بازدید 6987
با تحولات منطقه و جهان

واکنش آمریکا به حمله تروریستی در روسیه/ حمله چین به کشتی های فیلیپینی/ آمادگی ۴ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطینی

واکنش آمریکا به حمله تروریستی در روسیه، حمله چین به کشتی های فیلیپینی، آمادگی ۴ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطینی، ابتلای همسر ولیعهد انگلستان به سرطان و واکنش سوریه به حمله تروریستی در روسیه از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰ 23 March 2024

 

بین الملل تابناک: واکنش آمریکا به حمله تروریستی در روسیه، حمله چین به کشتی های فیلیپینی، آمادگی ۴ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطینی، ابتلای همسر ولیعهد انگلستان به سرطان و واکنش سوریه به حمله تروریستی در روسیه از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. 

واکنش آمریکا به حمله تروریستی در روسیه

«جان کربی» عضو شورای امنیت ملی آمریکا و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی این شورا عصر جمعه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن، با قربانیان حمله تروریستی آشکار در مسکو ابراز همدردی کرد و گفت: «تصاویر وحشتناک هستند و تماشای آن سخت است. ما با قربانیان این تیراندازی وحشتناک ابراز همدردی می کنیم.»

کربی در عین حال گفت که نمی توان در مورد جزئیات آن صحبت کرد، چون وقایع درحال اتفاق افتادن هستند.

این سخنگوی کاخ سفید گفت: «ما اوکراین را تشویق به حمله به داخل خاک روسیه نمی‌کنیم یا این کشور را قادر به این اقدام نمی سازیم. در حال حاضر هیچ نشانه ای مبنی بر دست داشتن اوکراین یا اوکراینی ها در این تیراندازی وجود ندارد.»

در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از ۱۴ نفر کشته و حداقل یکصد نفر محبوس برجای گذاشته است.

حمله چین به کشتی های فیلیپینی

فیلیپین مدعی شد که گارد ساحلی چین صبح امروز (شنبه) مانع تردد یک کشتی کوچک تدارکاتی فیلیپینی شده و با آب‌پاش به آن آسیب رسانده است.

به گزارش تارنمای خبری بارونز، ارتش فیلیپین اعلام کرد که «این حمله در حدود یک ساعت، در ساحل توماس شول دوم (Second Thomas Shoal) در دریای مورد مناقشه چین جنوبی رخ داد.»

بر اساس این گزارش، ارتش فیلیپین ویدئوی منتشر کرده است که نشان می‌داد یک کشتی سفید بارها با آب‌پاش به کشتی دیگری که در کنار آن حرکت می‌کرد، حمله کرده است.

ویدئوی دیگری نشان می‌دهد که یک کشتی سفید با علامت «گارد ساحلی چین» در فاصله ای نزدیک در حال عبور از مقابل یک کشتی خاکستری است.

ارتش فیلیپین در بیانیه‌ای بدون اشاره به میزان دقیق خسارات و یا تلفات جانی احتمالی این حادثه اعلام کرد: «قایق تدارکاتی UM۴ حدود ساعت ۰۸:۵۲ صبح (به وقت محلی) به دلیل ادامه انفجار توپ‌های آب‌پاش از کشتی‌های CCG متحمل خسارات سنگین شد.»

ارتش فلیپین همچنین اعلام کرد که یک کشتی محافظ گارد ساحلی این کشور «برای ارائه کمک» به قایق آسیب سر رسید و غائله ختم شد.

از سوی دیگر، گان یو (Gan Yu) سخنگوی گارد ساحلی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاروان فیلیپین «به رغم هشدارهای مکرر طرف چینی و کنترل مسیر، به زور وارد منطقه شد.»

وی تاکید کرد که چینی‌ها عملیات «کنترل، ممانعت و تخلیه را طبق قانون انجام دادند.»

سخنگوی گارد ساحلی چین با بیان اینکه «به شدت به طرف فیلیپین هشدار می‌دهیم»، گفت: گارد ساحلی چین همیشه آماده است تا قاطعانه از حاکمیت ارضی و حقوق و منافع دریایی کشور محافظت کند.

آمادگی ۴ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطینی

چهار کشور اروپایی از جمله اسپانیا اعلام کردند که آماده به رسمیت شناختن یک کشور مستقل فلسطینی به عنوان "تنها راه دستیابی به صلح و امنیت" در منطقه جنگ زده هستند.

به گزارش تارنمای شبکه یورونیوز، سران این چهار کشور از جمله اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی آنها روز جمعه در حاشیه نشست سران اروپا در بروکسل گرد هم آمدند تا درباره «آمادگی خود برای به رسمیت شناختن فلسطین» گفت وگو کنند و افزودند که آماده انجام این کار «زمانی که شرایط مناسب باشد» هستند.

در بیانیه مشترک این سازمان آمده است: ما موافق هستیم که تنها راه دستیابی به صلح و ثبات پایدار در منطقه، اجرای راه حل دو کشوری است که اسرائیل و فلسطین در کنار هم و در صلح و امنیت زندگی کنند.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا امروز جمعه پس از نشست شورای اروپا در بروکسل گفت که این کشور با سران ایرلند، مالت و اسلوونی توافق کرده تا اولین گام‌ها در راستای به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی را انجام دهند.

۹ کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در حال حاضر حق فلسطینیان را برای داشتن یک کشور بر اساس مرزهای موسوم به ۱۹۶۷ به رسمیت می شناسند که شامل کرانه باختری، نوار غزه و بیت المقدس شرقی می شود.

مالت، همراه با کشورهای شرق اروپا مانند بلغارستان، جمهوری چک، رومانی و اسلواکی، از سال ۱۹۸۸ حق فلسطینی‌ها برای داشتن کشوری مستقل را به رسمیت شناخته‌اند. در سال ۲۰۱۴، سوئد اولین کشور عضوی بود که به طور یکجانبه حق فلسطینی‌ها برای داشتن کشور را به رسمیت شناخت.

ابتلای همسر ولیعهد انگلستان به سرطان

کاترین الیزابت میدلتون شاهزاه ولز و همسر ویلیام ولیعهد انگلستان جمعه در پیامی ویدئویی اعلام کرد که به سرطان مبتلا شده است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، همسر ویلیام پسر ارشد چارلز پادشاه انگلستان در ماه ژانویه به مدت ۲ هفته در بیمارستان بستری شده بود.

دفتر میدلتون پیشتر در بیانیه‌ای که در رابطه با بستری شدن همسر ۴۲ ساله ولیعهد انگلستان منتشر کرده بود با اشاره به اینکه بستری شدن وی هیچ ارتباطی با بیماری سرطان ندارد، خبر از انجام یک عمل جراحی موفق بر روی وی داده بود.

به نوشته روزنامه دیلی میل، همسر ولیعهد انگلستان در هفته‌های اخیر در انظار عمومی ظاهر نشده و همین موضوع سبب شده است تا شایعات زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی درباره وی منتشر شود.

این در حالی است که چارلز پادشاه انگلستان نیز در ماه فوریه اعلام کرد که به بیماری سرطان مبتلا شده اما تاکنون اطلاعی درباره نوع سرطان وی منتشر نشده است.

واکنش سوریه به حمله تروریستی در روسیه

در اولین واکنش به حادثه تروریستی مسکو، وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دمشق حمله تروریستی به مجتمع کروکوس در نزدیکی مسکو، پایتخت روسیه را محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه سوریه در این ارتباط اعلام کرد که حمله تروریستی وحشیانه در نزدیکی مسکو بار دیگر روحیه تهاجمی و کنترل نشده در غرب را ثابت کرد.

پیش از این، ایران، مصر و اردن نیز حمله تروریستی در حومه مسکو را محکوم کرده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۹
چه حملات وحشتناکی با اب چین انجام داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
!!!چی ؟؟؟؟
آدم یاد فیلم تنت می‌افته!!!پنج نفر بدون هیچ مانعی وارد یک تالار می‌شوند و شروع به کشتن مردم می‌کنند و بدون هیچ مقاومتی از طرف نیروی امنیتی می‌روند آیا داستان همين است یا پشت پرده بازی‌های کثیف سیاسی جریان دارد و خون مردم بیگناه ملعبه این بازی.
چهار کشور اروپایی هم برای رفع مسئولیت دچار هذیان گوئی شده اند کشور فلسطین در کجا و توسط چه کسانی تشکیل میشود؟ همینطور روی هو ،ا چون چپ جهانی فقط می‌خواهد مردم خوششان بیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
راستی حال دایی جان ناپلئونت چطوره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
احسنت معلومه حواست جمعه
انکار آمریکا واقعیت دست داشتن آمریکا را در این ترور ناجوانمردانه تغییر نخواهد داد
بالاخره مشخص نشد که آیا واقغاً مقامات آمریکایی به روسیه در باره احتمال چنین حمله ای اطلاعات داده بودند و آیا مقامات امنیتی روسیه عمداً چنین هشداری را نادیده گرفتند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
آمریکا از این تهدید ها زیاد میکنه اما کسی محلش نمیده اما خوب بعضی وقت ها تک و توکیش رو عملی میکنه اینا تهدیده نه خبر رسانی
زمان اون رسیده که غرب بلایی که سر شوروی سابق آورد رو سر چین هم بیاره. تبدیل چین به چندتا بچه چین بی خطر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
با وجود دموکرات ها چنین چیزی غیرممکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
!!!مینی چین
روس پرستان داخلی سال جدید را متاسفانه با پختن حلوا شروع کردند
آمادگی ۴ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطینی

این هم یک شعار تو خالی است بدون اربابشان امریکا اب نمیخورند
راست میگید پویش سرطان یابی در مردم به راه بیندازید تا ماحصل تمام نشدنی گرونا را ببینید
کسی میدونه چرا جنبش فواحش از اسرائیل دفاع میکنه حتی یک نفرشون نسل کشتی کثیف اسرائیل رو محکوم نکرده؟ د
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
بعد از انتخابات تابناک به تنظیمات کارخانه برگشته.
غرب زده بدبخت ببین حتی اربابان شما دارن به سرطان دچار میشن بعد شما به خاطر مسائل پوچ جنسی از نسل کشی دفاع میکنی؟ که مثلا اسرائیل دنیارو بگیره ازدواج مرد با مرد آزاد بشه؟ میدونی چه سرنوشتی در انتظارته؟
سران این چهار کشور از جمله اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی آنها روز جمعه در حاشیه نشست سران اروپا در بروکسل گرد هم آمدند تا درباره «آمادگی خود برای به رسمیت شناختن فلسطین» گفت وگو کنند و افزودند که آماده انجام این کار «زمانی که شرایط مناسب باشد» هستند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خیلی جالبه ولی بررسی های غربی ها ( بخوانید استعمار غرب ) در جاهایی که به نفعشان نباشد یک هفتاد سال ناقابلی طول می کشد !
هی میگفتن پوتین سرطان داره یکی یکی خودشون سرطان گرفتن!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی