بازدید 1805

رایزنی شورای وحدت با جبهه پایداری و شورای ائتلاف

معاون امور استان‌های شورای وحدت از رایزنی با شورای ائتلاف و جبهه پایداری خبر داد و گفت: قرار است با آقای قالیباف نیز مستقیما نشست مشترکی برای لیست مجلس برقرار شود.
کد خبر: ۱۲۱۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ 10 January 2024

به گزارش «تابناک»، محمدجواد محمدی نوری معاون امور استان‌های شورای وحدت اصولگرایان در گفتگو با تسنیم، در تشریح آخرین وضعیت فعالیت‌های انتخاباتی این تشکیلات گفت: پس از آغاز ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات مجلس، دستور تشکیل ستاد‌های استانی و پارلمان استانی در همه کشور از سوی آقای متکی براساس مصوبه هیئت عالی صادر شد.  

وی با بیان اینکه تقریبا امروز همه استان‌ها دارای هیئت پارلمانی استانی هستند، اظهار داشت: این پارلمان در قالب شیوه‌نامه‌ای که ابلاغ شده، جمعی از نخبگان از همه اقشار و احزاب است که در استان‌ها دفاتر نمایندگی دارند؛ همچنین بخش ویژه‌ای متشکل از روحانیت و حدود ۲۰ تشکل حزبی و اقشار در پارلمان حضور دارند.  

نوری تصریح کرد: در همه استان‌ها یک همایش استانی برگزار شده است و از دل این همایش‌ها مجدداً بر اساس دستورالعمل‌ها، شورای مرکزی انتخاب کردند، معاونین شش‌گانه‌ای  تعیین شدند و در آخر نیز رئیس ستاد هر استان برگزیده شد.  

قائم مقام ستاد انتخابات استان تهران خاطرنشان کرد: شورای وحدت به عنوان یک جریان اصولگرایی متشکل از ۴۵ حزب مجوزدار، راهبردی را طراحی کرده تا پس از فراخوان‌های انجام شده، اواخر دی ماه یا نیمه اول بهمن به دو برابر فهرست تهران و استان‌ها خواهیم رسید. 

وی ادامه داد: در استان‌ها احتمالاً تا پایان دی ماه دو برابر فهرست مورد حمایت شورای وحدت اعلام می‌شود و در تهران نیز تا نیمه بهمن ماه این کار انجام خواهد شد؛ ارزیابی‌ها از کسانی که در این فراخوان شرکت کردند و عده زیادی که احزاب به ما معرفی کردند صورت می‌گیرد؛ همچنین بر اساس رزومه افراد کار ارزیابی داوطلبان شروع شده است و ما از دو هفته پیش نشست‌های مشترک را با خود داوطلبان شروع کردیم؛ این روند تا ۱۵ بهمن ادامه پیدا می‌کند تا بتوانیم در نهایت دو برابر فهرست را استخراج کنیم.  

نوری درباره نشست‌های مشترک شورای وحدت با سایر جریان‌های جبهه انقلاب، اظهار داشت: در اردوگاه اصولگرایان رسم بر این نبوده که روبه روی هم بایستند بلکه با هم رقابت سالمی دارند و در درون یک خانواده هستند. این اصل را هم ما و هم گروه‌های دیگر در جریان اصولگرایی پذیرفته‌اند؛ با توجه به اینکه دستور ویژه‌ای داریم که تمامی مناطق تهران را به لحاظ کار ستادی فعال کنیم، ما وظایف خود را دنبال خواهیم کرد. البته در شورای عالی هم قبلا مصوب شد که با گروه‌های مختلف نشست‌های مختلفی برگزار شود.  

معاون امور استان‌های شورای وحدت اصولگرایان با اشاره به اینکه نشست مشترک شورای وحدت تاکنون با جریان پایداری و شورای ائتلاف یعنی  شخص آقای حدادعادل و آقای محصولی برگزار شده است، گفت: مشروح جلسه فعلا اطلاع رسانی نشده، ولی با نگاهی به شرایط کشور و آورده هر کدام از این جریانات، برای اینکه وفاق و همدلی شکل بگیرد و نگاه‌ها را به هم نزدیک کنند، به این تکلیف عمل شد.  

وی با بیان اینکه در دستورکار ما هست که با آقای قالیباف نیز مستقیما این نشست برقرار شود تا فرصت همکاری و همیاری همه جریانات و رسیدن به یک اقدام واحد و وحدت آفرین، فراهم شود، اظهار داشت: اگر این فرآیند‌ها همدل و همسو باشد، امید داریم که بدنه اصولگرایی با یک فهرست واحد در انتخابات حاضر شود؛ اما اگر این اتفاق نیفتاد این به معنای شکست اردوگاه اصولگرایان نیست و به معنای رقابت‌پذیری جریانات مختلف اصولگرایی است که هرکدام می‌توانند ظرفیت‌های خود را به میدان انتخابات وارد کنند.  

نوری درباره چهره‌های شاخص شورای وحدت که در حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: در حوزه تهران هنوز نمی‌توانیم  بگوییم که چه شخصیت‌هایی حضور دارند. بسیاری از کسانی که امروز  انتخابات مجلس اعم از وزرای سابق و نمایندگان ادوار آمده‌اند و مراجعاتی داشته‌اند و رزومه دادند، با آن‌ها میثاق نامه بسته می‌شود. اساس ما این است که هیچ نامزدی بدون امضای مصوبه از سوی شورای وحدت معرفی نخواهد شد؛ هیچ یک از شورای وحدت چه در استان‌ها و چه در تهران بدون امضای میثاق نامه معرفی نخواهند شد.  

معاون امور استان‌های شورای وحدت اصولگرایان ادامه داد: آقای متکی و مهندس باهنر در کنار شهاب‌الدین صدر و حسن بیادی چهره‌هایی هستند که هم مردم و احزاب آن‌ها را می‌شناسند و امتحان پس‌داده‌اند؛ بنده نیز به عنوان سرباز این جریان نامزد حوزه تهران هستم.  

وی از تشکیل هیئتی سه نفره جهت رایزنی و مذاکره با شورای نگهبان خبر داد و گفت: هیئت سه نفره متشکل از آقایان منوچهر متکی اسدالله بادامچیان و حجت الاسلام جلالی تشکیل شده تا در تهران و استان‌ها، با شورای نگهبان رایزنی داشته باشند و ضمن اخذ دلایل و استدلال‌های مربوطه و ارائه مستندات لازم، زمینه حضور حداکثری کاندیدا‌ها و ارتقاء بستر‌های لازم برای مشارکت سیاسی را فراهم کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار