بازدید 3373

اتهامات نخست‌وزیر انگلیس به ایران درباره یمنی‌ها

نخست وزیر انگلیس با اشاره به اینکه «ما خواستار ایجاد آتش‌بس انسانی در غزه هستیم» تاکید کرد: ایران تاثیر خود را در راستای توقف حملات یمنی‌ها به کار گیرد.
کد خبر: ۱۲۱۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵ 23 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی گفت که به دنبال درگیری نیستیم و حوثی‌ها (انصارالله یمن) و حامیان آنها را به توقف حملات «غیرقانونی و غیرقابل توجیه» و تضمین امنیت کشتیرانی تشویق می‌کنیم.

وی گفت: ایران باید حمایت اطلاعاتی و تسلیحاتی از حوثی‌های یمن را متوقف کند و این کشور تاثیر و نفوذ خود را در راستای توقف حملات به‌کار گیرد.

به نقل از الجزیره، سوناک در بخش دیگری گفت: ده‌ها موشک که از خاک یمن شلیک شده بودند را رهگیری کردیم و حوثی‌ها بیش از ۱۲ حمله علیه کشتی‌ها در دریای سرخ انجام دادند.

نخست وزیر انگلیس همچنین مدعی شد که «حملات ما علیه ملت یمن نیست و حملاتی که علیه حوثی‌ها انجام دادیم با هدف تامین امنیت کشتیرانی در دریای سرخ بود و هیچ غیرنظامی یمنی در این حملات کشته نشد.»

وی با اشاره به اینکه «آماده هستیم که ائتلاف خود برای امنیت کشتیرانی در دریای سرخ را گسترش دهیم» افزود: ما به همراه هم‌پیمانان خود در آمریکا و اتحادیه اروپا برای مقابله با نفوذ ایران همکاری می‌کنیم.
ریشی سوناک همچنین اعلام کرد که پارلمان این کشور فردا بررسی‌های فراگیر در مورد خط‌مشی دولت درخصوص دریای سرخ را انجام خواهد داد.

وی در بخش دیگری تاکید کرد: بار دیگر خواستار ایجاد آتش‌بس انسانی در غزه در راستای رساندن کمک‌ها به مردم این باریکه و آزادی اسرا هستیم. هیچ کس تمایل ندارد که جنگ غزه حتی یک دقیقه ادامه داشته باشد.

این مقام ارشد انگلیسی گفت: راه‌حل دو دولتی تنها راه زندگی امن فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در کنار یکدیگر است.

این اظهارات درحالی است که ستاد فرماندهی تروریستی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد در ساعت ۲۳:۵۹ دوشنبه شب به وقت صنعا، نیروی دریایی آمریکا و نیروی هوایی انگلیس با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند به هشت هدف انصارالله یمن حمله کردند.

سنتکام مدعی است که این اهداف شامل سامانه‌های موشکی، لانچرها، سامانه‌های پدافند هوایی، رادارها، تأسیسات و انبار تسلیحات می‌شود، ادعایی که توسط مقامات یمن رد و اعلام شد که مواضع هدف قرار گرفته شده خالی از هرگونه مهمات و نیرو بوده‌اند.

هدف آمریکا و متحدینش از این حملات، تضعیف توانایی‌های نیروهای مسلح یمن برای ادامه حملات به کشتی‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، تنگه باب المندب و خلیج عدن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی