بازدید 7436
هفتصد و نوزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

تکذیب ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه توسط مقام ارشد اوکراین/عقب نشینی نیروهای اوکراینی از یک شهر دیگر

هفتصد و نوزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵ 25 February 2024

 

بین الملل تابناک: هفتصد و نوزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مسکو: هفت ضدحمله ارتش اوکراین در آودیوکا دفع شد
۱۴۰۲/۱۲/۰۶ - ۲۳:۲۳

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور در طول شبانه‌روز گذشته هفت ضدحمله نیروهای اوکراینی را در منطقه آودیوکا دفع و به سمت مواضع جدید پیشروی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، بر اساس این بیانیه در جریان این ضدحملات بیش از یکصد تن از نظامیان اوکراینی کشته شده و چهار خودروی زرهی، هشت خودروی موتوری، یک سامانه راکت‌انداز چندگانه گراد، یک هویتزر خودکششی دی-۳۰ و یک سامانه جنگ الکترونیک بوکوول-AD ارتش این کشور نیز منهدم شده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: جت‌های جنگنده، یگان‌های توپخانه و یگان‌های موشکی روسیه در شبانه روز گذشته به نیروها و تجهیزات ارتش اوکراین در ۱۲۷ منطقه حمله کردند.

خوشبینی زلنسکی به تصویب بسته بایدن در کنگره آمریکا
۱۴۰۲/۱۲/۰۶ - ۲۲:۵۹

 رئیس‌ جمهوری اوکراین امروز ابراز اطمینان کرد که کنگره آمریکا مجموعه جدیدی از کمک‌ های نظامی و مالی را تصویب خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز نوشت که ولودیمیر زلنسکی در کی‌یف و در جریان یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: به کنگره آمریکا امیدواریم و مطمئنم که (نتیجه کار) مثبت خواهد بود. آنها می دانند که ما ظرف یک ماه به حمایت نیاز داریم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در چند ماه آینده نشست سران جهان در سوئیس برای گفت و گو در مورد طرح صلح کی یف برگزار شده و سپس این طرح صلح به روسیه ارائه شود.

رئیس جمهوری اوکراین گفت: امیدوارم این (اجلاس) بهار امسال برگزار شود. ما نباید این ابتکار دیپلماتیک را از دست بدهیم.

با وجود تصویب بسته کمک آمریکا به اوکراین در سنای آن کشور، مایک جانسون رئیس جمهوری ‌خواه مجلس آمریکا بارها اعلام کرده که هیچ "برنامه‌ فوری" در راستای تصویب بسته ۹۵ میلیارد دلاری دولت بایدن برای کمک امنیتی به اوکراین، اسرائیل و تایوان وجود ندارد.

وی تاکید کرده که هر بسته کمک‌ نظامی و بشردوستانه بین ‌المللی باید شامل اقداماتی برای رسیدگی به امنیت در مرز با مکزیک باشد.

در این لایحه حدود ۶۰ میلیارد دلار به اوکراین و ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به اسرائیل اختصاص داده شده است.

وی همچنین برای نخستین بار فاش کرد که ۳۱ هزار سرباز اوکراینی در جریان تهاجم دو ساله روسیه کشته شده اند.
زلنسکی با این حال از اعلام آمار مجروحان خودداری کرد و گفت که افشای این اطلاعات به برنامه‌ ریزی نظامی روسیه کمک می‌ کند.

پالتیکو: فضای «ناامیدی و تلخی» دفتر زلنسکی را تسخیر کرده است
۱۴۰۲/۱۲/۰۶ - ۲۱:۰۳

نشریه پالتیکو به نقل از یک شخص نزدیک به رئیس‌جمهور اوکراین نوشت همزمان با دومین سالگرد جنگ اوکراین و بن‌بست پیش‌آمده در ارسال کمک‌های واشنگتن به کی‌یف، حال‌وهوای دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین مملو از «یاس و ناامیدی» است.

 یک شخص نزدیک به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به نشریه پالتیکو گفت: در هفته‌های اخیر به دلیل تاخیر در ارسال کمک‌های آمریکا به اوکراین، فضای حاکم در کی‌یف و دفتر ریاست‌جمهوری بسیار تلخ بوده و ناامیدی قابل لمس است.

اخیرا مجلس سنا آمریکا کمک ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین را تصویب کرد اما این اقدام با مخالفت سرسختانه جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان مواجه شده است. از طرفی، انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و بازگشت احتمالی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به عنوان چهره‌ جمهوری‌خواه می‌تواند تغییرات اساسی برای این جنگ و کمک‌های واشنگتن به کی‌یف به دنبال داشته باشد.

این منبع نزدیک به رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه به نشریه پالتیکو گفت: تقریبا همه قانع شده‌اند که کمک‌ها به زودی از راه خواهند رسید، درحالیکه دفتر ریاست‌جمهوری انتظار خبرهای خوش را از سوی آمریکا می‌کشد و در عین حال مسئله استقرار نیروها را بهبود می‌بخشد.

تردید اتحادیه اروپا در استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه
۱۴۰۲/۱۲/۰۶ - ۲۰:۵۹

یک رسانه ایتالیایی در گزارشی مطرح کرد که اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا با وجود درخواست آمریکا و انگلیس برای استفاده از دارایی‌های مسدودشده روسیه در خارج از کشور برای بازسازی اوکراین و کمک مالی به آن، هنوز دچار تردید هستند.

 جو بایدن، رییس جمهور آمریکا موضوع استفاده از دارایی‌های مسدودشده روسیه برای بازسازی اوکراین را در نشست مجازی اخیر گروه هفت (آمریکا، کانادا، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، فرانسه و آلمان) مطرح کرده است اما اتحادیه اروپا هنوز درباره مصادره احتمالی این اموال مردد است.

روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا با اشاره به این موضوع گزارش داد: آلمان، فرانسه، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا هنوز درباره مصادره دارایی‌های مسدودشده روسیه مردد هستند، چراکه این امر ممکن است پیامدهایی حقوقی داشته و بر تصوری که از منطقه یورو وجود دارد، آسیب بزند.

در عین حال که انگلیس از ایده استفاده از دارایی‌های مسدودشده روسیه استفاده کرده است، بیانیه پایانی گروه هفت در بردارنده تدابیری صرفا برای بررسی بیشتر جنبه‌های فنی این روند بود.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس در مقاله‌ای که در روزنامه ساندی تایمز منتشر شده، با درخواست اقداماتی «جسورانه‌تر» در زمینه تصرف دارایی‌های مسدودشده روسیه، گفت که گروه هفت باید راهکارهایی حقوقی برای مصادره و انتقال این پول‌ها به اوکراین بیابد.

افزون بر این، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که کشورهای اتحادیه اروپا به گفت‌وگوها درباره استفاده از دارایی‌های مسدودشده روسیه برای بازسازی اوکراین ادامه داده‌اند اما تاکنون هیچ توافقی در این زمینه انجام نشده است.

اورسولا فون درلاین، رییس کمیسیون اروپا نیز گفت که این نهاد در حال برنامه‌ریزی برای قانونی کردن استفاده از دارایی‌های مسدودشده روسیه برای بازسازی اوکراین، در روزهای آتی و از طریق اقداماتی حقوقی است که مقدمات آن فراهم شده است.

نخست وزیر اسلواکی: تعجب‌آور است که اتحادیه اروپا برنامه‌ای برای صلح در جنگ اوکراین ندارد
۱۴۰۲/۱۲/۰۶ - ۲۰:۵۸

نخست‌وزیر اسلواکی در اظهاراتی دیدگاه خود را درباره «راهبرد اوکراین برای شکست دادن روسیه» بیان کرده و به انتقاد از انفعال غرب در زمینه تلاش برای برقراری آتش‌بس و صلح میان اوکراین و روسیه پرداخت.

رابرت فیتسو، نخست‌وزیر اسلواکی گفت که غرب نمی‌تواند اقرار کند راهبرد جنگی در اوکراین برای در هم شکستن روسیه کارآمد نبوده است.

کانال خبری دی‌دی ژئوپالتیکس به نقل از فیتسو نوشت: اوکراینی‌ها ظرف مدت کوتاهی پس از آغاز درگیری، دست یافتن به توافق صلح با روس‌ها را با وجود آن که نزدیک بودند، غیرممکن ساختند. غرب گمان می‌کرد که حمایت کلان از اوکراین، هم از نظر مالی و هم از نطر نظامی، به همراه تحریم‌ها علیه روسیه و ارائه دادن یک تصویر شیطانی ساختگی از پوتین، روسیه را به زانو درخواهد آورد.

فیتسو افزود: روسیه نه از نظر سیاسی و نه از نظر اقتصادی به زانو درنیامده است. در سال ۲۰۲۳، بیشتر از اوکراین در جنگ تصرفات انجام داد و تولیدات نظامی خود را با شرایط جدید سازگار کرد. این جنگ به واسطه شورش‌ نئونازی‌های اوکراینی در ۲۰۱۴ آغاز شد.

نخست وزیر اسلواکی اشاره کرد، «استدلال روسیه آن است که ناتو نباید به سمت شرق گسترش پیدا کند. اکنون، ناتو آن‌قدر پیش‌روی کرده است که اوکراین باید به عضویت آن دربیاید.»

او همچنین گفت: من، شخصا، فکر می‌کنم این مبنای آغاز جنگ جهانی سوم است. مایه تعجب است که هیچ برنامه صلحی وجود ندارد و اتحادیه اروپا از تمام نفوذ و توان خود برای برقراری آتش‌بسی فوری استفاده نمی‌کند و تنها برنامه حمایت از کشتار دوجانبه اسلاوها است.

وزیر اوکراینی: تولید تسلیحات کی‌یف در سال گذشته سه برابر شد
۱۴۰۲/۱۲/۰۶ - ۲۰:۵۵

وزیر صنایع راهبردی اوکراین روز یکشنبه مدعی شد که کشورش تولید تسلیحات خود را در سال گذشته سه برابر کرد و اکنون ۵۰۰ شرکت در بخش دفاعی این کشور مشغول به کار هستند.

 الکساندر کامیشین در نشستی تلویزیونی در کی‌یف گفت که اوکراین امسال قصد دارد «تولید مهمات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد» و ۱۰۰ شرکت دولتی و ۴۰۰ شرکت خصوصی در این خصوص فعالیت دارند.

بر اساس این گزارش، کی‌یف به دنبال راه‌هایی برای تقویت قابلیت‌های دفاعی خود در برابر حمله دو ساله مسکو از جمله از طریق افزایش تولید تسلیحات داخلی است.

از سوی دیگر، میخائیلو فدوروف وزیر حوزه دیجیتال اوکراین در یک سخنرانی جداگانه مدعی شد: ۹۰ درصد از پهپادهای مورد استفاده در میدان جنگ علیه نیروهای روسیه، در اوکراین تولید شده است.

این درحالی است که سران گروه هفت در دومین سالگرد جنگ اوکراین وعده دادند که تا هر زمان که لازم باشد از کی‌یف حمایت کنند و هزینه‌های جنگ را برای روسیه بالا ببرند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی در سخنرانی خود در اجلاس سران گروه هفت بار دیگر درخواست خود را برای دریافت سلاح تکرار کرد و گفت: شما خوب می‌دانید که ما باید از آسمان خودمان حفاظت کرده، ارتش خود را در زمین تقویت کرده و موفقیت‌هایمان را در دریا حفظ کرده و ادامه دهیم.

عقب نشینی نیروهای اوکراینی از یک شهر دیگر
۱۴۰۲/۱۲/۰۶ - ۲۰:۵۲

روزنامه اینترنتی اوکراینی «استرانا» به نقل از ارتش این کشور نوشت نیروهای اوکراینی شهرک «لاستوچکینو» واقع در چند کیلومتری شهر آودیوکا که اخیرا به کنترل نیروهای روسی در آمد را ترک کرده‌اند.

«استرانا»  به نقل از ارتش اوکراین می‌گوید که یگان‌های این کشور جهت «جلوگیری از مسدود شدن مسیرهای لجستیکی» و «نجات پرسنل» مجبور به عقب‌نشینی از منطقه مذکور شدند.

هم‌چنین کانال تلگرام اوکراینی «دیپ‌استیت» این تحولات را تایید کرده و نوشت که فرماندهی عالی اوکراین آماده‌سازی یک خط دفاعی جدید را اعلام خواهد کرد.

سرانجام پس از ماه‌ها نبرد، ارتش اوکراین هفته گذشته از شهر آودیوکا در نزدیکی دونتسک عقب‌نشینی کرد و کنترل این شهر راهبردی به دست نیروهای روسیه افتاد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه همزمان با دومین سالگرد جنگ اوکراین در گزارشی نوشت: اگر اوکراین سربازان بیشتری را استخدام نکند، خطوط دفاعی اوکراین بیش از حد در برابر حملات روسیه آسیب‌پذیرتر خواهد؛ به خصوص اگر این کشور حملات چندجانبه شدیدی را در امتداد خط مقدم ۱۰۰۰ کیلومتری آغاز کند. طبق آنچه قانونگذارن اوکراینی می‌گویند، ارتش اوکراین به طور میانگین با ۲۵ درصد کمبود نیرو مواجه است. فرماندهان اوکراین قادر نیستند به سربازان خود استراحت بدهند و روسیه هم اخیرا حجم حملاتش را افزایش داده است.

وزارت دفاع روسیه پیشتر با اشاره به وضعیت آودیوکا اعلام کرد نیروهای اوکراینی یک روز پیش از دریافت دستور «اولکساندر سیرسکی»، فرمانده نیروهای مسلح این کشور برای عقب‌نشینی از شهر آودیوکا در نزدیکی دونتسک، خودشان فرار از این شهر را آغاز کرده بودند.

چندین کانال تلگرامی روسیه مدعی شدند که نیروهای این کشور وارد لاستوچکینو شده‌اند و تصاویر تایید نشده و فیلمی از سربازان در حال اهتزاز پرچم روسیه در وسط این شهرک ویران‌ شده منتشر کردند اما این درحالیست که نه وزارت دفاع روسیه و نه اوکراین هنوز این گزارش‌ها را تایید نکرده‌اند. با این حال، مقامات در مسکو روز شنبه گفتند که ارتش روسیه «به تصرف مواضع سودمندتر در بخش آودیوکا ادامه داده است» و در عین حال ضد حملات اوکراین را دفع می‌کند.

تکذیب ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه توسط مقام ارشد اوکراین

کیریلو بودانوف امروز در حاشیه مجمع "اوکراین: سال ۲۰۲۴" در کی‌یف، خبر ارسال موشک های بالستیک ایرانی به روسیه را تکذیب کرد.

تارنمای خبری "آر بی سی اوکراین" در این خصوص نوشت که بودانوف، رئیس اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، ضمن تکذیب تحویل موشک های بالستیک ایرانی به روسیه گفت: هیچ موشک (ایرانی در اختیار روسیه) نیست. تمامی این اخبار نادرست است.

وی همچنین گفت که روسیه چندین موشک دریافتی از کره شمالی را علیه اوکراین پرتاب کرده است.

بودانوف افزود: اما اینکه بگوئیم کاربرد (موشک های کره ای) در سطح گسترده بوده نیز حقیقت ندارد.

رویترز پیشتر در گزارشی به نقل از منابع آگاه مدعی شده بود که ایران ۴۰۰ فروند موشک زمین به زمین بالستیک به روسیه صادر کرده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ۴ اسفند اعلام کرد: به رغم اینکه هیچ محدودیت قانونی برای فروش موشک های بالستیک وجود ندارد، ایران از نظر اخلاقی موظف است از معاملات تسلیحاتی در طول درگیری روسیه و اوکراین برای جلوگیری از دامن زدن به جنگ خودداری کند و این بر اساس پایبندی ایران به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است.

حامیان اوکراین در شهرهای اروپا تظاهرات کردند

حامیان اوکراین در دومین سالگرد حمله روسیه به این کشور، در شهرهای مختلف اروپا تظاهرات کردند.

 معترضان روز شنبه در برلین، لندن، پاریس، بلگراد و دیگر شهرهای اروپایی در حالی که پرچم اوکراین در دست داشتند، از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خواستند تا به جنگ در اوکراین پایان دهد.

سازمان دهندگان تظاهرات در برلین شمار معترضان را ۱۰ هزار نفر و پلیس تعداد آنها را پنج هزار نفر برآورد کرد. «کای ونگر» شهردار برلین نیز در جمع معترضان سخنرانی کرد و خواستار ارسال موشک‌ها دوربرد تاروس آلمان به اوکراین شد.

هزاران معترض دیگر در لندن در حالی که بنرهایی با عنوان «دنیا از اوکراین حمایت می‌کند» در دست داشتند، به سمت میدان ترافالگار راهپیمایی کردند.

در «روئن» فرانسه نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد و «نیکولاس مایر روسینول» شهردار روئن در سخنانی گفت: اروپا در جنگ است. ما نباید در حاشیه این نبرد باشیم.

از سوی دیگر، بیش از یک هزار نفر در ورشو پایتخت لهستان مقابل سفارت روسیه تظاهرات کردند.

استکهلم، دوبلین، آتن و میلان نیز از دیگر شهرهایی بودند که در آنها تظاهراتی در حمایت از اوکراین برگزار شد.

جنگ اوکراین در حالی وارد سومین سال شد که اروپایی‌ها نسبت به تلاش‌های ارتش این کشور برای عقب راندن روسیه خوشبین نیستند.

نتایج یک نظرسنجی جدید که هفته گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد که فقط ۱۰ درصد از اروپایی معتقدند که اوکراین می‌تواند روسیه را شکست دهد.

این نظرسنجی در ۱۲ کشور اتحادیه اروپا برگزار شد و ۲۰ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که روسیه پیروز این جنگ خواهد بود. همچنین ۳۷ درصد گفتند که این جنگ با مصالحه پایان خواهد یافت.

وزیر خارجه اوکراین: اتحادیه اروپا ۱۷۰ هزار گلوله به کی‌یف ارسال می‌کند

وزیر خارجه اوکراین گفت اتحادیه اروپا قصد دارد تا پایان ماه مارس، ۱۷۰ هزار گلوله توپ را به کی‌یف عرضه کند.

 روزنامه فایننشال تایمز روز جمعه نوشت که اتحادیه اروپا به دنبال بودجه اضطراری ۱.۵ میلیارد دلاری برای ارائه گلوله‌های توپخانه از خارج از کشور به اوکراین بر اساس یک طرح تدارکاتی پیشنهاد شده توسط جمهوری چک است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از آنچه «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در شبکه اجتماعی ایکس پست کرده، نوشت: طی تماس امروزم، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا بر همبستگی کامل این اتحادیه با اوکراین مجددا تاکید کرد. من از او به خاطر رهبری شخصی و حمایتش در ۲ سال گذشته تشکر کردم.

وزیر امور خارجه اوکراین در ادامه این پست نوشت: گلوله‌های توپ در حال حاضر اولویت مطلق است. تا پایان ماه مارس، اتحادیه اروپا قصد دارد تقریبا ۱۷۰ هزار گلوله به اوکراین ارسال کند و در تلاش است تا حجم این تحویل را افزایش دهد.

وزیر خارجه آلمان در اودسا: ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین را بررسی می‌کنیم

وزیر خارجه آلمان در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد شهر بندری اودسا واقع در جنوب‌غربی اوکراین شد و گفت که دولت آلمان همچنان درحال رایزنی برای مسئله ارسال تسلیحات دوربرد به کی‌یف است.

 روز شنبه همزمان با دومین سالگرد جنگ اوکراین، «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، «الکساندر دو کرو» نخست‌وزیر بلژیک و هم‌چنین «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا با قطار و از لهستان وارد کی‌یف شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان ظاهرا به «دلایل امنیتی» در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد شهر بندری اودسا شد.

وزیر خارجه آلمان طی یک کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد: دولت آلمان همچنان مسئله ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین را بررسی می‌کند. البته تمام مواردی که ما در حوزه کمک‌های نظامی ارائه می‌دهیم ناچیز است.

او در حین این کنفرانس که به طور مشترک با «دیمیترو کولبا» همتای اوکراینی خود برگزار شد، تاکید کرد: ما درخصوص چگونگی ارسال تسلیحات بیشتر از جمله سیستم‌های تسلیحاتی دوربرد به اوکراین، مغز خود را به چالش می‌کشیم. این قابل درک است که اوکراینی‌ها می‌گویند ما به سیستم‌ها و تسلیحات بیشتری نیاز داریم.

نشریه آلمانی اشپیگل چند روز پیش در گزارشی نوشت: اوکراین علاوه بر درخواست‌های مکرر خود در رابطه با تسلیحات، همچنان بر دریافت موشک‌های دوربرد تاروس از جانب آلمان اصرار می‌ورزد. اوکراین یک سال است که این درخواست را مطرح می‌کند اما «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان تاکنون با ارسال آنها موافقت نکرده است.

این نشریه آلمانی تاکید کرد: موشک دوربرد تاروس ساخت آلمان قادر است یک کلاهک ۵۰۰ کیلوگرمی را حمل کند و بردی حدود ۵۰۰ کیلومتر (۳۰۰ مایل) دارد.

صدراعظم آلمان هفته گذشته در مونیخ در پاسخ به درخواست اوکراین برای ارسال موشک‌های تاروس طفره رفت و این چنین استدلال کرد که «بحث و رایزنی پیرامون یک سیستم تسلیحاتی جدید، با پاسخ منفی و یک خیر آغاز می‌شود.»

وزیر امور خارجه اوکراین پس از کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی‌اش از ذکر جزئیات درباره دریافت تسلیحات و سیستم‌های دفاع هوایی بیشتر خودداری کرد اما افزود که «پیشنهادات ملموسی» را در این خصوص از سوی دولت آلمان دریافت کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
شرق و غرب هر دو امپریالیست هستند . امپریالیسم مرضیه که هیچ وقت دست از سر بشریت بر نمیداره .
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
مرزي
حامیان اوکراین در دومین سالگرد حمله روسیه به این کشور، در شهرهای مختلف اروپا تظاهرات کردند.


حامیان اوکرای نظرشون در مورد مرگ 7 کودک فلسطینی در چند روز گذشته بر اثر گرسنگی چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
موافقم به نظرم خیلی ها به خاطر یه سری از مشکلات داخلی طرف
اسرائیل رو میگرن ولی خب حقیقت تلخ اینه که اسرائیل هفتاد
ساله که داره جنایت میکنه
یادم نمیاد هیچ وقت کل دنیا اینطوری جلوش موضع گرفته باشن
عقب نشینی نیروهای اوکراینی از یک شهر دیگر

دم روسیه گرم امیدوارم آتش توپخانه قسمت آی پی کانادا و خانوادش بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
حق با شماست نوه لیاخوف و فتح علی شاه
اما چرا ذلنسکی قابل احترامه. چون همه دنیا گفتند بیا تو هتلهای لندن و رهبر شاخه سیاسی باش و جنگ چریکی را علیه روسیه در اکراین هدایت کن ولی ذلنسکی پای عهدش با مردم اکراین ماند و گفت هیچ جا نمی رم همبنجا در برابر متجاوز ایستادم. خیلی هم به ضرر امریکا و انگلیس کار کرد چون برتامه امریکا و انگلیس یه جنگ چریکی بسیار کم هزینه دهها ساله علیه روسیه مانند افغانستان بود ولی حالا برای جنگ کلاسیک و حفظ ارتش و اقتصاد اکراین مجبورند دهها میلیارد دلار هزینه کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
اگه اینجوری باشه که میگی زلنسکی گند زد به کشورش
ناشناس
| Canada |
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
به هر حال می تونست گشورش را تحویل پوتین بده و در هتلهای اروپا جنبش ازادیبخش خلق اکراین را هدایت کنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
اگر 170 یال پیش یک زلنسکی داشتیم الان اتومات ابرقدرت بودیم نیازی به پیشرفت هم نبود مثل هند و چین
نخست وزیر اسلواکی: تعجب‌آور است که اتحادیه اروپا برنامه‌ای برای صلح در جنگ اوکراین ندارد


چون غرب منتظر جان نثاران غربگدای خودشه تا همه چیز خودشون رو فدای غرب کنن. طبیعیه که صلح براشون اهمیتی نداشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
اگر بخوای مانند شاهان قاجار کشورتو به روس بدی که طرح صلح بشمارسه میشه انجامش داد
پالتیکو: فضای «ناامیدی و تلخی» دفتر زلنسکی را تسخیر کرده است


اتفاقا از اینور غربگداهای عقب مانده مثل آی پی کانادا روز به روز بیشتر به پیروزی امیدوار میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
یک پیروز هرگز منتقد سیاسی دربند خود را حذف نمی کنه. پوتین هیچ راهی نداره که عملیات ویژه نظامی خود را پایان بدهد. خواهد گفت تا به حال تشخیصم جنگ بود ولی حالا حمایه افریدیم و تشخیصم صلح هست. به همین سادگی
پیروزی ترامپ صد در صده ، تراکپ هم که رفیق جون جونی پوتینه ، گور زلنسکی دیگه کنده شده. دلقک کوکائینی روزهای آخرش رو میگذرونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
جان بولتون چندی پیش گفته بود اگر ترامپ رئیس جمهور بشه کرملین جشن خواهد گرفت
عده ای از دوستان هم میگن در مورد هنیه مغلطه نکید. او رهبر شاخه سیاسی حماس هست و نیازی نیست در غزه باشد! دقیقا درسته. اصلا هوشمندی رهبران سیاسی این هست که در نهایت مسئولیتی بر گردن نمی گیرند. این رهبران سیاسی می دانند که همبشه عده ای خواهند بود که از روی صداقت و میهن پرستی یا امتیازات شاخه نظامی را فعال کنند. در واقع تلفات و معلولیت های شاخه نظامی خوراک استفاده های مادی انها و خانواده انها و حفظ قدرت برای نسلها هست. همین الان بیشتر البانی نشین ها کسانی هستند که اعضا خانواده خود را در این سراب از دست دادند و گمان می کنند باید بخاطر انها بمانند. ولی بکام رهبران کاخ نشین انها در فرانسه و اروپاست. برادران کاسترو بقدرت چسبیدند ولی چگوارا و ناوالنی و تروتسکی به ارمان و جان سر راه ان گذاشتند.
پست تر و فرومایه تر از زلنسکی ، غربگداهای وطنی هستن که از خود مردم اوکراین هم بیشتر خودشون رو جر دادن این وسط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
نه ما نگرانیم زلنسکی شکست بخوره شما فرصت پیدا کنید و بقه ایران را به روس بدید قبلا هم اینکار را چهار بار انجام دادید پس می تونید
اوکراین پیروزه
در پی ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه، آی پی کانادا بیانیه شدید الحنی صادر کرد.
به زودی ناتو با برکناری زلنسکی، آی پی کانادا را جایگزین او خواهد کرد تا برای ارتش اوکراین، اضمحلال روسیه را تشریح کند
بسیار موجب خرسندی است که دوباره اشتباهی هولناک و حتی بدتر از ارسال پهپادهای تهاجمی به روسیه را مرتکب نشدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
دیگه پوتین مهم هست ولی نه انقدر که صادرات نفت تخفیف دار به چین دوباره محدود بشه و دلار برای خرج روزانه فرصت خدمت بدست نیاد. ای گیو پایین هست ولی نه انقدر
این شرق گداهای طرفدار پوتین و روسیه میدونن که ایشون جزایر سه گانه رو مال کشورهای عربی میدونه ؟
نه شرقی نه غربی این صد بار .
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
پوتین با سیاست عمل میکنه با این حرف ها پیش ما خراب نمیشه. گاهی هم از دست دادن یک جزیره بدون کاربرد بهتر از دست دادن متحد قوی مثل پوتین هست به هر نحوی باید با پوتین همکاری کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
ناشناس 13:45 هر جا که ضایع میشید یه تبصره اضافه می کنید که اینطور از دست دادن جزیره بهتر از دست دادن متحد... اگه متحد بودید که بر علیه شما حرف نمی زد چقدر شماها .....
در خبر ها اومده ارتش روسیه به نزدیکی های شهر خرسون نزدیک شده ظاهراً هرچی مناطق اوکراین در ضد حمله ها گرفته یکی یکی ازدست رفته
شاید روسیه داره بازم دندون تیز می‌کنه برای اوکراین که کجا ها را اشغال کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست