بازدید 3396

پاپ: اوکراین بدون احساس شرم با روسیه مذاکره کند

رهبر کاتولیک‌های جهان از مقامات دولت اوکراین خواست در آغاز گفت‌وگوهای صلح با روسیه شجاعت نشان دهند و آن را شرم‌آور ندانند.
کد خبر: ۱۲۲۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 10 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرد دولت اوکراین باید وارد گفت‌وگوهای صلح به روسیه شود و دراین زمینه شجاعت نشان دهد و آن را مایه شرمساری نداند.

پاپ فرانسیس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «RSI» سویس در پاسخ به اینکه آیا «برافراشتن پرچم سفید نشان‌دهنده شجاعت اوکراین است یا مشروعیت‌بخشی به طرف قوی‌تر» گفت: کسی که به مردم اهمیت می‌دهد و شجاعت بلندکردن پرچم سفید و آغاز مذاکرات صلح را دارد واقعا قوی است.

وی در عین حال افزود که وقتی کسی از شکست خود آگاه است، اشتباهی رخ داده است، لازم است شجاعت نشان داده و با مذاکره موافقت کند.

پاپ در ادامه افزود: ممکن است یک نفر احساس شرم کند، اما در غیر این صورت، قبل از اینکه همه چیز تمام شود، چند نفر دیگر کشته خواهند شد؟

به گفته پاپ فرانسیس مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه می‌تواند از طریق میانجی‌های بین‌المللی تسهیل شود. وی دراین‌باره افزود: مثلا ترکیه و سایر کشورها می‌توانند میانجی‌گری کنند. نباید از مذاکرات شرم داشت که از وقوع بدترین ها جلوگیری می کند.» پاپ تاکید کرد: «نکشیدن کشور به سوی خودکشی به شجاعت واقعی نیاز دارد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست