بازدید 6023
با تحولات منطقه و جهان

آغاز رزمایش بزرگ اردن با آمریکا، فرانسه، انگلیس و ۳۰ کشور دیگر/ گزارش امیرعبداللهیان از نشست گفت وگوی ایرانی - عربی/ دیدار امیر قطر و اعضای هیأت کنگره آمریکا/ فرمان امیر کویت برای تشکیل کابینه جدید

آغاز رزمایش بزرگ اردن با آمریکا، فرانسه، انگلیس و ۳۰ کشور دیگر، گزارش امیرعبداللهیان از نشست گفت وگوی ایرانی - عربی، دیدار امیر قطر و اعضای هیأت کنگره آمریکا، فرمان امیر کویت برای تشکیل کابینه جدید و امضای تفاهم‌نامه همکاری امنیتی مشترک میان سوریه و عراق از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۳۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸ 13 May 2024

آغاز رزمایش بزرگ اردن با آمریکا، فرانسه، انگلیس و 30 کشور دیگر/ گزارش امیرعبداللهیان از نشست گفت وگوی ایرانی - عربی/ دیدار امیر قطر و اعضای هیأت کنگره آمریکا/ فرمان امیر کویت برای تشکیل کابینه جدید

بین الملل تابناک: آغاز رزمایش بزرگ اردن با آمریکا، فرانسه، انگلیس و ۳۰ کشور دیگر، گزارش امیرعبداللهیان از نشست گفت وگوی ایرانی - عربی، دیدار امیر قطر و اعضای هیأت کنگره آمریکا، فرمان امیر کویت برای تشکیل کابینه جدید و امضای تفاهم‌نامه همکاری امنیتی مشترک میان سوریه و عراق از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آغاز رزمایش بزرگ اردن با آمریکا، فرانسه، انگلیس و ۳۰ کشور دیگر

روز یکشنبه، اردن از آغاز مانورهای نظامی بزرگ با مشارکت نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ۳۳ کشور از جمله آمریکا، فرانسه و بریتانیا خبر داد.

مصطفی الحیاری، سخنگوی ارتش اردن اعلام کرد، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و کانادا از جمله کشورهایی هستند که در رزمایش «شیر آماده» که در ۲۳ ماه مه پایان می‌یابد، شرکت می‌کنند.

به نقل از فیگارو، الحیاری تأکید کرد که این مانورها هیچ ارتباطی با جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در نوار غزه ندارد. وی تأکید کرد نیروهای شرکت‌کننده برای مقابله با تهدیدات سازمان‌های تروریستی و پهپادها و موشک‌های با بردهای مختلف آموزش خواهند دید.

سخنگوی ارتش اردن تعداد شرکت‌کنندگان نظامی را مشخص نکرد، اما تصریح نمود، این بزرگ‌ترین رزمایش از اولین نسخه «شیر آماده» در سال ۲۰۱۱ است.

به‌ غیر از کشورهای نامبرده، می‌توان به لهستان، نروژ، رومانی، ژاپن، استرالیا و چندین کشور عربی مانند مصر، عربستان سعودی، عراق، مراکش و لبنان نیز اشاره کرد.

گزارش امیرعبداللهیان از نشست گفت وگوی ایرانی - عربی

وزیر امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، گزارشی از سومین نشست گفت وگوهای ایرانی - عربی ارائه کرد.

حسین امیرعبداللهیان در پیامی تصریح کرد: عصر امروز در جریان سخنرانی در سومین نشست گفت‌وگوهای ایرانی - عربی که به همت شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان برگزار شد، تاکید کردم که از مرحله گفت‌وگوهای ایران- عربی عبور کرده ایم و اکنون در مرحله‌ گفت‌وگوهای منطقه‌ای و فراتر از آن، همکاری‌های منطقه‌ای قرار داریم.

وی افزود: نشست‌های نخبگانی و مباحث عالمان و اندیشمندان منطقه را راهی موثر برای پالایش اذهان و افکار از ادراکات ناصواب و بدون مبنا درباره یکدیگر دانستم.

عبداللهیان تصریح کرد: ایران برای ارتقا و تعمیق تفاهم و همدلی بین کشورهای منطقه مصمم است و رویکرد قطعی دولت در برجسته سازی سیاست همسایگی، ناظر به درک همین نکته اساسی است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: به راهبرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توسعه و امنیت پایدار، همگرایی و همکاری منطقه‌ای اشاره کردم و رفع اشغالگری و خلع سلاح هسته‌ای رژیم صهیونیستی در جهت تحقق کامل صلح، ثبات و امنیت کامل و حقیقی در غرب آسیا را ضروری دانستم.

عبداللهیان افزود: در پایان طی مصاحبه اختصاصی در مورد مناسبات تهران و قاهره گفتم: در چارچوب توافق روسای جمهور ایران و مصر، ما مذاکرات رو به جلویی با آقای سامح شکری در مسیر ارتقای روابط قاهره و تهران داریم. گام های مشترکی برداشته ایم و این مسیر درست را مشترکا ادامه خواهیم داد. نگاه راهبردی به گفت‌وگو و همکاری های منطقه ای طیف گسترده ‌ای را در جهان اسلام و جهان عرب از جمله مصر شامل می شود.

دیدار امیر قطر و اعضای هیأت کنگره آمریکا

امیر قطر در جریان دیدار با تعدادی از اعضای کنگره آمریکا به بررسی تداوم تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه پرداخت.

 تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر روز یکشنبه با شماری از اعضای کنگره آمریکا که به قطر سفر کرده‌اند، دیدار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی قطر «قنا»، امیر قطر و اعضای هیأت این کنگره آمریکایی درجریان این دیدار درخصوص روابط دوستانه و همکاری راهبردی میان دو کشور در زمینه‌های مختلف و نیز تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

هیأت کنگره آمریکا شامل «آمی بِرا» عضو کمیته فرعی امور خارجی برای منطقه هند و اقیانوس آرام، «سالود کارباجال» عضو کمیته فرعی حمل و نقل و زیرساخت برای گارد ساحلی و حمل و نقل دریایی، «دِرِک کیلمر» نماینده دموکرات، «خوآن فارگاس» عضو کمیته خدمات مالی و چند تن دیگر بود.

پیشتر وزارت خارجه قطر در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود، «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور در دیدار با هیأتی از کنگره آمریکا، تحولات اوضاع غزه و تلاش میانجی‌ها برای پایان دادن به جنگ غزه، روابط راهبردی نزدیک قطر و ایالات متحده آمریکا و راه‌های حمایت و توسعه آن را مورد بحث قرار داد.

فرمان امیر کویت برای تشکیل کابینه جدید

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) خبر داد امیر کویت با صدور فرمانی دولت جدید این کشور را به ریاست «احمد عبدالله الاحمد» تشکیل داد.

ترکیب دولت جدید کویت یکشنبه شب، دو روز پس از انحلال پارلمان و تعلیق برخی از مفاد قانون اساسی، رسانه‌ای شد.

به نقل از آناتولی، دستور «مشعل الأحمد الجابر الصباح»، امیر کویت برای انحلال مجلس الامه (پارلمان) و تعلیق برخی از مفاد قانون اساسی برای مدت حداکثر چهار سال صادر شد؛ این دومین دولت تحت حکومت مشعل الاحمد الجابر الصباح امیر کویت است.

به گزارش خبرگزاری کویت، دولت جدید شامل ۱۳ وزیر است که می‌توان در میان وزرا به تعیین «فهد یوسف سعود الصباح» در سمت معاون اول نخست وزیر، وزیر دفاع و سرپرست وزارت کشور و «عبدالله علی عبدالله آل یحیا» در سمت وزارت خارجه اشاره کرد.

امیر کویت روز جمعه در سخنانی که از تلویزیون دولتی پخش شد، گفت: ما دستور انحلال پارلمان و تعلیق برخی از مفاد قانون اساسی را برای حداکثر چهار سال ـ که طی آن همه جوانب روند دموکراتیک ارزیابی می‌شود ـ صادر کردیم.

مدت‌هاست که تنش در روابط دولت و پارلمان کویت حاکم است. استیضاح‌های مکرر از سوی نمایندگان و نیز انحلال چندین باره مجلس الامه بارها منجر به استعفا یا برکناری دولت شده است.

امضای تفاهمنامه همکاری امنیتی مشترک میان سوریه و عراق 

سرلشکر «محمد الرحمون» وزیر کشور سوریه روز یکشنبه با «عبدالامیر الشمری» همتای عراقی خود در بغداد تفاهم نامه همکاری امنیتی مشترک امضا کرد.

 سرلشکر الرحمون در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با الشمری گفت: همکاری با طرف عراقی در همه زمینه‌ها به ویژه امنیتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، زیرا ما از تروریسم در کشورهای خود آسیب دیده‌ایم.

وی ادامه داد: پدیده جنایتکارانه‌ای وجود دارد که توسط باندهای قاچاق مواد مخدر و افراد انجام می‌شود. از این روی، تفاهم نامه همکاری امنیتی مشترکی را امضا کردیم.

الرحمون تاکید کرد: همکاری‌های امنیتی قبلی با عراق در زمینه کنترل مواد مخدر، منجر به انهدام برخی شبکه‌ها و کشف مقادیری مواد مخدر شد.

وی خاطرنشان کرد: عراق در از بین بردن باندهای جنایتکار داعش به دستاوردهای بزرگی دست یافته است. همچنان کانون‌هایی برای سازمان تروریستی داعش در سوریه وجود دارد که هرازگاهی حملاتی را انجام می‌دهند و ما مصمم هستیم که تروریسم را کامل از بین ببریم.

الشمری نیز در این کفرانس مطبوعاتی گفت: در جریان مذاکرات با طرف سوری، تمامی موارد در دستور کار و امضای تفاهمنامه همکاری امنیتی مشترک بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الشمری توضیح داد که این تفاهم نامه شامل همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، کنترل مرزهای بین‌المللی، استرداد افراد تحت تعقیب، مبارزه با جرایم سازمان یافته و پولشویی است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۷
مغز براندازان هم اکنون
با این رزمایش بین المللی دیگه خیلی ها کاسه کوزه شونو جمع میکنن

مغز براندازان وقتی آمریکا و چند کشور دیگه اومدن دریای سرخ برای مقابله با یمن
با این ائتلاف بین المللی دیگه یمنی ها باید کاسه کوزه شونو جمع کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
معلومه که سنت اونقدر نیست که از جنگ صربستان یادت بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
بیخود زور نزن
خاورمیانه ملعبه دست ابرقدرتهاست
ما هم متاسفانه خودمونو قاطی کردیم

مطمئن باش روزبروز اوضاع بدتر از این خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دیوان بین المللی کیفری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
قدرت نظامی آمریکا چنان است که در عین واحد می تواند با 3 کشور از جمله روسیه و چین وارد جنگ شده و آنها را شکست دهد.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
چرا این ناشناس ۱۲:۲۱ بجای پرچم آلبانی پرچم ایران را نمایش داده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
ناشناس با پیام روزانه تکراری
اگه آمریکا میتونه با سه کشور بجنگه و هر سه رو شکست بده به جای کامنت روزانه مرگ بر روسیه و چین بگو به یکیشون حمله کنه تموم شه دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
ببینیم توی این مانور چند تا کشته و زخمی میدن
رزمایش قلدرها و نوچه های عربی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
سه کشور شرور روسیه، چین و کره شمالی با تهدید نظامی همسایگان و دیگر کشورها دنیا را به گند کشیده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
اونی که دنیارو به گند کشیده یانکی های قوم لوطی هستن
ببینید یک گروه کوچک با تجهیزات ابتدایی بدون هواپیما و تانک و در محاصره کامل دو دهه ای ولی شیردل چطور ترس و وحشتی در وجود رژیم اپارتاید و جماعت شغال ها و کفتارها (آمریکا و انگلیس و فرانسه و یک مشت نوکر و خدم و هشم دیگه) انداخته که همه جمع شدن از این رژیم حمایت نظامی کنند و چپ و راست هم این جماعت شغال و کفتار هم رزمایش با عنوان شیر آماده و شیر فلان و شیر بهمان برگزار می کنند!
مغز غربگدا وقتی روسیه رزمایش برگزار می کنه: روسیه و کره شمالی ترسیدن و رزمایش برگزار می کنند.
مغز غربگدا وقتی آمریکا و نوکرانش چپ و راست در اروپا و افریقا و آسیا و کره رزمایش برگزار می کنند: این نشان دهنده قدرت آمریکاست! عجب ارتشی! عجب هواپیمایی! عجب...
بالاخره برای ما روشن کنید کدام خبرتان صحیح است .
آغاز رزمایش بزرگ اردن با آمریکا، فرانسه، انگلیس و 30 کشور دیگر، گزارش ا
برگزاری رزمایش آمریکا، ناتو، مراکش و ۲۰ کشور دیگر،
هر دو مقاله با جند تا فاصله قابل رویت هستند.
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
چه ربطی داشت؟
یک زمانی سرمایه گذاری روی گروه های ناراضی در منطقه جواب می داد . اما اکنون باید برای پیش‌برد مقاصد خود بدنبال پیدا کردن دولت‌های دوست بود. پیشرفت تکنولوژی روز به روز بر قدرت کنترل دولت‌ها افزوده است و از قدرت گروه ها کم نموده
روسیه یک مشکل بزرگ برای بشریته هیچ همسایه ای از دستش راحت نبوده در طول تاریخ فقط هم حرف زور میفهمه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
روسیه نه اسرائیل
یه عده چقدر کامنت تکراری میدن اگه حرف تازه ای ندارین سکوت پیشه کنید ربات هستین مگه هی کامنت کپی پیس میکنین .
مرگ بر روس و انگلیس
کشور ما در طول تاریخ بزرگترین ضربات رو از این دو کشور منحوس خورده .
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
الان 60 ساله آمریکا ابرقدرته جهان و در حال ادم کشی در سراسر کره زمینه.
کجائی؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
آمریکا خودش مستعمره انگلیس بوده
مهران آمریکا و انگلیس یک کشور هستن در غالب دو ملت
یک تار موی رزمندگان مقاومت به تمام تجهیزات و ارتش اسرائیل و آمریکا می ارزد چون کل ارتش و تجهیزات اسرائیل و آمریکا و انگلیس و شرکای آنها ارزش معنوی و قدرت شفاعت ندارند
امیدوارم رزمندگان مقاومت در صورت شهادت ما را هم مورد شفاعت قرار دهند
با این رزمایش ها مثلا می خوان بگند ما هم هستیم.
اما در حمله ایران هیچ غلطی نتونستند بکنند و موشک ها به اهدافشون اصابت کردند.
خاک بر سر اردن خائن.
لبنان ؟
در فکر این هستم جایگاه اردن کجاست؟ گاهی با این و گاهی با اون
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی