بازدید 2567

دلایل افزایش صادرات نفت به چین

در حال حاضر به طور متوسط روزانه 400 هزار بشکه نفت به هند و کمتر از 400 هزار بشکه به چین نفت خام صادر می شود.
کد خبر: ۱۷۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۰ 15 July 2011
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه افزایش صادرات نفت به چین خطر نیست، از واردات بنزین سوپر خبر داد و گفت: ایران برای فروش نفت خود هیچگونه تخفیفی نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاري مهر سیدمحسن قمصری درباره طرح جدید آرامکوی عربستان برای تصاحب سهم بیشتری از بازارهای جهانی نفت و احتمال تصاحب سهم ایران در برخی از بازارهای منطقه ای، گفت: عربستان سعودی قطعا یک رقیب نفتی برای ایران است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه هر تولیدکننده بزرگ نفت سعی دارد که نفت خود را روی دستش نگه ندارد، تصریح کرد: ایران هم برنامه هایی برای حفظ سهم تولید نفت خود در بازارهای مختلف دارد.
 
این مقام مسئول همچنین در پاسخ به این سئوال مهر که عربستان قصد ارائه تخفیفهایی در فروش نفت صادراتی خود به خریداران بین المللی را دارد؛ آیا ایران هم تخفیف خواهد داد؟ اظهار داشت: ایران هیچ گونه تخفیفی پایین تر از قیمتهای رسمی خود به خریداران خارجی نمی دهد و عربستان هم تخفیف نخواهد داد زیرا بازار جهانی آمادگی آن را ندارد.
 
افزایش صادرات نفت به چین خطر نیست
 
وی در پاسخ به این سئوال مهر که کارشناسان از افزایش صادرات نفت ایران به چین ابراز نگرانی می کنند، بیان کرد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه 400 هزار بشکه نفت به هند و کمتر از 400 هزار بشکه به چین نفت خام صادر می شود.
 
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با اعلام اینکه بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان قصد دارند سهم بیشتری از بازار نفت هندوستان و چین را تصاحب کنند، اعلام کرد: ایران هم به اصلاح قصد ندارد همه تخم مرغهای خود را در یک سبد قرار دهد و حجم صادرات نفتی که به چین و هند می شود از کل صادرات نفت ایران رقم خیلی بالایی نیست.
 
این مقام مسئول با یادآوری اینکه بسیاری از کشورهای در هند و چین پالایشگاه می سازند که نفت بیشتری به این کشور ها صادرکنند، تبیین کرد: در شرایط فعلی افزایش صادرات نفت ایران به چین را نباید یک خطر اعلام کرد.
 
قمصری با بیان اینکه هم اکنون با وجود افزایش صادرات نفت به چین بازارهای نفتی ایران در آسیا و اروپا حفظ شده است، اعلام کرد: سیاست ایران توزیع مناسب نفت خام به همه مصرف کنندگان جهان است.
 
 

 
 
ایران نفت روی آب ندارد
 
مدیر امور بین المللی شرکت ملی نفت ایران تاکید بر اینکه در شرایط فعلی ظرفیت تولید نفت ایران حدود 4.2 میلیون بشکه در روز استف گفت: همچنین ظرفیت پالایش نفت ایران هم حدود 1.6 میلیون بشکه در روز برآورد می شود که مابقی آن به بازارهای جهانی صادر می شود.
 
قمصری با یادآوری اینکه در شرایط فعلی ایران هیچ گونه نفت روی آبی ندارد، تصریح کرد: در شرایط فعلی صادرات نفت با مشکلی مواجه نیست بلکه مشکل اصلی در نقل و انتقال منابع مالی و اعتباری حاصل از فرونش نفت است.
 
حجم بدهی های نفتی هند چقدر است؟
 
این مقام مسئول در ادامه در پاسخ به مهر مبنی بر حجم دقیق بدهی های نفتی پالایشگاههای هند به ایران، توضیح داد: در شرایط فعلی به طور متوسط سالانه ارزش صادرات نفت ایران به هند حدود 12 میلیارد دلار بوده و به عبارت دیگر ماهانه یک میلیارد دلار نفت خام به پالایشگاههای این کشور آسیایی تحویل داده می شود.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون مذاکرات دو کشور برای حل و فصل اختلافات ارزی در حال انجام است، بیان کرد: تغییر نوع ارز و یا واردات طلا به جای پول نفت از اختیارات و صلاحدید بانک مرکزی است.
 
قمصری با بیان اینکه هم اکنون شرکت ملی نفت ایران تنها مسئولیت بازاریابی و صادرات نفت را بر عهده دارد، تاکید کرد: پیش بینی می شود به زودی اختلافات نفتی ایران – هند به پایان برسد.
 
واردات بنزین سوپر ادامه دارد
 
به گزارش مهر، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران همچنین در جمع خبرنگاران درباره واردات بنزین، توضیح داد: در حال حاضر ایران بنزین معمولی وارد نمی کند و واردات فقط به صورت بنزین سوپر انجام می شود.
 
این مقام مسئول با یادآوری اینکه هدف از واردات بنزین سوپر افزایش عدد اکتان بنزین تولیدی پالایشگاههای داخلی است، یادآور شد: در تمامی کشورهای جهان هم پالایشگرها اقدام به واردات بنزین سوپر برای بالانس اکتان بنزین می کنند.
 
قمصری با اعلام اینکه واردات بنزین سوپر را نباید جز آمار واردات بنزین قلمداد کرد افزود: واردات بنزین سوپر موضوع غیر طبیعی نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان