بازدید 2048

هشدار برای بازارهای جهانی سوخت

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز جمعه هشدار داد که ممکن است 600 هزار بشکه در روز از ظرفیت پالایشگاه‌های روسیه در سه ماهه دوم در نتیجه حملات پهپادهای اوکراین به پالایشگاه‌های روسیه خاموش شود و به طور بالقوه بازارهای سوخت جهانی را بر هم بزند.
کد خبر: ۱۲۳۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸ 13 April 2024

به گزارش تابناک، بر اساس گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی ، «بازارهای جهانی به صادرات گازوئیل، نفتا و سوخت جت روسیه متکی هستند، در حالی که سیستم‌های پالایشی در آسیا مقادیر قابل توجهی از باقیمانده‌های مستقیم  این کشور را جذب می‌کنند تا مواد اولیه واحدهای ارتقاء یافته را تقویت کنند.

 
به دلیل کاهش کارکرد پالایشگاه های روسیه، اختلالات پیش بینی نشده در اروپا و ادامه فعالیت کند چین، آژانس پیش بینی خود از ظرفیت پالایشگاه های جهانی در سال جاری را 160000 بشکه در روز کاهش داد و اکنون پیش بینی می کند که با افزایش 1 میلیون بشکه ای در روز به 83.3 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
 

ناآرامی در جهان تشدید شده است

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد ناآرامی در بازار جهانی محصولات به دلیل اختلال در پالایشگاه های روسیه تشدید شده است. حملات اوکراین به پالایشگاه‌های نفت روسیه در ماه‌های اخیر تشدید شده و ظرفیت پالایشی روسیه را کاهش داده و گفته می‌شود، نگرانی کاخ سفید در مورد افزایش قیمت‌های جهانی را افزایش داده است.
 
فایننشال تایمز ماه گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش داد که واشنگتن بارها اوکراین را تشویق کرده است تا حملات پهپادی خود به تاسیسات نفتی روسیه را متوقف کند، زیرا واشنگتن معتقد است این عملیات ممکن است به انتقام روسیه و افزایش قیمت جهانی نفت منجر شود. 
 
بر اساس برآوردهای رویترز، 14 درصد از کل ظرفیت پالایشی روسیه در نتیجه حملات پهپادهای اوکراینی غیرفعال شده است. بر اساس گزارشی که هفته گذشته در روزنامه روسی کومرسانت منتشر شد، تولید بنزین روسیه در هفته آخر مارس در مقایسه با میانگین فوریه به دلیل خسارات پالایشگاهی ناشی از حملات پهپاد ها 12 درصد کاهش یافت. همچنین، افزایش واردات نفت از بلاروس نیز مانع از توجه بازار داخلی به این تاثیر شده است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست