بازدید 7165
با تحولات منطقه و جهان

افزایش گمانه زنی‌ها درباره دیدار بشار اسد و اردوغان/ درخواست دولت مستعفی یمن برای نجات دریای سرخ/ اظهارات مداخله‌جویانه مقام آمریکایی درباره انتخابات ایران/ فشار آمریکا بر متحدانش برای مصادره اموال روسیه

افزایش گمانه زنی‌ها درباره دیدار بشار اسد و اردوغان، درخواست دولت مستعفی یمن برای نجات دریای سرخ، اظهارات مداخله‌جویانه مقام آمریکایی درباره انتخابات ایران، فشار آمریکا بر متحدانش برای مصادره اموال روسیه و انهدام مخفیگاه داعشی‌ها در استان کرکوک عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ 02 March 2024

افزایش گمانه زنی ها درباره دیدار بشار اسد و اردوغان/ درخواست دولت مستعفی یمن برای نجات دریای سرخ/ اظهارات مداخله‌جویانه مقام آمریکایی درباره انتخابات ایران/ فشار آمریکا بر متحدانش برای مصادره اموال روسیه

بین الملل تابناک: افزایش گمانه زنی‌ها درباره دیدار بشار اسد و اردوغان، درخواست دولت مستعفی یمن برای نجات دریای سرخ، اظهارات مداخله‌جویانه مقام آمریکایی درباره انتخابات ایران، فشار آمریکا بر متحدانش برای مصادره اموال روسیه و انهدام مخفیگاه داعشی‌ها در استان کرکوک عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

افزایش گمانه زنی ها درباره دیدار بشار اسد و اردوغان 

یک روزنامه ترک زبان به احتمال برگزاری نشست مشترک میان روسای جمهور ترکیه و سوریه در مسکو اشاره کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ترکیه‌ای «ایدنلیک» نوشت: صفحه جدیدی در روابط میان ترکیه و سوریه گشوده خواهد شد. وزارت خارجه ترکیه نشست‌هایی در خصوص موضوعات سیاسی و دیپلماتیک برگزار می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: ترکیه پشت پرده تلاش می‌کند از طریق کانال‌های دیپلماتیک مشکلات دیگر را با گام‌های جدی حل کند. به زودی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به ترکیه می‌آید و بر اساس نتایج به دست آمده، موعد برگزاری نشست میان رجب طیب اردوغان و بشار اسد رییس جمهور سوریه در مسکو تعیین می‌شود.

رییس جمهور ترکیه ۵ سپتامبر گذشته تاکید کرده بود که بشار اسد گام‌های برداشده در چارچوب کمیته‌های ترکیه، روسیه، ایران و سوریه را در زمینه عادی سازی روابط با آنکارا پیگیری می‌کند.

پیش از این نیز روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت که روابط عربستان و سوریه در آینده نزدیک شاهد پیشرفت ملموسی خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است: «محمد بن سلمان» ولی عهد عربستان سعودی در نظر دارد به دمشق رفته و در پایتخت سوریه با «بشار اسد» رییس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کند.

درخواست دولت مستعفی یمن برای نجات دریای سرخ

 مستعفی یمن جمعه شب اعلام کرد که از کشورها و سازمان‌های بین‌الملی می‌خواهیم، برای جلوگیری از آلودگی دریای سرخ به دلیل غرق شدن کشتی "روبی‌مار" که حامل مواد شیمایی و نفتی بود، اقدام کنند.

حمله موشکی نیروهای مسلح یمن به کشتی انگلیسی در ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) منجر به غرق شدن آن ظرف ۴۸ ساعت و باعث شد خدمه کشتی، آن را ترک کنند تا خود را نجات دهند.

عکس‌های هوایی کشتی بریتانیایی نشان داد که قسمت عقب آن در دریا فرو رفته و نام «روبی‌مار» به زبان لاتین در سمت راست آن قابل مشاهده است.

آژانس‌های امنیتی دریایی ۲۹ بهمن ماه اعلام کردند که کشتی حامل حدود ۴۱ هزار تن مواد شیمیایی و نفتی بوده و غرق شدن آن باعث ایجاد لکه نفتی به طول ۱۸ مایل شده است.

یک تیم دولتی یمن اعلام کرد که کشتی را بازرسی کرده پس از نشت مقادیر زیادی آب به داخل کشتی، این کشتی شروع به غرق شدن کرد و نفت درون آن روی سطح آب شناور شد. این تیم خواستار تلاش های هماهنگ دولتی و بین المللی برای نجات فوری کشتی شد.

اظهارات مداخله‌جویانه مقام آمریکایی درباره انتخابات ایران

معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، همزمان با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در ایران و مشارکت ایرانیان در اظهاراتی مداخله جویانه، تلاش کرد مشروعیت این انتخابات را زیر سوال ببرد و از جانب مردم ایران سخن بگوید.

«آبرام پیلی» معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در واکنش به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در ایران در روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ مدعی شد: «حکومت ایران به دنبال استفاده از این انتخابات به عنوان نمایشی از دموکراسی است اما تاکنون هزاران نامزد را رد صلاحیت کرده است. مردم ایران به خوبی می‌دانند که این انتخابات، هر نتیجه ای که داشته باشد، نماینده آنها نیست و ما نیز با آنها هم عقیده هستیم.»

معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ادعا کرد: «همانطور که برخی از ایرانیان امروز در اولین انتخابات پارلمانی پس از آخرین سرکوب خشونت‌آمیز حکومت رای می‌دهند، جهان می‌داند که مردم ایران در پای صندوق‌های رای حرف واقعی را نمی توانند بزنند.»

پیلی همچنین درباره حکم صادره برای شروین حاجی پور نیز گفت: «رفتار ضد دموکراتیک حکومت ایران امروز نیز در دادگاه‌ها ادامه دارد؛ جایی که شروین حاجی‌پور خواننده پس از تبدیل شدن آهنگش [برای] به عنوان سرود جهانی اعتراضات مردم ایران به سال‌ها زندان محکوم شده است.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: «ایالات متحده آمریکا همچنان به شفاف‌سازی نقش مقامات حکومت ایران در نقض حقوق بشر ادامه خواهد داد و ما همچنان در کنار ایرانی ها در مبارزه برای آینده‌ای آزاد و دموکراتیک خواهیم ایستاد.»

مقامات آمریکایی از روز گذشته با اظهاراتی مداخله جویانه در تلاش هستند، سیستم انتخاباتی ایران را زیر سوال ببرند. متیو (مت) میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز پنجشنبه به وقت محلی مدعی شد: «من انتظار ندارم و گمان می کنم که تعداد زیادی از مردم ایران انتظار ندارند که این انتخابات، آزاد و منصفانه باشد.»

فشار آمریکا بر متحدانش برای مصادره اموال روسیه

دولت آمریکا از متحدان خود خواسته تا طرح مصادره اموال خارجی روسیه به نفع اوکراین را طی ماه‌های آتی نهایی کنند و آنان را برای بهره‌برداری غیر قانونی از دارایی‌های خارجی روسیه تحت فشار قرار داده است.

نشریه بلومبرگ روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکا سران گروه هفت را تحت فشار قرار داده تا طرح استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای تامین مالی اوکراین را تا زمان نشست ماه ژوئن نهایی کنند.

به نوشته راشاتودی، انگلیس و کانادا هر دو از مصادره دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه برای تأمین ارتش اوکراین و بازسازی آن حمایت می‌کنند، اما دو کشور فرانسه و آلمان هنوز در این باره ملاحظاتی دارند.

بیشتر دارایی های روسیه در اتحادیه اروپا و عمدتاً در مرکز تهاتر یوروکلیر مستقر در بلژیک است. بر اساس گزارش بلومبرگ، مقامات اروپا نگرانند یک اقدام بیش از حد و بدون توجیه قانونی در این خصوص ممکن است موقعیت یورو را به عنوان یک ارز ذخیره تضعیف و آسیب جدی به شهرت اتحادیه اروپا وارد کند.

همچنین روسیه مسدود کردن حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از ثروت ملی خود را غیرقانونی دانسته و هشدار داده است که هرگونه اقدام برای در این زمینه مجرمانه است و بدون پاسخ نمی ماند.

«جنت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا هم روز جمعه اعلام کرد که واشنگتن و متحدانش به دنبال گزینه هایی برای بهره برداری از دارایی های مسدود شده روسیه خواهند بود. وزیر خزانه داری آمریکا همچنین روز پنجشنبه در مصاحبه ای به رویترز گفت که هر اقدامی نیاز به یک دلیل محکم قانونی دارد.

یک روزنامه ایتالیایی روز یکشنبه گزارش داد که «جو بایدن» رییس‌جمهور آمریکا بار دیگر موضوع استفاده از درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه، به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار، برای بازسازی اوکراین را در نشست مجازی گروه هفت مطرح کرده، اما کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره مصادره احتمالی آن هنوز تصمیم‌گیری نکرده‌اند.

انهدام مخفیگاه داعشی‌ها در استان کرکوک عراق

نیروهای عراقی در جریان یک عملیات مخفیگاه عناصر داعش را در استان کرکوک منهدم کردند.

به گزارش المعلومه، نیروهای امنیتی عراق موفق شدند در جریان یک عملیات منحصربفرد بر پایه اطلاعات دقیق از سوی سرویس اطلاعات نظامی این کشور مخفیگاه عناصر داعش را در استان کرکوک هدف قرار دهند.

بر اساس این گزارش، نیروهای عراقی با جنگنده‌های اف ۱۶ خود مخفیگاه عناصر داعش را در منطقه الشای واقع در کرکوک هدف قرار دادند.

تعدادی از عناصر تروریست که در این مخفیگاه حضور داشتند به هلاکت رسیدند و محل مذکور کامل نابود و تجهیزات جنگی و سلاح‌های عناصر داعش در این مخفیگاه نیز منهدم شد.

نیروهای امنیتی عراق اعلام کردند، به عملیات گسترده خود علیه عناصر باقی مانده از تشکیلات تروریستی داعش و مخفیگاه‌های آن‌ها در سراسر عراق ادامه می‌دهند.

نیروهای حشد شعبی نیز در کنار نیروهای امنیتی عراق تلاش می‌کنند، عناصر تروریست را تحت پیگرد قرار داده و بازداشت کنند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۲
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
مرگ بر آمریکا و کلونی یانکی ها دنیا از دستشون آرامش نداشته تا امروز
متخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
مغز براندازان هم اکنون
"اظهارات مداخله‌جویانه مقام آمریکایی درباره انتخابات ایران"
اظهارات مقامات آمریکایی مداخله جویانه نبوده بلکه خیر خواهانه بوده و در راستای همین خیر خواهی یک بسته تحریمی و حمله نظامی لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
چهارمین و آخرین راکتور نیروگاه هسته‌ای براکه در امارات وارد خط تولید شد.
انتظار می‌رود چهار راکتور این نیروگاه، یک چهارم برق امارات را تا ۶۰ سال آینده تامین کنند.
این نیروگاه توانایی تولید ۵ هزار و ۶۰۰ مگاوات برق را داراست و در شهر ابوظبی و توسط یک شرکت کره‌ای و شرکت اماراتی نواه ساخته شده است.
پیشتر ولیعهد ابوظبی، صدور مجوز برای فعالیت نیروگاه براکه را «فصل تازه‌ای» در مسیر این کشور برای توسعه انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز خوانده بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
به اندازه ستاره ها و ماسه ها و بینهایت لاتناهی آمین/ مرگ بر روسیه و چین و کره شمالی غارتگر و جانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
گویا قرار بود که دیگه برضد کسی مرگ بر استفاده نشه! چی شد پس؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
مرگ بر هر کسی که به نتانیاهوی کودک کش کمک کرد
بایدن
اردوغان
بن سلمان
حاکم امارات و نخست وزیر احمق انگلیس ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
عاقبت پوتین، عاقبت هیتلر یا صدام یا قذافی است. یعنی، خودکشی، اعدام یا انتقام مردمی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
شماها اول بگین چرا بایدن را رییس جمهور کردین ولی ترامپ با رای پستی شکست دادین
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دیوان بین المللی کیفری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
نتانیاهو چطور؟ دادگاه بین المللت نشتی داره
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
نتانیاهو در غزه 30نفر هزارکشته. پوتین از مردم روسیه واوکراین بیش از یک میلیون نفرکشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
ناراحت کارهای پوتین هستی ولی نگران غزه نیستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
فعلا که شما غربگدایان زیر چتر ابر جنایتکاران بین المللی هستید پدرخواندتون آمریکا و صهیونیستها اینقدر پروندشون سنگینه که حالا حالها نوبت رسیدگی به کسی دیگه نمیرسه !
چه اصراری دارید دولت رسمی یمن را دولت مستعفی بنامید؟ اگر این دولت استعفا داده پس مدعی چیست که از طرف کشوریمن صحبت میکند؟ سازمان ملل واغلب کشورها هم این دولت بقول شما مستعفی را دولت رسمی یمن میدانند واز لحاظ جغرافیایی هم گرچه صنعا دست این دولت نیست ولی بیش از 80درصد مساحت یمن را دراختیاردارد. ولی شورشیان حوثی علیرغم دراختیارداشتن صنعا فقط 15 درصد غرب یمن تحت کنترلشان است وجز یکی دو کشور هیچ کشوری انهارا دولت یمن نمیداند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
البته هشتاد درصد نیست و شصت و چند درصد است ولی بقیه مطالب درست است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
از نظر اینها حوثی ها ارتش یمن هستند اما دولت رسمی یمن دولت یمن نیست . اخبار برون جهت گیری
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
درود بر شما.
با این جانب داریها، جایگاه ایران در جامعه جهانی پایین می‌آید.
حسین طائب:
دشمنان برای جهانی کردن ارزش‌های آمریکایی اینترنت و ماهواره را درست کردند و امروز اینترنت، دهکده جهانی را درست کرد، اما کدخدای این دهکده آمریکا نشد و ارزش‌های اسلامی از بستر اینترنت توسعه کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
اگر واقعا اینطور بود اینقدر اصرار بر فیلتر کردن نبود . آزاد و پرسرعت میگذاشتند تا ارزش های اسلامی با سرعت بیشتری رشد کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
اینترنت و ماهواره انحصار خبری را شکستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
به لطف اینترنت و ماهواره، چندین سال است که با صدا و سیما خداحافظی کرده ام.
گرچه اگر هم نبودند، باز هم به صدا و سیما توجه نمی کردم. احتمالاً تلویزیونم را هم می فروختم!
ساعاتی پیش،
منابع امنیتی در لبنان گفتند که سه نفر در حمله هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیل در جنوب لبنان کشته شدند.
خودروی این افراد در جاده ساحلی منتهی به شهر مرزی ناقوره هدف قرار گرفت. العربیه نوشته است که این سه نفر از اعضای حزب‌الله لبنان بوده‌اند. الجزیره اما می‌گوید هویت کشته‌شدگان هنوز مشخص نیست.
جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد که ارتش این کشور طی روزهای آینده کمک‌های بشردوستانه را از طریق هوا و با چتر به غزه منتقل خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
چقدر انسان دوستانه
بعد از این همه بمبی که به اسراییل دادن
دولت مستعفی یمن؟!

این که شخصی یک بار استعفا داده و بعد دوباره برگشته معنایش این نیست که تا ابد مستعفی به حساب می آید.
افزایش گمانه زنی ها درباره دیدار بشار اسد و اردوغان

در عالم سیاست نه دشمن ابدی وجود دارد نه دوست دایمی. همه چیز بر مدار منافع ملی کشورها میچرخد.
اما در این ماتمکده که نامش به خاورمیانه مشهور شده اندکی متفاوت است . منافع ملی در ظل و سایه بقا و دوام سردمدارانی است که تا نابودی کشورشان پیش میروند از یمن و عراق گرفته تا مصر و لیبی و سوریه ترجمه میشود. بشار اسد سوریه را خراب کرد تا خود باقی بماند. قسمتی در در دست کردها قسمتی در دست مخالفین بنیاد گرا و تتمه اون هم در ذعامت اسد.
آیندگان از او چگونه یاد خواهند کرد؟
اردوغان هیچ جایی نرفت مگه اینکه پوزش به خاک مالیده شد. خخخ. رفت با ذلت مصر دست سیسی رو بوسید الان هم داره میره دست بوسی اسد. با خدمات رسانی کامل به اسراییل هم دره دست بوسی نتان رو تکمیل میکنه. خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
ادبیات شما برای رییس جمهور یک کشور دوست و همسایه خیلی یخیف است که متاسفانه نشانه شخصیت شماست
هشت ساله به دولت قانونی يمن میگید مستعفی ،خسته نشدید.
باز سازی سوریه توسط ترکیه انجام میشود
حرف های مزخرف مقام ابله آمریکایی در مورد انتخابات ایران پشیزی ارزش ندارد. ایشان مراجعه کند به انتخابات آمریکا از هر لحاظ برسی شود انتخاباتشان مشروعیت ندارد. آن موقع در مورد ایران حرف میزند. حرف های این مقام ابله فقط خوراک رسانه های مغرض بی بی سی وایران انترنشنال . ورادیو آمریکا میباشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست