بازدید 1697

اعتراض اوکراین به اظهارات پاپ فرانسیس

وزارت خارجه اوکراین روز دوشنبه در اعتراض به اظهارات پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان سفیر واتیکان در کی‌یف را احضار کرد.
کد خبر: ۱۲۲۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۰ 12 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، این وزارتخانه اعلام کرد که به «ویسوالداس کولبوداس» سفیر واتیکان گفته که از «سخنان پاپ در مورد برافراشتن «پرچم سفید» ناامید شده است.»

وزارت خارجه اوکراین افزود که اظهارات پاپ «آنها (روسیه) را ترغیب می‌کند که بیش از پیش قوانین بین‌المللی را زیر پا بگذارند.»

پاپ فرانسیس در مصاحبه‌ای که شنبه پخش شد، گفت که اوکراین باید شجاعت برافراشتن پرچم سفید صلح را برای مذاکره با روسیه داشته باشد.

این اظهارات واکنش سریع کی‌یف و متحدان اوکراین را به همراه داشت. دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین یکشنبه در پستی در شبکه‌های اجتماعی در واکنش به سخنان پاپ اعلام کرد: پرچم ما زرد و آبی است. این پرچمی است که با آن زندگی می‌کنیم، می‌میریم و پیروز می‌شویم. ما هرگز پرچم دیگری را بالا نمی‌بریم.

از سوی دیگر، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در پاسخ به پرسشی درباره این سخنان اخیر پاپ رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: سخنان پاپ، ابعاد گسترده‌تری داشت اما به طور کلی، ایده‌ای که وی درباره آن صحبت کرد، کاملا قابل درک است، او به نفع مذاکرات صحبت کرد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز در مصاحبه رویترز در واکنش به اظهارات پاپ گفت: اکنون وقت آن نیست که درباره تسلیم شدن اوکراینی‌ها صحبت کنیم.

دبیرکل ناتو افزود: این یک فاجعه برای اوکراینی‌ها و برای همه ما نیز خطرناک خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست