بازدید 1009

(عکس) افزایش آب دریاچه ارومیه در اسفند ۱۴۰۲

عکسی جدید از افزایش سطح آب دریاچه ارومیه در فضای مجازی منتشر شده است.
کد خبر: ۱۲۲۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲ 31 March 2024

به گزارش «تابناک»، به دنبال بارش های خوب اوایل سال و رهاسازی حقابه های دریاچه اکنون سطح آب دریاچه به میزان قابل قبولی افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش در پی بارش­‌های اخیر صورت ­گرفته در اقصی نقاط کشور و اهمیت مدیریت تالاب­‌ها و احیای دریاچه­‌های کشور، سازمان نقشه­‌برداری کشور با استفاده از پردازش تصاویر ماهواره‌­ای لندست ۸، مساحت دریاچه ارومیه را در بازه سال­‌های ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مورد پایش قرار داده­ است.

سازمان نقشه­‌برداری کشور با استفاده از پردازش تصاویر ماهواره‌­ای لندست ۸، مساحت دریاچه ارومیه را در بازه سال­‌های ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مورد پایش قرار داده­ است.

روابط عمومی سازمان نقشه­‌برداری کشور اعلام کرد که این سازمان با همکاری اداره پردازش تصاویر و سنجش از دور و هم­چنین اداره نقشه‌­نگاری موضوعی و مبنایی، اقدام به پایش مساحت پهنه آبی دریاچه ارومیه در اسفندماه سال‌­های ۱۴۰۲-۱۴۰۱ کرده ­است.

 

در پی بارش­‌های اخیر صورت ­گرفته در اقصی نقاط کشور و اهمیت مدیریت تالاب­‌ها و احیای دریاچه­‌های کشور، سازمان نقشه­‌برداری کشور با استفاده از پردازش تصاویر ماهواره‌­ای لندست ۸، مساحت دریاچه ارومیه را در بازه سال­‌های ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مورد پایش قرار داده­ است.

پردازش­‌های صورت ­گرفته حاکی از برآورد مساحت دریاچه ارومیه در ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ و ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ به ­ترتیب برابر با ۱۸۱۹ و ۲۰۶۱ کیلومترمربع می‌­باشد.

در شکل زیر با مقایسه نتایج به‌­دست­ آمده در بازه سال­‌های ۱۴۰۲-۱۴۰۱، می­‌توان به­ وضوح این افزایش مساحت صورت ­گرفته در قسمت جنوبی دریاچه را در اسفندماه ۱۴۰۲ مشاهده ­کرد.

افزایش آب دریاچه ارومیه در اسفند ۱۴۰۲

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست