بازدید 2227

سیگنال مهم چین به بازار جهانی نفت

آمارهای جدید نشان می دهد واردات نفت خام چین در ماه مارس 6 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش یافت، آن هم در شرایطی که واردات نفت خام در سه ماهه اول سال گذشته در بحبوحه حجم بالای نفت خام روسیه به چین ثابت بود.
کد خبر: ۱۲۳۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹ 13 April 2024

به گزارش تابناک، بر اساس داده های اداره کل گمرک چین ، این کشور در ماه گذشته 49.05 میلیون تن نفت خام وارد کرده است که برابر با 11.55 میلیون بشکه در روز است. 

این رقم 6.2 درصد در مقایسه با حجم بیش از 12 میلیون بشکه در روز مارس 2023 کمتر است - زمانی که چین در حال بهبودی از محدودیت های کاهش یافته مرتبط با کووید بود.

واردات در ماه گذشته بالاتر از میانگین ژانویه تا فوریه بود و به افزایش 0.7 درصدی واردات خام چین در ژانویه تا مارس 2024 کمک کرد.  واردات نفت خام چین در ژانویه و فوریه 5.1 درصد نسبت به دو ماه مشابه سال گذشته افزایش یافت، زیرا تقاضا برای سوخت در تعطیلات سال نو افزایش داشته است.

رقابت چین و هند در خرید نفت روسیه

در واقع، بخش عمده ای از افزایش واردات نفت خام چین در هفته های اخیر به دلیل عرضه های ارزان و فراوان نفت خام روسیه بوده است، که - که در مسیر هند به دلیل تحریم های ایالات متحده با مشکل مواجه شده است - جایگاهی را در بزرگترین واردکننده نفت خام جهان پیدا کرده است.

داده‌های ردیابی نفتکش‌های Kpler در ماه گذشته نشان می‌دهد که انتظار می‌رفت چین در ماه مارس حجم بالایی از نفت را از روسیه وارد کند، زیرا در حال جمع‌آوری محموله‌هایی است که هند از خرید آن خودداری کرده است.

 انتظار می‌رفت که چین در ماه مارس از 1.7 میلیون بشکه در روز نفت خام روسیه وارد کند زیرا پالایشگاه‌ها در مسیر واردات بی‌سابقه سوکول روسیه بودند که هند اخیراً از آن دوری کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار