوه و گلایه کرده‌ و می‌گویند که «ولودیمیر زلنسکی» دیگر چندان این کشور را اداره نمی‌کند و زمام امور بیشتر به دست رئیس دفترش افتاده است.
کد خبر: ۱۲۴۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷ 11 June 2024

زلنسکی دیگر مشروعیت ندارد!

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، «آندری یرماک» رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور اوکراین پیشتر به عنوان «دست‌ راست زلنسکی» و «میانجی قدرت واقعی اوکراین» توصیف شده است اما اکنون روزنامه تایمز به نقل از مقامات اوکراینی می‌نویسد که یرماک ۵۲ ساله به چیزی بیش از این بدل شده است.

روزنامه تایمز در مقاله‌ای می‌نویسد: اقتدار یرماک از تمام مقامات منتخب اوکراین فراتر رفته است. برخی منابع تا جایی پیش رفته‌اند که او را «رئیس دوفاکتو اوکراین» و یا «معاون رئیس‌جمهور اوکراین» توصیف کرده‌اند.

این روزنامه انگلیسی با بسیاری از مقامات ارشد نظامی، حقوقی و دیپلماتیک اوکراین به شرط آنکه نامشان فاش نشود، گفت‌وگو کرده است و آنها اغلب یرماک را «بزرگترین نقص زلنسکی» و رفتار او را به عنوان کسی که «عطش قدرت» دارد، توصیف کرده‌اند.

تایمز ضمن اشاره به گسترش تیم آندری یرماک و به نقل از برخی مقامات اوکراینی تاکید می‌کند: «این نگرانی افزایش می‌یابد که زلنسکی به طور فزاینده‌ای بر افراد متملق داخل کشورش تکیه کرده است. اشتباه بزرگ زلنسکی این بوده که بیش از اندازه به یرماک، فردی که علنا مست قدرت می‌باشد، اعتماد کرده است.»

مقامات نظامی اوکراین پیشتر یرماک را به دلیل فراهم‌سازی اخراج «والری زالوژنی» به باد انتقاد گرفته‌اند زیرا گفته می‌شود که یرماک، این فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین را «رقیب» خود تلقی می‌کرد. البته سخنگوی دفتر زلنسکی چنین چیزی را رد می‌کند و می‌گوید که زالوژنی اخراج نشد بلکه به عنوان سفیر اوکراین در انگلیس ارتقاء یافت که همین امر «بیانگر سطح بالایی از اعتماد است.»

این سخنگو هم‌چنین تمامی انتقادات مربوط به رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی را رد می‌کند و در عین حال آنها را «حملات پروپاگاندایی» می‌خواند. او معتقد است که یرماک «سبک مدیریتی کارآمدی» دارد که موفقیت‌هایی را به ثمر رسانده و از جمله آنها می‌توان به کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس اشاره کرده که هفته آینده برگزار خواهد شد.

هنوز مسئله صلح برای جنگ اوکراین مطرح نیست و متحدان این کشور به جای تمرکز بر یک راه‌حل مسالمت‌آمیز، به ارسال مداوم تسلیحات به کی‌یف ادامه می‌دهند. البته کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس قرار است از تاریخ ۱۵ الی ۱۶ ژوئن (۲۶ الی ۲۷ خرداد) با حضور بیش از ۸۰ نماینده برگزار شود.

این در حالی است که مقامات روسیه نه تنها این کنفرانس صلح را «پوچ» می‌دانند، بلکه می‌گویند امکان توافق با اوکراین وجود ندارد زیرا در حال حاضر «ولودیمیر زلنسکی» به عنوان رئیس‌جمهور دیگر مشروعیت ندارد.

مسئله مشروعیت زلنسکی به این قضیه مربوط می‌شود که دوره ریاست او به پایان رسیده است. پیشتر قرار بود انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین در تاریخ ۳۱ مارس برگزار شود اما ولودیمیر زلنسکی آن را به دلیل حکومت نظامی و درگیری با روسیه لغو کرد و گفت: «ما باید بدانیم که اکنون زمان دفاع و زمان نبرد است. معتقدم که اکنون زمان مناسبی برای انتخابات نیست.»

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۷
خوب پس پوتین خوبه
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
نه تو خوبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
پوتین یک وطن پرسته و مردمش عاشقشن، چرا از تشت آب یخ استفاده نمی کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
با سلام . بخوبی توانست با طولانی کردن جنک روسبه را ار تحولات جهان کنار بکذارد و کشورهای قفقاز بتوانند عضو اتخادیه اروپا و ناتو شوند
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
زلنسکی عامل امیال آمریکاست
زلسنکی یک مزدور غرب است وکشورش رانابود کرد نهایتا غربیهای جنایتکار روزی پشتش خالی می کنند و منافع کشورشان به اکراین ترجیح می دهند خاک برسراین مزدور نادان خود فروخته
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
بابا تورو خدا آنقدر چرت پرت نگین خجالت نمیکشین آخه این حرف که معنی چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
به دادش از پوتین چه جنایتکار چه خبر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
به همین خیال باش
انتخابات نیاز نیست. 10 سال دیگه هم جنگ ادامه داره و زلنسکی هم همچنان بر مسند قدرت به خاطر شرایط اضطراری جنگ
لابد از قالیباف نظر خواهی کردید...
منافع ملی یعنی اینکه در گیر و دار درگیری قدرتهای بزرگ بتوانی کشور را حفظ کنی .
همین کاری که زلنسکی نتوانست انجام دهد .
کشورش را با وعده های یکی از قدرتها به باد داد .
قطعا تاریخ از این زلنسکی به بدی یاد خواهد کرد .
بازی خورد
از اول هم معلوم بود تاریخ مصرف داره. تاریخ مصرفش همزمان با انتخابات امریکاست.
راستی پوتین که سرطان داشت قرار بود دوسال پیش بمیره چی شد؟:))
نه فقط شمادارین همدیگه راکنار میزنین
زلنسکی غربگدا
زلنسکی اگر در برابر بزرگترین ارتش دنیا نمی ایستاد چه جور براش فکر می کردید ولی حالا سر بلند در امد اخرش پیروزی برای کشورش است چرا مزدور غرب است مگر اوکراین برای غرب است برای استقلال خوش است در جنگ همه از همدیگر کمک می گیرند
اینطور تجزیه و تحلیل نکنید غربگرا ها ناراحت میشند
ایشالله شکست دست پرورده غرب زلنسکی مغرور و بی کفایت گشنه گدا.


یه روزی خواهد رسید که زلنسکی بی کفایت از سمت خود آمریکا و غربی ها ی لجوج تحت تعقیب و محاکمه خواهد شد
شاید زلنسکی فرصت فرار هم نداشته باشد و در جا از سمت و سوی غربی ها الموت شود
انشاللله
زلنسکی چون ازکشورش دربرابر پوتین وروسیه متجاوز به مانانه دفاع می کند
وعظمن پوشالی ارتش سرخ رابه چالش کشید حالاشده مزدورغرب!!! حال دیگر
معلوم است که چه کسی مزدوراست کسی که ازکشورش دفاع می کند واونی
که ازاربابش دفاع می کند.شرافت چیزخوبی است افسوس که عده ای ذره ای
ازان راندارند.
دلقک یهودی از همون اولش هم مشروعیت نداشت
مطمئنا در مساله اوکراین سودی برای اوکراین و اروپا متصور نیست
مرگ بر پوتین زنده باد مرده باد
درود برزلنسکی مرگ بربوتین جنایکار
اکراین سر زمین پدری روسیه زلنسکی خائن تجزیه طلب ونوکر غرب
چرا یک ملت دو پاره می شوند ودشمن خونی هم می شوند. س.
درود به شرف زلنسکی ،چرا که همون کاری را کرده که آقای خمینی کرد، یعنی دفاع از کشورش در مقابل روسیه متجاوز اشغالگر غاصب. جنگ را روس متجاوز جنایتکار شروع کرد ولی اوکراین فقط داره دفاع میکنه از خودش. اونی که میگه باید کشورش را هدیه کنه به روس متجاوز خائن اشغالگر ،همونیه که دلش میخواسته صدام ملعون با حمایت حداکثری تسلیحاتی روسیه، ایران را تصرف میکرده و خاک ایران را به خاک عراق الحاق میکرده
اتفاقا‌انتخابات‌کمک‌می‌کند‌که‌مردم‌اوکراین‌آیا‌طرفدار‌ومداخله‌غرب‌را‌می‌خواهند‌یا‌اینکه‌استقلال‌داشته‌باشند‌ومسبب‌نگرانی‌کشورهای‌همسایه‌نشوند
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم