بازدید 3617
سخنگوی قوه قضاییه:

محاکمه منافقین مطالبه جدی مردم ایران است/ پرونده «تتلو» در حال اتخاذ تصمیم است

روند دادرسی در این پرونده عادلانه و منطبق با موازین قانونی و اصول و قواعد دادرسی و تشریفات رسیدگی است و منطبق با مقررات قانونی از جمله قانون آیین دادرسی کیفری است. تمام تلاش قوه قضاییه این است این رسیدگی منطبق با اصول و قواعد باشد و دادرسی عادلانه به احسن وجه متجلی شود و هیچ حقی از احدی از افرادی که در این پرونده هستند، اعم از متهمان و شکات، ضایع نشود.
کد خبر: ۱۲۱۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳ 23 January 2024

سخنگوی قوه قضاییه که در هفتمین دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان منافقین حضور یافته بود، در حاشیه دادگاه با جمعی از خبرنگاران گفت‌وگو کرد و پاسخگوی سوالات مطرح شده بود.

به گزارش «تابناک»، مسعود ستایشی گفت: برگزاری این دادگاه، مطالبه جدی امت بزرگوار و مردم غیور ایران اسلامی است و در سالیان گذشته انباشته شده و به مرحله‌ای رسیدیم که توسط دستگاه قضایی مورد رسیدگی و اتخاذ تصمیم واقع می‌شود. ما مطابق موازین قانونی در مقام پاسخگویی موثر به مطالبه مردمی هستیم.

وی افزود: در این پرونده بیش از ۱۰۰ اقدام تروریستی خیانت‌بار و خباثت‌آلود و رذالت‌آمیز آمده که توسط این گروهک تروریستی انجام شده و این جنایات و اقدامات تروریستی که ناظر به اعضای مرکزی این گروهک است، دارای شکات متعدد با شهود زیادی است. در این مقطع در فرایند رسیدگی در محکمه به اقتضای شرایط در مقام استماع اظهارات این افراد و شهود و ملاحظه لوایح تسلیمی هستیم.

سخنگوی دستگاه قضا درباره بحث روند دادرسی گفت: روند دادرسی در این پرونده عادلانه و منطبق با موازین قانونی و اصول و قواعد دادرسی و تشریفات رسیدگی است و منطبق با مقررات قانونی از جمله قانون آیین دادرسی کیفری است. تمام تلاش قوه قضاییه این است این رسیدگی منطبق با اصول و قواعد باشد و دادرسی عادلانه به احسن وجه متجلی شود و هیچ حقی از احدی از افرادی که در این پرونده هستند، اعم از متهمان و شکات، ضایع نشود.

وی افزود: قبل از تشکیل دادگاه به این نکته توجه شد که به صورت رسمی به متهمان ابلاغ شود که وکلا را در مقام دفاع مشخص کنند و براین مهم تاکید شد و بصورت رسمی ابلاغ شد و متهمان از معرفی وکیل رسمی خود امتناع کردند و دادگاه تکلیف داشت که با توجه به محتویات پرونده وکیل تسخیری تعیین کند و تا امروز ۷ جلسه دادرسی تشکیل شده و ۵ نفر از وکلای تسخیری در جلسات بودند.

ستایشی در ادامه با تاکید بر رسیدگی به پرونده مطابق موازین قانونی، گفت: علی رغم اینکه این گروهک از منفورترین و بی شرم‌ترین گروهک‌ها هستند، افرادی هستند که در نزد ملت بزرگوار و حق دار ایران مغذوب هستند و از اول انقلاب درگیر بودند، ولی اصرار قوه قضاییه بر این نکته استوار است که پرونده خیانت بار و جنایت‌های متعدد آن‌ها کاملا عادلانه و منطبق با موازین قانونی بررسی شود و در این فرایند دادرسی اصول و قوانین اعمال شود. ان شاءالله در پایان رسیدگی کسانی که در مقام نظارت هستند و دیده بانند بر دادرسی عادلانه شهادت دهند.

وی تاکید کرد: این گروهک تروریستی منافقین موسوم به مجاهدین از ابتدای انقلاب تاکنون اقدامات خیانت آمیز فراوانی مرتکب شدند و در قالب یک سازمان رسمی مرتکب این اعمال شدند لذا پرونده قطور و سنگین است و متضمن کیفرخواست ۷۰۰ صفحه‌ای است. عمده این جنایات و خباثت‌هایی که شده اعم از قتل مردم عادی و زنان و کودکان و شهروندان است. ارتباط و رابطه تنگاتنگی که این گروهک تروریستی با رژیم سفاک بعثی و رژیم صهیونیستی در عرصه‌های مختلف انجام دادند را در دادگاه دیدید. اقدام به انعکاس و ارایه اطلاعاتی که به کشور‌های خصم داشتند را در ایام مختلف دیدیم و بنده در جنگ تحمیلی بوضوح مشاهده کردم.

ستایشی در پاسخ به سوالی درخصوص مساعدت دستگاه قضایی نسبت به متهمانی که پشیمان هستند و توبه کرده‌اند، گفت: صحبت در رابطه با این افراد در راستای فرمایشات ریاست قوه قضاییه بود که در جلسه شورای عالی مسئولان قضایی مطرح کردند. به هر ترتیب نسبت به کسانی که در خارج از مرز‌ها هستند و می‌خواهند برگردند و نسبت به اعمالشان پشیمان هستند در کشور باز است و می‌توانند تشریف بیاورند، اما افرادی که مرتکب جنایت و اعمال قتل و غارت باشند، باید مسایلشان مورد بررسی قرار بگیرد. افرادی هم که می‌خواهند توبه کنند آن‌ها که در مقام رسیدگی هستند، می‌توانند نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده تتلو گفت: پرونده در حال رسیدگی و اتخاذ تصمیم است.

وی درباره علنی بودن دادگاه تتلو گفت: اصل بر این است که تمام دادگاه‌های ما علنی است مگر اینکه قرار غیرعلنی بودن توسط رییس دادگاه صادر شود.

وی از زمان برگزاری دادگاه تتلو اظهار بی اطلاعی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۹
محاکمه همه منافقین حتی پسر میر سلیم مطالبه جدی مردم ایران است
مردم به تنها چیزی که دیگه فکر نمیکنن منافقینه! این خواست ها رو از کجا میارن؟
پاسخ ها
قارنعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
از مردم مایه می ذارند
ما بیشتر خواستار محاکمه مختلسین هستیم تا منافقین
پاسخ ها
قارنعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
زنده باد
چای دبش هم هست . مهم تر از بقیه
مطالبه جدی مردم؟ چطور درمورد گرانی و فیلتر و سهمیه بنزین و بیکاری دنبال مطالبات مردم نیستید؟
مطالبه جدی مردم کار، مسکن و رفاه و آزادیست۰وظیفه مسئولین تامین خواست مردم است و اگر توانش و تمایل انجام آن را ندارند واگذار کنند به اهلش۰
اول روحانی را بگیرید که روی سر تمام ملت ایران با دروغ در بورس کلاه گذاشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
بعد احمدی نژاد
مطمئنی مطالبه جدی 85 میلیون ایرانی همینه؟؟
محاکمه منافقین مطالبه جدی مردم ایران است

باز از طرف مردم حرف زدید؟!
.......محاکمه منافقین مطالبه جدی مردم ایران است......

حاضرین برای این ادعا یه همه پرسی آزاد و سراسری بذارین ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
دیدی گفتم آلبانی نشین هستید میایید تو این سایت؟
مطالبه جدی تر تورم و گرانی افسار گسیخته و مسئولین بی لیاقت هستند
مطالبه جدی ما که نیست قطعا. مطالبه شماست بیشتر
این محاکمه ضمانت اجرایی دارد یا صرفا نمایشیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
خودت چی فکر میکنی
چای دبش چی شد فراموش نمیشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی