بازدید 8918
با تحولات منطقه و جهان

آماده شدن فرانسه برای ارسال موشک‌های پیشرفته به ارمنستان/ اوج گیری کم سابقه نارضایتی از بایدن در آمریکا/ تجاوز نظامی جدید آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن/ تعلیق عضویت ارمنستان در پیمان امنیتی روسیه

آماده شدن فرانسه برای ارسال موشک‌های پیشرفته به ارمنستان، اوج گیری کم سابقه نارضایتی از بایدن در آمریکا، تجاوز نظامی جدید آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن، تعلیق عضویت ارمنستان در پیمان امنیتی روسیه و درخواست عمران خان از صندوق بین‌المللی پول، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ 24 February 2024

آماده شدن فرانسه برای ارسال موشک های پیشرفته به ارمنستان/ اوج گیری کم سابقه نارضایتی از بایدن در آمریکا/ تجاوز نظامی جدید آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن/ تعلیق عضویت ارمنستان در پیمان امنیتی روسیه

بین الملل تابناک: آماده شدن فرانسه برای ارسال موشک‌های پیشرفته به ارمنستان، اوج گیری کم سابقه نارضایتی از بایدن در آمریکا، تجاوز نظامی جدید آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن، تعلیق عضویت ارمنستان در پیمان امنیتی روسیه و درخواست عمران خان از صندوق بین‌المللی پول، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آماده شدن فرانسه برای ارسال موشک های پیشرفته به ارمنستان

وزیر دفاع فرانسه از آمادگی کشورش برای صادرات موشک‌های میان برد و دوربرد به ارمنستان خبر داد.

 خبرگزاری آرمن پرس نوشت که سباستین لوکارنو، وزیر دفاع فرانسه، پس از گفت وگوی دیشب (۴ اسفند) با همتای ارمنستانی خود، سورِن پاپیکیان، در یک کنفرانس مطبوعاتی در ایروان گفت: فرانسه آماده است تا در صورت لزوم موشک هایی با بردهای مختلف به ارمنستان ارسال کند.

وی گفت که هیچ کس نمی تواند ارمنستان را به دلیل توسعه توانمندی های نظامی خود مورد انتقاد قرار دهد.

لوکارنو یادآور شد که قراردادهای خرید تسلیحات در زمان سفر پاپیکیان به پاریس امضا شد و بر اساس آن، سامانه های پدافند هوایی نیز به ارمنستان صادر می شود.

این وزیر فرانسوی گفت: هیچ کس نمی تواند ارمنستان را به دلیل توسعه توانمندی های ارتش خود مورد انتقاد قرار دهد و در صورت نیاز، موشک‌های کوتاه برد، میان‌ برد و دوربرد نیز بخشی از توسعه قابلیت‌های دفاعی ارمنستان خواهند بود.

وی افزود: طبق یک توافق دیگر، افسران ارتش ارمنستان در فرانسه آموزش خواهند دید.

اوج گیری کم سابقه نارضایتی از بایدن در آمریکا

در فاصله هشت ماه تا روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نظرسنجی موسسه «گالوپ» نشان می‌دهد که جو بایدن به منفورترین رئیس‌جمهور بعد از جنگ جهانی دوم تبدیل شده است.
در شرایطی که شرایط جسمی و ذهنی بایدن به یکی از موضوعات جنجالی در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده، محبوبیت او به ۳۸ درصد کاهش یافته است. نارضایتی از رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا به ویژه در موضوعات مرتبط به وضع مرزها، مهاجرت و مواضع دولت بایدن در قبال جنگ اسرائیل علیه غزه بالاست.


در این نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد، ۵۹ درصد اعلام کردند، از عملکرد بایدن ۸۱ ساله در مقام رئیس‌جمهور رضایت ندارند و ۳۸ درصد اعلام رضایت کردند.۴۰ درصد از عملکرد بایدن در قبال جنگ اوکراین حمایت کردند. تنها ۳۰ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، حمایت خود را از عملکرد بایدن درباره جنگ غزه ابراز کردند. ۳۳ درصد از آمریکایی‌ها هم گفتند که حامی عملکرد رئیس‌جمهور کشورشان درباره دیگر موضوعات سیاست خارجی هستند.


 

به رغم تبلیغات دولت دموکرات آمریکا و حامیانش درباره وضعیت اقتصادی این کشور، فقط ۳۶ درصد حمایتشان را از تلاش‌های بایدن برای بهبود وضع اقتصادی پس از همه‌گیری ویروس کرونا اعلام کردند. در این نظرسنجی، «بزرگ‌ترین نگرانی» آمریکایی‌ها موضع رئیس‌جمهور درباره مهاجرت بوده و تنها ۲۸ درصد از عملکرد او برای مدیریت رشد فزاینده مهاجرت در مرز‌ها حمایت کردند.
دموکرات‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی به طور کلی از بایدن در زمینه اقتصاد آمریکا، جنگ اوکراین و مسائل سیاست خارجی حمایت کردند، اما درباره جنگ غزه و مرز‌های جنوبی آمریکا نظر مطلوبی به بایدن ندارند. بایدن به سختی توانسته نظر ۵۱ درصد از دموکرات‌ها را درباره جنگ غزه کسب کند و ۵۵ درصد آن‌ها هم از عملکرد رئیس‌جمهور درباره مهاجرت حمایت کردند.


تعداد بسیار کمی از جمهوری خواهان در این نظرسنجی از بایدن حمایت کردند. فقط ۳ درصد از آن‌ها حامی تلاش‌های بایدن در زمینه مهاجرت هستند و ۴ درصد از عملکرد او در زمینه اقتصاد اعلام رضایت کردند. به گزارش گالوپ، محبوبیت بایدن از آگوست ۲۰۲۱ به بالاتر از ۴۴ درصد نرسیده و میانگین محبوبیتش در سومین سال ریاست جمهوری او ۳۹.۸ درصد بوده است. با این احتساب، بایدن دومین رئیس‌جمهور منفور آمریکا پس از جنگ جهانی دوم شده است.


محبوبیت بایدن در ژانویه و آوریل ۲۰۲۱ به ۵۷ درصد رسید، اما در دو سال پس از آن کاهش یافته است. کمترین میزان محبوبیت او آوریل ۲۰۲۳ ثبت شد که میزان آن ۳۷ درصد بود. نظرسنجی گالوپ از اول تا بیستم فوریه (۱۲ بهمن تا اول اسفند) از ۱۰۱۶ بزرگسال آمریکایی در سراسر این کشور گرفته شده است.


گالوپ در گزارش خود تلویحا به بایدن درباره شکست در انتخابات ۱۵ آبان ۱۴۰۳ ریاست جمهوری هشدار داد و نوشت: «تاریخ نشان می‌دهد که بایدن برای افزایش محبوبیت خود کار‌های مهمی برای انجام دادن دارد؛ با توجه به اینکه رئیس‌جمهور مستقری که در دور دوم پیروز می‌شود، معمولا حداقل ۵۰ درصد محبوبیت دارد»

.
 
تجاوز نظامی جدید آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن

 منابع خبری جمعه شب از تجاوز نظامی جدید آمریکا و انگلیس به استان الحدیده واقع در غرب یمن خبر دادند.

 جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی منطقه الکویزی در شهرستان الدریهمی واقع در استان الحدیده را هدف قرار دادند.

پیشتر ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس منطقه رأس عیسی در شهر الصلیف در استان حدیده را بمباران کرده بود.

 آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

تعلیق عضویت ارمنستان در پیمان امنیتی روسیه

در ادامه نارضایتی و دلخوری مقام‌های ایروان از مسکو در رابطه با جنگ قره‌باغ، نخست‌وزیر ارمنستان از تعلیق مشارکت کشورش در یک پیمان امنیتی به رهبری روسیه خبر داد. نیکول پاشینیان که اخیرا گفته بود ارمنستان نباید بین روسیه و غرب یک طرف را انتخاب کند، در مصاحبه با «فرانس» ۲۴ بار دیگر از مواضع مسکو در قبال جنگ قره باغ انتقاد کرد.


او گفت که جمهوری آذربایجان به اصول مورد نیاز برای انعقاد یک معاهده صلح بلندمدت پایبند نیست و باکو در حال آماده شدن برای انجام یک حمله دیگر است. نخست‌وزیر ارمنستان با اشاره به جنگ‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ اعلام کرد که سازمان پیمان امنیت جمعی «درباره ارمنستان، به اهداف خود عمل نکرده است.»


پاشینیان افزود: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که توجهی به این اتفاق نداشته باشیم. ما اکنون از لحاظ عملی مشارکت خود در این معاهده را متوقف کرده‌ایم. در مورد آینده باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.».=


نخست‌وزیر ارمنستان در نشست قبلی سران سازمان پیمان امنیت جمعی به میزبانی بلاروس در تاریخ ۲۳ نوامبر مشارکت نکرده بود. در این سازمان که پس از فروپاشی اتحاد شوروی تاسیس شد، شش کشور روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان عضو بوده‌اند و مقر آن در مسکو است.


 
پاشینیان که کشورش به طور سنتی متحد روسیه بوده، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانسوی درباره پایگاه نظامی روسیه در ارمنستان گفت که در حال حاضر قصدی برای بستن پایگاه ندارد و حضور روسیه در آن، مرتبط به دیگر معاهدات دوجانبه ایروان و مسکو است.
 
درخواست عمران خان از صندوق بین‌المللی پول

عمران خان در نامه‌ای به صندوق بین‌المللی پول به این صندوق تاکید کرد تا هرگونه گفت‌وگو با اسلام‌آباد را به بررسی انتخابات اخیر در پاکستان که حزبش مدعی تقلب در آن شده، منوط کند.

 سناتور «علی ظفر» رهبر ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان متعلق به عمران خان پس از دیدار با نخست وزیر برکنار شده و زندانی پاکستان در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که عمران خان این نامه را خطاب به صندوق بین‌المللی پول نوشته است.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تحولات چند روز پس از آن اتفاق افتاده که صندوق بین‌المللی پول، یک قسط کلیدی وام کمک مالی به پاکستان را منتشر کرد.

همچنین این رویدادها پس از آن اتفاق افتاده که سخنگوی این صندوق اعلام کرد، این نهاد بین‌المللی آماده همکاری با دولت جدید پاکستان در امر سیاستگذاری برای تضمین ثبات اقتصادی کلان و شکوفایی و رفاه برای تمامی شهروندان پاکستانی است.

عمران خان در داخل کشور از سوی منتقدانش به دلیل اینکه مدعی‌اند او تلاش کرده تا جلوی انتقال یک وام یک میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول به پاکستان را بگیرد و این امر به ضرر اقتصاد کشور است، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

پاکستان تابستان گذشته به سختی از نکول پرداخت‌های خارجی جلوگیری کرد؛ زمانی که صندوق بین‌المللی پول کمک مالی مورد انتظار ۳ میلیارد دلاری را پس از گفت‌وگوهای چند ماهه با شهباز شریف، تنها کاندیدای نخست وزیری پاکستان مورد تایید قرار داد.

شریف در حال گفت‌وگو با متحدان برای تشکیل دولت ائتلافی است، چون هیچ یک از احزاب نتوانستند در انتخابات هشتم فوریه اکثریتی به دست بیاورند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۵
مغز براندازان بعد از اینکه فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد یک نفتکش توسط یمنی ها هدف قرار گرفته.
فرماندهی مرکزی آمریکا بیخود کرده. اینها کلا فشفشه بازیه

تشخیص
تسمه پمپ آب موتور مغز شل شده است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
فرانسه زمان جنگ ایران و عراق هم به صدام موشک میداد گویا خیلی از کشتن غیر نظامیان لذت می برن. در هر حال آنکه نتیجه جنگ قره باغ را تعیین کرد شجاعت و قهرمانی غیورمردان آذربایجان بود که هنوز همانجا هستن همانهایی که با در جنگ تن به تن با نیزه شوشا رو از اشغال سربازان مسلح و آماده در آوردن این موشک ها مردان آزربایجان را نمی ترساند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
متخصص جان؛!تو خودشو زیاد ناراحت نکن!
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
شوشا در نبرد تن به تن نیروهای آذربایجان که در سکوت از
تخته سنگها بالار فته و وارد شهر شده بودند فتح شد چون بالا رفتن از صخره ها با تجهیزات ممکن نبود فقط اسلحه سبک برداشته بودند و اسلحه سنگینشان ایمان به خدا بود. با تعداد کم لشگر ارمنستان را غافلگیر کرده و مجبور به فرار نمودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
ارسال موشک به ارمنستان
نمیدونم چرا احساس میکنم ارمنستان هم مثل اکراین ویران میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
فعلا دوهزار دلار را بچسبید و از برادران افغان دریافت کنید از این ستون به سنون دیگر فرج است ، واشر سرسیلندر و تسمه تایم و.... را هم شما مشغول باشید که از کار بیکار نشوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
برانداز چیه این دوزاری های زیر پتویی چه به این حرفا اینا ناله گر هستن فقط مال جنگ نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
خوش اومدی استاد اما واژه برانداز واسه این زیادی
مغز عرزشی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
با 30 هزار کشته ولی باز حماس پیروز است حتی اگه تمام مردم غزه کشته بشن ولی باز حماس پیروز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
مغز ساندیسی ها:
یمن که تونسته امریکا رو زمین گیر کنه ببین ما چه کارها که نمی تونیم بکنیم.....
مغز براندازان پارسال همین موقع
اینها برف امسال را نخواهند دید.

مغز براندازان هم اکنون
نخونده منفی. با افتخار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
دلخوشی های یک ساندیسی :

برف امسال رو هم دیدیم
هوررااااااا

تشخیص : افسردگی و تنهایی مفرط
درمان : ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
برانداز واسه این عقب مونده ها زیادیه بگو غربگدا یا عقب مانده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
با افتخار براندازن هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
دلخوشی های ساندویچ خور های شاهزاده:
امسال نشد که نشد سال دیگه تهرانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
نخونده دیس
پس خبرهای مهم روز کجان ؟
دموکراسی یعنی اینکه رئیس جمهور یک کشوری رو بکشونی تو دادگاه و ازش خسارت سنگین بگیری ، دموکراسی یعنی قدرت قوه قضاییه . درود بر دموکراسی .
غرب دنیارو به بازی گرفته از پوتین و شی و کیم بگیر تا هر کشوری که عضو ناتو نباشه .
فرانسه ازآنوردنیا برای حمایت ازهمکیشانش موشکهای پیشرفته به ارمنستان میدهد که رژیم متجاوز آنجارا برای تجاوز وکشتار مسلمانان آذری تجهیز واماده کند ولی چقدر بداست اگرارامنه مجدداًدست به تجاوز بخاک اذربایجان بزنند و مسلمانان ناظر بیطرف باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
الهام خانم صهیونیست همون بهتره که موشک بخوره تو سرش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
همراهی دولت آذربایجان با اسرائیلی که در حال نسل کشی مسلمانان است عجیب نیست؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
علیف‌خوش‌حامی‌اسراییه
فقط آمریکا و انگلیس به حوثی ها حمله می کنند یا اعتلاف بین الملل ؟؟؟
علاوه بر بایدن گویا حال سگ ژرمن شپردش هم خوب نیست چون بارها به مقامات کاخ سفید حمله کرده ، برای آخر عاقبت دموکرات ها به حال و روز جیمی کارتر نگاه کنید ، حتی عزرائیل هم راضی نمیشود جانش را بگیرد .
در جنگ 2020 ده نفر جوان آذربایجانی 1500 نفر نیروی ارمنی را از سوقاوشان فراری دادن فرمانده ارمنی اومد گفت من با سربازان چکار می توانم بکنم هزار و 500 نفرشون از ده تا سرباز آذربایجانی شکست خوردن
آمریکا خودش رو مسخره کرده. یه ارتش عریض و طویل که از درگیری نظامی واهمه داره . جم کن بابا این ارتش دکوری رو ادعای ابرقدرتیم نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
ساده ای فیلمشونه میخان بازار گرمی کنن
حوثی ها با زدن نفتکش دریای سرخ را بگند کشیده اند باید تکلیف آنها در شورای امنیت سازمان ملل مشخص شود .
لعنت به غرب و غرب زده
فرانسه اگه موشک داره به اوکراین بده -شکست اوکراین یعنی شکست ناتو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
گل گفتی و در سفتی و جواب مسکت دادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
کی گفته شکست اوکراین یعنی شکست ناتو ؟
انهاٸی که دراین کشوراسلامی زندگی میکنند درست نیستکه حامی بیگانگان درتجاوزبه خاک کشوری اسلامی باشند این نوعی خیانت به اکثریت است توسط عده ا ی اقلیت که درهیچ کشوری مجازشناخته نمیشود
یادتان است همین فرانسه ، انگلیس و آلمان بودند با دخالتهای بی جایشان وضعیت اکراین را بهم ریختند. و نتیجه اش چند سال بعد به صورت جنگ خودش را نشان داد. واقعاً باید از خیله گری اینا ترسید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست