بازدید 9902
۸

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.
کد خبر: ۱۲۳۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶ 14 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، تغییر تقویم آموزشی مدارس (زمان آغاز و پایان سال تحصیلی) از موضوعاتی است که دستخوش سیاست‌گذاری‌های متفاوت بوده است.

در بازه‌هایی از زمان (دهه ۷۰)، آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان از اول شهریور بود که این موضوع به دلیل برخی از شرایط به ویژه گرمای هوا با تبعات منفی بر کیفیت تحصیل دانش‌آموزان همراه بود.

در نهایت مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۶ با تصویب یک قانون تأکید کرد: زمان بازگشایی مدارس در سراسر کشور همه ساله اول مهر ماه بوده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

اواخر سال ۱۴۰۲ یکبار دیگر موضوع تغییر تقویم آموزشی مدارس مطرح شد و در همین ارتباط میثم لطیفی؛ رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: از مجلس خواستیم این اجازه را داشته باشیم که شروع سال تحصیلی برای دانش‌آموزان لزوماً از ابتدای مهرماه نباشد. قرار است بتوانیم با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش‌وپرورش و وزارت آموزش‌وپرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم که این موضوع به مصرف انرژی و سلامت فرزندان در مناطق جغرافیایی مختلف در کشور کمک می‌کند.

در همین ارتباط محمود امانی طهرانی؛ دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تقویم آموزشی تهیه شده است که به شورای عالی آموزش و پرورش جهت بررسی ارجاع شد و این شورا اصلاحاتی اعمال و آن را به مجلس بازگرداند.

وی افزود: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد و هم اکنون در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی که این طرح به مصوبه مجلس تبدیل شود، مصوبه قبلی که زمان آغاز و پایان سال تحصیلی را تعیین کرده بود، لغو می‌شود و اختیارات بیشتری به آموزش و پرورش با توجه شرایط مختلف در جغرافیای کشور داده می‌شود.

امانی طهرانی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در برگزاری امتحانات نهایی خلل ایجاد می‌کند یا خیر، گفت: امتحانات نهایی امری است که در یک برنامه واحد کشوری قابل ارائه است، اما در بسیاری از مناطق می‌توانند مدت سال تحصیلی را با برنامه‌ریزی بهتر با توجه به شرایط آب و هوایی خود تنظیم کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸
اخرش به این نتیجه خواهند رسید که همین زمان بهترین....البته بعد از چند سال امتحان کردن
سالهای قبل هم این کار را کردند و بعد به این نتیجه رسیدند کار خوبی نیست. چرا دوباره میخوان آزمایش کنند؟
اینها همه طرح‌های الکی و به‌درد نخوره و باعث هیچ موفقیتی هم نمیشه و اصلاً معلوم نیست که اصل ماجرا را چرا ول کرده‌اید و به فرع موضوع پرداخته‌اید؟ به وضعیت معیشتی معلمان به جد رسیدگی کنید و دغده‌های آنان را تا حد ممکن رفع کنید، قرب و ارزش معلمی را در جامعه مجدداً زنده کنید. تجهیز مدارس را انجام دهید، مدارس کپری و مدارس غیر‌انتفاعی را جمع‌‌آوری کنید. ببینید آیا نتیجه معقول گرفته می‌شود یا نه؟
مجازي كننيد ههه
چه تاثیری توی اموزش یا دیگر منابع کشور داره؟ به جز اینکه برنامه ریزی خانواده را بترکانید هیچ خاصیت دیگری نداره مثل عقب و جلو بردن ساعت ها که هیچ تاثیری در هیچ جای این کشور نداشت
با سلام
جان باباتون بیخیال این تقویم بشید
ما خودمون قربانب دستکاری تو سیستم آموزشی بودیم
از نظام آموزشی جدید دبیرستانی ترمی - واحدی و پیش دانشگاهی و سالی واحدی و...
- نمیخواهیم فردا مشخص بشه نفوذی ها جهت تخریب همین اندک سواد وارد داستان شده اند
دیگه با بچه هامون بازی نکنید من یکی از اول مهر میفرستم بچه را مدرسه هیچ لزومی هم برای افزایش یا کاهش سال تحصیلی نمیبینم
قدیم نیم متر برف میومد و دما تا 30 درجه منفی میشد مدرسه تعطیل نمیشد حالا شب فکر میکنن شاید تا صبح برف بیاد مدرسه رو تعطیل میکنن صبح میبینن سامانه خالی رد شده
به علت هماهنگی تدریس و برگزاری امتحانات و کنکور این طرح غیر قابل اجرا می باشد.
بعلت تنوع آب و هوائی ایران ، بهتر بود هر استان مستقلاً این قبیل تصمیمات را میگرفت .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست