بازدید 1505
۲

آمریکا چقدر به اسرائیل کمک مالی کرده است؟

گزارشی که از سوی اندیشکده «شورای روابط خارجی» آمریکا منتشر شده رژیم صهیونیستی را بزرگترین دریافت کننده کمک‌های خارجی اعلام کرده است.
کد خبر: ۱۲۳۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰ 06 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، داده‌های «آژانس توسعه بین‌المللی» آمریکا که در گزارش اندیشکده شورای روابط خارجی مورد استناد قرار گرفتند نشان داده‌اند رژیم صهیونیستی در فاصله سال‌های ۱۹۴۶ تا ۲۰۲۳، ۲۹۷ میلیارد دلار کمک خارجی از ایالات متحده آمریکا دریافت کرده و تبدیل به بزرگترین طرف خارجی دریافت‌کننده کمک‌های واشنگتن شده است.

در این گزارش با فاش کردن این مساله که رژیم صهیونیستی تبدیل به اصلی‌ترین متحد در بیرون از اعضای ناتو برای آمریکا شده نوشته شده که این رژیم «دسترسی ممتاز به پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌های و تجهیزت نظامی آمریکا دارد.»

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در این گزارش نوشته شد کمک‌های نظامی آمریکا به تل‌آویو بعد از عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ طوفان الاقصی و متعاقب آن حملات رژیم صهیونیستی به غزه که به شهادت ده‌ها هزار نفر در این باریکه منجر شد با انتقادات فراوانی مواجه و تبدیل به موضوع بحثی داغ در سطح جهانی شد.

در گزارش این اندیشکده آمریکایی نوشته شده است: «اسرائیل از زمان تاسیس به عنوان بزرگترین دریافت‌کننده تصاعدی کمک‌های خارجی آمریکا بوده و مجموع کمک‌های نظامی و اقتصادی که دریافت کرده به حدود ۳۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.»

در این گزارش تصریح شده اسرائیل از سال ۱۹۴۶ تا ۲۰۲۳ ۲۱۶ میلیارد دلار کمک نظامی و ۸۱ میلیارد دلار کمک اقتصادی را از آمریکا دریافت کرده و مجموع این کمک‌ها به ۲۹۷ میلیارد دلار می‌رسد.

در فهرست همراه این گزارش بعد از رژیم صهیونیستی، مصر در رده دوم دریافت‌کننده بیشترین کمک‌های خارجی آمریکا قرار گرفته اما مجموع کمک‌هایی که از واشنگتن دریافت کرده شامل ۸۹ میلیارد دلار کمک نظامی و ۷۸ میلیارد دلار کمک اقتصادی می‌شود که تقریبا معادل نصف مبالغی که این رژیم دریافت کرده، است.

همچنین طبق این گزارش آمریکا کمک‌ اقتصادی چشمگیری را در بین ۱۹۷۱ تا ۲۰۰۷ در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.

در متن این گزارش آمده است: «اما امروز تقریبا تمامی کمک‌های آمریکا معطوف به حمایت از ارتش اسرائیل که در منطقه پیشرفته‌ترین است، می‌شود.»

آمریکا به دلیل اعطای این کمک‌های نظامی و تسلیح رژیم صهیونیستی، از این بابت که حملات این رژیم به نوار غزه به کشتار غیرنظامیان منجر شدند، هدف انتقادهای شدیدی واقع شده است.

واشنگتن در توجیه ارائه این کمک‌ها مدعی می‌شود رژیم صهیونیستی تضمین‌های مکتوب مبنی بر این که تسلیحات دریافتی از آمریکا را «مطابق با قوانین بین‌المللی» استفاده می‌کند ارائه کرده است.

اخیرا روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گزارش داد دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا با استفاده از «اختیارات وضعیت اضطراری» تنها دو معامله از بیش از ۱۰۰ معامله مهمات و تسلیحاتی که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون با رژیم صهیونیستی انجام داده را علنی کرده‌اند.

در این مقاله عنوان شد دولت آمریکا معاملات دیگر را با ذکر این که در ارقام پایین‌تر از حد ضرورت اعلام عمومی انجام شده‌اند تنها به کنگره اطلاع داده است.

در بخش دیگری از این گزارش ذکر شده آمریکا بعد از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ مهمات زیادی را از انبارهایش در اروپا به انبارهایی که از زمان دهه ۱۹۹۰ در سرزمین‌های اشغالی ساخته منتقل کرده است.

واشنگتن پست همچنین فاش کرد دولت آمریکا اخیرا فروش ۲۵ واحد جنگنده اف-۳۵ و موتور های هواپیما به همراه ۱۸۰۰ بمب هدایت نشده ۹۰۰ کیلویی «ام.کی۸۴» و ۵۰۰ بمب هدایت نشده «ام.کی۸۲» به رژیم صهیونیستی را تایید کرده اما آن را علنی نساخته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
۝۝۝۝۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
۝۝۝
﴿اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج﴾
۝۝۝
یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
۝۝۝
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
فقط مردم آمریکا باید فشار به سیاست مدارانشان را بیشتر کنند تا این کمک قطع شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار