بازدید 1617

آمریکا آبرویش را صرف حمایت از نسل‌کشی درغزه کرده

نماینده دائم کشورمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آمریکا تمام اعتبار و آبروی خود را صرف حمایت از نسل کشی در غزه کرده است.
کد خبر: ۱۲۳۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۶ 09 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛  امیرسعید ایروانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که به منظور بحث درباره اقدامات شورای امنیت در خصوص وضعیت غزه برگزار شد، افزود:به رغم تمام خواسته‌های بین المللی و تصویب قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت مبنی برای برقراری آتش بس، با بی اعتنایی اسرائیل به قواعد بین المللی و بمباران بی امان و تداوم نسل کشی علیه مردم غزه، وضعیت ویرانگر غزه همچنان ادامه دارد و اوضاع امنیتی و انسانی در منطقه تشدید شده است.

ایروانی اضافه کرد: اقدامات وحشیانه و نسل کشی در غزه و همچنین نقض مکرر قوانین بین المللی بدون رضایت صریح و حمایت همه جانبه سیاسی، مالی و نظامی و مشارکت ایالات متحده امکان پذیر نبود و از سوی دیگر آمریکا بازی ریاکارانه‌ای در شورای امنیت دارد.

وی گفت: هدف واقعی واشنگتن با پیشنهاد پیش نویس قطعنامه - که در ۲۲ مارس توسط روسیه و چین وتو شد، تدوین متنی مبتنی بر مصالحه نبود بلکه با ایجاد پیش‌شرط‌هایی برای آتش‌بس و گنجاندن عناصر سیاسی غیرقابل قبول، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده قصد داشت به اسرائیل برای انجام عملیات نظامی در رفح چراغ سبز نشان دهد و دست اسرائیل برای تداوم پاکسازی قومی در غزه را باز بگذارد و به نحو ریاکارانه این اقدامات تحت عنوان پیشنهاد آتش بس انجام شده است.

سفیر ایران افزود: ایالات متحده با ایفای نقشی مخرب، تمام ابزار‌های سیاسی و دیپلماتیک برای جلوگیری از برقراری آتش بس را از کار انداخته و عمدا تلاش‌های چندجانبه تحت نظارت سازمان ملل را به خاطر منافع خودخواهانه ژئوپلیتیکی خود در منطقه خاورمیانه تضعیف کرده است.

وی با اشاره به عدم پایبندی رژِیم صهیونیستی به تعهدات بین المللی و قطعنامه شورای امنیت در خصوص آتش بس گفت: این وضعیت ثابت می‌کند که ما به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تحت فصل هفتم نیاز داریم و این رژیم باید مشمول مجازات‌های بین المللی شود.

نماینده دائم کشورمان همچنین با اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق وشهادت هفت نفر از وابستگان نظامی کشورمان در این حادثه افزود: با این اقدام رژیم اسراییل مرتکب نقض آشکار منشور ملل متحد، قوانین بین المللی، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه شد که ننگ عمیقی برای اصل مشترک جامعه بین المللی، یعنی مصونیت کارکنان و اماکن دیپلماتیک و کنسولی است.

وی تاکید کرد:مصونیت اسرائیل از مجازات بین المللی، مشروعیت قوانین بین المللی را به چالش می‌کشد و مایه تاسف است که شورای امنیت نتوانسته به صورت یکپارچه این حملات تروریستی را محکوم کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار