بازدید 5307
۵
مشروح دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین

تشریح تروریستی بودن منافقین از نگاه حقوق بشر غربی/ مسعود رجوی کارمند ساواک بود؟ / نسبت دادن یک اتهام جدید به رجوی و پاسخ وکیل متهمان/ «سلاح» منشأ فکری گروهک تروریستیِ منافقین

مسعود رجوی ارتباط ایدئولوژیک سازمان با نهضت و شخص مهندس بازرگان را این‌گونه عنوان می‌کند: «از نظر ایدئولوژیک، مهندس بازرگان از نمایندگان سازمان مجاهدین خلق به شمار می‌آیند و مجاهدین نیز پیوستن ازاین نظر خود را مدیون او می‌دانند.» این در حالی است که محمد حنیف‌نژاد و سعید محسن که از موسسین مجاهدین خلق نام برده می‌شوند، از نیرو‌های نهضت آزادی و جبهه ملی بودند که تحت تاثیر اندیشه‌های بازرگان و مجاهدین خلق را بنیان نهادند و اندیشه التقاطی از بدو زایش در این سازمان وارد شد.
کد خبر: ۱۲۲۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵ 06 February 2024

دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی به صورت علنی برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، قاضی با اعلام رسمی بودن دادگاه گفت: با توجه به اتمام قرائت کیفرخواست و بیان دلایل نماینده دادستان در جلسه قبل، از این لحظه وارد شکایت شکات می‌شویم. قبل از دعوت از شکات برای ارائه مطالب از نماینده دادستان درخواست می‌شود آخرین مطالب خود را مطرح کند.

تشریح تروریستی بودن منافقین از نگاه حقوق بشر غربی/ مسعود رجوی کارمند ساواک بود؟ / «سلاح» منشأ فکری گروهک تروریستیِ منافقین

نماینده دادستان با قرار گرفتن در جایگاه گفت: بر اساس قوانین وزارت خارجه آمریکا این کشور وقتی می‌خواهد گروهی را تروریستیِ اعلام کند باید دلایل و مصادیق آن را مشخص کند. در گزارش سالانه تروریسم آمریکا مصادیق تروریستیِ بودن گروهک منافقین وجود دارد؛ از ترور‌های کور تا بمب گذاری و همکاری اطلاعاتی و عملیاتی در این گزارش قید شده است.

وی افزود: پس از اشغال عراق توسط آمریکا، بر خلاف موضع گیری سابق گروهک منافقین را غیرنظامی تلقی می‌کند؛ با وجود اینکه این فرقه در لیست تروریستیِ قرار داشت. آمریکایی‌ها که سازمان منافقین را تروریستیِ می‌دانستند بعد از اشغال عراق آن را غیرنظامی خواند. موسسه رند نوشته است که این اقدام آمریکا یک معما بود!

نماینده دادستان گفت: گروهک منافقین از روز تاسیس مسلح بوده و ماهیت آن انجام اقدامات مسلحانه بوده است. در لوگوی این گروهک نیز تصویر اسلحه قرار دارد. موسسان این گروهک هیچگاه توسط امام خمینی ره تایید نشدند و پس از انقلاب انبار‌های سلاح را تحویل ندادند.

وی ادامه داد: سلاح‌هایی که دست منافقین بوده دو منشأ دارد؛ یک سری قبل از انقلاب خریداری شده و بخشی دیگر از زاغه مهمات ارتش غارت شده بود. این گروهک به بهانه‌ی مبارزه با امپریالیسم شاخه نظامی تشکیل داد در حالی که بعد‌ها در دامن آمریکایی‌ها افتاد.

مسعود رجوی کارمند ساواک بود؟

و‌کیل شکات در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستیِ منافقین گفت: مسعود رجوی به دلیل همکاری با ساواک از حکم اعدام رهایی پیدا کرد. رجوی در طول بازجویی تمامی گروه‌ها و اشخاص مبارز را لو داده و باعث شد در مسیر مبارزات اختلال ایجاد شود.

وی گفت: کاظم رجوی برادر مسعود که در آن سال‌ها مسئول دفتر رژیم پهلوی در ژنو بود و نقش قابل توجهی در تخفیف حکم سرکرده منافقین داشت!

آیا منافقین مجبور به اقدام مسلحانه علیه مردم شد؟

در ادامه نماینده دادستان گفت: نشریه تروریستیِ منافق (مجاهد) در شماره ۱۴۲ نوشته است: هدف از تشکیل ملیشیای منافقین ایجاد یک گروه مسلح بود که آمادگی رویارویی و نبرد قطعی با مردم ایران داشته باشد.

وی افزود: نشریه مجاهد در شماره ۱۴۶ می‌نویسد: اکنون ملیشیا در دومین نبرد در هزاران پایگاه در سراسر کشور آماده مبارزه است!، همچنین جعفر حسنی از اعضای فرقه (بخش اجتماعی) در اعترافات خود می‌گوید: کارکرد ملیشیا در جهت براندازی بود؛ در مشهد مانور خیابانی می‌دادیم تا آمادگی خود را حفظ کنیم. این اعترافات به خوبی نشان می‌دهد که گروهک منافقین از همان سپیده دم پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال جنگ مسلحانه بوده است.

آیا شورش مسلحانه منافقین در ۳۰ خرداد یک تظاهرات مسالمت آمیز بود؟

نماینده دادستان بیان کرد: در کتاب بهرام آذر افروز از اعضای جدا شده گروهک تروریستیِ منافقین آمده است: رجوی اصرار می‌کرد که خشونت را باید در ۳۰ خرداد بالا برد؛ سازمان تصمیم گرفته بود به دلیل تخریب آخرین دژ خود (بنی صدر) در آن روز دستور آتش داد.

وی افزود: نشریه مجاهد (منافق) می‌نویسد: ده روز پیش از سی خرداد دسته‌های ۱۰۰ نفره به خیابان می‌رفت تا مبارزه مسلحانه را تمرین کند.

نماینده دادستان افزود: سازمان مجاهدین خلق که با رهبری مسعود رجوی خیال تسلط بر حاکمیت سیاسی را در سر می‌پروراند، پس از شکست در فرآیند مردمی تعیین حاکمیت و به دنبال یک سری فعل و انفعالات سریع در ساخت حاکمیت سیاسی کشور هرگز انتظار شکست جناح بنی‌صدر را نداشت چرا که آن‌ها با تأکید بر این مساله که بنی‌صدر حمایت بخشی از جامعه (به ویژه مجاهدین) را پشت سر دارد رسماً اعلام داشتند که بنی‌صدر می‌تواند در این مقطع کمر ارتجاع را بشکند!

وی بیان کرد: به دنبال شکست جناح بنی‌صدر، سازمان با «بن بست» جدی سیاسی تشکیلاتی مواجه شد؛ بنابراین کادر رهبری مجاهدین برای خروج و یا شکستن این بن بست سیاسی تشکیلاتی و به طمع تصاحب قدرت، گام در مسیری نهاد که نهایت آن تقابل مسلحانه با جمهوری اسلامی بود.

وکیل شکات یک اتهام جدید به رجوی نسبت داد

وکیل مدافع شکات دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستیِ منافقین در ادامه دادگاه گفت: برگه‌های بازجویی مسعود رجوی نشان می‌دهد که رجوی ریز جزئیات اعضا را لو داده بود. کمک رجوی به ساواک در حدی بود که زاهدی ریئس ساواک برای شاه نامه نوشت تا برای رجوی تخفیف بگیرد. همکاری مسعود رجوی با ساواک باعث کشته شدن ۱۰ نفر از اعضا شد.

وی در ادامه افزود: اسناد ساواک نشان می‌دهد که مسعود رجوی در سطحی بالا با سازمان اطلاعات و امنیت شاه همکاری کرده تا جایی که ساواک او را همکار خود نامیده است. رجوی در اسناد بازجویی کروکی همه مبارزان را در اختیار ساواک قرار داده است. این اسناد نشان می‌دهد که مسعود رجوی نه یک مبارز بلکه عامل نفوذی ساواک در میان مبارزین بوده است!

تشریح تروریستی بودن منافقین از نگاه حقوق بشر غربی/ مسعود رجوی کارمند ساواک بود؟ / «سلاح» منشأ فکری گروهک تروریستیِ منافقین

سید عبدالله متولیان، پژوهشگر تاریخ در دادگاه گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک منافقین یک کلاس درس در جنگ ادراکی است. در دورانی که جوانان خیلی اسناد تاریخی را نمی‌خوانند این دادگاه جهاد تبیین برای آن‌ها محسوب می‌شود.

وی گفت: ماهیت سازمان مجاهدین خلق را نمی‌توان مجزا از گروهک نهضت آزادی مورد بررسی قرار داد؛ بازرگان می‌گفت اعضای این سازمان فرزندان من هستند و افرادی، چون سعید محسن از اعضای نهضت آزادی بودند. اعضای کادر مرکزی و موسسان گروهک عضو نهضت آزادی بودند.

متولیان ادامه داد: مسعود رجوی همکار ساواک بود و نه کارمند رسمی آن. در اسناد پژوهشی همکار سطوحی دارد در اینجا مراد فردی است که منبع و حقوق بگیر محسوب می‌شود. کاظم رجوی ماهیانه ده هزار فرانک از ساواک حقوق می‌گرفت. پدر مسعود رجوی برای شاه نامه نوشت که خانواده رجوی سرسپرده شاه است این نامه را کاظم رجوی به پرویز ثابتی داد تا به دست شاه برساند!

وی ادامه داد: مسعود رجوی ارتباط ایدئولوژیک سازمان با نهضت و شخص مهندس بازرگان را این‌گونه عنوان می‌کند: «از نظر ایدئولوژیک، مهندس بازرگان از نمایندگان سازمان مجاهدین خلق به شمار می‌آیند و مجاهدین نیز پیوستن ازاین نظر خود را مدیون او می‌دانند.» این در حالی است که محمد حنیف‌نژاد و سعید محسن که از موسسین مجاهدین خلق نام برده می‌شوند، از نیرو‌های نهضت آزادی و جبهه ملی بودند که تحت تاثیر اندیشه‌های بازرگان و مجاهدین خلق را بنیان نهادند و اندیشه التقاطی از بدو زایش در این سازمان وارد شد و مهندس بازرگان آن‌ها را فرزندان مجاهد خود خطاب می‌کند.

متولیان بیان کرد: کتاب اصلی آموزش ایدئولوژی سازمان یعنی کتاب «راه انبیا، راه بشر» به‌شدت تحت تاثیر کتاب «راه طی‌شده» مهندس بازرگان است. همچنین بازرگان در بیانیه‌ای از نامزدی مسعود رجوی در اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حمایت همه جانبه می‌کند ابراز امیدواری می‌کند که "برای تامین وحدت و حقوق گروه‌های اقلیت، امیدوارم مسعود رجوی که معرف جناح پرشوری از جوانان با ایمان است، نیز به مجلس راه یابد."

وی افزود: گروهک منافقین اگرچه از نظر ذهنی چپگرا بود، اما تمامی اعضای آن پناهنده به اردوگاه غرب شدند و حتی رجوی پاریس را برای اقامت انتخاب کرد؛ مجاهدین خلق گروهی التقاطی بود که توسط نهضت آزادی بازیچه دست سازمان‌های جاسوسی غربی شد.

ملیشیا ارتش خصوصی آمریکا در ایران بود

زهره لاجوردی، کارشناس تاریخ در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستیِ منافقین مطرح کرد: منافقین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال جمع آوری اسلحه رفت و خانه‌های تیمی تشکیل داد. میلشیای مجاهدین خلق ارتش خصوصی آمریکا در ایران بود. منافقین با برنامه ریزی قبلی اسلحه جمع می‌کرد و پیش از ۳۰ خرداد ماهیت تروریستیِ داشت.

وکیل منافقین: جرایم مجاهدین در پیش از انقلاب را بررسی نکنید

یکی از وکلای منافقین در دادگاه گفت: وکلای شکات حق ورود غیر رسمی و دادن انتساب جدید به پرونده را ندارد.

قاضی دادگاه در پاسخ گفت: طبق ماده ۳۴۱ قانون کیفری دادگاه تکلیف دارد نسبت به ادعا‌های صورت گرفته تحقیقات انجام دهد و استمرار جرم در قبل از انقلاب که در کیفرخواست به آن توجه نشده را نیز بررسی کند.

شاهدان ترور در دادگاه حاضر شدند

مهدی چیذری، شاکی دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستیِ منافقین گفت: در ۲۳ اسفند سال ۷۸ در حمله منافقین در مجتمع مسکونی نور با پرتاب خمپاره مجروح شدم و پای چپم را از دست دادم. علاوه بر صدمات به پا حدود ۷۵ ترکش در بدن دارم و هنوز تحت درمان هستم.

وی گفت: من مهندس ناظر در یک پروژه شهرداری بودم و در روزی این اتفاق برایم افتاد که یک کودک یک ساله داشتم. در آن حمله به منازل و خودرو مردم آسیب وارد شد. از دادگاه می‌خواهم برای رسیدگی به حقوق قربانیان از هیچ تلاشی فروگذاری نکند. با توجه به صدمات تقاضای دیه و قصاص هم دارم.

عامل و آمر ترور باید قصاص شوند

محمد تقی سمرقندی، فرزند شهید غلامرضا سمرقندی گفت: پدرم عازم جبهه بود که توسط یک تیم تروریستیِ به شهادت رسیدند.

وی گفت: پدرم در سال ۶۰ و پس از فتح یکی از خانه‌های تیمی منافقین، آنجا را به درمانگاه تبدیل کرد. این حرکت خشم منافقین کوردل را علیه او برانگیخت و در سپیده دم روز ۸ اردیبهشت ۱۳۶۱ هنگامی که این روحانی بزرگوار به همراه پاسدار جان برکفش شهید قربان اطاعتی، عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودند در مقابل بیمارستان امام خمینی با شلیک گلوله‌های منافقین به شهادت رسیدند.

این فرزند شهید ادامه داد: منافقین فرقه‌ای ساخته شده از کینه است. در نشریه منافقین نوشتند که پدرم را مجاهدین شهید کرده است. خانواده ما در شرایطی پدر را از دست داد که ۱۳ بچه یتیم روی دست مادرم مانده بود؛ از دادگاه می‌خواهم که عوامل و آمرین ترور را به مجازات برساند.

آمریکا حامی اصلی تروریست‌ها است

کبری قنبری، مادر شهید داود ارجمندی در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستیِ منافقین مطرح کرد: پسر من مانند همه جوان‌های ایرانی در زمان جنگ تصمیم گرفت که به‌صورت داوطلبانه به جبهه برود و به همین دلیل برای آموزش از طریق بسیج اقدام کرد.

وی افزود: شهید ارجمندی، زمانی که دوره آموزشی را می‌گذراند، در حالی که با همکارانش در خودرو بودند، از سوی منافقین تعقیب شدند، این تعقیب و گریز خیابانی به درگیری منجر شد که شهادت ۲ سرنشین از سه سرنشین خودرو را به دنبال داشت.

این مادر شهید بیان کرد: چرا منافقین باید آزادانه بگردند؛ آمریکا همان‌گونه که حامی منافقین بود، حامی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه نیز است. آمریکا اَبَر قدرت نیست، بلکه اَبَر ظالم است. برای مجازات منافقین از هیچ خدمتی کوتاهی نمی‌کنم، امیدوارم ریشه این منافقین از روی زمین کنده شود.

قاضی در پایان بیان کرد که جلسه بعدی دادگاه در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برگزار و اظهارات استماع خواهد شد و درباره رفع نقص‌ها و تکمیل تحقیقات اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. تمام افرادی که در داخل ایران و خارج از ایران شکایتی دارند و از اقدامات منتسب به این گروه شکایت دارند به دادسرا عمومی و انقلاب تهران و یا به شعبه یازدهم کیفری یک استان تهران مراجعه کنند و اگر ادعا یا شکایتی دارند به این دادگاه ارائه کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵
آمو اصلا کی یادش هست منافقین کی بودند چرا بزرگشان می کنید ؟
در تاریخ باید نوشته بشه مردمانی بودن که برای لخت شدن و فحشای غربی کمپین خرید پول کشوری رو زدن که اون کشور تحریمشون کرده بود و ارزش پول ملیشون رو تا ۹۰ درصد کاهش دادن. از دلار ۳۴ تا دلار نزدیک ۶۰ هزار تومانی اون روزهای سیاه
رجوي هفتا كفن پوسانده ولي چايي دبش هنوز داغ است.
اقا اینها تمام شدند رفتند جوانترینشان حداقل 65 سال دارند محاکمه اینها چه دردی را دوا میکند مثل اینکه مرده را از قبر خارج و چوب بزنید مگر پی مسایل دیگری باشید؟
مزاحمین خلق تاریخ مصرفشون تمام شد به زباله دان تاریخ پیوستن خودتون باید پاسخگو باشید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار