بازدید 3383

حسن روحانی به رد صلاحیت خود اعتراض نکرد

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق نیز که صلاحیت وی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان احراز نشده بود، تا پایان مهلت قانونی، اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام نکرد.
کد خبر: ۱۲۱۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵ 29 January 2024
حسن روحانی به رد صلاحیت خود اعتراض نکرد

 به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: روز گذشته زمان قانونی اعتراض داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به پایان رسید و بیش از ۱۲۰ نفر از داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها احراز نشده بود، اعتراض خود را برای بررسی مجدد ثبت کردند و بررسی این اعتراض‌ها نیز از روز گذشته در شورای نگهبان آغاز شده است.

به گفته یک منبع آگاه، در جلسات روز گذشته، برخی از داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها برای انتخابات خبرگان احراز نشده بود، تائید صلاحیت شدند و قرار است تا چند روز دیگر، شورای نگهبان اسامی داوطلبانی که جدید احراز صلاحیت شده را اعلام کند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق نیز که صلاحیت وی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان احراز نشده بود، تا پایان مهلت قانونی، اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام نکرد.

 ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به‌همراهِ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

مجلس خبرگان رهبری دارای ۸۸ کرسی از تمامی استان‌هاست که نمایندگان آن برای یک‌دوره‌ی ۸ ساله از اقصی‌نقاط کشور با رأی مردم انتخاب می‌شوند. در این دوره از انتخابات و طبق قانون، شرط سنیِ حداقل ۴۰ سال و دارا بودن مدرک سطح چهار حوزه علمیه اعمال شده است.

در مرحله‌ی ثبت‌نام، ۵۱۰ نفر برای راهیابی به این مجلس نام‌نویسی کرده بودند که شورای نگهبان صلاحیت ۱۳۸ نفر را تأیید کرد و نتایج بررسی صلاحیت‌ها نیز ۵ بهمن‌ماه به داوطلبان اعلام شد.

مرحله‌ی دریافت اعتراضات از ۶ تا ۸ بهمن‌ماه به پایان رسید و فقهای شورای نگهبان طی ۱۰ روز مجدداً صلاحیت‌های این داوطلبان را بررسی خواهند کرد و نتایج را به‌صورت کتبی به وزارت کشور اعلام می‌کنند. سرانجام، ۱۹ بهمن اسامی کلیه داوطلبان تأییدشده هر استان و اسامی نامزد‌های انتخاباتی منتشر خواهد شد.

فرصت تغییر حوزه احتمالی نامزد‌های تأییدصلاحیت‌شده نیز در نظر گرفته شده که از ۲۰ تا ۲۲ بهمن این تقاضا پذیرفته می‌شود.

تبلیغات نامزد‌های انتخابات خبرگان از ۲۵ بهمن تا ۹ اسفند تعیین شده و دیگر مرحلۀ این فرآیند، فرصت انصراف احتمالی یک نامزد است؛ این انصراف کتبی نهایتاً تا تاریخ ۸ اسفند یعنی حداقل ۷۲ ساعت قبل از شروع اخذ رأی پذیرفته خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
به چی اعتراض کنه؟ به کی اعتراض کنه؟

هر چند از روحانی هم دل خوشی ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
چون میدونه گنده کاریش تو هشت سال معطلی مملکت و افتضاح برادرش وبرادر معاونش برملا میشه
مگر تاثیری هم داره؟
بعضی وقتها کم محلی از هر اعتراضی بد تره
اونوقت گوشه نشین میشه به همین هم قانعه
حاج حسن روحانی راهت ادامه دارد
با این وضعیت آقای رییسی به جایی میرسیم با التماس بایفتیم دنبال روحانی
چه جورم نوشتین با رای مردم انتخاب میشوند ...
میشینه نون و خاویارشو میخوره و میخنده
بنده خدا رئیسی تو چه گروه سختی افتاده
خودش میدونه انتخابات انجام شده و نتایج هم مشخص شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست