بازدید 12502
با تحولات منطقه و جهان

کشته شدن ۳ ملوان آمریکایی در حمله موشکی انصارلله یمن/ صدور یک فرمان جنگی توسط رهبر کره شمالی/ اخراج نیرو‌های حافظ صلح روسیه توسط ارمنستان/ واکنش آمریکا به توقیف محموله نفتی خود در ایران

کشته شدن ۳ ملوان آمریکایی در حمله موشکی انصارلله یمن، صدور یک فرمان جنگی توسط رهبر کره شمالی، اخراج نیرو‌های حافظ صلح روسیه توسط ارمنستان، واکنش آمریکا به توقیف محموله نفتی خود در ایران و حمله آمریکا و انگلیس به فرودگاه الحدیده در غرب یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 07 March 2024

کشته شدن 3 ملوان آمریکایی در حمله موشکی انصارلله یمن/ صدور یک فرمان جنگی توسط رهبر کره شمالی/ اخراج نیروهای حافظ صلح روسیه توسط ارمنستان/ واکنش آمریکا به توقیف محموله نفتی خود در ایران

بین الملل تابناک: کشته شدن ۳ ملوان آمریکایی در حمله موشکی انصارلله یمن، صدور یک فرمان جنگی توسط رهبر کره شمالی، اخراج نیرو‌های حافظ صلح روسیه توسط ارمنستان، واکنش آمریکا به توقیف محموله نفتی خود در ایران و حمله آمریکا و انگلیس به فرودگاه الحدیده در غرب یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

کشته شدن ۳ ملوان آمریکایی در حمله موشکی انصارلله یمن

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای هدف قرار گرفتن کشتی «ترو کانفیدنس» متعلق به آمریکا توسط نیروهای مسلح یمن در خلیج عدن را تایید و همچنین اعلام کرد، در این حمله ۳ تن کشته و ۴ تن دیگر مجروح شده‌اند.

 طبق گزارش شبکه روسیا الیوم، سنتکام همچنین از واردشدن خسارت شدید به این شناور خبر داد.

 خبرگزاری فرانسه پیشتر نیز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده بود که خدمه کشتی هدف قرار گرفته شده در خلیج عدن از کشته‌ شدن دو تن در این حمله موشکی خبر دادند.

 پیش‌ از این، سی‌ان‌ان به نقل از دو مقام آمریکایی گفته بود که این حمله به کشتی با پرچم باربادوس دو کشته بر جای گذاشته که اولین تلفات آمریکایی‌ها از زمان آغاز حملات ارتش یمن به‌ حساب می‌آید.

 «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه چهارشنبه اعلام کرد، نیروهای دریایی این کشور، کشتی آمریکایی «TRUE CONFIDENCE» را با چندین موشک دریایی دقیق هدف قرار دادند و کشتی آتش‌ گرفته است.

صدور یک فرمان جنگی توسط رهبر کره شمالی

 روز پنجشنبه، رسانه‌های دولتی کره شمالی اعلام کردند که کیم جونگ اون، رهبر این کشور در جریان بازدید از یک پایگاه آموزشی نظامی خواستار تشدید «مانورهای عملی جنگ واقعی» شد.

خبرگزاری رسمی مرکزی کره شمالی اعلام کرد، کیم جونگ اون، در جریان بازدید از پایگاهی در منطقه غربی این کشور از امکانات آموزشی بازدید و مانورهای واقعی واحدهای نظامی را هدایت کرد؛ این دیدار دو روز پس از آن انجام شد که کره جنوبی و آمریکا، رزمایش سالانه سپر آزادی خود را برای تقویت بازدارندگی در برابر تهدیدهای هسته‌ای و موشکی کره شمالی آغاز کردند.

کره شمالی این رزمایش مشترک را محکوم کرده و هشدار داده است که کشورها «بهای گرانی» خواهند پرداخت.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، اون وظایف مهمی برای تشدید تمرینات عملی جنگ واقعی برای تضمین پیروزی در یک جنگ تعیین کرد. کیم همچنین به ارتش دستور داد تا رزمایش‌ها را برای بهبود توانایی‌های رزمی خود برای مهار دشمنان با «نیروی عظیم» و «کوچک‌ترین تلاش‌های آنها برای شعله‌ور کردن جنگ» افزایش دهند.

عکس‌های رسانه دولتی کره شمالی، کیم را نشان می‌دهد که با دوربین دوچشمی تمرینات را مشاهده می‌کند و با تفنگ AK-74 در موقعیت تیراندازی قرار دارد.

رزمایش نظامی بین کره جنوبی و ایالات متحده در حالی برگزار می شود که کره شمالی در ماه‌های اخیر با پرتاب موشک های کروز از خشکی و دریا و شلیک توپخانه در نزدیکی مرزهای پرتنش دریای غربی، آزمایش‌های تسلیحاتی خود را افزایش داده است. پیونگ یانگ این مانورهای نظامی مشترک را به عنوان تمرین برای تهاجم محکوم کرده است. سئول و واشنگتن این ادعاها را رد کرده و می گویند، تمرینات نظامی آنها ماهیت دفاعی دارد.

اخراج نیروهای حافظ صلح روسیه توسط ارمنستان

 ارمنستان روز چهارشنبه اعلام کرد که در ابلاغیه‌ای رسمی، خواستار اخراج نیروهای حافظ صلح روسی ساکن در این کشور شده و رسما از روسیه خواسته است تا نیروهای نظامی خود را از فرودگاه ایروان خارج کند.

آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ارمنستان به خبرنگاران گفت: ارمنستان موضع روشنی در این زمینه دارد و در نامه ای رسمی این موضوع را به روسیه اطلاع داده است.

بر اساس قراردادی که در سال ۱۹۹۲ با ارمنستان امضا شد، روسیه چندین یگان گارد مرزی را در نقاط مختلف کشور ارمنستان از جمله در فرودگاه زوارتنوتس ایروان، مستقر کرده است.

از زمان شکست ارمنستان در جنگ قره‌باغ و تسلط نیروهای جمهوری آذربایجان بر بخش‌های وسیعی از این منطقه، روابط مسکو و ایروان تیره شد. مقامات ارمنستان می‌گویند، نیروهای حافظ صلح روسیه در این جنگ مداخله نکردند.

هفته گذشته، رئیس پارلمان ارمنستان، خواستار خروج مرزبانان روسی از فرودگاه زوارتنوتس شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گفت: هیچ کس درباره اخراج مرزبانان روسی از طریق مجاری رسمی به ما موضوعی را ابلاغ نکرده است.

این اقدام دولت ارمنستان برای خروج مرزبانان روسی در حالی صورت گرفته که این کشور هفته گذشته مشارکت خود را در سازمان پیمان امنیت جمعی به رهبری مسکو (CSTO) به حالت تعلیق درآورد.

ایروان نشست سران سازمان پیمان امنیت جمعی را در پایان سال گذشته تحریم کرد و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان گفت کشورش معتقد است که سازمان پیمان امنیت جمعی به اهداف خود در قبال ارمنستان در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ دست نیافته است.

وی همچنین مسکو را متهم کرد که یک کمپین تبلیغاتی علیه کشورش به راه انداخته است.

واکنش آمریکا به توقیف محموله نفتی خود در ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به توقیف محموله نفتی کشورش به ارزش بیش از ۵۰ میلیون دلار از سوی دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل تهران به نفع بیماران پروانه ای در ایران، خواستار آزادی فوری آن شد.

 متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالاتی درباره توقیف محموله نفتی آمریکا از سوی ایران به ارزش بیش از ۵۰ میلیون دلار مدعی شد: «تحریم‌های ما همیشه برای تدارک اقلام بشردوستانه مانند مواد غذایی، دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی و کشاورزی استثنا قائل بوده است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعا کرد: «ما هیچ گاه جلوی رسیدن دارو به مردم ایران را نگرفته ایم.»

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که این سیاست همه دولت های مختلف آمریکا در اعمال تحریم های ضد ایرانی بوده است و خواستار آزادی فوری نفتکش «ادونتج سوئیت» از سوی ایران شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره دلیل توقیف کشتی های حامل کالاهای ایرانی از سوی آمریکا مدعی شد: «هیچ‌گاه اقلامی که از تحریم معاف بوده، توقیف نشده و آنچه ضبط شده طبق قانون ایالات متحده آمریکا انجام شده است.»

میلر ادعا کرد: «ایران در سال های اخیر چندین کشتی در حال تردد در آب‌های خاورمیانه را غیرقانونی توقیف کرده است. تداوم آزار و اذیت ایران برای کشتی‌ها و مداخله در حقوق و آزادی‌های دریانوردی در آبراه‌های حیاتی منطقه، تهدیدی برای امنیت دریایی، ثبات منطقه‌ای و اقتصاد جهانی است.»

دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل (شعبه ۵۵) تهران ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ دستور توقیف محموله نفتی آمریکایی در خلیج فارس را صادر کرد و محموله این کشتی توقیف شد.

مرکز رسانه ای قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در پی تحریم‌های کشورهای غربی و به طور ویژه آمریکا که منجر به جلوگیری فروش داروهای مورد نیاز برای بیماران پروانه‌ای توسط یک شرکت سوئدی شده و صدمات شدید جسمانی و روحی را بر آن‌ها وارد ساخته است، بیماران پروانه‌ای (EB) شکایتی علیه آمریکا در دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل (شعبه ۵۵) تهران انجام دادند.

بر پایه گزارش قوه قضاییه ایران، با پیگیری‌های حقوقی انجام گرفته توسط وکیل پرونده یاد شده، در نهایت دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل (شعبه ۵۵) تهران دستور توقیف محموله نفتی آمریکایی کشتی ADVANTAGE SWEET در خلیج فارس را صادر کرده و محموله این کشتی توقیف شد و متعاقبا دستورهای لازم در جهت تخلیه محموله نفتی صادر خواهد شد. ارزش این محموله نفتی بیش از ۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد: یک نفتکش آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حکم قضایی توقیف شد.

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار امریکا قرار داده بود.

بر اساس این گزارش، این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که با حکم قضایی و تایید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت ایران توسط آمریکا توقیف شد.

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا همان زمان گزارش داد: کشتی توقیف شده که قبلاً به نام سوئز راجان شناخته می شد، زمانی در مرکز اختلافات دیگری بین آمریکا و ایران قرار داشت که در نهایت منجر به توقیف بیش از یک میلیون بشکه نفت خام ایران توسط آمریکا شد.

بنا بر گزارش ها، نیروهای مسلح ایرانی ۲۱ دی ماه سوار این کشتی شده و آن را توقیف کردند.

نفتکش «ادونتج سوئیت» با پرچم جزایر مارشال، حامل نفت خام شرکت نفتی «شِوران» آمریکا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورد با لنج ایرانی توقیف شد.

توقیف این نفتکش در واکنش به ضبط نفتکش «سوئز راجان» توسط آمریکا بود. «راجان» حامل نفت ایران بود که در بهار امسال به این بهانه نقض تحریم‌های نفتی آمریکا، توقیف شده بود.

وزارت دادگستری آمریکا نیز تیرماه امسال (۱۴۰۲) پس از ماه ها توقیف این نفتکش ایرانی در یکی از بنادر تگزاس، دستور تخلیه و فروش نفت آن را به نفع خانواده های کسانی داد که مدعی قربانی بودن از سوی جمهوری اسلامی ایران شده بودند.

حمله آمریکا و انگلیس به فرودگاه الحدیده در غرب یمن

رسانه‌های یمنی از تجاوزات آمریکایی ـ انگلیسی به فرودگاه استان الحدیده یمن خبر دادند.

 شبکه «المسیره» شامگاه چهارشنبه گزارش کرد، جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی طی دو حمله، فرودگاه بین‌المللی «الحدیده» در غرب یمن را هدف حمله قرار داده‌اند.

شب گذشته نیز آمریکا و انگلیس در سه  حمله متوالی، منطقه «الجبانه» در غرب استان الحدیده یمن را هدف گرفتند.

بنا به گزارش این رسانه‌ها، جنگنده‌های آمریکا و انگلیس منطقه «راس عیسی» در غرب الحدیده را با دو حمله هدف قرار دادند.

ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شامگاه پنجشنبه نیز مناطقی از شمال استان الحدیده واقع در غرب یمن را هدف قرار داده بودند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۷
ترو کانفیدنس ۲۰ خدمه از جمله یک هندی چهار ویتنامی و ۱۵ فیلیپینی داشته است. سه نیروی مسلح نیز در کشتی بوده‌اند که یکی از نپال و دو نفر دیگر از سریلانکا بوده‌اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
دمت گرم

اینهمه اطلاعات دقیق را از کجا اوردی داداش؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
پس بیانیه سنتکام چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
داداش این همه اطلاع را ازکجا آوردی نکند یکی ازکشته شدگان هستی خبر نداری
ناشناس
| Canada |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کشتی تا همین اواخر تحت نام شرکت آمریکایی اوک تری بوده و اخیرا به صورت صوری مالکیت اون را به یونان تغییر دادن تا رد گم کنند. تعدادی کشور. مثل پاناما و یونان و باربدوس و جزایر مارشال هستن که از. خودشون به اونصورت کشتی ندارن ولی هر کس که میخواد خیلی شناخته نشه به دلایلی مثل مالیات و همین قضیه فرار از دست یمن یا تحریم و غیره میاد پرچم یا مالکیتش را در اینها ثبت می کنه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
حال‌چه‌فرقی‌میکه‌میخواید‌بگید‌یمنی‌ها‌جریت‌کشتن‌آمریکاییا‌روندارن‌؟یا‌این‌که‌اون‌موشکی‌که‌به‌طرف‌کشتیها‌شلیک‌میشه‌مواظبه‌که‌آمریکایی‌کشته‌نشه
وزیر وقت خارجه آمریکا پمپئو: ما در سازمان سیا آموزش دفریب کاری داریم
جلوی دارو را نمی گیرن اما کشور سوئد نخ های پانسمان بیماران پروانه ای و دارو های مورد نیاز را به خاطر تحریم آمریکا به ایران نمی فروشه
این کشتی نه متعلق به آمریکاست و نه ملوان آمریکایی در آن بود. کمی تحقیق کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
نیازی به تحقیق نیست. گفتند آمریکایی، شما هم بگویید آمریکایی.
حسنقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
باشه تحقیق می کنیم ـ گیرم که برای ترکیه است مثلا ـ ولی چرا آمریکا واکنش نشون میده؟!!چرا وقعا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
یونانیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
محافظت از این کشتی به عهده آمریکا بوده که نتوانست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
حالا به فرض آمریکایی نبوده، شما چرا ناراحتید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
خود سنتکام پذیرفته، شما نمی پذیری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
فرض کن مال روسیه بود شما چه اصراری داری امریکایی نیست. برتری امریکا فقط به سلاح اتمی میباشد وگرنه هیچ گوهی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کمی تحقیق کردیم متوجه شدیم متعلق به آمریکاست
***********************************
کمی تحقیق کافی بود چون خود آمریکا تایید کرده
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
آمریکا که دردش آمده و صداش هم در اومده اصلا مال هر جا میخواد باشه ! تو چی میگی کجا سوخته !؟؟؟
ف. صفوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
نفت ان متعلق به یک شرکت امریکایی ( شورون) میباشد.
کشتی مذکور مالکیتش یونانی بوده، پرچمش متعلق به باربادوس، مبدأ حرکتش چین، مقصدش بندر جده در عربستان و خدمه اش هندی و ویتنامی و فیلیپینی و سری لانکایی.

هیچی، بابا، کاری با مسائل سیاسی و درگیری‌های منطقه ندارم. داشتم کمی زبان تمرین می‌کردم، دیدم دوستان تابناکی مترجمشان فرصت نمی‌کند، گفتم یک سرچ ساده به جایش انجام بدهم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
شما که به زبان علاقه دارید، باید بدانید که کلمات در متن های مختلف معانی متفاوتی دارند.

Greece واژه
در کشتیرانی، در مواردی که توقیف کشتی و یا حمله به آن در کار باشد، منحصراً در صورتی که محل وقوع آن خلیج فارس یا دریای سرخ باشد، به معنی آمریکا است نه یونان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
لابد سرچتان را هم با گوگل آمریکایی انجام دادید و انتظار دارید این آمریکایی ها خبر درست را به شما بگویند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
ناشناس 11:08
خدا نکشتت. اول فکر کردم داری جدی می گویی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
دمت گرم.عالی بود
فیلیپینی بودن نه آمریکایی. لطفاً اخبار کذب نشر ندید.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کشتی متعلق به شرکت آمریکایی اوک تری بوده به صورت صوری در یونان ثبتش کردن. برخی کشورها مثل پاناما و جزایر مارشال شاید بالای ۱۰۰۰۰ کشتی به اسمشون ثبته ولی در اصل صاحبش در فلوریدا یا جای دیگه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
بهتره به آمریکائیها بگی اخبار کذب منتشر نکنن ! جناب غربفدا .
کشوری که حتی قادر نیست نیازهای بیماران خود را برآورده کند چرا برای کشورهای دیگر و قدرتهای جهانی شاخ و شانه می کشد؟ چقدر باید کشور و ملت زیان ببیند تا آقایان به زبان بار بودن این سیاستهای خود اعتراف کنند؟ آیا جام زهر دیگری را باید به اکراه سر بکشید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
به هر ترامپ برجام را غیر موجه نقض کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
بحث داروهای بیماران پروانه ای بهانه است در مورد واکسن چه کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
خدائیش تو رو دیگه اصلا نمیشه از خواب بیدار کرد. شاید هم بیداری ولی نقشی که بهت سپرده شده رو بازی می کنی
نمیدونم چرا دوست دارن یکاری کنن که همین لونگ رو هم نتونن بپوشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
ناشناس
| Canada |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
لونگ و دمپایی اینا که در حد بضاعتشون جلوی کودک کشی و نسل کشی در غزه ایستادن شرف داره به هر چی کت و شلوار تروریست های آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
اون لنگ ارزشش از سر تو و اربابات بیشتر ! لنگ کفششون هم از هیکل همتون بیشتر ارزش داره !
آهای، براندازهای بی مرام، آمریکا تو این دو سه ماه دویست سیصد نفر را در یمن کشته. حالا چی میشه اگه دو تا آمریکایی هم در حمله یمنی ها کشته بشن که این قدر دارید مته به خشخاش می گذارید و هوچیگری در می آورید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
یمنی ها دلیلی برای نا امن کردن دریای سرخ ندارند اسراییل که دارد کار خودش را می کند اینها هم کاری از پیش نبرده اند در هر صورت معلوم نیست اینها چه می کنند آن چند صدنفر هم که کشته شدند در حقیقت نفله شدند
ارمنستان بحرف کشورهایی که از صلح دو کشور همسایه ناراحتند و میترسند گوش میکنه
و با اینکار به مردم کشور خودش آسیب میزنه

اگر بدخواهان و دسیسه چینان نبودند دو کشور همسایه میتوانستند در صلح و ارامش زندگی کنند یک عده از جنگ و کشتار در بین این کشور همسایه بیشتر راضی هستند تا صلح
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
ارمنستان داره عاقل نیشه که به روسیه پشت کرده، روسیه در هر کشوری بوده حتی به عنوان مدافع و هم پیمان، از آن کشور دفاعی نکرده و نخواهد کرد. چه در ارمنستان چه در سوریه و عراق و بعد هم ایران
آنچه یمنی ها می کنند نتیجه قاتهایی است که مصرف می کنند توهم ابر قدرتی دارند .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اتفاقا نیروهای یمنی عملگرا هستند و حراف نیستند
فیلیپینی بودند نه آمریکایی
بالاخره ارمنستان هم فهمید که روسیه ذات کثیفی داره
چرا بعضی ها ازکشته شدن امریکایی ها ناراحت میشوند . امریکا دارد دریمن - سوریه-فلسطین یاهمان غزه- سودان- عراق-لیبی ..... آدم می کشد. حالا چهارتا امریکایی هم کشته شدند. ناراحت نشو...............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
بحث ناراحتی نیست. خبر دروغ منتشر شده
کشتی ،مالکش،یونانی درلببریا ثبت شده وهیچ خدمه ای از کشتی آمریکائی نبودند،لطفا له آگاهی واطلاعات،وذکاوت ایرانیان آریایی،که به همه وقایع،جنگی،نظامی اقتصادی،فرهنگی،جهان اشراف کامل دارند توهبن نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
خخخخخ این غربگدارو ببین تو رو خدا آدم باورش نمیشه این سطح شعور و درک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
آبروی هرچی آریایی بردی که
اگر آمریکایی بکشند چند تن از بهترین فرماندهان حوثی بهرا تعداد زیادی از سربازان آنها و نیز خسارات هنگفت در پی خواهند داشت. شک نکنید.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
خب بکشن اگه میتونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
خودت رو دلداری بده ....
امریکایی نبودن
شک نداشته باشید که خون از دماغ هیچ آمریکایی نیامده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
چون امریکا هیچ عکس و العمل نشون نداده پس مطمئنم همینطور بوده
این خبر هم مثل خبر نمایش حمله موشکی ایران به عین الاسد است که بعضی ها سعی داشتند به دروغ شایع کنند که دهها سرباز آمریکایی در آن حمله کشته شده اند
وقتی در عمل توانایی رویارویی نظامی با کدخدا را ندارند دلشان را به این اخبار فیک خوش کرده اند
تابناک حمله هوایی امریکا و انگلیس به یمن را مصداق میداند ولی حمله مکرر حوثی ها به کشتی های تجاری را بعنوان تجاوز تلقی نمی کند
خیلی باحاله آمریکا....کل دنیا حریف یه کشور نمیشند!!!! خخخخخخخخ دلار زدایی ام میخوان بکنند
دو تا ویتنامی وفلی پینی بدبخت کشته شدند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست